Nu am amintiri din copilărie. Doar frânturi separate, de întâmplări, pe care nu le pot neapăra decela de povestiri care mi-au fost spuse, de-a lungul timpului, de către rude. Psihologul meu zice că e un mecanism de apărare al creierului contra traumelor, mintea mea de copil a găsit singurul mijloc prin care mă putea proteja de ce se întâmpla în jurul meu. Uitarea.

Bine, aș vrea să fac o petiție pentru mintea respectivă să iasă din acel stadiu, pentru că nu a mai ieșit niciodată, iar amintirile mele, despre orice, sunt un blur complet, chiar și din viața de adult. Totuși, de când am conștientizat că am o problemă și am lucrat cu mine insumi, îmi revin, vag, imagini, sunete, mirosuri, din cele mai diverse perioade ale vieții. Sper ca, până dau colțul, să am măcar o imagine vagă a cine am fost.

Anyway.
După faza cu bicicleta roșie, nu am mai învățat niciodată, nimic. Practic, nu îmi aduc aminte cum învățam până în clasa a 4 a, dar îmi aduc aminte cum nu învățam de atunci în sus. Întotdeauna rămâneam în cap cu ce se preda în clasă și cam atât. Se preda bine și înțelegeam, bine. Nu se preda, aia e, se întâmplă. Am făcut asta pe toată perioada școlilor mele și, după ce a trecut perioada spiritului de frondă, pur și simplu nu am mai știut ce se face ca să înveți.

Singura dată când am învățat ceva a fost prin clasa a 10 a, cred, când am memorat Luceafărul, ca să iau 10, pentru că aveam nevoie de o notă mare. Și atunci țin minte că metoda a fost simplă. Repetat ca papagalul o strofă până o rețineam, după care repetat strofa următoare în același mod. Și iarăși prima strofă, urmată de a doua. Dacă eram satisfăcut de memorare, treceam la a 3 a strofă, papagal până o rețineam, după care prima, a doua și a treia, până le știam bine, în ordine. La Luceafăr era și problema că strofele seamănă toate între ele și poți să le încurci. Oricum, am făcut asta până al ajuns la strofa 99 sau câte are mizeria aia de poezie. Da, am luat 10.

Mult după am aflat că fiecare om are stilul său propriu de învățare și că acesta diferă, audio sau video. Eu, de exemplu, pot citi lucruri până îmi explodează ochii, nu le rețin mai mult decât rețin o carte pe care o citesc. Ca să îmi rămână în memorie, trebuie să aud. Și așa mi s-a explicat și faptul că rețineam tot ce se discuta în clasă, la ore, nu și dacă citeam singur pe undeva. Probabil trebuia să îmi citesc cu voce tare.

Well, voi ce metode de învățat aveți? Cum vă rămâne în cap ceva?

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.