Simplu, îți cumperi stație.
Sunt un șofer calm, recunoscut pentru calmitatea mea. Nu merg cu viteză mare, niciodată nu trec de 140 pe autostradă, singurele locuri pe unde o mai calc sunt localitățile lungi de 20 de kilometri, construite după chipul și asemănarea comunismului. Lungi și opresive.
Pur și simplu, pentru mine, achiziționarea unei stații e revoltă civică, nimic altceva. M-am săturat de drumuri proaste aglomerate, pline de polițiști la pândă în boscheți, gata să își facă planul de amenzi, acela pe care niciunul nu îl recunoaște, dar de care eu știu din sursă absolut sigură.
Mi-am cumpărat de la Falcon o Cobra 29 LX. Mi-a plăcut, la început, pentru că seamănă, în amintirile mele, cu stațiile camionagiilor din Breaker al lui Chuck Norris, primul film care m-a învățat că în lume există și altceva decât DN și DJ-uri.
Cum funcționează?
Încă nu mă întrebați, că am fost o singură dată la drum cu ea, în ziua în care am cumpărat-o și, desigur, nu aveam idee că trebuie să calibrezi antena, așa că nu am prins nimic. Bine, între timp am aflat că stația are buton propriu de calibrare, spre deosebire de alte modele, dar, între timp, mai exact azi, am fost la Ciclopul de pe Magheru, la Falcon, și mi-au instalat antena și stația, totul giugiuc.
De altfel, nici nu știu exact pe ce canal se folosește și cum, care e modul de adresare, cum te prinzi că nu e poliția pe canal și alte trickuri utile. Dar asta e complet relativ, în scurt timp nu va mai avea nici un secret pentru mine.
Pentru că așa sunt eu, devin cel mai bun.
NOU
Colega, colega 🙂 atat am retinut de la un drum cu un sofer care avea statie. E o intreaga lume construita in jurul masinariei asteia
NOU
Si de studiat arta fotografiei cu telefonul cand te apuci?
NOU
Vrei sa inveti turca, bulgara si poloneza in timp ce conduci?
NOU
Cred ca vrea sa-si invete copiii de mici cu limbajul camionagiilor.
NOU
canal 22 parca pentru limba romana. drumuri bune colegu’
NOU
Si 21 pentru povesti nemuritoare parca.
NOU
Nu are cum sa zica vreun politist “E liber colegu’ pana la ….” Nu cred! Duminica stateau cu radarul pe Timisoara, pe contrasens chiar peste drum de Terra Parc si la Plazza era blocaj in toata intersectia, dar ei aveau treaba acolo…
NOU
Exact asa spune. DJ prin Neamț, erau ascunși și spuneau ca “e liber colegu’. Pana când au început camionagii sa le umple frigiderul. Și apoi a fost liniște…
NOU
Motivul pentru care nu ai prins nimic este ”De altfel, nici nu știu exact pe ce canal se folosește și cum„ nu ”nu aveam idee că trebuie să calibrezi antena, așa că nu am prins nimic„. Chestia cu calibrarea este o mică vrăjeală pentru a atinge performanțe maxime; la o antena complet aiurea, necalibrată cu un SWR enorm de 3:1 (adică nu prea poți să obții SWR-ul ăsta atât timp cât pui antena pe mașină .. probabil dacă o pui în portbagaj îl obții) tot obține un output de 75% din capacitate (restul de 25% fiind pierduți); cu antena pusă pe plafon fără nici o calibrare, o să ai pierderi de 1-7% (adică un SWR cuprins între 1 și 1.7, cel din urmă fiind cam cel mai mare SWR pe care l-am văzut eu din cauza necalibrării antenei).
P.s. Vezi ce mufă bagi, și unde o bagi .. că iar scoate fum !
NOU
SWR-ul nu are impact doar asupra eficienţei. Pentru recepţie poţi pune orice gunoi de sîrmă, însă la emisie stau altfel lucrurile. Unda reflectată poate pîrli finalul fără probleme.
NOU
stiii ce nu inteleg eu? de ce la service mi-a zis sa folosesc canalul 23? faceau misto de mine?
NOU
Poate nu ai inteles tu bine. Canalul 22 este pentru Romania.
NOU
am intrebat specific, sigur 23, nu 22? nu nu, 23. poate zicea de AM?
NOU
@ratza – corect ce spui, dar punând antena pe mașină nu ai cum să obții un SWR atât de mare încât să prăjești finalul; finalul să zic că se poate pârli la o reflexie de 50%, ceea ce înseamnă un SWR de 9:1 .. nu cred că îl poți obține folosind o antenă dedicată CB (vorba ta, poate doar sârme).
@Arhi – în unele zone foarte aglomerate erau tentative de a lăsa ”tiriștii„ pe canalul 22, iar cei cu ”turismele„ să treacă pe alt canal; nu știu dacă au reușit vreodată să populeze alt canal. Tu ține stația pe canalul 22. S-ar putea să vorbesc prostii, dar cred că în Ro nu ai voie să folosești AM-ul ..
NOU
Vrei sa scapi de politie, iti pui Waze.
NOU
LOL.
Cu Waze in doi ani si ceva de utilizare am ciupit 3 amenzi, toate pe drumuri europene intens utilizate. Desi sunt o multime de utilizatori in trafic am senzatia ca in loc de “outsmarting traffic together” s-a trecut la “colecteaza puncte neamule”.
In plus la Waze a crecut destul de mult consumul de date.
Cu statie am o singura experienta la drum lung si aia destul de neplacuta. Asta probabil si pentru ca am folosit-o la un drum in care am tranzitat CV-HR si in care majoritatea “colegilor” au avut dificultati in aproximarea pozitiei radarului.
Din punctul meu de vedere cea mai buna combinatie este: atentie la trafic, folosirea de iepurasi pentru portiunile de drum in care sunt restrictii aberante de viteza si maxim 50km peste limita admisa acolo unde n-ai iepuras si chiar ai un motiv a te grabesti.
NOU
@Paul …. iepuraș ? Poți detalia ? :))
NOU
@CRPL Cred ca Paul se refera la momentul in care conduci aproape de o alta masina din fata ta, in speranta ca radarul il va prinde doar pe cel din fata.
NOU
asa le mai zici si tirurilor pe timp de noapte/ceata, cand e greu de condus. te fixezi pe luminile rosii de pe spate si iti vezi de drum. iepuras
NOU
Un alt participant la trafic, dotat sau nu cu statie dar musai cu picior greu.
La mersul “in coloana”, in caz de radar, iepurasul e cel oprit.
NOU
denumirea de iepuras vine mai degraba de la ala care alearga ca nebunu pe sosea 🙂 Dar da, ala e iepurele, gen pleci prin bulgaria si trece un bulgar cu viteza maxima, te iei dupa el, sigur stie mersu 🙂 Eu intotdeauna ma bazez pe trafic, daca o ard aia cu tirurile o ard si eu mai tare, daca e liniste si toti merg linistiti ma calmez si eu . Waze s-a cam romanizat , din pacate.
NOU
Hai sa nu ne pripim cu concluziile
Statia e buna, nu e de aruncat. Dar nici Waze. Sunt un vechi utilizator waze (5 ani) si un si mai vechi utilizator statie radio (10 ani)… si calatoresc des.
Problema cu Waze nu sunt rapoartele false, ci efectul de inmultire a utilizatorilor. Ceea ce vedeti voi si le considerati rapoarte false, in majoritatea lor NU SUNT FALSE.
Faptul ca acum eu raportez un politist care peste 10 minute pleaca, asta nu inseamna ca e FALS. Inseamna ca NU MAI este valabil.
Noi trebuie sa ne invatam sa mai dam si „Nu este acolo” la rapoarte. Mulți nu dau „Nu este acolo” („Not there”). Asta trebuie să învețe utilizatorii.
Și de multe ori, mai ales când sunt mulți utilizatori începători, nu e suficinet doar un singur Not There, trebuie mai multe, de la mai mulți utilizatori.
Noi încercăm să facem niște optimizări în acest sens astfel încât unele rapoarte să dispară mai repede, dar în același timp, să rămână rapoartele valide…
Și ce te faci cu zonele unde ai echipaje de poliție care mereu sunt în mișcare? Acolo o să ai constant rapoarte care nu mai sunt valabile în secunda următoare… dar totuși, în zonă patrulează un MCV… ei, ce faci atunci? Și deobicei MCVurile astea se plimbă pe distanța a câtorva localități.
Un exemplu: veneam dinspre Otopeni spre Afumati pe DNCB, eram pe pasajul peste CF. Aud pe statie ca e un vento cu radar ce se indreaptă spre Tunari. Evident, mă uit pe Waze și nimic… după vreo câteva secunde un utilizator Waze raportează (de pe contra sens) un radar pe sensul pe și îmi apare avertizarea. Evident, eu am scos raportul instant. Deci, ce situatie avem? E raport fals? NU. Dar oarecum raportul e inutil. Poate trebuie să ne educăm puțin mai mult în folosirea Waze… iar asta nu vine decât cu timpul.
Cum ziceam, Waze are si un sistem de rating a rapoartelor, fiecare utilzator are un anumit scor personal de „încredere”… să-l denumesc „report scoring” care determină ratingul raportului. Eu, vechi utilizator, am un scoring de 5 să zic. Unul care abia a început să folosească waze de câteva zile are un scoring de 0. Așadar, e nevoie de mai mulți wazeri cu scoring mic ca să invalideze raportul meu. Evident, eu fac raportările mai cu cap, dar totuși le fac ca alții să nu rămână cu buza umflată.
În condițiile date, având un sistem atât de complex, având o infuzie atât de mare de utilizatori începători, e nevoie de puțin timp ca lucrurile să se echilibreze… ca utilizatorii să raporteze lucrurile mai relevante…
Să știți că noi asigurăm și serviciul poliție a rapoartele și au fost cazuri când utilizatorii abuzau de rapoarte, iar noi, cu sprijinul staff-ului Waze, i-am „pedepsit”. Punctele în urma abuzului de rapoarte a fost pedepsit. Pe viitor Waze ne va pune la îndemână unelte mai avansate pentru identificarea celor care abuzează de Waze.
Noi ne-am făcut propiile instrumente. Un instrument public îl găsiți aici: www.waze.ro/hartalive.php
Sistemul automat de mulțumire a rapoartelor (fără de care Waze nu ar fi ajuns astăzi în România) a fost îmbunătățit recent și urmează să-l îmbunătățim și mai mult să reducem nevoie de automată de a mulțumi rapoartele pentru a suplini lipsa utilizatorilor în unele zone.
Așadar, înainte de a critica, trebuie să vă gândiți la toate aspectele… deci raportați cu cap, comentați cu cap.
NOU
De preferat atunci cand intrebi ceva sa folosesti cat mai putine cuvinte, ca sa nu ocupi banda degeaba. Eu cand vreau sa intreb zic: “Un coleg care vine de la Buzau?”. Altii folosesc altfel: “Colegii, imi poate spune cineva daca am ceva pe traseu pana la Buzau?”.
Dupa ce ti se raspunde, de preferat este sa anunti si tu ce au respectivii pe sensul opus. Schimb pe schimb.
Cat mai scurt si la obiect. 🙂
NOU
Waze-ul nu e ok? Pe mine personal ma scutit de cateva amenzi
NOU
iepurasilor astia ai vostri eu le spun moldoveni. sunt utili in special noaptea, camd e mai greu sa vezi de la distanta radarele. ziua daca mergi inclusiv in paralel cu o alta masina, radarul e degeaba, in cadrul de pe camera trebuie sa fie un singur autovehicul
NOU
Mama ta ce mai face?
NOU
@claudiu: Aşteaptă sā iasă din baie şi întreab-o tu!
NOU
1. mie nimeni nu imi raspunde la apelurile prin statie (atunci cand o foloseam) pentru ca intordeauna ma exprimam: “buna ziua, va rog frumos sa imi spuneti daca in Tg. Frumos este vreaun echipaj de politie”
2. In localitati merg maxim 70km/h, asa ca intotdeauna aud remarci: “auzi, colegu’ de IS, de ce mai ai statie daca mergi regulamentar? ce rost are sa o mai folosesti?”
3. un cunoscut de al meu e pe MCV de politie rutiera, si intradevar ei pot asculta canalul 22, dar le este interzis sa intre, deoarece pot pierde atentionari prin canalul lor respectiv
4. in 90% din cazuri cand o voce feminina intreaba de vreun “radar”, sar majoritatea sa ii raspunda, dar si cu detalii
NOU
pentru ca trebuie sa spui asa: ” un coleg imi spune si mie cum e drumul pana la….” ?
dupa care “multumesc colegul, sa ai drumuri bune!” 😀
NOU
“3. un cunoscut de al meu e pe MCV de politie rutiera, si intradevar ei pot asculta canalul 22, dar le este interzis sa intre, deoarece pot pierde atentionari prin canalul lor respectiv” – In Moldova (jud. SV, BT, NT, IS, VS) majoritatea MCV-urilor au statia cb cu antena separat, probabil a lor de acasa si de acolo vorbesc si dezinformeaza participantii la trafic .
NOU
Statie similara cred ca are si Andrei Crivat.
NOU
De doua luni ma tot gandesc daca sa-mi iau si eu statie sau nu, daca se merita mai ales ca drumuri lungi am cam unul pe luna, insemnand peste 1.000km. Pana acum am folosit Waze dar vad ca incep sa apara tot felul de ratati ce pun atentionari aiurea.
M-am orientat deja catre o statie, dar asa cum esti si tu @Arhi nu am nici o treaba cu statiile. Informatiile ce se dau aici probabil ma vor ajuta sa ma decid.
NOU
Nu pune nimeni aiurea… Doar ca atentionarea de politie sta o vreme dupa ce pleaca echipajul, pana apasa cineva “nu este acolo”. Si-apoi Waze te-ajuta, da’ nu-ti baga-n traista.
NOU
sa fii tu sanatos. pe drumul de constanta mergeam in spatele unui imbecil care punea la fiecare 10 kilometri mark de politie. il vedeam FIZIC cum pune. nu era nici dracu, desigur
NOU
Daca nu iti permiti sa iti platesti amenzile nu iti permiti masina!
NOU
Hăăăă! Are “gip” pă gaaaz, are “gip” pă gaaaz!
NOU
da da, ce rusine…
NOU
Cu vremea o sa te prinzi care sint politisti. In general soferii nu spun baga tare, da-i bataie si alte indemnuri la viteza.
Oricum e bine sa nu o calci prin localitati mai mult decit e necesar.
Si o alta chestie. Sint unii care se tin dupa cei cu statie si se tin aproape. Nu-i lasa. Incetineste si lasa-i sa te depaseasca. Nu vrei un stress fix la fundul masinii.
Si anunta si eventuale probleme in trafic gen carute, oameni pe drum, mai ales in locurile unde vezi ca pe celalalt sens nu prea au cum sa-i vada din prima. Cred ca am salvat viata la cel putin 10 idioti intr-o iarna. Mergeau oamenii pe strada si fix dupa curba. La 500m veneau tare vreo trei camioane. Noroc ca le-am spus ce au in fata si au incetinit.
In rest fii politicos si nu injura gratuit.
NOU
Eu mi-am luat mai demult statie, dar nu o prea folosesc. Familia imi face scandal daca o folosesc atat din cauza zgomotului cat si a limbajului “colegilor” de trafic. Am inceput sa folosesc Waze care mi se pare mai util, cel putin in oras.
NOU
Vezi poate ai mufa in spate pentru ca poti sa iti pui o casca pe ureche si asa nu vei mai deranja. Auzi si ce se vorbeste in masina, auzi si statia.
NOU
Am incercat, dar se aude oribil in casca si nu inteleg nimic.
NOU
Nu uita sa zici “roger, roger” si “over and out” de fiecare data 🙂
NOU
au cativa prieteni statie. avantaje si dezavantaje:
– viteza cat cuprinde cand e drumul liber de radare.
Ceea ce e complet gresit. ca la faza cu semnalizarea cu farurile. de ce dracu sa atentionezi vitezisti ca urmeaza un radar? adica un dement care poate sa te spulbere ca alearga ca apucatul sa il scap io de un permis suspendat ? no way !!!
Vrei viteza, ok, iti asumi riscul si daca iti ia carnetul sau prinzi un pom aia e.
– limbaj de inalta clasa care poate genera tot felul de intrebari delicate in caz de copii in masina.
– singurul avantaj pe care eu il vad este ca poti afla unde nu este aglomerat drumul sau alte probleme care sa afecteze folosirea rutei cu pricina.
NOU
ce ne mai place sa ne-o tragem in c*r si sa spunem ca suntem virgine.
-“Vrei viteza, ok, iti asumi riscul si daca iti ia carnetul sau prinzi un pom aia e.”
– Nu, dar vreau sa merg 100 de Km in, sa zicem, 1.7 ore, nu fucking 3 ore cat dureaza sa mergi regulamentar prin toate satele de 15 locuitori cu pancartele la 20 KM distanta.
NOU
si io vreau sa merg la polul sud in 2 ore, guess what, nu se poate
NOU
Asa e ca tu te plimbi cu masina doar duminica si in zilele de sarbatoare?
NOU
Eu am luat asta www.emag.ro/kit-statie-radio-cb-midland-alan-52-antena-cb-midland-ml145-cu-magnet-mid-pack6/pd/D07ZZBBBM/ si cu casca asta www.emag.ro/casca-midland-ma31-l-cu-2-pini-c732-03/pd/EQCNTBBBM/ . Statia am prins-o resigilata la un pret bun. cam 550 cu totul.
E ok, dar nu trebuie sa te bazezi pe doar pe ea si asta inseamna nici sa nu mergi ca dementul doar pt ca s-a anuntat ca e liber.
Se foloseste canalul 22. Reglezi din squelch in stanga pana cand auzi prea multe baraituri si dai incet in dreapta pana cand mai ramane sa auzi doar ce e cat de cat clar. Daca e dat prea in dreapta nu mai auzi nimic.
Mie mi-au trebuit vreo 2-3 drumuri pana sa ma invat cu ea, cu microfonul, cu limbajul etc.
Folosesc in paralel si detector si waze.
Fiecare acopera nisa lui. Statia te ajuta sa afli pe moment, dar nu poti sa stii de vreun radar care e de ceva timp, dar nu ti-l anunta nimeni.
La primul drum cu statia era sa musc un radar care numai ce se pusese si eu depaseam o coloana care mergea foarte incet(60-70). Am scapat ca am tinut-o sub 110.
Casca aia chiar merita daca nu vrei sa deranjezi pe ceilalti, mai ales daca ai copii. Dezavantajul e ca oamenii din masina vorbesc cu tine si nu stiu cand tu esti atent la ei si cand esti atent la casca.
Oricum, mi se pare mult mai utila decat statia clasica, e si statia portabila(eu o montez doar cand merg la drum lung) si ai la indemana microfonul ala mic de tot. Statia o tin doar la indemana cand mai trebuie reglat volumul sau squelch-ul.
NOU
acelasi pachet l-am luat si eu de la emag, saptamana trecuta, minus casca…si imi pare rau. am intrat pe diverse forumuri si majoritatea ziceau ca e naspa casca, de-abia se aude, chestii de genul. dar luni sigur dau comanda, ca e cam nasol sa auzi in toata masina niste explicatii foarte amanuntite legate de organele de reproductie ale diversilor soferi, dar mai ales ale mamelor acestora.
NOU
@mario: Nu te lua dupa tot ce zic desteptii lu’peste. Daca asculti tot ce zic, iti iei statie la triplu pret, cu mult peste ce ai nevoie cu adevarat. Eu am pachetul ala cu tot cu casca dupa ce am avut vreo 2 ani statie obisnuita. Pe camion probabil nu se aude bine din cauza distantei mari dintre statie si sofer, dar la masina mica unde tii statia chiar langa tine e perfecta. Eu casca o folosesc doar cand nu sunt singur in masina, ca la drum lung >8h mi se pare cam incomoda.
NOU
cum e antena asta? bit.ly/1o694gi
NOU
Nu știu cum sa dau reply lui Arhi… E lunga bre, are 160 cm, sta îndoită în portbagaj la Logan. Cu talpa aia, am văzut ca rezista pana la 150 km/h. Mai mult nu știu, ca nu poate mașina 🙂
NOU
@Arhi: antena aia o am si eu si ca distanta e ft buna. Ft buna pt necunoscatori, ca sa nu sara iar forumistii ca ala e gunoi si ca stiu ei antene bune la 200 euro/buc. SINGURUL dezavantaj e lungimea, care chiar si la un logan mcv trebuie indoit ca sa intre. Dar e bine construit si proiectat sa se indoaie si mai tare, asa ca nu da semne de rupere. O chestie mai “gri” e ca protectia de cauciuc e cam uzata si trb schimbata, dar la antena asta chiar gasesti piese inlocuitoare.
NOU
Ca si viteza, am atins si 170 pt o perioada scurta si a tinut. Conteaza enorm si vantul cum bate, lucru care nu ti-l spune nimeni. Pt ca daca vantul bate cu 30 km/h din fata, viteza aerului pe care o resimte antena clar creste: de ex 140 viteza pe autostrada + 30 km/h vant din fata = viteza vant 170…
NOU
Si statia si waze. Fircare are avanraje si dezavantaje. Trebuie sa realizam limitarile fiecareia si sa judecam cu propriul cap cand putem merge si cand nu.
Waze mi se pare ok, chiar daca sunt avertizari false, asta e. Nu le confirmi si dispar.
Aia care ti-au spus ca pe 23 trebuie sa asculti cred ca te trolau.
NOU
Eu am evitat o coada de 8 km la Beclean cand ma intorceam inspre strainataturi.
Si-a scos banii doar pentru asta.
NOU
…eu mi-am facut cadou acum cateva luni asa ceva www.emag.ro/statie-radio-midland-alan-248xl-c892/pd/EPG47BBBM/ + www.emag.ro/antena-midland-ml145-cu-magnet-120-pl-ml145120pl/pd/E4Q7DBBBM/…este extrem de utila in RO, in afara tarii nu prea se vorbeste si din cate am observat nici macar tiristii nu fac schimb de informatii intre ei pe autostrada…m-a scapat de multe amenzi prin tara noastra draga, am aflat din timp de radare si alte controale, nu sunt vitezoman dar din cauza serviciului mai trebuie s-o calc si ii dau 70 in localitati si 130-140 in afara lor…recomand schimbarea talpii magnetice a antenei cu una de diametru mai mare (14cm) altfel e riscul mare ca la viteze de peste 140 km/h si daca mai sunt si rafale de vant, sa te trezesti cu magnetu prin geam…Arhi sa ceri “test de statie” sa vezi cat iti bate jucaria prin Bucale daca te aud de la 5km at e ok si sa faci asta si in exterior sa vezi ce raza are de emisie/receptie, jucaria mea strabate lejer Timisoara de la un capat la celalalt si la drum intins cam aud si emit la 20 de km…drumuri bune colega !
NOU
Uber utila statia pe drum. La 100 000 de km pe care ii fac eu, ma scuteste de mers ca melcul si de amenzi. In mare parte, depinde cat de activ esti pe statie si cand mergi.
Legat de canale, 22 pe FM e public pentru Romania, cam toti au setat asa. Majoritatea folosesc canalele 20, 21, 23 si 24 pentru alte discutii. Daca mergi cu statia pornita, trebuie sa fi pregatit sa auzi diverse injuraturi in diverse graiuri.
Multe din statii din fabrica se aud ok. In timp se mai strica unele componente, care orice chestie electrica de altfel. De multe ori patesti sa ai o antena jalnica si sa fie necesar sa o inlocuiesti.
In rest, majoritatea au squelch pentru calibrare si sunt usor de folosit.
NOU
Acum spui ca nu mergi peste 140 pe autostrada iar acum citeva zile te laudai ca mergi cu noua masina la 150 pe autostrada fara probleme.
NOU
Folosesc statia de mai bine de 2 ani (Midland 52), pe distante relativ lungi (in delegatii, singura in masina). Statia ma ajuta cu identificarea radarelor, a eventualelor obstacole pe sosea si nu in ultimul rand, este pe post de ‘safety measure’ avand posibilitatea de a solicita ajutor in cazul unei defectiuni/ pene de cauciuc (nu a trebuit sa schimb niciodata o roata, nu stiu concret unde se pune cricul 😀 ) Pana acum nu a fost nevoie!
Totodata, este utila pe drum de noapte pe sosele mai putin optime, cand intervine si oboseala, statia ajuta la o mai buna coordonare cu colegii de tiruri pentru eventuale depasiri.
Referitor la limbajul colorat ‘colegilor’ de trafic, uneori este motiv de amuzament si trece mai usor timpul.
Dezavantajul pe care il resimteam destul de tare la inceput (acum m-am obisnuit) este imposibilitatea ascultarii de muzica fara alte bruiaje. Acum profit de liniste doar tranzitand localitatile mai mari (10-20 minute)
Un alt obicei fair de colaborare este ca in momentul in care primesti o informatie de radare/controale pe care ai solicitat-o, sa transmiti si tu acelasi tip de informatie pentru distanta pe care ai parcurs-o (adica eventuale radare pe care le-ai identificat sau care doar s-au anuntat). Din pacate se intampla frecvent ca lumea sa asculte, fara a oferi si informatii. Cunosc colegi care au trac si sufera de timiditate :)) Dar chiar nu este frumos sa mergi 20-30 km, sa soliciti informatii din 5 in 5 minute, sa vezi masini cu antena de unde scurte si totusi sa nu iti raspunda nimeni (glumele care se fac pe seama lor sunt de genul ‘au ramas fara minute pe statie’).
Semnat: Mama gasca.
NOU
bah, tu incalci legea,nu-aici vine semnul intrebarii(tastaura francais-sa ma fut)
s-o fentezi e ok dupa taria ta de caracter.
muta-te in alta tara , ce plm . unde nu-i nevoie de jmenuri
NOU
Cit am condus in Romania am gasit citeva curbe unde daca intram cu viteza maxima legala zburam. Polistii din Romania sint masochisti daca stau cu radarul noaptea.
NOU
Macar aici nu ai riscul să iei vreun elan pe capota 🙂
NOU
sau un urs polar. sau o gasca si sa faci parnaie
NOU
Da ce coane, acolo gasca e ca cocoșul de munte?
NOU
mult mai rau. sa iti povesteasca mihaela, ca ea a ramas blocata in birou pentru ca gastele au decis sa se odihneasca in fata usii de intrare si nu au voie sa le deranjeze, ca le strica fengshuiul
NOU
Nu sint elani dar sint vaci si cai. Ca sa nu mai spun de carute.
NOU
Arhi aia e in Toronto. Cu ani in urma cind am vizitat orasul parcurile erau pline de dejecti de giste. Nu aveau inde sa calci sa eviti gramajoarele.
NOU
n-ar fi si mai misto sa ai niste drone mititele, asa mai cat o albina, care sa zboare la 1km inaintea ta si sa-ti scaneze drumul? daca tot citim sf-uri…
NOU
au facut-o niste rusi. bine, cu o masinuta, but still
NOU
60 in localitate 100 afara.
Ati calculat vreodata cu cat ajungenti mai repede daca ii dati in gura ?
B-CJ, un prieten a pornit cu 10 min mai tarziu si a ajuns cu 25-30 min mai repede in CJ. El avea statie si mergea pana in 140 inafara si 100 in localitati. Pe timp de noapte ii durere sa bagi talpa cu nebunii de biciclisti, carutasi nesemnalizati si remorci fara semnalizare pe marginea drumului. O singura data gresesti …