Una din cele mai triste derapaje umane din ultimii ani este recrudescența comunismului și a nazismului.
Zilnic dau peste puști care au încă rahat din cădiță la gură, care îmi explică MIE, care am trăit acele vremuri, ce bine era atunci, că nu era chiar așa foamete, că ceaușescu ne-a plătit datoriile, toți ne descurcam și tot felul de aberații care merită numai saliva trimisă cu jet în gura întredeschisă a emitentului.

Desigur, comunismul vine la pachet cu ultranaționalismul, cu noi suntem poporul ales, dacii au fost întemeietorii lumii, au avut inclusiv tehnologie wireless, pentru că nu s-au găsit fire, tuneluri în bucegi, de fapt noi am cucerit roma și nu invers etc. Logic, nu ai cum să porți o discuție cu acei oameni, prostia e nevindecabilă și îmi sunt profund indiferenți, viațasau moartea lor mă lasă rece.

Dar de urât cu maximă, MAXIMĂ putere îi urăsc pe naziști. Pe cei ce vin cu ura împotriva evreilor, cu heil hitler și restul. Pentru că acolo deja acei oameni sunt o tumoare ce trebuie, pur și simplu, eradicată, prin orice mijloace.

Și vă avertizez. Mulți dintre voi comentează aici de mulți ani. Ați lăsat comentarii de pe diverse IP-uri și diverse mailuri. Dacă vreunul își mai permite să lase asemenea mizerii aici, vă promit că eu personal vă fac reclamație penală, însoțită de absolut toate datele pe care le pot obține despre voi. Și pot obține multe.

Print screenurile sunt strânse de Neștian, de pe filelist, de la un film despre Hitler.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

171 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Oi vei

  2. #7

    De ce pierzi ziua fetei cu treburi din astea?
    Fa-ti o zi frumoasa si petrece linistit.

    Ca fapt divers, tot azi la mine se fac 4 ani de casatorie, iar cel mic e nascut tot pe 22, dar Iulie.

    • #8

      Exact asta face omul, petrece linistit in timp ce pe blog este duel. A vazut comment-ul meu de la articolul cu homofobii sau ce era, si i-a venit ideea. Evrei. Antisemitism. Daca nici asta nu-i subiect de cultivat comentarii si activitate in timp ce eu imi vad de treaba, atunci nu stiu care. Stie Arhi sa faca treaba, daca nici el …

      i.imgur.com/GVFVkJN.jpg

  3. #9

    Un lucru e clar, toti cei care nu au habar de istorie, comenteaza deobicei despre cat de bun a fost nazismul sau comunismul. Cat despre evrei, au fost omorati mai rau ca niste sobolani, atat de josnic incat ar trebui sa iti fie rusine sa mai discuti despre faptul ca au meritat-o.

    • #10

      Nu ca au meritat-o, nu ca nu s-ar fi intimplat, dar e POSIBIL ca ei sa fi fost sacrificati. “For the greater good” cum s-ar zice. Nu de alta, dar holocaustul/antisemitismul sint adesea invocate ca scuze daca ai ceva cu un evreu. Nu ma refer la antisemitism stupid si fara justificare, ci la situatiile alea cind un evreu se intimpla sa faca ceva nelalocul lui si daca ii atragi atentia imediat devii nazist, antisemit, holocaust-denier, si mai stiu-eu-ce…
      Legat de comunism, toti cei care il ridica in slavi si tot voteaza cu pesedeul au memoria a naibii de scurta. Tind sa cred ca si memoria si dragostea trec ambele prin stomac. Cu cit ai burta mai goala, cu atit ti se pare mai misto un regim care iti da un pahar de apa si o felie de piine, oricit de absurd ar fi acel regim.

  4. #11

    Cum se face ca toate comentariile au greșeli gramaticale, or fi scrise automat de virusi folosind traduceri de pe google translate ?

  5. “Românii acest popor bun, blând și drept”

    mie mi se pare ca intr-o anumita parte a lui e un popor de slugi si de iobagi care zic ca si boierul pesedist, chiar daca stiu ca boierul minte/nu face bine.

    dar ma rog, fiecare cu viziunea lui.

  6. #13

    Eu cand citesc aceste randuri chiar stau si ma intreb: de unde atita dragoste la boborul roman pentru un individ din cauza caruia, in buna parte, ne aflam acolo unde ne aflam.

  7. #14

    Cînd îţi merge prea bine, cînd ai toate mijloacele necesare să-ţi confirmi propriile păreri, indiferent cît de cretine sînt (de la Daci extratereştri la Soroş), cînd nu educaţia ci cultura e la pămînt, asta se întîmplă.
    Habar nu ai cum e să mori de la o răceală? Înseamnă că nici nu se poate. Hai să nu ne mai vaccinăm!
    Urăşti ţiganii şi manelizarea României (mă rog, mai puţin la petreceri, unde te rupi pe Salam)? Ai impresia că Soroş vrea să pună mîna pe toata recolta de gogonele cuşer Clar, hai că Hitler era soluţia!

    Lume proastă. Şi multă.

    • #15

      Ma scuzi, sunt de acord cu tine, dar o minima cultura fara un pic de educatie nu este posibila.

    • Genghis Han, exista o definitie a culturii care e mult mai aproape de adevarul stiintific decat asta pe care o stie majoritatea.

      Cultura pe scurt contine toate seturile de atitudini cultivate intr-o societate. Deci cum reactionezi la succes, la esecuri, cum trebuie sa abordezi o fata, cum trebuie sa reactionezi cand ai un accident de masina. Nu in sensul ca exista un singur raspuns, dar ca exista vreo 2-3 modele de raspuns.

  8. #17

    Intamplator dupa alegerile din decembrie am inceput Jurnalul lui Mihail Sebastian. Senzatia de deprimare probabil ca a fost exacerbata de contextul din prezent dar, desi ma asteptam, dezgustul a fost atat de mare, senzatia de “nu ne mai facem bine”, senzatia de “am ramas la fel”, dezamagirea fata de o generiatie idealizata…si realizarea cu groaza a faptului ca anii aia se pot intoarce oricand, cu tot tacamul, antisemitism, rasism, razboi. Greu de digerat cartea, cu mintea de pe urma, stiind ce va urma e greu sa descoperi pe de o parte lasitatea, ingustimea mintii unor intelectuali ai epocii, miicimea sufleteasca a majoritatii populatiei si in acelasi timp desi ii intelegi frustrarea si rabufnirea dupa ani de teroare si umilinte, e greu sa il asculti pe Sebastian bucurandu-se de intrarea rusilor in Romania, justificandu-le grobianismul si violenta care abia incepea sa ne ofere indicii despre ce urma….e greu pentru ca stii care e finalul…Bottom line…societatea noastra nu a fost niciodata mai luminata ca acum, atat de xenofobi si crestinopati cat suntem acum am fost intotdeauna….despre “jidani” se vorbea la fel si in interbelic si in timpul comunismului si acum…glumele cu “poponari” si toleranta de salon cu conditionari de natura estetica si ipocrite apeluri la “think about the children” in timp ce le mai carpim una peste ochi…metehne vechi. Si partea trista este ca, nu cred ca suntem nici cei mai rai nici cei mai buni…doar foarte ipocriti si ne mintim singuri, poate asta mi se pare inacceptabil ca inca ne adormim cu baliverne gen, tara mica si saraca, noi nu am atacat niciodata pe nimeni ne-am aparat doar saracia si neamul, cei mai ospitalieri si generosi, popor crestin cu frica de Dzeu, saraci dar destepti si educati, sarim trei clase daca plecam in America si stim toate capitalele lumii.

    • #18

      Ciudat… Mihail Sebastian este unul din cei mai apreciati evrei de catre “dreapta legionara” din Romania.

    • #19

      La ce anume te referi cand spui ca e ciudat? Partea cu Sebastian care justifica comportamentul rusilor si se bucura de prezenta lor? Asta mi s-a parut perfect explicabil, avand in vedere prin ce trecuse, cum ii zburase glontul pe la ureche si cata umilinta inghitise. Ei erau izbavitorii si simtea nevoia sa vada pedepsita o societate care pana f recent ii spunea in fata ca ar fi bine sa moara toti evreii, nimic personal, tu pari simpatic, dar sper ca tot neamul tau sa dispara in neant. Il inteleg perfect…mi se strange sufletul pentru ca stiu ce va urma doar…Sebastian nu avea de unde sa stie si nici nu avea sa afle vreodata, el murind f curand dupa “eliberare”. Ca o nota paralela, m-a impresionat marturia lui Sebastian despre Constantin Visoianu, printre putinele personaje luminoase si cu clarviziune ale epocii, trista previziunea lui despre rusi…intors de la Moscova unde facuse parte din delegatia Romaniei la semnarea armistitiului i-a spus lui Sebastian ceva de genul ca era singura varianta pe care o avea Romania dar ca ce au rusii nu e libertate si ca nu va urma nimic bun…

  9. #20

    Deci asa zapciule ne dai pe mina poterei ?

    • #21

      da

    • #22

      Se lauda si el.Oricum sa te inflamezi la asa -zisele opinii ale puberilor de pe flilelist mi se pare overkill.Toti am avut 16 ani il citiseram la 14 pe Sven Hassel si mai credeam ca nazistii-s cool.Voi credeti ca vreunul din comentatorii de pe acolo ii mai batran de majorat?

    • #23

      aveam cca 16 ani când l-am citit prima oară pe Sven Hassel și să moară bibi dacă mi s-a părut că naziștii sunt cool. poate n-am citit eu ce trebuie, dar mie mi s-a părut destul de antinazistă.

    • #24

      Ady p Subscriu

  10. #25

    Ce nu inteleg eu e de ce doar nazistii… Cu ce sunt ei mai vinovati decat comunistii?
    Unii au omorat la gramada, ceilalti au targetat elitele intelectuale. Metodele foarte asemanatoare – lagare de munca, tortura, impuscare.

    • #26

      Raspunsul facil este ca, ei, comunistii au castigat razboiul. Raspunsul elaborat e ceva mai complicat. Propaganda, anii de comunism, multe variabile.
      Dar in esenta da, comunistii sunt vinovati in egala la fel de mult ca si nazistii. Pentru tot.

    • #27

      Asta e comentariu tipic de dublu limbaj. Esti exact ca cei scoliti in propaganda rusa impotriva railor capitalisti. Spui ca rusii au furat tot din Romania tu o dai cu omv si resursele date pe nimic. Concluzie: Vlad, unde dracu in postarea lui Cetin scrie ceva de bine de comunisti? De ce limbajul asta cu : e rai maica dar si ailalti e rai deci in concluzie asa e lumea toata nu e nimeni mai breaz deci nu sunt chiar asa de rai.

    • #28

      Comunistii nu prea au fanboys d-astia de isi pun cenusa-n cap asa ca nu prea atraga tentia nimanui. Si mai e o diferenta de ideologie, astia de se aliaza cu nazismul vezi doamne ei sunt superiori pe cand comunismul nu ofera chestii de genul asta. Comunistii au glorificat mai mult munca si nu e nimeni prost sa glorifice de buna voie munca.

    • #29

      @maradona Arbeit macht frei? Doar comuniștii au glorificat munca?

    • Citeam o statistica undeva. In 1930 in Romania erau treisferturi de milion de evrei. In 1945 mai erau patru sute de mii. La revolutie erau cam zece mii. Azi mai sint intre trei si sase mii. Daca ne gindim ca o foarte mare parte din evrei aveau studii superioare (fac pariu ca IQ-ul poporului evreu e in medie mult peste IQ-ul poporului roman) concluzia ar fi ca daca n-ar fi emigrat astia in Palestina, Romania poate ar fi fost la nivelul de dezvoltare al Israelului. Fara evrei, acum aducem mai mult a Fisia Gaza…

    • #31

      Păcat că Gaza este așa tocmai din cauza ipocriților jegoși din israel. Cum se strâng ei la băutură să privească bombardamentul, ce drăguț, maxim de apreciat.

    • #32

      @mircea:
      Cand au calculat aia evreii din 1930 si aia din 1945 au tinut cont si de faptul ca Basarabia nu mai era romaneasca in 1945? #numaintreb.

    • @Alex: În 1940 se notau în România Mare circa 800 000 de evrei, din care:

      1. Evrei-români rămași în viață în 1945: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 410 000
      2. Evrei-români masacrați în Transilvania de Nord (cedată Ungariei – guvernul Szálasi). . .135 000
      3. Evrei-români dispăruți, uciși sau transmutați înainte de intrarea trupelor române . . . . .100 000
      4. Evrei-români masacrați sub guvernul Antonescu (800 000 minus 645 000) . . . . . . . . .155 000
      B. Evrei-ucrainieni din Transnistria aflată sub ocupația Armatei Române: . . . . . . . . . 135 000

      Dintre care

      1. Rămași în viață: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 20 000
      2. Masacrați sub guvernul Antonescu: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .115 000
      C. Numărul total al evreilor uciși sub guvernul Antonescu: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 270 000

  11. #34

    Iar se supara pe noi si nu mai pune poze cu femei in weekend 🙁

  12. #36

    Dude, wtf? Sper ca e clar ca majoritatea postarilor de pe aici legate de evrei – mine’s included – sunt tocmai ironice, pentru a rade de niste stereotipuri and shit.

    • #37

      s o crezi tu, asta e ce vezi. uute la boul de ventor, cum se caca pe el. si el e inca lejer

    • #38

      nu scapi asa usor. de ce ziceai ca publici comentarii antisemite, draga cetin?

    • #39

      boss, incearca sa te duci in pula mea. e ultimul tau comentariu aici.

    • #40

      Pedepsirea e Barbara dar ar trebui Sa facem un experiment, Sa nu Mai aiba dreptul la functii de conducere doua sute de ani Sa vedem Mai is asa valorosi si huliti cum se cred bagami as pula

  13. #41

    Din imagine:
    “Mai citeste folclorul!” ;

    dexonline.ro – ” FOLCLÓR s. n. 1. Totalitatea creațiilor artistice, literare, muzicale, plastice etc., a obiceiurilor și a tradițiilor populare ale unei țări sau ale unei regiuni. 2. Știință care se ocupă cu creațiile artistice, obiceiurile și tradițiile populare. – Din fr., engl. folklore. ”

    Cetin, ce pretentii sa ai?

  14. #42

    Sunt printre cei care au dat comment-uri despre antisemitism si nu-l poate nimeni condamna pe om ca nu-i place sa vada asa ceva, si ca ar prefera sa nu mai existe lucruri de gen aici la el acasa.

    Dar doar pentru ca le interzici unora sa isi exprime ideile si opiniile, nu inseamna ca acele idei si opinii dispar. Indiferent ca le consideri corecte, gresite, teribile, rusinoase, you name it . Antisemiti sunt probabil miliarde pe lume. Dar fara absolut nicio exagerare, miliarde. Cam toata populatia din lumea araba, procentaj foarte mare din populatia Estului Europei, Rusiei, Asiei Centrala. Apoi avem destui oameni si prin Vestul Europei, sau mai ales America de Nord .

    Ma gandesc asa oare, de ce exista atat de multi oameni anti-evrei pe lumea asta, incat fenomenul a primit un nume special. Nu rasism ( ca evreii nu-s rasa ), nu xenofobie, nimic altceva, ci antisemitism, ceva special. Tu te-ai gandit vreodata la asta Arhi ? Care o fi treaba cu poporul asta, etnia asta sau cum sa ii spunem, si ce oare au facut ei de atrag de-a lungul istoriei si prezentului atat dispret ? Sunt curios de raspuns .

    • #43

      Miliarde? Nu, tu nu vrei răspuns, tu vrei confirmări.

    • #44

      Cu alte cuvinte, poate au facut ei ceva, poate au injurat.

    • #45

      @V3nt0R – şi sînt vreun miliard de indieni care urăsc pachistanezii. Şi vreo suta de milioane de pachistanezi care urăsc indienii. Şi sînt aceeaşi rasă. Şi nişte milioane de musulmani care urăsc tot ce-i de altă religie. Şi creştini care urăsc musulmanii, sau evreii sau negrii. Ura nu-i nouă. Nici inventatul de motive nu-i nou pe glob.
      Şi te cotrazic la capitolul dacă “interzici unora sa isi exprime ideile si opiniile, nu inseamna ca acele idei si opinii dispar”. Dacă nu pui lemne pe foc, focul se stinge sau, cel puţin, se restrînge. Dacă promovezi ura, dacă o strigi în gura mare, dacă inventezi miliarde de oameni asemeni ţie şi motive pentru a urî, atunci se propagă.
      Nimeni nu se naşte rasist sau antisemit. Devii aşa ori din proprie experienţă ori datorită idioţilor care predică asta pe unde pot şi pe unde apucă. A celor care promit apartenenţă întru-n grup şi idei măreţe şi creţe.
      Te las pe tine să judeci (deşi am dubii serioase că poţi) care-i metoda cea mai uşoară de a deveni antisemit. Sau rasist. Sau orice fel de extremist.

    • #46

      Oamenii proşti au nevoie de vinovați pentru eşecul lor. Un om prost nu va recunoaşte că a greşit, că e vina lui, fiind prost şi ignorant se asociază cu alții ca el, cu cât numărul e mai mare cu atât nu va conta o explicație venită de la alții care au experiență. Cu cât e mai prost omul şi lipsit de educație, cu atât e mai uşor de manipulat.

    • #47

      Proprie experienta cu acesti mandrii domni a avut fratele lui tata, care activeaza in armata turca, iar eu am devenit din cauza povestilor lui, si din informatiile pe care le-am adunat despre tot ce inseamna evrei, israhell, si toate astea. Nu mi-a bagat nimeni nimic in cap, si nu am aceasta gandire pentru ca o au si altii. Nu este o ura care sa duca la ” as vrea sa intru cu o mitraliera in ei “, ci este o ura la fel ca a unui suporter care-i uraste pe suporterii echipei rivale. Ca a celor ce-i urasc pe alde Dragnea, Iliescu, Ponta etc. Asta este antisemitismul meu. As vrea sa scriu un comment lung cat un roman in care sa explic de la A la Z de ce am aceasta opinie, si sper sa am vreodata ocazia, acum nu am timp, si nu vreau sa fiu incoerent. Dar eu personal am mai dezbatut subiectul pe aici prin comentarii de destule ori .

    • #48

      @V3nt0R, pana acum te credeam doar un troll, acum incep sa cred ca esti doar prost. Motivul PRINCIPAL pentru care evreii au fost si sunt urati e Iisus. Ei sunt poporul care l-au lasat pe Mesia sa moara, scrie in Biblie daca nu ma crezi.

      In momentul in care esti educat sa urasti pe cineva pentru un singur motiv apar de la sine si alte motive; de la generatie la generatie motivele alea se multiplica si ajungi ca la un moment dat vinovatul principal pentru orice rau in lumea asta sa fie fix ala pe care ai fost educat sa il urasti.

      Antisemitismul nu se cheama asa pentru ca “multi oameni anti-evrei pe lumea asta” au hotarat sa dea un nume ci pentru ca un om, un evreu, a denumit fenomenul. Te las sa consulti internetul legat de etimologia cuvantului.

      “Doar pentru ca le interzici […] nu inseamna ca […]dispar” – ba fix asta se intampla. E in orice manual de manipulare a maselor. O idee/opinie are valoare si poate deveni realitate DOAR daca este validata de un grup(vezi orice religie de succes). Daca tii ideea/opinia izolata si nu lasi grupul de oameni care ar putea acccepta respectiva idee/opinie sa aiba acces la ea, ideea/opinia are sanse mari sa dispara(vezi scindarile din Biserica Crestina timpurie care nu au avut succes pentru ca a fost sublimata ideea si liderii din spatele ei).

      “Care o fi treaba cu poporul asta” – educatia, raspunsul e mai sus: singurul motiv pentru care suntem, ca si crestini, obsedati de ce se intampla in curtea evreului e Iisus. Ne valideaza parerea despre ei fiecare greseala pe care o fac, fiecare iesire din standardul nostru cultural. E la fel ca atitudinea romanului despre tigani: poate un tigan sa fie painea lui Dumnezeu, in momentul in care face un pas gresit(injura, scandal, etc.) ridicam din umeri si zicem… ce zicem? “Tiganul tot tigan”. l-am redus brusc la ceea ce a fost tot timpul in mintea noastra, o sub-rasa. Asa si cu “ovreiul”, odata ce perceptia noastra despre el ne e confirmata de educatia primita, orice relationare pozitiva va fi stearsa cu buretele.

      “Sunt curios de raspuns” – daca esti asa curios, stii ce a ingropat pisica?

    • #49

      @V3nt0R –
      1. “eu am devenit din cauza povestilor lui, si din informatiile pe care le-am adunat despre tot ce inseamna evrei, israhell, si toate astea”, cîteva rînduri mai tîrziu: “Nu mi-a bagat nimeni nimic in cap”. Ok… informaţiile culese de la alţii şi din experienţa altora (ca să nu spun din puţul gîndirii altora) aparent nu se pun. Btw – turcii au un genocid la activ, pe care încă nu-l recunosc. Eu aş pune niţel la îndoială sursa.

      2. “este o ura la fel ca a unui suporter care-i uraste pe suporterii echipei rivale”. Cuvîntul pe care îl cauţi e “stupidă”. “O ură stupidă”.

    • #50

      merita sa mai precizez ca arabii sunt semiti?

    • pai, dece?
      1. cu romanii au avut ceva scandaluri din motivul evident ca romanii erau peste ei
      dupa care

      1. Biblia
      2. Sunt un neam inchis si au fost mereu. Ei nu vor sa te converteasca pe tine, pentru ca pentru ei esti un subom, nu sunt ca musulmanii sau crestinii
      3. Educatie: sunt educati, au fost intotdeauna educati.
      4. Bani. Ei nu au in religie prostia cu “sarac si cinstit”. Pune asta cu 3 si cu faptul ca in evul mediu educatii erau doar cativa iar munca directa cu banii si mestesug nu prea era demna de european, rezulta o populatie inchisa si bogata
      5. Mizeria nobililor. Era misto sa te poti imprumuta la Itic si daca nu aveai de unde sa ii platesti sa iti amintesti de punctul 1 si sa il arzi.

      mai zic?

    • #52

      @animal00:
      1.) mergi prea in spate cu romanii.
      4,5) era in Evul Mediu principala metoda prin care nobilii scapau de datorii. Pana cind a aparut institutia numita “evreul regelui”. Aici e posibil sa bat un pic campii.

    • #53

      @animalu’ Ok, te-ai prins care e una dintre cele două religii mare care nu fac prozeliți pentru că pur și simplu nu le pasă. La ei religia este identificată cu apartenența la grupul social în care s-au năsuct, adică poporul evreu. Ceilalți știi care sunt? Că sunt oarecum foarte numeroși.

    • #54

      auzi, nu ma primiti si pe mine la voi? nu am nasul mare, dar sunt rau de gura si zgarcit

    • #55

      @ventor Lumea nu e anti-evrei cât este anti-jidănime. Evreii adevărați sunt ăia de au fost pictați în icoane ce seamănă foarte mult cu arabii: ten negricios, nas acvilin, ochi negri/căprui. Restul sunt niște triburi, în principal hazari convertiți. Ei, evreii ăștia adevărați nici ei nu suferă jidovimea sionistă : m.youtube.com/watch?v=SdgS75YBr-M
      Chiar o parte însemnată dintre hazarii ăștia sunt împotriva jidanilor alde soros, nuland, rockefeller, maz goldstein, genrikh yoda, lenin etc.

    • #56

      @V3nt0r, eu nu-i urăsc pe Dragnea, Ponta și compania. eu detest ceea ce fac ei și dacă pe ei îi disprețuiesc, îi disprețuiesc pt ceea ce fac, pt modul lor de comportare, așa cum zicea cineva, pt ceea ce aleg ei să facă, nu pt ceea ce sunt ei, in sensul că nu pot schimba, gen că sunt din Teleorman sau mai știu eu ce.
      dacă nu vezi diferența, îmi pare rău pt tine.

    • #57

      @Ventor
      Si arabii sunt semiti desteptul lui tata !

    • #58

      @Sefu Sigur ca te primim. Avem o mică taxa lunară de 100 de euro, dar îmi dai mie banii si ai reducere 10% pentru ca te citesc demult.

    • #59

      problema e…ce facem cu taierea imprejur??

    • @Arhi: Pentru taierea imprejur iti recomand o clinica specializata din strainatate plasata intr-un loc unde te simti ca in povesti. numisfera.ro/wp-content/uploads/2012/01/P1175778-Medium.jpg
      numisfera.ro/wp-content/uploads/2012/01/P1175777-Medium.jpg
      Te simti ca in povestile cu Muck cel Mic, Alibaba…
      Tanger, Maroc.
      E misto ca la urma poti verifica eficacitatea operatiei la un local de genul asta:
      numisfera.ro/wp-content/uploads/2012/01/P1175807-Medium.jpg

    • #61

      Lasă Șefu’ că o să fie mai răcoare vara.

    • #62

      Sefu’, vezi ca ceilalți sunt hindușii. Si nici nu trebuie sa te tai pe nicăieri.

    • #63

      @V3nt0R: exista o denumire speciala (si gresita) pentru ura impotriva evreilor pentru ca minunata noastra religie crestina I-a declarat vinovati de deicid, in consecinta inamicii numarul unu. Persecutia lor nu e de ieri de alaltaieri, inchizitia spre exemplu tintea cu precadere tot evrei la fel ca pogromurile din Rusia s.a.m.d.

  15. Citesc pentru a patra oara Nyiszli Miklos – Am fost medic in Auschwitz. Cutremurator de fiecare data.

    Poate ma ajuta cineva de pe aici. Despre epoca criminalului Ceausescu avem ceva carti obiective? Caut, dar nu gasesc. Ms.

    • #65

      Din zona rosie cauta Robert Conquest “Recolta durerii”.
      Din zona galbena, vezi Nanking
      Din zona vintage, cauta Joel Kotek & Pierre Rigoulot “Secolul lagarelor”.

    • #66

      Virgil Ierunca – Fenomenul Pitesti
      In Mihai Pacepa – “Mostenirea Kremlinului”, “Orizonturi rosii”. Pe-astea trebuie sa le citesti printre randuri ca tipul incearca sa se dezvinovateasca. Oricum, sunt mindfuck.

    • #67

      fenomenul pitesti

    • #68

      Inchisoarea noastra cea de toate zilele de Ion Ioanid.
      Sarpe, inca nu ne-am lamurit daca Pacepa era agent dublu, triplu, sau de ce nu cvadruplu. Ca literarura beletristica e interesanta. Ca si marturii credibile… nu stiu. Poate.

    • #69

      Si eu am trait in comunism – abia am inceput cartea, dar imi aduce aminte de copilarie. foarte evocativa

  16. #70

    Pot sa fac o gluma proasta? Sefu’, ma torni daca o fac?

  17. #72

    Se spune ca intr-o dimneata de ianuarie, chemat fiind la micul dejun de catre Hitler, Heidrich l-ar fi auzit pe acesta spunand: Heidrich, pass the juice!! Pass the juice!!!
    Ce a inteles Heidrich nu stim, dar cam la o saptmanina dupa aceea a organizat “conferinta” de la Wannsee.
    Da stiu. Serios vorbind, oribil. Cred ca ma duc sa ma torn singur.

    • #73

      Suc in germana e “saft”. Nu putea fi nicio confuzie. Asta e banc Anglo-Saxon, din categoria “daca engleza e fost destul de buna pentru Iisus sa o invete si mexicanii” (referitor la predarea religiei in limba materna elevilor mexicani din Texas).

  18. #74

    aia de au scris agramat ca in general trebuie beliti aia de nu ne plac noua perfectilor, chiar daca pare ca au un mesaj foarte agresiv si usor retardat, nu sunt departe de ceea ce glasuiesc altii pe scena publica fara pic de jena. sunt convins ca retardei din astia cand vad un tariceanu, un dragnea, neamtu si alti stupizi care arunca vorbe despre poporul maret si acei oameni care trebuie dati la o parte din calea maretiei lui, simt ca au o oarece misiune speciala in cap.

  19. #75

    Ce film?

  20. #77

    no, chiar iti pui mintea cu copii care bantuie tractoarele patriei? mai ales fl, care e un fel de caracal al internetului romanesc.

  21. Sa nu uitam ca “Nazism” inseamna de fapt “national-socialism”, chestie care a uns pe suflet Germania interbelica ce tocmai si-o luase dupa primul razboi mondial. Sunt unele curente de opinie conform carora termenii duri impusi Germaniei dupa razboiul 1 au dus la degradarea nivelului de trai si la aparitia acestor fenomene extremiste (rupeti de la voi $2 si ascultati asta www.dancarlin.com/product/hardcore-history-16-nazi-tidbits/, merita fiecare cent).

    …iar un soi de national-socialism avem si aici, in curte la noi. Argumentul contra Iohannis? Nu e roman! Cine e raul suprem? Soros – un strain! Cine ne strica economia? Multinationalele!

    • #79

      Nu e vorba ca sunt unele curente, e opinia majoritatii istoricilor ca termenii duri si conditiile draconice impuse Germaniei prin Tratatul (tratatele) de la Versailles au permis ascensiunea national socialismului si pe cel al lui Hitler.
      Insa in Germania acuzatiile antisemite (daca e sa ne limitam le sfarsitul WW1) si antisemitismul au inceput sa se arate din ultimii ani ai razboiului si din momentul capitularii. Generalul Ludendorff, parca, i-a acuzat pe evrei pentru tradare si ca sunt principalii vinovati pentru infrangerea Germaniei. Cu toate ca 100000 de evrei germani au luptat in armata germana in timpul ww1, iar 12000 si-au dat vioata pentru Vaterland…
      Deci Hitler si national socialismul au venit pe un pamint relativ fertil genului asta de idei. Dar ascensiunea lor n-a fost chiar usoara si lina… Dar despre asta in episodul viitor.

    • A fost o conjunctura nefericita – evreii au fost inca din evul mediu urati si discriminati (nu mai conteaza de ce, asta e alta poveste), si nu numai in Germania. Ei au primit atentie speciala in Germania pentru ca aveau bani (asta e, neam de bisnitari) si atunci au inceput sa fie aratati cu degetul. Asta prinde de minune la o populatie saraca.

      Oh shit, lucrez la multinationala si am bani…

    • a mai venit si boicotul din anii 30 impus de un evreu din NY care a dus la o scadere a pibului serioasa

  22. Istoria o scrie cel care castiga razboaiele, in rest, trebuie sa traiesti o perioada ca sa iti poti da cu parerea despre ea. Exemplu practic: eu am o parere proasta despre comunism, l-am trait in copilarie si nu mi-a fost bine, sotia e proCeasca convinsa, ca a avut “pile” in familie si n-a dus multe lipsuri. Totusi, amandoi votam contra PSD, de fiecare data. Ne dam seama ca nu asta e viitorul in care sa ne creasca copilul.
    Ce vedeti pe sus in poze sunt copilasi care n-au trait perioada, doar ce au prins prin filme (care se stie cat sunt de reale) si au citit Sven Hasel. Poate printre comentatori 1-2 nazisti convinsi de Mein Kampf, in lipsa de alte surse literare, probabil mare, chelios, tatuat si nu-l duce mintea decat la violente si glume de kkt, pentru ca nu si-a gasit inca nasul, sau n-are cultura necesara, care sa-i schimbe modalitatea de gandire. Pe astia nu ai cum sa ii educi.

    • “trebuie sa traiesti o perioada ca sa iti poti da cu parerea despre ea” – asta nu prea intelege lumea. Pe de alta parte aia care zica ca “era mai bine pe vremea aia” au trait atunci.

    • #84

      Trebuie sa traiesti 2 perioade si sa ai dinti in amandoua ca sa faci o comparatie corecta intre ele. Multi nostalgici fie erau bebelusi de lapte in comunism fie au fost pensionari stirbi in capitalism.

  23. #85

    Hai ca cica NASA se pregateste de un comunicat “bomba”! O fi legat de baza nazista de pe “partea intunecata” a lunii, sau au descoperit originile lui Tim??? Hmm… Vedem…

    • #86

      nu e ala cu microorganismele de pe Ceres?

    • Sa descopere originea lui Tim? Never 🙂

      Conform unei camere video stradale, asa a aparut copilul stelelor:
      www.youtube.com/watch?v=5LCAvh1nvvs

    • #88

      Poate o sa anunte ca Pamantul e plat, la fel ca Soarele.

    • #89

      Radem, glumim dar in incinta :)) Oricum ce v-am spus eu ca voi nu meritati sa spun ce si cum, n-ai cu cine dom’le. Bine e si din cauza la impostori… dar nu numai… Ce sa mai discutam… 😀 :)) …

    • #90

      @”Tim”: ca tot vorbim de impostori…. IMPOSTORULE!!!!
      La un post legat de nazisti sa-i scape adevaratului Tim un comentariu doct legat de romanashi si nazisti de dreapta… N-ai sa vezi asa ceva. Hmm!

    • #91

      Astazi nu prea imi arde de astea…e cu primavara, e cu soare e cu alea, alea… azi nu… poate maine… vorbim, dar azi nu…:))) .

    • #92

      NASA a descoperit un sistem solar cu vreo sapte planete ca Pamantul. Deci pana la urma Firefly are un sambure de adevar in el.

  24. #93

    Colegilor nu uitati ca evreii sunt tot oameni iar oamenii sunt si buni si ne-buni. E inadmisibil faptul ca au suferit si au fost prigoniti, asta a fost barbarie, dar aproape la fel de neacceptat e si faptul ca unii dintre ei incearca sa traga foloase din durerea celorlalti. Cunosc evrei de nota 20 dar stiu si unul care la betie se lauda in gura mare ca ei l-au omorat pe Isus, unul dintre ei cum ar veni. Fiecare e responsabil ptr propiile fapte, nu trebuie judecat ptr faptele altora. Sunt insurat cu o juma’ de evreica, asta ma califica sa vb mai liber poate. Avem de invatat de la ei , nu numai sa fim uniti dar mai ales cum sa facem agricultura, nu stiu ce tehnologie au, ce descantece si incantatii fac dar legumele si fructele lor sunt foarte-foarte gustoase. Asa de bune incat toate restaurantele de lux arabesti folosesc alimente evreiesti, nu au nici o greata pe tema asta.

  25. #95

    Pentru astia care slavesc comunismul parca as rupe țara, doar putin la un colt. Sa facem 1-2 judete autonome si comuniste, sa se mute acolo, sa traiasca in foamea lor si sa ne lase in pace. Pacat ca Teleorman si Vaslui nu sunt invecinate…

  26. #96

    Eu sunt curios daca admiratorii astia ai lui Hitler stiu ce avea de gand omul sa faca cu poporul german, dupa castigarea razboiului, nu ca n-ar fi facut destule si pana la razboi. Si de ce naiba au ei impresia ca Romania ar fi fost aplaudata si premiata daca Germania ar fi invins?

    • #97

      Pai din ’41 si pina in ’44 sa nu uitam ca noi am fost alitii germanilor. Aplaudata, nu stiu. Premiata… Depinde cum privesti situatia. Sa nu uitam ca in perioada ’41-’44 Romania a avut in administrare Transnistria (adica fasia de pamint dintre Nistru si Nipru, nu caricatura fantosa din ziua de azi. Deci un teritoriu na-na-na).
      Daca Germania ar fi castigat razboiul (si au fost mai aproape de castigarea lui decit multi dintre noi credem), ar fi fost posibil ca in marinimia lui, Hitler sa fi spus: ba, romanilor, uite care e chestia – v-am dat teapa: nu primiti nordul Translvaniei inapoi, ba mai mult, mai cedati inca un judet Ungariei, ca imi sunt mai simpatici (aici exagerez), dar pastrati voi Transnistria si tot ce inseamna ea (inclusiv Odessa). Am fi putut sa spunem nu? Nu cred.
      Cam toate modelele teoretice privind o posibila victorie a Germaniei cam asa preconizau ca va arata Romania (nu sunt multe, si majoritatea din zona literaturii, mai putin istoricilor): Romania fara Nordul Transilvaniei, dar cu Basarabia si Transnistria.

  27. #98

    nu ca as incuraja, dar libertatea de exprimare ar trebui sa fie mai presus de legea 107/2006
    asta cu interzicerea suna a CNA, muie A3RTV, 1984, reglementarea a ce spui si ce gandesti
    presupune ca oamenii sunt suficient de idioti incat sa fie influentati de niste pareri

    cu ce te deranjeaza daca niste dementi spun tampenii? a daca incep sa actioneze ii bagi la bulau dar asa..
    sa fii cercetat penal pt niste vorbe, gesturi e absurd si trist

    • #99

      Bine ai venit in lumea dublului standard

    • #100

      și în același timp există legislație care zice că nu ai voie să inciți pe alții la ură, violențe, etc împotriva unei minorități de orice fel (etnice, religioase, sexuale, etc)

    • #101

      @adrian @Flat repetați după mine: moderație, extremism, moderație, extremism. Acum continuați singuri.

  28. #102

    da’ de tigani mai putem zice?

    • #103

      Da de consilierii evrei lui Dragnea???
      Cetin, vrem exceptii!!!

  29. #104

    Cred ca lumea ar trebui sa invete sa urasca individul si nu intreaga lui comunitate.
    Mie nu imi plac anumite comportamente, atitudini si mentalitati de prin diverse culturi, dar nu am simtit nevoia sa urasc o natie intreaga pt asta.

  30. #105

    Un singur lucru am de comentat.
    “Dar de urât cu maximă, MAXIMĂ putere îi urăsc pe naziști. Pe cei ce vin cu ura împotriva evreilor, cu heil hitler și restul. Pentru că acolo deja acei oameni sunt o tumoare ce trebuie, pur și simplu, eradicată, prin orice mijloace.”

    Inlocuieste “nazisti” cu ce vrei tu. Inlocuieste ” impotriva evreilor, cu heil hitler si restul” cu “acea ideologie pe care eu o sustin”.
    Vezi problema? O solutie de genul “eradicata prin orice mijloace” poate fi o solutie ( dintr-un anumint punct de vedere) DAR ea stabileste precedentul ca acest lucru este acceptabil. Si mai devreme sau mai tarziu vor aparea alte grupuri care vor considera ca este acceptabil sa faca acelasi lucru impotriva grupului tau de interese sau a ideologiei tale.

    Daca vrei sa distrugi o ideologie trebuie sa o faci prin educatia noilor generatii.

    • #106

      nu, nu vad problema

    • #107

      Si ce faci atunci cand ideologia noii generatii nu exista? Ce faci cind noua generatie e mai putin interesata sa caute adevarul in biblioteci si mult mai dispusa sa se lase atrasa de interpretarile facile de pe internet, care le dau informatia “semidigerata” prin “stomacul” altuia? Ce faci atunci cind noua generatie se lasa atrasa intr-un delir de influenta?

    • #108

      Da, scuze, m-am repezit si eu ca rata la muci, doar pentru ca am citi gresit.

    • #109

      Tu urasti pentru ca punctul tau de vedere ti se pare valid. Si ii urasti pe nazisti pentru ce au facut.
      Ce au facut – au facut pentru ca lor li se parea punctul lor de vedere valid.
      Pentru cineva care nu iti impartaseste punctul de vedere – solutia ta este la fel de criminala ca a lor. Esti practic acelasi lucru daca faci acelasi lucru.

      Tie ti se pare valid si optim – dar repet – asa li s-a parut si lor – si uite cum se uita lumea (istoria – si chiar si tu) la ei astazi. Realizeaza ca daca faci acelasi lucru indiferent cat de indreptatit ti se pare cazi practic in aceeasi capcana.

    • #110

      nu, nu realizez. incheie discutia, e retarda

    • Inlocuieste “nazisti” cu ce vrei tu. Inlocuieste ” impotriva evreilor, cu heil hitler si restul” cu “acea ideologie pe care eu o sustin”.

      deci…cum ar veni putem sa inlocuim urasc niste oameni al caror scop si actiune a fost sa omoare niste oameni pentru singurul motiv ca nu le placea ca aveau pula fara caciula…cu “mie nu prea imi plac perele”

    • #112

      da, e perfect logic. sau cu Mie imi place laba. e acelasi lucru.

    • aparent…nu intelege diferenta intre a fi ceva si a deveni ceva.

      Nu poti sa te deevreesti. Te-ai nascut evreu/tigan/negru…aia e. Stiu ca doua sunt etnii si una e religie, dar nazistii nu te ridicau cu intrebarea “esti evreu practicant?”. Cred ca daca te converteai la alta poveste cu zane aveai sanse sa scapi.
      Nu te nasti nazist. Tu consideri ca nazism e bine. ca e bine sa ii omori pe aia care nu au alta vina decat ca s-au nascut ceva ce nu iti place tie. Nu conteaza ce fac, sunt rau pentru ca sunt nascuti X.

      Acum am o problema cu antimusulmanii. Aia care considera toti musulmanii vinovati. Ca religia lor suge, deci toti sug. Si…imi dau seama cat de usor a fost sa impui antisemitismul in perioada aia

    • #114

      Atata timp cat mentii o stare de conflict nu te astepta sa se rezolve ceva.
      Daca ar fi dupa mine as lasa unele lucruri sa se intoarca la stadiul de istorie. Nu poti invinui copiii si nepotii pentru ce au facut generatiile trecute. Eu habar nu am de unde mai poti cumpara un negru si nici nu stiu cum se gazeaza un evreu. Asa ca daca nu mi-ar fi spus nimeni despre astea nici prin cap nu mi-ar fi trecut. In schimb probabil si nepotii mei vor sti ca a fost unu hitler si a facut nu stiu ce pe vremea cand trebuia sa scrii scrisori.

    • #115

      @animalu musulmanii ar avea posibilitatea sa isi reformeze/limpezeasca credinta cum au facut altii.
      de exemplu Ataturk a declarat Turcia stat secular, si dupa ce au introdus alfabetul latin au tradus cartea lor sfanta din araba in turca sa priceapa tot “taranul” ce zice respectiva carte. da Ataturk fondatorul Turciei moderne a fost dictator care a separat puterea in stat. cu toate astea in zonele rurale vei gasi o alta lume fata de orasele turistice sau capitala.
      te invit dealtfel sa discuti cu musulmanii legat de religie, si sa te distrezi cand afli ce idei au despre chestii gen gay, rolul femeii in societatea lor, parerea asupra sharia, asupra statului islamic.
      sunt curios daca vei intelege de ce se urasc si ei intre ei ( hint din 73 de grupari doar una e adevarata restul sunt kufari)
      deci oamenii ar putea sa faca ceva dar nu vor, nu pot au alte treburi. iar lumea se plange de islamofobie

    • #116

      @animaloo
      ro.wikipedia.org/wiki/Om_de_paie

      O sa inchei discutia aici. Nu ii vad sensul mai departe. Opiniile sunt prea polarizate.
      Parerea mea sincera este ca sfarsitul acestor atitudini sau “derapaje” cum le numeste arhi poate fi doar educatia.
      O intrebare pe care ar trebui sa ne-o punem este de ce este Europa inca atat de divizata dupa atata timp. Un raspuns ar fi: pentru ca de-a lungul istoriei s-au omorat pe capete fiecare considerandu-se indreptatit sa il omoare pe celalalt pentru ca in trecut situatiile au fost inversate. Asa se nasc resentimente, asa apare ultranationalismul si ura fata de ceilalti.

      Ura celor ce au castigat Primul Razboi Mondial exprimata prin conditiile incredibil de nedrepte prinse in tratatul de la Versailles este principalul motiv pentru care Hitler a ajuns la putere.
      Solutia lui arhi merge doar daca poti ucide, garantat, toti indivizii care adera sau care ar putea simpatiza o anumita idee considerata “nedezirabila”. In teorie – daca ai putea sa-i prinzi si sa-i omori pe toti atunci da – ai putea distruge o ideologie dintr-o lovitura. Aplicarea practica este insa irealizabila. Mai ales in ziua de azi cand o idee poate trai mai departe in diferite medii de stocare (fizice sau digitate).

      @Genghis – “Ce faci atunci cind noua generatie se lasa atrasa intr-un delir de influenta?”
      E o situatie trista. Si mai trist este ca noua generatie a fost atat de putin educata incat au ajuns in aceasta situatie.

      @”Atata timp cat mentii o stare de conflict nu te astepta sa se rezolve ceva.”
      Corect. Asa vad si eu lucrurile. Cu singura mentiune ca da, metoda lui Arhi ar putea de asemenea functiona daca ai putea ca prin minune sa ai resursele si mijloacele necesare sa duci un conflict pe care sa-l castigi si apoi sa ii stergi pe cei invinsi de pe fata pamantului.
      Ex: Roma vs Cartagina. (desi si aici, raman destule dovezi istorice – demonstrand ca omul nu a putut nici atunci si nu cred ca poate nici acum sa stearga complet un grup si o ideologie de pe fata pamantului).

  31. Dincolo de teribilismul unor tineri care încă n-au atins vârsta majoratului și cărora li se pare fascinantă figura lui Hitler sau circumstanțele comunismului, și mie mi se pare scârbos să preaslăvești regimuri totalitare, totul sub mantia protectoare a naționalismului. Un popor needucat va căuta soluții radicale la probleme stringente. Și soluțiile vin sub forma acestor regimuri totalitare care promit prin reforme populiste soluții rapide și – mai ales – găsesc țapi ispășitori. Iar ce țap ispășitor mai bun decât acela care nu se poate apăra? Adică cel din minoritate – țiganul, evreul, secuiul, intelectualul. Un popor needucat și disperat va primi cu brațele deschise soluțiile pe termen scurt și va fi fericit că cineva e în sfârșit pedepsit pentru criza financiară sau ciuma sau molima prin care majoritatea tocmai a trecut. Naziștii au promis schimbare și scoaterea Germaniei din datorii și au arătat cu degetul spre evrei. Stalin și Mao au executat intelectualii ca prag de început pentru promisa schimbare în bine. Istoria însă ne spune clar că formațiunile de extremă dreaptă sau stângă pur și simplu nu pot funcționa și nu aduc bine în schimbare. Și mi se pare trist că mai există azi, în epoca Internetului și a informării, nostalgici ai acelor vremuri.

    • #118

      Dupa ce intri si vezi ca iti e bine in grupul ala nu iti mai vine sa pleci asa usor si parca nici nu ai vrea sa fii tu ala de da totul peste cap.

    • #119

      marire de pensie anyone?

    • #120

      Pai teoria ta se contrazice un pic cu situatia din teren: poporul german era needucat?…

    • #121

      @Răzvan T. Coloja: secuiul se poate apara: nu iti vinde paine daca nu stii ungureste.

  32. #122

    Absolut de off-topic. Domnilor, știu că a trecut ziua lui Valentin, am scăpat cu ceva daune financiare. Totuși, pentru că vine 8 Martie am o recomandare de cadou pentru doamnele din dotare: www.emag.ro/suport-genunchi-1300003/pd/D9RTJ2BBM/

  33. #123

    Stai sa vezi pustanii americani cum incearca sa promoveze marxismul si alte aiureli pe care nu le inteleg.

  34. #124

    Om bun, curtea ta, regulile tale. Dar sper că-ți dai seama că practic ai amenințat cu reclamația la poliție pe oricine ar putea avea o părere (bună/proastă/tâmpită/retardă/influențată) despre evrei, Hitler și ce s-a întâmplat, PE BAZA comentariilor strânse de alt blogger la un film despre Hitler. Și să ameninți de genul că ‘știu multe despre voi’, sincer mie îmi schimbă destul de mult părerea despre tine. Și nu în bine. Da, știu, nu te interesează.

    Pe de altă parte, dacă filmul cu pricina era despre negri/țigani/moldoveni, cam ce fel de comentarii crezi că se adunau acolo?

    Oricum, eu îmi voi stăpâni de-acum pornirile de a comenta des pe aici, că nu se știe împotriva cui mai prinzi ură și pac cu subsemnatul la miliție. E păcat să iei decizii ce țin de siteul tău bazându-te pe comentariile de la un film despre Hitler. Părerea mea, nu mai zic că poate mă iei în colimator…

    • #125

      parerea gen moarte evreilor nu e buna sau proasta. e un atentat la orice umanitate. e decizia ta ce faci in continuare.

    • #126

      Eu n-am scris pe undeva de părerea ‘moarte evreilor’.

      OK, dacă moarte evreilor = atentat la orice umanitate, înlocuim ‘evreilor’ cu ‘musulmanilor’. Sau cu ‘martorilor lui Iehova’. Rămâne tot atentat la orice umanitate sau se transformă în altceva?

    • #127

      daca nu ai scris undeva moarte evreilor, care e scopul acestei discutii plina de filozofie de cacat?

    • #128

      Ce repede ai ajuns la jigniri. Tu mi-ai pus în gură vorbele alea, eu ți-am scris că nu le-am folosit.

      OK, înțeleg. Chiar aveam altă părere despre tine. Dar probabil că și pe blogul tău se aplică, la scară mai mică evident, ‘filozofia de căcat’ care spune că poți afla cât de liber ești (să comentezi, în cazul de față) atunci când afli despre ce n-ai voie să comentezi. Vezi că a nu știu câta ediție a Mein Kampf s-a vândut în timp record, poate faci cumva și obții datele celor care au cumpărat-o, ai avea o listă frumoasă de trimis la miliție.

      Păcat, mare păcat. Însă, și cu asta închei, bătătura ta – regulile tale. Sănătate!

    • #129

      Poate scopul ar fi să înțelegi că esti ipocrit. Dar e probabil la fel de mult ca a convinge un evreu că nu, poporul lui nu e mai presus cu nimic fata de altul și lui nu i se cuvine nimic in plus fata de alții doar pentru ca e evreu.

  35. #130

    Pai bravo mai, la ce va asteptati de la comentariile de pe filelist? Eu le consider de ani buni o sursa de amuzament mai ceva ca alea de pe youtube.

  36. #131

    Naziștii îmi provoacă o greață profundă dar comuniștii, după ce au făcut României, după milioane de români torturați și uciși îi vreau interziși.
    Cum se poate să avem o lege anti-legionari și ea chiar să se aplice iar iliescu și iulian vlad să se plimbe liberi?
    Ura împotriva evreilor era justificată la acel moment. Ce nu e justificat e genocidul dement pornit împotriva lor.
    Dar ura comuniștilor împotriva românilor ce motivație a avut? Fântâna Albă, Siberia, experimentul Pitești, horthy etc.
    Naziștii ne-au lăsat. Comuniștii încă ne conduc și ne urăsc.
    Noi plătim pt. holocaust în condițiile în care cu ajutorul României s-au salvat 400.000 de evrei, am fost lăudați chiar de Simon Peres, mulți israelieni vorbesc românește sau părinții/bunicii lor. După ce i-am scăpat de moarte, după ce că 75% din comuniștii criminali aduși de ruși în Romania erau evrei, cominterniștii ce sabotau România erau într-o proporție mare jidani și tot noi plătim?
    De ei mi-e milă, de noi mi se rupe inima.
    Cât despre ironia “românii acest popor bun, blând și drept”, până la urmă noi suntem îndreptățiți să îi urâm pe ruși, americani, francezi, unguri, sârbi, ucraineni, evrei, comuniști.
    Ei cu ce drept pe noi? I-am aruncat cumva în lagărul comunist 50 de ani? I-am bătut și omorât, le-am ars de vii preoții, i-am deznaționalizat cu forța, i-am trimis la cercul polar, le-am schingiuit și torturat elitele?
    Cu rare ocazii ne-am arătat latura asta urâtă și atunci că răspuns la ani grei de opresiune și nedreptate.
    N-om fi așa cum credem că suntem dar nici restul nu sunt mai breji și chiar n-au nimic de demonstrat în fața noastră.

    • #132

      Comisare, da’ pe Horthy de ce-l bagi la comunisti, ce ti-a facut?
      “până la urmă noi suntem îndreptățiți să îi urâm pe ruși, americani, francezi, unguri, sârbi, ucraineni, evrei, comuniști.” – indreptatiti de ce? Iar comunistii nu sunt un popor, precum ceilalti. Sunt un personaj colectiv.

    • #133

      @Genghis Bela kun am vrut să zic. Nu că ar fi mai presus gunoiul ăla de horthy, blestemat fie-i sufletul!
      Cum adică îndreptățiți de ce? Că ei au început lupta împotriva noastră de multe ori vărsând sânge aiurea. Sau din plăcere. Alteori s-au purtat cu noi cum nu se poate mai rău.
      Am făcut și noi din astea, când am invadat stepele rusiei spre exemplu. Multe jafuri și violuri au întreprins ostașii. Desigur, asta după ce ne-au mai călcat rușii de câteva ori cu aceleași obiceiuri. Iertăm, nu uităm.
      Comuniștii nu sunt un popor, nici măcar oameni.

    • Comisare, bunicul meu povestea cum se leganau rusii si rusoaicele atirnati de felinarele din Odessa prin ’42.

    • #135

      Comisare. ura asta “indreptatita” ne tine pe noi in loc incremeniti in aceeasi pozitie din vremuri imemorabile. Si cand spun “noi”, ma refer la popoarele astea din regiunea asta blestemata de Europa, cum sunt romanii, bulgarii, ucrainienii, sarbii, croatii, ungurii, grecii (da-da, chiar si grecii). Ura asta “indreptatita” care tot timpul ne susura la ureche “tu esti mai bun decit celalalt. Nu conteaza ca ai chilotii mai rupti si mai plini de cacat la fund si pata galbena din fata e mai mare. Tu esti mai bun. Tu esti aici dintotdeauna. El e un barbar/migrator/venetic/mancator de carne cruda. Ce drept are el aici?”. Ura asta “indreptatitia” conform careia tot timpul altii sunt vinovati pentru alegerile noastre gresite. Ura asta “indreptatita a bulgarilor contra grecilor si sarbilor, a sarbilor impotriva buulgarilor si ungurilor, a grecilor impotriva albanezilor, a ungurilor impotriva romanilor, slovacilor si sarbilor, a ucrainienilor impotriva rusilor, polonezilor si romanilor si a romanilor impotriva tuturor a atras asupra regiunii asteia “renumele” de butoi cu pulbere al Europei. Ura asta de sorgintem bal;canica. Si cand spun balcanica nu ma refer la regiune, ci la spirit. Nu mai stiu care cancelar austriac (parca Metternich, dar e posibil sa ma insel) spunea ca Balcanii se termina la portile Vienei (bine el parca spunea ceva de genul ca balcanii se termina acolo unde incepe Lanstrasse, o strada foarte lunga din Viena, desi e posibil sa ma insel asupra numelui strazii). In fine, ai prins idee.
      Ura asta “indreptatita” de care pina cand noi, astia toti enumerati mai sus nu vom reusi sa scapam, cineva tot timpul va profita de ea pentru a ne atita unii impotriva celorlalti.

    • #136

      errata: e intr-adevar vorba de Metternich, dar strada nu e Landstrasse, ci Rennweg.

  37. #137

    Este o zicala care spune ca ceea ce incepe cu evreii niciodata nu se termina cu evreii.

  38. #139

    Mda, santem o natie idioata. Dar nu doar pt ca niste troli isi umfla muschiul rasist pe net. Elefantul e altul: pt ca nu se vede nimic in urma noastra si santem la fel de prosti, nu invatam nimic din greseli. E doar “am fost s-om fi”. Nu autostrazi, nu servicii, nu dialog social de Doamne-ajuta. Doar isterie, “sa se dea”, mie sa-mi fie bine acum”. Sau alta dovada: sa fie niste kkti post-comunisti majoritari dupa 27 de ani. Inteleg un an-doi, hai 5. Dar NU 27 de ani, in pizda masii! 🙁 Basca nici-o optiune de dreapta serioasa, “dreapta” e infectata de aceleasi javre de stanga. Pai nu santem imbecili?

  39. #140

    Eu cred ca efectul care inca il are comunismul asupra romanilor e un exemplu classic de efect Stockholm la nivel de multime. Si mai nasol pt multi a fost faptul ca frecau o menta fantastica in intreprinderi si puteau sa fure pt ca furau toti. Si bonus! Nu prea puteau fi dati afara. Iar cand totul s-a prabusit au vazut ca lucrurile s-au schimbat si aoleu! trebuie sa munceasca.
    Pentru cei care zic ca nu prea era foame-luati albumele cu fotografii de prin 1980-1989 si uitati-va la oamenii din ele. Majoritatea au obraji supti- iar copilasii sunt aproape stravezii.

  40. #141

    pentru mine, comunismul a fost bun pentru un singur motiv..mi-aminteste cit de tinar eram..norocul meu ca am avut o tinerete normala…ghinionul meu ca asta s-a-ntimplat pe timpul comunismului..sa pot sa judec acum intr-un mod obiectiv impactul comunismului asupra tineretii mele exuberante, naive, inconstiente, e practic imposibil….sa pot sa judec impactul comunismului pornind de la informatii din carti, din povestite, din auzite e mai mult neetic decit militant…concluzia certa, insa, pe care o tragi dupa judecarea oricarei orinduiri sociale este ca se putea mult mai rau si SE PUTEA MULT MAI BINE.

    • #142

      Cum ai avut tu tinerete normala fara preservative? Sau ce intelegi tu prin tinerete normala?

    • #143

      …normalitatea, prietene, cred ca este intotdeauna retrospectiva…constati ca ai fost normal sau anormal mai tirziu, in viitor, cind ai devenit, daca nu intelept, cel putin statistician…asadar, cind constati ca existenta proprie n-a iesit din marja de eroare int-atit incit sa te faca un ticalos sau vreo sfinta vedeta.

  41. Antisemitismul a existat dintotdeauna si va mai dainui mult timp. Iar nazistii de azi sunt o gluma proasta. Da, ii banezi dar sa te duci la politie pentru ca arunca niste vorbe pe net, cred ca ai prea mult timp la dispozitie.
    Nici eu nu sunt de acord cu nationalismul si patriotismul ieftin, le consider mult mai periculoase decat extremismul de dreapta pentru ca primii pot prin votul lor sa ne arunce in cacat pana la gat. In schimb, extremistii de dreapta doar latra pe net. Chiar ar fi indicat sa avem o miscare de extrema dreapta mai agresiva, sa aiba ciorile de ce sa le fie frica.

  42. #145

    Da’ stim ca poti afla multe si chiar si in cazul meu poti face legatura, dar serios, trebuie sa faci din asta un challenge? Ca noi stim cu internetul, ne putem ascunde daca ceva 😀

  43. #146

    presupun ca vorbesti de comentarii la “the greatest story never told” care by the way circula peste tot inclusiv youtube ocazional.
    intodeauna e de condamnat cand mor oameni din cauza unor ideologii politice, religioase etc.
    dar intodeauna e o chestie de cine isi vinde mai bine marfa.
    prigoana si uciderea evreilor de catre organizatia national-socialistilor se numeste holocaust. dar uciderea armenilor de catre turci nu are mare insemnatate (aici au fost “doar” motive religioase ).
    la fel situatia din zona israeliana fisia gaza palestina. sunt curios daca are cineva cifre reale asupra celor ucisi de armata israeliana.
    dar din nou vorbim de cine isi vinde marfa. vestul a stabilit pamantul israelului deci clar nu ar fi interesati de asemenea cifre.

    legat de doctrinele naziste se pare ca pe undeva ar fi fost legate de doctrinele pan-europene kalergiste (= un stat european unit economico-administrativa-militara locuit de o rasa hibrida euroasian-neagra). se pare ca hitler era impotriva acestei incercari care credea el ca e pusa la cale de evrei. (sursa en.wikipedia.org/wiki/Richard_von_Coudenhove-Kalergi#Views_on_race_and_religion).
    cei care-i citesc doctrinele din mein kampf ar fi bine sa citeasca si cartea a doua editia revizuita si adaugita, pt a intelege ca unele dintre idei s-au mai schimbat in timp, in special partea legata de sua.

    partea interesanta e ca sunt suficienti contestatari ai holocaustului chiar de origine evrei (ex Chomsky in unele situatii)

    oare cum se face ca politicile stangiste au dus lumea asta in rahat pana acum? ma refer la crime din diverse motive.

    in final ca si primcipiu condamn toate crimele indiferent de rasa, religie, etc. dar nu sunt de acord interzicerea free speech-ului cu tacerea, istoria trebuie cunoscuta si cercetata. ideile trebuie cercetate si dezbatute. daca interzicem aceste drepturi ce mai ramane? daca nu le studiem si analizam oare nu le vom repeta?

    • #147

      Gresesti profund cand spui ca uciderea armenilor nu a avut mare insemnatate. este una din principalele motive (sau daca vrei pretexte) pentru care tari precum Franta se opun intrarii Turciei in UE. Sau ma rog, refuzul Turciei de a recunoste genocidul armenilor. Iar motivele n-au fost “doar”religioase.

    • #148

      ” In May 1915, Great Britain, France, and Russia advised the Young Turk leaders that they would be held personally responsible for this crime against humanity. There was a strong public outcry in the United States against the mistreatment of the Armenians.” – sursa www.armenian-genocide.org/genocidefaq.html#faq_top

      Marelee motor al europei, cel nemtesc a condamnat oficial fapta pe 2 Iunie 2016. (in parlament) deci 101 ani mai tarziu. ba mai mult
      ” After the Ottomans surrendered in 1918, the leaders of the Young Turks fled to Germany, which promised not to prosecute them for the genocide” www.history.com/topics/armenian-genocide. cred si eu ca recep a cam ramas surprins de intorsatura lucrulilor.

      Legat de motive,link te rog toate sursele credibile gasite indicau religia si neincrederea junilor turci in loialitatatea lor din cauza asta

      ” This resentment was compounded by suspicions that the Christian Armenians would be more loyal to Christian governments (that of the Russians, for example, who shared an unstable border with Turkey) than they were to the Ottoman caliphate. “”

      www.history.com/topics/armenian-genocide

    • #149

      Revenind la topicul principal, e ciudat ca in europa se intampla tot felul de derapaje legate de evrei, care majoritatea in ultima perioada nu sunt legate doar de extrema dreapta, ba chiar promovate de catre valul de emigranti
      Ex:
      Evreii au inceput sa cam plece din tarile nordice, in special zona Malmo Suedia. daca are cineva chef de citit google pls sunt preaa multe surse incepand cu 2008
      .
      O chestiune interesanta din Germania 2014 cu hotarare judecatoreasca din 2017 incendierea unei sinagogi nu e mare lucru.
      www.vox.com/world/2017/1/13/14268994/synagogue-wuppertal-anti-semitism-anti-zionism-anti-israel

      cireasa de pe tort

      Harry van Bommel of the Socialist Party and other Leftist useful idiots calling for intifada against Israel during a Jew-hate, pro-jihad terror rally in Amsterdam yesterday — while the crowd behind them (at 1:05) chants “Hamas, Hamas, Jews to the gas.”

      www.youtube.com/watch?v=PLlHPPO25nM

      Deci o fi vremea sa plece evreii din eu?
      www.theatlantic.com/magazine/archive/2015/04/is-it-time-for-the-jews-to-leave-europe/386279/

      Pai si cum ramane cu Political Correctness ?de ce trebuie sa fim corecti doar pentru anumite religi/ natiii ? De ce nu avem voie sa avem coaie sa zicem ca extremismul de niciun fel nu e bun, ca se numeste zionism, ca se numeste jihad islamic, ca se numeste discriminare, ortodoxa, catolica etc.? de ce se forteaza lucrurile? de ce trebuie musai sa ne ne integram noi majoritatea in minoritati in loc sa o fac ei? de ce apar astea?
      en.wikipedia.org/wiki/No-go_area

      ZUS (zone urbane sensible ) Franta 751 asta oficial cu date sig.ville.gouv.fr/atlas/ZUS/
      Suedia oficial 55 neoficial s-a trecut de 70
      Germania oficial aprox 80 neoficial s-a trecut de 300

      Experimentul multiculti a esuat dragilor, au recunoscut-o chiar artizanii acestui experiment
      www.youtube.com/watch?v=nzDXpJOEzpM -sarkozy

      www.youtube.com/watch?v=CX-NGfbvJtc merkel

      Dar anumite persoane politice zic ca trebuie sa avem “Métissage obligatoire” si in ultima instanta statul va obliga cetatenii.
      www.youtube.com/watch?v=qwPPRYl0xQE
      si asta e conform miscarii pan-europene cu acea noua rasa

      Daca experimentul de multiculturalism a esuat, se pot amesteca fortat populatiile.
      Dar ghiciti ce? asta e valabil pt europenii cu bale la gura, pt ca evreii isi vor mentine identitatea, datorita traditiilor, religiei, si a protectiei propriei tari chiar cu arma. La fel si imigrantii musulmani, din aceleasi motive + faptul ca a lor carte sfanta nu interzice jacmanirea kufarilor. (sclavie sau moarte) a se citi cartea respectiva pt mai multe detalii
      Singura solutie pt bastinosi va fi sa asimileze obiceiurile, religia si structura sociala a lor.

      De ce credeti ca au votat englezii pt iesire din uniune? de ce credeti ca populismul e din ce in ce mai puternic in sondaje?

      Toate astea se intampla din cauza declinului de populatie in europa =sistemul de pensionare in pericol de dezastru si bineintels voturi.

  44. In nici un caz nu ii poti compara pe evrei cu tigani. Spre deosebire de tigani, care-s puturosi, evreii sunt prin natura cei mai buni negustori.

    Hitler a avut altceva cu ei. Intotdeauna a crezut ca evreii au semnat pacea cu Antanta la finalul Marelui Razboi, ca ei se fac vinovati de criza prin care trecea Germania in perioada interbelica + evreii erau cei mai bogati din Germania, dar si din Europa.

  45. #151

    11 commenturi – musai tot poporul trebuie sa gandeasca la fel. absolut corect.

  46. #152

    Ultranationalismul care se ridica azi are la baza si ura fata de corectitudinea politica, subiect la care s-au facut multe referiri cu dispret si prin comentariile de aici acu o vreme. Corectitudinea politica exista tocmai pentru a contracara discriminarea unor grupuri sociale, etnice etc, fara ea ne intoarcem la Nazism. Nazismul nu e numai antisemit, e anti oricare dintre grupurile protejate de legile antidiscriminare. E anti oricine nu-i ca “ei”. Unii se simt comfortabil si chiar aplauda “salvarea”, dar uita ca intai se incepe cu un strat din societate, apoi se continua cu altul, evreii, tiganii, ungurii, imigrantii, protestantii, adventistii, mai puneti. Sa nu uitam lagarele de exterminare numite orfelinate pentru copiii cu handicap din comunism. Cand nu se dadea o flegma pe drepturile omului si corectitudinea politica nu exista. Cititi la Noua Dreapta si apoi la grupari de extrema dreapta similare din alte tari, toti au acelasi manifest. Apoi sa nu ignoram ca Noua Dreapta sustine Coalitia pentru Familie (aia cu 3 milioane de semnaturi impotriva casatoriei intre gay, pana si PNL e cu ei, cautati), Coalitia pentru Familie saluta si propunerea lui Yelena Mizulina, rusoaica, legata de decriminalizarea violentei domestice, sunt antivaccin, anti avort, pe pagina lor de Facebook au linkuri catre o alta pagina “Great Again Ro” care-l sustine pe Trump, care la randul lui este sustinut de White Supremacy de oriunde. Trump la randul lui saluta si sustine Brexit, Le Pen la fel. In Italia gruparea de extrema dreapta (i-am uitat numele) aduna multimi si discursurile sunt tinute de un nene cu charisma care predica ura cu umor, eficient. Sa nu uitam de guvernul Orban in Ungaria, gardul construit ca sa tina refugiatii sa nu intre a fost solicitat de primarul satului de langa granite, primar care e simpatizant (sau membru, nu mai tin minte) al unei grupari de extrema dreapta. Toata lumea e de acord ca problema refugiatilor a fost administrata prost sau haotic chiar in Europa iar asta a alimentat gruparile de dreapta, dar asta a fost pretextul, agenda lor nu se limiteaza numai la asta, aviz aplaudacilor. Problema, si e o mare problema, e ca oricine poate sa cada usor pe panta asta, sa nu uitam articolele panicarde despre refugiatii care violeaza (toti frate!) femeile din Europa. oricine a sustinut sau sustine idei panicarde de genul “nu- stiu- cine ne fura tarisoara” alimenteaza, contribuie la toata mizeria asta care n-ar trebui sa mai existe in zilele noastre, a existat in trecut si stim ce a facut.

    • #153

      corectitudinea politica (si multiculturalismul) conduc (prin discrimarea pozitiva) la exacerbarea nationalismului.

    • #154

      au condus deja.

    • #155

      problema refugiatilor e o problema reala si faza mai proasta e ca s-au scapat lucrurile din mana. dar din nou din cauza PC nu se va recunoaste nimic oficial. stiai ca aprox 11% din refugiati vin din Siria? (cifre ficiale date de guvernul german).)Stiai ca majoritatea celor care au ajuns la atentate erau urmaritui in trecut de servicii doar ca lipsa de personal si poate si o oarecare inconstienta a condus la eliberarea lor/scoaterea de sub urmarire.
      in suedia s-a cerut interventia armatei in zonele no-go politia nu mai face fata, in belgia in anumite cartiere politia intra cu transportoare blindate de frica.

      Maria_Mea in momentul in care o entitate, stat, ia taxe una dintre cauzele acesteri taxari este de asigura siguranta cetatenilor. Asta ar insemna la nivel de tara civilizata sa pot sa imi sarbatoresc evenimentele religiase fara sa fiu calcat de camion, sa pot sa ma duc in club fara sa traga nimeni dupa mine.

      Din punctul meu de vedere o entitate cand nu reuseste sa asigure minima protectie e inutila. ( respectiva tara, respectivul guvern sau chiar respectiva uniune chiar si europeana,)

      legat de cifre si violuri:

      “Ever since the collation of crime statistics was initiated by the Council of Europe, Sweden has had the highest number of registered rape offences in Europe by a considerable extent. In 1996, Sweden registered almost three times the average number of rape offences registered in 35 European countries. ”
      en.wikipedia.org/wiki/Rape_in_Sweden

      en.wikipedia.org/wiki/Rotherham_child_sexual_exploitation_scandal
      unele cifre vorbesc de 1400 de copii violati de un cerc de emigranti pakistanezi din anii 97 pana in 2012.

      din cauza PC cand au inceput sa iasa la rampa si sa recunoasca cercul pakistanez a fost numit asiatic inducand lumea in eroare iar apoi chiar proteste oficiale din partea comunutatii asiatice.

      fuck PC. lasati-ne sa le zicem lucrurilor pe nume si hai sa le corectam.inca mai exista o mica sansa,

    • #156

      @Mihai, problema refugiatiilor daca ar fi fost gestionata corect alta situatie era acum. corect cum? un guvern ar trebui sa stie mai bine decat noi, dar imi imaginez ca invitand verbal o masa de oameni careia i s-a alaturat pe parcurs alta masa, neverificata, nu din Siria ci din alte cateva tari, putem numi ca a fost gresala cea mai mare care uite la ce a condus. nebun sa fie cineva sa conteste asta.
      eu sunt pro refugiati ca principiu, fie si din empatie (sa explic, daca ar fi razboi la noi, ne-am duce undeva sa ne salvam, e instinctul de supravietuire, britanicii au avut Operation Pied Piper in al doilea razboi mondial, cu vreo 3 milioane de refugiati din randurile populatiei), dar, sa revin, ca sa nu fie creat haos trebuia gestionata cu cap.
      n-am negat violurile, am spus ca s-a exagerat in sensul ca la un moment dat refugiat era = violator. nu poti fi de acord cu asta.
      Rotherham a fost un scandal imens cu nici o urma de PC, li s-a spus lucrurilor pe nume, n-a scaldat-o nimeni elegant. PC s-a folosit in legatura cu violurile si cu refugiatii tocmai pentru a sterge semnul egal dintre refugiat si violator, pentru ca unii refugiati chiar erau vulnerabili atacurilor fara sa aiba nimic de-a face cu violurile. nu stiu, ca acum vreo 15 ani sau asa cand in Italia roman=violator, intelegi? presa lui Berlusconi. aici intervine PC-ul care iti mai arata si niste de-ai lor care-s oameni normali, ca sa linisteasca spiritele.

    • #157

      Doamna nu sunt de acord cu ce zici. Politia a bagat capul in nisip pana prin 2010 desi erau semnalate abuzuri sexuale inca din 2002

      acelasi lucru se intampla mai nou in Suedia si Germania pe scala larga. iti mai aduci aminte de revelionul 2015-2016 din Cologne? Politia a declarat pe data de 1 sau 2 ca revelionil a decurs normal, cu liniste si pace.
      Mai nou cel putin in aceste tari politia nu va face absolut nimic pt infractiuni normale sub o anumita valoare. ex esti jefuit de portofel si telefon si ei considera ca valoarea este sub 200 euro te trimit la plimbare. It’s that easy.

      De ce insist ca PC-ul nu e un lucru bun?! Daca lumea o tot baga la inaintare ajungem ca oamenii sa fie atat de spalati pe creier incat sa se complaca in postura de victime sa nu le mai pese , sa nu apeleze la autoritati.
      ex
      www.dailymail.co.uk/news/article-3528236/Male-Norwegian-politician-raped-asylum-seeker-says-feels-GUILTY-attacker-deported-man-suffer-Somalia.html
      www.infowars.com/swedish-woman-raped-by-refugee-refuses-to-report-it-because-she-feels-sorry-for-him/
      Pe termen mediu/lung oamenii astia vor avea probleme de natura psihica. sau poate le place sa fie f..ti. dar in cazul asta ar trebui sa taca pur si simplu.

      si apropo daca ai fete le-ai lasa sa circule pe strada in Tower Hamlets dupa ora 20 sa zicem?la naiba tu te-ai plimba singura pe acolo?

      Din nou Suedia a devenit nr1 in europa la violuri dupa ce si-a deschis granitele. de ce s-a intamplat asta doamna? pana in acel moment suedezii erau o natie normala, tacuta etc.

      exista vre-o 2 solutii in relaitate in vest pt gestionare problemei migrantilor si poate o a treia cam SF.

      Sa lase lucrurile cum sunt cu zone no go, separare pe grupuri, cu riscurile de rigoare, neintegrare, in societate din cauze religiase, rasa sau alte cauze. care vor fi efectele? Pai pe termen scurt inchegarea acestor comunitati inchise si si radicalizarea lor. (no job, no problem, gangs, crimes teft, drugs, destruction) cam astea se intampla deja in multe zone. a se vedea franta.
      Dispersarea acestor grupuri pe o arie mult mai mare si integrarea lor controlata si chiar fortata. ex cursuri de limba si cultura, si sa primeasca ajutorul social doar daca participa activ la astea. necesita planificare riguroasa mult in avans si resurse umane specializate ( profesori, psihologi, chiar servicii secrete)

      solutia SF ar fi revizuire considerentelor religiase islamiste de catre liderii sectelor si aliniarea/modernizarea acestora. In momentul de fata islamul este ce scrie in cartea sfanta si implica respectarea tuturor perceptelor de acolo.(religioasa, sociala, juridica, pana si culinara). in islam exista islam si nimic altceva, nu exista democratie, nu exista valori vestice acceptate, femeia e femeie inferioara barbatilor, homosexualismul se pedepseste prin moarte, infidelitatea prin lapidare. nu exista casatorie in afara acestei religii.

      www.youtube.com/watch?v=anar9vIGGiY

      problema in sine este natura acestei religii care nu va permite integrarea lor. oamenii care iau in serios aceasta carte au voie sa violeze necredinciosii sa-i subjuge.

      cea mai lunga periada de sclavie s-a inregistrat in lumea araba.
      en.wikipedia.org/wiki/History_of_slavery_in_the_Muslim_world

      in Mali inca avem sclavie.

      si apoi vine un functionar european si zice: trebuie sa accepti si sa imbratisezi valorile lor, pt ca te imbogatesc.

      well nu cred ca as avea ceva impotriva unor cadane, dar totusi exploatarea unor copii minori sa sa am sclavi parca nu-i de mine.

  47. #158

    @bugsy pai si alternativa intelegi ca ar fi cam ce vor ultranationalistii. de acord ca corectitudinea politica a luat-o uneori pe aratura, dar sunt 100% pentru drepturile omului si pentru egalitatea in societate, cu tot ce presupune, drepturi PLUS obligatii, nu vad cum putem avea civilizatie fara asta. daca se aplica cu cap sunt sanse sa se reduca multe probleme din societatea de acum. daca se aplica cu cap, asta e.
    dar e atat de mult de discutat despre asta, la fel si despre multiculturalism, nu-i nici alba nici neagra si mai ales sa nu uitam in ultimii ani a fost o propaganda uriasa impotriva multiculti si PC, adica s-a exagerat foarte mult.

    • #159

      @Maria_Mea: eu cred ca treaba ar fi de fapt mult mai simpla, uite cam asa: sa zicem ca intr-o tara – XXXXX – suntem toti egali ca si cetateni. Avem aceleasi drepturi si obligatii. Fara nici un fel de de discriminari, facilitati, avantaje pe criterii de rasa, religie, orientare sexuala, etc. Statul si legea sa fie aceleasi pentru toti.

    • #160

      @bugsy: corect!
      discriminarea pozitiva e mare prostie, pentru ca e tot discriminare. se incalca insusi principiul de egalitate la care se refera PC si politica de antidiscriminare care exact spre asta tinde (ce zici tu), dar e compromisa de rahatul de discriminare pozitiva pana ajungem sa credem ca-s acelasi lucru, dar nu sunt.

    • #161

      bun cum procedam? ne mulam noi sau integram valurile? ce se intampla daca valurile nu vor sa se integreze? ( exemplu nu vor sa munceasca, vor separare pe grupuri sexuale femei barbati in societate si sistemul public de scolarizare, etc)

    • #162

      @mihai: ei, aici e buba, se incearca, dar nu e atat de usor.
      in Anglia de exemplu (nu UK in general), in Londra sunt scoli cu profil religios crestin cu unul din criteriile de admitere religia respectiva.
      gasesti scoli secundare (cum sunt liceele la noi) care ori sunt numai pentru fete ori numai pentru baieti. inca se pastreaza o traditie veche. evident ca sunt multe scoli mixte nereligioase, dar nu de asta discutam aici. ei bine, avand in vedere asta, de aia nu pot interzice scolile islamice, ca ar trebui sa interzica toate scolile “Church of England”, catolice etc, ca-s multe caprarii. asta ar fi un pas.
      dar societatea, sistemul, face totusi ceva. numai un exemplu, ai mei merg la o scoala primara mixta nereligioasa unde invata si englezi dar si copii de alte nationalitati, europeni, arabi etc. se serbeaza Craciunul si Pastele si-s toti copiii implicati, religie nu fac asa cum se face in Ro dar se face un fel de cultura generala despre toate religiile, in cine cred cei de religia x, ce traditii etc au ore de educatie civica, si in fiecare luna un “ethos”, care-s gen respectul, toleranta, responsabilitatea etc. si-n luna respectiva se pune accentul pe valoarea respectiva. deci ceva se face. iar asta in scoala generala deja.
      in fine, e atat de mult de zis, despre influenta de acasa care are un mare impact, despre traiul in comunitati inchise, despre membri ai familiei care nu cunosc limba, despre parinti care le interzic copiilor sa se imbrace ca vesticii si sa aiba legaturi cu ei, exista adaposturi pentru adolescenti musulmani care nu vor sa practice religia, unii sunt atei si se simt in pericol din cauza asta, fete care cer ajutor autoritatilor ca sa nu fie maritate cu forta, generatia tanara are mult de furca in comunitatile astea. ei vor se se integreze, se simt integrati, scoala ii invata sa fie intr-un fel dar acasa se lovesc de exact contrariul, sunt dupa cum am zis o gramada de probleme. pe de alta parte sunt cei care nimeresc pe filiera alora care-i radicalizeaza, fenomen care incearca sa fie controlat inca din scoli, unde profesorii sunt instruiti sa recunoasca anume semnale (The Prevent Duty Counter Terrorism and Security Act ).

    • #163

      Doamna , lumea inca pune egal intre refugiat si emigrant. ca si idee emigrantii sunt economici sau poate chiar alte cauze pe cand refugiatii intr-adevar fug din cauza unor conditii de razboi.(ciudat totusi ca din “Siria”fug majoritatea barbatilor undeva pana in 30 de ani – o spun statisticile nu eu.) ex Dv si cei apropiati sunteti emigranti in anglia.
      nimeni cu creierii intregi nu pune egal automat intre refugiati si violatori.Totusi statisticile spun cate ceva. Daca aveti fete le-ati trimite sa cumpere paine seara la 20.00 in Tower Hamlets? Dv v-ati deuce? Just asking. Daca nu, de ce nu?

      Legat de scolile religioase, well e decizia fiecarui stat daca le sustine sau nu. eu unul as considera si acest aspect foarte serios daca as face parte din administratie, si daca s-ar decide pastrarea lor as instala pt toate aceste scoli religioase o forma de supraveghere serioasa ( toate insemnand si cele catolice, protestante, etc) totusi e un pic cam ciudat cand familiile de musulmani tin neaparat ca si copii lor sa mearga la scoli de facturi religiase altele decat musulmane, iar apoi sa dea cu pumnul in masa ca ei vor sa li se respecte toate aspectele religiilor lor.
      Ca idee radicalizarea se face in familie si scoli in primul rand si doar apoi la locurile de rugaciune.

      si in final parerea generala in europa este ca primirea refugiatilor in mod necontrolat asa cum s-a intamplat a fost o greseala. Si e ciudat pt ca avem autoritati la nivel local, la nivel de tari si la nivel de Eu. Nici unii dintre aceste “forte” nu au venit cu nimic pana la urma. de ce credeti ca Nigel a primit un sprijin atat de mare. Si din punctul meu de vedere Brussel-ul ca si centru de coordonare al Eu e degeaba, cheltuie doar resurse, si toate comisiile care sunt acolo sunt doar ca sa se sifoneze niste bani, si sa traiasca unii pe cai mari.
      nu sunt ancorati in realitate, si viseaza la SF-uri gen un Eu fara granite, Eu un stat centralizat etc cand oamenii inca nu sunt pregatit sa renunte la granite, la naiba unii nu sunt pregatiti a renunte la povestile care sunt scrise in anumite carti de basme si le iau inca literar. atata timp cat lumea nu are voie sa vada , sa highlighteze si sa vina cu ceva propuneri pe teme de genul nu va exista un viitor comun. Si doar din cauza ca oamenii intodeauna au fost rezistenti la schimbare.

      religia islamica nu e doar o religie ci si sistem social si politic. In islam exista doar islam si vorbim de toate aspectele lui ( social, economic, juridic, etc),nu exista democratie in islam. renuntarea la religia pacii se pedepseste cu moartea, infidelitatea femeii prin lapidare, homosexualismul cu moartea, etc.

      In vest autoritatile au 2 solutii mari si late la momentul actual. Fie incearca sa dilueze aceste enclave si sa le omogenizeze cat de mult se poate, fie sa le lase la liber.
      Omogenizarea ar fi insemnat o planificare prealabila si distribuirea in toate zonele urbane si rurale a unui numar controlat de emigranti/refugiati.Apoi conditionarea economica a lor prin urmarea unor cursuri de limba cultura, etc pana la integrarea cu scces in societate. din nou asta inseamna planificare, resurse umane care sa fie implicati in scolarizari, evaluari de la psihologi, evaluari de la servicii gen 2 1/4. Asta se intampla in mod normal in state cu emigrantii legali.
      Lasatul liber creaza cele zone no go, nefiind obligati sa se integreze, nu vor fi motivati sa aibe un loc de munca, devin asistati sociali, apar bandele care apoi in final ajung sa faca infractiuni. din pacate cam asta se intampla. si bineintels tot ei sunt suparati ca statul nu se implica mai mult, ca sunt marginalizati, etc.
      mie cumva toate astea imi suna ca si comunitatile noastre de romi inclusiv casatoritul fortat al copilelor minore . gresesc cumva? si da, ca idee am fost in tari musulmane si am cam inteles cum se pune problema.

      o alta posibilitate ar fi reformarea acestei religii la nivel centralizat, adica liderii sectelor religiase sa se intalneasca si sa se puna deacord cu revizuirea/ interpretarea textelor religiase. ceea ce probabil nu se va intampla niciodata. ei se urasc chiar si intre ei, nu doar pe restul lumii.

    • #164

      @Mihai, e mult de raspuns la ce ai scris, dar in principiu sunt de acord cu tine pentru ca zici chestii de bun simt si logica care nu pot fi contestate.
      eu ziceam numai ca a fost o propaganda uriasa contra imigrantilor, refugiati sau nu. chiar si impotriva romanilor in mod special a fost o propaganda la pachet cu campania UKIP si Leave. probabil nu stii cum am fost portretizati ca natie. la asa ceva trebuie sa fim atenti. Nu-i dracu atat de negru si nici situatia atat de simpla, tre’ privita la rece.
      apropo de ce ziceam mai devreme: www.independent.co.uk/news/uk/home-news/ex-muslims-fear-atheism-violent-revenge-tsunami-of-atheism-a7344661.html
      am baiat si fata, si cand vor creste nu numai in Tower Hamlets, in multe alte zone nu mi-ar placea sa-i stiu ca umbla, ca pe langa cei de care discutam aici mai sunt si alte gasti, gangs de diverse origini, cutite, droguri, etc etc. oras mare, ce sa-i faci. dar te adaptezi si inveti pe unde umbli, ce sa ocolesti, pe unde iesi seara la o bere de exemplu etc noi avem cateva zone mari si late pe care le frecventam, genul middle class. n-as vrea sa sune sclifosit, lumea e super ok si te simti in siguranta. pana la urma si in Bucuresti la fel faceam.

    • #165

      Da doamna, a fost o propaganda uriasa. in industrie si tehnologie exista un concept de cresterea profitului prin eliminarea rebuturilor. una din caile care duc la asta se numeste root cause analysis. partea interesanta e ca se cam poate aplica in orice domeniu de la software la hardware si inclin sa cred ca se poate aplica chiar si in stintelee si studiile sociale.
      datorita jobului am cam vazut toata Europa si o buna parte din tarile de nord ale continentului african. in multe am revenit in concedii daca m-am simtit bine acolo initial.
      Deci cam stiu ce pareri exista in lume incepand din nordul finlandei pana in turcia inclusiv si la naiba am prieteni care au votat pt Brexit si sunt absolut convins ca nu au votat asa din cauza mea

      o analiza destul de sumara ar arata problemele reale care duce la un asemenea backlash de genul ura impotriva refugiatilor si emigrantilor.

      in cazul romanilor imaginea a fost creata de un grup minoritar cu acte de Romania indraznesc sa spun. la fel ca in Franta. Ignorand cu gratie PC-ul indraznesc sa spun ca grupurile de romi, hotii si cersetorii cu buletine si pasapoarte din Romania au dus la crearea acelor perceptii. imi permit sa zic ca cei care au ucis lebedele reginei, cei care campau in diverse parcuri, cei care cerseau cei care te faceau la buzunare faceau parte dintr-o anumita etnie cu acte de Romania. indraznesc sa cred ca oameni ca Dv nu fac caca in parc in vazul lumii si altele de felul acesta. pt ca vreti sa va integrati.
      am indraznit sa zic asta si colegilor si chiar colaboratorilor din Franta cand ai nostrii conlocuitori le tulburau cursul normal al vietii si al societatii in Paris par example. iar apoi cand au venit in Romania au inteles.
      Franta acuza Romania candva ca a dat chix in integrarea rromilor in societate. Iar cand ai nostrii s-au dus acolo sa se “integreze” ni i-au trimis inapoi pt ca nici ei nu au reusit. ironic nu?
      Cam aceeasi perceptie era si in Germania asupra romanilor si din aceleasi cauze pana sa inceapa dansul cu valul de migranti. Nu mai zic de Suedia, nu mai zic de Danemarca sau Finlanda. Nici in Spania si nici in restul Europei imaginea Romaniei nu a fost scutita. din aceleaaso cauze.
      Va propun sa faceti la fel ( prezentati lucrurile ce sunt fara PC bullshit) si apoi cu aceasta cauza radacina sa cautati solutii la nivel local ( integrarea lor, expulzarea etc) poate perceptia se schimba astfel.

      Domana dracul e mai negru decat vreti sa-l recunoastem dar da problema nu e atat de simppla intr-adevar.
      Din punctul meu de vedere strict personal lumea in care ma simteam in siguranta s-a redus considerabil. Ex nu cred ca as merge in vacanta in Turcia impreuna cu familia asa cum am fost in trecut ( doar de 3 ori pana sa inceapa nebunia si exploziile), dupa sursele gasite in media libera suedeza nu as indrazni sa ii iau intr-o excursie nici in Malmo, Stockholm si sincer parca nu as merge nici intr-o iesire romantica la Paris. si asta-i doar o parte. pe plan profesional, am cam inceput sa refuz delegatiile in anumite tari, sau zone sau orase. ceea ce e cam trist.
      Problema nu e intr-adevar simpla dar exista solutii. Dezavantajul major e ca necesita resurse enorme.
      Pt asimilarea, integrarea refugiatilor/migrantilor oficiali in anumite tari, se cheltuie bani seriosi. Armata de profesori care le ofera tutoring si cursuri incepand de la cursuri de limba, istorie locala, sociala, etc, armata de psihologi pt tratarea lor si apoi evaluarea lor ( ceea ce e normal pt ca oamenii astia au trecut prin anumite traume) si evaluarea a 4 servicii secrete separate. daca oricare dintre aceste elemente de integrare/evaluare spune nu pt un migrant/refugiat il inpacheteaza si il trimit inapoi. bineinteles exista proceduri scurtate in conditii bine definite (se pot integra rapid persoane care indeplinesc anumite conditii).
      ei bine cam asta a lipsit in Europa. Europa si in special Germania are o problema serioasa cu imbatranirea populatiei. pt ca o tara, natie, populatie sa aibe un nivel sustenabil social, sa nu dispara trebuie sa aibe o natalitate de 2.1 persoane pe familie de baza. asta ar insemna ca daca acest procent de 2.1 persoane noi nu e atinsa , populatia va scadea si va inbatrani. ca si efecte as mentiona, scaderea industriilor si pierderi serioase din cauza muncitorilor. prabusirea sistemelor sociale de intrajutorare ( pensii, somaj, etc). well in momentul in care s-au estimat aceste cifre Germania a ajuns la cifra magica de 1.38.
      cifrele sunt publice si exista studii oficiale ale UN.
      www.google.ro/search?client=firefox-b&q=germany+demographic+decline&spell=1&sa=X&ved=0ahUKEwiJkPPk6qvSAhUNkRQKHSu1D84QvwUIHCgA&biw=1600&bih=828
      alegeti oricare din surse si veti vedea ce se intampla.
      solutia Germaniei a fost sa stoppeze aceast declin prin deschiderea granitelor si acceptarea migrantilor si refugiatilor dar excluzand restul europei din aceasta politica a granitelor deschise.
      aceeasi problema exista si in restul europei la un nivel mai mare sau mai mic.
      Insa afluxul valului de migratie inca e prea mic sa rezolve problema demografica . cel putin in Germania.
      qz.com/767647/not-even-a-million-migrants-will-reverse-germanys-looming-demographic-decline/
      www.theguardian.com/news/datablog/2016/jan/06/refugee-influx-helps-halt-decline-in-germanys-population
      www.ft.com/content/b30c8de4-4754-11e5-af2f-4d6e0e5eda22
      www.ft.com/content/a4d8316e-8566-11e6-8897-2359a58ac7a5

      ce ma lasa pe mine perplex totusi e ca nu am gasit nici macar un studiu, statistica de ce anume se intampla asta? de ce oamenii nu vor sa mai aibe o familie mai numeroasa. in opinia mea cam asta ar fi fost un pas logic. sa gasim root cause si apoi sa le corectam. Solutiile pot fi multiple in momentul in care ai cauza reala. ex Nea Ceasca a fost drastic. a interzis avorturile. o sa fac o gluma oarecum macabra in continuare :a introdus 2 ore de program pe zi la televiziune. apoi ca sa incinga si mai mult cuplurile intrerupea si curentul seara inainte de culcare, deci ce puteau sa faca niste tineri la ora 20.00 seara pe-ntuneric?? dar era un exemplu cum masurile astea intreprinse de ceasca au crescut populatia. bineinteles ca acesta crestere a fost artificiala si odata cu caderea comunismului si “liberalizarea” Romaniei populatia a scazut. de la 22 de mil la 18 mil, si poate in tara sunt si mai putini ( val de emigrare catre vest)

      legat de linkul acela mi se pare sincer patetic. il traduc in situatia din Romania:
      un ungur se plange ca este discriminat de restul societatii de unguri pt ca el nu mai crede in ideile de separare a Transilvaniei de Romania. Acest ungur desi nu mai crede in aceste idei el nu se simte bine pt ca este exclus de la sedintele de complot pt rupere, si asta e naspa. Really bozgore? ( exemplul este pur si simplu pt a ilustra ce scrie in articol fara sa incerc sa lezez pe nimeni – batranul meu ungur 100% vorbeste, scrie limba si e un om extraordinar de aceea imi permit sa folosesc acest limbaj si exemplu pt ca si in mine curge ceva sange bozgoresc).
      Acest tanar ungur poate ar trebui sa gaseasca alti tineri unguri care gandesc ca el daca neaparat vrea sa aibe neapart legaturi cu etnici de-ai lui sau pur si simplu s-ar putea distanta de ei si sa devina din Sanyi Alexandru vazandu-si de treaba lui.

      in schimb pe aceasi pagina gasim un alt link:
      www.indy100.com/article/isis-recruitment-explained-in-5-maps-and-charts–byr7kQePIb

      e foarte interesant sa afli ca oamenii aceia sunt cu educatie deficitara, atat din punct de vedere al scolarizarii cat chiar si al educatiei religiase (nu isi prea cunosc religia lor proprie), ca au o foarte mica sansa de a-si gasi loc de munca, .
      e interesant sa aflii ca 59% dintre acestia sunt necasatoriti.

      “On average, Isis joiners are young, single, with low access to resources or employment with which to start a family, and have a “slightly more than basic” understanding of Islam”

      lipsa educatiei a dus intodeauna la manipulare foarte usoara.

      eu personal citesc si altceva printre randuri ca e posibil ca aceasta radicalizare sa fie cumva finantata de statele bine ancorate financiar in zona ( care sunt wahabiste) si care e un partener de incredere al lumii vestice ( UK chiar are contacte foarte bune cu ei) si chiar sua. aint that funny? acest stat puternic financiar este arabia saudita.
      Arabia Saudita se stie de multa vreme ca sponsorizeaza scoli islamice in toata lumea, inclusiv in Romania.

      incercari intr-ale radicalizarii exista si in Romania poate voi reveni cu o alta postare ce sumarizeaza acest circ.

      Legat de adaptarea la anumite conditii nu zic nu omul e fiinta ce ami adaptabila si de aceea a supravietuit. culmea e ca lumea a supravietuit si lagarelor, naziste. porgomurilor, si chiar si niste berlinezi au supravietuit distrugerilor de acolo
      dar sa nu uitam ca de exemplu si acel club din Paris se cam regaseste in descrierea locurilor pe care le frecventati (chiar middle class as zice). deci feels like being completely safe drinking beer, without your face covered and having fun which could contradict some religious beliefs? iarasi o gluma sordida.

      si de final cateva randuri legate de PC:
      prima data se mentioneaza aceasta asociere prin 1793 intr-una dintre cazurile judecate in curtea suprema de justitie din US. insemnatatea este complet altul decat intelesul din ziua de azi.
      desi nu ma asteptam se pare ca repornirea acestui topic a aparut in disputele dintre organizatiile stangiste. mai exact intre socialistii americani si partidul comunist in dezbaterile legat de dogmele Staliniste.
      sursa en.wikipedia.org/wiki/Political_correctness
      mai apoi a fost folosit de miscarile de emancipare a femeilor si de progresisti intr-o nota ironica,
      si doar prin anii 80 a inceput sa aibe o forma apropiata fata de perceptele de astazi in cadrul aparitiei dezbaterilor moderne in SUA.

      Din pacate acest PC are niste efecte nebanuite ex a dus la o politizare stiintelor anumite teorii, concepte stiintifice nu sunt acceptate din cauza PC.cititi un pic chiar merita.
      PC eu il percep ca si un element care poate si in anumite parti ale lumii a instalat cenzura, altereaza date reale, adevaruri ca totul sa iasa frumos . ganditi-va la societatea normala si influntele politice in toate institutiile societati. exista o tendinta de ciclicitate in politica, stanga dreapta la guvernare dupa caz
      alterind aceste realitati, ascunzand datele reale, cauza unor politici niciodata masurile luate de ceilalti nu se vor finaliza si tratarea unor probleme nu se va termina niciodata. va fi bine, binisor, mai rau, rau, groaznic, binisor, etc.
      contravine perceptelor de free speech. teoretic sunt liber sa zic ce vreau cand vreau cum vreau. cu exceptia cazului in care sunt politically correct . ex ilustrat intr-o gluma de Russel Peters.
      www.youtube.com/watch?v=9fTXZj2J-Q8

      PC il percep in multe cazuri lipsa de coloana in a avea o parere proprie in topicuri sensibiloase. de genul daca zic eu asta lumea ma va lua la rost de ce am eu parerea asta, sau cum am ajuns la concluzia asta, si parca nu prea am oo sa le explic.

      PC mai nou duce la procese. Nu poti sa zic de exemplu ca Sfanta Maria din Biblie avea probabil intre 12 si 14 ani cand a nascut si ca era probabil o persoana care purta si un pic de sange arab in vene datorita istoriei locurilor. De fapt cred ca asta pot sa o fac acum pt ca nu mai exista inchizitia si religia crestina a devenit toleranta, dar alte chestii probabil nu voi avea voie sa zic daca nu vreu procese.

      Libertatea ideologica, politica religioasa, educationala, etc, etc poate fi restrictionata prin PC. credeti de exemplu ca daca as vrea sa fac un studiu asupra aparitiei si dezvoltarii populatiei de culoare din africa as fi rasist sau P incorrect? pai rasa de culoare se considera si in ziua de azi a fi rasa din care au aparut restul raselor.
      P.S. sorry ca am repetat in comenturile precedente anumite idei dar imi murise bateria si la revenire nu mai vedem daaca a ajuns sa fie trimis mesajul sau nu.
      P. P.S. Doamna ignorati degetele in jos chiar si pe cele in sus. Niciodata nimeni nu va fi perceput asa cum isi doreste, dar tocmai asta ne face unici. nu cred ca din cauza asta dezbatem idei ca sa avem un upvote. dar poate ma insel 🙂

  48. #166

    nu stiu daca se poate vedea si din alta tara, sper ca da. e un documentar facut de BBC

    www.youtube.com/watch?v=8JwlWAiR9lA

    • #167

      well spune cam tot ce am zis mai sus la modul generic.

    • #168

      filmul este propaganada proEU.

    • #169

      eh Bugsy.. si are si justificare daca te gandesti. asa, la rece.
      motivul pentru care a fost infiintata UE a fost exact asta, sa se previna puseuri de-asta nationaliste care dupa cum stim, au degenerat in al doilea razboi mondial. scopul a fost sa se mentina pacea si stabilitatea in zona.
      majoritatea europenilor de acum s-au nascut dupa al doilea razboi, iar generatiile mai tinere din est nu au experimentat nici comunismul, deci majoritatea au trait o vreme de pace pe care n-au apreciat-o, cam cum nu apreciezi sanatatea cand nu stii cum e sa fii bolnav, deci e extrem de periculos sa sustii, sa militezi chiar (nu tu, un tu general) ca vrei disparitia Uniunii Europene.

    • #170

      ahah.. dislike pentru ce?
      pentru ca nu stii ca asta e de fapt motivul pentru care s-a infiintat UE? e in istoria UE, nu e un secret.
      sa inteleg ca nationalismul, nazismul la care face Cetin referire deranjaza numai cand e legat de evrei?
      pe bune? cand e legat de restul e ok? ori esti nazist ori nu esti, nu esti preferential, asa ceva nu exista. daca urasti o rasa, oricare, esti unul de-al lor, simplu.
      si surpriza, aceeasi oameni sunt anti UE (Noua Dreapta si echivalentele ei din alte tari), faceti-va temele. Trump si alti clovni.

    • #171

      p.s. comentariul meu de mai sus e la adresa celuia care e dat dislike