Mă duc ieri la ikea să iau niște porcărioare de alea mici, gen intri să cheltui 100 de lei și pleci cu o plasă de 1000 de lei, pentru că ai aflat că ai nevoie și de fețe de pernă, cearceafuri, decorațiuni, elicoptere etc.
La casă, mă pune diavolul, nu, nu soția, ci the real one, să plătesc cu cardul de firmă, era cel mai la îndemână. Nu e problemă, mergem și facem o frumoasă factură, bazat pe faptul că țineam minte că sistemul era simplu, băgai numărul bonului, iesea bonul pe ecran, băgai codul fiscal, enter, Print și aia era.
Deci nu.
Scanează bonul. Nu merge. Scanează de două, trei, 8 ori. Bă, de ce plm nu scanează? Pentru că trebuie să dai click cu mausul în căsuța unde va scrie numărul bonului. Nu îți spune nimeni asta, nici măcar pe ecran, ceva DĂ CLICK AICI PENTRU SCANARE. După care introdu numărul bonului. După care introdu ORA, MINUTUL ȘI SECUNDA de pe bon. După care introdu codul fiscal și apasă NEXT. Și, deși ești, teoretic, în sistem, pentru că ai lăsat câteva zeci de mii de lei acolo și orice rahat de program de facturare preia de la ANAF datele firmei, trebuie să bagi de mânuță și datele firmei, cu adresă, J și mm ce mai e nevoie.
După care dai click și îți dă Eroare de server, reîncercați. Moment în care am redirecționat un jet pe memoria IT-istului imbecil care a gândit sistemul ăsta și am plecat.
Nu ai cum. Nu ai.
NOU
Apropo de Ikea: daca vreti sa dati retur orice si nu mai aveti bonul primiti o mare flegma. Cu toate ca i-am aratat duduii ca scrie Ikea pe produs, deci e al lor. Si nu il returnam de nebun, ci pentru ca s-a stricat in 2 luni.
‘’A, daca scanati cardul Ikea cand l-ati achizitionat era altceva, va gaseam in sistem. Asa, ne pare rau, stim ca este produsul nostru dar alegem sa ne pisam pe dvs…’
NOU
Eu stric cu buna credinta produsul si apoi il pun la cosul de gunoi. Tu il iei si te duci cu el la IKEA sa iei niste bani pe el. IKEA nu te baga in seama pentru ca nu ai o dovada ca ai luat produsul si esti in Romania si “smechereala” este sport national. Crezi ca e un scenariu probabil in Romania?
NOU
Pai Marius, nu asa e normal?
Asa se intampla peste tot. Legal nu au cum sa gestioneze situatia fara bon.
NOU
@Marius, chiar nu ai dreptate. In orice magazin, returul se face pe baza bonului. De unde sa stie ei ca tu nu l-ai cumparat acum 3 ani si nu acum 2 luni?
Eu am returnat o canapea dupa 300 de zile pentru ca nu-mi mai placea. Nu mi-au dat banii, ci voucher echivalent, pentru ca era produsul utilizat. Dar aveam bonul!
NOU
Daca ai platit cu cardul (si mai ai cardul, evident) si ai idee in ce perioada, nu ai nevoie de bon. Am patit la Jysk, in Brasov. E drept, a trebuit sa insist, dar s-a rezolvat.
NOU
In principiu aveti toti dreptate pentru ca am omis un detaliu. Produsul respectiv a intrat in gama Ikea acum mai putin de un an, lucru spus chiar de ei.
Nu cred ca e un sport national sa cauti produse Ikea prin gunoaie ca sa le returnezi si sa iti asiguri un trai decent din asta….
NOU
Ca sa mai vin cu o completare, de data asta utila, sper: scanati la toate cumparaturile de la ei cardul Ikea Family (daca aveti). In felul asta nu mai trebuie sa aveti grija de bon in cazul unui retur, toate tranzactiile se vad la ei in sistem.
NOU
“i-am aratat duduii ca scrie Ikea pe produs, deci e al lor”
Ahahahaha, lol, cat de naivi sunteti. E o problema de contabilitate, nu de adus produse din tomberon, oamenii trebuie sa anuleze vanzarea respectiva din sistem, ca nu vine patronul sa scoata teancul de bani din buzunar si sa iti dea tie inapoi. Trebuie scosi bani din contabilitate, bagat produsul inapoi, ca l-au vandut, nu are ce sa mai caute iar in depozit.
NOU
faci fotgrafii la toate chitantele de la produse cu ceva valoare mai insemnata.
fiecare cod de bare are si numele magazinului, codul magazinului X din reteaua Ikea- parca.
NOU
“daca vreti sa dati retur orice si nu mai aveti bonul primiti o mare flegma”
bah, tu esti gajicu lu aia cu becu? Cum plm sa returnezi ceva “fara bon”. Cum ar fi, furi de la unu din casa produse de la Ikea si te duci sa le returnezi la magazin?
Gradul de “entitlement” (ca indreptatire nu imi suna ok) din textul asta este penibil.
NOU
@Marius – I-am cumparat maica-mi niste lucruri din Ikea – Canada. Pot sa le returnez in Romania? Ca se pare ca unele nu-i plac. Da’ scrie Ikea pe ele. Pe bune? Unde ai vazut tu sa returnezi produs fara bon sau macar un desfasurator de pe card?
NOU
Eu am gasit destul de multe diferente majore de pret intre ikeile din cele cateva tari prin care imi fac veacul. Marius mi-a dat o idee buna de afacere, sa ma le iau dintr-o tara si sa le dau retur in cealalta tara. Multumesc, Marius!
NOU
“… să plătesc cu cardul de firmă, era cel mai la îndemână”
Ai economisit, astfel, ceva timp… altfel cine știe câte 5 secunde mai pierdeai să cauți altu’. E și vina ta c-ai prea multe!
NOU
Eu i-am si transmis unei tanti de acolo sa-i transmita niste felicitari mai departe aluia care a aprobat asa ceva…
NOU
De 3 luni stau cu hainele in cutii de carton, orice as cauta la Ikea e stoc zero. Am dormitorul mai ciudat, aveam nevoie de un PAX mai subtirel, am configurat si rasconfigurat pana am vorbit cu omul care mi-a facut mobila in bucatarie sa-mi faca un dulap pe comanda.
Ieri, fericit ca sotia s-a decis in sfarsit la comoda, dau o comanda la Ikea de vreo 4000 de lei, ajung la ”modalitate livrare” comoda stoc zero. ”Nevasta, uite au un bufet e in stoc, e identic cu comoda, are 3 sertare sa-ti pui chilotii, il luam?”
P…la, pe site apare in stoc, la final stoc zero. Am dat comanda fara comoda, cica vine vineri.
NOU
De cand cu pandemia, au probleme mari cu stocurile.
NOU
Ieri seară, din cauza meciului vieții de pe Ghencea, niste oameni în funcții inutile și nejustificabile, au primit mui cît cuprinde și au frigiderul asigurat pina la Crăciun.
Ce a decis mărețul club Steaua, sau cum s-o numi, ca să fie bine pentru toată lumea? Să închidă accesul cu mașini în curtea de la bazinul de înot. Acces care se plătește. Așa că sute de copii au mers prin ploaie pina la bazin și de la bazin, cu părul eventual neuscat complet, pentru că niște imbecili au găsit ei soluția că nu cumva cineva să vadă meciul fara bilet. Că așa le-a bășit lor mintea aia de idioți: dacă lăsăm mașini în curte, ăia sigur sar gardul ăla de 4m și noi nu-i vedem, deci mai bine nu intra nimeni acolo.
Accesul la bazin se face cu abonament pe carton, cu numele copilului, ăsta putea fi dovadă că nu intri să vezi meciul vieții gratis. Oricum nu avea sens să lași în curte mașini cu citiva hăndrălăi cu aere de isteți. În același timp, oamenii ăștia au parcat pe unde s-a putut, românește, pe trotuare. Eu am parcat la Kaufland, alții la Auchan. La 500 de metri de intrare. Plus încă 400 m de la intrare la bazin, care e in spate. In dreptul intrării în curte nu e trecere de pietoni, iar bulevardul la 6-7 seara e bară la bară. Unii copii sunt duși la bazin de către after-school, iar părinții vin să-i ia cînd termină lecția. Erau vreo câțiva copii ce așteptau stingheri, că părinții căutau loc de parcare, nu știau că nu au voie sa intre.
Mwie Steaua și idioții de acolo! Muriți mă in chinuri!
NOU
nicio noutate, tot unul de-al lor ”coordoneaza” vaccinarea, pe aceleasi ”principii”!
NOU
cu ocazia asta, cred ca am inteles si de ce tocmai le-a plecat cel mai valoros sportiv.
NOU
sute de copii? Sigur sute? Era concurs aseara?
NOU
Toată ziua a fost închisă parcarea. Da, sunt sute de copii care vin la bazin pe parcursul unei zile, de dimineață pina seara. E plin, abia am găsit loc pentru copil. Sunt copii de toate vârstele, începători, puradei, avansați. Într-o zi normala parcarea e plina, cam 70-80 de locuri, se stă o oră și jumătate.
NOU
@animaloo probabil e singurul loc din bucuresti cu apa calda, se descurca si oamenii cum pot
NOU
si asa, ati mers cateva sute de metri pe jos? NUUUUUU. Si, zici ca ploua, si ii uda? Si ei erau cu paru ud. NUUUU.
Totul pentru ca astia au inchis zona pentru un meci care era anuntat de mult? Incredibil.
parca si vad stire: SUTE DE COPII OBLIGATI SA MEARGA PE JOS. JOS IOHANIS!!!!
“La 500 de metri de intrare” – Am zis ca OH NUUUUU? Daca nu OH NUUUUU. 500m intregi?
NOU
Acum să îmi fie cu iertare dar am observat că în București doar dacă ești un animal mergi pe jos !
NOU
da bai mircea, dar si ploua ma. Adica toate ca toate, dar cum vrei sa mearga copiii prin ploaie, esti nebun la cap?
NOU
Din nefericire softurile astea nu sunt gândite doar de un singur geniu, ai fi uimit la câtă lume trebuie să dai muie. Programatorii lu peste deobicei executa niște directive de la un consorțiu de imbecili si după ce li se refuză orice sugestie de a îmbunătăți (sau nu neapărat) interacțiunea cu useru, își bagă p00!@ si pur si simplu scriu cod prost ca să aibă după aia ce repara. E adevărat că probabil 3 gigei intr-un beci ar fi făcut treabă mai bună si probabil si mult mai ieftin, dar na, e nevoie de locuri de muncă, si au fost inventate. In general se aplică treaba aia cu barca cu doi vâslași si 10 cârmaci.
NOU
faza e ca, inainte, aveau un sistrm simplu si rapid care, cel mai probabil, a fost modificat ca sa faca bani niste baieti deștepți
NOU
ikea este cel mai naționalist și șovin brand din lume.
Și asta pentru că deși toate firmele își numesc produsele cu nume specifice pieței, ikea nu !
La ei afli dulap schklomchkist, masă khakstok, scaun xmsnbfojeflklkaf , ș.a.md.
Așa că mergi la cumpărături și ceri unui angajat de acolo un produs cu nume de flegme pe care tu nu ai cum să-l pronunți și el nu are cum să-l înțeleagă.
De aia prefer să cumpăr de la oricine altcineva.
-uck you ikea !
NOU
nu e chiar asa. utilizarea aceluiasi nume este util pentru ca ORIUNDE te duci in lume, stii ce sa cumperi de la ikea. am mobilat 3 case, in 3 tari. am stiut intotdeauna exact ce vreau fix pentru ca stiam numele. asa cum mcdonalds nu isi numeste burgerii in functie de tara.
NOU
Atunci da-le-n poola lu cristos din ceruri, nume mai umane.
Dulap sthdbrubdu? – >D1
Canapea rhvfktidyh? – >C1
NOU
da ba, nume grele tip scaun markus, biblioteca bily
NOU
Pentru faze din astea am acum un prieten: Cardul “Curve” (cred ca mai degraba vine de la englezul rotunjit, dar si asocierea din unele minti imi place).
E un serviciu in care inrolezi mai multe carduri si apoi functioneaza ca un paravan: dai cu cardul “de Curve” si practic magazinului i se face plata din ce card ai setat ca fiind principal.
Partea frumoasa este ca pe fiecare operatie in 15 zile poti muta o data cheltuiala de pe un card pe altul. (Poate ai uitat ca la un magazin ai ceva reducere cu cardul de credit …)
Au si o functie ca sa nu te faci de ras in care poti pune un card (unul cu bani mai multi sau de credit) ca backup si in cazul in care din cardul selectat nu ai suficineti bani trage automat din celalalt.
Am uitat sa spun ca e gratuit (trag ei un mic comision de pe unde pot din lantul trofic).
NOU
@ arhi
Bună observație, ai dreptate – dar pune-i totuși un nume cu rezonanță engleză, spaniolă …. ceva internațional nu hârâiala aia de limbă – hrktrhkrâmklung.
NOU
aici suntem de acord 100%.
NOU
Poate ne face celebru’ nostru muedez de p-aci un guest post c-un curs de limba d-aia incalcita, daca unu’ de fine dining level Masterchef nu ne-a facut.
NOU
Sa dea nume suedeze, intr-un magazin suedez. Ce prosti bah. Nimic nu stiu de marketing.
NOU
Si alte modele de succes de la IKEA:
Umeras haine:
DEKA CØAT
Dulap de bucatarie:
KARTØNP RESSAT
Lustra:
SKOMPSIP RØST
Cadru de pat:
PØATEEL AKǼKA
Set tacamuri si farfurii:
DOARCA KØATØRI
Masa 4 persoane:
FØGID ACY
Vas de toaleta:
BÄNIGRAM ØDA
Saltea 160x200cm:
NØLUA
Covor:
SANǼUD
Fotoliu:
IEYSIP LǼNGI
Galerie pt perdea:
SØBAGAT IINKŮR
NOU
IKEA= mdf-uri care nu respecta legile fiecarei tari in parte.
Majoritatea tarilor n-au legi la MDF-uri.
MIC Ex: SUA are, Canada n-are ( e un proiect de lege in privinta asta din 2009 si asa a ramas)
In Suedia cifra aia care tine de cleiul ala toxic utilizat la mdf-uri, ESTE CEA MAI MICA, din lume.
Restul tarilor sa suga pula.
Poate ne lamureste vreun animal.
Cat e perioada in care poti returna ceva de la Ikea, in Romania?
Prin Americi au schimbat-o de la 90 de zile la 365 zile.
Nici dac-as inchiria vreo casa n-as ‘mobila-o’ de la ikea.
sundhed!
NOU
Ikea ro este condusa de o turma de babuini carora nu le pasa de clienti. Peste 5 zile sa raspunda la un ticket de suport, minim durata de 30 min linie de asteptare la telefon apoi tot ei uimti ca lumea are pretentia sa rezolve problema cauzata tot incompetenta ikea.
NOU
Poti incerca sa o emiti si online.
biz.ikea.com/ro/ro/receipt-conversion/?_ga=2.228302238.2095835987.1634080557-1765221450.1634080557
NOU
mulțumesc. hugz