La mine, în Pantelimon, șansa de a veni un Uber, Bolt sau FreeNow este egală cu șansa ca echipa de fotbal a româniei să se mai califice la vreun campionat mondial de fotbal. Și nu pentru că nu ar fi mașini, pentru că sunt, doar că băieții preiau comanda, după care se plimbă la pas prin sat ca să te facă să anulezi cursa, după 20 de minute de așteptare. 20 de minute în care stai și te uiți la ecranul telefonului, admirând cu mașina respectivă vine în 3 minute sau ceva de genul.
Evident, pe toate aplicațiile astea s-a umplut de taximetriști care nu mai trebuie să negocieze ei prețuri umflate, doar fac împreună surge price mai tare decât la taxiuri, pentru că, nu-i așa, e vorba de cerere și ofertă. De aia comand eu doar taxi, prefer să vină un nene asumat taximetrist, care vorbește pe căști și merge cu geamul deschis, decât să nu vină un taxi mascat sub aparența noii economii.
Ce voiam să zic, de fapt, că m-am luat cu vorba.
Dacă folosiți aplicații de astea, folosiți-le alternativ, la distanță de câteva săptămâni între ele. Folosiți doar una, până când încep aplicațiile celelalte să se prindă că nu mai sunteți client activ și încep să vă bombardeze cu oferte de reducere. O să vă umpleți de cupoane de 50 și 70%, le folosiți, după care treceți la următoarea. Eventual mergeți când sunt surge hours, ca să aveți satisfacția mărită.
După care iar pauză și mers cu Pelicanul.
NOU
Niciodată, dar niciodată, nu am gasit vreo masina pe freenow. Never
NOU
Cred ca am gasit o singura data :))
NOU
Poate ma insel. Dar cred ca de vina e faptul ca ai ales plata cu card. Incearca cash…
NOU
That’s why it’s free now, because there are no cars.
NOU
Hă! Asta e aplicația pe care o folosesc eu. Plata cash. Mereu am găsit, aproape întotdeauna taxi. Cred că doar o dată sau de două ori “ride”.
NOU
N-am mai folosit transport alternativ de cand vedeau in app unde mergi si te plimbau de la unu la altul, asteptand si 20 de minute. Aa, si sa nu mai zic ca aveam nota 4.3, imi dadeau stele putine pentru ca ma duceau in Pantelimon.
Taxi e forta. Si s-a mai spalat si flota si soferii. Am mers si cu Prius si cu Zoe. Comanda prin aplicatie, evident. Ma amuza maxim cretinii care au ei povesti naspe despre taxiuri, evident taxiuri luate de pe strada, de la gara sau de oriunde alt loc. Pentru ca da, uber il iau tot de pe strada daca fac comparatia asta.
A fost o data nu stiu ce problema la metrou la dristor. Mai si ploua, toata lumea a iesit afara sa comande uber. Eu am chemat frumos taxi, a venit in 5 minute, aia inca stateau cu telefoanele in fata.
NOU
Nu folosesc Uber si alte servicii de genul, doar taxiuri dar care este faza de se plimba 20 de minute sa nu vina la tine?Adica consuma benzina de ce nu ar veni pur si simplu la comanda?
NOU
Livreaza mancare sau a luat curse din alte aplicatii.
NOU
Mai bine nu beau decat sa merg cu asa ceva.
NOU
Am folosit și folosesc taxi. Taximetriștii între ok și suportabili.
Poate un pic de sporovăială sau băgat aiurea, dar nu genul ăla foarte nasol pt care sunt faimoșii taximetriștii.
De cele mai multe ori am fost intrebată ce rută vreau, și când nu am fost intrebată au ales cam aceleași rute pe care le-aș fi ales eu. În 20 de ani poate câteva mici ocoluri care băgau 1-2 lei în plus.
Asta e valabil și când pasageri au fost părinții mei, împreună sau separat, care nu știu bucureștiul.
Am luat taxi inclusiv cu pisicul în transportor și nimeni n-a avut pretenția sa-l pun în portbagaj.
Comandate prin telefon (pe vremuri) sau aplicație (mai recent).
În ultima vreme chiar ii comand maică-mi taxi prin aplicație, eu fiind în altă localitate.
Costurile curselor arată că rutele alese sunt ok.
NOU
Ok, cateva cifre.
Anularea unei curse il costa pe client 10 lei. Din astia soferul primeste 7,50 lei, restul merge la Uber, comision 25%. Daca el plimba masina pret de 0,5-1 litru benzina, ce castiga daca incaseaza pretul unui litru ? Asta in cazul descris de tine.
Mai exista si anularea cursei facuta de sofer, care are doua alternative.
1. Soferul anuleaza cursa inainte de a ajunge, caz in care nu primeste nici un ban, iar clientului i se cauta automat alt sofer.
2. Soferul se prezinta la pinul de pe harta, moment in care ii porneste in aplicatie un cronometru. 3 minute de gratie, urmatoarele 3 cu taxa suplimentara la client, dupa care cronometrul se face rosu si el are dreptul sa anuleze, caz in care primeste 7,50 lei.
Multe probleme sunt din cauza aplicatiei.
1. Aloca curse pe care nu le poti lua ca sofer,total nerentabile, de exemplu, cine merge 15 minute la un client(astea nu se platesc), stiind ca urmeaza o cursa platita de 5-10-15 min ? Asta se traduce in timpi mai mari de asteptare pentru client.
2. GPS-ul aplicatiei e o mizerie primitiva. Cursa soferului e calculata de acest GPS care nu stie in mare masura semnele de circulatie, sensuri unice, etc. Iti calculeaza timpul pana la client complet eronat, soferul merge conform legii si e clar ca ajunge mai tarziu decat estimarea. Clientul se enerveaza, anuleaza, sau asteapta si se ia de sofer. Clientii insa nu stiu ca beneficiaza de o compensatie, intrucat cursa e calculata conform aceluias GPS, deci e mai scurta, tarif mai mic. Aici e teapa pentru sofer.
NOU
Legat de problema 1 – locuiesc într-o margine de oraș (Bucureștii Noi). De obicei merg spre centru sau dinspre centru spre marginea de oraș. Sau merg spre aeroport. Aceleași scheme aiurea cu luat cursa și apoi plimba mașina aiurea de atâtea ori…
Sau mai fac niște chestii și șoferii – remarcată la aeroport, când e aglomerat. Își închid aplicațiile toți pentru a crea surge artificial.
NOU
Mi se pare cel putin bizar ca aceste 2 companii nu incearca sa opreasca fenomenul acesta.
Adica nu e greu sa elimini definitiv cativa soferi care fac schema asta ca apoi afla toti si se potolesc.
Nu are legatura cu zona orasului, peste tot am patit faza asta cu uber/bolt si cu atat mai mult la aeroport.
Daca nu ma grabesc aștept. Ii las sa se plimbe 10-15min pana se plictisesc sa astepte sa anulez si pana la urma vin sau anuleaza singuri, caz in care numai ei au de pierdut.
NOU
Suna bine ce spui tu, dar stiu clar ca Uber avea in plan inainte de pandemie sa modifice politica de preturi astfel incat sa iti ceara “cat stiu ei ca ai fi dispus sa dai” (in functie de datele conectate despre tine, istoric, etc.)
Nu stiu cum mai functioneaza acum, dar pe majoritatea serviciilor eu nu am mai vazut pretul defalcat per km si per timp cand le-am folosit ultima data.
Iar de multe ori reducerile la Bolt sunt de forma “2-3 lei la o cursa de 60 lei”.
NOU
În Chiajna am avut noroc până acum. Au venit chiar și la orele ce pot fi considerate de maximă aglomerație și o singură dată am prins un price surge nesimțit. Mă mir că nu vă servesc și pe voi acolo, dar na, tâmpiții sunt tâmpiți.
Cu Free Now nu am reușit însă să comand vreodată, nici măcar când am ales să plătesc cash, au ajuns greșit și au zis că renunță la cursă, să fac eu altă comandă.
NOU
Eu sunt mega happy cu Bolt, stau in sectorul 1. Cetin are dreptate cu schema asta, de ex acum am 50% reducere la Bolt, max 15 lei și nu e puțin. Soția merge zilnic cu Bolt/Uber și am auzit faze sa se plimbe prin cartier ca să anuleze, dar cam 1-2 pe lună.