Voi știați că Tazz este singura companie de livrări din românia care are curierii angajați legal, cu carte de muncă, salariu real, impozite, bonuri de masă și restul de beneficii? Vă jur că habar nu aveam până ieri, când s-a angajat cineva acolo și am aflat și eu.
Anyway, e singura companie care o face.
Am citit ieri că Glovo a cumpărat Foodpanda, motiv de suspin pentru mulți oameni, care și-au adus aminte că Foodpanda a închis Hipmenu. Motiv de zâmbet pentru mine, cel căruia i se acrise de spamul pe care l-au făcut la început.
Ce voiam să zic.
Asta nu este o veste bună. Aceste așa zise consolidări pe piață sunt doar eliminarea concurenței. A mai rămas Takeaway, la nivel national, care, la rândul său, cumpărase Oliviera ca să își facă intrarea pe piața românească. Lipsa concurenței înseamnă prețuri mai mari și servicii mai proaste, venituri mai mici pentru angajați and so on. Sau credeți că degeaba a cumpărat Facebook orice rețea socială?
Cealaltă fațetă este partea la care mă refeream la început.
Firmele de livrări sau carsharing nu au angajați. Au doar o aplicație. Știți ce fac ele? Profită de lipsa de oportunități pe piața de muncă a oamenilor și îi pun la muncă ieftin, fără ca respectivii să aibă, de fapt, beneficiile unui muncitor, fără contribuție la pensie, fără asigurări de sănătate, cu uzura mașinii plătită din banii proprii, cu combustibilul plătit de el. Totul în numele unui comision sănătos de 35% din valoarea comenzii.
Piața muncii trebuie să se reglementeze rapid în această direcție. Pentru că rămân de izbeliște oameni vulnerabili, care muncesc până când cad din picioare (îmi aduc aminte de un curier Bringo, a tras mașina în fața geamului meu, a pus mâinile pe volan, a răsuflat adânc și a rămas așa vreo 2 minute, uitându-se în gol, epuizat), iar după ce cad, pur și simplu sunt șterși din aplicație și sunt invitați să își vadă de treabă.
Asta nu este o piață a muncii zglobie și plină de viață, cum o alintă ownerii aplicațiilor. Este o translatare a principiilor de muncă americane, piață de sclavi, iar noi NU suntem așa și sper să nu ajungem vreodată.
NOU
Pe lângă comisionul sănătos de 35% aceste companii mai oferă un mare avantaj: muncești când vrea p.. ta și cât vrea p.. ta, ceea ce la un job clasic nu există.
NOU
bossuleanule, n-au inventat ei freelancingul care asta inseamna. muncesti cand si cat vrea pl ta.
e doar o pacaleala ca muncesti cand si cat vrea pl ta, daca faci asta iti iei rating negativ pana te zboara din aplicatie si iesi mai pierdut decat ai intrat!!
NOU
In plus, nu prea poti sa lucrezi cand vrei, fiindca in general sunt anumite ore aglomerate in care prinzi suficiente comenzi. Si mai ai tot felul de bonusuri daca lucrezi X ore, daca lucrezi cand ploua afara, etc. Fara astea, banii castigati sunt infimi.
Deci, pe scurt, muncesti tot cand vrea compania, doar iti lasa impresia ca este alegerea ta.
NOU
Pana saptamana trecuta bonusurile pentru numarul de comenzi erau; 120 lei/60 com, 220/90, 300/130 si 400/160.
Acum le-au modificat un pic; 100/50, 150/70, 250/100, 400/140, 500/180.
La un 10 ore pe zi, L-V, faci 100 fara probleme.
Da, exista si bonus de vreme rea, spor de greutate la ce depaseste 9kg si compensare pentru timpul de asteptare la restaurant/magazin, tot ce trece de 5 minute ai 1 ban pe minut.
Pana acum 2 luni, primeai si 250 lei la 4 saptamani, cu conditia sa faci 200 comenzi, pentru colantarea masinii. Au scos treaba asta.
Multa lume vorbeste fara sa cunoasca, dar sa imi spuneti, unde in Ro poti castiga in jur de 5000 pe luna(L-V, nu mai pun weekendul daca il vrei) net, pe o munca, in fapt, necalificata ?
NOU
De fapt vreo 4000 de lei din calculul de mai jos. Dar da, ai dreptate, este un castig bunicel.
NOU
Si totusi, un sofer la UBER face la 7-8000 lei lucrand program normal pe zi, in conditiile in care chiar munceste, nu sta si asteapta surge-ul ala mare in anumite zone. Nu stiu cat castiga cei care lucreaza pe Glovo sau alte aplicatii de delivery, dar tind sa cred ca, daca raman sa faca asta, le convine cumva ce se intampla. Nu ti se adreseaza tie rolul de angajat la Glovo, i se adreseaza mai degraba acelui pusti care are permis, dar nu prea a iubit scoala, nu prea stie nicio meserie, dar ii place sa se plimbe toata ziua si, cumva, asa castiga si bani facand asta, cu un stres relativ minim. Sigur, printre crapaturi vor ajunge sa lucreze pentru astfel de aplicatii si oameni care au avut un nivel mai mic sau mai ridicat de nesansa si nu mai pot lucra nimic altceva, din varii motive, dar si acolo, cat timp omul isi poate plati painea si mancarea si un eventual concediu, pare fair. As vrea mult de tot sa aud si punctul de vedere al cuiva care face livrari cu glovo, dar este si cerebral ( nu celebrul taximetrist care a zis ca incearca glovo si e ofticat ca lumea isi comanda de la vivo de 200 lei si nu ii lasa si lui 10 lei ca stie el ca se lasa bacsis doar asa, ca i s-a spus lui la “angajare” ca se fac bani multi din tips ) pentru ca-s tare interesat sa vad cum se simte el si ce il motiveaza sa faca asta si nu cu totul altceva, daca este atat de rau la aplicatiile astea.
Totodata, merg destul de des cu uber si, mai ales la cursele lungi, se ajunge si la discutii d-astea de cum e sa faci uber si, pe medie, majoritatea e super multumita, chiar si-asa, aducand bani de acasa pentru combustibil si uzura masinii. Chiar si cei care fac cu masina inchiriata tot pare ca ar merita. Sigur, unii sunt fosti taximetristi dar, chiar mi-a spus cineva, se simt altfel cand fac uber decat atunci cand faceau taxi si, fara sa faca preturi acum, le raman mai multi bani.
NOU
Un sofer Uber din Bucuresti mi-a zis ca daca vrea sa isi faca o vacanta undeva trage foarte tare o luna si face 12000 de lei. Nu stiu daca e adevarat, dar ideea e ca un angajat la patron daca trage foarte tare o luna nu isi dubleaza banii decat daca lucreaza in IT sau intr-o corporatie mare care plateste ora overtime cu 250%. E ca la magneti – si cu plusuri si cu minusuri. La livrat mancare e sclavie moderna aka “capitalism salbatic”.
NOU
Ok, eu fac Glovo. Am inceput in septembrie anul trecut. De principiu lucrez 10 ore pe zi, luni-vineri. Incasari, circa 1400-1500 pe saptamana, brut pe aplicatie. Pe langa astia o medie de 20-25 lei pe zi tips in mana. Pana in decembrie plateam 9% comision la firma la care lucram si 550 lei saptamanal la stat aferent 2 ore/zi. Restul de cheltuieli, benzina/revizii/reparatii desigur in seama mea. Din decembrie, in urma unor controale ANAF, s-a trecut la program de 8 ore, astfel ca suma saptamanala pe care o dadeam la stat(prin firma la care lucram, desigur), a ajuns la 250 lei. Comisionul catre firma a crescut la 10%. Din februarie am propriul PFA si imi gestionez singur veniturile.
NOU
Deci in jur de 6000 de lei pe luna brut in aplicatie. Din astia platesti 10% comision catre firma si 1000 de lei/luna taxe la stat. Adica ramai cu 4400 lei, la care se mai adauga sa spunem inca vreo 500 de lei din bacsis.
4900 de lei nu ar fi rau de loc, doar ca nu stim cat te costa benzina, probabil undeva in jur de 1000 de lei. Corect?
NOU
Depinde de masina. Se fac in jur de 100 de km la 10 ore.
NOU
Eu eram fan HipMenu si inca il regret. Desi nu ma omor dupa Glovo, sper sa ii serveasca aceeasi soarta panda-ului roz
NOU
Modelul a fost experimentat cu succes în China. Iei jumătate de miliard de indivizi morți de foame, le dublezi rația (două farfurii de orez pe zi în loc de una) și îi pui să muncească la construcția primei (în curînd) economii a lumii. Fără sindicate, fără greve, fără protecția muncii (nu mai vorbim de cea a mediului). Nu e de mirare că ideea a prins – evident nu în industrie, că nu aveai cum să dai timpul înapoi cu 150 de ani. A funcționat în sectoare nereglementate. Și culmea e că totul a fost ambalat sub etichete de “inovație” și “flexibilitate”. Morala e cea din filmul “8 mm”: “If you dance with the Devil, the Devil don’t change. It changes you.”
NOU
O opinie nepopulară. Acest gig economy este de fapt socialism real. Toți socialiștii ăștia tineri sunt fierți pe gig economy, că nu primesc ce ai înșirat tu acolo, beneficiile unui angajat, dar de fapt dacă privești problema realist ei au mijloacele de producție, și anume mașina, nu patronul, și ei sunt beneficiarii direcți ai muncii lor, dar la prețuri impuse de altcineva. Exact ca în socialism. Și plătesc și taxe pentru asta.
Ce vor ei de fapt este socialism pe banii altora: să aiba mijloacele de producție dar și beneficii de angajat, plătite de altcineva, și reparațiile la mașină plătită tot de altcineva, care nu mai are mijloacele de producție, doar datoria întreținerii lor. Well, viața e crudă, lumea e rea. Nu le poți avea pe amândouă.
NOU
Întotdeauna când mă cert cu unul din ăsta care zice că muncitorii ar trebui să fie acționari la fabrica care lucrează, le zic ok, dar dacă se ia o linie de credit, garantează și muncitorul proporțional cu ceva? Dacă firma falimentează, vine și el cu bani de acasă (proporțional) ca să mărească capitalul și să o salveze?
Tot socialismul ăsta al tinerilor e cum zicea Creangă: La plăcinte înainte, la război înapoi.
Aici ce ar fi dacă angajații s-ar uni intr-un sindicat și să blocheze un pic firmele astea. Ar putea negocia un tarif mai mare și aia e. Iar dacă clientul nu își permite e ok, își poate ridica și el mâncarea singur, nu e capăt de lume. Decât să avem sclavi, prefer asta.
Problema e că nu se pot pune 2 de-acord nici pe vremea de afară.
NOU
balaurul, pur si simplu ce spui e ilogic.
NOU
Balaurul, ai ratat fix esența marxismului dialectic – alienarea provine din imposibilitatea angajatului de a stabili prețul muncii sale și a-și stabili orele de munca. Or, chiar dacă in cazul descris de tine mijloacele de producție sunt deja deținute de ‘angajat’ (chit ca oficial curierii nu sunt angajați cu carte de munca) asta nu înseamnă ca își pot negocia venitul sau programul. Taica Marx spune clar ca asta e o forma de capitalism.
Iar la faza cu gig economy. Și laburiștii in UK și democrații in State se opun acestui concept si încearcă să-l ‘water down’ cât de mult. Deci nu e deloc popular printre – cum spui tu – socialiștii tineri. In schimb e foarte popular in partidul Republican si la Conservatori 😀
NOU
@kahula: Fierți înseamnă supărați. Nu e popular printre ei, sunt supărați pe el. Ei ar prefera să fie angajați.
Dacă ar fi cum spui tu și comunismul a fost o formă de capitalism, că nici atunci nu-ți puteai stabili singur programul și salariul (de fapt retribuția), totul venea de la centru, economia planificată.
@Arhi: la ce te referi mai exact? Ce anume e ilogic?
NOU
la ce spui
NOU
Eu stiam ca daca o influenceritza spune ca e ‘fiarta’ pe cutare culoare sau produs, asta inseamna ca ii place la nebunie.
Daca tu ai vrut sa spui ca sunt suparati, e foarte adevarat.
NOU
Foarte interesant. Am căutat pe google și se pare că da, s-a schimbat sensul expresiei, acum e ceva pozitiv. Eu am folosit sensul vechi, sensul figurat din dex (necăjit, supărat, amărât). Pe viitor am să evit expresia asta, a devenit ambiguă.
NOU
@Balaurul, pare ca ai cautat pe Wikipedia definitia socialismului si ai citit doar jumatate din ce scrie acolo. Altfel nu imi explic de unde ai scos teoria din primul comentariu.
NOU
Da, desigur, muncești fix cât vrei tu și când vrei tu!
Efectiv angajații Glovo sau toate cele enumerate mai sus sunt hinghieriți și trebuie să alerge non stop cu comenzile, în fiecare zi, ca să poată să ajungă la un venit care să substituie parțial un job cu program de 8 ore!
NOU
Treaba asta cu livratorii a inceput cu bicicletele. Tin minte ca erau numai pustani pe biciclete, rar mai vedeam cate unul mai in varsta. Chiar ma gandeam, daca mai eram si eu student, la cat frecam menta in studentie si cati km faceam pe bicicleta, faceam un ban bun.
Eh, acum e plin orasul de masini glovo sau bolt sau takeaway. L-am vazut pe unul cu un chopper si ghiozdanasul galben in spate. Ma gandesc ca, daca oamenii isi folosesc masinile personala (nu am vazut numai rable), inseamna ca merita
NOU
Acum cateva saptamani Spania daca nu ma insel i-a obligat pe smecherii astia sa le faca contracte de munca celor ce lucreaza pentru ei. Banuiesc ca va fi doar o chestiune de timp pana cand practica se va uniformiza la nivelul UE.
Si celor care spun ca merita sa te bagi in sistemul asta ca se castiga bine, le aduc aminte ca este doar o imagine de moment. Din momentul in care se va pune de un oligopol toate povestile astea se vor duce pe apa sambetei si se va profita la greu de disperarea unora.
NOU
NO worries, si asa se modifica legea pensiilor pentru a fo coroborata cu speranta de viata crescuta a romanilor si starea lor de sanatate, la bartanete vor avea toti macar o masina, atunci pot face linistiti uber si glovo.
Eu sa fiu anaf i-as lua la puricat si pe cei ce fac airbnb, sa vad cum si ce taxe legale platesc…..toate aceste asa zise inovatii sunt forme de a eluda taxe si a profita.
NOU
Cu ar fi ca ANAF-ul sa inceapa prima data cu hotelurile, restaurantele, magazinele care nu dau bon sau factura fiscala?
Nu spun ca Airbnb sunt ok, doar ca autoritatile noastre nu verifica nici macar situatiile vizibile. Ar fi deja prea complicat sa se ocupe si de fraudele astea “moderne”.
NOU
Nu stiu cum angajeaza companiile astea (stiu ca pe sistemul romanesc in care samsareala apare peste tot, acum copiii sunt angajati prin diverse alte firme care au contract cu firma mare, dar banuiesc ca totusi au un contract de colablorare).
Din punctul meu de vedere,. cel mai corect mod de lucra in acest model este PFA (si asa e cam peste tot in lume). Adica tu presetezi o activitate in baza unui contract, si esti platit pentru asta. Nu esti angajat. Normal ca se platesc si taxe.
In cazul asta al curierilor chiar este munca independenta/pfa (adica folosesti mijloace proprii, si lucrezi cand vrei tu, poti lucra la mai multi deodata, etc).
Adica nu e PFA de ala fals pe care il fac 50% din ITisti care de fapt lucreaza de la biroul firmei, pe calculatoare firmei, fulltime, etc, dar ei sunt PFA.
Ca sa nu mai vorbim de imorala norma de venit, gen nu conteaza cat faci tu platesti taxe doar pentru X ca ai norma de venit IT.
Nu sunt nici vreun expert in contracte de munca, dar sunt curios cum arata CIM la tazz, daca eu ca si curier vreau sa:
– lucrez (si castig) cand vreau eu. Din cate stiu la CIM tre sa ai un numar de ore specificat in contract
– cum pot lucra pentru mai multi, din cate situ nu poti avea CIM (cel putin nu full time) decat cu o firma
– si multe altele. Punct de lucru (cand aveam CIM si au vrut sa ne lase sa lucram de acasa – telemunca cica – a trebuit sa semnez o mie de acte aditionale, sa desenez cum arata sufrageria si alte mizerii specifice mentalitatii “dosar cu sina”), protectia muncii (“deci scrie aici cum ajungi la munca in fiecare zi si vezi ca daca te calca masina si nu esti pe drumul asta nu e accident de munca”), etc, etc etc.
Sigur ca PFA ai si dezavantaje (cred ca nu ai concediu pe caz de boala, teoretic nici concediu platit garantat nu ai, daca nu ti-l discuti tu in contract, nu ai garantia ca nu poti fi dat afara etc). Dar repet, toate astea vin cu flexibiliatatea oferita de modul de lucru cu astfel de companii, adica mai liber profesionist asa.
Si apropo toate astea cu “pai nu au saracii drepturi ca toti angajatii” se aplica demult la alte categorii pe care nu le vad sa planga in pumni: avocati, notari, arhitecti, contabili, etc
Si la PFA se platesc taxe
NOU
E un pic cu dus si intors.
Contractele de munca flexibile in RO nu prea exista. Timp de munca flexibil, plata doar la comision si alte din astea nu prea sunt posibile la noi.
PFA-ul ar fi o solutie, dar atunci te mananca birocratia statului.
Altfel da, e un model de business care duce la usor la sclavie.
NOU
Salutare. Curier Tazz aici de pe la finalul lunii Ianuarie. Mai sus Dan era interesat de parerea unui om care face asta si de ce face.
Putin background: 35 de ani, sotie si copil job full time de peste zi de administrare magazin online, wannabe webdev in sensul cam de 1 an imi tot storc creierii cu HTML, CSS & JS. Ies cu masina personala, in functie de turele sotiei o saptamana da, una nu. Program de la ora 18 la ora 00. As putea iesi de la 17, dar pentru sanatatea mea mentala si ambreiaj prefer de la 18. Mai ies si 2 weekenduri de la 14 la 00.
De la inceputul lunii, pana azi am facut conform programului de mai sus 67 de ore, 1091 km pe ceas ~2300-2400 lei cu toate bonusurile si bacsisurile incluse. Din astia se scad GPL si uzura mea si a masinii 🙂
Daca e mult sau putin, judecati voi. Dupa multi probabil ca e mult, dupa discutiile pe care le-am vazut pe reddit, suntem niste chiaburi cu 15 lei/comanda, da-i in ma-sa cu tot cu bacsisul lor.
Avantaje dupa cateva de livrari:
– Excelent pentru un al 2-lea job daca ai o problema financiara de rezolvat sau daca vrei sa suplimentezi un venit existent. Am reusit sa sting un credit ~2000 euro si acum pun bani deoparte ca sa-mi schimb masina (4000-5000 euro buget) cu care nu o sa ies la livrari 🙂 + alte chestii prin casa rezolvate.
– Programul flexibil.
– Un bun exercitiu de miscare. V-am spus ca principalul job presupune ore intregi de stat la birou. Alergatul prin oras, urcat coborat scari, carat geanta… Workout perfect pentru un sobolan de tasatatura.
– Plasa de siguranta daca dai e o problema financiara. Trebuie doar sa ai o masina, bicicleta sau scuter suni un partener sa te inscrii, de a doua zi poti sa iesi la livrari si saptamana viitoare ai bani in mana. Mai rapid de atat, prin munca nu cred ca exista.
– Am vazut foarte multe persoane cu divese forme de handicap fizic, probleme de vorbire sau de auz. Dupa cum stiti, e greu sa gasesti un job in cazurile astea.
Dezavantaje:
– TRAFICUL… traficul si traficul. Am zis traficul?
– Suportul curieri la Tazz. LOL :)) un chat sinistru, care nu se conecteaza cand e aglomerat si cand e aglomerat se conecteaza dar nu-ti raspunde nimeni. Daca dai back sa te in lista de comenzi feresatra de chat se inchide si trebuie sa o iei de la capat.
– Respectul fata de curier. In general oamenii sunt ok si simpatici dar in unele cazuri esti tratat ca un paria, nu ca un ospatar cu masina… culmea tot de ospatari sau shaormari (i see you Dristor Franceza).
– Modul de lucru al aplicatiei: m-am trezit inexplicabil saptamana trecuta ca-mi intra comenzi cu timp de livrare deja intarziat, de care aflu de la clienti ca sunt facute de 2 ore. Nu stiu de ce se intampla asta, am remarcat ca la Tazz nu intra instant comanda la curier dupa ce intra la restaurant, dar e chestie de minute, nu de ore.
Evident ca in cazul asta omul se uita stramb la tine, ca tu esti in fata lui, crede ca tu ai umblat aiurea 2 ore prin oras, te scuzi si mergi mai departe stii ca tu ai rezolvat comanda in 20 de minute de cand a intrat.
Altele si despre bacsis:
– Din punct de vedere al unui livrator cu masina, cel mai bine se livreaza cu scuterul. Bicicleta nu iti permite sa stai prea mult si sa faciu distante mari, la masina esti limitat de trafic. Scuterul imi pare varianta optima pentru timp stat in tura / distante parcurse, daca nu luam in calcul o ploaie ocazionala.
– Urasc din suflet barierele, fuckem`. Caz militari rezidence. Ditamai sirul de blocuri, fara ghereta de paznic la poarta (in majoritatea cazurilor te lasa sa intri sau iti arata unde poti sa o lasi) blocul un fundul complexului, stalpisori pe toata strada si singurele locuri libere proprietate privata si anunturi “Nu parca – PANA + BATAIE”.
– Semnalizarea adreselor in Bucuresti e o gluma proasta. Blocurile nou reabilitate nu au pus placuta cu numarul si scara la loc. Da-i si dedu scara dupa cutiile postale din casa scarii (daca se vad pe geam), Adresa scrisa pe o foita A4, blocul in capatul unei alei de 20 de metri :|, e seara si ploua… dupa doua dinastea ajungi s stai ca baiatul de la Bringo sa privesti in gol.
Referitor la bacsis si nu fac diferente intre comenzi, le tratez la fel. Nu-l consider necesar insa apreciez de fiecare data cand primesc. Eu mereu cand comand ceva las un 5 lei, chiar si dinainte sa fac livrari, asa-mi pare ok. Daca te intereseaza opinia unui livrator, cand ar trebui sa
lasi sau nu bacsis: nu este necesar si asteptat bacsis daca locatia de unde se face livrarea este unde la 2-4 km, daca stai in centrul inelului median sau daca stii ca zona in care stai sunt restaurante (cu siguranta o sa primesc o comanda de acolo, daca nu o am deja in lista pana vin la tine). Daca adresa ta contine REZIDENS (miliari, pallady), “comuna/oras” in loc de Bucuresti, e mai aproape centura decat primele blocuri vechi, ulita nu e asfaltata sau pe scurt esti la capatul lumii si
nu lasi bacsis macar 2 lei, in cazul asta poti fi sigur ca ai carne in meniu, chiar daca ai comandat vegetarian. Aici consider ca este si problema aplicatiilor, din dorinta de avea mai multi clienti tarifeaza la fel o comanda livrata de la Burger King Piata Sudului livrata pe Brancoveanu cu una livrata din aceasi locatie in Magurele, imediat cum cobori podul dupa centura 15 km pe ceas.
NOU
Cand clientul lasa bacsis din aplicatie (Tazz), voi cand vedeti ca primiti bacsis? Dupa finalizarea comenzii?
Merci!
NOU
dada, si eu sunt curios
NOU
@BigT si Arhi. Se afiseaza de cand intra comanda. Este o iconita “bancnota verde” , care apare langa cea galbena (plata cu cardul) si eventuale alte obsevatii din comanda. Valoarea se vede cand deschizi comanda.
M-a mai intrebat un client daca banii din bacsis raman toti la noi. Da 100%, se vireaza odata cu plata pe comenzile din saptamana anterioara.
NOU
nice!
NOU
e legitima intrebarea pentru ca de multe ori nu am bani scosi sau nu am marunt in casa. Am lasat de mai multe ori in aplicatie pentru ca acolo e debitat direct din card.
NOU
si ptr mine era fix la fel de legitima, din aceleasi motive si nu vreau ca omul sa plece fara sa stie ca munca i-a fost rasplatita
NOU
Din pura curiozitate:
– cum platesti taxele, cum iti deduci cheltuielile (combustibil, reparatii? se depune un bilant contabil lunar?
-sa zicem ca ai un accident in timpul livrarilor? este considerat accident de munca?esti acoperit de vreo asigurare profesionala?
NOU
Multumesc frumos de raspuns. Din ce inteleg, din comentariul tau, merita activitatea depusa, la sfarsitul lunii. Am mentionat bacsisul pentru ca nu prea mai pot cu toti care se asteapta, la orice desfasurare a activitatii, sa primeasca si ei ceva pe deasupra. De obicei las, in general cand stiu ca e ora de varf, cand stiu ca e aglomerat, cand stiu ca am comandat de la cuca macaii, etc, in acelasi timp, pe mine client, ma taxeaza pentru transport + preturi mai mari la restaurante/supermarketuri, etc ( in general preturile au adaosa fata de pretul aceluiasi produs din restaurant ) si cumva, pot sa-i inteleg pe cei care nu mai lasa nimic.
NOU
poti sa iti justifici zgarcenia oricum doresti, la finalul zilei tot zgarcit esti
NOU
>> Modul de lucru al aplicatiei: m-am trezit inexplicabil saptamana trecuta ca-mi intra comenzi cu timp de livrare deja intarziat, de care aflu de la clienti ca sunt facute de 2 ore. Nu stiu de ce se intampla asta, am remarcat ca la Tazz nu intra instant comanda la curier dupa ce intra la restaurant, dar e chestie de minute, nu de ore.
Bai, mersi ca ai scris asta, in sfarsit am inteles si eu de ce la prima mea comanda prin Tazz am stat DOUA FUCKIN ore sa-mi aduca ceva din Mall Baneasa in conditiile in care in DOUA ore ma duceam pe jos pana in mall, cumparam si ma si intorceam (stau fix pe Aerogarii, vis-a-vis de Cocosatu).
NOU
@Dan. Raspunsul face referire strict la experienta mea. Fiecare persoana are o situatie diferita si alta motivatie pentru care face asta. Da, pe termen scurt-mediu merita, daca n-ar merita n-as face asta. Pe termen lung, sa zicem peste 1 an in cazul meu nu mai merita. De uzura masinii actuale nu-mi pasa, o folosesc sa strang bani pentru urmatoarea, apoi fie o vand 3000-4000 de lei (Opel Astra G 2001) de lei fie trag de ea pana o duc la casat. Odata luat in calcul pretul achizitiei si intretinere a unui alt vehicul (masina / scuter) nu prea se mai justifica. Iarasi trebuie luat in calcul timpul petrecut departe de familie sau pe care l-ai putea folosi invatand ceva care sa-ti aduca un castig de peste 1000 de euro fara sa muncesti uneori si 14 ore pe zi la doua joburi.
Treaba cu bacsisul o vad destul de simpla:
– Esti la birou in Pipera si comanzi la pauza de pranz din mall Promenada sau de pe Barbu Vacarescu/Floreasca: nu zice nimeni nimic de bacsis, e perfect ok sa nu lasi.
– Locuiesti in Voluntari si comanzi din mall Promenda sau Baneasa: ar fi ok daca ai lasa.
@jollyca Sunt mai multe motive pentru care poate intazia si dar in foarte putine cazuri este vina curierului: un curier incepator sau unul care si-a bagat picioarele si nu face comanda si pana se prind astia din dispecerat a trecut ora. In general nu sunt curieri in zona respectiva si se aloca comanda unuia care lasa o comanda in zona, apoi se duce sa o ia pe a ta, doar ca de multe ori se aloca comanda ta inainte sa fie ridicata comanda precedenta si de aici intervine si timpul de asteptare la restaurant. In mare parte din timp nu stam mult dupa comenzi, ori sunt gata, ori dureaza 5-10 minute pana plecam cu ea, insa la unele restaurante se poate sta 30 de minute chiar si ora si de aici intarzieri in lant. Curierul foarte rar sau deloc o sa intarzie o comanda din proprie vointa, nu avem de ce, ne dorim la fel de mult ca voi sa se livreze comanda cat de rapid. Voi sa mancati, noi sa primim urmatoarea comanda.
NOU
Si eu comand mereu prin tazz, cel putin in zona mea ajunge cel mai repede. Dar pana acum la mine au fost intotdeauna masini inscriptionate cu brandul restaurantului de la care am comandat, deci nu-s chiar sigura cum functioneaza treaba. Poate unele restaurante folosesc doar platforma , dar se ocupa ei de delivery? Faza cu baccisul in aplicatie nu o observasem, mereu scotoceam prin casa dupa cash….
NOU
@deea, daca vrei sa ajuti curierul dai tipsul cash. Tipsul prin aplicatie se impoziteaza.
Pe urma, la Glovo de ex, tipsul il pui cand comanzi, nu dupa ce s-a prezentat curierul. Nu e mai normal sa i-l dai dupa, in functie de cum s-a comportat ?
NOU
se intampla sa nu ai bani în casa
NOU
@Adrian, referitor la partea cu bacsisul pentru livrarile la Cuca Macaii. Sunt de acord cu tine ca este si o problema a aplicatiilor pentru ca nu seteaza un tarif diferentiat in functie de distanta pana la restaurant. Nu este deloc corect ca cel care sta la 10 km distanta sa plateasca la fel de mult ca cel de la 500 de metri.
Si ar fi foarte usor de facut asta, au deja in aplicatie adresa clientului si cea a restaurantului.
NOU
@Arhi, asa e. Daca nu e, nu e.
Personal, eu ma bucur daca clientul doar imi zambeste. Nu e totul doar despre bani.
Am dus odata patru sacose pline de la Kaufland, plus patru baxuri de apa plata 2L. 704 lei era bonul, iti dai seama, deci.
Am ajuns in spume la usa clientei, nu mai vorbesc ca statea pe langa Piata Rahova si parcheaza acolo daca poti.
Mi-a deschis o batrana, cocosata saraca, ca un echer. Iti jur ca mi-a trecut orice, am plecat de acolo multumit.
Nu totul e despre bani.
Sau poate ca sunt eu defect.
NOU
Thank you Uber!
en.wikipedia.org/wiki/Uberisation
NOU
@becaly. Am contract de munca cu un partener tazz. In baza unei sume saptamanale se ocupa de taxe. Nu deduc, nu depun bilanturi sunt angajat, probabil ca la PFA se face asa.
2. Nu stiu sa-ti zic. Daca e usor sa rezolva cu RCA. Daca e mai grav drept sa-ti zic nu stiu, nu am fost instruiti pe partea asta. Nu am asigurare profesionala.
NOU
Cred ca de cand exista am baxat chestii de vreo 20-25k de pe Tazz. Inclusiv emag stuff. Inainte eram abonat la Bringo. Acum doar daca “nu e ceva si trebuie” de pe Bringo, Glovo… si recunosc ca-s egoist – dar faptul ca pot sa bag tips la plata comenzii direct acolo ma scuteste de-o durere de cap, plus alte mici “creature comforts” conteaza. Livrare gratis peste 75 lei cu Genius inseamna doar ca bag mai gros tips. Ma bucura faptul ca trateaza altfel oamenii care lucreaza pentru ei. Sper sa ramana asa.
Ah, si la partea cu “prin aplicatie se impoziteaza tips” – mie mi se pare normal sa fie asa.