parcare

Petiţie pentru salvare unui parc vechi de peste 100 de ani din Arad. Primăria vrea să construiască în loc o parcare. Oamenii au adunat deja peste 3.000 de semnături pentru a opri proiectul.

Sunt curios, câți dintre cei ce au semnat petiția au înjurat vreodată primăria că nu există locuri de parcare, că băsescu, că ponta, că să moară iliescu, de ce mi-ați ridicat mașina, că nu aveam unde să o parchez.

Problema românului implicat în acțiuni civice este că vrea și cu instrumentul inserat anal, și cu sufletul în rai. Nu vrem să se distrugă parcul care e fix în centru, între clădiri, dar vrem să avem și locuri de parcare. Unde? Nu ne interesează, nouă să ne facă locuri de parcare, dar parcul să rămână.

Și dacă vreunuia îi trece prin cap să zică parcare subterană, să se ducă la universitate să vadă cum parcarea aia care a costat cât Burj Al-Arab e goală toată ziua, pentru că toți șoferii o lasă pe avarii pe Academiei.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

82 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Sa avem unde sa parchem masinile, e ceva normal.
    Sa avem parcuri, spatii verzi, e obligatoriu.
    Asa ca dragii nostri alesi, sa faca bine sa rezolve ambele probleme, ca de aia s-au dat de ceasul mortii sa ajunga primari si consilieri, futu-le muma-n cur la toti !

    • #2

      Uau. Sublim spus. Poezie in miscare comentariul tau. L-as face “Crezul” intalnirilor de consilii locale (si judetene). Sa-l recite la inceputul, mijlocul si finalul fiecarei intalniri.

    • #3

      vezi de ce ti-am zis odata Jerome k. Jerome?

    • Asa ca problema e a lor, a consilierilor si alesilor… Well :> ?

  2. #5

    Si asa e prea multa verdeata, iar aerul e suprasaturat de oxigen.

  3. Si crezi ca solutia e sa distruga un parc? Nu-i de preferat o parcare SUPRA sau SUBterana cu muuuulte nivele, ca sa incapa muuulte masini, pe acelasi spatiu de baza? Parca asa au facut altii prin alte parti, nu cred ca si-au facut praf parcurile. Stiu, costa mult, dar s-au lamurit si ei sa solutia nu e sa razi un parc si sa-ti scoti cheltuielile si sa mai obtii si profit in maxim un an. Ei si-au dat seama ca investitia asta trebuie amortizata intr-un termen mai lung, 10-20 de ani, si mai ales si-au dat seama ca nu e bine sa fii halap, si nici profitabil pe termen lung.

    • #8

      tu esti ala care nu citeste tot articolul, dar are opinii, nu?

    • #9

      Arhi: Parcarea de la universitate e total inutila din cauza ca ca exista si cea de la inter(la fel de mare) la 2 pasi de ea insa si aia e cam goala mereu. Pana nu o sa se apuce baietii de ridicat masini din centrul vechi nimeni nu o sa parcheze acolo.

    • #10

      Parcarile sunt goale pt ca nu-s gratis…
      Romanu vrea parcari da nu cu bani…

    • #11

      Geretus: si asta e valabila insa cand dai 1.5/ora la stat sau 2-3lei la privat nu cred ca mai e vorba de bani. Iesi in centrul vechi si dai 8 lei pe o apa plata si nu mai ai 10 pentru 3 ore de parcare? zgarcitilor merita sa le fie ridicate masinile.

    • #12

      8 lei pe o apa e fita – esti un mare jmeker ca-ti permiti 🙂
      2 lei pe parcare – esti prost ( plus ca nu te vede nimeni). Nu mai bine parchezi tu ” like a boss” in fata cafenelei eventual ( stiu ca nu se poate in centrul vechi – dar pe Dorobanti de ex se poate ) ? 🙂

    • #13

      Geretus: vorbeam la modul general, nu despre tine ;)…

    • Am citit articolul, n-ai grija, numai ca strabate din el ideea cum ca aia care au facut petitia sunt niste tampiti iar parcarile subterane sunt inutile, ca nu vrea nimeni sa intre in ele. Bineinteles ca nu exista o singura solutie la problema asta, ci un complex de mai multe masuri. Adica pret decent la plata parcarii (nu jecmaneala), conditii civilizate, acces usor si vizibil si pentru aia care nu s-au nascut la universitate, masuri dure si prompte pentru aia care nesocotesc regulile zonei in ce priveste parcarea SI OPRIREA (adica sa le futa o amenda de sa-i doara 2 generatii pe aia care mai sunt si obraznici la modul “cehhh, ce-am facut, am oprit si eu 1 minut, ceh atata tamtam…” …”pai dah boule, ai oprit tu numai un minut, da” ai futut tot traficul”…) , indicatoare MARI si VIZIBILE din orice unghi ca sa stii exact pe unde e intrarea in parcare, nu sa te-nvarti o juma de ora pana dai de ea, si mai sunt si altele, fii convins.Nu-i inginerie spatiala, sunt altii care au rezolvat de mult problema asta, nu trebuie decat sa ne uitam la ei si nu sa demolam parcurile.Eu zic ca-i de bun simt ce-am zis, si nu trebuie sa mai stai suparat pe mine ca te-am facut mai demult basist. Si daca antibasismul tau e gen ponta, atunci mentin.

    • #15

      habar nu am cine esti, ca sa fie putin mai clar. din punctul meu de vedere, e primul tau comentariu aici, sunt o gramada care comenteaza folosind litera t. iar imbecili care imi spun intr-un fel sau altul sunt si mai multi. multumesc.

    • tzafnos nene, orgoliile e mari

    • #17

      e ok, cum zici tu. daca te face sa dormi mai bine, simte-te important.

    • #18

      in romanica nu-i asa. trebuie o parcare de 3 hectare in fata fiecarei cafenele cu 3 mese. adica ce? pentru ce si-au luat ei bemveu la mana a 14-a? ca sa mearga aia 300 de metri PE JOS?

  4. #19

    Eh, hai că nu e chiar aşa.
    “Este şi specimene” din astea cu nesimţirea-n “tur” şi “je manfiş pe ele de legi/ reguli” pen’că “io am valoare şi beamveu/ jip”, dar parcarea de la Universitate este destul de “solicitată”…

    Mai greu e cu proiectul, făcut probabil de un posesor de trotinetă, pentru care spaţiul de manevră este suficient, deşi majoritatea lumii se “cam ofuscă în volan şi-n pedalier/ cuitia de vitezuri” ca să poată beneficia de luxurianţa parcării.

    Ca să nu mai zic de faptul că dacă eşti mai “plinuţ” (nu neapărat tu fizic vorbind), e mai greu să reuşeşti să urci/ cobori din maşina parcată conform regulilor desenate pe jos, fără ca să schimbi un pic culoarea pe vopseaua vecinilor de staul.

    Dar asta e altă tărăşenie…

  5. Ca să știm despre ce vorbim
    www.google.ro/maps/@46.1744011,21.3229017,561m/data=!3m1!1e3?hl=ro

    Adică, plm, fix vis-a-vis ai verdeață de poți să hrănești tot șeptelul bovin înregistrat oficial în județul Vaslui și nu vrei să rezolvi problema parcării …

    • #21

      Sunt de acord ca e aberant sa strici parcul ca sa faci parcare pentru cetateni. Ce vile pentru baieti destepti poti construi insa acolo…

    • #22

      Ceea ce spui tu e prostie prin dezinformare. Pentru ca acel vis-a-vis e unitate militara si deci spatiul respectiv apartine inca armatei –> interzis pulimii care ar vrea sa aibe pe unde sa se plimbe.

    • Nu incurca dincolo de Mures cu dincolo de strada. Ma uitam la Parcul Copiilor, vis-a-vis de strada. Iar de ajuns in aqualandul ala nu iti crapa calciiele. Mai ales ca la 300 de metri mai ai o bucata de faleza. Verdeata, e, grupata, in trei, pe-un mal.
      Si mai vad si restrictii de circulatie prin jurul primariei, care da, e obiectiv generator de trafic si halitor de ,locuri de parcare.
      C-asta e damblaua la romani = esti obligat sa umbli dupa hirtii da’ ti-e greu sa ajungi in locatii. In principiu, sediul primariei sau mai exact, ghiseele de lucru cu populatia ar trebui sa fie in cartiere iar alea pentru persoane juridice ar trebui sa fie online

    • #24

      Cam asta era raspunsul pe care il cautam printre comentarii, nu e greu, restrictionarea e o metoda valida care ar aglomera doar strazile si stradutele adiacente, dar daca nu ar fi nevoie sa faca pulimea pelerinaj la primarie nu ar fi asa nevoie de locuri de parcare.

  6. #25

    Până și cei care au garaj subteran propriu preferă să și-o parcheze pe trotuar.

    • #26

      Probabil de-aia care dupa ce si-au facut garajul subteran n-au mai avut bani si de-o poarta cu telecomanda. Pe stradutele din jurul “bloacelor” din cartier e plin de “casute” noi/renovate care au loc de parcare in curte sau garaj. Vin cateodata acasa si ma uit cu ciuda la aia carora li se deschide poarta sau usa garajului cand ei sunt la vreo 10 metri distanta, intra cu masina si n-au nicio grija.

      Eu injur si dau ture prin cartier cautand in continuare loc de parcare pe vreun colt de trotuar. Garajele din curtea blocului sunt pline de orice dar nu de masini, iar de vreo doi-trei ani unii baieti destepti au cerut retrocedarea terenului pe care au fost construite blocurile si se zvoneste ca se va parca in curte pe baza de abonament lunar. Exista precedent la vreo 400 de metri mai jos de unde locuiesc eu: proprietarii de garaje au primit decizia executorului judecatoresc prin care trebuie sa evacueze cosmeliile pana la data de X, sau daca vor sa ramana, sa incheie un contract de inchiriere cu proprietarul. Proprietarul cere 100E/luna/garaj. Cui nu-i convine, sa-si caute-n alta parte. Ce pula mea poti construi pe ~300 mp intre blocuri, in afara de garaje, nu stiu, dar terenul e de vanzare, 150 E/mp.

  7. #27

    mie aia de la univeristate nu mi s-a parut goala ultima oara cand am fost chiar m-am invartit un pic. bine ca are sistemul ala culumina verde-rosie. Altfel, mi se pare cam scumpa 4 lei pe ora. Cand munceam pe victoriei, nu mi-as fi permis sa dau 36 de lei / zi, deci vreo 750 pe luna sa tin masina in parcare. Ar fi o varianta daca ar oferi abonamente la preturi ok.
    Asa am mers cu metrou, am mai citit o carte 🙂

  8. #28

    Pana cand oamenii nu o sa inteleaga ca parcararea gratis, la botul calului, nu e un drept garantat de constitutie – o sa fie insuficiente locuri de parcare, indiferent cate parcuri se vor distruge.

  9. #29

    parcarile nu se construiesc distrugand parcurile. maine poimaine se vor uita cu jind si spre Cismigiu s.a.m.d.

  10. #30

    noi vrem parcari, dar nu pe spatiile verzi.
    sunt o multime de cladiri pe punctul de a se prabusii (e adevarat, nu in spatele primariei), ar putea sa construiasca in locul lor parcari…
    in plus, vrei sa iti faci magazin? mall? pensiune? hotel? bloc de locuinte? fa locuri de parcare pentru toti angajatii si posibilii clienti. nu ai loc/teren si pentru parcare? nu construiesti. mai bine parc!

    • #31

      Marius: tu crezi ca toate cladirile in curs de prabusire apartin statului?

  11. #32

    Acel parc nu va fi desfiintat. O stie si primarul, o stiu si ONG-urile implicate in actiune. Problema e ca primarul are niste bani de dat pe un studiu de fezabitate. Bani care vor fi cheltuiti indiferent de rezultatul studiului.

  12. #33

    Nu mi se pare normal sa transformi parcurile in parcari. Cu atat mai mult daca ele sunt vechi (100 de ani or so…).

    Da, este esential sa avem parcari intr-o era dominata de masini (si da, si eu am cam ramas fara injuraturi noi ca de fiecare data ma chinui intre 5 si 15 minute sa gasesc un loc), dar sunt absolut convins ca se pot gasi solutii astfel incat acele parcari sa nu afecteze spatiile verzi.

  13. #34

    De cate ori ati parcat la univ ca sa va dati cu parerea ca e goala. Seara chiar nu e goala si sunt destui care parcheaza acolo. Tzatzelor

  14. #35

    “toți șoferii o lasă pe avarii pe Academiei” pentru ca nu se dau amenzi, pentru ca (aproape) nimeni din cei care vad masinile parcate aiurea nu fac nici macar o reclamatie telefonica la politie, pentru ca daca li se ridica masina imediat apare o poveste lacrimogena pe un blog despre cum “mi-au luat masina desi eu stateam doar 5 minute si mai erau inca 20 de masini parcate la fel ca mine si eu asa parcam din ’95, de unde sa stiu ca nu e voie” si pentru ca, oricat ar costa, “e scumpa parcarea, trebuia sa fie mai ieftin”.

  15. #36

    Dati-mi 30 de milioane de minusuri, dar eu nu inteleg de ce trebuiesc platite parcarile .

    • #37

      Pentru ca nu scrie in constitutie ca fiecare cetatean detinator de masina are drept la parcare moka. Exista si parcari gratuite sau locuri libere unde e moka insa trebuie ca cetateanul sa mearga 500m pe jos pana unde are treaba.

    • #38

      @V3nt0r – eu nu am inteles niciodata de ce trebuie platite curvele…

    • #39

      Curvele iti ofera un serviciu, parcarile sunt de obicei facute pe portiuni cu teren dezafectat sau fara nicio constructie, cred ca totusi destul de rar s-a demolat ceva de vreo oarecare importanta, pentru a se construi o simpla parcare. Taxa de inmatriculare si restul taxelor pe care le au proprietarii de masini in tara asta ar trebui sa insemne destul pentru buget, intru a acoperi costurile ” astronomice ” ale constructiei unei parcari.

    • #40

      @ventor.
      Parcarea trebuie platita pentru ca exista cerere pentru ea. Dupa logica ta nu ar trebui platita nici casa ca trebuie sa ai un acoperis desupra capului. Dar conteaza un pic daca acoperisul e in afumati sau in cotroceni.
      Vrei parcare in centru, in scara blocului, in fata usii…well guess what…inca 100 de darlai vor si ei pe acelasi loc. Simplu si economic

    • #41

      Cum adica curvele imi ofera un serviciu? Nu e placere comuna? Cand ma duc la fotbal cu gigel ii ofer un serviciu sau ne simtim bine impreuna?
      Dar daca vrei tu sa vorbesti serios.. intelegi ca posesia unei masini nu este o nevoie primara si ca statul nu este obligat sa iti furnizeze gratis loc de parcare, nu? Sau ca parcarea respectiva implica niste costuri pentru care este firesc sa platesti la nivel local, asa cum la nivel national platesti acele taxe mentionate de tine?

    • #42

      contraargument de dragul excercitiului: si pentru aer si apa exista cerere, totusi ele sunt gratuite.

    • #43

      Alxzen: apa nu e gratuita(poate daca bei din rau) iar pentru aer nu au gasit INCA modul de taxare cu toate ca anumite firme sunt taxate si pentru aer prin faptul ca polueaza

    • #44

      exact aia din rau e gratuita, nu cred ca ai vrea in casa apa gratis.

      Oricum nu asta era problema pusa de mine cu ex. respective.

  16. #45

    e putin offtopic dar:
    de revelion am fost la o carciuma in centru si am parcat la subteranu de la universitate. nivel -1 full. nivel -2 relativ super gol. am parcat repede ca intarziam la open bar :D.
    la plecare (nu mai eram sofer ) am gasit o hartie cu o atentionare. cand am parcat am depasit linia care delimita locul de parcare. la inceput m-am enervat dar mi-am dat seama ca era corect. plm. reguli simple si de bun simt. Afara pe stradute erau parcati toti pe langa toate trotuarele posibile. plus ca erau pe frigul ala si parcagiii de serviciu.

  17. #46

    Prietene mai sunt o gramada de oameni care nu au masini, nu inseamna daca se maresc numarul masinilor trebuie sa facem un numar infinit de parcari, tindem spre civilizatie doar cu critica, in Italia de ce pot sa foloseasca masini micute, biciclete si scutere? Sa faci dintr-un parc parcari e un pas inapoi.

  18. #47

    /offtopic

    Am fost în Plzen să beau Urquel direct din beciurile fabricii.

    Proprietara hotelului unde am stat venea de la vreo 20km și zicea că nu-și permite să parcheze în oraș, așa că lasă mașina în parcarea ieftină de lângă Tesco și de acolo vine cu autobuzul.

    Rezultatul: oraș relaxat, mașini puține, pietoni peste tot.

  19. #48

    nu ar trebui ca politia sa-si faca datoria si sa salte/amendeze toti cocalarii care parcheaza aiurea
    eventual amenda dubla daca au parcarea subterana (da, aia de la universitate) la dispozitie si ei tot pe “interzis” stau
    seara, in zona centrul vechi din Buc. sunt pline absolut toate stradutele cu masini si pe stanga si pe dreapta, dar parcarile de universitate, inter sau unirea sunt goale.. daa, costa cat o bere in bodega de fite din centrul vechi, nu merita..
    care e solutia? mai distrugem un parc, facem parcare gratis, nu-i asa?

  20. #50

    problema e ca s-a construit aiurea si neplanificat si s-a inghesuit tot in centru, deoarece oricine putea plasa o spaga unde trebuie putea construi practic oriunde. dupa aceea, hai sa futem parcurile si ce a mai ramas liber ca nu avem unde parca.

  21. #51

    Cred ca si in cismigiu ar incapea ceva masini, mai ales daca turnam niste beton pe lac.

  22. #52

    De ce sa nu distruga una dintre bisericile alea multe si sa faca parcare? E mai important un parc decat o biserica 🙂

  23. Vrei sa stii un romanism? Cand s-a deschis parcarea de la Universitate reactia unui coleg a fost (dupa ce a parcat in ea) ca “este de cacat”, “e facuta cu curu” si “cum dracu poti sa numesti asa ceva parcare” in loc de “bai ce misto, am parcare in centru, nu mai trebuie sa vanezi locuri de parcare si sa alimentez toti aurolacii de centru”.

    Again – penisul erect si sufletul in Valhalla.

    • #54

      Ce are sula cu prefectura? Trebuia sa le osanale pt efort?

      Si eu folosesc parcarea respectiva; e bine ca exista, dar nu o scuteste da faptul ca e de cacat.

  24. #55

    Unii vor parc, ailalti vor parcARI.
    Solutia: sa faca parcare sub parc, asa impaca pe toata lumea

  25. #56

    Tot un fel de moldoveni si astia. Auzi la ei, vor parc in loc de parcare, ce tarani.

  26. #57

    Problema este “proprietatea publică” a parcurilor și parcărilor. Atâta vreme cât ele sunt publice, sunt de fapt ale nimănui și orice decizie e controversată.

    Abordarea corectă este cumpărarea unui teren și amenajarea lui – cine vrea parc face parc, cine vrea parcare face parcare. Evident că accesul va fi contra cost, dar numai așa putem ști ce vor de fapt oamenii – trebuie văzut pentru ce (și cât) sunt dispuși să plătească.

    • #58

      Parc privat? Contra cost? Cine dracu ar face parc pe terenul lui? Am observat o multitudine de comentarii tampite din partea ta.

      Tendintele pe termen lung sunt clare si oamenii fie ca isi doresc sau nu vor fi constransi sa abandoneze masinile personale, in special in zonele aglomerate ale orasului. Transport in comun, retele de transport cu bicicleta etc.

    • #59

      Cine ar face parc pe terenul lui? Cine face si mall-uri, parcuri de distractie, cladiri de birouri, case, etc.

    • #60

      Da, clar. Pacat ca nu s-a gandit nimeni pana acum sa cumpere terenuri scumpe la oras si sa-si scoata investitia in 100 de ani prin investitii in parcuri! E o idee geniala pentru dezvoltatorii imobiliari! Eu pana acum am auzit insa doar de dezvoltatori care vor sa aiba o suprafata construita cat mai mare. Bucurestiul are cea mai mica suprafata de spatiu verde/cap de locuitor dintre orasele mari ale Uniunii Europene. Pentru ca nu face nici naiba parcuri! Si alea care sunt se afla constant sub asediul diversilor “investitori”.

      Ce se intampla cand beneficiul adaugat al parcurilor private, spre exemplu aerul curat de care beneficiaza intreaga comunitate, nu este monetizat? Vor fi obligati locuitorii sa subventioneze parcurile? Cine ii va obliga? Recuperatorii privati ai proprietarilor de parcuri? Sau vor fi tinute in globuri de sticla parcurile? Hai ca deja suna a distopie. Sau doar a prostie. Inca ceva, cine va tine cont sa se respecte reglementarile Uniunii Europene sau recomandarile Organizatiei Mondiale a Sanatatii in ceea ce priveste spatiile verzi din zonele urbane? Asociatia patronilor de parcuri? Dar daca nu exista cerere suficienta? Ne ducem toti dracului pentru ca oamenii prefera sa-si ia un televizor mai mare si o mancare mai buna decat sa dea banii de bunavoie pentru parcuri!

  27. #61

    Prefer oricând un oraș înconjurat de parcuri și păduri care să aibă parcări cu plată și oameni care să le folosească (silit sau nu).

    Offtopic
    toți se uită strâmb când ajung cu mașina în centru și parchez jos la universitate: “o lași acolo ca să dai 10-20 de lei? dai 5 lei la țigani și ți-o păzesc ei toată noaptea.”
    totul ține de mentalitatea de proprietar a românului: țiganul parcangiu e proprietar peste trotuare și îl împroprietărește și pe cocalarul care parchează și care a dat atâtea taxe la stat pentru trotuarul ală care i se cuvine.

    • #62

      numai bine scapam noi de tigani?
      sieg heil!!! :>

    • #63

      nu, nu mai bine… că nu mai are cine să dea cu mătura pe străzi, românii fiind prea upper class 😉

    • #64

      traim in lumi diferite, tiganii au mercedesuri, viloace de prost gust si canta manele in timpul liber, munca lor implica ciordeala, talharie si trafic de ce vrei tu

  28. #65

    eu subscriu la spusele lui jerome
    doar pentru ca n-ai parcari nu inseamna ca tre sa defrisezi un parc, indiferent de locatia lui
    ca gandire tembela mai e si asta?

  29. #66

    Deci nu se pot realiza si parcari si parcuri. Sunt cam pretentiosi romanii astia. Eu zic ca e altfel: nu poti avea e economie la pamant si o tara condusi de hoti pusi sus cu acordul populatiei si sa mai ai pretentii si la parcari subterane, la parcuri intretinute, etc. Din banii cui sustii toata treaba asta ? Parcari subterane si parcuri in acelasi timp sunt posibile, bunastare plus ignoranta si delasare, nu prea. Ori iesi in strada ori stai si te revolti pe internet.

  30. #67

    Inteleg ca pana acum a fost haos, dar e asa de greu de dat o lege de genul: “construiesti cladire de birouri, in ea incap vreo 100 de oameni, asta inseamna vreo 40 de locuri de parcare (cifrele sunt puse fara sa ma gandesc prea mult). nu faci 40 de locuri de parcare, nu primesti autorizatia de constructie”. sau deja exista asa ceva?

    • #68

      la fel cum nu trebuie date autorizatii pentru multe alte constructii… right.
      au tras baietii langa biroul meu o cladire, ca acu intra lumina pe geam la mine doar cand o aprind vecinii.

    • #69

      De ce doar 40? In ziua de azi cand fiecare membru major al unei familii are masina?
      La exemplul tau ar trebui pus MINIM 100 locuri de parcare. Mai vin si oaspeti, delegati, vin aia de la fisc sa te verifice, trebuie sa parcheze si ei undeva…

    • #70

      sau 500, poate se organizeaza si o nunta in sala de mese.

    • #71

      nu lucrez in urbanism sa am cifra corecta pt 100 de oameni care lucreaza intr-o cladire. dar ar trebui sa existe niste norme si sa fie puse in aplicare. sau exista deja, dar li se rupe tuturor de ele.

    • #72

      pai exista. dar ghici ce… nu se respecta.

  31. #73

    Solutia imbunatatirii transportului nu sta (doar) in adoasul de resurse, sta in optimizare. Ce faci, adaugi constrangeri peste constrangeri si ajungi ca doar corporatiile sa-si mai permita sa construiasca ceva ?

    Nu mai bine incercam sa optimizam traficul ? Ai o cladire de 100 de angajati si doar 4 locuri de parcare ? Foarte bine, cei 96 vor veni cu transportul in comun, bicicleta sau taxiul. Eu inteleg perfect utilitatea unei masini, dar cu o infrastructura de transport in comun buna, ii vei face pe oameni sa o foloseasca pentru a transporta diverse lucuri grele, sa-i duca pe copii mici care plang si cu care e greu sa te cari prin metrouri, sa-ti duci familia si prietenii in vacanta si alte situatii ce necesita comoditate. Dar sa mergi la servici, la o intalnire, la medic s.a.m.d., cu masina, desi ar fi mult mai eficient si rapid cu mijlocul de transport in comun nu vad rostul.

    Dar ajungem din nou la economie. Un oras care nu produce nimic util altor oameni, nu are de unde sa-si permita un transport in comun eficient. Si nu produce nu (doar) pentru ca oamenii sunt lenesi si idioti, lensi si idioti sunt peste tot, doar ca si-au ales niste conducatori mai buni, mai implicati decat ai nostri. Facem alegeri proaste la nivel de societate si asta pentru ca suntem o adunatura de culturi (austro-ungara, turca, rusa, balcanica) care nu vor fi niciodata pe aceasi lungime de unda. Ai zice ca e un avantaj, dar e dezavantajul nostru ca natie. Cultura locala minima. Nici dracu nu stie nimic despre cultura noastra pentru ca ea nu prea exista. Si vom fi vesnic un popor de dezbinati.

    • #74

      ideal ar fi sa nu dai voie sa se construiasca acea cladire cu 100 de angajati si 4 locuri de parcare. la noi, totul trebuie sa fie cat mai aproape de centru si daca avem 300m2 de teren, construim cladirea pe 290m2. nu-ti permiti sa construiesti cladirea aia? ai optiune ori sa faci una mai mica, dar cu suficiente locuri de parcare ori sa o faci mai departe de centru unde terenurile sunt mai ieftine. fara constrangeri nu se rezolva nimic, desi ai dreptate, constrangerile nu trebuie sa fie absurde.

  32. #75

    Poate ar trebui considerată şi metoda bulgărească.

    Adică, orice parcare plătibilă sau neplătibilă în oraş, pe zonă neamenajată ca şi parcare pe termen lung sau specificată ca atare (în Sofia în speţă) este valabilă pentru cel mult două ore, numai în limita locurilor amenajate de către autoritatea din cadrul primăriei locale.

    Adică, dacă depăşeşti acest interval orar, vin “băieţii veseli” şi ţi-o saltă. Vin e un fel de a spune, pentru că efectiv ei doar stau şi vânează. Punct.

    Logic, operaţiunea costă bani – pentru amendă şi pentru operaţiunea de mutare în sine, pe care îi plăteşte “contravenientul” care nu a respectat legea.

    • #76

      eu sunt de acord cu asta. doar ca daca masina o ridica de pe academiei, impound-ul sa fie la arad. si invers. iar transportul sa se faca cu ajutorul logistic al postei romane.

  33. #77

    la universitate s-au gandit baietii sa scoata cash-ul repede inapoi si au pus 4 lei ora. Si se umple doar la ore de varf, gen week-end, iar corporatistii din zona o dau pe metrou ca e mai sanatos. Daca ar face abonamente cu 0.50 bani ora L-V 9-18, Si apoi locuri VIP, romanilor le place asta. 15 lei prima ora + 1 leu pe ora suplimentara. Dar in prima ora vine un baiat cu presiune si iti face exteriorul luna
    sa vezi cum le-ar merge mai bine si nu ar sta cu ea goala 80% din timp

  34. #78

    Boss, situatia e in felul urmator : aradenii sar ca arsi cand Falca ( primarul ) vrea sa demoleze pe bune dreptate, omul cam “uita” sa duca treaba pana la capat ( vezi cele 3 stadioane demolate, in locul carora doar unul se construieste ).

    Pana acum un an, era vorba ca si Parcul Copiilor, cel care e vizavi de cel din articol, Parcul Eminescu , urma sa fie mutat, ca sa fie construite cladiri de birouri, etc.

    In plus, dobitocul a distrus strandul, un loc unde nu se mergea doar la balaceala, ci peste vara acolo se mutau barurile si cluburile din oras. Era destul de interesant sa ai totul la un loc, nu prea am gasit asa ceva prin alte orase ale tarii.

    Asa ca, crede-ma pe cuvant, cand vrea omu asta sa demoleze ceva, pe buna dreptate se face scandal

  35. #79

    rili? problema este ca nu exista parcare la botul calului? sa fim seriosi… Aradul e atat de mare incat il traversezi la pas in 2 ore, dar taranetele nu poate merge pe jos 5 minute daca are treaba la primarie, finante, banci si ce institutii mai sunt prin zona, el trebuie sa parcheze fix in fata usii.

  36. #80

    Pot sa-ti spun cu o oarecare mandrie ca primarul din urba de bastina a reusit sa faca parcare si in centru fara sa taie un copac, la fel si parcare de domiciliu pentru 450 de apartamente cu doar 2 copaci taiati. Pe cand in orasul de domiciliu puscariasul primar a tras parcari sterpe de beton intre alte cutii de beton. Se poate, totul e sa vrei sa faci ceva calculat. Nemultumiti vor fi tot timpul.
    Iar parcarile mari goale, dar la 5 minute de mers pe jos nu sunt pentru romani, ce si-ar parca caruta la etaj daca se poate; mersul pe jos dauneaza pantofilor Cucci.

  37. #81

    Am citit in diagonala comentariile.
    Inainte de a scrie ce as face eu precizez ca n-am pregatire juridica,n-am tangenta cu consiliul local,deci habar n-am cat de legal este sau daca este posibil.
    Unde imi permite comisia de(cu)sistematizarea circulatiei sa amplasez stationarea/oprirea interzisa efectiv as pune,cum zicea Hypher,echipaje la vanatoare.Ai incalcat HCL,plm,ordonanta de urgenta a guvernului(nu ma pricep la legi),ridicam masina si stabilim o taxa de 30% din valoarea masinii sa o inapoiiem.Bineinteles,inainte sa punem in aplicare asta,3 luni ne futem in gura stiristilor cu basescu sus,ponta jos si avem grija sa stie cetateanul cu opel din `85 cat il costa contraventia.
    Deci,dupa ce dam la TV local,stiri localale,ziare locale timp de 3 luni ca daca opresti pe str.Bucuresti(presupun ca in toate judetele exista una),te costa 1000 amenda plus 1000 lei cheltuieli plus 500 lei uzura utilajelor care ti-au ridicat masina.
    Clar? deci 2 500 lei pt ca ai lasat masina 5 minute unde-i interzis.Si as angaja numai din astia,fara copii,fara soacre,fara unchi…asa,sa nu fie cine sa-i santajeze.Sa-mi bag ceaplaul de n-as face buget numa` io cu circulatia cat plateste orasul impozit pe bunuri.

  38. Prin lumea larga au facut in centrele oraselor parcari subterane si n-au desfintat parcurile.