Așa cum v-am promis, după ce v-am povestit de RCA-urile din Europa și cum sunt ele mai ieftine decât cele românești, dar măcar alea românești nu oferă nimic din ce oferă alea străine, hai să vă povestesc și ce e nașpa la asigurările străineze. Sau la firmele lor de asigurări.

Anul trecut, pe 15 octombrie, voiajam simpatic prin Spania, la volanul Mercedesului meu când, pe o stradă mai lăturalnică, un Gonzalo grăbit pleacă de pe loc, parcat fiind pe partea stângă, cu fața pe sensul meu de mers, fără să se uite, fără să remarce mașina fucking roșie de pe stradă și zbang, întră în mine, mai precis aripă față și roată. Mașina lui, un Passat din 1997 care nu cred că valorează mai mult decât o roată la Mercedes. Evident, el cu fața praf, eu cu un cauciuc spart și mașina blocată din bord, ceva mesaj că a suferit damage și că să trag pe dreapta.

Anyway, vine poliția, Gonzales ridică mâinile spășit, E vina mea, e vina mea, ăia consemnează în raport, ne vedem de trebi. A doua zi, să sunăm la asigurarea lui. Sunăm, ăia ne trimit la plimbare, în Spania tu suni la asigurarea ta și ei se ocupă de probleme, să sunăm la asigurarea noastră. Sunăm la CASCO, ăia Păi dacă e vina ăluia, de ce sunați la noi, să se ocupe RCAul spaniolului.

Eh, aici a fost greșeala noastră. Pentru că, până la urmă, am aflat cum se face (e destul de complicat, RCA-ul spaniol are un corespondnet român, suni la români, ei iau legătura cu spaniolii etc) așa că am zis Dar de ce să îmi stric CASCOul meu, când pot face pe RCA-ul lui?

Așa că am făcut cererea direct la RCAul său. Și hai să așteptăm. Și așteptăm. După vreo săptămână, nimic. Hai să sunăm să facem scandal. Doar că nu ai cui să faci scandal. Cel puțin în Spania, asigurarea are termen să răspundă la sesizare 90 de zile. NOUĂZECI DE FUCKING ZILE. Dacă ești cu mașina și te bușește vreunul și ești sărac, gen nu ai cum să ajungi altfel acasă, ajungi homeless.

Asigurarea, mai exact DEKRA, ca să nu fie dubii, ne-a răspuns fix în ziua 91. Numărat. După care au început diverse fițe și tracasări, că vai, nu avem raportul de la poliție (în spania, dacă nu îl trimite poliția, te costă 90 de euro ca să ți-l dea ție) și dar vai, GOnzalo zice că, de fapt, voi sunteți de vină, deci fără raport, nu putem face nimic. Tot conform legii, asigurarea are termen 40 de zile ca să răspundă la fiecare căcat de ăsta pe care tot ei îl ridică. Am cumpărat raportul, l-am trimis, am făcut și o reclamație la OPC-ul lor, pentru că ziua 91 și gata. Așa că am dus mașina într-un service pe 16 decembrie, când, în sfârșit, am primit acceptul de a o duce la o evaluare. Și, de atunci, a stat în service, timp în care DEKRA a tot amânat trimiterea unui evaluator, a unui inspector, a tărăgănat analiza valorii pieselor, a amânat inclusiv evaluarea finală. Săptămână de fucking săptămână amânări, nerăspuns la telefoane, mailuri, ignor total.

Și, uite-așa, astăzi, după exact 6 luni, FIX 6 LUNI de la accident, care a fost un căcat de accident, de abia am simțit lovitura, am reușit să îmi recuperez mașina reparată din service, cu un cost al reparației de 8000 de euro, din care tva 1380, pe care tva, surpriză, a trebuit să îl plătesc eu, pentru că mașina e pe leasing și așa e legea în Spania, tva-ul mi-l recuperez eu, teoretic, ulterior. Doar că cei de la service au emis factura pe firma de leasing, nu pe firma mea, așa că o să o mai recuperez pe mama.

Și asta doar pentru că am fost atât de imbecil încât să nu o fac pe CASCO-ul meu de Omniasig, care mi-o reparau într-o săptămână, probabil.

Repet, asta este o întâmplare cu o mașină asigurată în românia, iar legile se referă la acțiunile care se iau în acest caz, habar nu am cum se întâmplă când se bușesc două asigurări spaniole.

Deci sfat, dacă plecați în UE cu mașina și pățiți ceva, apelați la CASCO-ul vostru, altfel o să o luați în mână magistral.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.