Mergeam cu bicla pe o șosea cu o bandă, foarte aglomerată. Mașini bară la bară, mergând cu 5 kmh. Pedalez și ajung la capătul coloanei, unde un domn biciclist cu colănței mergea pe mijlocul drumului. Lejer, relaxat, se conversa cu o prietenă aflată lângă el, pe bicicletă.

Mai în față, ajung la un sens giratoriu. Intru în el, după care aud claxoane și înjurături de morți. Pentru că, dacă ești șofer român cu număr de călărași, nu dai prioritate bicicletelor din sensul giratoriu. Ne-am înjurat reciproc, nu ne-am jignit.

Mai în față, pe drumul spre bvd Pallady, o toantă cu un BMW întoarce de pe banda opusă direct în fața mea, de mă face să frânez aproape de portiera mașinii. Mă înjură, dă înapoi și pleacă.

La intrarea de la Ikea, dinspre Pallady, un boss de boss cu Logan tunat și cu aripioară intră în fața mea exact în viraj, de am sărit de pe bicicletă ca să nu mă lovească. Urlau manelele ca la ele acasă.

Suntem prea nesimțiți, ca nație, pentru a putea avea lucruri frumoase.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

38 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Yeeeyyyy, giveawayyy, cine îl doboară primul ia bicicleta. Bossul și-a ratat șansa.

  2. #2

    Uelcom tu Romania!

  3. #3

    da-i dracu de saraci, sta masina de 20k dupa o trotineta de 1000 de lei?

  4. #4

    Ba ce buna e bicicleta asta, vad in poza ca ti-ai tonificat spatele super misto dupa doar o tura sau doua cu ea!

    • #5

      eu tot acolo am rămas cu cititul

    • #6

      ala din poza este doar tonifiat, al lui este cum ai scris!

  5. #7

    Ala din giratoriu te-o fi vazut din spate si-a crezut ca esti cu duba.

    • #8

      duuuuuuutenplm:)))))))))) mi au dat mucii

    • #9

      Asta este una din situatiile cand “grasule” pare un compliment, asa ca o mangaiere pe crestet.

    • #10

      nea_zăpadă, daca n-ai deja, fa-ti blog, Maestre :))

    • #11

      @Vlad: da’ matale n-ai bagat de seama ca netu’ e deja plin de bloagheri wanna be, de-aia de scriu “miau” ca pisica, de ce-ar mai fi nevoie de inca unu’ ? Sa-i lasam pe baetii astia de stiu cum se face si noi sa ne ocupam de ceva la care ne pricepem, ma gandesc.

    • #12

      Sunteți prea puțini oameni de valoare în țara asta, ca să vă certați între voi.

  6. #13

    De-asta am incetat sa mai merg cu bicicleta in oras.

    • #14

      Ia-ti trotineta 🙂
      Acum 2 zile m-a faultat o duduie in giratoriu (eram cu trotineta). A zis ca nu m-a văzut. Am futut o tranta si m-am lovit la coasta, de trotineta. Nu am mers la spital (nu era NEAPĂRAT nevoie) pentru ca și-a cerut scuze si m-a întrebat dacă vreau să mergem la spital. Dacă era marlana, o ardeam.
      Peste o ora ma duc la profu de legislație sa il intreb unde se încadrează trotineta mea cu cei 55 km/h care ma duce cu 47.
      Un militian mi-a zis ieri ca la mopede. Mai cercetez… Măcar am B-ul, dacă e la mopede…

    • #15

      @Luci
      Eu stiu ca trotineta trebuie sa fie limitata la 25 km/h ca sa fie legala. Altfel te duce ori la politie, ori la spital.

    • #16

      La fel si eu, e prea aiurea deja, nu mai vb de pericolul de a deceda subit

    • #17

      @Lucianus: Moped, e necesar sa o inregistrezi macar la primarie, in plus trebuie sa ii pui numarul primit vizibil. Nu stiu exact daca trebuie sa treci si pe la rar, dar as zice ca nu.

    • #18

      Sa il intrebe pe bucurestibiketrafic ca el parca alerga cu o trotineta cu 85 pe ora.

    • #19

      @Lucianus ….daca depaseste 25km/h trebuie inmatriculata.
      Vezi OUG 13/2020, articolul 6, punctul 10.

    • #20

      nu se incadreaza niciunde, trotineta nu merge official decat cu “25km/h” si nu pe drumurile cu viteza mai mare de 50km /h
      Legislatia pli.
      so sfatu meu pritenesc chair si pt domnu Arhi c asi eu fac la fel – trotuare cat mi mult cu respectul cuvenit pt pietoni, si aia e. Limitezi sansele sa ti-o iei -ca pana ne civilizam mai e departe.

  7. #21

    La post-ul asta nu pui deloc text, doar imaginea?

    • #22

      Asta o sa fie cel mai citit articol de saptamana asta, pun pariu

  8. #23

    Viața de biciclist în București*

    • Sunt sigur că la Cluj Napoca șoferii cum aud un clinchet de sonerie de bicicletă se opresc ca la ora pământului, sting luminile și așteaptă liniștiți să treacă.

  9. #25

    E valabil în toată țara. Cunosc tipi care efectiv nu sunt niște speriați (alpiniști, sportivi) care au lăsat-o mai ușor spre deloc cu bicla, ca urmare a unor experiențe neplăcute (hai să le zicem așa) cu șoferii mioritici. Un bun amic cu care fac multe ture din astea mi-a spus că în Austria de exemplu (el lucrează acolo în fiecare an câteva luni și face comparația), circulă o butadă – pentru tine ca șofer care ai produs un accident, e mai bine să fi lovit cu mașina un polițist decât să lovești un biciclist. Așa tratează justiția & poliția austriece astfel de accidente.

  10. #26

    Ai fost ori prea curajos ori prea inocent sa te riști in asemenea hal. Totuși ai 3 copii acasă, nu ai nevoie de astfel de experiențe.

  11. #27

    În noile modificări supuse dezbaterii publice, pentru trotineta electrică nu ai voie sa schimbi sensul de circulație, pentru ca cică nu ai cum sa semnalizezi intenția, ca la bicicleta ( cu mana ridicata orizontal), parca ieri. Pe 6.05 a fost dezbaterea publica: www.mai.gov.ro/informatii-publice/transparenta-decizionala/. Publicat în data de – 14.04.2021 – 12:38

    Proiect de Hotărâre pentru modificarea și completarea Regulamentului de aplicare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr.195/2002 privind circulația pe drumurile publice, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr.1.391/2006 […]
    8. Articolul 99 se modifică și va avea următorul cuprins:
    Art. 99 – Se interzice conducătorilor de biciclete să circule cu acestea cu o viteză mai mare de 30 km/h.
    9. La articolul 110, după alineatul (3), se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu următorul cuprins:
    (4) Trotinetele electrice se conduc numai în aliniament pe drumurile publice. Schimbarea direcției de mers în cazul trotinetelor electrice se face prin deplasarea conducătorilor pe lângă acestea, cu respectarea regulilor privind circulația vehiculelor trase sau împinse cu mâna.

    • #28

      pe trotineta electrica, la 20 km/h, sa ridici o mana pentru a semnaliza, mie mi se pare David Copperfield…numa zic: mai o groapa, mai o denivelare…

  12. #29

    Belgia.
    Infrastructura pentru biciclete de sta mâța în coadă (probabil asta va fi singurul lucru care imi va lipsi de aici, cand termin prășitul)…

    Cum zice Emil, decât să atingi un biciclist, mai bine belești ochii.

    1. dacă nu e rănit, se poate să nu se ajungă la poliție. dacă e rănit, e ftere…
    2. dacă există pagube materiale, ești obligat să despăgubești contravaloarea echipamentului. pe loc. și, cum unii au biciclete de 6000 euro…te cam chiombești ca șofer: stânga, dreapta, sus, jos, înainte, înapoi.
    3. sunt anumite străzi pe care biciclistii au prioritate: adică, stai frumu în spatele lui cu mașina. nu depășești, chiar dacă ai loc.
    4. bicicliștii știu că poliția dă foarte greu dreptate conducătorilor auto, în caz de ceva. De aceea, bicicliștii au devenit foarte agresivi în trafic, fiind corespondentul șoferilor de pe la noi. Mereu vor reproșa că ei sunt green și salvează planeta, odată cu Greta.

    Altfel, da, am rămas bujbee într-un giratoriu mai mare ca cel de la Universitate, când toate mașinile au oprit, invitându-ne să trecem.

    Iar pistele….un vis! Nici nu mi-am dat seama când am făcut peste 60 km…

    • #30

      imi răspund mie singur: tocmai am văzut că hipsterii pe 2 roți au tăiat de la bu(n)getul capitalei fix de la piste de biciclete. Mănânc și plâng…

    • #31

      oh vai adica niku-shordan e un incompetent? e ca colibanus de la brasov, cu brasovu verde in gura da lasa sa curga proiectele de P+11 in zone inghesuite de zici ca e “no tomorrow”

  13. #32

    Am zis sa salvez și eu planeta și în 2019 am mers pe 2 roti dar după 2 luni am vândut cele 2 roti pt ca vreau sa trăiesc. Nu știu de alții dar mie mi se pare ca ai un death wish pe 2 roti și nu din cauza ta ci a șoferilor, asa ca m-am lăsat păgubaș și merg cu conserva.

  14. #33

    Bicicleta in Bucuresti este un fel de ruleta ruseasca . Am circulat si eu putin cu bicicleta prin Bucuresti dupa care am tras concluzia ca nu are rost sa mor ca un prost ,tartinat de vreun camion sau vreo masina.
    Este misto sa pui bicicleta pe masina si sa mergi la munte , pe dealuri, sa faci trasee, aer curat..etc.
    Bucurestiul nu are legatura cu bicicleta, cu civilizatia in general.

    • #34

      Eu nu inteleg nici acum de ce se incapataneaza unii sa mearga cu bicicleta in Bucuresti. Pur si simplu nu se poate pentru ca nu ai pe unde. Nu are nici o legatuta cu buna crestere a soferilor sau biciclistilor.
      Daca esti sofer, sa fim sinceri, nu prea iti vine stai dupa unu care merge pe cu bicicleta cu 5 km/h si ocupa o banda. Cand e un biciclist acolo, clar, se face ambuteiaj.
      Daca esti biciclist, pe unde plm sa mergi ca nu sunt benzi speciale iar pe trotuar sunt parcari.
      Vrajeala asta cu plimbatu’ cu bicicleta prin Bucuresti e doar ca sa te enervezi sau sa enervezi pe altii. Pur si simplu nu se poate.

    • #35

      man eu merg mult cu troti si bicla in bucuresti da asa cum ziceam mai sus, trotuare, alei, strazi laturalnice, pe bune daca vrei poti sa vezi bucurestiul pe doua roti si altfel, nu trebuie sa bagai cu 40 la ora pe strasse ca oricum ajungi mai repede ca toti doar la pas cu bicla.

  15. #36

    cand eram tanar fecior corporatrist, aveam o colega care venea zilnic cu bicicleta la birou, si cel putin saptamanal se captusea cu niste julituri noi, ea mergand gen la o palma de trotuar, in nici un caz ca unii jmekeri pe mijlocul benzii intai.

    fast forwards to 2021: am vazut o pista de biciclisti amplasata “strategic” pe splaiul independentei pe langa carrefour orhideea. Deosebit de inteligent ala care a aprobat asa ceva, mai sunt si piloni care creaza special ambuteiaj inainte de interesctie.

    concluzia e ca exista multi bizoni in trafic dar nici infrastructura satului bucuresti nu-i mai breaza, greu gasesti ceva mai incalcit si mai penibil

    singura idee buna in materie de ciclism este pista de pe soseaua kiseleff in drum spre herastrau, dar arata ca dupa bomardament.

    • #37

      toate pistele sunt facute de oameni cu handicapuri grave.

    • #38

      e in “Firea” ei sa fie prost facuta. wink