Până anul acesta, foloseam Smartbill. Relativ decent, destul de întins încât inclusiv contabilitatea să aibă cont, lejer scumpuț, dar hey, vrei quality, aia e. Sigur, mă enerva faptul că făceau spam pe propriul site, la abonament premium, NU-I AȘA CĂ VREI SĂ ÎȚI ACTIVEZI ACEASTĂ FUNCȚIE SUPLIMENTARĂ? NU? NU? E ok, lasă că te mai întrebăm o dată, când te loghezi data viitoare.

Faza funny e că, cel mai probabil, nici acum nu aș fi știu și tot client smartbill eram. Dar anul acesta am fost leneș, mi-am luat vacanță reală, nu am făcut nimic vreo 10 zile după începerea anului. Și făceam eu un contract nou, ptr 2023 și nu găseam datele firmei. Așa că am intrat în smartbill, că era făcut bookmark, accesibil și rapid.

Doar că, iată, expirase abonamentul meu super platinum iridiu și titanium. Ok, lasă că îl reînnoiesc după ce termin contractul.
Dar nu a putut termina contractul, zise naratorul. Pentru că eu, în nemernicia mea, ca un câine turbat care nu și-a reînnoit abonamentul platinum, iridiu, turbidiu și titan, nu mai aveam acces la nimic din contul smartbill, în afară de pagina unde trebuia să reînnoiesc abonamentul platinum, iridium, turbidium, argentinium și titan. Practic, toate facturile mele, emise în cei 2 ani+ de când aveam abonament smartbill, sunt prizonierele domnului Hasan, cel care a cumpărat smarbill (sau cum l-o chema, dar parcă așa îi zice, Hassan, Hasan), până când nu plătesc un nou abonamentaș. Ceea ce mi se pare ușor abuziv. Sigur, sunt convins că, undeva, în TOS, există această prevedere în care renunț la dreptul de posesiune asupra ce am făcut în cont, dar ideea e că e o mizerie și niciodată nu voi mai folosi chestia aia. Așa că vă recomand să vă faceți, din când în când, backupuri la cont, dacă folosiți smartbill.

Well, stimate om de afaceri, știți cum se scrie corect acronimul Uniunii Europene, în bază M?

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

36 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    agraf.ro – il folosesc de vre-o 3 ani – n-am avut nici o problema cu ei 🙂

  2. #3

    Icefact. se instaleaza pe PC, se salveaza toate datele in PC, se poate face backup…Problema e ca nu se pot vedea facturile decat din ultimii 3 ani

  3. #5

    Pana acum sunt multumit de easybill.

  4. #6

    fgo.ro, insa eu emit doar 1-2 facturi pe luna, pentru mine isi face treaba fara probleme

    1
  5. #7

    Un amic de-ai mei are webinvoice.ro/. Pentru un volum mic de facturi lunar e gratis. Merită încercat. E deschis la feedback, știu că are suport prompt. Dați-i o tură dacă vreți.

    1
  6. Smart Bill din 16.01.2013. Mă gândeam acum un an să trec pe oblio.eu din cauza costurilor mai reduse (Oblio în primul an este gratuit, apoi un preț mai mic), dar Smart Bill îmi place, m-am obișnuit cu el.
    Nu este perfect, dar este până acum cel mai bun pentru mine.
    Suportul mereu a fost foarte bun, mi-au răspuns la e-mail chiar și fondatorii (atunci când i-am contactat), am primit gratuit chiar și o versiune mai scumpă, chiar dacă am cumpărat versiunea mai ieftină.

    2
  7. #9

    oblio.eu. E facut de o echipa de IT-sti din Constanta si este OK. Am migrat spre acest soft tot de la smartbill si tot fara datele acumulate de-a lungul timpului.

    9
  8. #10

    Eu folosesc www.2invoice.ro/ de ani de zile. Pentru doar cateva facturi pe luna imi e suficient

  9. #11

    Multumim de feedback, probabil o sa implementam o perioada de gratie pentru cei carora le expira abonamentul si nu vor sa il reinnoiasca (nu toata lumea vede notificarile, intr-adevar).

    Comportamentul pe care il vezi e cam standard la serviciile de genul asta (Saas). In plus, ne obliga GDPR-ul sa stergem datele dupa o vreme. In cazul tau probabil ar fi fost ok sa existe o varianta read-only inca cateva luni.

    P.S: sunt Hasanul ala de care zici, doar ca nu am cumparat nimic ci am fondat impreuna cu Ioana si Mircea. Am scris chiar si codul primei versiuni de SmartBill in 2007.

    12
    • #12

      Nu vreau sa par carcotas, dar GPDR nu se refera la colectarea de date de la persoane fizice?
      Si chiar daca ar fi cum zici, cum poate GPDR sa te oblige sa stergi niste date fiscale ale unui client dupa doar 2 ani? Sau sa ii interzici accesul la propriile date fiscale?
      Ps: pt varianta read only, corect nu este ” careva luni”, ci este termenul legal minim de pastrare al facturilor, care parca este de 10 ani.

      8
    • #13

      Nu vrei sa pari carcotas, dar esti 🙂
      Multe facturi se emit catre persoane fizice, deci clientii SmartBill colecteaza date si noi le stocam (cat timp avem relatie contractuala).

    • #14

      Ciudat stiam ca se păstrează 10 ani.

      3
    • #15

      Salutare @Radu Hasan si iti multumim ca ai raspuns.

      Cu ce vine SmartBill in plus si costa de 4x mai mult decat de Oblio.ro? (btw – sunt client smartbill pana in 12.23 si am o alta firma clienta din 2019 ce de luna viitoare o sa aleaga oblio – firma veche 410345XX).

      – acelasi modul de facurare si configurare pe templates
      – acelasi modul de raportare
      – acelasi modul de incasare si raportare pe perioade
      – acelasi modul de stoc… acelasi etc.

      Nu am gasit la voi si la nimeni sa fac un upload la pdf sau txt copiat din online banking cu un extras si sa mapeze tranzactiile… sau sa imi dea o optiune de “mapat” suma x cu factura x.
      Sa am un meniu separat pe clienti la prima mana si sa pot da click si sa vad rapoarte incasari/diferente etc.
      Cand imi mapati si mie sms-ul primit cu instalatia aplicata si suma incasata de la client x? SF? 🙂

      Sper sa fie constructiv mesajul meu si cu un Astro 2.0 (sau NextJS), minim Strapi pe backend cu optiuni de user, Server(e) de max 50$ pe DO, o integrare cu mobilpay, paypal sau stripe + raportari in timp real si notificari cu firebase…

      Imi pare rau sa zic dar cu toate info si solutiile tehnice prezentate mai sus, o echipa de max 2 oameni iti poate face toata munca redundanta printr-un simplu banner de Google Ads adaugat pe fiecare pagina a.i sa faca afisari.

      3
    • #16

      @Vlad obligatia pastrarii datelor e in resposabilitatea firmei nu a prestatorului de soft/BD. Firma/admin trebuie sa aleaga solutia cea mai potrivita, sa faca backup, sa printeze, sa sculpteze.

      1
    • #17

      @Ginerica diferenta e aceeasi dintre o clona ieftina si un produs de succes. Unde produsul de succes costa cativa euro pe luna. Repet, cativa euro pe luna, pentru un soft de business.
      Unele clone, nu dau nume, ne-au copiat pana si mesajele de eroare.
      Dovada e ca SmartBill are clienti si cifra de afaceri cat toti competitorii la un loc si NPS de 90 (adica enorm). Cand aud cate unul ca mai pleaca la ceva free zambesc pentru ca majoritatea se intorc in maxim 2 ani.
      Si cu asta ma retrag din discutie. Imi puteti scrie pe radu.hasan smartbill.ro si promit ca incerc sa raspund.

      Cheers

      5
  10. #18

    O sa ziceti ca sunt preistoric, dar eu dau facturi dintr-un template de Excel. Ce-i drept nu am foarte multi clienti si nu dau mai mult de 2-4 facturi pe luna, dar e o treaba care dureaza 5 minute.
    Cand apare un nou client dureaza alte 5 minute sa modific template-ul cu datele clientului, dupa care duplic ultima factura, schimb numarul/data/serviciile si “Save as PDF”.

    Am folosit si SmartBill care mi s-a parut ok la momentul respectiv (~2017), dar nu isi justifica pretul in situatia mea particulara.

    6
  11. #19

    eu folosesc factureaza.ro si sunt multumit. imi trimite backup-uri pe mail in fiecare luna.

    3
  12. #20

    Ala de la saga. Il instalezi offline si licenta e 350/an. Trimiti arhiva la contabil si stie el ce sa faca cu ea.

    IMO – Nu-ti lasa niciodata datele contabile in mana altora.

    4
  13. #21

    E aceeasi poveste peste tot. Se pun la masa niste contabili si programatori, fac un soft bunicel si o reclama cu “hey, parerea ta conteaza, da-ne un feedback, ce ati mai vrea sa fie in program?” Asa a facut SAGA, am lucrat cu ei vreo 10 ani, update-urile au devenit cele musthave si pe forumurile lor incet-incet ai primit raspuns in stilul “nu iti place, foloseste altceva”. Au crescut prea mari deja, cine dracu are chef sa munceasca, banii vin oricum. Am trecut la Smartbill, aceeasi filozofie de inceput, avea ceea ce imi trebuia, oameni comunicativi. Pret maricel, aia e. Apoi s-au bagat in softul de contabilitate, nimic altceva nu mai conta pentru el, nicio inovatie pe gestiune, niciun feedback luat in considerare. Suntem ocupati cu modulul de contabilitate. Probabil o sa apara sau chiar a aparut deja o firma concurenta, care acopera nevoia asta, asta inseamna progres si concurenta.

    PS Am incercat oblio, mi se pare decent, ieftin, pentru mine nu a fost ok fiindca lipsesc cateva rapoarte esentiale, dar ca un simplu program de facturare/gestiune mi se pare super.

    9
  14. 2invoice.ro

    1
  15. #23

    un program free pentru o contabilitate sumara, fara tva, exista?

  16. #26

    contazen.ro i-am folosit de prin 2017 pana anul trecut cand am inchis pravalia

  17. Am găsit și eu programe gratuite, dar pe mine mă sperie chestiile gratuite, mă gândesc că, oricât ar fi de bune acum, creatorii lor nu au interesul să le continue în decursul mai multor ani.
    De asta folosesc tema WordPress GeneratePress Premium (cu plată), Smart Bill (destul de scump) etc.
    Mă gândesc că trebuie ca cei care fac ceva să aibă un avantaj (direct sau indirect), pentru a nu-și pierde în timp interesul.
    Poate greșesc, nu zic, nu sunt eu cel mai deștept.

    3
  18. #28

    Fgo.ro ( care e gratis pt 50 fact pe luna parca)
    Se importa ușor în SAGA, și poți păstra arhiva fizica / Offline a SAGA. Care se poate importa in ultimul SAGA indiferent de versiune fara costuri. Pare decent. La Smart Bill conta sa te vad cum păstrezi contul 50 ani, cat e obligația de a păstra statele de salarii

  19. #29

    Folosesc Smart Bill de la inceputuri. Versiunea offline a fost perfecta. Am implementat si cea online pentru un micromagazin online. Totul a fost perfect pana cand a aparut e-factura, iar aceasta nu a mai avut suport in versiunea offline. Motiv pentru care am solicitat contra cost mutarea bazei de date din offline in online, mai ales ca era cu serie diferita. Surpriza. Nu se poate. Trebuie sa iti mai faci un abonament si sa dai log off si log in ca sa intri in fosta ta baza de date. Solutia a fost sa reintroducem ultimii 3 ani manual in versiunea online si sa avem 2 serii diferite (activitate de baza si magazin online). Lipsa asta a compatibilitatii a propriului soft pe termen lung duce la o linie foarte fragila la schimbarile legislative. Drept urmare astept e-factura sa ne oblige sa folosim toti acelasi soft de facturare, direct legat la ANAF. Sa avem toti USB-C, nu 7 mii de cabluri.

    4
  20. #30

    Voi emiteți facturi?!? Se duce de râpă economia subterană 🙁

    11
  21. #31

    FGO, sint ok-uți pentru max 100 facturi pe lună.

  22. #32

    Eu inca am varianta veche de SmartBill – nu asta in cloud unde platesti abonament lunar. Platesc anual 100 si ceva de lei pe ea. Desi nu mai au optiunea asta de mult au pastrat-o pt cei care nu au vrut sa migreze la noul SmartBill in cloud Ultra Extra Premium Exclusive.

    Ce jegos totusi sa blochezi accesul la facturile emise deja. Tocmai s-a decis ca atunci cand o sa upgradam, NU o sa fie tot la SmartBill.

    10
  23. #33

    De vreo 10 ani folosesc factureaza.ro
    Nu am avut nicio problema pana acum.

  24. #34

    folosesc de peste 15 ani microFACT de la Info KAM Technologies, taxa unica la prima achizitie, suport pe viata, dar au si versiune gratuita

  25. #35

    Am folosit acum 10 ani facturis.ro. Foarte ok ptr facturare, pret decent. Insa cacatii aistia de fac legi au bagat taxa verde obligatoriu sa apara pe linie diferita pe factura . Ceea ce a crescut factura de conta. Am schimbat la Omikont ca sa lucreze contabila direct in el, insa mie nu imi place, nu este intuitiv, nu este online, nu ai APi , caca maca. Foarte bun ptr contabilitate insa . Chiar zilele astea am vorbit cu cei de la Smartbill , sa vad ce optiuni am cu taxa verde, sa se asigneze automat de un produs…raspuns nu se poate. Nu stiu incotro sa o iau ca sa nu cheltui o avere ptr un Erp.

  26. @ Cetin – Nu aveai tu o o vorba: “De ce sa muti contentul de la tine la altii”
    Asa si cu facturile.
    Am dezvoltat ceva intern – o aplicatie web simpla, pusa pe domeniul nostru (baza de date de clienti, posibilitate de editare dupa emitere ca poate mai gresesti).

    Am toate facturile din 2006 pana acum (chiar si alea cu tva 24…) 🙂
    Te ajut daca vrei.

    1