Sunt un fan al interzicerii accesului pe stradă al copiilor pe biciclete. În continuare sunt de părere că nu e ok ca, pe aceeași stradă, să circule oameni care au făcut școala pentru a avea dreptul să se deplaseze pe ea și oameni care nici măcar nu au auzit de codul rutier.

Iar în cazul de față, cum faci să îți repari masina unde a îndoit-o plodul, cu roata? În afară de a-ți folosi propriul CASCO, desigur și de a-ți crește rata la asigurare, pentru că, iată, ești șofer cu incidente? Rețineți, nu ai voie să pui mâna pe copil și să îl reții împotriva voinței sale, pentru că atunci, cu un părinte dedicat, ai șanse să faci o vizită pe la subsolul IGP.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

68 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Pai nu se mai aplica responsabilitatea parintilor pana la 18 ani ?

    • #2

      si cum dai de parinte, mai exact?

    • #3

      se identifică, pentru că îl ai pe cameră pe copil

    • #4

      cum? te duci la politie? umbli prin cartier?

    • #5

      Nu da de. Dai in!

    • #6

      Sechestrezi copilul, daca e dauna mare, la o zgarietura mica ce iese la polish ii iei bicicleta si/sau telefonul copilulului si le vinzi pe olx sa recuperezi paguba.

      Solutia e in alte tari: asigurarea de responsabilitate civila a parintilor, ce include si o clauza (platita) pentru actiunile copilului (la scoala/in timpul liber). Sunt scoli ce nu primesc copilul fara asigurare, mi se pare corect.

    • #7

      dada, ambele sunt infractiuni pedepsite cu pușcăria, sechestrare de minori si furt. de aia sunt bune sfaturile pe net

    • #8

      Mergi la politie cu filmarea respectiva și faci o plângere scrisă.
      De acolo e treaba autorităților locale.

    • #9

      politia romana nu poate face cercetari pe baza imaginilor obtinute in traffic.

    • #10

      @Arhi lege5.ro/Gratuit/geztkobvha/art-97-proba-si-mijloacele-de-proba-codul-de-procedura-penala?dp=gqztimbzgyzdq.
      Deci in cazul de mai sus apel la 112 si raportat accidentul.
      Copilul ala poate sa pateasca 1000 de lucuri pana acasa si ma refer stric medical.
      Si dupa aia ce faci ? Stai si umbli prin tribunale sa demostrezi ca nu esti tu de vina?

    • #11

      dude, discutam lucruri paralele. eu am intrebat cum iti recuperezi paguba, nu procedura de urmat in caz de accident

    • #12

      @Arhi cand intra un biciclist in mine si imi avariaza masina e considerat accident.
      Nu conteaza varsta.
      Si dupa ce constata politia si identifica autorul sau parintii autorului mergi pe cale amiabila sau in proces pe civil.
      Si probele video sunt luate in considerare in cazul de fata.
      O explicatie video.
      www.youtube.com/watch?v=FaBH_uuW8aU

    • #13

      te afli intr-o eroare lacrimala. nicio proba video dintr-o filmare de pe camera neomologata nu poate fi considerata proba in instanta(deci nu se poate cerceta in temeiul sau). legiuitorul a clarificat asta in 2022.

    • #14

      Raspunsul e simplu: NU ti-o recuperezi. Iar sugestii gen sa mergi cu filmarea la politie sunt din filme gen CSI Miami Walker Politist Texan 🙂 Nicaieri nu se deranjeaza politia pentru o zgarietura sau infundatura de la bicicleta.

    • #15

      @radu orice plângere in scris la politie sau apel la 112 e înregistrat.
      Ca e favorabil sau nu asta e cu totul alta discuție.
      4 apeluri la 112 in ultimul an și toate au fost soluționate.

    • #16

      Pai care-i diferenta intre sechestrare de copii si de adulti? Intreb serios, era ceva video cu un motociclist care a cazut ca i-a sarit unul in fata, si cand i-a cerut buletinul omul a rupt-o la fuga, cu motocilistul dupa el. Chiar ma intrebam cat de legal e ca il prinde pe ala si il tine pana suna la 112.

    • #17

      Vlad daca suni la 112 pentru o zgarietura pe masina meriti ca aia care vin sa-ti mai faca una.

  2. #18

    Pai, de aia avem asigurari nu?

    • #19

      pai…asigurarea iti creste anul viitor, din cauza ca o folosesti. si aici e vb de casco, daca ai, rca nu te despagubeste pentru asa ceva

    • #20

      Si asta e adevarat, dar asta e rolul asigurarilor si sunt costuri pe care le iei in calcul cand iti iei masina si de asemenea si atunci cand locuiesti intr-un centru urban sau zona din asta cu trafic mai intens. Desi inteleg unde bati, practic daca e sa o iei, cum gasesti pustiulainenu ala cu bicla, apoi da-i si convinge parintii ca el a fost dupa care daca nu au vreun acces de responsabilitate sa iti plateasca dauna, meri si da-i in judecata…Apoi se mai pune problema, vine unu cu loganu si cere daune 300 de ron ca i-a luat vopseaua, dar mai trece si nea caisu cu lamborghiniul la care aceeasi dauna costa cat toti rinichii familiei…acu…e vina alora ca nea caisu nu poate sa traga parturi decat in lamborghini? Nu e…

      dar si astia de la asigurari asa haini, la prima zgarietura pac cresc prima? Ce uameni…

      In alta ordine de idei, nu, copiii nu au ce cauta pe strada pe bicicleta iar exponatul din imagine trebuie reprogramat la sectiunea cum mergem cu bicla ca data viitoare mi-e ca trebuie reparat copilul…

    • #21

      Pai sa facem RCA-uri la copii.

    • #22

      @Arhi: Dacă ai casco, te despăgubesc ei. Dacă n-ai, nu te mai despăgubește nimeni.

      Casco tocmai de-aia se face, din cîte știu. Să fii despăgubit pentru chestii pentru care nu te despăgubește rca. Gen, ai dat tu cu mașina în pom/gard, ai găsit-o lovită în parcare (inclusiv de un copil pe bicicletă pe care n-ai avut ”norocul” să-l filmezi). Da, crește rata dacă o folosești. Dar, pînă la urmă, de-asta o faci: pentru în caz de. Altfel, nu o mai faci.

      Problema cu copiii pe bicicletă poate fi mult mai nașpa decît că îndoaie aripa. Poate să pățească copilul ceva și tot șoferul e de vină chiar dacă ăla a intrat cu bicicleta în mașina staționară. Ăsta e motivul pentru care aș interzice circulația copiilor pe bicicletă fără o minimă instruire de circulație.

    • #23

      Eu de aia am CASCO, am prostul obicei de a fi atacat de tot soiul de ziduri si garduri neatente. Macar alea au bunul simt sa nu fuga de la locul accidentului.

  3. #24

    Ii spui sa o aduca repede pe mă-sa ca să ii faci si un copil bun :)))

  4. #25

    n-am idee daca trollezi, dar oricum in codul rutier se interzice copiilor sub 14 ani accesul cu bicicleta pe drumurile publice, ceea ce e mare prostie in opinia mea, hai sa ii ducem numai cu masini si sa aglomeram orasul cat mai mult si dupa aia sa ne plangem de poluare si de trafic, eventual sa mai largim strazlle sa incapa si mai multe masini

    • #26

      Nu, hai sa lasam copiii de 12 ani sa mearga pe bulevarde printre masini cu 50-80km/h.

    • #27

      nope boss, limitam bulevardele la 50 si strazile mici la 30, asa se face mai nou

      sau sau sau

      CHIAR FACEM INFRASTRUCTURA PENTRU BICICLISTI IN PLM CU PISTE SEPARATE DE RESTUL TRAFICULUI SI DE PIETONI CA ORASUL NU TREBUIE FACUT PENTRU MASINI, CI PENTRU OAMENI

      multumesc 🙂

      1
    • #28

      @Perkele: Unde faci piste de biciclete pe străduțe? Exemplul din filmare e pe străduțe de cartier, nu pe bulevard sau șosea principală. Bulevardele sunt limitate deja la 50 (majoritatea) iar unele la 60.

    • #29

      Cum ar fi ca pe unele strazi banda de “parcare” sa fie transformata in pista? Investitie minima cu impact enorm.

    • #30

      @perkele, da ai dreptate, ca masinile merg singure, nu sunt oameni in ele si uneori unii chiar au treaba nu se freaca semidocti ca biciclete biciclete, hai pa, ms, o zi buna

    • #31

      Bro, just one more lane bro, I promise bro, this will solve it!

    • #32

      @Dima Mihai: normal ca sunt oameni in masinile alea, dar efectiv in orice alt mijloc de transport ar fi in afara de masina personala ar fi mai bine pentru oras si pentru ei

    • #33

      de ce? micsorezi amprenta de carbon?

    • #34

      nu, adica se micsoreaza si amprenta de carbon ca efect secundar, dar din punct de vedere a costurilor si a fluiditatii traficului si a calitatii vietii in general, cu cat sunt mai putini oameni in masina personala (si deci mai mult in transportul public, pe jos, pe biciclete/trotinete/scutere, chiar si taxi/uber/bolt) cu atat e mai bine pentru oras si pentru toata lumea.

      multi cred ca masina iti ofera libertate, dar orasele proiectate in special pentru masini (cazul extrem e in state unde multi stau in suburbii la marginea orasului unde prin PUZ nu e voie decat rezidential, n-au macar o crasma sau un magazin si trebuie sa foloseasca masina pentru absolut orice: sa isi duca copii la scoala, sa ia o paine, sa mearga la farmacie etc.) te fac prizonier in masina si dependent de ea, toate magazinele si punctele de interes sunt mai departe si timpul petrecut in masina creste si inevitabil se fte si traficul.

      de exemplu, uite o analiza despre costul real al masinilor: www.youtube.com/watch?v=ztHZj6QNlkM

    • #35

      mie imi place sa merg cu masina, confortabil, la aer conditionat, fara transpiratie si jeg, imbracat elegant. stiu costul real al masinii, pentru ca detin si stiu cat ma costa asta. cred ca fiecare ar trebui sa mearga cu ce vrea el si sa nu mai incerce sa impuna altora ce sa faca sau sa creada, pentru ca asa le e lor bine

    • #36

      da, nu ar trebui sa ajungem la impus, dar trebuie mers din 2 directii: (1) facut mai convenabil transportul in comun si cel alternativ si (2) facut cat mai putin convenabil cel cu masina personala (taxe mai mari, parcare mai scumpa, locuri de parcare mai putine, limitari de viteza)

      oricum, scopul final nu e sa se ajunga sa nu mai mearga nimeni cu masina personala, dar sa se reduca pe cat posibil din calatorii. tu oricum ai familie mare si mai ales copii, ai fi printre ultimii care ar trebui sa renunte la masina, dar soferii trebuie sa inteleaga ca (1) pe curul lor se cheltuie o gramada de bani publici si (2) ei incurca si din cauza lor sunt ambuteiaje si scade calitatea vietii pentru toti.

    • #37

      absolut de acord cu totul

  5. Asa am patit si eu cu un copil, vecin cu mine, i-am zis ca daca nu platesc daunele o f..t pe ma-sa, dupa o jumatate de ora era ma-sa la mine la usa sa imi spuna ca nu plateste nimic, pana la urma a fost toata lumea multumita!

  6. #45

    Dacă nu ai casco => Fondul de Protectie a Victimelor Strazii. E ca o loterie – dar am auzit de dosare aprobate.

  7. #46

    Cum ar apune herr president : “ghinion! “

  8. #47

    Nu stiu de ce se agita oamenii asa tare cu daune mici.
    Eu am patit-o de doua ori, au intrat niste soferite in mine, doar zgarieturi si putina vopsea ramasa. Nu am cerut RCA, doar am curatat un pic vopseaua si aia e.
    Masina, destul de noua, merge la fel de bine si cu doua zgarieturi in plus.

    • #48

      Asa gandesc si eu. Si tipul din clip probabil. Eu m-as fi dat jos totusi sa il intreb de sanatate. Ca nu cumva sa vina ta-su din urma si ala mic sa zica ca a dat masina peste el iar dupa sa fii chemat la politie pentru fuga. Nu stii ce directie poate lua.

  9. #49

    Casco te salvează din orice situație.

  10. Din tari cu apa calda (AT):

    – copii pana la 8 ani circula pe trotuar only, cu casca, insotiti de adulti care nu au voie pe trotuar, merg in paralel cu ei pe sosea.
    – intre 8 si 12 ani au voie pe strada/banda de bicicleta, insotiti de un adult peste 16 ani, cu casca, lumini, di tati.
    – pot elimina nevoia adultului daca dau examen de bicicleta. se organizeaza la scoala, la ora de sport, ii duce in poligon special, ii invata semnele de circulatie.

    Daca iau examenul (se da in clasa a 3-a deci cam 9-10 ani) primesc un permis special care le da dreptul sa mearga singuri pe strada/banda de biciclete, neinsotiti. Daca nu iau examenul primesc nota proasta la sport si sunt si insotiti permanent de cineva la plimbare pana fac 12 ani.

    • Nu v-ati saturat de expresia asta “tari cu apa calda”, nu va zgarie pe creier cand o folositi? In curand tarile alea cu apa calda nu or sa mai aiba apa calda la propiu!

    • #52

      Nu o sa mai aiba apa la propriu.

    • O sa ma satur la prima iarna in care nu vad stiri cu Radet 🙂

  11. #54

    Legea parca zice ca e interzis mersul cu bicicleta pe strada daca ai sub 14 ani. Acum daca am avea o institutie care sa si aplice legea, ar fi ceva.

  12. #56

    Copii Dacă merg pe trotuar cu bila nu e bine, dacă merg pe carosabil iar nu e bine, eu zic sa le interzicem cu totul sa mai meargă pe bicla si aia e :).

    • #57

      sa interzicem nasterea de copii direct. Asa poate se multumeste si seniorul cu “dacat” 4

  13. #58

    O intamplare similara mi s-a intamplat si mie. Fix cand masina era proaspat cumparata (acum cativa ani), un pusti mergea pe bicicleta, si cand a ajuns in dreptul masinii (eu fiind stationat), s-a dezechilibrat si mi-a zgariat/indoit capota cu capatul de la ghidon. Am mers cu pustiul pana la tac’su, ala foarte nonsalant ca ‘n-a facut fi-miu, nu ma bag’, mizerii de genul.
    Pe scurt, nu s-a rezolvat nimic, am facut-o pe CASCO.

    • #59

      trebuia sa te duci la politie si sa vii cu ei la usa la ala.
      Asa tu ai plecat si poate te cauta pe tine politia dupa ca n-ai declarat accident si ala zice ca i-ai nenorocit copilul si i-ai stricat bicicleta.

    • #60

      Intr-adevar, trebuia reactionat astfel.
      Situatiile de genul te invata cum sa reactionezi pe viitor (a fost acum 6 ani).
      Intre timp, a aparut si camera de bord.

  14. #61

    Practic, prin articol și comentarii se demonstrează perfect că dacă pățești asta în România, rămâi cu paguba.

  15. Altfel, in sensul legii, soferul a părăsit locul accidentului…

    • #63

      oh god, so true

    • #64

      Legea nu zicea ca daca e fara victime poti sa muti masina? Nu doar sa o muti, dar poti sa si pleci si ai 24 de h sa raportezi la politie (ma rog daca nu faci amiabila). Oricum, si daca intra unul cu masina in tine, cum il identifici, nu e ca si cum esti obligat sa ii retii/vezi numarul. Eu am patit sa ma pocneasca unul in spate si sa dea in marsarier si sa vireze pe stradute. M-am dus la politie, am spus ce s-a intamplat si cam atat, normal ca n-au dat de ala fara sa le fi spus numarul.

    • #65

      Da și sa vezi ce distracție era daca patea copilul ăla ceva pana acasă.
      Și cu toate ca ma repet am postat mai sus.
      Anuntați orice incident la politie.

  16. A ajuns video-ul și pe reddit /rromania

  17. #67

    cu viteza aia printre blocuri, sa zica mersi ca s a intamplat doar atat.

  18. #68

    sunt imbecil, cocalar, dar vin sa ma trag de sireturi cu oameni care imi sunt superiori. Ma numesc Auras Mihaiu, ma gasiti la email aurasmihaiu@gmail.com, apelati-ma cu Cumetre, asa ii ziceam maica-mii cand ii dadeam muie, Cumatra, hai incoa