Noaptea trecută s-a răspândit ca focul grecesc vestea că pe site la domo e o tabletă cu preț probabil greșit, foarte mic față de prețul real. Au scris și unii bloggeri, chiar.
Normal, au început băieții descurcăreți cu comenzi de câte 100 de bucăți, după care s-a dat drumul la inteligență pe internet.
Pentru că, nu-i așa, chiar dacă au greșit, ei sunt obligați, prin Legea Internetului promulgată de Bill CLinton în 1996, să își respecte comanda.
Să spicuim puțin din aberațiile oamenilor.
Iorgus 30/01/2014 la 4:51 AM
va asigur ca daca DOMO nu-mi da produsul mie, prietenei mele si celui mai bun prieten maine la magazinul de la Baneasa sau poimaine despre teapa magazinului DOMO va fi scris in peste 11 000 de bloguri si site-uri cu renume din Romania dar si internationale. Echipele noastre vor avea grija sa informeze cumsecade despre oferta respectiva. Se vedem cum DOMO isi va onora comenzile pentru ca pr din asta nu va avea.
Înțelegeți, 11 000 de bloguri cu renume. Ce ciudat, eu nu sunt printre ele.
Madalina 30/01/2014 la 5:10 AM
in pui mei daca nu-mi aduc tableta n-o sa mai cumpar nimic de la ei, din principiu, chiar daca la concurenta vor fi preturi mai mari.
Desigur, niciodată nu va mai cumpăra de la ei, până acum fiindu-le client fidel zilnic.
pitysoft 30/01/2014 la 6:59 AM
Am bagat si eu o comanda. Daca au demnitate, sper sa faca exact ca eMag-ul cu televizoarele cu pret gresit si sa onoreze comenzile.
Tot timpul, obsesiv, revine campania făcută de emag acum câțiva ani, când au vândut cu reducere uriașă niște televizoare, camuflând reducerea într-o greșeală de preț pe site. Dar aici e vorba de demnitate, chestii pe care trebuie să le respecți în fața anonimilor ce salivează după monitoare.
Alex 30/01/2014 la 9:52 AM
Apropo de ultimele comentarii referitoare la telefonul mobil , cand faci comanda ei iti trimit pe e-mail un mic preview a ceea ce ai comandat, poate nu or sa onoreze comenzile , asta cu siguranta le va dauna imaginii, nu cred ca in cursul saptamanii acesteia prea multi romani au facut noapte alba pentru a cerceta site-ul domo. Eu nu cred ca s-au facut mai mult de 300-400 comenzi. As vrea si eu sa stiu daca a primit pana acum cineva vreun apel telefonic de la cei de la Domo. Si da, termenii si conditiile lor sunt ilegale, ei practic pot fi dati in judecata in caz ca nu onoreaza comanda, sau se poate apela la protectia consumatorului, probabil ca a doua varianta va fi aleasa de cateva persoane dar in mare parte cred ca ne bucuram degeaba, o sa revin cu un comentariu dupa un eventual apel telefonic sau email
Clasicul cunoscător, el știe legea perfect și neapărat va da în judecată firma.
Pentru toți ceilalți simpatici, niște previewuri de la cei ce au ultimul cuvânt, adică Domo.
In cazul in care preturile sau alte detalii referitoare la produse au fost afisate gresit, inclusiv din cauza faptului ca au fost introduse gresit in baza de date, ne alocam dreptul de a anula livrarea respectivului produs si de a anunta clientul in cel mai scurt timp despre eroarea aparuta, daca livrarea nu s-a efectuat inca
Acest mesaj este o confirmare de inregistrare a comenzii si nu obliga vanzatorul la executarea acesteia pana la momentul confirmarii stocului disponibil si a termenului de livrare a comenzii.
Și da, am comandat și eu. Dar în același timp, le-am dat și mail, semnalizându-le posibila greșeală. Pentru că am putea învăța puțin să nu mai fim hiene atotștiutoare și legate la ochi la împărțirea dreptății.
NOU
Tu nu ai un blog cu renume, evident. Cel mult arhinume.
NOU
primul comment pe care l-ai citat e copy/paste si pe alt blog! asa sigur era omu’ de originalitatea lui… 🙂
NOU
Offtopic. Tema nu mai e responsive, pe telefon. 🙁
NOU
Orice ai spus tu aici, nimic nu este mai mişto decât aia cu 11.000 de bloguri şi site-uri de renume. Astea 11.000 trebuie să fie ca ăia 15.000 de specialişti ai lui Ciorbea. Şi pariez că după asta face şi o petiţie online: “Domo să ne dea produsele”. Mişto ţară. Din ce în ce mai mişto.
NOU
sau ca aia 7,4 milioane, zic eu
NOU
daca nu ai trimis banii tot degeaba:-)si daca era vreo promotie!
NOU
trebuie sa fii tampit sa trimiti bani. pentru ca e fix aceeasi situatie si ti se face refund la bani in termenul legal de 30 de zile
NOU
Domo si’ar strica imaginea daca ar incepe sa livreze tablete la un pret ridicol pentru o hoarda de sacali care a depus comenzi in disperare, fie ca au sau n’au nevoie de produsul respectiv. Jenanti oameni.
NOU
@Maddy
Te oftici ca nu ai apucat sa faci si tu comanda? Sunteti jalnici.
Arhi tata esti cam frustat. Reclama costa.. daca ei vor sa isi faca reclama pe baza la intamplarea asta, eu imi vreau tableta!
NOU
pai nu toti au bani sa ia la pret intreg si se descurca cum pot.
NOU
da si mata a avut o jena cu tine
NOU
ha ha, ce-ar fi sa le trimita si pe urma sa anunte pe la banci ca au facut o greseala si ca trebuie corectate sumele trase din conturi. ca se pare ca functioneaza metoda
NOU
ar fi interesant, doar ca eu as da in judecata banca si magazinul:))
NOU
“Și da, am comandat și eu”
Of, cum s-a gandit el la mine…
NOU
you snitch!!!! 🙂
NOU
Am dat si eu o comanda de o bucata cu plata ramburs daca iese,m-am scos,daca nu,vorba cantecului,tot aia e !
NOU
deci nu ai fi revoltat??
NOU
Chiar am alte lucruri pentru care sa fiu revoltat si din punctul meu de vedere e o situatie din care pot avea de castigat fara sa investesc nimic. nu am platit in avans deci nu consider ca am incheiat contractul la distanta cu ei.sa mai fac si scandal…deja suna a tiganeala.
NOU
Bina ma capcaune tu ai comandat da si i-ai aununtat de greseala, cumva in subconstientul tau ai zis ca poate ai o sansa sa ti-o trimita.
Tu esti un fel de lupul moralist.
NOU
da, pentru ca exista si sansa, cat de mica, sa fie pretul real. dar am comandat una, nu 190 de bucati si am atentionat si de eroare.
NOU
dezinformezi cu buna stiinta. in astfel de cazuri, nu numai ca trebuie livrata comanda, dar trebuie aplicata si o extra reducere, de valoare egala cu pretul produsului, pentru a se evita o criza de PR. pentru ca na, poporul roman este specialist in a provoca crize de pr si a inmormanta companii
NOU
da da, criza de pr
NOU
dude, sper ca esti sarcastic
NOU
Si uite asa Domo isi face reclama pe gratis! Pozitiva, negativa… nu are importanta…
NOU
Am dat si eu comanda aseara pe la 1.30 asa… iar pe la 2 m-am decis sa citesc si eu sectiunea Termeni si Conditii and voila: In cazul in care preturile sau alte detalii referitoare la produse au fost afisate gresit, inclusiv din cauza faptului ca au fost introduse gresit in baza de date, ne alocam dreptul de a anula livrarea respectivului produs si de a anunta clientul in cel mai scurt timp despre eroarea aparuta, daca livrarea nu s-a efectuat inca.
Mai pe romaneste: mumu, bah!
NOU
Discuția e veche, eu unul tind să fiu de acord cu asta :
legi-internet.ro/blogs/index.php/pret_gresit_in_comert_electronic_magazin
NOU
Exceptia de la situatia de mai sus ne-o da art. 1303 Cod civil:
Art. 1303. Pretul vânzãrii trebuie sã fie serios si determinat de pãrti.
In doctrina (vezi F Deak, Tratat de drept civil) se explica ce inseamna pret serios ” adica sa nu fie derizoriu(infi,), atit de disproportionat in raport de valoarea lucrului.vindut incat sa nu existe pret, sa nu poate constitui obiectul obligatiei cumparatorului (…) Seriozitatea fiind o chestiune de fapt este lasata la aprecierea instantei.”
Si totusi, cum putem face diferenta intre un pret mic si unul derizoriu ?
Desi e clar ca nu exista nici o regula clara juridica (si nici nu trebuie sa fie), cred ca scopul acestei reglementari este de a nu lasa unii cumparatori de rea-intentie sa profite de greseli evidente. In cazul comertului electronic, cind preturile sunt niste intrari intr-o baza de date de cele mai multe ori neverificate de om, problema se pune mai acut.
Din punctul meu de vedere, un pret mic poate insemna si 50% sau mai putin din alt pret care il afiseaza alt magazin. Poate fi vorba de o oferta, de o lichidare de stoc, de un produs care trebuie sa fie vindut ca apare unul nou, etc.
In conditiile in care pretul afisat este de 10% sau mai mic decit un pret normal al acelui produs este clar un pret derizoriu, iar clientul nu poate beneficia de aceasta eroare, pretul fiind neserios, iar contractul de vinzare-cumparare nul.
NOU
pretul e mai mic decat cel real cu vreo 70%. nici macar nu au voie legal sa vadan asa, fiind clar mai mic decat pretul de achizitie. ar trebui sa faca o notificare catre primarie, cu motivatie clara, gen produs cu defecte. dar atunci ar trebui sa existe aceasta motivatie si in dreptul produsului
NOU
Tocmai de aia am zis că-s de acord cu cele scrise pe acolo fără să mai detaliez :). Dacă-i o greșeală e absolut ok ca magazinul să refuze comenzile. Dacă le onorează, bravo lor, își fac reclamă pozitivă. Dacă nu, din punctul meu de vedere nu-i nici un bai.
NOU
deja au aparut mailurile de anulare
NOU
@Arhi: Art.1665 C.Civ.
Preţul fictiv şi preţul derizoriu
(1) Vânzarea este anulabilă atunci când preţul este stabilit fără intenţia de a fi plătit.
(2) De asemenea, dacă prin lege nu se prevede altfel, vânzarea este anulabilă când preţul este într-atât de disproporţionat faţă de valoarea bunului, încât este evident că părţile nu au dorit să consimtă la o vânzare.
In speta ne intereseaza alin.(2)
NOU
da, asta am spus si eu
NOU
Am citit ce ai scris, am vrut doar sa arat ca exista reglementare expresa pentru situatii de genul asta, fara sa trebuiasca sa recurgem la doctrina 😀
NOU
da, din pacate, e plin de specialisti care stiu ei ca e ilegal si ca sunt niste clienti inocenti
NOU
Arhi are dreptate: numa un botanist ar crede ca primeste asemenea telefon la un pret de nimic.
NOU
Comandat o bucată. Plata ramburs. Primesc – bine. Nu primesc – bine. Și așa plănuiam să-mi iau o tabletă d-asta mai mică (ori asta ori iPad mini). Momentan n-am văzut niciun semn de la Domo. Nici e-mail nici telefon. Așteptăm.
NOU
iti recomand ipad mini. are gorilla glass. restul se sparg ca cojile de ou
NOU
Ca fapt divers pentru cei revoltati:
Art. 1665
Preţul fictiv şi preţul derizoriu
(1) Vânzarea este anulabilă atunci când preţul este stabilit fără intenţia de a fi plătit.
(2) De asemenea, dacă prin lege nu se prevede altfel, vânzarea este anulabilă când preţul este într-atât de disproporţionat faţă de valoarea bunului, încât este evident că părţile nu au dorit să consimtă la o vânzare.
P.S. nu am comandat 🙂
NOU
Oldies but goldies!
NOU
Eu sunt fanul Mădălinei.
Mititica de ea, ce rânzoasă este, în puii ei…. 😀 Unde mai pui că pe lângă pui, are şi principii! 😀
NOU
Au confundat Samsung-ul cu un Allview, adica le-au inversat preturile. Sunt curios cati au comandat Allview-ul cu pret de Samsung 🙂
NOU
Pai amice anonim, fiecare cu punctul sau de vedere, nu stiu ce iti da tie dreptul sa citezi si sa critici alti oameni. Daca totusi insisti sa o faci, informeaza-te inainte sa o faci. Si da cunosc legea spre deosebire de tine, nu sunt doar un alt bagator de seama care sa trezit sa scrie un comment de plictiseala, si daca tot mi-ai copiat citatul de pe respectivul blog ai fi putut sa-l si citesti, nu imi dau seama unde am mentionat ca voi da firma in judecata dar in fine ce nu fac internautii pentru cateva clickuri. Si ca un mic ontopic aici, cei de la Domo au inceput campania de informare a cumparatorilor prin SMS-uri si emailuri.
NOU
cunosti o laie
NOU
Au venit SMS-uri de anulare, cred ca o data pe an merge sa faci o smecherie ca asta, isi mai aduce lumea aminte de tine cand mai vrea sa cumpere una-alta, nu cauta numai pe emag.
NOU
Apropo de asta, nu vrei un TV cu diagonala de 32,80 metri la numai 999 lei? 😀 www.carrefour.ro/produs/led-samsung-32eh4003-31989.html
NOU
sa stii ca nu e un pret rau
NOU
merge sa-l tii in gradina ca in casa nu l-as tine :))
NOU
Cine cct cumpara de la domo altceva in afara de frigider si masina de spalat?
NOU
Incep sa cred ca e o smecherie de marketing, ca de mult timp n-am mai vazut o reclama de-a lor si am crezut ca nici nu mai exista.
NOU
Domnule Arhi, lucrati cumva la Domo, ca prea le tineti partea? Nu vi se pare corect sa isi onoreze comenzile? E vina noastra, a celor care am comandat, ca ei au afisat un pret mai mic pe site? Cum comenta cineva pe un alt blog, ceva mai echidistant in discutia asta fata de blogul de fata, noi daca am plati cu bani falsi in magazinele lor, iar apoi cand si-ar da seama le-am spune ca am incurcat banii reali cu banii pe care ii tipariseram pentru monopoly care credeti ca ar fi reactia lor? Si da, Emag este o firma serioasa, nu Domo!
NOU
In locul lor livram 10 tablete cu conditia in care clientii sunt de acord sa le public poza pe blog/facebook/etc primind tableta.
Restul le spuneam ca nu mai sunt in stoc la pretul asta, a fost o promotie foarte limitata, doar pt cine a prins.
Toata lumea iesea bine si poate isi faceau totusi putin PR pozitiv.
Exista variante sa vinzi sub pretul de achizitie, nu direct, dar exista, 100% legala.
Pentru ei era o cheltuiala de ~3000 de lei, dar impactul in media ar fi fost mult mai mare. Plus credulii de genul “hai sa ne inscriem in NL ca poate mai baga vreo oferta cu pret gresit”
Dovada: pozitia oficiala a eMAG asurpa incidentului din 2010 a fost ca a existat o greseala in datacenter, 4 ani mai tarziu lumea inca vorbeste de asta si lumea inca nu crede pozitia oficiala eMAG 😀 P.S. ei au livrat 250 de produse in total, din 463 de produse cu pret gresit, aseara sigur s-au comnadat peste 1000 de bucati dintr-un singur produs.
Astia cu amenintarile cu tribunale n-au idee pe ce lume traiesc.
NOU
12700
NOU
şi cum ar fi fost dacă voi greşeaţi şi făceaţi o plată online cam de 10 ori mai mare decât era preţul produsului cumpărat, iar firma v-ar fi oprit banii şi ar fi refuzt să vi-i dea înapoi, pentru că, nu, aţi făcut plata aia, sunteţi obligaţi să daţi banii chiar dacă greşiţi?
NOU
Daca unul dintre clienti, oricare, ar fi facut greseala sa comande un alt produs mai scump, crezi ca Domo,sau oricare alta firma, ar fi acceptat anularea comenzii fara niciun fel de pierdere, comision, din partea ta, din moment ce ei iti retrageau banii de pe card si practic semnau un “contract”? Nu sunt impotriva lor, inteleg ca a gresi este omeneste dar ar fi putut gasi o alta solutie de iesire din chestia asta, cum a mai spus cineva, onorau un numar minim de comenzi, pana la urma orice greseala trebuie platita sau rascumparata intr-un fel. De asta am laudat abordarea celor de la Emag…
NOU
Noi suntem hiene ca am comandat, tu nu esti hiena ca ai comandat si apoi le-ai dat mail. Super gandire :)).