Eu, ca șofer, am o problemă maximă cu existența în trafic a bicicliștilor și trotinetarilor fără permis de conducere. Mi se pare incredibil de stupid ca pe șosea să circule un om care nu știe niște elemente de bază de circulație. Orice copil care a învățat să se țină drept pe două roți poate circula printre sute de tone de mașini și NIMENI nu are o problemă cu asta.

Pe lângă că e un pic nedrept că eu a trebuit să fac o școală, să dau un examen, să dețin un permis, să răspund pentru toate prostiile pe care le fac, prin amenzi sau ridicarea permisului, dacă ești pe bicicletă sau trotinetă, nu ai nicio problemă. În cel mai rău caz, iei o amendă de care te doare fix în cur, în rest zero, ZERO responsabilitate, indiferent ce ai face. Cine îi repară mașina omului în care a intrat plodul cu trotineta? Păi, nimeni, și-o repară singur, pentru că de aia e ghinion.

Absolut serios, pe străzi, între mașini, în pericol constant, nu ar trebui să ai acces fără să ai permis de conducere sau să ai niște cursuri de bază de educație rutieră. În plus, trebuie găsită cumva modalitatea de a-i responsabiliza pe cei ce folosesc mijloace de transport alternative, altele decât I-am dat amendă de trecere pe interzis, ce să îi fac altceva?

Iar lucrul acesta trebuie să se întâmple mai repede, pentru că aici e vorba nu de tabla julită de un prost, ci de posibilitatea clară de a muri ca un prost. Iar proștii trebuie, cumva, protejați, de propria prostie.

Filmul este de aici.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

82 comentarii Adaugă comentariu

  1. Nu gasesc nici o hiba in textul tau.
    Dar, cu siguranta, se vor ivi “egsphertzii” care sa zica ceva. Kashai rumanu’…

    • #2

      Budapesta 2016
      Ambele filme sunt de acolo.
      www.youtube.com/watch?v=qD3Z9rwvnZM
      www.youtube.com/watch?v=0tMo7ERdffk
      Contrar tuturor părerilor se pare că BMW-ul poate merge și cu 30 la oră cînd legea o cere și poliția o impune. În videoclipul 2 nu am reușit să surprind momentul plecării de pe loc cînd prioritate a avut biciclistul. Este un sens giratoriu. Dacă am fi trait într-o lume ideală videoclipul doi, cel cu copilul nu ar fi avut loc, zona unde era ar fi fost catalogată, așa cum e normal, zonă rezidențială, cu restricțiile aferente iar trotineta a fi fost limitată la maxim 15 km/h. Pe șosele ar fi normal să mergi cu bicicleta de la 14 ani.

    • #3

      Reglementări privind circulația bicicletelor există, cunoaștere lor, din analiza comentariilor, este deficitară. Îngrijorător este că vorbim de persoane care se autointitulează conducători auto. Din nefericire necunoașterea legii nu te ferește de efectele ei. Ma jos un extras din Regulamentul de aplicare a O. U.G. nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice.
      1. Circulația bicicletelor
      Articolul 160
      (1) Bicicletele, atunci când circulă pe drumul public, trebuie conduse numai pe un singur rând.
      (2) Abrogat.
      (3) Dacă pe direcția de deplasare există o pistă pentru biciclete, semnalizată ca atare, conducătorii vehiculelor prevăzute la alin. (1) sunt obligați să circule numai pe această pistă. Se interzice circulația altor participanți la trafic pe pistă pentru biciclete.
      (4) Se recomanda ca, în circulația pe drumurile publice, biciclistul să poarte cască de protecție omologată.
      Articolul 161
      (1) Se interzice conducătorilor de biciclete:
      a) să circule pe sectoarele de drum semnalizate cu indicatorul având semnificația “Accesul interzis bicicletelor”;
      b) să învețe să conducă biciclete pe drumurile intens circulate;
      c) să circule pe trotuare, cu excepția cazului când pe acestea sunt amenajate piste speciale destinate lor;
      d) să circule fără a tine cel puțin o mână pe ghidon și ambele picioare pe pedale;
      e) să circule în paralel, cu excepția situațiilor când participa la competiții sportive organizate;
      f) să circule în timp ce se află sub influența alcoolului, a produselor ori substanțelor stupefiante sau a medicamentelor cu efecte similare acestora;
      g) să se tina de un vehicul aflat în mers ori să fie remorcat de un alt vehicul sau împins ori tras de o persoană aflată într-un vehicul;
      h) să transporte o altă persoană, cu excepția copilului până la 7 ani, numai dacă vehiculul are montat în față un suport special, precum și a situației când vehiculul este construit și/sau echipat special pentru transportul altor persoane;
      i) să circule pe partea carosabilă în aceeași direcție de mers, dacă există o cale laterală, o potecă sau un acostament practicabil, ce poate fi folosit;
      j) să transporte sau să tragă orice fel de obiecte care, prin volumul ori greutatea lor, stânjenesc sau periclitează conducerea vehiculului ori circulația celorlalți participanți la trafic;
      k) să circule pe aleile din parcuri sau din grădini publice, cu excepția cazurilor când nu stânjenesc circulația pietonilor;
      l) să circule pe timp de noapte sau când vizibilitatea este redusă, fără să îndeplinească condițiile prevăzute la art. 14 și 16;
      m) să circule atunci când partea carosabilă este acoperită cu polei, gheață sau zăpadă;
      n) să circule cu defecțiuni tehnice la sistemele de frânare sau cu un vehicul care nu este prevăzut cu avertizor sonor;
      o) să traverseze drumurile publice, pe trecerile destinate pietonilor, în timp ce se deplasează pe bicicletă;
      p) să circule pe alte benzi decât cea de lângă bordura sau acostament, cu excepția cazurilor în care, înainte de intersecție, trebuie să se încadreze regulamentar pentru efectuarea virajului la stânga;
      r) să circule fără a purta îmbrăcăminte cu elemente fluorescent-reflectorizante, de la lăsarea serii până în zorii zilei sau atunci când vizibilitatea este redusă;
      s) să conducă vehiculul fără a menține contactul roților cu solul.
      (2) Pe timpul circulației pe drumurile publice, conducătorii de biciclete sunt obligați să aibă asupra lor actul de identitate.

  2. #4

    Cam ca in film, a intrat un biciclist prost in masina de servici a sotiei, destul de tare, i-a spart parbrizul cu capul.
    Masina stationa in intersectie, dar s-au gasit niste babe proaste sa comenteze ca ea a fost de vina.

    A venit politia, daune la masina, 7000 lei, firma unde avea CASCO l-a dat in judecata pe biciclist sa plateasca reparatiile.

    Dar da, sunt de acord ca toti sa aiba permis. Daca am trai intr-o tara in care politia aplica legea….

    • #5

      Biciclistul nu a fugit? Ati avut noroc

    • #6

      plm, si aia care merg pe jos ar trebui sa aiba permis ca daca alearga unul si se uita in alta parte si mai indoaie ceva pe la o masina?

    • #7

      Sa vezi ce misto e cind fuge biciclistul… 6 ore am stat la militia din Targu Mures pina s-au lamurit ca nu-l gasesc nici pe drumuri nici pe la spital. Declaratie, fiola, desene, ca eram stationat pe B1 (asteptam sa iasa unul din parcare sa intru eu), in fațā coloana pe sens unic si vine pe interzis un bozgoraș afumat si intra direct in portiera, mai lasa si zgirieturi in cadere pe lîngā baselele aferente…

    • #8

      @Perkele

      Ai facut o comparatie complet idioata. Aici vorbim clar de biciclisti si trotinetisti care circula pe sosele alaturi de masini nu de nebuni care circula pe picioare printre masini si le lovesc( cazuri mai rare decat circulatia bicicletelor si trotinetelor) .
      Eu as dori o reglementare clara si pentru mersul cu bicicleta si trotineta cu viteza pe trotuare si daca un pieton este lovit asta este nu se intampla nimic ba mai mult tot biciclistul /trotinetistul este nervos si injura.

    • #9

      @gigi: conform codului rutier trotinetistii si biciclistii nici nu au voie pe trotuar daca nu e pista de biciclete pe el sau marcaj de spatiu comun biciclete + pietoni. partea a doua e ca multe piste sunt facute aiurea pe trotuare (eventual o banda pe mijloc cu 50cm de o parte si de alta pentru pietoni) si sunt absolut degeaba.

  3. Bine, nici cu pietonul care traversează în diagonală nu mi-e rușine…

    • #11

      nici cu soferul care intra pe trecere ca in pizda ma-sii

  4. #12

    Cum am spus trotinetistii si bicicloretarzii sunt cancerul din trafic.Trebuie eliminati adica sa fie cu scoala rutiera, permis si asigurare.

    • #13

      Wir muessen die Biker ausrotten!

    • #14

      boss, cancerul sunt masinile ca sunt prea multe si fut tot traficul. ce e bun in trafic e asa, in ordine de la mai bun la mai putin bun: autobuze/tramvaie/metrouri, transport marfuri/colete, biciclete, trotinete, pietoni, masini.

    • #15

      South Park …

    • #16

      @Perkele: Cancerul sunt toți proștii și ignoranții care nu știu să folosească mijlocul de locomoție din dotare, fie că e vorba de trotinetă, bicicletă, mașină sau autopicioare.

  5. #17

    Pai, poate politia cand o sa iasa pe strada, dar acum e cam cald, concedii, s-a scumpit carburantul… mai incolo

  6. #18

    Ai pus problema fix ca un român adevărat: “dați-vă de pe strada mea”. Cursurile alea de bază de educație rutieră ar trebui să se facă în școală, e aberant să-i ceri unui biciclist/trotinetist să aibă permis.

    • #19

      e aberant sa ceri ca un participant la trafic sa aiba cursuri de trafic? esti dumb real sau doar trolezi?

    • #20

      @Arhi, cu tot respectul, mai citește odată comentariul meu și spune-mi unde am zis eu că un participant la trafic bu trebuie să aibă cursuri de trafic.

    • #21

      true. my bad

    • #22

      @Arhi

    • In Germania se fac la scoala cursuri de baza de aducatie rutiera (invatarea semnelor de circulatie, cum se poarta echipamentul de protectie cand mergi cu bicicleta, etc). La sfarsit se da un test si se obtine un calificativ.
      Toti biciclistii sunt si ei opriti in trafic de politisti si primesc amenda cand incalca regulile de circulatie (daca merg pe trotuar, daca nu au elemente de semnalizare la bicicleta, etc).

    • #24

      @Cosmin, in Olanda si Danemarca i-au interzis complet pe biciclisti ca s-au plans imigrantii romani de ei. Pai isi faceau de cap nesimtitii aia circuland pe trotuar.

    • #25

      Daca eu ca participant la trafic cu categoria A si categoria B am facut scoala de doua ori , am dat examen de doua ori si platesc obligatoriu RCA , de ce biciclistul sau trotinetistul nu trebuie sa fie obligat la acelasi trtatment legal daca vrea sa circule pe aceleasi sosele, drumuri …!?

    • #26

      nu au niciun argument, nu te mai obosi. de aia nu trebuie, mai exact

  7. da pe soferul care intra pe trecere ca pe pizda ma-sii…pe ala nu il responsabilizam?

    • #28

      soferul avea dreptul, sefu:)

    • dap. liniile alea de pe jos inseamna “da si tu cu grija” 🙂
      in cazu asta nu prea ai dreptate. Ala era pe trecere de mult. Soferul l-a vazut numa cand a intrat in el.

      faza e ca am vazut ieri un filmulet in ceva sat cu unu pusti de 12 ani care intra FIX intr-o masina. Ba nene, da frontal.
      Totu s-a petrecut in mai putin de 2s. Evident comentariile “da si tu bah, nu ai deloc reflexe, nu ai franat la timp”

      Dar. Ca idee. Eu nu trec, cand is pe bicla, mai ales, pe treceri pana nu vad ca soferul a franat si am facut eye contact. Ala e momentul in care stiu ca pot sa trec linistit. Trec pe bicla, pentru ca ceva imi zice ca cele 2s in care trec eu pe bicla trecerea sunt mai utile decat cele 10 in care as impinge

    • #30

      te trollez, sefu, ca stiu ca te aprinzi, ai dreptate, soferul trebuie lovit cu trotineta in mufa

    • pai, l-a lovit ala cu trotineta in radiator 😀

      Am prieteni care dormeau si au intrat cu bicla in masini. Unu a ajuns cu ambele maini rupte.
      Ei au platit reparatia.

    • #32

      Soferul pare ca avea verde din ce spune Wolfgang intr-un post mai jos. In filmare se vede ca era rosu la masini cand ala traverseaza la prima trecere , si in plus, in momentru cand l-a troznit masina alba inca incetinesc unii pe sensul opus șa artera principala. Mai incet cu pianul pe scari (desi soferul putea sa evite probabil accidentul, dar noah a avut verde si s-a bazat pe ne-idiotenia trotinetarului).

  8. #33

    Sunt biciclist, trotinetar si sofer. “Functia” din urma ma disciplineaza in trafic. Ador trotinetarii care cred ei ca fluidizeaza traficul si la o intersectie depasesc pe dreapta, pe aceeasi banda, soferul facand la dreapta. Am cateva urme, pe aripa masinii, facute de trotinetari si biciclisti educati. Sunt total de acord cu ce ai spus.

    • #34

      Daca inteleg eu bine cum ai urmele alea, le cam meriti.
      Daca faci dreapta la intersectie cam trebuie sa acorzi prioritate biciclistilor care merg inainte boss.

    • #35

      @Lupin
      E o diferenta de prioritate intre a depasi prin dreapta o masina care face dreapta si a merge inainte pe pista dedicata prin dreapta masinii care vireaza la dreapta…

    • #36

      @Lupin esti exact genul de idiot la care se face referire in acest articol. Pt voi nu am niciun regret cand va vad sub rotile unui tir, doar pt aroganta si prostia de care dati dovada cand emanati asemenea ineptii. Ca sa nu mori prost, ai dreptul sa mergi inainte doar daca esti pe banda de biciclete, atat.

    • #37

      tirul ala ”o sa si-o merite”!

    • #38

      Pulin, nu ai inteles nimic nepoate. Nu depasesti prin drepata, mai ales pe aceeasi banda, o masina aflata in mers.
      Ai priceput “boss”?
      Sau tu vezi peste tot numai piste? Am scris undeva eu ceva de pista? Sau nu intelegi ideea de selectare benzi si prioritate celor care circula pe ele ?

  9. #39

    Eu i-as interzice cu totul, pe drumurile publice.

    “Da, dar in Amsterdam/Viena/etc…” – muta-te acolo.

    Banda dedicata sau transport in comun.

    “Dar nu avem benzi dedicate…” – ghinion.

    La fel si cu parcarea “pai sa ne faca locuri de parcare, si apoi nu mai parchez pe trotuar”…zau ma, fmm, jap 5000 de lei amenda si talonul.

    • #40

      Benzi comune autobuz/biciclete mi se par o tampenie. Mi-e frica cand trec masinile pe langa mine… dar autobuzul? Imi imaginez doar capul meu explodand ca un pepene sub roti.

    • #41

      Bine dreq ca nu ai ajuns in vreun post de conducere.

    • #42

      Just because you use the road doesn’t mean you own it, respect everyone s journey.

    • #43

      Asta e pentru Dragoș
      DOE Road Safety – Just Because
      www.youtube.com/watch?v=S9L6wb_O6NM
      Dacă folosești drumul nu înseamnă că-i al tău. Într-o lume ideală tu ai fi fost doar pieton.

  10. #44

    Se vede în videoclip cum trotinetistul aruncă o privire spre dreapta. Chiar complet inconștient nu a fost. Probabil a văzut mașina, dar și-a închipuit că, el fiind pe trecerea de pietoni, mașina va opri. Doar că șoferul, posibil din cauza vitezei trotinetei și a faptului că trotineta a tăiat trecerea, l-a văzut târziu. Un pic de viteză a avut și mașina. Cunosc bine intersecția, acolo șoferii care prind semaforul de pietoni de pe artera principală pe verde, se grăbesc să facă dreapta, ca să nu se facă roșu la pietoni și să se pună în mișcare coloana de mașini de la semafor.

    Mie trotinetele electrice mi se par mai periculoase ca bicicletele. Echilibrul e mai precar, șansele de dezechilibrare și căzături la întâlnirea eventualelor obstacole/denivelări pe carosabil sunt mult mai mari. Mai ales la vitezele permise de accelerația facilă.

    Dacă introduci cursuri/examene, lumea va protesta că autoritățile pun bețe în roate și nu încurajează transportul alternativ. Un prim pas de bun simț ar putea fi introducerea obligației ca vânzătorii de trotinete să includă în ambalaj și un pliant color, ilustrat, cu avertizări asupra regulilor și riscurilor în principalele situații critice (intersecții, treceri de pietoni, stații de autobuz). Pentru că o ilustrație cu un trotinetist izbit de mașină face cât o mie de cuvinte.

    • #45

      si soferul a fost bou major

    • #46

      Normal, cand esti pe trotineta si bicicleta esti vehicul, cand esti pe trecere brusc esti pieton.

      Plm, niste cursuri de legislatie rutiera nu strica nimanui. Macar sa stie ca daca e pe trecere si il ia o masina pe capota, faptul ca e pe trotineta nu il ajuta.

    • #47

      Am permis de conducere de aproape un sfert de secol, fac intre 15-20k km/an, si nu am la activ nici o amenda sau sanctiune la codul rutier. As putea spune ca pot vorbi in cunostinta de cauza. Nu sunt de acord din principiu cu pozitiile radicale: “sa interzicem, sa dispara, sa nu mai circule pe nicaieri…etc…” Toti avem loc in trafic, toti trebuie sa circulam. Ce poate si trebuie sa faca statul este sa reglementeze cu bun simt astfel incat toata lumea sa fie in siguranta. Am mers de curand cativa kilometri ( nu “kilometrii” cum am vazut ca se poarta in ultima vreme) cu o trotineta Bolt si sincer mi s-a parut destul de nesigura. Am mers destui ani in tinerete cu bicicleta si intr-adevar kkt-urile astea cu roti mici necesita ceva mai multa atentie si o suprafata mai buna de rulare. Cred insa ca pot fi o alternativa foarte ok pentru drumuri scurte printr-un oras aglomerat, daca sunt conduse de cineva responsabil si instruit si daca au o infrastructura dedicata.
      Legat de cazul din filmulet,cred ca boul cu autoturismul il lovea pe boul cu trotineta chiar daca acesta mergea legal pe langa ea pe trecere. La celalat caz din film vina apartine parintilor cu platfus cerebral ce dau trotinete pe mana copiilor fara o minima supraveghere sau instruire. Am vazut destui din astia prin magazine cumparand trotinete electrice copiilor de 7-8-9 ani si vanzatori care nici macar nu incercau sa le atraga atentia ca alea sunt pentru copii peste 14.

    • #48

      ah deci trotinetarul a traversat pe rosu a doua trecere, dupa ce avusee verde pe artera principala ? In cazul asta NU avea prioritate nici ca Pieton. Mi se paruse ciudat cum l-a capsat soferul de logan (?) alb desi nu aveau cine stie ce viteza nici unul nici altul. Si toti au sarit la gatul soferului (desi nah, conduita preventiva, sa nu ai un idiot pe constiinta).

  11. #49

    Daca mai tineti minte in urma cu ceva ani era aceeasi problema cu atv-urile. Cel putin in Bucuresti. Apoi scuterele (sau ma insel?). Daca pe alea le mai auzeazi cand vin, trotinetele chiar nu le auzi.
    Unde mai pui ca multi trotinestisti umbla si cate 2 pe o tortineta. Majoritatea pustani, pana in 18 ani.
    Nu imi este clar ce ar trebui sa facem noi oamenii astia cu minte in cap ca sa atragem atentia politiei, sa reglementeze dracului mersul pe trotineta.

  12. #50

    “Absolut serios, pe străzi, între mașini, în pericol constant, nu ar trebui să ai acces fără să ai permis de conducere sau să ai niște cursuri de bază de educație rutieră” tocmai asta e motivul pentru care sunt atat de multi pe trotuar. Le e frica ca prostia lor ii va omora, dar in acelasi timp nu au chef sa isi bata capul sa circule legal aka sa puna mana sa citeasca codul rutier, in plus pot merge cu ce viteza vrea muschiul lor ca vorba aia daca e ceva cad pe moale.

  13. Pornesti de la premisa falsa ca cei care nu detin permis de conducere nu cunosc regulile de ciculatie si legislatia aferenta. Sau ca o persoana pe bicicleta nu are permis de conducere auto. Situatia e destul de gri. Sigur, practica poate sa-ti dea dreptate, dar la fel pot generaliza despre soferii cu permis ca sint cretini si idioti, e suficient sa iesi in trafic pentru a-i detecta. In romania, ambele categorii sint intr-un razboi stupid si inutil, care duce doar la o mai mare antagonizare si implicit la mai multe victime. Sint convins ca situatia e specifica spatiului mioritic, pentru ca, din experienta altor tari occidentale cu trafic mult mai mare pe biciclete, astfel de probleme nu prea exista. Au si ei falitii lor, desigur, dar procentul de idioti e mult mai mic, iar simpla educatie, bunvointa, trai tihnit, fara stres, rezolva marea majoritate a problemelor din trafic. Noi sintem nevrozati, mereu cu capsa pusa, cu injuratura in varful limbii, mereu sa fim primii in intersectie, mereu primii la claxon. A fi amabil in trafic, a avea grija de cel din stanga si dreapta sau a da prioritate par a fi considerate lipsa de barbatie, o intarziere inutila si o scadere a statului social. Am ajuns in situatia in care bunul simt nu mai este demult o valoare suficienta pentru a putea vietui normal, simtim nevoia unor reglementari suplimentare. Nu stiu daca un permis pentru biciclisti si trotinetisti pe baza de legislatie rutiera ar putea schimba toate astea, dar poate ar fi interesant ca experiment, macar pentru o mica doza de responsabilizare.

    • #52

      tin sa iti zic ca am citit doar prima propozitie, in care imi arati ca nu ai citit articolul si imi explici de la ce premiza crezi tu ca am pornit, ca sa iti poti dezvolta textul. tks.

    • #53

      Ce se incearca sa fie spus pe aici e ca daca esti pe carosabil si il imparti cu masini ai caror soferi de obicei au dat examen si cunosc regulile si legislatia (ai observat “de obicei”?), ar fi corect ca si tu sa stii detaliile alea.

      De exemplu cand mai mergi cu prietenii pe carosabil si esti pe bicicleta, sa nu mergi cate 2-3 unul langa altul, ci unul in spate la altul. Noaptea sa te asiguri ca esti vazut, cu elemente reflectorizante, casca, lumini la bicicleta, ca daca intra o masina in tine nu esti satisfacut ca a fost vina lui, cand esti cu membre rupte in spital.

      Cand esti pe trecere de PIETONI, fii pieton si respecta semaforul lor, nu te poti transforma din masina in pieton facand slalom pe trecere printre oameni si apoi sa continui pe trotuar sau carosabil. Macar da-te jos de pe bicicleta, ca atunci o sa fii in ritmul lor.

      Cand schimbi directia de mers, semnalizeaza corect cu mana si macar asigura-te ca masina din spate te observa. Soferul e intr-o cusca de metal, daca se urca pe tine tie ti se rup picioarele, nu lui.

      Chestii de-astea, care ar trebui sa fie de bun simt, dar cum asta lipseste multor romani, trebuie macar sa ai tu. Adica sa stii ca si soferul poate fi neatent, dar el are airbag, tu daca nici casca n-ai, se lasa urat.

      In incheiere, mie mi-e frica sa circul pe drumuri cu bicicleta. Mai bine o iau pe jos.

  14. #54

    Eu nu am înțeles din filmuleț de ce și-a dezactivat trotinetistul scutul?

  15. #55

    Deci trotinetistul ala e vehicul sau e pieton? Sau raspunsul este da? Sau ca el e smecher? As face obligatie civica cu stergere de puncte din permis pentru cine calca biciclisti sau trotinetisti pe trecere care nu se dau jos. Unde e pista separata langa trecere, OK, bun, altfel fii pieton in papucii ma-tii.

  16. #57

    Rahaturi de genul se intampla si in tari mai la vest, si mai deschid geamul la cate unii sa le mai atrag atentia, si sar ba boii ca trebuie sa impartim drumul, sa fiu atent la ei (plm, vite din alea de se flutura cu pludul de 5 ani pe lime), sau muisti din aia cu bicicleta care merg pe mijlocul benzii sa nu cumva sa ii poti depasi, si fac gura mare, ca nu esti ecologist.
    Cretini si dobitoci vor fi mereu, in cazul unora poate selectia naturala le va rezolva pe toate.

  17. #59

    Cateodata am senzatia ca iti fura cineva parola si scrie aiureli.
    Pentru cativa tampiti, procent pe care il gasesti mult mai mare si in randul soferilor(crede-ma conduc in jur de 7-8 ore zilnic in Buc), vrei ce, scoli de bici/trotinetisti ? Cu alte cuvinte, practic eliminarea lor din strada, ca da strada e a masinilor.
    Te-ai gandit macar in treacat ca multi dintre ei lasa o masina acasa, ergo mai mult loc lasat pe strada pentru masini ?

    • #60

      menut, tu ai citit ce am scris sau doar ai scrolat?

    • #61

      Am citit, nici o grija.
      De pilda, aia cu copilul “care abia a invatat, etc…”. Copiii sub 14 ani nu au voie sa circule pe carosabil, e lege. Deci o falsa problema.
      Am folosit bicicleta in scop sportiv(deci nu catre munca) zece ani pana acum 2-3. La nivel de multe mii de km anual, pe langa Buc(practic nu e drum cu asfalt in IF sa nu fi fost pe el) si in tara. Am avut colegi de pedala care nu aveau carnet si mereu ii luam la rost pentru chestii pe care le faceau in trafic. Deci, pana la un punct rezonez cu parerea ta. Practic insa, la birocratia din Ro, e ca si cum i-ai scoate de pe strazi. Da, exista donatori idioti de organe la bici/trotinetisti, dar exista si la motociclisti si la soferi si da si la pietoni. Asta e lumea in care traim, asta e educatia si ma refer la romani. Eram printr-un sat in Germania cu sotia… ea incepatoare, fricoasa abia depasea 15 la ora. Strada cu linie continua tot satul. In spatele nostru se adunasera vreo 10 masini, le-am dus asa. Nu a claxonat nici unul. Ei, fa asta aici.

    • #62

      evident, exista nuante. dar ia uita-te la tot filmul, ca mai e un copil de ala care NU ARE VOIE PE STRADA care intra intr-o masina.

    • #63

      Da, l-am vazut.
      Aici e raspunderea parintilor intrucat copilul chiar nu are voie pe strada, conform legii.

    • #64

      pai aia zic. e raspunderea parintilor. isi asuma. si cam atat. nu exista legislatie dedicata, nu exista acoperire de risc, nimic. ala ramane cu masina botita, eventual ia bataie de la rude si vecini, all good, next

    • #65

      E raspundere civila, il dai in judecata.
      La fel ca pe vecinul care te inunda, etc.
      Da stiu, e greu si mai bine te lipsesti, dar asta e situatia.

    • Pana la urma problema este ca si biciclistii si trotinetistii si soferii…sunt romani 🙂

  18. #67

    Fii sigur ca există și mulți șoferi fără permis cu mașinile pe șosea.
    Un idiot la cum se comportă cu mașina, așa va face și pe trotineta, deci nu văd o îmbunătățire a comportamentului trotinetistilor dacă ar avea permis deși cred ca 90% din cei peste 18 ani au permis în ziua de astăzi.

  19. #68

    Ala de pe trotineta n-a acordat prioritate, simplu. Daca era pe langa ea puteam sa il consideram pieton, asa e doar un alt vehicul care se deplasa pe partea carosabila si nu a acordat prioritate (si daca luam in calcul directia de deplasare putem considera ca a trecut pe rosu).

    E ok, a invatat ca planeta e dura si contactul cu asfaltu doare.

  20. mie imi plac prostii ramasi cu “dar de ce treci pe trecerea de pietoni”. Ca sa o fut pe ma-ta, d-aia.

    nu isi pun intrebarea: da de ce mortii mortilor ei de treaba nu au toate trecerile de pietoni si o banda de bicicleta, asa cum e normal? Nu vorbim de piste, ca Romania face pasaje prin orase fara sa asigure si o trecere pentru biciclete.

    “Scrie in CR, pe care oricum io nu il respect, dar dintr-o data devine foarte important cand e vorba de prosti pe bicla”

    • #70

      +1 la ce ai zis, eu cred ca multi soferi n-au creierul asa de dezvoltat incat sa proceseze un om pe bicicleta pe trecere, chiar daca merge cu viteza de mers pe jos si pur si simplu se blocheaza si nu il mai vad.

      “da, dar pe bicicleta pot sa treaca cu viteza si eu ca sofer nu ii vad, cum adica trebuie sa fiu atent daca-s oameni pe marginea trecerii cand conduc?” – pai daca unul incepe sa alerge pe trecere? are cam aceeasi viteza cu o bicicleta, daca da masina peste el nu e vinovat soferul.

    • pai, am scris si mai sus, si nu numai.
      Treci NUMAI cand ai facut contact vizual cu soferul si l-ai vazut ca incetineste. Daca distanta e destul de mare, nici nu e nevoie sa opreasca, pentru ca treci in viteza
      Aia era problema la bicicleta pe trecere. Ca tu intri pe trecere in viteza prea mare.

      Mai nasol e cand ai pedale spd de road si nu le-ai mai folosit de mult si nu iti mai e asa natural intratu in ele. Asa ca dai doua pedale, pe invers, aluneci si futi niste coaie de cadru. Dar treci. Cu ochii ca la melc 🙂

    • #72

      Nici pietonul nu are voie sa vina alergand pe trecere si nici biciclistul. Bine, el nu alearga dar intelegi.
      Eu iau in general partea biciclistului, dar aici se cheama trecere DE PIETONI.
      Sa se dea jos ca nu crapa fierea in el. Idem trotinete.

    • #73

      Pentru că ești participant la trafic cînd ești pe două roți, nu pieton.

  21. #74

    eu zic ca pe sosele si trotuare sunt si prea mult pietoni, sa stea si ei in plm acasa sa fie numai masini peste tot ca orasul e pentru masini.

    acu’ semi-serios vorbind, eu nu inteleg, atunci cand trotineistul era pe trotineta si-a activat subit spell-ul de invizibilitate de cretinul din masina nu l-a observat? ca din imagini se vede clar ca mergea cu viteza mica si nu i s-a aruncat in fata.

    • #75

      bine ca trotinetistul care face un arc tangent prin intersectie nu e cretin, e cretin soferul care era legal pe acolo.

    • #76

      ba da, e si el de vina, dar asa e si ala care alearga de-aiurea in diagonala prin intersectie, putea sa il ia si pe el, ii cerem si lui sa nu iasa pe strada fara carnet?

  22. #77

    Ce e întotdeauna interesant la discuțiile de genul asta, e faptul ca e plin de pareri care vor sa găsească scuze pentru încălcarea legii sau explicații pentru motivul pentru care regulile nu trebuie sa se aplice unei anumite categorii.

    Desi trebuie sa te dai jos de pe bicicleta dacă mergi pe trecere -> pai cum, in Romania nu sunt benzi dedicate pentru biciclete de ce sa ma dau jos.

    Unii bicicliști sau trotinetisti merg lejer pe contrasens, nu respecta culoarea roșie la semafor -> pai ce, nu vreți sa se fluidizare traficul?

    Apare o sugestie mega decenta ca să fie necesar sa știi regulile de circulație dacă împărți drumul cu cei care au carnet -> birocrație, huooo, ce mare dauna poate face un biciclist?

    Realitatea trista este ca civilizația se face cu forța. Ai reguli și consecințe pentru nerespectarea lor, lucru ce în timp duce la educarea cetățenilor. Exemplu perfect: șoferul roman în vest. Brusc regulile trebuie respectate ca doare o amenda de cateva sute de euro.

  23. #78

    În cazul 2.cu copilul. Masiniile de pe dreapta sunt exact sub semnul de trecere de pietoni, au obturat vizibilitatea, au partea lor de vina

  24. #79

    In film se vede clar ca semaforul pentru înainte era rosu, ceea ce înseamnă că aceeași culoare era și la semaforul pt pietoni.
    Cel cu mașina a venit pe verde și a intrat într-un idiot.
    În condițiile în care acolo este și o banda speciala pentru biciclete și a încercat o șmecherie ca să scutească 2 minute de așteptare la semafor , a primit exact ce a meritat.

  25. #80

    Disclaimer: Merg foarte mult cu bicicleta, in special in afara oraselor, insa nu fac naveta sau nu ma deplasez cu ea aiurea prin Bucuresti.

    Citesc des pe aici, insa nu comentez… dar de data asta am zis sa ma bag.

    Biciclistii sunt si ei de mai multe feluri, la fel ca soferii. Cateva exemple, cu soferi, in care daca nu actionam va scriam de langa sfantul Petru:

    – masina intra in depasire, ma vede ca sunt pe sens.. ii fac semn sa revina pe banda, forteaza si eu sunt nevoit sa sar cu bicicleta in sant;
    – desi legea spune clar la ce distanta trebuie depasit un biciclist, aproape nimeni nu tine cont de ea. Senzatia cand trece o masina la 40-50 cm de tine cu 120 km/h este maxima, efectiv ti se pune un nod in gat. Chestia asta o patesc absolut de fiecare data cand ies cu bicicleta.
    – virat stanga in fata mea, ca si cum eu nu as fi existat. Franat, derapat si cazut… coatele si genunchii praf. Gaseste prostul daca poti.

    Biciclistii:
    – fara casca? (prost, inconstient);
    – in slapi sau sandale? (inconstient, la prima situatie mai nasoala isi rupe degetele de la picioare);
    – merge aiuurea pe banda 2,3 cand nu urmeaza intersectie? (kamikaze);
    – in lycra? (posibil sa stie cu ce se mananca treaba, daca nu e prea gras);
    – in lycra si cu incaltaminte speciala? (ia bicicleta in serios, astia mai rar prin oras);
    – traverseaza pedaland? (prost, nesimtit);
    – traverseaza calare pe cadru dar nu pedaleaza, ci da la picior? (asta sunt eu uneori, complicat de dat jos de pe bicicleta si urcat iar cand trebuie sa clipsezi/declipsezi);
    – traverseaza pe langa bicicleta? (respect);
    – este impreuna cu copilul, dar merge el in fata? (prost)

  26. #82

    sigur cu tot ce ai scris da as mai adauga pt partea celalta, in favoare trotinetistilor si biciclistilor ce eu sunt de ani de zile:
    1. animalele de soferi sa nu mai mearga cu 70-100km/h in oras si sa te depaseasca la 10cm (tru story, am inghetat odata ca mi s-a intamplat asta si nu ma sperii usor)
    2. bipezii cu carnet sa invete ca daca nu poti depasi, dai semnal si astepti sa se elibereze banda celalalta ca sa poti sa faci depasirea biciclicstului in siguranta, nu claxonezi ca animalu scapat din tarc si treci la 10cm pe langa (vezi punctu 1)
    3. e ok sa filtrez traficu, cand cercopitecii sunt opriti la stop, e legal in sensu asta e scris in lege, nu trebuie sa injuri si sa faci ca toate alea.
    4. Daca ma vezi ca depasesc chestii de pe banda 1 (gropuri, indieni cu bmw opriti de-am pulea, guri de canal, gigei care iti sar pe carosabil), nu claxona ca imbecilu, vezi punctu 2.
    5. daca exista pista de biciclete, acolo unde exista, faimoasa facuta de firea pe splai, nu-mi taia fata si te baga pe pista, animalule… stiti voi care sutneti.

    si lista poate continua.