Oliver Zipse, CEO al BMW, a ironizat Tesla Motors spunând că mașinile acestei companii americane nu sunt chiar parte a segmentului premium. Zipse spusese în februarie că are îndoieli cum că Tesla își va păstra poziția de lider la mașini electrice unde concurența devine tot mai puternică. Tesla Motors va încheia anul cu peste 900.000 de unități produse, iar Model 3 a fost cea mai vândută mașină din UE în septembrie.

Unul din motivele pentru care nu îi sufăr pe oamenii ăștia este această aroganță ignorantă, bazată pe nimic. Omul care face mașini fără manete de semnalizare ironizează mașina care a adus inovația totală în domeniu și care a schimbat, la propriu, tot ecosistemul. Pe lângă că mai și bănănăie proorociri stupide, fără nicio bază.

A nu se înțelege că aș fi vreun fan Elon Musk, omul își bate joc de cei din jur cu o plăcere diabolică, iar angajații săi de la Tesla îi rivalizează pe cei de la Amazon pentru condițiile de căcat, salarii mici, incapacitatea de a se constitui în sindicate și tot restul.

Ultima chestie a fost acel stunt despre cum a făcut el un poll inocent pe twitter, dacă să vândă acțiuni Tesla sau nu, doar că decizia de vânzare fusese luată din septembrie.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

26 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Musk este un fel de Nicusor Dan corcit cu Rovana Plumb adica un Emil Boc semipreparat.

  2. #2

    Intr-o era a impostorilor, musk mi se pare impostorul sef. Facem si masini, si tuneluri, rachete, crypto, totul sub acelasi nume. Omul care nu a inventat nimic dar prin puterea marketingului a ajuns sa fie comparat cu marii inventatori ai lumii.

    • #3

      subtire rau de tot. omul asta e cel care a facut toate chestiile insirate de tine. daca nu era el nu existau nici alea. iar in privinta masinilor, daca nu venea asta asa bulangiu cum e, cacanari tip seful bmw nu treceau pe electrice nici batuti pentru ca pulimea era foarte multumita cu consumul de petroale.
      omul a schimbat lumea, a trimis in pla calului o racheta in spatiu pe banii lui, a trimis oameni pe ISS, si-a batut-o usurel de toti cand a trimis tesla pe orbita in jurul soarelui, dar e impostorul sef. a miscat o lume in directia aia dar e impostorul sef. practic nu are basca.

    • #4

      @Ender
      Da, inceputurile spacex mentioneaza ca musk a avut bani pt a construi si lansa 3 rachete . Nici una din cele 3 lansari nu a reusit. Si-a impartit ultimii bani intre tesla si spacex, ca nici tesla nu o ducea bine. A reusit sa adune destule piese pt a patra lansare, care a reusit. omul a mers pe marginea prapastiei la propriu, si a reusit sa supravietuiasca (ca antreprenor). normal ca, dupa aia, egoul si pwla i-au crescut, dar cui nu i-ar fi crescut daca reusea o asemenea intoarcere.

    • #5

      Da, mă, în plm. Și dacă nu era Edison, stăteam pe întuneric.

  3. #6

    BMW … yeah right! Dincolo de faptul ca BMW e doar gogoasa de marketing umflata si vanduta la supra-pret ne invata cum e treaba cu “premium” unul care conduce o companie care nu mai stia cum sa i-o suga lui Hitler in timp ce facea bani bani grei din contracte cu regmul nazist … fi-mi-ar scarba!
    Dupa parerea mea, singura diferenta intre Tesla si BMW e ca semi-doctii cu bani care si-ar cumpara BMW au inceput sa-si ia Tesla ca sa scape de eticheta de manelisti. Ca, in plm, o masina de 100k EURO (indiferent daca e electrica sau termica, indiferent daca e Tesla sau BMW) nu rezolva problemele oamenilor sau planetei. Rezolva complexul de pwla mica, cel mult.
    Asta e “elefantul” din incapere pe care nu-l nominalizeaza nimeni … bai maimutelor, paradigma nu e electric vs. termic. Paradigma cum sa ajungem in 20 de ani de la masini de 100k la unele de 50k EURO si inca in 20 de ani la unele de 25k EURO si tot asa.
    Aroganta asta suprema vine de la BANI si foci corporatiste aplaudace care se umezesc de emotie cand trage Musk o basina pe Twitter. Atata timp cat totul se vinde/cumpara cu bani nu se va schimba absolut nimic pe planeta asta.

    • Ai uitat sa lasi la sfârșit clasicul “trăiască partidul”

    • #8

      Jos burghezia!

    • Colegu, ia-ti Logan sau alta masina cinstita, sunt multe masini pe piata care nu costa 100K euro. Ti-ai rezolvat si paradigma si ai si masina.

    • Jos Mafia sus Patria!!!

    • #11

      Nici BMW, nici Tesla nu valorează 55-125 mii dolari/euro. Că doar nu era Musk prost să vindă mașină Tesla model 3 la preț de Dacia Spring, sau hai dublu, 35 mii. Există cerere, prețul e ăla corect. Știți cum a crescut nivelul vinzarilor printr-un tweet, a zis Elonie Muscă așa că s-a gîndit că ar fi o idee să nu mai vindă mașinile, să le facă robotaxiuri, că ar produce mai mulți bani decât prin vînzare, adică în loc de 55 mii dolari, mașina ar produce 300 mii dolari ca taxi in 8 ani.

      Chestia e că toate mărcile premium vînd la prețul cerut și peste. Există mulți oameni cu bani pe planeta asta care cer de la aceste mărci să le producă jucării scumpe pentru satisfacerea ego-ului (de oameni cu pwla mică).

      Am descoperit un canal de Youtube al unui român căsătorit cu rusoaică (români în Rusia ceva) și băiatul a lucrat la dracu’n praznic dincolo de cercul polar la o exploatare de nichel, iar acum a revenit în zona mai temperată pe Volga, satul de frig polar. Cum probabil că a câștigat un purcoi de bani pe acolo, că nu se duce nimeni pe 2000 euro dincolo de cercul polar, și-a luat mașină, că nu avea nevoie acolo la polul nord. Ce mașină și-a luat? Bemve, normal, că cică la banii de Chevrolet Cruze nou și-a luat bemve sh bine întreținut și vorba aia, stai și tu ca lumea, in confort și lux, altceva decât mașini obișnuite. Și la primul drum a făcut pană. Un coleg de-al meu la fel și-a luat X3 de 4 ani, imediat a schimbat ambele cauciucuri spate, că unul avea gilmă pe interior. Aoleu, 750 lei bucata, a sărăcit. Apoi a vrut asigurare Casco, 1000 euro prima anuală, că mașina e cu risc de furt. Dar știi cum zic curvele, pwla are alt gust in bemve pe bancheta spate decît în Chevrolet Cruze sau Renault Megane.

    • #12

      @Finch intra si configureaza o tesla
      E 38k la noi tesla 3
      50k starting price la Y

    • #13

      Nu stiu cum se face ca asta cu masini scumpe = ai pula mica e spusa numai de oameni care nu si le-ar permite.

    • #14

      jbang

    • #15

      Tovarasu’ Crypto, uniti in cuget si simtiri transmitem pe aceasta cale huoo, jos capitalismul promovat de imperialistii Musk si Zipse:
      “Dai in mine , dai in tine , dai in fabrici si uzine
      Dai in scoli , laboratoare , dai in clasa muncitoare”

      Cumpara-ti o Lada.

  4. Pe zona de inovație si masini electrice rupe tesla. Dar omul are dreptate, nu e chiar in zona de masini premium, nu ca nu ar incerca, dar diferenta la rezultat e foarte mare fata de un bmw (finisaje si confort interior)

  5. #17

    Inovatie, da, dar nu chiar in directia corecta. As zice ca motoarele pe hidrogen o sa ingroape electricele in cativa ani.

    • #18

      Da la fel ca fuziunea sunt de 30 de ani la cativa ani distanta.

    • #19

      Eu as zice că nu. Motorul tot motor e, piese în mișcare, ungere, etc. Apoi vine partea de logistică a carburantului. Hidrogenul e extrem de greu de stocat și transportat față de benzină și motorină. Trebuie făcut prin electroliză, care poate merge cu electricitate de la soare, dar stocarea la presiune și potențialul de explozie … Adică schimbam benzinăriile cu ceva și mai periculos. Randamentul de conversie “electricitate-hidrogen prin electroliză-energie mecanică din motor cu ardere” e cam 20%, e mult mai mic decât “electricitate-stocare baterie chimică-energie mecanică din motor electric”, care e cam 75-80%.

    • #20

      @Finch 100% de acord cu tine legat de eficienta motoarelor si riscul hidrogenului. dar daca sunt 1mld de masini in circulatie acum si bateriile trebuiesc schimbate in medie la 5 ani si masinile au jumatate metru cub de baterii fiecare, cam cat efort trebuie depus sa sapi dupa litiu?

    • #21

      Motoarele cu ardere interna pe hidrogen sunt cel mai prost compromis posibil pentru ca ele cumuleaza problemele motorului (volum si masa mare, necesitatea cutiei de viteze, emisiile de NOx, eficienta redusa) cu problemele hidrogenului (foarte scump de produs din surse regenerabile, nu poate fi stocat pe termen lung, foarte greu de stocat pe termen scurt, necesita butelii voluminoase si grele, prin decompresie se raceste foarte mult deci ciuciu pornire iarna plus conducte de alimentare din materiale scumpe, motoarele trebuie sa fie de minim 2 ori mai mari ca sagenereze aceeasi putere ca un motor echivalent pe combustibili lichizi)
      Daca e sa acceptam dezavantajele hidrogenului cel mai probabil se vor folosi pile de combustie.
      Bateriile in schimb trebuie sa tina ceva mai mult de 5 ani (minim 8 ani si 100000 de mile, adica vreo 160000 km) iar litiul din ele se poate recicla nu trebuie sa sapi dupa altul nou.

    • #22

      @Sans ai dreptate. Se pare ca se poate recupera litiu din baterii chiar cu randament bun

    • “Germania a anunţat că a descoperit litiu pentru producerea de baterii ce ar alimenta 400 de milioane de automobile electrice”

      as zice ca suntem ok

  6. #24

    Dupa parerea mea, sunt 2 elemente ale personajului Musk. Unele tin de partea de vedeta social media, sunt intangibile si mai shady. Altele sunt cele ce tin de afacere si de asumare de riscuri. In timp ce-i dam in bot, aici, la Arhi, al treilea echipaj american, plecat cu un vehicul american privat, ajunge pe ISS. Reusita nu e ca au ajuns pe statie, pt ca rusii au deja 60 de expeditii spre ISS. DPMDV reusita consta in faptul ca in 2011, cand s-a renuntat la shuttle, americanii nu aveau nici macar un plan B, s-au lasat total pe mana rusilor, iar in 2020 au revenit la pe ISS la bordul unei navete apartinand unei companii private, care, in 2008, abia reusea o lansare de proba, si era in pragul falimentului.
    Iar referitor la Tesla, stocul e megagigasuperevaluat, dar model 3 a reusit sa ajunga cea lai vanduta masina in Europa, chiar si pt o luna.

  7. Un video unde gasiti mai multe detalii legat de manevra asta a lui Elon Musk. Faceti abstractie de fata tipului, e el mai ciudatel (nu-s ce are ca mi se pare ca clipeste cam rar si asta imi pare dubios 😀 ) dar ca informatii e ce trebuie. TLDR: Musk e un manipulator ordinar.

    www.youtube.com/watch?v=cj_uAqW9zaU

    Mi se pare incredibil cum poate lumea sa se uite in gura acest individ dupa toata ipocrizia de care a dat dovada din nou si nou. Cred ca si daca se apuca sa killareasca femei si copii si tot va avea milioane de followeri care se uita la el ca la Mesia.

  8. #26

    Pentru cine vrea să asculte și o părere a cuiva care e în industria auto de 30 de ani și o știe pe de rost, recomand acest clip (și canalul), al unuia Sandy Munro:

    www.youtube.com/watch?v=qnGMoO_46N8

    Tipul era destul de anti Tesla, până a condus una, apoi până a dezasamblat una până la ultimul șurub, și și-a dat seama unde e față de toți ceilalți producători.

    Deci nu pe hype, nu pe marketing, nu pe tweet-uri, ci efectiv omul știe mașina până la ultimul șurub. Doar ca idee (în clipuri mai vechi apare) se văd elemente de space x la compoziția materialelor și a răcirii bateriilor, iar la partea electrică, a trebuit să vină niște fizicieni să-i explice de ce până și poziția și compoziția magneților e așa cum e la ei, față de alții.

    Mie mi s-a părut educativ pentru că da, există mult hype în jurul Tesla, și am vrut să văd dacă e ceva în spatele acelui hype, și se pare că este.

    Iar la partea de SpaceX, omul concurează de la egal la egal cu ditamai toată Rusia, care are tehnologie spațială construită în anii 60 (că de-atunci n-a mai făcut nimic nou de fapt). Câți mai pot zice că o țară-ntreagă în semi-dictatură n-au reușit să facă o rachetă să aterizeze singură, și compania lui da.

    Și mult hate care și-l ia, e și un pic orchestrat. În August a fost la mr. Biden la casa albă un eveniment despre mașini electrice, la care Tesla n-a fost invitat. În schimb au fost GM și Ford, care au fost lăudați ca fiind lideri în mașini electrice. Da, ați auzit bine, GM.

    www.youtube.com/watch?v=QyqiMXnTDWo

    Omul e și un pic atacat politic, s-a văzut și la SpaceX când companiile spațiale consacrate obișnuite să frece menta pe bugete enorme, au făcut tot ce-au făcut posibil să nu primească SpaceX granturi de la NASA.

    Acuma când omul își pune în cap industria auto și industria spațială, sunt un pic mai sceptic când vine vorba de criticile care i se aduc, pentru că vorba aia, sunt interese mari la mijloc 🙂