Mai țineți minte cazul de anul trecut, în care un cetățean român a fost tratat ca un cetățean de clasa 2 de către BCR, cu Ionuț Stanimir de la BCR arzând-o arogant și superior, mare brânză, ce am făcut.
Hei, ce să vezi, Ionuț Stanimir, se pare că disprețul față de un cetățean român chiar e mare lucru, chiar discriminare.
Evident, pentru BCR e ceva simbolic, dar bravo pentru Fawzie că nu a permis să fie călcată în picioare de aroganțele unor midgets. Felicitări!
NOU
…..rămâne de clarificat ce repercusiuni au suportat personalul buclucaș, pe persoană fizică.
NOU
doamna este un cetatean roman foarte eligibil. ce a fost in capul idiotilor de la bcr?
NOU
Uite fix ce e si in capul tau, cand zici ca doamna este cetățean roman foarte eligibil. Cam aici s-a pus problema la cncd, ca ea e cetățean roman si punct. Nu exista cetatean roman eligibil, f eligibil etc, exista doar cetatean roman si atat
NOU
Știu sentimentul.
Mie îmi fac ăștia “background check” și când cumpăr apă plată.
NOU
Asta se cam face peste tot, in vest, daca nu esti de-al locului si ai ghinionul sa vii din est
NOU
diferenta e ca fawzie e cetatean roman. si nu stiu unde se face in vest, eu am conturi deschise in 3 tari din vest, nicaieri nu am fost discriminat pe motiv ca sunt de la tara, am primit actele, am semnat, am plecat acasa, the end.
NOU
Si dacă nu era cetățean roman, eu tot nu înțeleg ce verificări suplimentare a vrut ăla să facă? Ești banca înplm, nu SRI, nu agentul 007.
NOU
Faza e puțin de pește.
Pentru că sunt reguli în bănci pentru verificarea tuturor clienților născuți în anumite țări sau cetățeni ai anumitor țări.
Mă bucur că Fawzie a obținut o victorie dar amenda aia e simbolică și nu va schimba regulile, adică practica verificărilor suplimentare va continua.
Verificările suplimentare se referă la:
– alte conturi deschise
– tranzacții în ultimii N ani (se urmăresc tranzacții cu sume mari, tranzacții internaționale sau tranzacții repetate)
– tranzacții către clienți sau terți aflați pe lista neagră
– conturi închise (aici se urmăresc închiderea conturilor la cererea unei autorități)
Dacă-l întrebi pe unul din sistemul bancar o să-ți spună că verificările ar trebui făcute pentru toți clienții dar nu există momentan o bază de date comună care să faciliteze asta. Și ar dura ore întregi pentru fiecare client.
Așa că verificarea se rezumă doar la cei născuți sau cetățeni în altă țară.
E nasol că nu există o reglementare pentru cei care sunt deja cetățeni iar asta duce la abuzuri, tonuri flegmatice de la angajații băncii, “nu e nici 1% discriminare”, faze de-astea.
Eu sunt totuși curios dacă vreo verificare de-asta a oprit vreo deschidere de cont.
Dacă în urma unei astfel de verificări banca a decis că nu poate să-ți deschidă cont că ești infractor financiar, sau ceva.
NOU
problema fetei nu a fost verificarea, ci si faptul ca a fost ținută ca infractorul prin banca fara sa i se spuna nimic, dupa care a fost luata la perpules dr idiotul ala de stanomir. sa citim inainte
NOU
“Birocrația oamenilor din birouri care este…” R.I.P. Ioan Gyuri Pascu!
“În cazul cetățenilor născuți în alte țări, legislația europeană și procedurile interne impun, în anumite situații, demersuri suplimentare de verificare, chiar dacă dețin un act de identitate emis în România.”…din link-ul pe care-l lasă doamna: bit.ly/3xItPM4 …se ascund și ei după prevederi ale UE în domeniu.
NOU
Am eu un amic a carui nevasta e mai japanese, asa. Permis de sedere in Romanika, NIF (TIN) romanesc, NIF francez in ultimii 20 de ani, nu mai traise in Japonia in ultimii 30 ani. Raiffeisen n-a vrut sa-i deschida cont in Romania daca nu aduce NIF japonez si dovada cu domiciliul din Japonia. Tara unde nu mai are proprietati sau domiciliu de 30 ani, cand nici nu se implementase notiunea de NIF/TIN la ei. La BRD s-a putut instant numai cu CNP-ul romanesc de pe permisul de sedere.
NOU
@Arhi, exact asta spuneam și eu.
Problema nu e verificarea – care oricum n-o să se oprească – ci modul în care ei au făcut-o.
Aia a atras amenda. Îi răspundeam lui olive care întreba ce poate să verifice o bancă.
Iar banca are niște angajați jeguri care nu știu să comunice.
Pe mine niciodată nu m-au lăsat să aștept ore întregi – pe la băncile astea pe unde m-au verificat.
Au luat datele, mi-au cerut politicos un număr de telefon unde să-mi comunice rezultatul și am plecat acasă.
Nu mi-a zis nimeni “Păi stai băi nene să te verificăm noi, că ești născut la Medgidia și ai față de arab”.
NOU
Păi dacă te-ai dus cu alahakbarul la ei, nea Ilie… 🙂
NOU
După o experiența SF avuta cu BCR luna asta ma gândeam sa investesc niște bani intr-un afiș d-ala mare publicitar undeva in fata sediului lor de la Universitate sau Victoriei și sa printez o poza cu grasul ala fumat din noul film Team Building cu mesajul “kind reminder”. Se bagă careva?
NOU
Sunt multe reglementări prin care transpare duhoarea serviciilor care ne “apără” de dușmani. De toți ne apără, mai puțin de prădătorii indigeni.