De vreo câteva zile, mă ocup cu căutatul unei a doua mașini pentru casă, ceva gen maxim din 2002-2003, în jur de 1500-1600E.

Nu știu câți dintre voi s-au chinuit cu siturile auto în ultima vreme, dar vă zic, te cocoșează de nervi. 99% din mașini sunt recent aduse din Germania, impecabile din punct de vedere tehnic desigur, primul proprietar, taxa auto e simbolică, maxim 140-220 euro și tot așa.

Azi, cu arme și bagaje, ne-am dus la Arad, să vedem un Ford Ka, impecabil din punct de vedere tehnic, primul proprietar, ocazie, doar 1400 euro, acceptă orice verificare.

Ne ducem, îl așteptăm pe băiat 40 de minute, ne mâncăm nervii uitându-ne la ploaia de afară, după care apare și tipul, relaxat, cu încă cineva în mașină.

Că hai, vă place? E bună, am actele aici, nici nu le-am deschis, sunt noi, e bună mașina, vă spun eu.

Zic eu Hai la reprezentanța Ford, să îi facem verificare.
La care el Unde să mergem, că e departe și oricum nu e deschis, că e sâmbătă. Lasă, că mergem la un service, l-am văzut eu la intrare în Arad, sigur e deschis.

Am lăsat-o ca el și hai să mergem. Un service în curtea unui tip, nevastă-sa halea o tocană cu ușa deschisă, copii chirăiau pe acolo, băieții se salută cu mecanicul de parcă erau frați, o veselie totală.

Hai să facem verificare. Hai, dar nu am rampă, facem așa, vizual, mașina pare bună. La care inginera de nevastă-mea face, dar groapa aia de acolo la ce folosește? A, acolo se schimbă uleiul, dar nu e lumină, vedeți și dumneavoastră. Vedem, vedem, hai să o băgăm acolo, să ne uităm puțin sub ea.

Și până să se dezmeticească ăia, țup și ea în șant, să facă verificare temeinică.
Deci da. Mașina era impecabilă. Impecabilă de mâncată de rugină, cădeau bucăți din praguri când le atingeai cu degetele și se vedea cerul de sub ea.

Da, și curgea uleiul din caseta de direcție. Dar ne-a liniștit mecanicul. Maxim 100 de euro vă costă caseta, plus 1 milion montajul. M-a pufnit râsul haotic, eu am dat la ford 800 lei doar pe un furtun de 10 cm lungime, fără montaj și cu tot cu nesimțirea de la Ford Colina. Sunt sigur că o casetă de direcție e 100 euro.

În fine, am plecat, lejer dezamăgit. Nu prea ai ce să cumperi de pe internet, toate sunt, cum am zis, recent aduse, neinmatriculate, impecabile.

Așa că, știți pe cineva care are de vânzare o mașină micuță, la preț decent, de pe care să nu cadă păduchii mumiilor ruginite ce țin loc de rugină la praguri și care să fie înmatriculată destul de recent, să nu mă anunțe ca maxim 100 euro e taxa?
Aș fi interesat să o cumpăr.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

176 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    La banii astia nu te incanta o Solenza mai bine? Nu esti nici strain de gabarit si o gasesti si cu AC. Decat trotinete mancate de rugina cred ca ar fi o optiune.
    Tata si-a luat una in toamna trecuta din 2004, tun, fara pic de rugina si merge brici. Si piesele sunt ieftine.
    Doar zic.

    • #2

      neah. nu mai vreau dacii. la ce bani sunt?

    • #3

      Tata a dat 6500 lei anul trecut. Acum nu stiu cum mai sunt dar ma interesez.
      Io acum nu stiu de ce te pui tu cu craci la Dacii in conditiile date. Ti-am spus, a lui taca-miu e brici. La banii astia cred ca e cea mai buna optiune. Trebuie doar sa treci peste complex. Nu ca as fi eu expert.
      PS. Eu conduc de 5 ani o masina din clasa mica, Citroen C3, deci nu sunt pretentios 🙂

    • #4

      In primul si in primul rand tu sa fii atent la taxa/timbrul de mediu sa nu iti iei teapa. Poate e cineva printre comentatori care stie mai bine cum e cu taxa de anul asta. Risti sa dai mai mult pe taxa decat pe masina in unele cazuri.

    • #5

      am scris mare INMATRICULATA:)

    • #6

      Mane, INMATRICULATA nu inseamna ca nu platesti taxa!!!!!!!

    • #7

      stiu, nu te repezi, sunt la curent cu toate

    • #8

      E ceva la genul chiar daca e inmatriculata si nu a avut platita taxa (adica inmatriculata pana prin 2008) o platesti. De aia zic sa te interesezi bine

    • #9

      dude, cunosc foarte bine subiectul.

    • #10

      Daca e inmatriculata inainte de 01/2007 *nu s-a platit taxa* – o platesti tu
      La fel si daca e inmatriculata dupa 2007 dar a fost taxa recuperata. Cand o cumperi, ceri sa-ti scoata de la financiar(anaf) act care sa ateste ca nu a fost recuperata taxa.

    • #11

      Pai vezi ca pe tine te intreb si in cazul meu daca vreau sa o vand cat e taxa. 🙂
      E fabricata in 2005 si cumparata de la reprezentanta ATS Bucuresti in acelasi an. Eu am intrat in posesia ei in 2008. Deci a fost si este inmatriculata. E 1.4 diesel, deci daca e sa o vand cat e taxa? Pe bune, daca sti tu sau altcineva chiar sunt curios.

    • #12

      daca ai inmatriculat-o TU in 2008, inseamna ca ai platit atunci taxa.

    • #13

      Pai aia e. Eu am luat-o inmatriculata si nu am platit nimic. Atunci se platea doar pt cele aduse din afara. ‘tu-le muma-n cur cu taxa lor…

    • #14

      platesti

    • #15

      Cre ca platesc undeva la o mie de ieuro 🙂 fmm

    • #16

      Prost o fi cine o mai vinde. Mostenire o las.

    • #17

      sa fie cu taxa nerecuperata, daca o iei inmatriculata. cauta un vw polo, model 98-2000 (ca restu’s mult mai scumpe). din experienta iti spun ca sunt impecabile, vw-ul nu prea stie ce e aia rugina, iar la fiabilitate, uiti de service. stiu ca “asa zic toti”, insa intereseaza-te si din alte parti.
      par example:
      www.bestauto.ro/vw/polo/hatchback/auto/2610482.htm?pgsource=searchresult&fuelname=benzina&year=2001&colorname=negru&countyname=timis,%20timisoara&price=1450&tabid=1&pictureid=1#breadcrumb

    • #18

      sa fie cu taxa nerecuperata, daca o iei inmatriculata. cauta un vw polo, model 98-2000 (ca restu’s mult mai scumpe). din experienta iti spun ca sunt impecabile, vw-ul nu prea stie ce e aia rugina, iar la fiabilitate, uiti de service. stiu ca “asa zic toti”, insa intereseaza-te si din alte parti.

    • #19

      par example:
      “http://www.bestauto.ro/vw/polo/hatchback/auto/2610482.htm?pgsource=searchresult&fuelname=benzina&year=2001&colorname=negru&countyname=timis,%20timisoara&price=1450&tabid=1&pictureid=1#breadcrumb”

    • #20

      e neinmatriculata.

    • #21

      Daca tot stiti legislatia, care poate sa imi spuna cum se poate aduce masina in tara prin repatriere? Pe net gasesti numai baliverne de la unul sau altul, sau informatii gresite sau invechite.

  2. #22

    Nu mai pierde timpul pe site-uri, masina buna nu gasesti, eu am cautat 2 luni si am incercat vreo 30 de masini. Iti spun insa ca putin esti cam pretentios. La 1500 de euro, masina buna?

    • #23

      de ce, ar trebui ca la 1500 sa bag pumnul prin tabla si sa fiu multumit? preturile au scazut la masini, undeva la preturile reale. ceea ce e bine.

    • #24

      Stiu un Matiz, la vreo 90 000 km, cam din 2003, cred ca sub 1500. Dar daca e pt tine, e prea mic.

    • #25

      Pui Matizul in fata Solenzei? Neah 🙂

    • #26

      mai bine imi iau caruta. matizul e un sux de masina, consuma enorm

    • #27

      mai escortu meu din 97, nu are pic de rugina, motoru merge, directia schimbata toata, doar amortizoare ii mai pun in vara asta si in toamna daca plec sper sa iau 1000 pe ea, 500 iau la dezmembrari…

    • #28

      Raul nu fi asa sigur. Mai tine si de noroc. Un var de-al meu a dat 1200 euro pe un golf din 2002 si vreau sa zic ca e extrem de teapana masinuta, n-a avut strop de rugina si de mers merge impecabil.

    • #29

      nu il vinde?:)))

    • #30

      Nuuu, din pacate. E foarte multumit de masinuta aia. A luat-o pentru nevasta-sa. Eu cu masina mea noua am mai avut probleme insa el cu a lui, nimic. A luat-o de pe net, s-a dus avazut-o si asta a fost.

  3. #31

    Preferatele mele sunt :

    “nu bate nu troncane”
    “kilometri reali”
    “full full full full full full”
    “stare tehnica ireprosabila”
    etc…

    • #32

      primul proprietar sau masina de doctor/avocat. evergreens :))

    • #33

      condusa de o femeie. ultima smecherie, e vanduta de o femeie

    • #34

      io n-as lua o masina care a fost condusa de o femeie. mai bine dacia din `73 a lu` nea ghita de la colt.

    • #35

      Aaa, uitasem : MASINA TINUTA IN GARAJ. Pai tocmai de alea ma feresc, am vazut ce inseamna sa nu misti masina si o luna, daramite 3 ani ! :))))) Bine, ala oricum minte, dar ma rog…

    • #36

      si io. ma rog, ma rugam etc. hai ca stiu eu, ca nu are cum, cunosc io un baiat care verifica. si ce daca e pe naspa, te rezolva baiatu la juma` de pret si dai si de o bere. asa, ca de juma de masina. in prima faza…
      trecura anii` si acu is ca americanii. sau nemtii. am luat una noua. nu troncane, e full, banu` jos, am si garantie 2 ani. ma doare in paispe.
      PS. ma rog, is roman asa ca is prea sarac sa imi iau lucruri ieftine la ocazie asa ca am luat masina cu banu` jos, garantie 2 ani, full option, sa moara cine se gandeste la prostii:)
      parca a mai zis cineva, undeva, candva..

    • #37

      mie-mi place aia cu “masina unui batran si a tinut-o mai mult in garaj, ca avea o alta masina cu care se plimba”…

  4. #38

    benzina/diesel ?
    Cel mai bine s-ar incadra un Golf3/Focus1 zic eu.

    • #39

      nu conteaza, mi-e perpendicular

    • #40

      Sau un Opel Corsa. Nu iti lua Matiz, te rog.

    • #41

      da` matizu e ok, man, costa doar 2 mii euroi usile, praguri,bot etc daca ai norocu` sa te ciocnesti bot in laterala.
      cand am auzit daunele si costurile probabile- zic eu- man, tu esti pe bune? nu facea masina intreaga neciocnita, nezgariata si nerulata cat ceri tu pe reparatie.
      el:-pai, domnu`, nu trebuie sa va enervati, eu doar va spun care e pretul. dumneavoastra decideti daca o reparati sau nu, ca stiti ca daca ala are asigurare va vedeti masina la calendele grecesti, nu? pe cinstea mea, mai bine uitati de masina si de banii aia mergeti intr-o vacanta de sa moara dujmanii
      asa am facut. pacat ca n-am facebook

  5. #42

    Ford Ka, Matiz și foste taxi-uri, astea sunt opțiunile pe care le găsești pe internet. N-am făcut eu studiu intens pe partea asta, dar uitându-mă pe net cam astea sunt la prețul ăsta. E și un târg pe la Vitan parcă în fiecare duminică, ai putea să te interesezi și acolo

    • #43

      da, poate merg maine…

    • #44

      era vreo 15 euro avionu` ultima oara. te duci, vezi, te intorci.ai marunt de-o bere, nu? 🙂

  6. #45

    Bine zice si Raul, crede-ma ca pretul este de obicei cel mai bun indiciu. Si eu sunt de parere ca pe net gasesti doar cazaturi. Am observat si eu ca 90 % sunt recent aduse, special sa le vanda. Dar nu merge vanzarea acuma, astia fut oamenii de cap cu taxa si timbrul lor sau cum numesc ei inventia asta ILEGALA, si am inteles ca foarte nasol merg vanzarile.

    Eu am a4 ’96, luat de un an…dar am nimerit-o foarte bine, e o super masinuta. Dar la 1500 din 2003…cam greu…. Da, un ka, un Corsa, Opel Agila, din astea… Dar astea chiar ca-s trotinete, ma rog, nu-mi inspira incredere, cand vine Tirul cand iti iei zborul…

    • #46

      eu nu il iau pentru tir, am masina, asta e masina de plimbareala la market, gradinita, de-astea

  7. #47

    Si eu ma chinui de vreo 3 sapt sa vand/cumpar masina. Am fost azi in Vitan si piata e foarte jos dpdv al ofertei, dar si a cumparatorilor

    ps. n-am vazut ceva care ti s-ar potrivi, nu pierde timpul acolo.

  8. #48

    Pe net, din 200202003 nu prea sunt sub 2.000 de euro…. Care sunt, sigur vezi cerul prin ele, si nu doar cerul, vezi si ce fac martienii aia verzi…

  9. #49

    Eu nu sunt mare expert in masini, dar tot asa dupa ce am intalnit vreo doi bisnitari, mi-am luat inima in dinti si m-am dus solo in germania pe ideea ca sigur gasesc ceva decat gioarsele pe care vroiau ei sa le vanda. Daca ei le vand la 1400 sigur le gasesti acolo pe la 1000, poate chiar mai putin, cu diferenta iti faci si un city break in nurnberg. Un prieten si-a luat un smart din 2001 cu 900 euro, perfect de oras.

    • #50

      true, dar nu stii cum iesi la plata taxei auto, calculatoarele de pe net si de la anaf sunt niste gunoaie, nu corespunde cu nimic

  10. #51

    Nu înțeleg – mașini de oraș de 10, 11, 12 ani peste 2000 de euro?? Cât de fumat trebuie să fii să pui un preț din ăsta? :))

    • #52

      dap:))) sunt impecabile dpdv tehnic, de aia. bine. are 230 000 km la bord, dar ala e un detaliu

    • #53

      Oho, Alexandra, ai pica in cur cand ai vedea cam ce preturi se cer pentru orice model de masina ! UNA E SA CERI, DAR DE PRIMIT….CIUCIU ! Nu le merge prea grozav…

    • #54

      230.000 in cele mai placute vise. Toata lumea crede ca nemtii au masini doar ca sa dea bine peisajul din curte. Oricum, ideea e ca din 2000-2002 si pana acum sunt 11-13 ani. Cine face 200.000 in 13 ani?

    • #55

      @claudiu cine merge cu masina la mall, market de 3 ori pe luna si la gradinita/ scoala dupa copii?
      sor`mea-7 ani, spark, 38k km.
      varumiu din nemtia in 9 ani a facut 32k km. mergea cu dansa doar la servici. pt altele are alt animal care sa traga.

    • #56

      Tatal unui prieten a luat un golf 5 nou acum 5 ani( sau cand a aparut) si pana acum are vreo 27k km:)) in romania. Cand o sa o vanda nu o sa il creada nimeni

  11. #57

    Aaa, si mai sunt multe si ciordite, cu kilometri dati inapoi – astea-s la ordinea zilei… Majoritatea sunt bisnitari care vand, de aceea este destul de clar ce fel de masini vand..

    Fiindca astia sunt ahtiati dupa profit mare, nu macar sa ia masini bune si sa faca un profit mai mic…iau ligheane, le cosmetizeaza, si hai cu banu !

  12. #58

    Pai, Arhi, in orice caz, un motor pana in 1.4, la una din asta mica, daca este Euro 4 (2001>), nu depaseste vreo 300… Ma rog, pe acolo… Dar astea de care zici nu-s sigur ca-s toate Euro 4, ca au date de productie si mai jos de 2000…

    • #59

      eu stiu ca euro 4 e aparut in 2005

    • #60

      Ei na, nu esti informat :)) 2001 > – Euro 4 la benzina, euro 3 la motorina. Din 2005 si motorina s-a facut euro 4. Un var are 407 din 2005, euro 4

    • #61

      en.m.wikipedia.org/wiki/European_emission_standards
      uite-te la grafic, iti arata data introducerii normei

    • #62

      Eu am Opel Astra din 2001.
      A iesit euro 4 la RAR.
      Nu ma asteptam 🙂

    • #63

      La data din grafic e obligatoriu ca toate masinile noi sa respecte norma euro respectiva. Normele se publica din timp si unii producatori adera la ele mai repede. Am masina din 2003 euro 4.

    • #64

      Suzuki waggon r sau cum ii zice din 2001, benzina, euro 4.
      Are un amic

    • #65

      hau maci?

  13. #66

    Băi, decât să-ți iei mașină la mâna a doua înmatriculată și plimbată pe drumurile din România mai bine te duci frumușel spre Oradea/Zalău la târgurile alea cu samsari (dac-or mai fi acu’ având în vedere căcaturile cu taxe) și-ți iei adusă de-afară.
    Mai dai și de mașini bune dacă știi după ce să te uiți. A mea face vreo 6 ani acu’ de când am luat-o și încă nu troncăne și nu zdrăngăne nimic pe la ea (și-ai văzut câta omu’ sunt…).

  14. #67

    Da, meeku zice bine. Mai sunt si masini bune aduse acum, dar trebuie puse pe tester ca-lumea, nu la ochi, si stii o treaba. Kilometri reali, tot…

    Astea care sunt inm. in RO inainte de 2007 trebuie sa plateasca si ele taxa asta inventata…asa ca probabil mai bine “recent adusa”… :))

  15. #68

    Nu inteleg problema asta cu 200k-300k km. Motoarele alea tin, intretinute ok (schimb ulei si filtre) lejer 500k. Ideea e sa fie in mintile lui, si sa nu scoti fum ca locomotiva(la diesel).

    • #69

      Apropos de asta, am mers de curând cu un taxi, Logan, avea vreo 400K km la bord și mergea uns. Chiar i-am zis tipului că mă mir, de obicei taxiurile troncăne ca naiba. Și omu’ mi-a zis că-i maniac, nu suportă să aibă ceva stricat la mașină sau sa-i troncăne ceva. Cum apare ceva, cum se duce să repare. Așa că da, mașina întreținută ține. Și dacă-i motor fiabil și n-ai probleme majore pe la partea aia, restul e mai suportabil.
      Btw, Cetin, Polo – 2001, costul unui ambreiaj full schimbat (Sachs) + manoperă = 500 de lei.

    • #70

      ala rosu al tau?

    • #71

      yup. Piesele de schimb sunt ultra-ieftine la el. Ambreiajul l-am schimbat acum vreo 3 ani dar recent am schimbat bobina de inducție. Bosch – 400 de lei. Alte producții, în jur de 300-200 și chiar ~150 de lei.
      Set discuri + plăcuțe de frână (2 + 2 că doar puntea față are discuri) tot în jur de 400 de lei.
      Distribuția am făcut-o imediat după ce-am luat-o, pe la 110K km și m-a costat vreo 700 de lei (dar pe vremea aia nu știam scorurile și nici mecanici pricepuți). Cred că mă paște în curând înc-un schimb de distribuție.
      Și cam atât am fost nevoit să schimb la mașină până acum. Toate ITP-urile luate pe bune, de curând am testat compresia la motor, e fix în parametrii de motor nou deși are vreo 170K km acum.
      Sunt atât de mulțumit de mașina asta încât n-aș lua alta prea curând. Doar vreo jucărie cu cutie automată și cu promisiuni de fiabilitate cam ca asta să mă tenteze. Ah, și tot așa mică. Rarele momente când sunt nevoit să mă dau jos la câte-un țăran care face scandal și mă vede ăla extrăgându-mă din mașină sunt de neprețuit…

    • #72

      ahahahahaha ahahahahahahahahahahahaha as vrea sa vad o faza de asta:))))))

    • #73

      nu stiu pe ce vremuri ai schimbat tu distributia cu 700lei. pe mine m-a costat in 2009 100e plus manopera. oglinda la logan, zic. in tm. ca noi ne permitem, sau ceva- de atunci ma duc peste granita.
      apropo- sarbii is de-ai nostri, dai o bere si te rezolva sa te tina juma de an. stii, sarma si patentu, ocazional cate-un ciocan. preturi ca la noi.
      ungurii- te rezolva, dar te si incarca la pret- ca e originale, ca ei nu fac, nu dreg. te tine juma de an. desi ai garantie 12 luni.sa fim seriosi, cati romani merg in judecata cu ungurii?
      sa iubim EU, zic

  16. #74

    Intra pe autohus.de
    Au si in romana.
    Te uiti, iti faci o ideea de preturi si apoi hotarasti.
    Masinile de acolo au si garantie, etc, treaba serioasa, adica nemteasca 🙂
    Apoi bagi un articol de site in care rogi pe cineva sa-ti aduca masina aleasa de acolo.
    Desigur ca platesti deplasarea omului, insa tot iesi mai ieftin decat daca o iei din Romania.

  17. #79

    și cu înmatricularea, și cu taxa, și cu tot, ajungi pe la vreo 3000 de euro pe puțin. Afacere de milioane. The future is bright, the future is… scump, domn’le, scump :))

    • #81

      Aka Matiz reloaded 🙂

    • #82

      Baxt, exista si Daewoo Spark :)) Am vazut in Baia Mare

    • #83

      @alex- banuiesc i-a luat tot maruntisu`la shaworma. pe bune, orice baiat care se respecta isi comanda macar un boss … si pe numar sa scrie tm73fac.
      banatetisme, dom`le.
      PS hesus, cum suna, doamne apara si feri 🙂

  18. #84

    Eu as zice sa maresti putin bugetul.. la banii aia nu prea ai sanse sa gasesti ceva bun, gasesti, dar o masina plina de rugina..

  19. #85

    mercador.ro/oferta/peugeot-206-2004-IDITad.html
    Taxa e vreo 700 eur dar iti dau procura (sunt propr’etar ciunstit) si act de vanzare cumparare. Circuli cu ea cu numere de PH, poti iesi din tara cu ea, etc. Ultimul pret ar fi 2000. Si nu a fost taxi; ce se vede galben la interior e tapiseria originala.

  20. #86

    Ma Arhi, scrie 2005 – Euro 4 for any vehicle, adica inclusiv l;a Diesel s-a introdus. Insa cam din 2001-2002, toate benzinarele au Euro 4

  21. #87

    Acuma, am inteles ca e posibil in unele cazuri, in functie de starea morotului, sa fie corespondent in Ro Euro 3, dar astea-s exceptiile…

    • #88

      Băi Alex ţi s-a blocat degetul pe butonul “virgulă” :)) fără supărare dar e greu să citesc în condiţiile astea. Citesc şi comentariile, tocmai de aceea îţi spun 🙂 no offence

    • #89

      No bine amice nu mai pun virgula niciodata e bine asa iti place e ok ?! :))

    • #90

      nu mai dezinforma lumea. nimeni nu-ti testeaza fumul la motor sa-ti spuna ce euro este. norma de poluare se stabileste in functie de codul motorului

    • #91

      Alex :)) Eşti tare man

  22. #92

    În Germania se găsesc maşini bune chiar şi până în anul 2000. O cunoştinţă şi-a cumpărat un polo cu 50 € (nu glumesc). Pretul iniţial era de 100 € în ziar iar românul a negociat la 50€ :)). Vreau să îţi spun că maşina era foarte bună şi a mers cu ea pe roţi până în România. Merge super şi acum!
    Dealerul fraiereşte lumea, de la privaţi este bine să cumperi!
    Recomand Volkswagen Polo!

    • #93

      Eu inainte de A4, in 2010, mi-am luat de la un unchi un Golf 3 din 1993. Pe actele germane scria….200 EURO. Masina bestiala, 150 i-am dat si jur ca nu se dezlipea de asfalt, inca mai voia….

      Acum l-am vandut unui vecin, merge omul cu ea de n-are treaba.

    • #94

      Mno… 50 E? 🙂 La banii astia cuvantul “buna” in propozitie este admis pt o bicicleta… Omu’ vrea sa isi ia masina, presupun ca nu si-a luat gaini si cauta cotet. Pai cat vine bre 50? Doua milioane si ceva….

    • #95

      Da, baxt, ce te miri asa ? Toata lumea stie ca se gasesc masini in Germania la 50 EURO, si chiar foarte bune unele. Dar fiind atat de multe, normal ca le vand la o suma modica !

    • #96

      Ca s-or gasi nu contest. Dar sa le spunem “bune si chiar foarte bune” e prea mult mane.

    • #97

      @Baxt Nemţii ţin la maşini chiar dacă le fugaresc. Polo ăla nu avea pic de rugină şi mergea foarte bine.
      Ştiu că 50€ este extrem de puţin dar bătranelul nu o vindea pentru bani, o vindea ca să scape de ea (poate vroia să îsi cumpere una nouă).
      Acel Polo duce foarte mult, este o maşina bună care a rezistat în timp. Mai multe ce pot să îţi spun, când cumperi o maşina contează mult de la cine o cumperi.
      Coteţul ala de care zici tu are servo şi AC 🙂 Dacă am norocul vreodată să găsesc o masină întreţinută cu preţ până în 500€ o cumpăr pe loc ca pe o sticlă de bere :))

  23. #98

    Trage maine o fuga in piata de masini (e in fiecare duminica), aproape de iesirea spre Nadlac. Cu alte cuvinte, vii pe autostrada pana se termina, te intorci inspre oras pana dai de Dedeman, iar piata e putin mai incolo, n-ai cum sa n-o vezi. Atentie doar la bisnitarii de acolo, ca cred ca si tipul din povestirea ta e prezent 🙂 Totusi, mai multe optiuni = sanse mai mari sa gasesti ceva ce-ti place.

  24. #99

    Mai pui 2 mii si cumperi un diesel, gen polo de 1.4 sau fiesta cu tdci 1.4, ambele cu tabla galvanizata. Te ieftinesti acum ca sa platesti mai mult mai tarziu.

    • #100

      Buna asta! Cetin vrea sa dea pana in 2.000 pe o masina si apari sa-i sugerezi sa mai puna 2.000… Eu zic sa mai puna 10.000 din prima si sa-si ia una noua!

  25. #101

    Poti sa-ti cumperi Golf3, Ford Ka, etc. Dai destul de repede peste samsari.
    Ce recomand eu, daca nu vrei sa o vinzi repede si nu-ti trebuie 4/5 usi.

    Mitsubishi Colt, 1995-2013. Daca te intereseaza sunt destul de informat, ca si utilizator si pasionat in legatura cu acest tip de masina. Samsarii nu am auzit sa aduca, pt. ca nu prea se vand, masinile japoneze pe la noi.
    Daca te intereseaza informatii in legatura cu acest tip, cine-ti poate aduce (daca vrei) sau de unde poti cumpara din RO (o cunostinta cred ca vrea s-o vanda) da un semn aici sa pe mail.

    • #102

      insert info, aici sau la noreply at arhiblog punct ro

  26. #103

    P.S. Ma refeream la iesirea din Arad spre Nadlac.

  27. #104

    Cauta golf4, sunt cele mai rezistente si ieftine la intretinere. In plus, cauta sa cumperi de la persoana fizica din .de, nu autohaus-uri sau de pe net din .ro.

    Eu am un golf4 si nu tare as dao, sunt mai mult decat multumit de ea din toate punctele de vedere, insa, trebuie de 7 locuri ptr familie. VW rulz 😀

  28. #105

    Daca vrei o masina germana, ieftina si buna, ia-ti un Seat
    O Ibiza din 2005-6, nu te costa mai mult de 1500-2000

    PS. In Spania se fac numai caroseriile, absolut toate piesele sunt VW

    • #106

      s-o crezi tu ca e asa ieftina, crezi ca nu m0-am uitat?:)

  29. #107

    Polo, an 2000, motor de 1000 cmc. masina arata impecabil, culoare albastru inchis, 120.000 de km parcursi.

    pretul e de 2000 de euro, masina este a unui prieten foarte bun, alaturi de care iti scriu astea acum, o vad acum jos in parcare. fara tiganeli, fara riscuri, fara tepe.

    daca crezi ca e ok, da un mail

    • #108

      Polo e super frumoasa masinuta, si chiar pare foarte buna. Am vrut sa-mi iau, dar erau prea scumpe acum un an.. :))

    • #109

      got mail

  30. #110

    asculta un sfat de la unul patit: nu-ti lua la mana a-2-a. pune cei 1600 deoparte si fa un imprumut pana valoarea masinii care ti-o doresti, dar sa fie noua. eu am avut 2 forduri sh si m-am jurat ca nu mai fac greseala asta. nu te bucura de pretul mic, pentru ca vei scoate ulterior mult peste valoarea initiala in cel mult 2-3 ani. unde mai pui si nervii, umilinta si timpul pierdut prin service. eu nu zic ca nu poti da peste o masina buna, dar asta inseamna sa fi foarte norocos. eu de exemplu n-am fost

    • #111

      Bai, ia gata cu nasoalele aici despre Ford, ca nu sunteti la zoso pe blog. :)))))

    • #112

      dar nici n-am inceput sa vorbim despre megane`, masini, biciclete, pietoni samd. chill

    • #113

      ce omosecsuali, frate! 🙂

    • #114

      word!

    • #115

      Scoți mai mult, dar niciodată peste valoarea uneia noi. Așa că, your point is?

    • #116

      N-are logica sa-ti cumperi a doua masina prin credit, ca sa o platesti dublu. Ai deja una, nu e chiar asa de grev ca nu ai doua.

  31. #117

    Te incadrezi la un chopper bun! Free spirit dude, free spirit…..

    • #118

      doar daca devin si liber de obligatii:)))))

    • #119

      cu chopper-ul mergi sa-ti ridici pensia…:-))

    • #120

      de invalid

  32. #121

    A mers un amic in Germania sa ia masina pentru el, un Golf 3 (e fan), si la dealer avea ala Ford Ka cate 2 la 500 euro 😀 Le-a urcat pe elevator, dupa rugina, defecte, nimic. Le-a luat si pe alea =))

  33. #122

    O soluţie ar fi sa pui pe cineva sa meargă între-o tara cu apa casa permanenta, gen franţa/italia, si sa iti aduca o masina cumpăratăde la o licitaţie de masini confiscate.
    Sunt multe avantaje, acelea nefiind năsturel, pregătire pentru vânzare.
    Mai sunt si alte avantaje, dar te las sa le descoperi singur, ca un baiat mare. 🙂
    Exp italian : sivag.it, astegiudiziarie.it, etc.
    Preferabil totusi din Franta unde se tranzacţionează mult mai multe masini de genul ăsta.
    P. S. Apropo de legende incredible, am 2 masini personale, pe care le conduc numai eu.
    Una din ele am cumparat-o noua in dec 2006 si nu am facut cu ea nici 100000km.
    Nu este de vânzare, dar e bine sa stiti ca există intradevar si asemenea maşini.

    • #123

      mai, sunt, nu zic nu. dar foarte rar, nu toate, ffs.

    • #124

      sunt convins si ca exista exceptii, dar azi, de exemplu, toate masinile pe care le-am vazut erau de la batrani, tinute in garaj sau conduse de femei:)))

  34. #125

    Iti recomand forumurile specializate pentru o marcã anume, gen reno.ro, clubford.ro samd, -> Mica publicitate,
    Asa poti vedea profilul celui care o vinde, la fel si problemele avute cu ea. In general oamenii de o ard pe forumuri nu stau degeaba ci pentru a îsi rezolva anumite probleme 😉

    Chestia asta este bunã si pentru a verifica cunostintele celui care o vinde, sau dacã a fost grijuliu, samd.

    • #127

      ala e matizul de la mercedes? nu as vrea sa ma gandesc cat costa o bucsa

    • #128

      De exemplu:
      Bucsa brat suspensie roata: intre 31 si 51 lei, in functie de producator.

  35. #129

    Saracilor, eu o sa-mi cumpar masina asta. :mrgreen:

    morom3t3.wordpress.com/2013/06/01/bmw-m9-prototype/

  36. #131

    Sincer sa fiu eu sint uimit cita incredere aveti voi in masini second- hand. In America de nord e cam jale. Schimbatul kilometrajului e parfum…masini declarate pierdere totala in USA apar Canada. Si nu vezi asta decit la un mecanic extrem de priceput.
    Prea multe dintre masinile inundate de Katrina au ajuns in Canada.
    Si asa mai departe.
    Sa fie europenii mai corecti?

    • #132

      nu. sunt constient de ce cumpar. o iau ca sa fie a 2 a masina, cea cu care merg la cumparaturi sau iau copilul de la gradinita, nu ca sa merg 1000 km saptamanal

  37. #133

    in caz ca nu-ti iei una noua cum ti-am recomandat mai sus, arunca o privire la auto rulate tiriac. le-am vandut o masina acum 4 ani si mi s-au parut ok! am inteles ca daca cumperi de la ei dau garantie la motor si cutia de viteze

    • #134

      inteleg ca suma pe care am pus-o in articol e irelevanta. ce pula mea, 1500 euro, 15 000 euro, tot cacatul ala e, mai pui niste bani.

    • #135

      :)) auto rulate tiriac pune pana si 2000 de euro adaos la anumite masini(peste pretul pe care il cere proprietarul)

      La anteriorul job incercam sa vindem(prin tiriac) cateva zeci de masini recuperate din leasing, noi le spuneam ca vrem 3000 iar ei o puneau la vanzare cu 4000-4500.

      Nu toate masinile de la tiriac

    • #136

      toate firmele de auto rulate fac asta, ca na, trebuie sa manance si gura lor, ele nu traiesc din rulaj, ci din teapa de moment

    • #137

      Vroiam sa zic si ca ” nu toate masinile de la tiriac sunt verificate amanutit si prezentate corect”

      Or vrea ei sa traiasca din tepe de moment dar nu prea le merge. Pana la urma tot noi am vandut masinile si ei au luat mumu ca le-au tinut cateva luni degeaba in parc.

      Masinile noastre aveau un circuit de revanzare funny(trist pt ala de punea botu sa cumpere):
      Primul care cumpara era un samsar mai smecher, lua mai multe la licitatie, punea vreo 3-400 euro si le vindea altui samsar, ala le mai cosmetiza mai punea si el un adaos si o vindea la fraier. Si acum mai vad masini pe strada care au costat pretul nostru+app un sfert din el.

      Odata a venit un samsar cu clientul in parcul nostru si i-a vandut un 206 parca cu 3500 in conditiile in care avea pret in geam cu 400 mai mic:)))

    • #138

      prosti se gasesc pe toate drumurile

    • #139

      intotdeauna ce-ti doresti e mai sus decat resursele financiare, in special la case si masini. d’aia lumea se imprumuta la banci chiar daca conditiile nu sunt foarte favorabile. problema e cat de mult iti doresti lucrul ala

    • #140

      Frate @Arhi, daca tot ai crescut bugetul la 15000, de banii astia sigur gasesti un Clasa C nu mai vechi de 2008 si pana in 50000 km.

      Nu stiu de ce nu ai zis de la inceput asa. 🙂

  38. #141

    Chiar daca nu e mica eu recomand opel astra g (’98-2002 si gasesti la pretul tau). Am avut una din 2000, motor diesel 1.7 consum foarte mic, portbagaj cu hayon( in caz ca mai cari si ceva mai mare), aspect interior-exterior foarte ok spre deosebire de ka:))

    Masina e foarte fiabila, dovada ca a fost produsa pana in 2007/8 parca iar acel motor 1.7 e produs si acum cu cateva modificari tehnologice

  39. #142

    Oarecum offtopic, dar ar fi o idee ca posturile sticky să fie diferențiate vizual pe prima pagină de celelalte posturi. Am intrat de câteva ori și am avut impresia că nu ai scris nimic nou.

    • #143

      e o idee buna, trebuie sa vad si cum o fac tehnic

    • #144

      “trebuie sa vad si cum o fac tehnic”
      Ca de obicei, vorbesti cu Vali 🙂

    • #145

      Teoretic trebuie sa-ti adauge o clasa “sticky” la posturile respective.

      Cum n-ai nici unul acum (nu?) nu am putut sa vad.

      Daca e asa cum zic eu trebuie doar sa pui in CSS ceva de genul:

      .sticky {
      border:1px dotted red;
      }

      Si iti va face un chenar rosu cu linie punctata in jurul lui. Evident, poti sa pui ce vrei acolo.

    • #146

      Acum vad ca asta e sticky si n-are clasa aia. Se poate adauga din tema, in single.php. 🙂

  40. #147

    din ce oras? pret? aer conditionat?

  41. #148

    Poti incerca o honda civic model pana in 2000 si nu o sa regreti.

  42. #149

    Merita.

  43. #150

    Matizul nu lua 12 in oras?

  44. #151

    am eu ford mondeo diesel din 95.

  45. #152

    Prietena mea are Matiz, merge aproape in fiecare zi cu el la serviciu. Cam 8 ia in Timisoara.

  46. #153

    socre-meu si-a luat anu trecut in decembrie o fabia din 2007 cu 3000 eur.
    eu zic sa ai rabdare ca se gasesc si masini ok la pret corect.

    • #154

      dap, m-am relaxat, acum, pe moment, numai mizerii

  47. #155

    smart nu iti place? stiu stiu ,toti spun ca e mic…dar iti zic sigur ca la 1.92 inaltime,daca iti dai scaunul de tot in spate,nu atingi nici volan ,nici pedale

    • #156

      nu prea am ce face cu el. nu intra nici un bax de apa:))

  48. #157

    Opel astra din 2001, cumpărat la licitaţie de maşini confiscate acu doi ani , cand avea putini peste 40000km. Acum are maşina, dupa 2 ani, 114000..
    Maşinii i-a fost adăugată si instalaţie gpl anul trecut.
    Este inmatriculata in .ro, are taxa plătită, functioneaza bine si daca ilrogi frumos si demonstrezi ca esti om serios, poate ca ti-o vinde.
    Omul este cel mai cum prieten al meu aici, pe meleaguri straine.
    Masina a mers numai in vest, unde locuieşte omul, are numai cateva sute de km rulatii in taa, anul trecut cand a pus-o pe gaz.
    Pretul e de 2000 de euro si Terapa cat cuprinde.
    Omul nu bisnitar si la preţul asta isi permite sa o vanda cui vrea si cand are chef.
    Daca te intereseaza, stii ce ai de facut.
    P. S. Daca iese afacerea, iti permit sa-mi trimti o lada de Terapia. 🙂

    • #158

      asta cu rugatul frumos si demonstratia, m-a convins:))))))

    • #159

      Păi atunci hai să te lămuresc repede : omul locuieşte la Lecco . Italia.
      Cand vine pe acasa, Tulcea, ca sa treaca pe la Tm ar trebui sa fie convins ca nu are de a face cu u bagator in seama.
      Esti tu un rege in universul tau, dar el in lumea reală are de lucru cu mai multi oameni săptămânal decat ai tu vizitatori.
      Despre maşină iti mai spun ca tipul e categoria grea, adica daca te ridici pe vârfuri ajungi la umărul lui si totuşi in doi ani a facupeste 60000km fara probleme. Nu are rugina, e chiar ok.
      Cred ca si cumpărători trebuie sa demonstreze buna credinţă.
      Altfel, esti binevenit oricând la Lecco. 🙂

  49. #160

    Din proprie experienta, pot spune ca gasesti cu greu o masina buna sh. La un Peugeot 407, din 2011, taxa de prima inmatriculare costa 900 de euro,pt ca este Euro 4. La un Ford Focus din 2001, euro 3, taxa costa 800 de euro. Asa ca bafta la cautari!

  50. #161

    Hai mai Arhi ca tot eu te rezolv.
    Vezi ca aproape de noua ta locatie, se gasesc super masini.
    www.wired.com/images_blogs/autopia/2010/04/yugo_gv2.jpg

  51. #162

    Mai devreme gresisem un link, e sivag.com, nu .it.

  52. #163

    Eu am una de vanzare dar e cu un an mai batrana decat vrei tu :)… e un opel vectra 1.8 16v benzina produs in 2001, a fost adus in tara cam la 60 000 de km in 2006 daca nu ma insel, cand a fost si inmatriculata, iar acum are aprox 160 000. Eu vroiam sa o dau cu 2000E insa mai are o zgarietura, o oglinda (lucruri de finete), deci o sa o las undeva pe la 1600E. Consuma cam 10% in oras iar eu sunt nevoit sa umblu prin Bucuresti cam toata ziua, motiv pentru care am optat sa o schimb. In rest masina merge asa cum trebuie.

    • #164

      se plateste taxa de inmatriculare la ea, iar la 1.8 taxa e vreo 2000, daca nu mai mult. plus, consuma enorm…

  53. #165

    despre ford k :
    ai mei si-au luat ford k din germania, acu vreo 8 ani cred, 1000 euro.
    printr-o cunostinta, de la o profesoara. singura problema care o avea masina era ca mirosea bancheta din spate a caine. ca se deplasa animalul non stop 🙂
    ce au facut in astia 8 ani : au schimbat aripa din spate (rezervorul e gandit cu fundul, rugineste aripa la alimentarea cu benzina, schimbat incuietorile (dat un cod la ford germania, au trimis incuietori care se potrivesc cu cheile) lucrarile normale de intretinere.
    vor trebui sa schimbe o planetara, a inceput sa bata.
    si cam atat. itp luat pe bune intotdeauna.

  54. #166

    fiat punto 1,2 an 2002,masina sotiei,106.000 km,aer,geamuri fata,servo,mica si frumoasa(masina nu sotia:),inmatriculata,2000 eur

  55. #168

    De banii astia numai Golf 3 si Logan* ar fi recomandabile.

    NU lua Ka sau Corsa. Decat astea, mai bine mai pune inca 1000 EUR si da un ochi pe clubford.ro . S-ar putea sa gasesti un Focus 1 chiar bun (1.8 TDDI sau 1.6 16V).

    * un vecin are Logan de 370k cu care face si taxi. Masina e in stare perfecta.

    PS: pune deoparte 250 de RON pt. un test. Stiu ca pare mult, dar la masini asa vechi sunt foarte mari sansele sa fie probleme majore, accidente…

  56. #169

    Prin zona aia aduc baietii care “fac Germania”, sigur gasesti tu ceva rezonabil. Trebuie doar rabdare, ca teapa nu e nici pe departe un monopol al Bucurestilor 🙂

  57. #170

    pentru sanatatea nervilor tai si o masina buna eu zic sa iti modifici un pic criteriile de cautare, intra pe mobile.ro, alegeti o masina dupa bunul plac din germanica, selecteaza la optiuni “manual service”, calculeaza-ti singur taxa auto (gugăl taxa auto anaf) si poate cu ocazia asta mai strangi si niste aventuri de povestit pe blog.

    • #171

      de ieri ce crezi ca fac?:)

  58. #173

    Sa ne anunti ce-ti iei si de unde(daca vrei).Si pe mine ma bate gandu sa iau un ford ka sau corsa,asa ca,spor la cautat.

  59. #174

    As recomanda urmatoarea filtrare: www.autovit.ro/autoturisme////off-road,pickup,suv/?l=6&s=p&cubicCapacity%5Bto%5D=2000&price%5Bto%5D=1600
    Asta ca tot mai ai probleme cand ploua rau si ai imbina utilul de 2 ori.
    Mai poti urca putin pretul daca iti place ideea. Multi vanzatori par a fi in jurul actualei tale locatii.
    Poate apare si vreun cunoscator din zona cu mai multe informatii (zona 4×4, zona geografica…:) ).

  60. #175

    La acesti bani am gasit multe ford-uri hatchback pe autovit, bineinteles neinmtriculate dar aratau foarte bine…acum nah, trebuie verificate

  61. #176

    @arhi: ti-ai gasit si tu la ce sa te uiti, la Ford Ka, masina care rugineste mai abitir ca Daciile.

    Imi aduc aminte de povestile unui prieten care s-a dus prin targuri sa-i cumpere mamei lui o masina, acum vreo 2-3 ani.

    1. Pune ochii pe un Ford Ka, impecabil, editie limitata Lufthansa. Vopsea perfecta, interior la fel. Cand se apleaca sub el, dezastru: praguri mancate de rugina, podul pedalier idem, gaura in lonjeronul de pe partea soferului.

    2. Reno Clio 2 hatchback. Impecabil, kilometri cam multi in schimb, se apleaca sa ciocaneasca un pic pragurile cu cheia, sa vada daca e mancat pe interior de rugina, ca pe exterior nu se vedea. La a treia bataie a intrat cheia prin tabla.

    Si la final sa-ti spun ceva: masinile bune nu sunt ieftine. I-am cumparat anul trecut sotiei un Focus 1 din 2002, modelul cu facelift, 1.4 benzina. Am platit 2800 E, cu tot cu roti de iarna rulate un sezon, anvelope de vara noi. Masina avea 122.000km si daca o vezi nu zici ca are 10 ani. Evident, varsta isi spune cuvantul si exista mici imperfectiuni ce vor fi remediate cand da caldura. N-o vand, prefer sa ne folosim de ea (tot pentru oras a fost cumparata) pana cand nu mai merita reparata.