Să venim acum și cu completare la articolul de ieri despre măgăria făcută de quickmobile. Victor Kapra a primit un grațios email de la Tudor Tiboc, managerul general al Quickmobile. Pe lângă bullshitul obligatoriu, să spicuim o mică parte:
Din pacate, la situatia aceasta s-a ajuns dintr-o comunicare deficitara intre departamentul care a coordonat aceasta actiune, prin care au fost trimise in teste produsele QuickMobile si conducerea companiei. Astfel, colega noastra a solicitat contravaloarea in bani a produselor (sau prin servicii de publicitate), fara a cunoaste ca, la nivelul conducerii QucikMobile, s-au asumat costurile generate de uzura produselor, in urma unei testari in conditii normale.
Ați înțeles? O angajată amărâtă s-a gândit ea să le ceară banii pe produse, cu de la sine putere, când a văzut ce distruse. Ba și mai mult, a cerut acces la datele de trafic ale ziarului Adevărul, ca să decidă, tot ea, la cât se ridică contravaloarea unui eventual barter, dacă nu se plătesc banii. Vă dați seama ce angajat model și cu libertate de mișcare are Quickmobile?
Și, pentru că de ieri se vechiculează că de fapt a fost o problemă cu agenția de comunicare, care nu a înțeles exact despre ce e vorba, o să vă spun că agenția The Spirit, cea care a coordonat de fapt toată această mișculație, este condusă de Matei Tiboc, fratele lui Tudor Tiboc, mai sus menționat.
Sunt convins că cei doi frați au avut o eroare de comunicare și un angajat zelos, care suferă toate consecințele acțiunilor sale.
Nu uitați că vine Black Friday. Când găsiți produse la prețuri bune la quickmobile, să cumpărați repede. Că e nevoie de alte mărturii pe internet despre profesionalismul lor desăvârșit.
NOU
Ba eu cred ca era femeia de serviciu. Cu titlurile astea de ‘cleaning staff junior employee’ e si normal sa fie confuza femeia in ceea ce priveste atributiile zilnice.
NOU
perfect posibil, da. sa stii ca imi pare din ce in ce mai plauzibil
NOU
Iulia, e vorba de Cleaning Staff Junior MANAGER… Doar putea sa cumpere publicitate cu de la sine putere.
NOU
Da, e drept. Eu ma gandeam la Junior Toilet Paper Replacement Employee si m-am incurcat 😉
NOU
Junior Toilet Paper Replacement Employee?!?
Poate vrei sa zici Junior Sanitary Tissue Logistics Officer.
NOU
este important insa de observat cum spala Kapra cadavrele, desigur, la cel mai piarist mod cu putinta. excursiile in america coasta
NOU
Bizoo: Uita-te te rog pe contul meu de Facebook la postarea publica de duminica. Am fost primul care am share-uit dezvaluirile lui Vlad Andriescu, iar comentariul meu la adresa QM nu este deloc favorabil.
Plus: citeste si postul meu de pe blog. Daca tie ti se pare PR… 🙂
Nu am avut si nu o sa ma niciodata vreo colaborare cu QM.
Dar regula spune sa asculti intotdeauna si cealalta parte ce are de spus, adica cea care e in scandal.
PS: N-am mai fost in SUA de vreo trei ani 😉
NOU
Tot e bine ca respectivul angajat nu a scos firma la vanzare, in ideea ca inainte de sarbatori poate scoate un pret bun pe ea si astfel conducerea ii va aprecia spiritul de initiativa
NOU
O sa fii uimit, dar, lucrand intr-o semi-corporatie Romano- Nemteasca, consultanta, in prima sedinta cu noul departament de “Business Development ” pe langa serviciile pe care le aveam de vandut, ni s-a pus in vedere ca putem vinde si compania pentru 25 de milioane de Euro ! A fost o gluma foarte serioasa ! Orice are un pret. Pretul Corect.
NOU
Super penibili si neinspirati. In loc sa taca si sa o lasa sa se stinga, s-au gandit sa ne faca pe toti idioti si sa ne spuna minciuna asta de doi lei.
Pentru toate povestile de pe net in care nu onoreaza garantia produselor tot colega aia este de vina?
NOU
nu, alta.
NOU
Domnule Tiboc, promovati-o pe angajata respectiva, ca are initiativa…
Si cand va mai cacati pe dvs, puneti-o pe ea sa va stearga, ca sa nu mirositi dvs.
NOU
…sau mai bine va cacati direct pe colega
NOU
Eu am alta dilema: E ok sa vorbeasca cu un colaborator pe tonul acela , si la per tu , cineva care lucreaza in comunicare? Poate m-am facut eu snoaba intre timp, dar si mail-ul ala suna ca si cum ar fi scris de o zarzavareasa .
NOU
Nu te-ai fact snoba tu ,ci pur si simplu asta e nivelul maxim la care se ridica unii “mangeri”. Ai ramane surprinsa de cum se adreseaza uniivmari directori de corporatii, mai rau decat ultimii angajati de la ghiseu. Sau si mai rau, face to face, cu mana in buzunar.
NOU
Sau mai rau, in buzunarul tau.
NOU
Nebuna esti! 🙂
NOU
Am avut de rezolvat recent o problema cu un client automotive cunoscut, si a trebuit sa investighez pe vreo 3 continente sa gasesc persoanele implicate care ma pot ajuta. Dupa vreo 20 de convorbiri si 100 mailuri drumurile au dus in Romania unde un program manager respectabil m-a intrebat nonsalant “Bosu, dam cu mailu’ la client?” Si dupa confirmarea mea a continuat “Tot carnatu’?” Am ramas blocat,dupa atatea convorbiri in engleza, efectiv simteam ca nu am …tradus eu bine
NOU
ahahaha tot carnatu:)))
NOU
Au intrat şi în gura lui Andrei Gheorghe niţel, azi dimineaţă, pe acest subiect, tot quickmobile. Devine interesant.
NOU
Imi aduc aminte de unul de la vodafone care zicea: Doamnelor, domnilor si bloggerilor. Si bloggeri nu erau considerati domni.
Hai sictir Quickmobil! e
NOU
WOW! Cat *** *** kapra, nu imi vine sa cred cat **** ***. kapra asta parca era un om serios, asa de *** este defapt?
NOU
serif. iti las comentariul, editat. victor imi e prieten si tin la el. ai sa ii zici chestii, i le spui lui, nu la mine pe blog. tks
NOU
Ai dreptate, imi cer scuze. Dar ma uimeste totusi ca ii acopera. Oamenii au facut-o de oaie, s-au cumportat aiurea, acum inceraca sa arunce pisica peste gard, iar Kapra ii protejeaza. 😀
NOU
Tu ai citit articolele lui? Nu acopera pe nimeni, a prezentat pur si simplu ambele puncte de vedere.
NOU
Vladimir: Poti sa argumentezi cum ii protejez, te rog?
NOU
Pai in loc sa recunosti ca au dat grav cu mucii in fasole si ca cel mai probabil au apelat la tactici agresive (sa pretinda bani sau servicii) tu zici ca au facut o “gafa cu email-ul”. Cand ei s-au comportat foarte jenant. Si au repetat figura cu mai multi bloggeri, nu doar cu unul, sa zicem ca era o eroare umana, se intampla odata, dar repetanduse lasa impresia ca este premeditata.
Apoi, in loc sa te axezi pe jenanta actiune pe care au facut-o ei, tu ce faci? Ii ridici in slavi:
“Quickmobile nu este o firmă oarecare: cifra de afaceri pe 2013 a fost de peste 30 de milioane de euro! Are magazin online și este distribuitor pentru alte magazine online mari.”
Practic faci precum un politician: iei ochii cititorilor cu un alt subiect. Incerci sa atragi atentia lor catre ceva neimportant in contextul actual. Pana si apple a dat cu mucii in fasole, qm de ce nu ar fi in stare sa o faca?
Apoi iar ne iei cu “gafa” si incepi sa ne bagi reguli de baza in ale comunicarii, dar ai luat-o pe langa, nu era vorba despre tutoriale in ale comunicarii ci despre rahatul facut de qm.
Si bineinteles, in ultima instanta ne arunci in ochi un mail sec scris sa inchida gura celor care comenteaza.
Concluzia: tu zici ca qm are o tona de bani, deci e imposibil sa se injoseasca ei sa ceara contravaloarea unor telefone de test. Dar uite ca tocmai au facut-o. Lumea nu-i chiar asa de idioata precum o consideri tu.
NOU
Dacă există ceva şi mai mizerabil decât ce-au făcut distruşii ăştia, e faptul că, foarte probabil, vor găsi ţapul ispăşitor în persoana vreunei amărâte de angajate, pe care-o vor linşa public întru liniştirea spiritelor agitate. Văd că deja au făcut un pas în sensul ăsta.
NOU
Arhi..si tu ai cumparat Nexusul 7 de la ei la Black Friday anul trecut. Ca si mine, de altfel. 🙂 Shit happens..
NOU
sunt absolut de acord. dar o sa mai cumpar vreodata?
NOU
Vladimir:
Daca am amintit cifra foarte mare de afaceri, a fost ca sa subliniez ca la banii lor puteau sa angajeze o firma de PR profesionista care sa ii impiedice sa faca gafa asta. Lucru pe care l-au facut abia dupa scandal, a doua zi. Unde vezi ca-i ridic in slavi?
Tutoriale de comunicare/PR online: asta e specializarea mea, competenta mea, asta predau/fac trainiguri pe la companii, studenti, manageri. Pe subiectele astea scriu foarte des si pe blog. Din zona asta vine mare parte din cititorii mei. Ei sunt interesati de analiza pe caz, ca de scandal aflasera deja de pe FB (inclusiv de pe contul meu duminica dupa-amiaza cand nimeni nu scrisese un cavant latundeva decat pe FB, citeste-l) de la Radu, de la Manafu.
Nu am negat faptele QM, asa cum eronat ai inteles, ba chiar dau inpostul d epe blog citat din emailurile trimise bloggerilor cu ultimatumul, „ori cumperi telefonul/ori ne faci publicitate pana nu mai poti”. De acord? Daca nu, mai citeste o data!
Reproducerea emailului primit de la manager: in jurnalism exista o lege conform careia trebuie sa asculti toate partile prinse intr-un scandal. Sau sa-i dai partii acuzate dreptul la replica. Mi-au scris pentru ca ii acuzasem public de santaj, pe FB. Statusul a ramas acolod e duminica, mai citeste-l o data Si am vreo 24 de ani experienta in domeniul asta, dintre care vreo 12 la mediafax si zf.
Ca partea acuzata spune sau nu baliverne cand vine cu replica – de asta ne-a dat al de sus creier sa judecam.
Ce dumnezeu, daca nu scriu ca Vadim inseamna ca le iau apărarea?
De ce sa fac lucrul acesta?
Nu din blog traiesc, slava domnului.
NOU
“Firma de PR profesionista” in Romania….ma faci sa rid.
NOU
Eu cred ca aia de la firma au nevoie de tutoriale anti prostie, asta in primul rand.
Adica ca sa inteleg, firma X da la niste geolgai alesi, care is cititi de multi, niste unele sa testeze/sa se dea mari etc, ca sa scrie despre treaba si sa faca reclama. Imediat dupa le trage o amenintare, de parca au uitat ca aia dau pe goarna pe internet orice.
Dupa care vine firma si zice, ati inteles voi prost, e o oroare de comunicare.
Daca erau baieti destepti si eleganti, luau telefoanele asa distruse cum erau, le puneau in magazin, nu de vandut, doar de aratat, cu descrierea exacta la ce e busit si de catre cine, sa vada toata lumea. Si aia de le-au uzat nu mai primeau ever de la nimeni chestii de testat ca ar fi fost cunoscuti ca luzari.
Daca erau baieti tot destepti dar nervosi, tineau coada sus si precizau, da bei, aia is niste luzari ce strica ce primesc si vrem sa ne recuperam paguba in oarece forma si nu le mai dam in veci nimic, mama lor de piscotari ce cred ca li se permite orice.
Oricum era bine dar nu cum au facut acum.
NOU
Borg ai si tu minte cit o nuca.
Adica vrei sa expuna telefoanele distrusa si sa spuna” bai nu mai cumparati telefoanele astea ca sint proaste”. Si apoi sa inchida afacerea ca nu mai au vinzari…
NOU
Nu mey, sa vada lumea ca testerii nu au testat daca crapa aplicatiile, mere netu si tine bateria, ca au testat daca pluteste in oala cu mancare sau daca pot bate cuie cu el.
NOU
Tare sint curios cam ce credeau cei care au primit telefoanele gratuti ca trebuie sa faca pentru asta. Doar nu erau naivi ca unul pe aici care avea o teorie ciudata de genul “testarea” telefoanele si descoperirea de bug-uri noi.
NOU
dude, aici vorbim de jurnalisti. ce pula mea e perceptia asta cu piscotarii si alte cacaturi? aici se face un schimb de servicii, jurnalistii IT au hands on pe un produs si fac material pentru site, magazinele prezinta produsele, totul in beneficiul cititorilor. ce pula mea e perceptia asta cu aia care au primit gratuit? ce cacat faci cu un telefon in teste, te lauzi la mall ziua aia cand il primesti? voi va ganditi, in pula mea, inainte de a vorbi?
NOU
Ai tacul milc cind Hyper scria teoria asta….
NOU
da nu citesc chiar toate comentariile, sa stii. ca nu am timp. hypher, ce pula mea?
NOU
ăla cu cruci intoarse pe el cine dracu e?
NOU
Ma bag si eu ca musca in lapte, 🙂 sun clinet QM. Unul fericit dupa cum constat. Am cumparat produse de la ei. Diverse. Fara probleme. Am avut una sau doua probleme dar s-au rezolvat fara comentarii.
In relatia cu mine au fost corecti.
NOU
Sunt pasionat de IT si am cumparat mai multe de la quick. Am ramas mai mult decat dezamagit de “profesionalismul” lor. Cei care au avut norocul de a nu avea probleme e una, iar cei multi care s-au lovit de firma asta si au avut ghinion, e firesc sa se planga. Si femeia asta supoarta ponoasele si cred ca are nervi de fier daca le suporta faptul ca au dat vina pe ea. E cel mai usor sa dai vina pe altul.