Vă spun, cu mâna pe inimă, că șoferul era cu capul întors spre pieton și îl înjura. De ce, habar nu am, pur și simplu defula în cabina lui de la farmacia inimii catena și își găsise pe amărâtul ăla care traversa strada extrem de corect.

Tot timpul mă întreb de ce. De ce este ura asta în trafic, ură pe care nu am găsit-o nicăieri în europa, nicăieri, și am condus prin majoritatea țărilor europene la care am avut acces. Nicăieri nu există săritul ăsta la beregată fără niciun motiv real, agresivitatea extremă în orice situație. Nicăieri.

Desigur, explicații pot fi multe. Traficul distrus și inexistența unui orizont clar în care se va întâmpla ceva în bine. Orele pierdute aiurea în mașină, ore care ar putea fi petrecute util, muncind sau alături de familie. Lipsa unei ocrotiri din partea poliției rutiere, care a devenit o parte integrantă a problemei, cu șpăgile lor, cu statul la pândă în boscheți ca singur remediu pentru trafic.

Nu știu, mai spuneți și voi.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

48 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Fiindca nu exista politie, nu isi face treaba. Daca ar fi, lumea s-ar civiliza fortat prin amenzi.

    • #2

      poliție există, caută organigrama postată pe site-ul lor și ai să vezi că le gem birourile de … decibeli şi de femei îmbrăcate strident

    • #3

      Pentru că ei nu acceptă dovezi cu ”camere neomologate”, altfel ar munci pe brînci și n-ar mai apuca pensia specială din cauza stresului…

  2. #4

    Era pe graba omu, ii ducea un rinichi la arsinel

  3. #5

    Plinatatea de sine il face pe om sa se creada superior, asadar ii trateaza pe ceilalti cu o flegma. Si asta nu se intampla doar in trafic.

  4. când faci o oră în trafic la dus, devii foarte agresiv.

    • #7

      Sambata dimineata cu trafic lejer, si totusi un meltean se suparase pe o masina de scoala atat de tare ca o luase la claxoane si in cele din urma a depasit-o agresiv pe linie dubla continua.

    • #8

      @Zarax
      De la o vreme observ că nici mașinile școală nu mai merg pe B1. O fi din cauza instructorilor cu metehne ”moderne”…

    • #9

      Care B1? In Bucuresti, nu prea mai exista B1

    • #10

      Când ai 2 benzi pe sens și mașina de școală nu se dă deoparte, dar nici nu face stânga la primele 2 intersecții, te cam ia capul. Când mașina de școală îți pune frână în față și oprește, fără să dea semnal, ca să își facă cunoscute intențiile, apoi pune avariile, te ia iar capul. Când mașina de școală iese la plimbare în cele mai aglomerate ore din zi, când e trafic de te ia dracu și în fața mașinii de școală pe banda 2 incepi să suferi de sindromul Tourrete.
      Când ai 2 benzi pe sens și un țăran cu benveu oprește pe banda 1, fără semnal, apoi pune avariile, fix in intersecție, iar un om vrea să facă legitim stânga ii morții în rachetă și îl iei la claxoane, că nu poți ocoli mașina care face stânga din cauza prostului cu BMW, că ocupă banda, iar 50 de metri mai jos sunt locuri de parcare libere. Asta e frecvent pățită la pasajul Magnolia de la Pitești. Este intersecția spre Prefectura, iar multi se găsesc să oprească pe banda 1 fix in dreptul intersecției. Oamenii fac stânga de pe banda 2 și traficul se blochează pentru că nu există loc de ocolire.
      Un alt motiv sunt jegoșii ăia de taximetriști.
      Cea mai tare faza cu un taximetrist a fost când i-a zgâriat lu unu oglinda și mă punea pe mine să îi dau jumătate din banii pe oglinda, că m-am dus pe mine în viteză la destinație. Ești isteț boss. După un pic de circ, câteva poze la mașină cu nr de înmatriculare, plus scos telefonul să sun la firma lui și poliție s-a potolit repede.

    • #11

      Am patit si eu astazi ceva similar. Pe banda 2 oera o masina care a dat semnal stanga cu vreo 50-100 m inainte de intersectie. Totul bine si frumos pana cand si masina din fata mea de pe banda 1 a dat semnal dreapta. Ma asteptam sa vireze la dreapta cum ar fi logic, dar nu… el a oprit pe dreapta, cu vreo 2 metri inainte de intersectie, in paralel cu cel care vira stanga. Acolo avea treaba omul. Desi daca intra pe straduta din dreapta putea sa obreasca fara sa incurce pe nimeni.
      Si apoi parea foarte mirat ca l-au injurat minim 3 masini care au trebuit sa se chinuie sa il ocoleasca.

  5. Sintem un popor frustrat, nevrozat, enervat de viata cotidiana. Automobilul e o bula antifonata in care, simtindu-ne intangibili, ne putem refula liber, fara teama unor consecinte. E ca urlatul in perna. Pentru unii e terapeutic, pentru altii e stil de viata.

  6. #13

    Nesimtirea. Lipsa de respect reciproc. EU trebuie sa ajung. EU ma grabesc. Nu exista hai sa am grija cum ma incadrez, cum ma asigur, cum pasesc, cum semnalizez, in asa fel incat sa ii ajut si pe aia din jurul meu si traficul sa fie fluid si TOTI sa ajungem cat de repede se poate in conditiile date. Nu. EU. EU ii calc pe cap pe toti. Doar eu sunt indreptatit sa ma grabesc. Restul sa astepte. Pentru ca daca nu sunt eu nesimtit, va fi altul.

    • #14

      Sincer am facut si eu de cateva ori magarii pe sistemul “daca nu sunt eu, este altul”. In Bucuresti pe Soseaua Chitila sunt 2 benzi si linia de tramvai. La orele de varf se face coada foarte mare la unul dintre semafoare si poti sa stai blocat si cate 10-15 minute pentru 500 de metri. De obicei stau cuminte pe banda mea si astept sa inainteze coloana.
      Doar ca uneori, cand vad zeci de masini care ma depasesc pe linia de tramvai, nu mai rezist si fac si eu aceeasi manevra.

  7. #15

    Pai cum mai Arhi, nu e de vina pietonul ca nu s-a asigurat? Ca parca tu asa ziceai, ca si pe zebra nu poate trece numai daca se asigura ca poate trece in siguranta, ca daca e lovit e vina lui, nu? (conform logicii tale), etc.

    • #16

      ba, tu esti foarte prost, ba, mai ia si tu o pauza de la imbecilitate

    • #17

      @Veluu, tocmai, ca pietonul s-a asigurat si a lasat duba sa treca. Altfel vedeam filmarea asta la stirile de la ora 5.

  8. #18

    Pe mine ma enerveaza cel mai mult aia care gresesc si tot ei sunt tari in gura. Ba fmm, n-am nimic daca gresesti si iti asumi/cer scuze, dar daca tot tu esti tare in gura, pai du-te-n mm.
    Aa, si mai sunt aia care ma claxoneaza cand nu ma bag sa blochez intersectia sau cand stau la semafor pe banda de inainte/dreapta si vrea unu sa faca dreapta pe intermitent.

    • #19

      De obicei incerc sa las libera banda de inainte/dreapta cand stiu ca este semafor intermitent. Doar ca uneori se face rosu chiar inainte sa trec sau banda 2 este blocata de cei care vireaza la stanga. Eee… de fiecare data cand se intampla asa este cate un destept din asta care claxoneaza de mama focului.
      Ultima data cel din spate a avut ghinionul sa existe sa fie si un politist in intersectie care, surprinzator, a fost deranjat de claxoane si i-a cerut actele ca sa stie cu cine discuta. Nu stiu daca pana la urma i-a dat amenda sau doar avertisment.

  9. #20

    … pentru ca la km 0 (= familia, soția, pruncii etc) lucrurile nu sunt tocmai ok.

  10. #21

    fiecare pt el. de aici plecam. asa ca ceea ce se numeste trafic nu mai e ceva coordonat, cu reguli, cu bun simt. e doar o adunatura de indivizi care incearca fiecare sa isi rezolve el problema fara sa tina cont de restul lumii.
    bonus lipsa totala a politiei si a aplicarii legilor.

  11. salut… iti scrisesm si pe fb…..
    daca poti sa deslusesti nr de inmatriculare…
    cunosc niste persoane sus-puse la Fildas / Catena care ar fi foarte interesante de comportamentul in trafic al soferilor. Macar punctual, pe boul asta, sa il arda
    Mersi

    • #23

      B 102 ZNW
      daca deschizi filmuletul in youtube + wide se vede clar numarul

    • #24

      B 102 ZNW

    • #25

      s-a prescris, data de pe camera e din 2018 si ajungem la neomologate, pixel albastru

    • Done. I s-a retras dreptul de a conduce masinile firmei. Era/ este inca angajat pe functie de sofer…..dar acum are de ales munca de depozit sau sa plece . Over & out

    • #27

      nice

    • #28

      E ok ca s-a intamplat asa in cazul asta, dar nu sunt deloc impacat cu gandul ca doar pe baza de “interventie” se intampla asta. Cand le-am sesizat eu ca un cetatean onest o situatie de ilegalitate savarsita de un sofer de-al lor i-a durut fix la banana, nici nu s-au obosit sa raspunda. Motiv pentru care intru intr-o Catena doar fortat de imprejurari.

    • #29

      Este greu sa ai incredere intr-un sofer oarecare ce suna sa faca reclamatie unui sofer. De exemplu eu eram cu o masina inscriptionata cu numele firmei si a sunat un destept sa imi faca reclamatie ca era sa intru in el. Dar de fapt eu nu gresisem cu nimic, pur si simplu nu am franat ca sa intre in fata mea dupa ce m-a depasit pe linia de tramvai si ulterior voia sa vireze la dreapta.

  12. #30

    Psihologul de serviciu e pe alt blog, deci greu de gasit raspunsul.

    Ma intreb, daca directorii catena vad filmarea, oare ce i-ar spune angajatului? Ceva gen las-o mai moale ba coaie, nu vezi ca ne pun astia pe internet…..era bulangiu pietonul ala sa treaca pe trecere cand tu ai comenzi imposibil de livrat in timp normal, doar noi stim asta, dar ce conteaza, si oricum greu de gasit soferi sa isi rupa spinarea cu livrarile la farmacii.

  13. #32

    pe fundal se aude o mostra de bun simt traditional tataresc :))

  14. #33

    Democratie tradusa de romani.Ne pisam la orice ora pe reguli.
    Orice societate ca sa functioneze normal se bazeaza pe reguli ca altfel am trai ca in jungla gen Romania.
    Cu cat e dezordinea mai mare cu atat poti face mai multe combinatii bani multi fara consecinte prea mari.

  15. #34

    pentru că educație. pentru că bizonul știe că nu va păți nimic. pentru că individualism, miserupism și #doareucontez.

    in satul unde locuiesc, viteza maxima de deplasare este de 30 km/h. in tot satul (1.2 milioane de locuitori) sectoarele cu viteza de 50 km/h sunt exceptii.

    intr-o discutie cu prietenii din ro, acestia s-au aratat consternati. cum adica, 30 la ora? paradoxul e ca, aici, cu 30 la ora se circula, in bucuresti, cu 50 la ora, se sta (viteza medie de deplasare fiind undeva la 15 km/h).

    amenzile pentru viteza sunt destul de consistente si cam imposibil de neplatit (53 euro pentru 37 km/h in zona de 30).
    satul e impanzit de camere radar fixe si mobile, la care se mai adauga, sporadic, echipaje / filtre in boscheti. nu a inventat romanul asta.

    nu exista societate educata, exista societate neamendata.

    • #35

      Concluzia corectă este: Nu exista societate educată, există societate AMENDATĂ.

      Cetin, daca poți, editeaza tu. Mulțumesc.

  16. #36

    La servici nu pot defula toate frustrarile pentru ca sefi.
    Acasa dau peste seful sefilor, deci nu pot defula.
    Drumul dintre cele doua puncte de interes este singura cale de-a scoate rautatea.
    O idee ar fi ca politia de circulatie sa organizeze un fel de drive-tru in care un politist – de preferat politista – sa stea pe un scaun si sa asculte toate nervozitatile doritorilor. Nimic altceva. Cred ca nervozitatea in trafic s-ar reduce seminificativ.

  17. #37

    Indignarea soferului, in opinia mea, era ceva gen “fix ACUM s-a gasit asta sa treaca?! fix cand sunt EU in dreptul trecerii?!”.

    Asta probabil deriva din egocentrism:
    eu trebuie sa trec primul;
    eu trebuie sa ajung repede la destinatie;
    eu sunt singurul care conteaza pentru mine in trafic.

    Sunt multi soferi care nu vad traficul ca pe un mecanism complex, ci doar un mediu prin care trebuie ei sa se descurce, fara sa considere externalitatile propriilor actiuni.

  18. #38

    Nu zice nimeni nimic de lipsa infrastructurii rutiere?
    Mi se pare noaptea minții lipsa autostrăzilor într-o țară membră UE în 2021.

    • #39

      si daca am avea infrastructura, tare mi-e ca nu vom sti sa o folosim.

      cateva exemple, recent intors din ro, totul in decurs de 5 zile:

      1. in Bucuresti e haos in trafic. Nu, nu haosul de dinainte, e haosul de dupa izolare, carantina, etc. cand toti is salbatici scapati din cusca. nu exista nicio regula respectata, scapa fiecare cum poate. de aceea, am utilizat numai taxi. Inca ma intreb ce joburi are lumea in bucuresti in asa fel incat nu exista peak hours in trafic, totul e blocat all day long, de zici ca toata lumea munceste pe strada, din masina.

      2. pe autostrazile din ro, cate sunt, se circula de-a-mpulea. se aseaza unul pe banda 1 cu 90 la ora. pe banda 2 se circula cu 150+. cum naiba sa fie trafic fluid pe autostrada, in conditiile astea?

      3. pe dealul negru, prin localitati, rulez cu 59. vine tir in spate. flash scurt. flashuri. faza lunga si claxon la mine, doar m-oi trezi. baejnebun, e localitate! am scos mana pe geam si i-am aratat indicatorul de iesire din localitate. n-a putut sa depaseasca.

      4. pe valea oltului trece un tir plin cu busteni mari. incasez de la el o pietricica in parbriz. saptamana viitoare vad cat va costa frumusetea din Brezoi.

      5. tot pe valea oltului, nefiind conectat la romanian driving mode (mea culpa) las niste urme de frana pe chiloti cand unul de pe contrasens intra in depasire de a trebuit sa franez aproape de 0. Popor de sinucigasi.

      6. abia am asteptat sa ajung la arad. restul de 1700+ km au fost un deliciu pentru urmatoarele 18 ore, in adevaratul sens al cuvantului: no stress, no nothing. doar ploaia era monotona.

      7. apropo, in DE am fost oprit de polizei pe autobahn ca aveam 15 km/h intr-o zona cu 10 km / h (nu, nu gresesc, pe autostrada). Baieti valabili, m-au rugat politicos sa fiu atent la limite.

      Sa fim bine, zic!

    • #40

      Bruxelles! Am ghicit?

  19. #41

    Azi dimineata pe Teiul Doamnei. Trece pietonul pe trecerea de pietoni, in mers normal, printre masinile stationate in coloana, e drept vorbind la telefon. Masina de dupa trecere, incepe sa se miste vreo 5 metri, la care asta prin fata caruia trage un claxon pietonului sa mearga mai repede, dupa care se misca cei 5 metri. Pietonul se duce in treraba lui si ajunge mul mai repede la capatul strazii.
    Ieri tot in zona, un 3 cefe la fel, claxoneaza pieton pe trecere si se mai si cearta 3 minute cu el, blocand pe altii, dupa care avanseaza cei 20 de metri care ii avea pana und s-a deplasat coloana i alea 3 minute…fuck logic.

  20. #42

    Chiar ieri am asistat, in Suceava, la o astfel de scena: 2 indivizi cu niste Audi (unul cu nr rosu si altul cu volan in sant) s-au luat dupa unul cu un Passat 2000 si putin (variant, bineinteles) care li s-a parut lor ca le taiase calea – omul incerca sa se incadreze de pe o secundara pe bulevard si a ramas cateva secunde cu fundul masinii in drum, blocandu-i pe cei doi zmei. Deh, shit happens.

    L-au oprit pe ala in drum si ma mir ca nu s-a lasat cu bataie.
    Din pacate, desi credeam ca iPhone 12 max pro dracu` sa`l ia e destept, a filmat cu focus pe bordul cotetului meu, orice altceva a iesit intr-o ceata profunda. Csf, ncsf.

    • #44

      @Velu, m-am bucurat atat de tare cand am vazut cum s-a finalizat toata urmarirea, nici nu poti sa-ti imaginezi. Asa merita bizonii astia care incep sa te urmareasca si sa te sicaneze in trafic pentru o prostie.

      Dar daca analizam putin filmarea, cel cu Peugeot-ul a procedat corect pentru virajul la dreapta. Era pe banda corecta, marcata cu sageata pentru inainte si la dreapta, avand linie continua (deci in zona respectiva nu se putea incadra legal pe prima banda de langa bordura).

  21. #45

    România a devenit un stat unde empatia e o glumă faţă de un străin de pe stradă,fiecare e cu pizda măsii,mai puţin cercul de apropriaţi şi implicit nişte rude unde şi acolo cunosc cazuri de răutaţi extreme,chiar şi intre fraţi.După cum se aude si tipul de pe filmare,cu câtă sete si ură in glas işi bagă pula in mama unui necunoscut,doar aşa gratuit,că na,cine naiba e un oarecare muncitor să il încetinească din mers,ăla fiind pe trecerea de pietoni :)) .Mişto ţară,mişto oameni.

  22. #46

    Am condus 10 ani adunati si la londra si la milano. Stai cu orele in trafic si acolo la orele de varf, inclusiv pe centura si autostrazi nu doar in oras….. dupa mine, la noi problema e ca avem frustrari MULTE ( financiare, sociale, politice, etc) si in trafic e cel mai bun loc sa refulezi niste nervi cu niste injuraturi sau claxoane. Eu in italia de exemplu am invatat ca pe autostrazi nu se dau flashuri daca cineva nu se da, te pui in spate la distanta ok si semnalizezi stanga dupa care aproape mereu ti se face loc. Cu claxonul la fel, nu se foloseste mai deloc pe acolo…. eu cred ca m am disciplinat si m am linistit cat de cat desi am momente cand mai fac urat dar mai mereu dupa regret si realizez ca am exagerat.
    Azi dimineata am facut 1 ora si 20 min de la lujerului la piata presei……
    CC @nicusor , sa mi mai ceri votul peste 3 ani….

  23. #47

    Parca noi eram aia ortodoxii majoritari , crestinii aia bunii..etc.
    Neam de tarani neevoluati si agresivi care au dat prea brusc de o bunastare pe care altii au dobandit-o in zeci de ani. Era in Romania prin perioada interbelica un embrion de societate capitalista cu perspective frumoase de dezvoltare dar stiti toti urmarea. Am ramas acum cu ciurucurile , mai ales dupa emigrarea masiva a oamenilor ce au plecat sa munceasca in tari dezvoltate , oameni cu o bruma de educatie si bun simt.Care nu am plecat , asta este, stam si suportam ce am descris mai sus.

  24. #48

    Poate nu au citit Meditații/ gânduri către sine însuși de Marcus Aurelius, că tot ne tragem din romani.