Mai țineți minte când scriam că abundența de canale de streaming va duce la reînvierea pirateriei? Iată, Netflix a pierdut 200 000 de utilizatori, în loc să câștige 2.5 milioane de utilizatori, cum prognozau analiștii creșterilor.

Să ne înțelegem, nu sunt vreun susținător al torentelor sau, din ce am aflat, siturilor care găzduiesc filme pe care le vezi direct acolo. Am abonamente la Netflix, Prime, HBO, Youtube Premium, Spotify și Eurosport Player, din fericire, încă îmi permit să le plătesc. Dar ideea este de servicii pentru toate masele de utilizatori. Iar marea masă a utilizatorilor nu poate să plătească abonamente la toate serviciile care apar, fiecare cu filmele lor, categoriile lor și prețurile lor.

Și iată că, așa cum e și normal, când prețurile devin prohibitive, oamenii se îndreaptă, as usual, spre partea gri a eșichierului, așteptând ca toate serviciile să o ia în jos și să apară acel site care oferă acces la toate, la un singur preț, modic.

Între timp, torentele prosperă bine mersi, iar acționarii Netflix analizează introducerea unui abonament cu reclame. Pentru că da, desigur, de abia aștept să îmi întrerupă filmul o reclamă la prostamol, de aia am închis abonamentul la cablu, ca să mă întorc în viața reală.