Așa cum v-am promis, după ce v-am povestit de RCA-urile din Europa și cum sunt ele mai ieftine decât cele românești, dar măcar alea românești nu oferă nimic din ce oferă alea străine, hai să vă povestesc și ce e nașpa la asigurările străineze. Sau la firmele lor de asigurări.

Anul trecut, pe 15 octombrie, voiajam simpatic prin Spania, la volanul Mercedesului meu când, pe o stradă mai lăturalnică, un Gonzalo grăbit pleacă de pe loc, parcat fiind pe partea stângă, cu fața pe sensul meu de mers, fără să se uite, fără să remarce mașina fucking roșie de pe stradă și zbang, întră în mine, mai precis aripă față și roată. Mașina lui, un Passat din 1997 care nu cred că valorează mai mult decât o roată la Mercedes. Evident, el cu fața praf, eu cu un cauciuc spart și mașina blocată din bord, ceva mesaj că a suferit damage și că să trag pe dreapta.

Anyway, vine poliția, Gonzales ridică mâinile spășit, E vina mea, e vina mea, ăia consemnează în raport, ne vedem de trebi. A doua zi, să sunăm la asigurarea lui. Sunăm, ăia ne trimit la plimbare, în Spania tu suni la asigurarea ta și ei se ocupă de probleme, să sunăm la asigurarea noastră. Sunăm la CASCO, ăia Păi dacă e vina ăluia, de ce sunați la noi, să se ocupe RCAul spaniolului.

Eh, aici a fost greșeala noastră. Pentru că, până la urmă, am aflat cum se face (e destul de complicat, RCA-ul spaniol are un corespondnet român, suni la români, ei iau legătura cu spaniolii etc) așa că am zis Dar de ce să îmi stric CASCOul meu, când pot face pe RCA-ul lui?

Așa că am făcut cererea direct la RCAul său. Și hai să așteptăm. Și așteptăm. După vreo săptămână, nimic. Hai să sunăm să facem scandal. Doar că nu ai cui să faci scandal. Cel puțin în Spania, asigurarea are termen să răspundă la sesizare 90 de zile. NOUĂZECI DE FUCKING ZILE. Dacă ești cu mașina și te bușește vreunul și ești sărac, gen nu ai cum să ajungi altfel acasă, ajungi homeless.

Asigurarea, mai exact DEKRA, ca să nu fie dubii, ne-a răspuns fix în ziua 91. Numărat. După care au început diverse fițe și tracasări, că vai, nu avem raportul de la poliție (în spania, dacă nu îl trimite poliția, te costă 90 de euro ca să ți-l dea ție) și dar vai, GOnzalo zice că, de fapt, voi sunteți de vină, deci fără raport, nu putem face nimic. Tot conform legii, asigurarea are termen 40 de zile ca să răspundă la fiecare căcat de ăsta pe care tot ei îl ridică. Am cumpărat raportul, l-am trimis, am făcut și o reclamație la OPC-ul lor, pentru că ziua 91 și gata. Așa că am dus mașina într-un service pe 16 decembrie, când, în sfârșit, am primit acceptul de a o duce la o evaluare. Și, de atunci, a stat în service, timp în care DEKRA a tot amânat trimiterea unui evaluator, a unui inspector, a tărăgănat analiza valorii pieselor, a amânat inclusiv evaluarea finală. Săptămână de fucking săptămână amânări, nerăspuns la telefoane, mailuri, ignor total.

Și, uite-așa, astăzi, după exact 6 luni, FIX 6 LUNI de la accident, care a fost un căcat de accident, de abia am simțit lovitura, am reușit să îmi recuperez mașina reparată din service, cu un cost al reparației de 8000 de euro, din care tva 1380, pe care tva, surpriză, a trebuit să îl plătesc eu, pentru că mașina e pe leasing și așa e legea în Spania, tva-ul mi-l recuperez eu, teoretic, ulterior. Doar că cei de la service au emis factura pe firma de leasing, nu pe firma mea, așa că o să o mai recuperez pe mama.

Și asta doar pentru că am fost atât de imbecil încât să nu o fac pe CASCO-ul meu de Omniasig, care mi-o reparau într-o săptămână, probabil.

Repet, asta este o întâmplare cu o mașină asigurată în românia, iar legile se referă la acțiunile care se iau în acest caz, habar nu am cum se întâmplă când se bușesc două asigurări spaniole.

Deci sfat, dacă plecați în UE cu mașina și pățiți ceva, apelați la CASCO-ul vostru, altfel o să o luați în mână magistral.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

47 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Asigurarea din Spania nu îți plătește pe zi mașină de închiriat cât stai cu a ta în service ( sau îți plătește contravaloarea )?

    • #2

      Ba da, iti trimite si o isaura sa iti faca un bot pe zi cat stai cu masina in service.

  2. #3

    Priveste si partea buna a lucrurilor ai Mercedes.

    5
    • #4

      Si cand spun asta ma refer la cea mai sigura marca din lume din punct de vedere al sigurantei.

    • #5

      Mai taie din ele. Ai uitat de chinezismul ăla numit Volvo?
      E drept că seniorul a avut Volvo, dar nu a fost o experiență prea grozavă – cel puțin așa reiese din spusele lui.

    • Are, DIN NOU, Mercedes. Că 6 luni a avut draci. Bine, i-au mai rămas câțiva, cât să scrie un articol fără TVA. Că TVA l-a plătit el.

      1
  3. #7

    Eu sunt sarac. In spania merg cu avionul. Si daca n-am bani de chilot, chilotez eu.

    1
  4. #8

    Cred ca pur si simplu au profitat de faptul ca exista aceste diferente legislative. In mod normal, daca aveai RCA de Spania, te duceai la asiguratorul tau sa-ti repare masina si (la majoritatea asiguratorilor) mai primeai si o masina de schimb pana era gata masina ta. Evident, lucrurile se miscau mult mai repede.

    • #9

      poate-ar merge și RCA la un asigurator care este și pe piața din Spania – Allianz de ex. Decra ăia or fi un fel de euroins de-al lor.

  5. #10

    Bine de știut!
    În afara UE (Turcia) cu CASCO, pot spune că am avut o experiență OK. În sensul că am anunțat evenimentul în România (online), în vreo două săptămâni m-au sunat de la Allianz Turcia pentru niște detalii (gen unde e lăsată mașina, dacă e urgentă reparația). După ce a fost gata, am mai avut de semnat un document că sunt mulțumit de lucrare și aia a fost.
    Cu RCA-ul unui turc (vinovat 100% el), reparația a mers rapid, atelierul s-a ocupat de tot, doar le-am lăsat mașina și actele. Au mai vrut ceva dovezi privind rezidența, dar per ansamblu a fost OK.

  6. #11

    Cand o sa vrei sa vinzi masina o sa se gaseasca un hater iubitor si credincios de kktvertical.com care o sa arunce cu laturi in tine ca vinzi o masina care a fost lovita si a avut dauna de 8000 de euro si vrei sa pacalesti lumea. E plin de idioti d astia……

    • #12

      avand in vedere ca, la masina mea, cauciucurile de 21 costa vreo 500 de euro alea ieftine, o dauna de 8k e cam nimic.

    • #13

      plus ca la valoarea lui, se da giveaway masina plus o statie din partea lui

      4
    • #14

      god, i hate you :))

    • #15

      Cine cumpara Mercedes roșu???

      0
    • #16

      M-am trezit tarziu, asa-i?

    • nu te ai trezit tarziu, inca e timp sa o dai pe aia cu “daca aveai Logan, de banii aia iti cumparai doua si aveai cu ce merge 6 luni”. Hm, nici nu i rea ideea.

      2
    • #18

      Dincolo de accident, sa fim sanatosi, fieru se repara, cand zici ca doar cauciucurile sint 500 euro, te referi la toate 4 sau 1 singur? Daca unu e 500, ce dreac de cauciuc e ala? Intreb pe bune nu la mijto.

    • #19

      doar unul. nush ce cauciuc e, asa sunt astea pe R21

    • #20

      Nu, nuuuu, nedormitu’ de Luci ar fi fost controlat la glezne.

    • Nu vă lăsați păcăliți, nu este nea_zăpadă, sunt hecării lui pă persoană fizică. Dacă era nea_zăpadă întreba dacă în poză este cumva Ramzan Ahmatovici Kadîrov. 🙂

      1
    • #22

      Cu banii mei fac ce vreau, de ce sa aleg o mașină care a fost lovită și să nu iau una fara belituri ?
      Oricum la sh riscurile sint mari, de ce sa nu incerc sa elimin din ele cel puțin teoretic?

    • #23

      N-as fi facut o asa confuzie, Nea Gelu, Kadirov e mult mai tanar, n-are nici 50 de ani.

  7. #24

    pai la navodari, e pe smecherie.

  8. #25

    Avand in vedere ca ai si casco, faptul ca apelezi la casco nu e un lucru rau. Teoretic rata la casco nu ar trebui sa creasca daca nu a fost vina ta.
    Pe viitor fii intelept si daca nu e vorba de RO, alege mereu calea usoara.
    Dar apreciez ca si experientele negative trebuie bagate in fata sa stim si partea aia a realitatii vestice.

    1
    • #26

      Cum zice și Jules, dacă ceri la Casco să o facă ei, cu regres la RCAul vinovatului, nu ar trebui să crească rata.

      1
    • #27

      Ba creste, futu-i! Cel putin, la mine (de fapt, la nevasta-mea, ca ea e soferu’) a crescut din 2 tampenii reparate pe CASCO – lovita bara fata in parcare cu fuga celui care a lovit si bara spate ca n-a pastrat distanta corecta ala de-a lovit-o. La al doilea caz, am reparat-o pe CASCO ca sa fie facuta mai repede urmand ca sa se recupereze de pe RCA-ul lui fara sa fim noi penalizati, dar… ghici ce?

    • #28

      Daca are Casco pe firma, care cred ca e si in cazul lui, poate deschide oricate dosare de dauna vrea, ca nu creste rata (exceptie daca plateste si fransiza, care la unii cresc la fiecare dauna, Allianz, looking at you). Daca ai Casco pe persoana fizica, ghinion, iti creste rata cu prima ocazia cum te gandesti sa deschizi un dosar.

  9. #29

    Uite bă a crescut varsta de pensionare in Franta de la 62 la 64. De ce, nu stiu. Care stiti frate, se poate iesi la pensie cand faci Varsta de pensionare 65, fara carte de munca? Pana atunci sper sa scada la 60 varsta de pensionare. E prea mult 65. 60 e ok. Chiar 55 ar trebui sa fie zic eu. Ar fi parfum 55. Pana atunci poate vor lua in calcul si vechimea mea de la Gaesti 1 an, deci as iesi anticipat la 54. Fara carte de munca, pensionar simplu. Adica am si eu dreptu zic eu la o pensie de stat, chiar si fara carte de munca. Sunt si eu cetatean, aduc si eu o plus valoare, poate voi aduce si mai si. plus ca votez, votul meu tre platit. Voi ce parere aveti? Eu zic ca e mai bine, la modul general vorbind nu ca fac eu asa ceva,- eu zic ca e mai bine o pensie de stat acoloșa vreo 300-400 euro un mizilic, decat sa ma duc sa sparg si dupa aia la Gaesti sa imi platiti cazare mancare distractie vreo 1000 euro, atat costa un detinut lunar. eu ca yoghin traiesc cu 400 euro lejer pe luna. Iarna imi da gratis ca asa e legea sa ma incalzesc, restul lunilor din an cu 300-400 euro eu va spun ca n am treaba. Deci astept niste schimbari sociale , sa intram si noi in randul lumii

    3
    • #30

      Tu nu mai aveai două zile până la înviere? Ăsta e IP de rai?

      4
  10. #31

    Nu am inteles, cum adica strici Casco-ul daca nu a fost vina ta?

    • #32

      Soția a reparat pe CASCO mașina, nefiind vina ei. Chestia a fost că reînnoirea poliței a fost destul de aproape de eveniment, firma neavând timp de recuperat valoarea daunei de la RCA-ul vinovatului, deci ea s-a înregistrat cu pagubă, care s-a reflectat în creșterea poliței. Dar la următoarea reînnoire i s-a scăzut toată valoarea și a plătit foarte puțin. Asta a fost acum câțiva ani, poate s-au mai modernizat și ei, dar cred că la asta se referă.

    • #33

      Vrem o tara ca afara:in anumite tari din vest,chiar daca accidentul nu e provocat de catre tine,se retine ca ai avut un incident,iar la reinnoire,nu beneficiezi de reducerea pe care o obtineai daca erai fara incidente.
      Nu exista rca si casco separat,este o singura asigurare,vrei basic,e un fel de rca,vrei mai mult,platesti prima mai mare.Interesant e ca primesti anual niste mici reduceri,gen 1-3% anual,dar valoarea masinii asigurate nu scade proportional ,ci pierzi cate 15%.

    • Stateam in masina de serviciu, parcat. Stand pe loc, motor oprit, in loc de parcare platit s.a.m.d.
      La un moment dat, vine unul si se infige in mine. Facem amiabila. Masina, in leasing, aproape noua. Ma suna stapanirea de la Bucuresti, sa specific faptul ca vreau regres pe CASCO.
      OK, facem. Asta era in martie.
      In Mai, ma duc sa mi fac asigurarea la o motocicleta. Stau de vorba cu brokerul ca ne cunoastem, ala se uita in monitor, imi zice pretul la asigurare. Mai mare cu mult fata de ala de anul trecut, completand cu “ai avut incident”.
      Mi a picat fata. Am lasat oferta asa cum era dar m am apucat de dat mail uri la BAAR. “asa e sistemul” a fost raspunsul.

  11. E oarecum tematic articolul, maşină roşie, ouă roşii, ciocniri, leasing…

    Mie mi-au furat bicicleta care nu era a mea, bicicletă Ucraina fără ghidon, şi nici acum nu s-a găsit vinovatul.

    Probabil în Spania ieşeam eu vinovat şi făceam puşcărie de a lor că nu am avut cip sau lacăt.

    Fuck!!!

    1
  12. #36

    In 2016 eram la un sfârșit de ambuteiaj si mi-a intrat o dubă cu vreo 60-70 in partea din dreapta (a vrut sa mă ocolească) a LR. Dauna de 14k, poliție, etc. Au plătit după aproape un an cu dat in judecată, avocat, etc.

    In August 2020 a intrat soției la un semafor un camion in aripa din față sofer, a smuls-o in față. Camionagiul a plecat si sa oprit după intersecție, poliției a zis ca nu a fost el, ca probabil aripa a fost deja smulsă… a durat 7-8 luni pana am primit bani de la asigurare. Au încercat tot timpul sa se “înțeleagă” cu mine, ba numai 40%, ba 60%…

  13. #37

    Incredibil! Bine că ați fost teferi cu toți!
    Mulțumim de sfat!

  14. #38

    Aveți grijă bă care mergeți diseară pe la biserici, sa incuiati bine poarta geamurile etc, ca sa nu va treziti cu casa spartă la intoarcere :))))))Acum de paste se dau cele mai multe spargeri, aveti grija :))))

  15. #40

    Ați pregătit mielul? Eu sunt aproape gata cu rețeta de Agneau de fumier fume. Este o rețetă veche de miel pregătit la curțile boierești franceze. Cel mai important proces la Agneau de fumier fume este înfrăgezirea și înmiresmarea mielului. Adică macerarea mielului înainte de frigerea acestuia pe grătar.
    Se ia o pulpă de miel și se așază pe o buturugă bătrână. Se merge pe huduhoi și se adună o găletușă de argilă (2-3 kilograme). Apoi se merge în spatele grajdului și se scormonește în grămada de bălegar până se ajunge la balega proaspătă de vacă. Preferabil balega de alaltăieri, dar nu mai veche de 5 zile. Se adună o găletușă de balegă, tot 2-3 kilograme. Balega trebuie să fie fină, se va curăța de paie, coropișnițe și viermi intestinali. Se amestecă argila cu balega și se frământă până la obținerea unui amestec omogen de culoare galben-maro și de consistența plastilinei. Se împăturește pulpa de miel în acest amestec, astfel încât întreaga bucată este acoperită de un strat de minimum 2 centimetri. Este obligatoriu ca pulpa să fie împăturită etanș! Doar așa veți obține un Agneau de fumier fume ca la curțile boierilor francezi.
    Se face foc de lemne și cărbuni într-o groapă adâncă de un metru jumate. Se așază Agneau de fumier fume peste foc și se acoperă cu pământ, lăsând un culoar pentru circularea aerului. Se lasă îngropată cu focul mocnit (cu jarul adică), până a doua zi, dar nu mai puțin de 12 ore. Se scoate Agneau de fumier fume și se lovește cu un ciocan, până se va sparge tot învelișul. Pulpa din interior se poate frige câteva minute pe grătar sau se poate consuma direct. Se topește în gură!

    • #41

      Pentru cine nu a avut timp sa citeasca rezum eu: se ia o pulpa de miel si se manjeste cu balegar de vaca proaspat.

    • #42

      Nu, am stat degeaba.

  16. #43

    Problema este cu asigurarea din România, nu cea din Spania.
    Îți dau contra exemplu: Vii cu mașina înmatriculata pe Spania în România sau orice țară din UE, te lovește cineva, acela își recunoaște vina, completați formularul de accident cu datele fiecăruia și cele de la asigurarea la amândoi, apoi tu te duci frumos în Spania cu mașina și poți sa ai asigurarea de baza cea mai ieftina la mașină, firma ta de asigurare îți repara mașina imediat ( în funcție de service îți dă și mașina de schimb), iar asigurarea spaniola recuperează banii de la cea străină.
    Cat timp se completeaza amiabila intre cele 2 părți implicate politia nici nu se baga…altceva e un accident mai grav etc.
    Rezumat: asigurarea auto în România e de căcat.

    • #44

      Uhh poate am eu nevoie de ochelari, somn sau ambele, dar nu văd două chestii în relatarea lui Cetin
      1) să fi intervenit vreun asigurator român (tocmai că nu a apelat la Casco)
      2) să fi făcut vreo amiabila (aici posibil să fi greșit pentru că nu a știut ?)
      Deci la ce mai exact este (contra)exemplul tău ? Și unde este problema cu asigurarea de România în relatarea lui ?

      Ahahaaa si mai faci o mare presupunere, de om civilizat dar tot presupunere, “te lovește cineva” în România – de ce ești așa sigur că acel cineva are RCA ? 😉

    • #45

      de ce sa fac amiabila cu un om cu care nu ma inteleg, la propriu? a fost decizia mea sa chem politia pentru constatare. in rest, da, nu stiu despre ce bate campii senor Gonzales, probabil a avut si el ceva de zis

  17. #46

    Prin Germania, daca ai asigurare la bicicleta dar ti-o fura din curte, nu esti despagubit pentru ca trebuie sa o ai inchisa in interior, eventual intr-un garaj.

  18. #47

    Daca te loveste cineva din/in afara tarii(unde ai Casco) nu poti sa apelezi la Casco cu regres sau nu stiai de optiunea asta?
    Am fost lovit de 4 ori in 10 ani din vina altora si de fiecare data am folosit sistemul acesta prin care apelez la asigurarea casco si ei isi recupereaza mai departe banii de la asiguratorul celui vinovat, nu am platit niciodata o fransiza, nu am pierdut bonusul anual si nu m-a interesat la cine are rca cel vinovat. Intodeauna mi-am luat masina imediat dupa reparatii pentru ca nu au stat dupa plata asiguratorului.