Citeam articolul despre mașini de la Vali, gândindu-mă că eu sunt unul din ăia care nu își vinde mașinile vechi, că nu știe cum. Bine, am vândut 2 dintre cele pe care le aveam, dar le-am vîndut mai mult forțat, lui Ciobi, de aici de pe blog, pentru că îi plăceau lui mașinile, nush de ce, eu când auzeam greierașii ăia de la Renault, îmi venea să sar cu el în Dâmbovița, cu portierele blocate. Dar, în rest, cum spuneam, tufă de veneția. Mi-e o silă de piața auto și de oamenii de pe ea. Îi pusesem o dată Audiul lui socru-meu la vânzare și greșisem moneda în anunț, în loc de 4000 de euro, erau 4000 de lei. 100 de telefoane am primit, și nu exagerez, toate cu HAI, ZI REPEDE, CÂT E ULTIMUL PREȚ, CĂ 4000 E MULT, DAU 2000, 2000 JUMA CEL MULT.

Ce mi se pare real funny este că, după toată tiriplica asta de acțiune de păcălit fraierii cu CUMPĂRAȚI ELECTRICE, DIESELUL NU SE MAI VINDE, peste câțiva ani, o să fie plin pe autovit de mașinuțe electrice full sau hibride, cu bateria la 50%, care mai pornesc, sau nu, fără baterie, iar oamenii le vor prețălui la preț de mega nou Ce ai frățică, păi Zoe ăsta nici 6 ani nu are, e spotless!! Cât e să schimbi o baterie completă la electrice? între 8 și 30 000 de euro? Nicio problemă, dă la tata, că repar eu, de ce să iau una npuă, pe bani similari, când pot să îmi iau un second care și-a dovedit trăinicia în timp??

Tesla for the win!
Am auzit că, la Tesla și la BMW, opțiunile pe care le cumperi pe mașină se resetează dacă vinzi mașina către alt client, că vânzarea e pe persoană fizică, nu pe mașină. Beat that, mofos!

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

94 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Confirmare din inside zona VAG, masina pleaca din fabrica avand activate doar optiunile pentru care s-a platit: nu vrei navigatie, ai “decat” un ecan mare, vrei navigatie 1 an, ai un an, vrei 3, ai 3, samd. Audi Q7, activare pentru wireless Apple Carplay 1.900 de Lei.

    23
    • #2

      bine, banuiesc ca le poti sparge, daca iti pui mintea, ca un laptop dedicat, cu tot cu soft, e max 1500 la pretenii chinezi

    • #3

      Am A4 din 2022. Navigatia e 3000€, daca o vrei nelimitat, pe viata. O poti activa timp de o luna, de test, cu 5 lei. Un an, 3000 lei, 2 ani 8000 lei. Dar oricum, de vreme ce vine cu Carplay si Android Auto, nu e nevoie sa dai banii aia decat daca nu ai ce face cu ei. Are inclusiv optiune sa iti dea net, masina (cred ca e 10€ pe luna sau ceva de gen). Poate fi util daca circuli in afara UE.

      6
    • #4

      Se activeaza pe baza seriei de sasiu, in service autorizat vag si online cu fabrica. Din cate stiu s-a cautat alternativa, insa fara rezultat.

      9
    • #5

      Viitorul suna bine !

      4
    • #6

      Da asta nu mi se pare a fi o problemă reală. Eu încerc de vreo două săptămâni parcarea aia singură și ieșirea din locul de parcare. Perioada de test mă costă 1 euro față de vreo 500 pe viață. Am economisit 499 de euro față de cumpăratul inițial ca este de caca.

      Navigația la Audi dacă ai update-urile activate (la mașina nouă sunt 3 ani incluse) merge strună.

      2
    • #7

      Arrr matey:)

      1
  2. #8

    Ok, iti dau 3000 de lei pe Audi ala daca nu l-ai vandut deja!

    50
    • #9

      olae! ii dau eu 3250 de lei! hai, ce mai zici?

      6
    • #10

      3000 si un porc de 70 de kg

      14
    • 3000, un porc de 70 de kg si-o oaie (vorba lu’ becali)

      9
    • #12

      dacă mai licitează mulți, o să ajungeți la prețul pe care l-a cerut inițial.

      12
  3. #13

    Acu 2 ani am zis sa schimb masina si am pus pe olx vechea masina. Un clio dci. Impecabila. Luata de noua in 2005. Revizii numa la reprezentanta. 118.000 km. Era tipla masina. Din 2015 devenise masina nr.2 si abia mai faceam cu ea max 3000 km pe an. Toti mi-au zis “da-o ba la rabla ca nu-ti mai da nimeni cat vrei tu”. Mie mi-era mila efectiv sa dau masina la casat ptr ca era boboc. Nu rugina, nu defecte ascunse, toate alea functionale pe ea. Am pus-o pe olx, fix la pret de rabla. Decat sa ajunga la fier vechi, mai bine sa se bucure cineva de ea.Taman ce-i schimbasem bateria si discurile. Distributia avea max 2 ani de cand o schimbasem si p-aia. Nu zic ce oferte am primit. Numai carcotasi, desi aveam toate facturile cu reviziile si se puteau verifica ptr ca fusesera facute in acelasi service din 2006. Acelasi service dacia-renault timp de 16 ani!
    In final i-am luat discurile si bateria, le-am pus la al batran care are acelasi tip de masina si am dus-o la remat. Am rugat pe aia sa ma lase sa scot un scaun din fata, ca amintire. Si-am oprit si roata de rezerva care era noua, nefolosita. Acu, de cate ori ma duc la tara stau pa scaunu ala si beau o berica pe masa facuta din roata de rezerva. Uite ca mi-a dat si-o lacrima in timp ce scriu….cocoșata mea….asa o alintam.

    155
    • #14

      hugs

    • #16

      Funny ca am fost partial in situatia ta numai ca nu a ajuns la Remat. Micra 2006, schimbat la ea o gramada de chestii(frane, amortizoarea si arcuri,compresor AC, caseta de directie si multe altele) intretinuta, detailing facut, mergea minunat. O pun la pretul pietei….dezastru, numai telefoane de la dubiosi. A venit o tipa si cand da cu spatele ma intreaba: da nu are ecran sa vad in spate? Eu ceream 1500 de euro pe ea, negociabil, cat un iPhone. Am zambit, chiar n-am stiut ce sa-i raspund. Am lasat-o 6 luni in fata casei ca a 3-a masina pana l-am combinat pe taicamiu sa vanda batranul A4 care necesita set de cauciucuri vara+iarna+ceva reparatii si i-am trimis pe platforma Micra cam 700 de km :).
      Asa sunt fericit ca cineva se va folosi de tot banetul bagat prosteste in ea. Happy ending ca la masaj.

      30
    • #17

      puteai sa obtii un tichet rabla, il dadeai cu 2000 de lei.

      3
    • #18

      Am avut câteva zile pe mână un Mercedes A-Klasse, câtă vreme a fost CRV-ul meu în service. Toate opțiunile lăsate la liber pe Honda aici erau blocate. Android Auto? Nope, cumpără un abonament la Mercedes Me! Ca să nu mai zic că nici experiența de condus nu a fost ceva ieșit din comun, era o mașină ca oricare alta.

      8
    • #19

      Care e faza cu revizia numai la reprezentanta? E o chestie in plus sa faci revizia unde e foarte scump si unde nu prea sunt mecanici priceputi? Ii cerea unui prieten care s-a dus cu A6 la reprezentanta 600 de lei sa ii schimbe lamelele de la stergatoarele fata. 600 fucking lei cand gasesti lamele Bosch la 150 de lei si le inlocuiest in 1 minut.

      31
    • #20

      Manopera boss. Garantie pe lucrare. Chestii.
      Ptr aia mergeam la reprezentanta. Piesele le aduceam io în general. Cu tot cu factura ca sa vada aia de unde sint luate.
      Daca mergeam la dorel din coltzu strazii si a doua zi sarea cureaua de distributie si-mi footea si supapele, ma certam cu spiritele poolii. Ca-l durea la cuc pa dorel. Pe cand la reprezentanta e alta treaba. Întelegi asta doar cand ai numai masini noi. Si fiind la a opta masina luata de noua, cred ca stiu ce spun.

      12
    • #21

      Ați auzit băh sarakiilor ce zice DanV? El știe, că a luat numai mașini noi, nu ca alții…nu mai zic că e și întruchiparea descrierii pusă de zoso la ” vânzătorul care știe el mai bine cât valorează masina lui” ( de aia nu ai vândut rapandula aia de Clio, că știai tu mai bine cât valorează, nu valoarea de piața și oferta pieței).

      14
    • #22

      @DanV: sa stii ca majoritatea acestor Dorei sunt fosti mecanici de la reprezentante care si-au deschis service-urile lor. Am observat ca se practica asta in mai multe domenii (am pe cineva care se ocupa de reparatii de centrale care si-a deschis firma lui, venind de la romstal).
      Inteleg partea de safety si acte/garantie cand e vorba de niste lucrari mai ample, dar pentru o revizie care inseamna schimbarea uleiului si a filtrelor plus mici bucsaraie, asta nu justifica costul ridicat de la reprezentante.

      9
    • #23

      @punKreas in general te gandesti ca ii creezi istoric masinii pentru o mai mare valoarea la revanzare. Sa fim seriosi, mai repede ai cumpara o masina care vezi ca a fost intretinuta/reparata numai in reprezentanta fata de una la care nu vezi nicio factura de intretinere/reparatie.
      Dar asta faci in principiu daca vrei sa vinzi masina dupa 4-6 ani, nicidecum daca o pastrezi 17 ani pentru ca dupa 17 ani nu mai intereseaza pe nimeni unde ai intretinut/reparat masina, toti vad numai ca are 17 ani, nicidecum ca poate sa fie mai buna decat una de 8 ani reparata in coltul blocului.

      8
    • #24

      @AlexP: pai oricum te duci in primii 5 ani la reprezentanta, altfel pierzi garantia

      6
    • #25

      @punKreas nu mai e valabilă chestia asta de prin 2009. Poți face oriunde revizia, atât timp cât este un service autorizat, deci nu la “colțul blocului”.
      Eu am mers până acum la reprezentantă deoarece am revizii gratuite, posibil și anul acesta, nu mai știu sigur. Când va expira opțiunea aceasta o să mă interesez și de alte locații.

      2
    • #26

      Darceigi este ca n-ai fost cea mai aratoasa boaba da pa ștulete?
      Si bati oleaca si-n analfabetism functional, zic io.
      Cand spun ca masina aia o dadeam la pret de rabla, cam care consideri tu ca ar fi fost valoarea reala? S-o fi dat pa 300 euro? Mai bine de pomana, no?
      Daca aveam asigurata suma de 1500 euro prin programu rabla, de ce as fi dat-o cu mai putin? Mi-o fi fost mie drag de masina, da’ banu e ban.
      Cat despre serviceuri auto, fiecare merge unde isi permite.

      4
    • #27

      @punKreas da si nu. Spre exemplu eu la Loganul meu am avut 3 ani garantie.
      Si apoi, urmatori 3-4 ani conteaza unde ai intretinut-o/reparat-o.

  4. #28

    La asta cu opțiunile mi se pare cea mai de porc manifestare a capitalismului porcesc.
    Mai mult, prevăd un viitor din fericire pentru mine nu prea lung în care subscripțiile lunare, cel mult anuale vor fi regula în multe. Am prins vremurile în care trebuia să-ți bați capul cu facturile lunare la 3-4 servicii.
    La BMW există deja abonament pentru încălzirea în scaune, tendința pare să fie îmbrățișată și se alții care te vor legat pe viață. Nu-mi vine să cred că față de acum doar 15 ani când nu știam mai nimic despre mașini nu mai vreau nemțească. Lasă băieți că mai fac și alții care n-au năravurile voastre.
    Abonamente la imprimante, energie cu kwh incluși, servicii de streaming, apă la dozator, sală, sănătate,genius, asigurări, funcții ale diverselor dispozitive,mă, toți te-ar vrea abonat. Băbăeți, să vă cumpere roboții și boții voștri toate ăstea, că banii oamenilor sunt limitați.

    66
    • #29

      Vehicle as a service, din seria nu vei detine nimic si vei fi fericit, in orasul de 15 minute.

      36
    • #30

      Pay to live.

      32
    • #31

      Ai uitat de youtube, spotify, vodafone, digi, google

      13
    • #32

      Și dacă-ți iei încălzirea la scaune doar 3 luni pe an…. Cred ca merită.

      2
    • #33

      @AlexF: suna bine pe foaie, dar avem o problema. Instalatia exista, tu ai platit pentru ea. Doar nu crezi ca ti-a scazut-o din pret doar pentru ca nu vrei incalzire in scaune.

      18
  5. #34

    Am avut un Tico, am tras de el pana mi-au iesit picioarele prin podea, l-am dus cu lacrimi la casat, nu cerea decat benzina, chiar si de ulei a fost lipsit vreo doi ani cat am fost plecat pe alte meleaguri (a condus-o o nepoata habarnistata total si nu a avut nici RCA! un an jumate ), acum am o jigodie de Fabia 2005 merge fara probleme ,daca se strica prea nasol cumpar alta cu doar un salariu mediu. Cumpere măsa electrice cu care sa-si bata capul.

    45
    • #35

      Dai multe informații, dense, interesante, procesarea în timp real și corectă e îngreunată – in cazul meu. Ce vroiam să te întreb: deci, dacă ar trebui (ai fi nevoit) să cumperi o mașină nouă acum (Fabia, dar nu din 2005, eventual din viitor, sau orice altă marcă), ai putea să o achiți cu salariul tău mediu pe o lună? Mersi.

      2
  6. #36

    Se intampla la orice. E plin de tzamtzari peste tot ce ling toata ziua OLX-ul si alte publicatii. Se traieste decent din asta. De aia e plin de rable relativ scumpe. Cumpara masini cu 3000 de euro, baga 300 de ele in special in detailing, mai repara minimal la directie sa nu troncane si hop o pun la 4000.

    16
  7. #37

    nu stiu de ce sunt romanii asa de capsati pe nemtesti.
    pe bune! eu sunt fan japoneze si nici una nu m-a dezamagit, in plus vin cu mai toate optiunile posibile fara sa te apuci sa configurezi si sa iti iasa un pret cu 10k de euro peste

    dau exemplu la honda, mazda. In plus masinile sunt super fiabile, motoare f ok, consum decent(ma refer la benzinare ca doar benzinare am luat) iar dieselele de la honda(cand le aveau) erau excelente.
    am o mazda cx30 acum, exceptionala masina, mild hybrid 186cai cu motor de 2L, normal aspirat, aproape 50k de km parcursi in 3 ani si un pic, consum mediu 7.2l/100km
    un motor revolutionar, aprindere prin compresie(ca la diesel) dar motor benzina, de multe ori am drumuri in care consumul se duce si la 3.8l si nu merg ca pensionarii dar nici nu bag talpi grele.
    si este cutie semi-automata.

    29
    • #38

      @matzuda ti-as explica eu… dar e prea mult de scris.
      Cand ajungi prin Militauri cere-i lui @cetin mailul meu (cred ca are si numarul) si iti fac j demo.

      3
    • #39

      Si eu sunt fan japoneze, da’ ce, crezi ca ma-nteleg cu nevasta? A auzit ea nu stiu unde de monogamie si i-a intrat prostia aia in cap.

      64
    • #40

      Foarte bine faci, sa stai departe de grupul VAG in general si de Skoda in particular. Astea sunt niste cotetze pe roti. Octavia = Logan la suprapret.

      8
    • #41

      mie imi plac japoneze, dar când am dat 3800 pe planetara de la CRVul meu Mk2 din 2006, am plâns puțin

    • #42

      Zi-mi și mie te rog cum e cutia aia semi-automata de la Mazda.
      La motoare, probabil Skyactiv-X e singurul care merita cat de cat ( 180siceva de cai din 2 l aspirat)..in rest, 2.5 190 cai și 2.0 150 cai mi se par niște glume in 2024..impozit, consum, zgomot ….și cam atât. Mazda e foarte bine la calitate interioara in ultimii ani ( materiale și asamblare)…sta prost la vopsea, ca orice japo și la motoare relativ slăbuțe in raportul CC/putere.

      4
    • #43

      @Dark_Age iti zic eu ca am avut mazda 3, skyactiv x, 2020.
      LENESAAA, e mai lenesa decat un ardelean intr-o duminica de august dupa 5 pahare de palinca.
      Pe langa asta re tot felu de quirk-uri dubioase si finisajele sunt meh.
      Si e zgomotoasa fratica, la 140km/h pe autostrada apple watch-u zicea 73-74dB.

      7
    • #44

      @Dark_Age
      pt mine cutia este foarte ok. VladM zice ca e lenesa. Nu mi se pare. In plus ai optiunea sport si chiar trage f bine cand activezi sport.
      Trage f bine si pe normal.
      Finisajele interioare sunt f bune, eu am model GT Plus si chiar nu pot sa ma plang de finisaje. Nu scartaie nimic, nu am greierasi dupa 3 ani de folosire. Masina a venit din Japonia. Nu stiu daca se mai asambleaza pe undeva.
      Vopseaua da, probleme si la mazda si la civicul pe care l-am avut. Doar din cauza ca e pe baza de apa, ecologica, etc. La mazda, in spatele manerelor de la usi se vad dungi de la unghii :), desi nu am unghii.
      Pe marginea usilor mai apar puncte mici unde a sarit vopseaua, nu se vad decat daca te uiti cu atentie.
      Zgomotoasa: in nici un caz, doar cand am anvelopele de iarna, dar e logic. Cu cele de vara chiar nu aud in interior cine stie ce zgomot de rulare. Probabil pt ca ascult muzica 🙂 cateodata mai taricel. Am optat pt sistem de 12 boxe si cea mare din portbagaj(care este f misto pozitionata,peste roata de rezerva) Bose.
      Nu am probleme cu martori in bord sau alte disfunctionalitati.
      O singura problema a avut, rezolvata pe garantie: motorasele de la oglinzile laterale, bulite dupa 2 ani din motive de apa calcaroasa intrata la greu de la aspersoarele pt gazonul de langa parcare. Taiat alimentarea la aspersoare, renuntat la gazon(pus pietris) schimbat motorase, fara probleme acum.
      Ce ar fi fost mai bine: portbagajul poate cu vreo 30-50 de litri mai maricel si era perfecta.
      A, ma mai enerveaza ceva, cateodata: are lumini inteligente, f misto, dar. Are momente cand aprinde faza lunga si o tine cam mult pana sesizeaza ca din fata vine o masina. Ma injura ala, da flashuri, probabil zice; uite-l pe boul asta cum merge cu faza lunga. Desi, le coboara mult, pe sosea pare ca deranjeaza. Le stinge singura si revine in faza scurta in cateva secunde. Suficiente cat sa-mi iau muie de la cel din fata. Dar o face o data la 15 situatii. Softul probabil.

      cand am fost ultima oara la revizie m-am urcat in showroom in cx60. Pe langa faptul ca e tank, mi se pare ca au dat cu mucii in fasole cu pozitionare butoane la aer cond, un pic prea jos, nu la indemana. Masina f spatioasa, finisaje f ok dar exagerat de scumpa, 60k de euro. Astia au luat-o razna cu totii.

      10
    • #45

      Eu nu am întrebat despre cutia automata Jatco de la Mazda, cea cu convertizor de cuplu, clasica, fiabilă….de aia semi-automata vreau să știu .
      Mulțumesc

      1
    • #46

      @Dark_Age am inteles, este cutie automata nu semi-automata, cred ca am ramas cu prostia asta in devla de la fosta masina, un civic cu i-Shift, dublu ambreiaj electronic, padele si posibilitate schimb si din levier, exact cum are si cx30. My bad.

      3
  8. #47

    Sa vezi cum o sa fie atunci cand iti expira optiunea pt frane exact in momentul in care conduci cu 120 km/h pe un drum comunal!

    50
  9. #48

    Măcar de ar fi panarame de astea doar în România, dar nici în Belgia nu mi-e rușine. Pus mașina la vânzare că vrea consoarta modelul anterior înapoi, la preț ușor mai ridicat decât al pieței, adică vreo 26.000. Zic, băi, până în 25k negociez dacă omul chiar o vrea, nu sunt absurd și nici nu mă îmbogățesc din asta.

    Ține-te, frățiwer, plin inboxul de: 16.000, acu’ vin și-o iau, 18.000 și mâine sunt la tine, 20.000 dar nu mai mult că nu merită, 21.000 boss, că o ții de mult la vânzare etc.

    Dar cel mai tare a fost un băiat care mi-a propus un apartament și să mai dau eu diferența :))

    27
  10. #49

    Am avut câteva zile pe mână un Mercedes A-Klasse, câtă vreme a fost CRV-ul meu în service. Toate opțiunile lăsate la liber pe Honda aici erau blocate. Android Auto? Nope, cumpără un abonament la Mercedes Me! Ca să nu mai zic că nici experiența de condus nu a fost ceva ieșit din comun, era o mașină ca oricare alta.

    14
    • #50

      Tata are tiguan 2018. Avea carplay dar nu avea softu, trebui activat de vw cu key. 1900 de lei costa. I am facut o eu la cineva cu 300 de lei, merge totul de 1 an nicio problema…..

      15
    • #51

      bine, Aklasse e ca o tãrãboanțã mai de fițe

  11. #52

    Am o Vectra din 2004, am pus-o pe OLX, am primit oferta sa o schimb cu o drujba, sau cu 2 tablouri de Marinelli, cine dracu e ala că n-am auzit, altceva nimic, voiam 1000 E, așa simbolic, mașină fiind ok .

    24
    • #53

      marinelii era chiar el(cumparatorul), il chema marin ilie. poate picta in timpul liber si se semna marinelli.
      cine stie ce afacere ai ratat, peste 50 de ani poate devine un pictor super cumparat/apreciat

      26
    • #54

      Google zice ca exista pictorii Vincenzo Marinelli, Salvatore, Mario, Ettore, Christie, Alessia, Daniel si inca cativa.
      Unul din astia sigur trebuie sa merite 1000 de euro, doar ca nu stim care. Aveai sanse 1 din 10, cam ca la o masina din 2004.

      14
    • #55

      Marinelli e în vogă acum, ai văzut pozele lor? Dă-mi un mail cu ele pls, le iau eu. Peste 10 ani vor valora 100X. Thx.
      Altminteri, Vectra a fost o mașină foarte ok.

      3
  12. #56

    am casat clio din 2006 prin rabla 2024 si am primit tichet de 2600 euro.

    3
  13. #57

    Eu am un Saab 93 din 2009. Am condus înainte de ea aproape tot ce există ca marcă de mașini pe piața europeană. De la Dacia 1300 am început,așa bătrân sunt. Nfine. Saab-ul îl am de vreo 9 ani.Am băgat în ea ca la păcănele. De la un motor schimbat,ulei,frâne,la desfăcut cutia de viteze piesă cu piesă,o dată la doi ani o ridic pe elevator și curăț toată rugina după care revopsesc tot ce poate prinde rugină. Prefer să am grijă de ea în loc să o schimb. Mi-e dragă ca o amantă,mai ales pentru cum se conduce și cât de solidă este. Ca mașini de la job mai dau de câte un VAG,de un BMW sau Mercedes. Din păcate calitatea a scăzut în ultimii 5 ani la brandurile europene. Am condus o perioadă Toyota Corolla. Bate,troncăne dar nu te lasă la greu.
    A doua mașină de familie este Kia CEED. Și pe asta o întrețin cu tot ce are nevoie. Problema la Kia în general-nu doar la a mea,mai am câteva prin familie-este pe partea electrică. Ba nu merg comenzile pe volan o perioadă,ba radioul pornește și se oprește la fiecare minut,ba se resetează ceasul și data la bord.Am testat un Lexus IS220 la un moment dat. Și la asta,la fel ca și la coreene și la japoneze marea problemă este cu ergonomia. Butoanele și comenzile zici ca sunt aruncate de un pitic beat de la circ. Plus ca cel care a venit cu ideea de a pune negrul ăla pian în mașini ar trebui să șteargă de praf toate mașinile care s-au vândut de atunci. Fiecare marcă are avantajele și dezavantajele ei. Dar din păcate în ultimele două decenii mașinile sunt fabricate la indicațiile departamentelor financiare și de marketing. Inginerii nu m-ai au prea multe de spus. Iar cei de la design sunt în general niște tipicari care respectă regulile companiei. Companiile care tratează mașinile ca pe haine, trebuie schimbate o dată la doi ani cel mult. Financiar poate ar fi mai rentabil să schimb și eu mașina o dată la doi ani,cum fac cei din jurul meu. Dar prefer să am grijă de ce am,măcar prin prisma respectului și protejarea mediului înconjurător.

    18
    • #58

      Saab93 se conduce absolut divin. am condus prin…2009? cred, am ramas cu gandul la ea.

  14. #59

    Sunt singurul om pe care ma cunosc 🙂 care a dus o masina veche de 13 ani la rabla, a luat tichetul si chiar si-a luat masina cu tichetul ala.
    Ce aualeli si compatimiri mi-am luat de la toti coneseorii, ca e pacat, ca masina inca pornea, ba chiar si mergea daca aveai un pic de rabdare, ca puteam sa iau dublu pe ea, ca mai bine o donam cuiva sa se bucure de ea, c-o fi, c-o pati.
    Ma si vedeam stand 6 luni de vorba cu toti ghertoii sa-mi ofere 500 de euro pe ea.

    13
    • #60

      am dat eu, 2600 de euro reducere prin rabla 2024, dar nu a intrat comentariul.

      1
  15. #61

    Eu imi caut masina de ceva timp. Caut diesel, preturile nu scad deloc. Nu stiu de unde e asta cu “nimeni nu mai cumpara dieseluri”. Eu sunt unu din aia, deci efectiv nu scad preturile deloc si ma uit de 1 an, de vreo 3-4 luni sunt mai hotarat dar nu gasesc ce vreau eu la banii pe care ii vreau

    9
  16. #62

    Mi se pare incredibil ca nu a spus nimeni VAND GOLF IV !!!

    9
  17. Din optica vandutului de masini second, sa ma ierte bogatii si multilateral dezvoltatii posesori de electrica, dsr trebuie sa-ti lipseasca niste porumbei din pod ca sa cumperi electrica.
    Daca esti din ala care si-ar cumpara electrica second, trebuie neaparat sa te uiti pe jos sau pe camasa, sa vezi unde s-a scurs bala din gura.

    23
    • #66

      Bai nu stiu, mie nu-mi curge nimic din gura…. Si am luat 2 electrice SH.
      Si sa vezi ce misto e sa mergi cu 10-13 lei pe 100km (da, nu zic ca merg gratis cu curentul din panouri ca si alea au costat bani – desi alea au fost platite de firma ca nah, prefer sa tuf banii pe casa decat sa ii dau la stat).
      Si nu, n-am probleme de autonomie, a mea duce si iarna 400km iar vara cam se duce spre 500km – ca sa lamurim si problema (not) asta.
      Dar astia suntem … ne dam cunoscatori de electrice desi noi n-am folosit mai mult de un mixer de bucatarie.

      13
    • #67

      Daca doreste nenea @Arhi as putea sa ofer informatii exacte si verificabile ptr un articol sa se vada concret si partea cealalta a baricadei , cea a posesorilor de masini electrice, ca pana acum se tot trimit jigniri catre posesori. Detin 2 electrice, eu si sotia, plus inca 4 electrice la firma si la colegi. Exact cum spunea si colegul @Daniel, costul deplasarii e MULT mai mic, noi nu de ecologici le-am luat ci de reducere costuri. Iar de asemenea noi le incarcam 99% din panouri, ceea ce amortizarea e si mai rapida, iar de asemenea pot si acolo oferii informatii concrete ptr cei ce doresc sa vada costuri ptr sistemele fotovoltaice. Ce ma amuza personal e din cazurile intalnite de mine toate reprosurile din partea celor ce nu le plac electricele e ca nici macar nu au condus si sau detinut una.

      9
    • #68

      absolut, baga mare, pe mailul stiut

    • #69

      alex2_ar
      Eu am una de anul trecut din februarie (5 ani vechime si 42k km la momentul ala) cu care am facut doar prin oras vreo 13k km si una din septembrie anul trecut de 2 ani vechime si 31k km cu care am deja vreo 15k km. Am mai avut o termica care a facut, de cand am luat electricele doar vreo 2k km, pina cand am vandut-o in decembrie anul trecut. Am ramas doar cu masinile electrice. Avantajul meu este ca am firma acasa si masinile pot incarca din panouri.
      Am tot primit intrebari de la amici, cunostinte daca recomand masinile electrice si le-am zis ca fiecare trebuie sa vada daca li se potriveste modul de utilizare si ca eu doar le zic cazul meu si costurile mele.

      4
    • toate (a se citi multe) plangerile astea despre “electrice” vin dinspre saracii care nu isi permit
      si au dilema: oare e problema mea ca nu imi permit una sau sunt alea proaste. Raspunsul e evident.

      Nu conteaza ca electricele:
      – au putere mai mare si cuplu instant mereu
      – sunt mai simple, deci sunt mai putine chestii care sa se strice
      – costuri mai mici la folosire
      – frana nu mai fute benzina ci umple bateria

      Da. Sunt scumpe. Ca momentan sunt nu ma din zona de sus. Si inca e riscanta partea de SH, nu ca se strica ci ca exista riscul sa apara tehnologii mai noi, in zona de baterie, care sa iti faca rabla imposibil la vanzare.

      *momentan inca nu imi schimb benzinara, ca nu prea is supy pe ea.

      10
    • Baietile, acuma stiu ca sunteti boieri si dati pe dinafara de bani si etc. dar voi nu sunteti clientul tipic roman. Romanul de rand nu are panouri acasa, bani de electrica si avioane.
      Mai povestim despre preturi de revanzare, in bunul spirit romanesc, fiabilitate si baterii, comparabile cu o termica de 14-16 ani, cum au romanii.
      Si daniele, ămi cer scuze la domni, dar ce ierni am avut noi in romania in ultimii ani, s-avem pardon.
      As zice s-o lasam mai usor cu tesla pe scari ca ne curentam la dește.

      12
    • #72

      Daca o solutie la o problema nu ti-o permiti nu inseamna ca nu e buna. Asa pe logica asta, daca apare maine un tratament impotriva tuturor bolilor si extinde viata cu inca 100 ani, dar costa 100.000 euro / luna, sigurat o sa apara multi sa zica, ca ei prefera sa moara ca si strabunii lor conform traditiei. Daca vei reusi sa separi in discutie partea emotionala direct legata de bugetul propriu si partea rationala care e insotita de calcule clare, atunci se va putea purta o dezbatere frumoasa.,

      5
    • #73

      Irod, dacat ce am zis ca nu li se aplica tuturor si fiecare trebuie sa gandeasca cu bostanul de pe umeri pentru situatia proprie.
      Iar legat de ierni, la mine in nord a cam fost frig, am avut si zapada etc – dar nu vad care-i legatura cu ce vorbim noi….
      Repet, ma doare fix in cur de ce are majoritatea romanilor. Situatia mea este a mea. Si cum nu ma iau de altii ca merg cu masini de 20+ ani dar sunt tipla, nu scot pic de fum asa ma pot lua de aia cu masini de 7-10 ani care scot fum mai mult decat o raba de aia socialista.
      Iar legat de revanzare…care ar fi problema ta cu cat o sa vand eu masina? Vin la tine sa-ti zic sau sa ma plang? PLM…
      Toti se dau cu curul de pamant ca vezi ca o sa iei putini bani la revanzare, ca bateriile sunt poluante (da, ca petrolul este bio), ca se rupe reteaua in doua (bai, poti sa incarci si lent, peste noapte, daca ai unde desigur), ca noi avem bani (pai plm, te-am oprit eu sa-ti futi anii de viata incercand sa faci un business ca sa faci si tu ceva bani – si nu, nu am bani inca de mutat in navodari dar tare mi-ar placea).
      Moare romanu de grija altuia ceva de speriat…

      4
    • Ideal ar fi sa recunosti ca te-ai simtit lezat de primul meu comentariu si sa nu te mai justific atat pentru o alegere personala. Sau sa te lauzi ca ai bani.
      Sunteti vreo noua tagma a cumparatorilor de electrice second care nu vi-ati permis electrica noua si v-am jignit cumva? Luati-va o casca nai tare, cum zicea aia din america.
      Cumva: saracilor de ce n aveti bani de electrice?!
      Pe noi ne fute grija despre electricieni in masura in care toti o ard ecologic si cu superioritatea unui floc mai apropiat de organ fata de alt floc aflat mai apropiat de anus, in conditiile in care nici unul dintre noi nu conduce ferrari f8.
      Si bataia de joc e absolut pertinenta si inca legala. Faptul ca tu consideri ca esti mai cu mot ca al care are termica nu inseamna nimic, poate doar iti faci singur caracterizarea de bemewist de tip nou.
      Iernile au fost aduse de tine in discutia despre autonomie. Chiar in nordul nordului, fii bun si recunoaste ca alea au fost glume. Si chiar imi rezerv dreptul sa apas X (Doubt) la cifrele tale despre autonomie.
      Te am salutat din cotetul meu de sarac, cu care pot strabate o tara mai mare ca Ungaria fara sa stau cu morcovi in fese.

      10
    • #75

      Irod
      exact, greseala mea ca m-am coborat la nivelul unei omide care se simte atacata de aia cu porumbei in pod. Si da, te fute grija pentru ca altfel nu te-ai fi luat de astia cu electrica. Dar, plm, de ceva tre sa te iei si tu daca nu-ti permiti si stii tu ca e proaste domle.
      Vrei sa-ti dovedesc autonomii reale, cu cifre? Cu cea mai mare placere. Dar o sa trebuiasca sa-ti mananci kktul varsat pe aici.
      Iar legat de electrica sh – coa, puteam sa-mi iau noua… dar de as face asta? Cand mai am garantie din bara in bara inca 4 ani? Am avut masini noi, nu mai fac prostii de astea. Si, cum ti-a zis si alex2_ar, eu nu am facut-o pentru ca sunt ecologist. Am facut-o pentru banii pe care nu-i dau pe combustibil.
      Si nu sunt mai cu motz fata de ala cu termica, ca ti-am zis asta. Dar nah, cum plm ii zicea… analfabetism … cumva?
      Lasa mah, nu fi suparat. O sa cresti mare si o sa-ti permiti.

      5
    • Omule, ai omis ca e vorba despre o bataie de joc, na, daca ti-e mai pe inteles, gaslight pentru toti electricienii. Pentru ca nimeni nu se ia de posesorii de opel astra sau de ferrarri testarossa, ca aia nu vor sa epateze cu nimic.
      Voi insa, cum am zis, vreti sa fiti flocul pieptanat apropiat organului. Si nu sunteti, din varii motive.
      Nu ma fute grija de banii tai, dar imi pari un scartar care vrea sa dea impresia ca are bani mai multi decat are. Ia zis, i-ai facut cadou consoartei vreun louis vuitton sau ai mers ca barosanu la dubai ca smekerii? 🙂 oricum pe partea cealalta, nu stii tu cati bani am eu si daca imi permit o electrica “secănd”. La mine in sat mergem cu trotineta electrica si cu bicicleta. 😛
      Te ataci de pomana stii tu bine din ce motive.
      Eu as fi ris la gluma in cel mai bun caz, sau as fi tacut din gura in cel mai rau caz.
      Dar stii cum, arunci momeala si vezi cine musca, si sa vezi cum sare bibanu!
      Hăștagclovni

      4
    • #77

      irod,
      o sa te surprind…nu am fost nici in dubai si nici cu vuitoanele nu sunt asa ca… inca un punct in minus pentru mine, nu?
      dar, tu cand te apuci sa iti bati pl de aia care si-au luat electrica, in gluma cica – de cea mai joasa speta a fost mesajul tau, asa ca de baieti de cartier, smekerasi – te astepti sa te bata lumea pe spate si sa-ti zica ca esti bun baiat, esti de comitet si intelegem gluma? Fara sa-ti ia mortii in pl? Esti cu capu in nori
      Eu cred ca aia care merg cu trotineta si cu bicicleta sunt si mai floci aproape de organ decat astia cu electrica pentru ca nah, voi sunteti mai eco si mai talibani decat restul… si cu mai multe drepturi decat obligatii.
      Dar nah, fii fericit cu ce n-ai…

      4
    • Fraaa, da’ ce te-ataci! Hahaa!
      Citeste inainte ce scriu, nu sari ca bibanu iar!
      Am zis ca stau in sat, pentru ce pisici sa-mi trebuiasca masini? Eu folosesc masina o data pe luna :))) geez ba!! :)))) si ma acuzi pe mine de analfabetisme: ui’ la tine ca nu procesezi niste propozitii simple.
      Oricum unde merg eu in concediu plec cu trenul sau cu avionul.
      Diferenta dintre noi este ca eu nu ma cac pe mine pentru nimic si pentru tine este extrem de greu sa ma faci sa ma agit aici ca un pepsi, in schimb vad ca tu o tii langa cu morti si raniti ‍♀️
      Daca iti zic ca voi astia cu electrice sunteti miezu din fanta, iti mai scade tensiunea?

      3
    • #79

      Am diesel de 14 ani care face sub 50 km pe zi si electrica pe care am cumparat-o in decembrie anul trecut si face 150 km pe zi. Din 2017 pana anul trecut am avut benzinara turbo luata de noua. Toate sunt/au fost solutia perfecta pt mine ca pret de achizitie si costuri de utilizare. Astept sa-mi spuna romanasii care dintre ele e mai de cacat.

      5
  18. #80

    eu vad partea romaneasca a pahaului, nu mai trebuie sa furi toata masina, furi doar bateria :))

    7
  19. #81

    Votez vous Marine le Pici pour president, et son frere Pikachu pour premiere ministre.

    1
  20. #82

    A doua masina a famigliei e o Octavia II din 2005, luata acum 3 ani de la un vecin cu 2000 de euro si 500.000 de km. Am schimbat aproape tot ce poate fi schimbat in astia 2 ani, exceptand motorul care e impecabil si recunoscut in bransa. Luna trecuta am schimbat si pragurile, si apoi am revopsit-o integral. E ca noua. De fapt, e noua din punctul meu de vedere. Se conduce ca un vis, am absolut tot ce as avea nevoie de la o masina in batranica asta.
    Cine plm e prost sa dea 25.000 de euro pe una din fabrica ? Serios, astept cel mai mic, cel mai marunt motiv posibil pentru care as cumpara o masina noua. Fuck off.

    5
    • #83

      Pai ,daca nu s lua unu cândva o mașină nouă ,cum ți.ai fi luat tu una SH la super preț !!!!!!!!!!!???

      17
    • #84

      Doar pentru ca tu nu vrei sau nu consideri important/relevant pentru tine sa iti cumperi o masina noua nu inseamna ca altii sunt prosti, fyi.
      Unii vor sa cumpere o casa de-a gata si sa se mute cu carabalacurile dupa ei hop-top si altii nu au nicio problema sa ia o casa mai veche si sa o renoveze. Nu inseamna ca unul e mai prost decat altul.
      Eu am avut si masina second si masina aproape noua si am acuma si una noua. Nu regret nici una dintre deciziile luate, fiecare si-a facut treaba exact la momentul potrivit.

      7
  21. #85

    Ți-au cam plecat de pe blog aitiștii ăia de 5000€ pe lună în mână.

    19
    • #86

      pe aia ii gasesti la Vali, menutz. aici suntem decat sarakii

    • #87

      N-am plecat nicaieri, aici sunt

      8
  22. asta cu vanzarea o am si io. mi-ash pl. Ca sa scap repede am dat Foresterul la un pret cu vreo mie sub piata si tot s-au gasit oameni care “dar e cam scump boss”. Si vorbim de suedia.
    Sa vand scoda at trebui sa primesc oricum o suma maricica pe ea. Sau, sa renunt la vreo 4000e si sa o dau la dealerii de unde as cumpara urmatoarea rabla

    2
  23. #89

    “la BMW, opțiunile pe care le cumperi pe mașină se resetează dacă vinzi mașina către alt client”
    Nu. Am cumparat BMW, optiunile au ramas – de exemplu optiuni de la Connected Drive, pachetul Teleservices, era pe lista de optiuni cu care s-a cumparat masina, mi s-a transferat mie, apoi am vandut la randul meu masina altcuiva, si-a facut ala contul lui in Connected Drive, optiunea i-a ramas.

    4
  24. #91

    Lasand la oparte mizeriile de la televizor cu dieselu e mort si igropat, electricu e viitoru – tu ca persoana fizica te uiti pe pompa si e 7.50 benzina si o benzinara consuma 14 in oras si elecrificatii au 2.2 ron/kw la pompa (da stiu toti si le incarca de la vila unde au panouri si practic e gratis da absolut toti)
    si dupa aia te uiti ca dieselu tau vintage fara dpf care merge ca in prima zi ca ce draq sa se strice la el consuma intre 4 si 6 si mergi cum vrea pla ta cu el tare/incet/forja si faci 1000km cu un plin si te linistesti repede si ii lasi pe toti sa iis cumpere masini cat mai noi si cat mai complicate.
    Radeam acum vreo 2 ani veneam de la brasov aveam vectra mea de 21 de ani, 1.8 benzina si gepele! merge si acuam ca in prima zi, nu mai e la mine, si era un bajet cu noul xc90 cu avariile puse eror 404 si aia a fost, l-am intrebat dc il duc undeva/ii chem platforma a zis ca e ok a sunat deja. aia a fost… spor la tehnologie :))))

    5
    • #92

      efectiv toata porcaria asta cu dizelul e marketing de romania. se vinde in europa la fel de mult, la fel de bine.

    • #93

      In April 2024, petrol car sales increased by 7.3% to 328,967, driven by double-digit gains in key markets such as Spain (+24.1%), Germany (+18.6%), and Italy (+14.1%). However, their market share declined from 38.1% to 36% compared to the same month the previous year. Meanwhile, the diesel car market remained steady at around 118,000 units, accounting for nearly 13% of the market. Despite substantial declines in major markets like Italy (-21.1%), Spain (-19.3%), and France (-18.1%), a significant increase in Germany (+28.2%) helped to offset these losses.
      Deci ,Germania …

      1
  25. #94

    am mai zis si la alt articol. Nu mai fiti saraki, cereti masina de firma.
    Am o Hondutza Hrv e-hev si e bunuta rau. de ce? pai nush cat e asigurarea, nu imi pasa cat consuma (bordul zice 6.4 la 16 k km ), de revizii nu imi pasa, primul ITP e la 3 ani din 4 cat sta la mine. pe Routex ai si spalare si lichid de parbriz. it’s gold Jerry!

    4