Unul din lucrurile cu ghinion pe care le-am constatat în ultimele zile, pe lângă altele, este că modelul de Touareg care îmi place mie, acela care arată ca un tanc, nu se mai fabrică de dinainte sau de prin 2010, nu pot pune exact degetul, că mobile.de a făcut o ciorbă din searchul lor, degeaba dai tu 2010, vei vedea 2014, pentru că așa trebuie, pentru că, nu-i așa, dacă eu caut o anume mașină, sigur o să vreau una sugerată de AI-ul mediocru din spatele sitului.

Iar modelele de după acesta sunt niște bărci stilizate, fără niciun fel de design exclusiv, cu grila aia de față ca un bot de ornitorinc strălucitor, complet diferit față de ceea ce caut eu de la o mașină. Așa că am rămas iar ca măgarul lui Buridan, că mașină atât de veche nu vreau, iar nouă nu există așa cum mi-ar plăcea. Nu, nu mă interesează toyote, rav, juke și alte porcărioare de astea care merg ca insert new hardware într-un touareg original.

Anyway, frunzăream pe facebook după prostii și, la un moment dat, am dat click pe un ad de la Honda, cred, cu ceva model nou, hybrid, care prinde incredibila viteză de 170 la oră. După care, evident, facebook a simțit că sunt un client potrivit și, de alaltăieri, văd numai reclame auto. Și aici e vechea mea problemă.

În afară de vreo 2, nicăieri nu ai prețuri. Nicăieri. Știu că mulți dintre voi habar nu au, dar, pe vremuri, un ad pentru mașini îți prezenta mașina medie din gamă, cu prețul pentru extraopțiunile cele mai chele și îți spunea ce primești în el. Alături era și o simulare de leasing, cu avans de 50% și aveai, în mod direct și simplu, o idee de cât este mizeria aia de mașină și dacă ți-o permiți sau nu.

Acum nu mai e așa. Acum trebuie să completezi chestionarul, să îți dai mailul și telefonul, pentru a primi oferta personalizată. Oamenii care vând așa ceva sunt atât de tari pe marketing încât denumesc ofertă personalizată o ofertă făcută unui anonim de pe net, cu mail ce se autodistruge.

Mi se pare incredibil de obositor, mă simt ca și cum aș participa la o excrocherie cu valută pe Moșilor (tot așa, puțini dintre voi mai știu ce e aia) și nu am suficiente mâini să îmi acopăr buzunarele. Când ar putea fi atât de simplu, acesta e prețul, aceasta e mașina cheală, vreți mai mult, uite variante. Pentru că e o fucking mașină, nu sunt doi covrigi în piață, nu e ca și cum m-ai putea convinge să îmi iau Lamborghini, când eu am bani de Opel Corsa.

Foto