Unul din lucrurile cu ghinion pe care le-am constatat în ultimele zile, pe lângă altele, este că modelul de Touareg care îmi place mie, acela care arată ca un tanc, nu se mai fabrică de dinainte sau de prin 2010, nu pot pune exact degetul, că mobile.de a făcut o ciorbă din searchul lor, degeaba dai tu 2010, vei vedea 2014, pentru că așa trebuie, pentru că, nu-i așa, dacă eu caut o anume mașină, sigur o să vreau una sugerată de AI-ul mediocru din spatele sitului.

Iar modelele de după acesta sunt niște bărci stilizate, fără niciun fel de design exclusiv, cu grila aia de față ca un bot de ornitorinc strălucitor, complet diferit față de ceea ce caut eu de la o mașină. Așa că am rămas iar ca măgarul lui Buridan, că mașină atât de veche nu vreau, iar nouă nu există așa cum mi-ar plăcea. Nu, nu mă interesează toyote, rav, juke și alte porcărioare de astea care merg ca insert new hardware într-un touareg original.

Anyway, frunzăream pe facebook după prostii și, la un moment dat, am dat click pe un ad de la Honda, cred, cu ceva model nou, hybrid, care prinde incredibila viteză de 170 la oră. După care, evident, facebook a simțit că sunt un client potrivit și, de alaltăieri, văd numai reclame auto. Și aici e vechea mea problemă.

În afară de vreo 2, nicăieri nu ai prețuri. Nicăieri. Știu că mulți dintre voi habar nu au, dar, pe vremuri, un ad pentru mașini îți prezenta mașina medie din gamă, cu prețul pentru extraopțiunile cele mai chele și îți spunea ce primești în el. Alături era și o simulare de leasing, cu avans de 50% și aveai, în mod direct și simplu, o idee de cât este mizeria aia de mașină și dacă ți-o permiți sau nu.

Acum nu mai e așa. Acum trebuie să completezi chestionarul, să îți dai mailul și telefonul, pentru a primi oferta personalizată. Oamenii care vând așa ceva sunt atât de tari pe marketing încât denumesc ofertă personalizată o ofertă făcută unui anonim de pe net, cu mail ce se autodistruge.

Mi se pare incredibil de obositor, mă simt ca și cum aș participa la o excrocherie cu valută pe Moșilor (tot așa, puțini dintre voi mai știu ce e aia) și nu am suficiente mâini să îmi acopăr buzunarele. Când ar putea fi atât de simplu, acesta e prețul, aceasta e mașina cheală, vreți mai mult, uite variante. Pentru că e o fucking mașină, nu sunt doi covrigi în piață, nu e ca și cum m-ai putea convinge să îmi iau Lamborghini, când eu am bani de Opel Corsa.

Foto

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

57 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Nu generaliza, majoritatea ad-urilor la Dacia au scris clar “de la 1 euro pe zi” 🙂

    • #2

      Daaa cu avans 49% și valoarea reziduală 49%…am văzut…

    • #3

      a primit frate-miu oferta de leasing de la unii, pentru un logan pe gaz, overall plateai 24 000, la o masina cu pretul de 11 000

    • #4

      Presupun că fără TVA și comision de administrare.. oricum e Dacia se merită…

  2. #5

    Pai tre sa-si justifice cumva existenta si toti “dealerii” aia de masini care mergi in dealership si daca-i intrebi la ce interval trebe shcimbata distributia sau uleiul din cutie se uita la tine de zici ca i-ai injurat de mama.
    Dau si ei toata ziua mailuri cu oferte personalizate.

  3. #6

    Modelul din poza este cel care îți place, corect? Are un prieten așa ceva. Da, e tank, dar numai bășini tehnice în el. Toacă la cauciucuri, ceva de speriat, are distribuție de cuplu 33/66 fata/spate. Trei perechi pe spate în timpul a două pe față. Mereu e cu cauciucuri inegal consumate, că nu-i prea vine sa le arunce pe cele de pe față neconsumate cînd schimbă spatele. Consum de 9-9.5L/100km, diesel cu 5 pistoane. Bateria e sub șofer, cu cabluri lungi pina la motor. La doi ani orice baterie incepe sa dea rateuri. Cînd vine din concediu o pornește cu ajutorul altcuiva, sau deconectează bateria înainte de plecare. Are un consum enorm în stand-by, senzori, draci, chestii. Orice revizie e coșmar, un furtun costă sute de lei. Bani de alta nu are, că s-a boierit și sub Tuareg nu își mai pune curul.

    • #7

      Va plange dupa Honda, dar daca i s-a pus omului pata, n-ai ce sa faci.

    • #8

      Nu-ți bate capul să îi explici detalii și probleme tehnice când el vrea ca femeile, să fie galbenă cu dungi.
      În situații de genul e bine să-l lași pe om să-și ia ce vrea și aia e.

    • #9

      exact

    • #10

      @finch 2.5 R5 TDI ala e cam moartea pasiunii. Destul de problematic si cam pricajit. V6-le de 240 e mult mai OK… Apoi vorbim de o masina care nu se mai fabrica de vreo 11 ani. Minim. Si care venea cu niste dotari care nici acum nu sunt in standard pe masinile de muritori de rand. Deci da… intretinerea e exagerat de scumpa (mai ales cand incepi sa ai probleme ca pernele de aer de la suspensie, electronica din transmisie etc) Daca a mai fost facuta si pe modul econimic (intretinerea)… is a money pit. Deci nu!

    • #11

      Apropo de cauciucuri, de ce nu le schimba pe alea dupa fata pe spate si invers, faza e clasica si ultra cunoscuta!

    • #12

      Aici m-ai prins pe subiect ca am un exemplar din 2005, cu motor 2.5, da, stiu, fier vechi 🙂
      Cauciucurile merg 2-3 ani , cam 50000 km as estima eu , trebuie “permutate” – cica asta ar fi termenul – periodic, eu fac operatiunea la 6 luni si pun numai all seasons ca saracii.
      Bateria tine cam 5 ani, prima a tinut 8. Consumul de 9 ar fi un vis pentru mine, sub 12 nu am scos, la drumuri lungi am scos si 14% ( traversat Germania, prietenii cunosc)
      Cat despre perne sunt cele originale, trebuie doar ca periodic sa le mai schimbi setarea si cel mai important sa nu uiti sa le blochezi cand o urci pe elevator sau cric, acolo bubuie deobicei.
      Si da, piese si consumabile scumpe dar se strica rar de tot. Distributia pe lant, L-am schimbat la 250.000 km Rugineste pe la aripi in spate, asta ar fi un minus, eu la 15 ani am vopsit-o intergral.
      Nu este o masina de offroad, calm ca ramai pe coclauri, in schimb da senzatia de tanc. O mai tin ca merge ceas, are si incalzitor auxiliar ceea ce e perfect iarna, vara o tin in garaj ca e greu cu parcatul chiar si la sat la Constanta.
      Cel mai nasol e cand faci pana ( am patit), nu are rezerva si kitul acela e o prostie, nu am reusit sa ma descurc, am avut noroc ca am putut sa sun pt vulcanizare mobila (in Ungaria) altfel nu o scoteam la capat, de atunci i-am pus o rezerva pe hayon dar arata ca dracu cu masca aia de plastic.

    • #13

      da, dar arata intr-un mare fel. din pacate, nu mai vreau sa imi iau masina asa de veche.

    • #14

      Visam si eu la un 3.0 tdi da e mare masina si grea, si chair daca e comfortabila la drum intins nu se compara cu un x5 ca rapiditate, ce mi-as lua ar fi insa un all road din ala vechi da de 3.0 quattro.
      Am avut ocazia sa merg cu un a4 de 2.5 quattro(vechi) si chiar dc e inghesuit, era suficient si de folosit in oras si afara era bomba ca era usor.
      Motoru de 3.0 e destul de bun si fiabil in timp (porche, touareg, a4-a6) se pune pe o gramada de masini, asta daca poti trece de impozit si consum -baga mare. 🙂

  4. #15

    Din principiu, refuz să mai accesez orice site cu “contactează-ne să îţi spunem cât costă”.
    Idem, nu cumpăr din piaţă, unde rar mai ajung, de la ţeparii cu preţul de 2 lei scris mare si .50 scris mic, într-un colţ, că fraieri care cumpără sunt destui.

    • #16

      Îmi vine să le dau în cap bişniţarilor din piaţă cu cartoanele alea pe care au scris preţul 2 lei mare şi mărunt, 90. Cumva îmi dau impresia că mă iau de prost şi nu cumpăr niciodată de la ei.

  5. #17

    www.honda.co.uk/content/dam/local/uk/brochures/cars/Sept2021/21YM-CRV-Hybrid-Price-List.pdf

    In functie de anumiti factori, poti scutura £3-4k din pretul de catalog.

  6. Nu e doar la masini, e prin toate domeniile.
    Vrei sa cumperi caramizi? Pavele? Geamuri? Scrie-ne tu (sau suna-ne, alti simpatici) si poate iti raspundem.

  7. #19

    Si noi ne uitam dupa masini, dar la leasing am observat ca accepta maxim 40% din valoare(simularile facute online). E valoarea maxima, sau daca discuti cu cineva poate accepta si avans de 60-70% ?

  8. #20

    Experienta mea cu un dealer.

    Actually, trebuie sa fii prezent in showroom ca asa pare ca functioneaza vanzarile de masini.
    Completai formular pentru oferta, dadui send. Niciun raspuns intr-o zi. Am sunat apoi, mi-a raspuns o tipa, m-a rugat sa trimit SMS ca nu era la birou, ca imi trimite ea cat de repede posibil oferta. Got shit, mi-am pierdut timpul.

    Pana nu te vad la ochi baietii la ochi, nu se intampla nimic. Si atunci e un bullshit game cu negocierea. Cumva ii inteleg, ca unii pleaca la peste de placere dar strica piata pentru cei ce chiar vor sa manance peste.

    Pssst: Honda Hybrid – o am si io, viteza nu e punctul forte, nu o cumperi pentru asta.

    • #21

      aia mi a sarit in ochi, eu am honda CRV. e mistor hybridul tau?

    • #22

      Pentru mine e.
      Silentioasa ca are tendinta sa opreasca motorul termic destul de des si trage curent din baterii. Spatiu destul – vin de pe un civic, e mare. Portbagaj decent. Senzatia de masina electrica – ca nu are cutie de viteze.
      6-7% in bucales la trafic bara la bara. Vazui aproape de 5 cu cateva ocazii. 8-9 viteze de autostrada, AC, nevasta, copchil, bagaje.
      Dotari misto – keyless entry, low speed follow, LKAS, ACC, etc. Daca te tine buzunarul, iei full si te bucuri de altele (piele, trapa, HUD, etc).

    • #23

      @cetin 170 kmh e limitarea. Masina poate mai mult. Eu am atins-o de fix doua ori in cinci ani asa de curiozitate.
      O data am mers o ora cu 160 pe cruise control.
      Legat de hibrid, opinia unui alt posesor e ca nu rezolva cu adevarat o nevoie specifica de a mea. Multi fac trecerea si sincer si eu ma gandesc. Insa vreau un test drive serios inainte.

  9. #24

    Avem mai multe categorii:
    Sunt aia care au google ads cu “Oferta speciala- Completeaza formularul si te cautam noi”. Aici intra si cei cu oferte rabla.
    Mai sunt cei cu “X% sau 3000 fasole reducere”- La fel, te cautam noi. Cat costa masina de fapt, naiba stie.
    Audi erau super speciali intr-o perioada cu “Avantaj client nush cate mii de euro” Pretul masinii, doar daca ne contactezi.
    Premiul pentru “super specialisti in internet ” il acord celor care au lista de preturi pe site, dar e in format PDF pe care-l downloadezi.

  10. #25

    Frumoasa masina si bine pusa la punct. Din ce am citit (mi-a facut cu ochiul vreo 2 sapt) nu e doar tanc ca aspect, ci si ca functionalitate daca e in mintile ei. In rest, o cumperi la un pret mic acum, dar e imposibil sa nu trebuiasca sa bagi bani in ea, chiar si f bine intretinuta fiind. Drumurile noastre nu sunt pentru asa ceva. O folosire zilnica prin bucuresti (sau alt oras gaunos) ii pune capac cu tot cu perne de aer si ce brizbrizuri mai are.

    Sunt la a doua masina la care am schimbat amortizoarele dupa 2 ani de iasi. 2 din 2. Luate ok, km putini, verificate tehnic si dupa 20k km de oras s-au facut praf. Intre timp alte masini din familie merg cu originalele la km mult mai multi facuti, dar pe drumuri preponderent nationale, ceva mai ok.

  11. Volkswagen comunică la ei pe site prețul pentru un Tiguan eHybrid. Problema e că l-au mai scumpit cu €3000.

  12. #27

    La toyota sunt preturile pe site la orice model, exemplu Highlander, pleaca de la 50k.

    Modelul din imagine este prima generatie de touareg 7L, este un tanc din toate punctele de vedere, e greu ca un tank, consuma ca un tank, merge pe orice teren, dar e stricacios.

    Modelele urmatoare 7P si CR sunt niste tiguan-uri cu portbagaj, ceva mai usoare pe la 2,1tone si ceva mai fiabile, dar tot scumpe la manopera si piese, doar distributia costa 10 000lei, dureaza 1 saptamana pentru ca trebuie scos afara motorul, sa nu mai zic de suspensia pe perne sau frana electrica.

    • #28

      nu e vb de siturile reprezentantelor, ci de situri facute la gramada de diferiti dealeri, toate arata la fel si toate au Contacteaza-ne

    • #29

      Am un 7P și țin să te contrazic, nu e deloc un Tiguan cu portbagaj, e total altă platformă, folosită doar la Cayenne. Îți zic pentru că am condus și Tiguan, care e platformă de Golf și Passat.

      E scump la întreținere, nu e departe de Cayenne, unde ai suprataxă de premium, dar piesele sunt aceleași. Urcă pante de până la 45%, despre comparăm cu Tiguan?

      Personal sunt extrem de mulțumit de el, am avut norocul să găsesc unul cu pachetul de off-road, rezervor 100 litri, diferențiale blocabile, low range, tot tacâmul. E prima mașină cu care m-aș plimba doar să mă plimb, dar cu pandemia n-am unde merge cu el.

      Am mers pe un drum neasfaltat, doar cu ceva balastru și fără să-mi dau seama am avut așa viteză mare că am lăsat un nor de praf în spate. Efectiv aveam deja 60km/h și nu am realizat, așa era de confortabilă suspensia și de bine antifonată. Când mi-am dat seama am încetinit dar era prea târziu. E prima mea mașină cu suspensii pe aer, chiar nu am conștientizat.

      Spre deosebire de prima generație e incomparabil mai fiabilă, chiar și cu suspensia pneumatică, care e total alt pe alt principiu de funcționare (sistem sigilat, folosește azot nu aer din atmosferă ca precedentul).

      Are fix problema Phaetonului, e prea mult pentru sigla ce-o are pe bot și de-asta nu e populară. O fi ea tanc dar când o parchezi tot VW este, și lumea nu apreciază. Dar eu fix de-aia am luat-o, că e ‘under the radar’, îți faci treaba cu ea fără să atragi atenția.

    • #30

      Vroiam sa zic ca dpdv vizual si-a pierdut aspectul macho si seamana foarte tare cu tiguanul din 2011, abia din lateral iti dai seama ca e mai lung.

      Dpdv tehnic este in continuare pe aceeasi platforma cu q7 si cayene, inclusiv sunt facute toate 3 in aceeasi in Slovacia.

      Oricum este o masina superba cu dotari de invidiat(piele cafenie, leduri adaptive, suspensie pneumatica, tractiune awd permanent, acceleratie de 7s pana la 100 si de 15s pana la 150kmph)

      Desigur cu un pret pe masuna, peste 60 000e in 2010, chiar si astazi un model prefacelift in stare buna costa 18 000e.

    • #31

      @Andrei

      Corect, din punct de vedere vizual e integrată perfect în identitatea mărcii, ceea ce cumva e de înțeles.

      Din câte știu Q7 a sărit o generație la platforme. Adică prima generație Q7 s-a făcut pe platforma primei generații de Touareg/Cayenne, iar a 2-a generație de Q7 s-a făcut direct pe platforma nouă, comună cu Benteyga, Cayenne-ul 2018 și Touaregul CR, deci 7P împarte platforma strict cu Cayenne.

      Dpdv vizual nu e cea mai atrăgătoare mașină, sunt de-acord, dar aici e subiectiv, depinde fiecare ce dorește de la o mașină, încă nu sunt la nivelul la care să iau o mașină pentru că e frumoasă, că atunci clar îmi luam Cayenne S 2016 facelift, care e frumos, nu mai zic de ultima generație de Cayenne, mi se pare superb, chiar în varianta coupe, total nepractic dar totuși 🙂

  13. #32

    pe mine ma enerveaza chestia asta cu ‘hibride’ e un fel de cu pl in cur si cu sufleu in rai, si e de rau, inteleg ca sunt destui dar, si companiile sunt ipocrite, asta inseamna ca n-au scula destul de mare sau tare, pentru ca daca ar avea ar vinde doar de 2 feluri, electrice si pe sinza de dinozaur

    • #33

      pe mine nu ma enerveaza, cat timp am impozit zero si parcare gratuita in parcarile primariei

    • #34

      Sistemele hibride imbina calitatile masinilor eletrice cu cele fosile, astfel incat in oras te poti bucura de cuplul si rafinamentul unei masini electrice, iar la drum lung the puterea si viteza unei benzinare.

    • mie la hibrid imi place faza cu recuperarea unei parti din energie la franare.
      Din ce vad prin consumuri, mai scare un 1% deci e decentish…

    • #36

      In oras as prefera sa stau in spatele unei hibride, care porneste motorul doar daca e necesar.

      In rest, sa faci manevre in parcare in liniste, priceless. Tragi cat vrei de masina, tot nu te sperie consumul. Dar pana la urma tot inveti sa conduci mai preventiv, sa nu calci pedala la fund ca in 100m opresti.

  14. #37

    Da, subscriu. Am patit la Peugeot: configurat masina, completat chestionarul pentru a putea fi contactat de un dealer, ma suna dealerul dupa 2 zile sa ma intrebe ce am configurat pentru ca el nu vede configuratia masinii, ii apare doar emailul si numarul de telefon. Reia cu dealerul configuratul masinii din nou.

  15. #38

    Eu deja înseamnă că eu deja aveam figuri in cap când mă enervam că la informații despre motor era scris: “da are”….

  16. #40

    Daca gasesti o fosila de touareg in mintile ei(nu cu mizeria aia de motor vag in 5 cilindri,ci v6 3 litri),probabil cost achizitie+impozit+anvelope iarna/vara(ca nu le primesti noi la masina sh)+reparatii in primii 3 ani de utilizare vor reprezenta avans+rate la un crv nou/rulat la reprezentanta.unde mai pui ca ai ceva modern,acc adaptiv,lane assist,un apple carplay/android auto….si senzatia e mai placuta decat la tractorul ala obosit.mai vezi rav4/suzuki,sunt destul de multe suv-uri hibride interesante.

    • #41

      sigur, sau as putea un ford mondeo bine echipat. ba chiar si un opel corsa. alea nu sunt suvuri, menutule, sunt dacia sandero inaltate

    • #42

      Eu de suzuki asta vorbeam, e de fapt rav4 cu logo suzuki (ca daca te-ai uita la rav4 ar crede blogosfera ca vrei sa il copiezi pe cel mai de succes blogger):

      www.autovit.ro/anunt/suzuki-across-2-5-ID7GPbQk.html

      mai ai si alte alternative (adevarate suv-uri):

      www.autovit.ro/anunt/toyota-highlander-ID7GI81r.html

      www.autovit.ro/anunt/land-rover-range-rover-p400e-ID7GSZOR.html

    • #43

      landrover nu e de mine, nu am bani sa il intretin. toyota highlander arata ca o gravida. urasc formele de azi de la SUVuri, toate sunt rotunde

    • #44

      Tu stii mai bine, desi fac eu pe lupul moralist dar ultima masina a fost aleasa pe criteriul design la cererea (a se citi obligatia) consoartei, pana la urma interiorul conteaza cel mai mult, scaunul, spatiul, insonorizarea, confortul,functionalitatea, dotari….cu arata afara nu schimba felul in care o conduci.

      Fun fact: Am cumparat in 2019 o masina, bine dotata versus standard, iar la sfarsit, vanzatoarea m-a intrebat de culoare, si i-am sa aleaga ea intre alb sau albastru(alea erau gratuite), ca pe mine nu ma intereseaza, si eram chiar serios. Per final a mai facut un discout inca 300 euro, ca sa fie gratuita pt mine culoarea rosie, deoarece ea nu a vrut sa vanda o masina cu faruri matrix, scaune alcantara si culoarea standard. Acum, ca a ajuns la nevasta-mea, se bucura ea din plin, cu ghilimelele de rigoare, de avantajele unei masini rosii, intr-o zona in care predomina gri-ul (macar asa am scapat eu la munca de comentariile legate de middle age crisis, sau detinator de masina de agatat liceence).

  17. #45

    O sa citească Prințesa Ardealului ca te-ai luat de Toyota Ravissima

    • cineva și-a găsit azi cauciucurile dezumflate. nu m-a costat decât 4 ore, niște chifteluțe la ikea și două idei de articol.

    • #47

      nu mai parca ilegal:))))

    • “daca mai parchezi asa
      se desumfla roata ta”

      Dar tu batman, batman

  18. Am auzit c-ar fi unele si cu motor V10 de 5 litri, diesel, daca vrei sa te distrezi

  19. #51

    Oke, dar si cand te duci la drive test si iti spune doamnisoara de la receptie, una blonda cu craci lungi, aaa, domnu Cetin, va asteptam, cu ce sa va servesc, coffee, tea or me, parca nu iti mai pare asa rau ca ti-ai dat datele personale.

  20. Îți iei unul nou și vorbești cu băieții să îți schimbe grila fata, bara și ce mai e pe acolo. Le vinzi pe astea noi și e win-win.

  21. #53

    touaregul din repo man, inca imi pare mai sexy decat un lambo

  22. #54

    Ia-ti un Crucișător de Pământ

    • #55

      m-am gandit la asta, îmi place, nu stiu daca mi-l pot permite la intretinere

  23. Nu le afișează pentru că tu sa nu iei o decizie fără că ei să încerce să ți-o influențeze. Daca mergi in reprezentanța de încurca cu fel de fel de oferte, pachete, bonusuri. Cel puțin la cele germane, Mazda in schimb are 2 echipari și 4 pachete de opționale.

  24. #57

    Știi ce e interesant, CEO-ul Ford s-a răstit la angajați și le-a dat exemplu că dacă procesul lor de comandat mașini nu va deveni așa de simplu ca la Tesla, vor rămâne în urmă.

    2-3 clickuri, next next, scoate banul și vine mașina pe platformă. Nu te freacă nimeni la cap să mai pui 100 de opțiuni, nici să scoți altele că nu știu ce combinații nu sunt compatibile, sau alte prostii.

    “Look at Tesla, why are they doing what they’re doing and what can we learn from them. First, they have a direct model … There’s no one in between. They make it so easy. Three or four clicks configuring the vehicle with not a lot of complexity to delivering it to the customer. Simple, non-negotiated pricing. A large reservation system as well as remote service.

    eu.freep.com/story/money/cars/ford/2021/11/04/ford-ceo-jim-farley-tesla-electric-vehicles-rivian-vw/6250863001/

    Urmează vremuri interesante, probabil Ford va fi primul mare producător care va ceda și vor simplifica procesul de comandă, deși dealerii vor ține cu dinții de modelul curent unde te încarcă ei cum vor.