subaru forester bulgaresc

Circulă prin cerurile în care mă învârt o legendă pe care eu nu cred și am nevoie de mai multe opinii. Cică dacă ai mașină cu număr de bulgaria, te hărțuiesc polițiștii, te opresc des, îți iau talonul și alte mizerii de gen.

Având în vedere că intenționez să îmi iau un SUV la care probabila taxă de mediu e 3000 de Euro, deci îl voi înmatricula pe bulgaria, sunt curios, e adevărat, se întâmplă rahaturi de astea?

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

119 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    ai scris din adins ” ceruri” in loc de cercuri?

  2. #4

    Am mers mult cu un Seat din 2000 inmatriculat in BG si nu am avut probleme. Acelasi Seat cu placute bulgaresti a tranzitat repetat Romania-Spania fara probleme. Trebuie sa ai sacosa cu toate acele in regula la tine tot timpul.

  3. #5

    fals. 4 ani am avut masina pe Bulgaria si am fost oprit o singura data.

  4. #8

    Cazanul din imagine e cu titlu de prezentare?

  5. #18

    Ontopic.
    Din ce am vazut in ultima vreme, pe langa masinile pline cu lemne urmatoarele vizate sunt cele cu nr de Bulgaria.
    Acum nu stiu cat de mult disconfort creeaza o astfel de vulnerabilitate, pt mine nu ar fi deloc placut sa fiu tinta politiei la fiecare filtru.
    Probabil ca la tine, mai la sud asa, in Pantelimon, sunt mai dese cazurile de cazane de BG si inca nu se observa acest lucru ca aici.

    • #19

      Ceteen, te-ai ars daca esti prins in Mioveni cu subarul cu nr de BG si incarcat de busteni :))

  6. ai destul timp de decizie. pana iei numere rosii etc…

    • #21

      Si asa dupa tine cat pot sa ti numerele rosii ?

    • #22

      @petre: pana te prinde garda

    • #23

      Dar daca le vopseste in negru cu pensula nu se pune?

    • #24

      @Petre poți scoate 3 rânduri de numere roșii.Pe lângă cele galbene\roșii provizorii nemțești ori ce alte plăcuțe temporare mai ai.

  7. #25

    Da, te opresc permanent şi pentru orice motiv. E adrvărat. Dar cel mai bine, să te convingi întreabă pe forumul lor la rubrica ‘întreaba un politist’, am văzut că răspund la toate întrebările.

  8. in alexandria langa cairo? ori alexandria unde e dragnea vataf ?

  9. #27

    Ironie a sortii. Tu ca roman ai masina pe Bulgaria, el ca bulgar are masina pe Romania.

  10. #30

    Alexandria linga Cairo,normal

    Unde-i Dragnea boss au număr de Turcia(TR) nu de bulgaria

  11. #31

    Nu e problema boss, barosaneala adevarata, si io am zis ca tot ce-i peste 3.0 sau sub euro 5 inamtriculez in Bulgaria, se stie!

  12. #32

    Majoritatea interlopilor din Romania, chiar si astia cunoscuti, indiferent ca ii cunoasteti voi personal sau vazuti pe la televizor, au inmatriculari pe Romania. Sincer, cred ca in afara de celebrele BMW uri pisicuta ale cate vreunui gainar ce combina telefoane, procentajul de numere pe Bulgaria este mult mai mare inclinat catre oamenii normali care vor sa faca o economie // sunt zgarciti. Mi s-ar parea o mare retardare ca intr-adevar sa se intample asa ceva pe soselele patriei .

    • #33

      daca sunt asa zgarciti ca nu-si iau RCA si ITP in Bulgaria atunci sa-i opreasca si sa le dea amenda…

  13. #34

    Amin!

  14. Nu mă gândesc decât la bancul acela porcos, dar superb:
    Q: Îți place sexul oral?
    A: Depinde de ce parte a p***i sunt!
    arhiblog.ro/sfarsit-scapam-cazanele-numere-bulgaria/

  15. #40

    Nu. Probabil este o problema de perceptie a “amicilor” din respectivele ceruri.

  16. #41

    Pe mine m-a oprit politia o singura data, exact in seara cand veneam de la Ruse cu masina proaspat “bulgarizata”. Au verificat cu atentie RCA-ul si… cam atat. De un an jumate nimic.
    Iti recomand sa iti faci rezidenta pe BG. Chiar daca e oleaca mai scump, macar masina este pe numele tau, plus ca nimeni nu mai poate comenta.

  17. #42

    Btw: “cerurile in care ma invart” este typo sau doar self-consciousness?

  18. #45

    Nu stiu daca sunt hartuiti, dar eu as face-o.

  19. #46

    Care politie !?

  20. #48

    la cum conduc aia cu numere de bulgaria, nu cred ca e hartuire. cel mai tare vazut de mine era unul cu un ursulet ruginit, cu numar de bulgaria si volan pe dreapta

    • #49

      :)) inginerul rar al singure statii ITP (din cate stiu eu) din Curtea de Arges are Passat argintiu cu volan pe dreapta si numere de Bulgaria. Practic… am simtit cum o ia creierul la dreapta cand l-am vazut pe om venind la lucru…

  21. #50

    Vad ca in sfarsit ai inteles si tu ca numai asa poti avea o masina decenta, fara sa te dea afara din casa taxele. Vezi ca din cate am auzit eu de la prieteni se uita mai mult dupa numere de “granita” – Ruse, Pleven, Silistra. Cred ca ai fi mai ok daca iti iei numere de Sofia, Plovdiv, sau chiar Burgas.

    Avand in vedere ca pentru masina mea s-a cam scumpit impozitul (pm, dau 180 / an) vreau si eu s-o trec pe Bulgaria. Ai cumva la indemana vreo persoana de incredere care sa ma ajute?

    Mersi mult.

    • #51

      180 lei pe an este prea mult? Daca tu chiar crezi asta poate nu iti permiti o masina. 🙁

    • #52

      Jolly, io am platit taxe de 5,200 de lei pe an in ultimui 3-4 ani si nu m-am suparat. Pentru o masina cumparata din tara, de la o firma de leasing (reposedata, gen). Doar ca atunci cand am vrut sa o trec de pe firma pe numele meu guvernul mi-a cerut inca 21,000 de lei, taxa de fraier sau ceva de genul asta.
      Bgconsult.ro mi-a facut acte de rezident bulgar valabile 5 ani si mi-a inmatriculat masina. In total vreo 900+ €, incluzand ITP valabil 1 an (asta e dezavantajul) si RCA.
      Am mers personal la Ruse dupa un an si mi-an refacut si ITP si RCA, costurile sunt ok. Totul e legal, cinstit si corect. Doar ca nu mai platesc €1,200 pe an doar ca sa am masina, ci doar vreo 300; altfel, RCA pe un an m-a costat vreo 500 de lei (pentru un V6 de 3500 cmc).
      Go haters!

    • #53

      Inteleg sa te plangi de taxa de inmatriculare, dar sa te plangi ca dai 180 de lei pe an impozit e snobism. Daca renunti la o saorma pe luna, ai strans banii astia…

    • #54

      Bai, n-am nimic cu voi care va inmatriculati masinile pe BG, e dreptul fiecaruia atata timp cat avem o taxa nesimtita.
      Dar inmatricularea aia sa fie facuta pe corecte, nu doar asa, “in lipsa” si asigurarea sa nu ma puna pe mine, eventual pagubit, lovit de o masina cu nr de BG sa umblu te miri pe unde si sa astept sa ma despagubeasca nush ce firma din BG (dureaza enorm si la cele din ro, nici nu vreau sa ma gandesc cum e cu cele pe bg). Nu mai vb de ITP cum e facut la ce masini am vazut inmatriculate pe BG.

    • #55

      Bine, judecand din punctul vostru de vedere astept un raspuns gen “mi se rupe mie unde iti faci tu masina si de ITP atata timp cat eu, posesor de masina cu nr de BG pot circula in voie”. E pertinent si asa.
      PS V6 3500cmc, full full consum mic…. 🙂

    • #56

      e posibil sa stiu

    • #57

      Eu am platit anul asta 11 lei impozit auto 🙂

    • #58

      Apropo, tata a fost sa ii faca ITP la Solentza (pe care nu ai vrut s-o iei, de cand te rog cu ea). Masina merge brici, frane, motor , nu bate nu trancane, e full 🙂
      Problema e ca i-a vazut o pata de rugina pe aripa fata si vrea sa i-o faca, ii da cu revenire ca trebuie sa o repare. A fost la mai multe puncte de ITP. Acum….o repara, cu toate ca e doar o urma de rugina, cat buricul degetului.
      Acum stau stramb si judec drept, bai, la cate cazane de BG rupte de rugina am vazut, alea cum dracu trec ITP-ul ala?

    • #59

      @Baxt: full full cu tot cu piele, accept orice test, condusă de un director de firmă finlandeză (doar 44k km in 10 luni). Consum…mdeah, am scos o data sub 10 la un drum… pe pantă în jos și cu vânt din spate…

      Nuanțe. Am plătit impozit pe mașina mea mai mult decât au platit mulți români ca să își cumpere mașină. Nu am comentat nici la impozit, nici la asigurare și nici la consum – a fost decizia mea să îmi cumpăr mașina aia și am înțeles că totul se plătește. Dar când guvernul nostru mi-a cerut aproape 5k € doar ca să îmi mut proprietatea din buzunarul stâng (firma mea) în buzunarul drept… atunci s-a cam umplut paharul.

      În vreo 5 ani și ceva cât am avut mașina asta (pe firmă) am plătit câteva mii de € bune ca impozit, am dat ceva bani la asigurări, la ITP, la vignetă, iar dacă cineva are răbdare să calculeze accizele, taxa de drum si TVA-ul incluse în benzină (cam 13 l/100 km consum mediu) se mai strâng ceva bani.

      Ca principiu este simplu: singura strategie economică pe care o înțeleg mai-marii noștri este ”hai să batem doar boul care trage”. Pe termen lung, boul ăla (dacă nu e complet bou) ori va crăpa ori va fugi.

      În fine, e un subiect complex. Cetin, lasă ezitările și inmatriculează mașina in BG; este legal, corect, iar orice povești despre etică și patriotism… exact asta sunt, povești.

    • #60

      Baxt, Solenza e diesel? Cat e taxa?

    • #61

      +1 la Ionut Popescu, cu corectia ca boul va fugi doar daca nu e complet bou, altfel va trage pana va muri.

      Eu prefer oricand sa circul cu un Pajero inmatriculat in Texas, decat cu Logan/Golf/Passat de Romania. Pe langa faptul ca se vor feri de tine in trafic din 2 motive (ca e mare, si ca e inmatriculata in BG), e si mai sigura decat multe dintre berlinele/hatchurile din trafic. A se vedea accidentul BMW X5 contra VW Polo, postat de Cetin zilele trecute. Cel din Polo mort (bine, se presupune ca ar fi suferit infarct, dar nu e sigur inca), cei din X5 “rani usoare”. Daca am 9.000 de euro (sa zicem) pentru un Pajero si vine statul roman sa-mi spuna ca timbrul de mediu e de 3.000, atunci ma voi … cu bolta pe timbru. In loc sa le dau lor 3.000, mai bine ii pun langa ailalti 9 si caut o masina mai noua. Asa ca da, eu as fi printre ipocritii care prefera sa nu se stie f****i chiar in toate orificiile de iubitul stat roman.

      A, 3 motive: al treilea ar fi un bullbar serios, praguri laterale si protectie spate.

    • #62

      @Eugen #unupatruempei benzinar dă şaieşopt dă cai frumoşi. Albastru marin cu huse Racing.

    • #63

      Chiar 180 lei? Mult frate. Eu platesc aproape 900 pentru o masina pe care o tin din motive “sentimentale”. Si teoretic nu mi-as permite acest efort si probabil as face o economie trecand-o pe bulgaria dar nu vreau sa fac asta deoarece nu mi se pare corect fata de ceilalti participanti la trafic. Am grija sa am o asigurare ok in Romania si partea mecanica si de siguranta sa fie peste nivelul unei treceri pe la ITP-ul din cartier. Si momentan fac asta cu ceva eforturi financiare. Pe de alta parte am masina de serviciu cu un impozit derizoriu, care n-ar lua un ITP corect in vecii vecilor chiar noua si totusi sunt mii in traficul bucurestean. Am aberat. Gata. Acum apas cu incredere.

    • #64

      Baxt A, nu, lasati atunci. Am tinut 1 an o Solenza diesel cu motor 1.9dci de Renault. Mi-a placut masina aia.

  22. Nicio problemă. Poate și pentru că în Constanța sunt multe..
    În 2 ani, m-a oprit o singură dată din cauza numerelor. A specificat polițistul că sunt controale periodice și voiau să mai sperie lumea..

    Am avut și un incident din vina mea, iar cu asigurarea s-a rezolvat în 3 luni (dauna de aprox. 2500lei). Am luat legătura cu asiguratorul român, corespondet celui din Bulgaria și s-a ocupat el de tot. Din câte am auzit cam asta e media și în România.. Din păcate.

  23. #66

    nu era vorba ca se iau ceva masuri sa interzica fenomenul? ca e jale cu mizeriile de masini pe care le vezi inmatriculate pe bulgarica, majoritatea sunt mai darapanate decat taxiurile de la pelicanu’, polueaza cat o centrala pe carbuni si au si niste asigurari super-dubioase… tare curios sunt cum iti recuperezi banii de pe rca-ul de bulgaria daca te loveste un cazan din-asta daca n-ai tu casco cu regres…
    in plus, sa ai masina nu e un drept ci e un privilegiu, iti iei daca iti permiti si iti asumi toate cele aferente.

  24. #67

    la cat mai multe astfel de sicane

  25. #69

    Futu-ți morții mă-tii de PSD și senatorii morților mätii. Băgamias pula n morții matii de senatori. Și n Geoana,si n zfonea si-n mitrea,si toti nenorocitii,toți jidanii. De ce sunt eu obligat nefumator sa suport fumul vostru împuțit? Futuva mortii n gura care ati vandur tara la fier vechi,cu jidanii si cu țiganii. Cu jidanca aia de Robana Plumb,care a falimentat MIRAJUL unde io aveam actiuni. Gynoaie comuniste marxiste jidovesti!Cu cioara de Iliescu. Nu i zicea bine când îi zicea-,, PSD,PSD, mämăliga-n cur nu e?” sau ,,Zâmbărețul v-arată făcălețu”

    www.agerpres.ro/politica/2016/03/31/proiect-fumatul-ar-putea-fi-permis-in-cazinouri-si-pe-terasele-care-au-maximum-trei-pereti-12-58-52

    • #70

      Da la nenorociții aia de studenți se trage asta
      Vezi cîta dreptate avea tovarășul Ion Iliescu

    • #71

      Stai ma linistit, la biblioteca, la teatru, la filarmonica oricum nu se fumeaza.

  26. #72

    Cetin, cum ai de gand s-o inmatriculezi? Pe persoana fizica, bulgar/roman, pe firma, cu contract de inchiriere?

    Spune tot, ca ieri am vazut pe o platforma un Pajero verde in 3 usi, cu nr. de Germania, o bijuterie! Atunci il livra probabil. Mai ca-mi venea sa ma iau dupa el sa vad unde-l duce si sa intreb proprietarul daca nu-l vinde…

    Eu cat am avut o rabla cu numere de Texas am fost oprit de 2 ori in 2 ani. La a 2-a oprire nu aveam nici ITP, nici RCA valabil. S-a uitat agentul in acte (eu i-am dat tot ce aveam, cartea masinii, asigurarea in bulgara – expirata – , inca o tidula plasticata mai mare) si dupa ce mi le-a returnat, m-a atentionat politicos: “Sa aveti grija cu numarul asta, ca de acum oprim toate masinile cu nr. de Bulgaria pentru verificare”. I-am multumit, urcat la volan, plecat. Asta era anul trecut. Acum probabil s-au mai instruit, am vazut si pe aici prin Suceava masini doar de Bulgaria trase pe dreapta; era filtru intr-o seara, numa’ ursuleti si passaturi cu TX si CC erau controlate.

    Inainte sa-mi sariti in cap ca umblam cu rabla fara itp si asigurare, va spun ca la 2 zile dupa am dus-o la fier vechi. Am vrut sa mai dau o tura cu ea, sa vad daca mai merge. Ar mai fi mers, dar cu scurgerile de ulei, cu rugina in diverse locuri si mai ales cu lipsa confortului si a sigurantei (Fiesta din 1997) nu m-am mai putut impaca. Ghinionul meu ca fix pe drumul ala mai putin circulat era melitia…

    • #73

      eu sunt curios ce faceai daca il loveai pe vreunul in alea 2 zile in care mergeai tu doar asa, de “proba”. jegurile astea ca tine ar trebui calcate in picioare

    • #74

      De ce ? Poate omu’ avea banu’ in buzunar si platea cash! Ce, iti iei banii mai repede de la unu cu asigurare romaneasca la euroins? Cum le stiti voi pe toate , aparatorii socialismului. Numa’ maimute, peste tot.

    • #75

      razvan, te cam caci pe tine, relaxeaza=te putin

    • #76

      Ok, nu vreau flame-uri, dar vreau sa imi explice si mie cineva cu ce a gresit Razvan in comentariul lui.
      Eugen a gresit, era si constient ca este in ilegalitate si totusi l-a durut fix in putza. Ok, pe riscul lui, asta s-a inteles. Ca avea sau nu bani la el – cum sugereaza marcus aurelius, mi se pare irelevant.
      Masina aia era un pericol public. Daca mierlea pe cineva (da, stiu, rezolva ca avea bani cash) cum era?
      Iar tu Cetine, chiar nu inteleg de ce indemni la calmare. Mai ales tonul tau. (ok, e blogul tau, faci ce vrei, dar imi doream sa fie o discutie constructiva). Si mai presus de asta, cumva incurajezi sau… esti de acord cu ce a facut Eugen. Not ok…

    • #77

      pentru ca nu ai vazut pulile si mortii sterse de mine, de aia, mke?

    • #78

      Din comentariul pe care initial il postasem drept raspuns, dar a intrat la moderare si l-am rugat pe Cetin sa-l stearga (multumesc), as dori sa reiau doar urmatoarea parte: a fost un drum de cam 2km in total, 1 dus 1 intors, jumatate din el asfaltat, jumatate drum de tara. Era seara, drumul il stiu si pot conduce pe el si cu ochii inchisi (bine, cu conditia sa nu fie masini, ca pe alea nu le pot “simti”), drumul e putin circulat chiar si ziua. E, am avut eu ghinion ca atunci sa fie rutiera pe bucatica aia de asfalt. Probabil scapau cei 3-4 localnici de drumul de tara si ii dadeau in gura… A fost singura data cand i-am vazut acolo, eu trecand aproape zilnic in ultimii 8 ani de zile.

      Da, imi asumam dosarul penal daca loveam pe cineva, sau amenda/dosar penal pentru circulatie pe drumurile publice fara rca/itp valabil. De fapt e o fundatura, dar tot la categoria “drum public” intra.

      Mai tin sa precizez ca la fier vechi masina, desi functionala, am dus-o pe platforma. 50 de lei pentru 500 de metri, adica 10% din cat am luat pe masina 🙂 Nu as fi riscat sa ies pe roti pe DN pentru nimic in lume.

      Nu ma laud, dar am permis de 15 ani si n-am la activ decat vreo doua radare in cei (estimez eu) 5-600.000 km facuti pe coclauri pana acum. Plus o amenda pentru numere murdare, dar sunt sigur ca pe marlanul ala de politist de la Milisauti l-au ajuns gandurile mele “bune”. A intins copita inspre oprire cand eram la 10 metri de el. El fiind in dreptul masinii de politie, am tras pe dreapta dupa aceasta. A venit chitit sa-mi ia bani, ca de ce n-am oprit imediat, ca m-am dus mai in fata ca n-aveam centura si mi-am pus-o pana a venit el. Stiindu-ma nevinovat, nu am marcat nimic. Si cum amenda pentru centura nu putea sa-mi dea (eu fiind in masina de livrari), a gasit un tractorist martor ca aveam numerele murdare. Pana sa apuc eu sa le sterg, a si scris marlanul PV si l-a pus pe boul ala sa semneze. N-am mai avut ce face. Oricum, militian-sef Dascalescu, sper ca te-au mutat de la Milisauti si ca te chinui pe undeva prin zona de munte, Brosteni, Ostra, incolo.

      Nu m-ar fi afectat prea tare nici daca proprietarul blogului ar fi lasat ceea ce imi inchipui ca a sters. Am si spus, si eu l-am rugat sa-mi stearga un comentariu care era si el presarat cu ceva indemnuri… carnale. Insa ma gandesc ca motivul principal pentru care indeamna la calm tine totusi de un grad de civilizatie si de aspectul… sanitar al acestui site. Cetin, daca mai ai de moderat multe p**i, ia si sterge naibii comentariul meu initial. Vad ca printre comentatori sunt doar oameni corecti, care respecta 100% legea, fiind totodata interesati de binele celorlalti (ce ma faceam eu daca loveam pe cineva); le multumesc si le intorc gandurile si randurile frumoase pe care mi le-au adresat.

    • #79

      Da Eugen, ma intereseaza foarte mult ca toti sa respecte legile si mai ales bunul simt. Este singura noastra cale spre a ne civiliza.
      Si gandeste-te inainte de a fi ironic cu “totodata interesati de binele celorlalti (ce ma faceam eu daca loveam pe cineva)”… daca ti se intampla tie? sau unei rude?
      Asa cum zici si tu… ai sute de mii de km la activ, nicio amenda, esti curat ca lacrima… si totusi, cand ai iesit intr-o seara sa vezi daca mai merge masina pe un drum unde nu circula nimeni si era si o fundatura practic… te-a oprit politia. Oare unde e ironia sortii?

  27. #80

    Te ai interesat care e smecheria cu autoutilitarele.?

    • #81

      Dacă nu e deja utilitara din fabricație, trebuie să pierzi locuri și să separi spațiul cargo de spațiul pasageri dacă vrei să pretinzi că o faci de marfă, durează mult și se cam refuză modificările. Eu am așteptat o lună, s-au uitat circumspecți, deși mașina chiar e folosită ca utilitara. Voiau să fie ei siguri că nu mai pun scaunele la loc, etc. E cam mare prudența. Poate și pentru că nu am vrut să dau nimic, deși mi s-a cam sugerat.

  28. #82

    Din când în când mai sunt filtre special pentru mașinile neînmatriculate în România, sau pentru alea bulgărești. Dacă nimerești te opresc, dacă nu, nu.

    Și mai depinde pe unde circuli. Mai sunt încă polițiști șpăgari, ii vezi în comune.
    Am cumpărat acum doi ani una înmatriculată pe Bulgaria și am fost oprit de 3 ori în 8 luni. Avea și geamuri negre, cred că contează . Am înmatriculat-o in România intre timp și mașina e oprită de politie cam la fel de des.

    Nu cred că e o insuportabil, mai ales dacă nu ai o problemă cu faptul că ești ipocrit ( s-a scris mai sus cu link de ce).

  29. #83

    aveam o parere mult mai buna despre tine, sper sa nu mi-o strici. din punctul meu de vedere, sunt doar 2 variante: iti iei masina pe care sa ti-o permiti, inclusiv costuri de taxa, asigurare , etc si o inmatriculezi pe Romania atata timp cat tu ai CI romanesc. sau varianta 2, o pui pe Bulgaria si cel putin din punctul meu de vedere intri in randul ciorilor, gainarilor , cocalarilor, …. mai completeaza si tu. parca tu erai ala care sustinea sus si tare ca romanii sunt un neam de hoti care fac tot ce pot sa nu plateasca taxele, si ca ar trebui sa le fie rusinica, sau ma inseala memoria? in alta ordine de idei, sunt de acord ca taxele sunt foarte mari, dar asta e, daca nu vrei sau nu iti permiti ia-ti ceva cu taxa mica sau zero, dar nu fii cocalar

  30. #85

    Deci daca nu vreau să-și mai facă Videanu un concediu la Monaco pe banii mei,asta înseamnă ca-s cocalar?

    Ar mai fi chestia cu ITP bulgăresc care lăsa da treacă toate gioarsele,ca noi in romanica nu dam spaga la RAR,noi suntem supercivilizati

    • Da, clar, nici o șpagă la rar! Nimeni nu dă

    • #87

      nu ma mira absolut deloc modul tau de “gandire” intr-o tara in care un ministru al mediului, cel care de altfel a si implementat taxa asta, avea Q7 inscris pe Bulgaria. da, de muista de Rovana Plumb vorbesc

    • #88

      Devino si tu un Videanu.

    • #89

      Tu te auzi razvane?
      Daca io am nevoie de un suv să-mi car copii,să-i duc la mă-sa mare la tara prin noroaie să vin de acolo cu un porc tăiat de crăciun,după mintea aia a ta pentru ca nu-mi permit taxele aberante ale statului hoț roman ,nu tre sa mai îmi iau nimic sau eventual un mini morris ca tot mașină e ,tot patru persoane încap ,doar ca portbagajul se umple ca și-a pus nevasta-mea poșetă acolo
      Si asta doar pentru ca o lege timpita ma pune sa aleg intre a lua mașină si a plati taxa .Cum as putea sa dorm știind ca de banii mei beneficiază statul bulgar?
      Foarte bine

    • #90

      ITP la masinile de Bulgaria se face de vreo 2 ani si la noi in tara, insa este valabil doar pe teritoriul Romaniei 🙂

      Dar itp-ul bulgaresc este o gluma, la mine au verificat sa nu am parbrizul crapat (au ei un fix cu asta) si seria de motor, cu o camera de aia de intra in toate cotloanele. Au si ai nostri in dotare, am vazut la RAR. Mai mult am stat pana sa-mi prinda numarul din spate cu nitul ala special, decat in rand la verificarea tehnica.

    • #91

      De atatea ori am auzit/vazut agregata in spatiul public ideea “bagati ba boilor de la guvernare o taxa fixa in functie de cmc/poluare/etc, gen: 600EUR pt euro 3, 400EUR pt. euro 4, 200EUR pt. euro 5, si taxa zero la euro 6, ba chiar dati-le un ban celor care inmatriculeaza hibride/electrice”.

      Dar nu, e mai usor sa iesi pe ecran sa te plangi ca e invadata Romania de “rable” cu numar de Bulgaria decat sa faci naibii ceva in sensul asta. De oprit inmatricularile la castraveciki n-o sa se poata, romanul e inventiv (de-ar fi si in alte domenii…). Am inteles ca ultima moda e sa-ti duci masina la Ruse sau nu stiu unde, si sunt firme acolo care iti “inchiriaza” masina, contra unei sume modice pe an. Bineinteles ca serviciul acesta costa, presupune trecerea masinii in proprietatea firmei, dar practic tu ai in buzunar un contract de vanzare-cumparare in alb, si oricand poti sa il datezi si sa-l semnezi pentru a dovedi ca e masina ta. Daca de exemplu s-ar scoate taxele astea aberante, gen 3.000 euro la masina de 9.000.
      Si nu va mai… pe voi cu “daca nu ai banii astia, inseamna ca nu ti-o permiti”. Nu, nu inseamna asta deloc. Inseamna ca avem un stat spagar si imputit, care lasa sa i se scurga printre degete milioane de euro (ce ar putea proveni din taxele fixe mai sus mentionate), preferand sa-i taxeze pana la piele pe cei care sunt mai corecti sau mai fricosi.

    • #92

      poti sa iti faci rezidenta in bulgaria si o inmatriculezi pe numele tau

    • #93

      Rezidenta in BG inseamna si ca predai cartea de identitate romaneasca si-ti iei alta bulgareasca?

    • #94

      poti sa fii rezident bine mersi in bulgaria si cetatean roman

    • #95

      @asurbanipal & co, prea multora v-a intrat in cap ca in Romania masina e un drept cu care te nasti si nu e nevoie sa ti-o si poti permite, de aia e plina tara de S class si de seria 7 cu cauciucuri slick, de masini care nu au mai vazut o revizie cu piese OEM de cand a venit din Jermania, de troace cu ITP luat pe spaga, de cauciucuri de iarna luate de la aia care le arunca de bune ce sunt, samd. tot ce sper e sa va loveasca intr-o zi un cocalar cu numere de Bulgaria, abia astept sa va vad cum va plangeti pe net . cat despre proprietarul blogului, felicitari, abia astept un articol despre cumtrebuie sa scapam de aia cu cazane de Bulgaria, mai putin cand vrea el sa isi inmatriculeze cazanul lui personal. a, da, stai ma, ca Subaru e fitza de masina, nu e ca Beamveurili alea de tigani , imi cer scuze

    • #96

      razvan, la tine o rotita e pusa invers, se pare, ca la bicicleta mentionata de nea Marin, la care trebuia sa pedalezi inapoi ca sa mearga inainte.

      Ai tu statistici din care sa rezulte cat la % din S-classurile si septarele alea neingrijite si cu cauciucuri resapate sunt inmatriculate in Bulgaria? Te intelegem ca n-ai bani nici de una inmatriculata in Romania, dar nu trebuie sa-ti pui si girofar pe cap. De ce zic ca n-ai masina? Pentru ca ai fi stiut ca timpul de asteptare la recuperarea daunelor de la un RCA romanesc incepe sa concureze cu cel de la RCA-urile bulgaresti. Iar pentru cei care sunt loviti de masini fara RCA, exista variante de recuperare a daunei.

    • #97

      @eugen, daca vrei neaparat pot sa ii trimit lui Cetin o copie dupa talon, dar vorba unuia dintre cocalarii preferati ai romanilor, daca iti arat masina mea ti-o ia capul razna. eu nu am zis de masinile alea ca sunt inmatriculate in BG, ideea era ca sunt prea multi care considera masina un drept obtinut prin nastere, chiar daca nu o pot intretine macar la nivel legal, ei insista sa mearga cu ele pe sosele, pe principiul ca el are nevoie de masina. tot pe principiul asta nu vad de ce nu ar circula si carutele trase de cai pe Magheru de exemplu, si aia sunt tot oameni, si eu au nevoie de transport, si ei tot cetateni romani sunt, si atat isi permit ei, de ce nu ar avea dreptul sa circule?

    • #98

      Pai si cum faci de exemplu cu impozitul pe venituri? Il platesti unde ai rezidenta sau unde esti cetatean? Daca ai rezidenta in BG trebuie sa petreci un numar de zile acolo, sau ajunge sa treci o data pe an Dunarea cu bacul?

      Pe proprietarul siteului il intreb. Cu primatele mai discut dupa ce devin macar homo erectus.

  31. #99

    Tatar bucovinean cu numar bulgaresc – un fel de ghiveci picant cu smantana

  32. #100

    Ba @znuff,de ce nu pot să-ți dau like?

  33. #103

    Am avut prima masina inmatriculata in bulgaria.in tara nu am avut probleme,dar cand iesi din tara e cu totul alta situatie. La un singur drum pana in germania am fost scos de pe autostrada de 4 ori pt control.

  34. #105

    Serifu’, am un comentariu in moderare, ca raspuns la razvan, cercopitecul. La avatar ma refer. Te rog sa nu-l aprobi, mi-am dat seama recitindu-i mizeria de comentariu ca nu merita un raspuns. Lasa-l asa, cu impresia ca azi a fost un viteaz al monitorului.
    Mersi.

  35. #106

    Daca are taxa de mediu 3000 de euro nu merita investitia. Nu te gandi sa o inmatriculezi in BG daca vrei sa iesi din tara cu ea (prin europa, nu la bulgari). Mai pui niste banuti si iei un suv cu motor pana in 2.2 decent care merita si te duce inca zece ani fara probleme majore. Am avut discovery imn pe bg si ma opreau mereu in vest(Hu, A, D, F) l-am inmatriculat autoutilitara cu 4 locuri – se poate , Doar rovigneta e putin mai scumpa dar te scoti la impozit. NU recomand freelander si Discovery, dar asta am mai spus-o si cu alta ocazie. Succes!

    • #107

      Din experienta ta, sa inteleg ca masinile cu nr. de Bulgaria sunt oprite mai des decat cele cu numere de Romania, atunci cand ies in afara tarii?

  36. #108

    Umbla vorba prin sat ca se va cam termina cu masinile inmatriculate la bulgari. Legislatia europeana trebuie armonizata..si cum Bulgaria este parca in UE nu o sa mai fie rentabila aceasta smecherie balcanica.

    • #109

      pai tocmai pentru ca legislatia e armonizata exista aceasta smecherie balcanica. ce jos ne-am dus, de la smecheria lui tariceanu, care a bagat taxa ca sa isi protejeze citroenul si APIA, am ajuns ca de fapt noi suntem smecheri

    • #110

      Asa umbla vorba in fiecare an de cand au introdus berbecii de la guvernare taxe si timbre de mediu. Ca o s-o pateasca aia cu numere de Bulgaria, ca vine proprietarul si le ia masina, ca se va face baza de date comuna BG-RO pentru depistarea masinilor radiate in BG si care totusi circula cu numere bulgaresti in Romania, ca sa circule numai 90 de zile… Praf in ochi. Ce s-a facut, ce s-a realizat? Eu tot la fel de multe masini cu TX, CC, P sau PB vad in trafic. Mai sunt unele misto, te pacaleste numarul la prima vedere, zici ca-s de Romania: CT, B, BT, BH. Tin minte ca am vazut si una cu X in fata, aia de unde erau? X-men, X-files?

    • #111

      Nu e nicio șmecherie ”balcanică”. Dacă nu cumva te referi la taxele aparent imbecile care au fost inventate pentru a proteja interese de partid și perpetuate pentru ca a fost posibil.
      Eu mi-am înființat și o firma la Ruse, estimez ca în doi sau trei ani o să îmi fac 60-70% din business acolo. Locuiesc la 50+ km de Ruse, fac o oră până acolo, cam tot atât cât fac pâna la Otopeni (sau până în Pantelimon, for that matters!).
      La mașină am salvat deja o taxa idioată de aproape €5,000; economisesc anual cam €900 din impozit și ceva mărunțiș din RCA și alte costuri.
      La firmă mă bucur de 10% impozit pe profit, 5% impozit pe dividende, un timp de răspuns mult mai bun la o eventuală recuperare de TVA și costuri mai umane în general (contabilitate, chirii, salarii etc.)
      După cum spui, și RO și BG sunt membre UE; încă de când se numea Piața Comună pilonii acestei structuri sunt libera circulație a persoanelor și a bunurilor (libertăți care sunt încă limitate prin lege în unele domenii la noi, take my word for it).
      Deci dacă cineva își solicită dreptul la rezidență intr-o altă țară UE și îl primește in mod legal, care este șmecheria?
      Dacă rezidentul legal își înregistreaza bunuri pe numele lui și noua adresă care e șmecheria?
      Dacă persoana respectivă își îndeplinește îndatoririle legale pe noul său domiciliu (și rol fiscal), care e șmecheria?

      Se poate termina cu 1,000 de mașini inmatriculate pe aceeași firma de BG și ”încredințate spre folosință” proprietarilor reali. Nici măcar nu o va face vreo lege; e suficient, spre exemplu, ca în BG să se aplice serios sistemul bonus-malus la asigurări și se cam duce sistemul…

      Altfel… unii dintre noi au ”plătit” din greu aderarea la UE. Să zicem că a venit vremea să recuperăm câte ceva…

  37. #112

    ce erea simbata noaptea la balgarska nationalna televizia,kanal edno?

    studio hix

  38. #113

    Mircea Badea?

    • #114

      asta cu Mircea Badea era postata ca raspuns la un comentariu al unui user numit @je, comentariu in care omul intreba cine e cel mai ipocrit de pe blogul asta. intre timp comentariul ala a disparut ca prin farmec iar eu am ramas cu Mircica’n aer

    • #115

      da, taranetele ala a disparut, ma uitam in comentariile lui, fizic, de-alungul timpului, transpira greata din el. si era pacat sa il chinui. ma bed, sowwy:)

  39. #116

    Hai ma las-o jos ca la voi acolo + calafat si alte metropole sudice in scurt timp si masinile de politie vor avea numere bulgaresti.

  40. #118

    ceva nr temporar nu se poate? platesti si mai mult?
    inscrie-o pe-o ceva asociatie de caritate, cutzu-cutzu, parjoala sfanta. banuiesc ca sunt scutiti astia de anume taxe sau alte furturi cu denumiri oficiale.
    fa-ti jeep-ul ambulanta privata. sau fa-te soferul alahuia care-l stii , Mitrea, sau orice golan care vrea sa-l duci si tu la curve 1 data pe luna.
    PIMP pe cv arata super. poti scoate destule denumiri din anagrama asta.
    partidul inter(minabil, belic,course, esant) al militienilor si pompasilor.
    sau fa un palindrom. trebuie specificat fiecare literea ce inseamna, conform legii? nu cred. n-ar avea nici o pula de logica.
    ahh, sorry, uitasem.

  41. #119

    Fiind cetățean al minunatului Constangeles pot să-ți confirm că văd DES filtre de poliție care au clienți numai de la Sud de Dunăre. Aici sunt foarte multe, conduse de foarte mulți “Mădălin Voicu” și foarte mulți băieți fără permis. Sunt dese cazurile de accident cu o mașină înmatriculată în BG și asigurare de tractor,fuga de la locului faptei, etc. Și în București am observat destule mașini înmatriculate în Bulgaria,deci presupun că și acolo există astfel de fapte. În locul tău, aș face un efort și aș înmatricula-o pe RO sau aș alege altă mașină.