Mailul acesta e primit de la o farmacie de unde cumpăr eu chestii, rivalizează cu Tei, dar nu are termen de livrare de 18 zile lucrătoare, cum era ultima oară. Și nu vă spun care e, că nu am chef să ajungă ca farmacia Tei.

Dacă vă uitați pe imagine, veți vedea că mailul nu conține poze, pentru că sunt blocate la încărcare, de către mine. Dacă nu știați, trackingul pe mailuri este făcut cu ajutorul pozelor. Pui în poză un pixel alb cu counter de trafic pe el și așa afli cine dintre destinatari ți-a deschis mailul și la ce oră. Și de ce nu ți-a răspuns decât a doua zi.

Poate nu știați, dar o bună parte a businessurilor de pe internet trăiesc de pe urma email marketingului. Știu, toți zic că nu e așa și că vai, eu nici nu deschid mailurile alea și totuși sunt businessuri de milioane care trăiesc exclusiv din vânzarea prin newslettere.

Și aici voiam să ajung.
Vedeți cum arată newsletterul ăla? Dacă nu l-am lăsat să încarce pozele, e praf. Dar ar fi exista o soluție. O descriere detaliată în alternate text, descriere care ar fi apărut în cazul în care nu se încărca pagina. Astfel, știam ce produs e, la ce e bun, eventual ce preț are.

Dar omul care se ocupă de NL-urile la această farmacie a ales calea simplă. Trimitem pozele, vedem rata de deschidere, succes. Și așa se pierd potențiali clienți.