În cazul în care se va dovedi că poliţiştii aveau toate semnalele sonore şi acustice pornite, vinovat de producerea accidentului va fi declarat şoferul civil. Asta chiar dacă el este cel care a trecut pe culoare verde a semaforului în intersecţia în care s-a produs accidentul.
Din vagile mele amintiri de șofer cu permisul suspendat și de fost pompier pe mașină cu girofar de-a ministerului de interne, știam că indiferent de semnale luminoase și girofaruri, tot ești obligat să fii atent și să respecți legile în vigoare. Mai exact, dacă provocai accident cu mașina, chiar și cu girofar și sirenă pornite, erai bun de plată.
Prin urmare, s-a modificat codul rutier, sau băieții de la Digi baleiază cu grație?
NOU
Soferii de la pompieri sunt ei tampiti sau masina e facuta de tampiti?
Ai sirena, ai becuri care ba merg, ba nu merg pe ea, si mai pornesti si avariile?
Eram aproape de accident cu una, pentru ca ei veneau de pe sensul opus si au facut stanga pur si simplu. Evident…semnalizare din pula. Noroc ca am realizat repede ca ala intra in mine si am accelerat
NOU
ce înseamnă: “se va dovedi că polițiștii aveau toate semnalele sonore și acustice pornite” … să nu spui că se merge pe declarația milițianului că e groasa rău
NOU
nu stiu militian sa fie declarat vinovat de un accident in trafic. toti aveau semnalele acustice si luminoase pornite.
NOU
sau proba cu martori
2.bp.blogspot.com/_CCQvixX9MqM/S64Ojkw7TLI/AAAAAAAAAmk/BOjMObDVix4/s1600/traian+cu+cainele+politist+2.jpg
NOU
arhi, chiar și ăia pe bicicletă aveau semnalele acustice și luminoase pornite!
NOU
“Art.31. – Participantii la trafic trebuie sa respecte regulile de circulatie, semnalele, indicatiile si dispozitiile politistului rutier, precum si semnificatia diferitelor tipuri de mijloace de semnalizare rutiera, în urmatoarea ordine de prioritate:
a) semnalele, indicatiile si dispozitiile politistului rutier;
b) semnalele speciale de avertizare, luminoase sau sonore ale autovehiculelor, prevazute la art.32 alin.(2) lit.a) si b);
c) semnalizarea temporara care modifica regimul normal de desfasurare a circulatiei;
d) semnalele luminoase sau sonore;
e) indicatoarele;
f) marcajele;
g) regulile de circulatie.”
Dupa cum vezi, semnalele unei masini de politie / ambulanta / pompieri au o prioritate (lit b) au o mai mare decat semaforul (lit d)
NOU
sigur, doar ca asta nu lamureste cu nimic ce intreb eu, adica responsabilitatea finala, pentru ca si cel de la volan e tot sofer si nu merge pe strada avand o umbrela de stază dupa el, ci trebuie sa respecte niste reguli. ca sa nu mai vorbim de faptul ca in articol scrie foarte clar ca doar daca aveam ambele semnale pornite, e vinovat soferul, iar legea spune despre minim un semnal.
NOU
Din ce inteleg din lege, semnalul albastru ii obliga pe ceilalti participanti sa acorde prioritate (art 32). Daca accidentul a fost pentru ca soferul care a trecut pe verde nu a acordat prioritate politiei locale, atunci “civilul” e vinovat. Practic politistul a respectat regula care ii da lui prioritate…
Probabil ca DIGI si martorii nu stiu ca legea prevede “semnale luminoase SAU sonore” – ceea ce dealtfel mi se pare o tampenie, in unele situatii e greu sa vezi girofarul masinii aleia daca nu are si “sonorul” pornit. Cam asa era sa dea si o ambulanta peste mine pe trecerea de pietoni mai demult, era in “silent mode” 🙂
NOU
inainte era tricky. daca eu intram pe verde in intersectie si loveam masina de politie, eram vinovat. masina era deja acolo si eu nu ii acordasem prioritate. daca masina de politie ma lovea pe mine, erau ei vinovati, pentru ca nu se asigurasera la intrare. de asta zic, sa se fi schimbat asa brusc si total?:)
NOU
S-o fi schimbat:
“Conducatorii de vehicule sunt obligati sa reduca viteza, sa circule cat mai aproape de bordura sau acostament si sa acorde prioritate la trecerea autovehiculelor apartinand institutiilor prevazute la art. 32 alin. (1) lit. b) si care au In functiune dispozitivele sonore si luminoase.”
Conducatorii masinilor aflate in misiune trebuie doar sa circule cu viteza redusa si atentie sporita pentru a evita accidentele. Da’ au prioritate.
NOU
asta era si inainte. ideea era ca, in procedurile de aplicare, nu erai scutit de responsabilitate, in cazul in care faceai accident.
NOU
Nici acum nu-s scutiti de responsabilitate, ca deh, politistul ca n-a fost destul de atent. Pentru care pedeapsa e probabil o mustrare scrisa si scos in fata, la careu. 🙂
In schimb, “civilul” n-a acordat prioritate. Asa ca se bucura de un permis suspendat, puncte, amenda…
NOU
Mai e si interpretabil, ca nu scrie clar cine e responsabil (sau n-am gasit eu) pentru producerea accidentului – politistul ca n-a fost atent, sau civilul, pentru ca n-a acordat prioritate?
NOU
“Conducatorii masinilor aflate in misiune trebuie doar sa circule cu viteza redusa si atentie sporita pentru a evita accidentele. Da’ au prioritate.” Mai citeste odata ce-ai scris si ce spune articolul de lege.
NOU
@LowRider
Asta-i extras din codul rutier: “Conducatorii de vehicule sunt obligati sa reduca viteza, sa circule cat mai aproape de bordura sau acostament si sa acorde prioritate la trecerea autovehiculelor apartinand institutiilor prevazute la art. 32 alin. (1) lit. b) si care au In functiune dispozitivele sonore si luminoase.”
Atentie la “sa acorde prioritate la trecerea autovehiculelor … care au In functiune dispozitivele sonore si luminoase.”
Apoi am scris:
“Conducatorii masinilor aflate in misiune trebuie doar sa circule cu viteza redusa si atentie sporita pentru a evita accidentele. Da’ au prioritate.”
Au prioritate pentru ca ceilalti soferi, adica aia obligati sa circule cat mai aproape de bordura, trebuie sa le acorde prioritate.
Nu inteleg ce ar trebui sa citesc inca o data. Sau, daca nu ti-e clar, paragraful din codul rutier se refera la cum trebuie sa circule soferii “civili” iar ce am scris eu se refera la politisti.
NOU
nu stiu ce s-a modificat dar din cate tin minte aveam asa :
rosu -> politie/pompierie, tragi pe dreapta si te opresti pana trec.
albastru -> salvare – acorzi prioritate, nu tre sa opresti.
deci da, daca au rosu pot sa mearga, tu trebuie sa le eliberezi calea.
NOU
bine ca e vorba doar de semnalele acustice si sonore… ce ne faceam daca se punea problema celor luminoase si vizuale?? abia atunci ar fi fost belea!!
NOU
incredibil
NOU
acustic si sonor sunt acelasi lucru….flies away…
NOU
Formularea e corecta, sonor inseamna sirena iar acustic e atunci cand dechide geamul si striga “da-te bah in …”
NOU
in dreapta, evident.
NOU
Inainte, soferii de salvare /pompieri /politie, aveau voie sa intre in intersectii pe rosu cu semnalele pornite, dar totul era “in limita evitarii oricarui pericol”, deci da, erau buni de plata.
NOU
aleluia, cineva care isi aduce aminte…
NOU
Si acum avem la fel (pompieri). Daca intri in intersectie pe rosu sau STOP si ai semnalele in functiune, atat sonore cat si luminoase si ai intrat ca boul, esti bun de plata. Indiferent unde te grabeai.
Chiar daca avem rampa luminoasa si sonora-n functiune, tot trebuie sa incetinesti, eventual sa opresti pentru a te asigura suplimentar.
NOU
“de fost pompier pe mașină cu girofar de-a ministerului de interne”
Mestere, da’ cate slujbe ai avut pana acum?? Sau zici la misto?
NOU
am facut armata la pompieri
NOU
Ce zice articolul 91, alineatul 2 din regulamentul rutier:
(2) Semnalele mijloacelor de avertizare luminoasă pot fi folosite şi fără a fi însoţite de cele sonore, în funcţie de natura misiunii ori de condiţiile de trafic, situaţie în care autovehiculul respectiv nu are regim de circulaţie prioritară.
Luat de aici: www.politiaromana.ro/dpr/regulament.htm
NOU
so, there it is…
NOU
dupa ce am citit regulamentul ala, eu sunt in ceata. amplificata de o sticla de apfelwine (recomand : www.homebrewtalk.com/f25/man-i-love-apfelwein-14860/ )
avem asa :
Art. 91. – (1) Semnalele mijloacelor speciale de avertizare, luminoase şi sonore se folosesc de către conducătorii autovehiculelor prevăzute la art.32 alin.(2) lit.a) şi b) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.195/2002, republicată numai dacă intervenţia sau misiunea impun urgenţă.
clar.
(2) Semnalele mijloacelor de avertizare luminoasă pot fi folosite şi fără a fi însoţite de cele sonore, în funcţie de natura misiunii ori de condiţiile de trafic, situaţie în care autovehiculul respectiv nu are regim de circulaţie prioritară
deci poate sa puna doar girofarul, fara sirena, in cazul ala nu au prioritate. atunci pentru ce se mai pune doar girofarul ?
(3) Se interzice utilizarea semnalelor mijloacelor de avertizare sonoră separat de cele luminoase.
bun, ca sa ai prioritate, pui sirena si obligatoriu girofarul.
ce se intampla in trafic daca pui doar girofarul ?
NOU
ti-l inserezi anal
NOU
Deci camera dubla fata/spate in masina. Ca sa nu fie surprize.
NOU
Ca sa arati prietenilor tai filmarea, din cate stiu probele astea nu sunt admise in instanta.
NOU
sunt admise, e un mit. depinde de judecator daca le admite ca proba sau nu, dar in nici un caz nu exista regula ca nu sunt admise
NOU
Daca nu sunt admise, netu e mare, televiziunile si presa de scandal stau la panda.
NOU
Este foarte clar ca organele erau in misiune si singurul vinovat e soferul care nu stie acorda prioritate. Ratatul ala.
Ca sa citez:
“maşina avea semnalele luminoase şi acustice în funcţiune când a pătruns în intersecţie, pe culoarea roşie. Aflat la volanul unui Volkswagen, un şofer de 24 de ani, care avea verde la semafor, nu a cedat calea poliţiştilor şi a izbit din plin maşina acestora.”
Soferul nu a acordat prioritate. Soferul a izbit in plin masina organelor. Soferul e de vina.
TOT TIMPUL organele sunt in misiune si pulica civilul nu acorda prioritate.
NOU
Sunt din Oradea şi cunosc bine intersecţia. Civilul NU AVEA CUM să îi vadă de unde veneau.
La colţ sunt case, vizibilitate zero.
Plus de asta, în toate ziarele locale martorii au declarat că nu aveau pornite semnalele, le-au pornit fix înainte să intre în intersecţie, probabil când au observat că era roşu semaforul.
NOU
tu conduceai masina de pompieri cu cat B la carnet?
NOU
Da, pentru ca doar masini de stingere a incendiilor sunt la p9mpieri
NOU
probabil de aia sunt un unele tari niste semnale acustice de te scot din minti pe o raza de 5km.
salvare, politie, pompieri.= niste DJ sunt soferii (cred ca ajutorul din dreapta da din butoane) profesionisti sau niste labari. pana acu cativa ani aveau clasicul ‘nino-nino’ (o mai cheama careva pe Ilieasca-sorry, nu stiu daca a murit sau nu)
acu sunt jde mii de sunete. parca e carnaval .
naspa e cand stai pe langa bulevarde si auroute. daca n-ai geamuri bune BUNE, nu dormi niciodata.
cu dopuri in urechi nu merge.
la intersectii cand e rosu astia incetinesc si cu toate claxoanele lor. dar n-am vazut accident intre masini civile si aste de interventie. stau de 2 ani la aceeasi interSECTIUNE. si ma muuuuuuttttt, bag pula.
4 ani, de fapt. acu doi ani m-am mutat pe colt. la 40 de metri. credeam ca va fi mai bine.
sa-si bage in cur astia toate alarmele lor. okay, salvezi viata unui om, dar fac altii infarct.
ar trebui sa fie totul pe ultrasunete. fiecare apartament dotat cu un device.conectat la oarecare buton. si semnalul e trtansmis la slvare etc . este deja asa ceva. poarta persoanele in varsta la gat.
ma rog!….ma rog.tot respectul pt cei care salveaza( sau in limbajul lor =salviata), va rog nuuuumai disturbati linistea publica.
serviciu public, dah. deci ne conformam, tovarase!
heil
NOU
Caz concret: acum un an la intersectia IRA (Berceni) ambulanta dinspre vitan spre aparatori, cu toate semnalele, patrunde in intersectie pe rosu, o duba vine pe verde dinspre popesti. Ambulanta e rasturnata, duba se cam face muci, fara grav raniti….. Dar judecatorul zice culpa comuna.
NOU
Apropo’ de codul rutier poate ar fi interesant de discutat intr-un articol viitor despre balaganul din capul unor concetateni vizavi de semnalizarea inainte/in/la iesirea din sensul giratoriu, mai nou vad masini de scoala care semnalizeaza complet anapoda.
La un moment dat am vazut un raspuns scris de la un mare sef de prin politie care mi se parea ca bate campii rau. Eu n-am vazut nicaieri prin alte tari semnalizarea asta cretina la stanga cand intri in sens giratoriu, numai la noi a aparut moda, si vad ca prinde la prostime.