Ieri, văzând ce aglomerație tâmpită e în orașul maimuței care a speriat Bucureștiul, am decis să plec de acasă cu Bolt, deși sunt relativ reticent la ieșeli de astea.
Nu e cine știe ce de povestit. Am avut și șoferi care se dădeau pe telefon, am avut și fostul taximetrist care m-a ocolit pe la Obor, deși eu eram la barieră la Baicului, ca să ajung pe Ferdinand, am avut și tipi perfecți, nu contează, le-am dat 5 stele la toți, și-au făcut treaba.
Dar oamenilor, aș fi vrut să îi pot da 10 stele tipei cu Fordul Focus care m-a adus acasă, la ora 5, prin oraș. Vă spun, tupeu în trafic, talent la volan, piciorul înfipt în accelerație fără jenă, absolut nu mi-a venit să cred. Toți bărbații cu care merg la Bolt sau Uber sunt lenți, stau la cele mai lungi cozi de pe bandă, na, probabil și costul crește, nu am idee. În schimb, doamna mea cu Fordul, dumnezeul traficului.
Da, să vină mai multe doamne. Nu mă interesează statistici și procente, vreau tupeu și viteză.
NOU
Eu sunt oltean in Banat, ba chiar si cu BMW, sunt situat in topul nesimtirii in partea asta de tara. Cand am ajuns in București m-am cacat pe mine. M-am trezit in giratorii sau intersectii pe banda gresita, cu 3 benzi pline ochi intre mine si directia pe care o zicea GPS-ul, am curs fluent prin toate benzile astea, de imi venea sa ma dau jos sa le multumesc celorlalti. Mi-a cazut jumatate din parul din cap de stres in doua ore de condus pe acolo la ora de varf. N-as putea in veci sa ma bag cu tupeu pe o banda. Eu trebuie sa semnalizez doua minute inainte, sa imi faca cineva semn ca ma lasa, sa-i multumesc cu avariile… Nu inteleg cum puteti conduce in haosul ala perfect sincronizat.
NOU
Am murit încet în Timișoara… in rest, te înveți, altfel o iei razna
NOU
Semnalul dat la timp face multe minuni.
Dar din păcate nu este prea folosit.
NOU
Si eu sunt din provincie si am inceput sa am treaba prin Bucuresti in ultimii ani. Daca mergi de mai multe ori o sa te prinzi ca traficul ala are o logica a lui, cu nervi, cu claxoane, cu flash-uri, dar are logica. De exemplu daca semnalizezi ca te bagi pe o banda, cel din spatele tau o sa ia piciorul din gaz fix cat sa intri tu. Daca semnalizezi si nu intri, sa vezi tu carne-n frigider. In Bucuresti am vazut masina intoarsa pe un bulevard cu doua benzi in fiecare sens, toate 4 blocate. Si ala a intors masina si nimeni nu s-a enervat, nu a urlat, etc… Mno, aia la noi in sat nu se poate, ca aici is numai Iisusi Hristosi ai traficului.
NOU
pai nu se crizeaza nimeni, ca stim toti ca nu ai unde si ca toti, la un moment dat, o facem.
NOU
De două ori pe an traversez Europa, dus-întors, Olanda-Constanța, cu o pauză de somn la Paprika Hotel în Ungaria. Altfel, conduc non-stop și opresc doar când trebuie să plătesc vignietele, ocazie cu care refac plinul și îngurgitez câte un sendviș ceva.
Bă băietzi, ultima oară când am intrat în București să fac atac de panică, și nu mă joc cu cuvintele. Aveam impresia că nu mai ajung la Splai, o zonă pe care o cunosc și fără GPS. Aș fi oprit în primul loc de parcare vizibil, să ies puțin la aer, dar pe bord îmi afișa o temperatură exterioară de 39,5 grade, evident la umbră. Nu întâlnești oraș mai sufocat, la propriu și la figurat, ca metropola dezvoltată pe meleagurile unde pășteau odinioară oile ciobanului Bucur.
E o combinație de aglomerație, jeg, infrastructură proastă, nesimțire și ghiolbănism cred că unică. Tot respectul pentru cei ce rezistă în condițiile alea, însă mă îndoiesc de clișeul că șoferii de acolo sunt cei mai buni din țară. Îți dau impresia asta doar pentru că ei cunosc locul, intuiesc benzile ale căror marcaje tu (provincialule) nu le vezi pentru că pur și simplu nu există, sau opresc acolo unde tu în ultimul moment vezi că există un semafor ori o trecere de pietoni. Există o varietate largă, de la cei care îți taie fața dacă ai demarat o secundă mai târziu sau dacă lași o distanță de siguranță înainte să frânezi, până la cei care merg pe banda din mijloc cu 30 km/h pe un bulevard care permite 60. De-aia când aud de tupeu și viteză (aka slalom), de forțare, de mica ciupeală, am mari rețineri în ceea ce privește caracterul indvidului respectiv.
Ați crede că odată părăsind capitala șoferii de acolo vor da o lecție de civilizație țăranilor viitori plătitori de taxă oxigen-shit. Aș! Îi întâlnești vara între Eforii mergând cu 60 la oră, admirând marea sau ghiolul, de pe banda a doua.
NOU
Plutea prin online într-o vreme un slogan feminist: the right MAN for a job is a wo-MAN.
NOU
daaaa, abia aștept să văd schelele țării pline cu femei.
NOU
…in fusta…
NOU
optional
NOU
Vezi sa nu scoata careva ultimul paragraf din context si sa ajungi cancelled. 🙂
Nu am o problema cu soferii ‘agresivi’ care-s stapani pe masina si se duc in treaba lor repede chiar daca asta implica nerespectarea unor reguli.
De multe ori vad faze din astea si imi zic da, uite un profesionist, nice. Cum ai vazut spatiul ala si ai si calculat ca ai loc?
Decat soferii varza care tot se baga dar fut toata intersectia, prefer oricand un baiat cu X6 care stie cum sta treaba cu golaneala.
Sper ca n-ati inteles ca sustin mersul pe interzis sau neacordarea de prioritate. Nu genul ala de golaneala.
NOU
Nu voiam reply. Era comentariu in sine. I’m sorry.
NOU
și cred că nici nu te-ar deranja dacă ar fi la volan în maieu și pantaloni scurți
NOU
partea cu “tupeu in trafic” parca nu suna asa bine sau ar trebui detaliata. nu de alta, dar tximetristii sunt in buna parte injurati si pentru “tupeul in tafic”, stii tu, dreapta peste 2 benzi, mers pe banda de stanga si fortat inainte, oprire pe singura banda disponibila, doar “5 minute”, intoarceri peste linia dubla ca acolo e comanda…
NOU
Taximetriști sunt specia inferioară a șoferilor civilizați.
Chiar dacă au mașinile pe gaz tot se plâng că șoferii de ridesharing le iau din clienți.
Meseria de taximetrist va muri in maxim 10 ani cand vor alarmă mașinile autonome .
NOU
Vrei probabil să zici că vrei la Bolt mai multe femei CA AIA, nu ca astea:
arhiblog.ro/femeile-sunt-o-pacoste-la-volan/
NOU
Am învățat să conduc în București, deci nu știam cum e prin alte părți. Dar mereu am bănuit că în provincie condusul ar fi mult mai fain, relaxant, fără morți în frigider și d-astea. Până am mers prima dată cu mașina până acasă, adicătelea la Iași. Pfăleu. Unu’ nu m-a lăsat să reintru pe bandă deși era tramvaiul suit peste mine, unu’ nu mi-ar fi dat voie să intru de pe o străduță lăturalnică deși erau în coloană oprită la semafor. Ochelari de cal, respectă regulile alea de zici că-i curentează cineva dacă calcă puțin linia continuă să-ți facă loc. Jale. :)) După mai multe drumuri prin țară… am ajuns să iubesc șoferii din București.
NOU
mercedes distrus, stim:)))
NOU
Ăsta voia să fie reply sus, sunt pe dos azi. :)) Între timp a mai fost și-un Duster… :)))
NOU
O idee: poate nu aveai ce cauta acolo unde se suia tramvaiul pe tine?
NOU
Să arunce piatra ăla care n-a ajung niciodată pe linia de tramvai. 🙂
NOU
“Eu”- Mircea Lucescu, cca 2015
NOU
@Laurra , esti pregatita? N-am ajuns niciodata pe linia de tramvai. Scoate capu sa te nimeresc in plin
NOU
In Iasi linia de tramvai este de asemenea banda asa ca nu injurati saraca fata degeaba…
NOU
Aș înjura puțin ca-n trafic acum, dar hai să fiu diplomată. Pe lângă că în Iași linia de tramvai poate fi folosită ca bandă, în București sunt cel puțin 3 bulevarde unde banda e blocată de mașini și singura soluție e să mergi ca tramvaiul pe… linia de tramvai. Calea Călărași e cel mai la îndemână exemplu, unde decât să faci stânga de pe linie (că pe altundeva n-ai unde circula), preferi să-ți bagi un băț în cur.
NOU
conform legii, poti merge pe linia de tramvai, daca sunt maxim 2 benzi pe sens. trebuie sa revii pe banda daca ajungi la o intersectie sau un refugiu
NOU
De ce sa mergi pe linia de tramvai și nu stai in coadă ca toti ceilalți?
Va grăbiți undeva? CA tot sub 2 metri sub pământ ajungem la finalul vieții.
Mor cand ii vad pe asistați sociali cu masini scumpe ca nu ii respecta pe ceilalți care stau frumos in coadă si așteaptă.
Ei cred ca daca merg pe linia de tramvai ajung mai repede , ajung blocați pentru ca unul nu ii va lasa sa treaca .
NOU
in mare parte PENTRU CA ASA SPUNE CODUL RUTIER. ca am voie pe linia de tramvai
NOU
la mersul pe linia de tramvai mai e un secret. uitati-va la linia care o desparte de carosabil.
NOU
E posibil ca doamna sa se plictisească acasă…nu de alta dar dacă conduci asa riști sa vii cu bani de acasă sa făci Bolt…carburantul e destul de scump și ma uit ca e diferența între a consuma 6% sau 8%, practic dacă ai consumat 6% îți rămân 20 lei/ora, iar dacă ai consumat 8% îți rămân 9,20 lei/ora…
NOU
mai multe femei la Bolt va rugam, daca se poate ca Gina — blog.bolt.eu/wp-content/uploads/2019/03/Gina.jpg 😀
NOU
În București, datorită traficului, putem spune că activitatea sexuală nu se oprește niciodată.
NOU
era o blonda pe la 35 ani cumva, cu cont recent activat? Am mers cu o tipa pe Uber care avea un Ford focus de aer in spate și la fel se băga.
NOU
nop
NOU
Cred că nu ai înțeles cum stă treaba. Șoferii de la Bolt și Uber sunt mai civilizați și de aceea nu “se bagă” precum taximetriștii. Totodată au impresia că și clienții sunt civilizați și nu doresc sa fie duși ca niște legume și încearcă să conducă cât mai lin și mai sigur dar se pare că nu este pe placul tuturor. Așa cum au început să apară șoferi care au făcut taxi înainte tot așa au început să apară și clienți mai puțin educați odată cu introducerea și a plății cash care vor “repede boss”!
NOU
sigur, sunteti toti mai superiori
NOU
Noi , șoferii de ridesharing ne considerăm mai superiori ptr ca respectăm niște reguli.
Nu Ai sa vezi un șofer de Uber sau Bolt fumand in masina de fata cu clientul , sau la temperaturi de 40 grade la umbră sa meargă cu geamurile deschise si cu prosopul dupa gât.
NOU
Salutare,
Ai scos porumbelul pe gură cu tupeu in trafic.
Din cauza acestor specimene, maimuțe de altfel se provoacă accidente si se blochează intersectiile.
Uber-ul iti calculează suma de plata in baza aplicatiei de navigare.
Ai spus de șoferi lenți in trafic la Uber.Daca nu stiai , cum intri in Bucuresti ai acolo un indicator cu limita de viteză de 50 km/ora, hai ii dai 60 dar nimic mai mult.
Am avut si eu clienti care doreau repede, de parca era sfârșitul lumii .
Societatea este bazata pe reguli, si daca nu te conformezi suporți consecințele.
De ce trebuie sa încalc regulile de circulație cand unul dintre clienți nu stie sa isi organizeze eficient timpul , ca doar trăim în era vitezei și a managementului timpului.
Mi s-a întâmplat de mai multe ori ca acel client sa imi spuna , i-ai pe aici ca e mai liber., ma conformism si totul era blocat , nu degeaba Waze-ul iti da cel mai bun traseu .Dacă se sta la cele mai lungi cozi de pe banda nu creste nici un tarif, este acelasi .creste in urmatoarea situație, tu mergi de la Obor pe Bulevardul Ferdinand iar eu te duc in Nicolaie grigorescu, ferentari , fac centura roata de 2 ori si te duc la destinație, atunci creste tariful .
Pasa iti spun cum e treaba la Uber , pe viitor sa stii:
Tariful este prestabilit de dinainte din punctul a in punctul b pe baza google maps sau sase;
1pana in 15 km tariful la uber este de 1.30 lei ce depășește 15 km este taxat la 3 lei pe km.
Noi primim cursele in functie de rating, rata de anulare si de acceptare si in functie de cerere.
Dată viitoare când o mai nimerești pe blondă focus-ata spune i ca ea nu gândește dpdv al managementul costurilor ,daca ea a călcat accelerația cu siguranta are un consum mare, sau poate ca are cont pe Badoo si astfel isi atrage clientela , cine știe.
Respect in trafic , degeaba va plângeti de el daca circulați ca maimitele aia ajungeți acasă stresați. Mergeți la vot si nu va mai lamentați.
Uber rules forever.
NOU
fost taximetrist, nu?
NOU
Nu m-ai nimerit , fost agent de vânzări, care s-a săturat de target-uri si satul de inefiecenta managementului din conducere.
De 20 de ani conduc prin micul Paris si am vazut de toate prin trafic.
Grandomania lui Ceausescu de a face bulevarde mari a fost o sclipire de geniu, parca intuia tovarășul ca la 30 de ani de la moartea lui va fi haos in trafic.
Duceti-va si conduceți in provincie, acolo ii găsiți pe oameni care cred ca strada e a lor, cel putin in Bucuresti, mai este un pic de decență, asta daca stai bine cu nervii si nu pui toate rahaturile la inimă.
Revolutia in trafic a doamnei Firea se poate face doar dupa ce vine cutremurul pe care îl așteptăm din 1977 , bucureștiul va fi ras de pe fața pământului și astfel vom putea face bulevarde mai largi .