Răspundem ascultătorilor

Iti scriu tie acest mesaj pentru ca nu stiu cui sa ma adresez.
Am abonament la orange de 12 ani, timp in care le-am platit extraordinar de multi bani. Momentan am un abonament de 155 euro la care mai am niste optiuni de net active pentru ca am cumparat 2 iphoneuri acum 2 ani si ceva. Astazi am fost la Orange sa imi cumpar un telefon nou, telefon pe care ar trebui sa il am la un pret special daca activez o optiune de net. Stii ca vechile mele optiuni de net au peste 2 ani deci sunt expirate am vrut sa le inchid pe alea si sa deschid altele noi. Insa se pare ca ele mai au inca 8 luni valabilitate pentru ca au fost activate acum 4 luni.
Aici intervine problema. Nu a prelungit nimeni acum 4 luni nici o optiune de internet. Intrebarea mea este daca Orange prelungeste singur fara acceptul meu optiunile si in caz ca le prelungeste nu ar trebui sa le pot rezilia oricand doresc?

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

37 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Ii foarte simplu daca le bagi frumos : “va dau la dispozitie 72 de ore sa …. daca nu ne intalnim in instanta si pe net ” . In contracte au multe lipsuri si drepturi pe care le incalca catre consumator. De fiecare data se rezolva pb pe cale amiabila.

  2. #2

    Nu stiu cum se numeste în Românã, dar probabil cã folosesc o clauzã de “reconducere tacitã”.. la fel ca la asigurãri, samd..

    Dacã nu esti avertizat de reconducerea contractului sau optiunii cred cã poti rezilia fãrã nici o problemã..

  3. #3

    problema ca problema… dar abonament de 155 de euro? wtf… ti-au dat satelit propriu?

  4. #4

    Poți să reziliezi abonamentul când vrei tu. Singura condiție ar fi să nu fi beneficiat de ceva gratuit sau redus și să fii în perioada contractuală. Dar și atunci poți renunța dar trebuie să plătești integral suma pentru beneficiul obținut (telefon/reducere/etc…). NU au voie să te pună să plătești abonamentul lunar în avans pentru lunile rămase restante.
    Asta e conform legii 161/2010 (cam singura faptă bună a lui Urban) – www.dreptonline.ro/legislatie/legea_161_2010_modificare_codul_consumului_clauze_abuzive_contracte_incheiate_comercianti_consumatori.php

    Și ca unu’ care-a trecut prin discuții de genul ăsta cu Orange-ul pot să-ți confirm că poți să scapi de ei atâta timp cât le arăți frumos care-s drepturile tale legale și îi ameninți cu anpc/ancom/proces în cazul în care nu vor să asculte de vorba bună.

    Eu am renunțat la un abonament nou prelungit prin acord verbal telefonic, fără să beneficiez de absolut nici o reducere. M-au amenințat că mă pun să plătesc, i-am băgat în mă-sa si i-am trimis să citească cadrul legal și 1 zi mai târziu aveam abonamentul transferat pe pre-pay.

  5. #5

    plm, incearca sa te duci la aaao, asociatia abonatilor anonimi orange. acolo te vor intelege.
    si insista sa-ti dea ceva de baut inainte de sedinte, ca ai tot dreptul sa nu iti dai seama ca problema ta e de cacat…:-))

  6. #6

    P.S. Nu fiți fraieri, nu mai luați telefoane la oferte la companiile de telefonie mobilă și nu acceptați bonusuri gratuite. Pe lânga faptul că plătești telefonul “la ofertă” de-ți iese pe nas (e mult mai ieftin la liber), e metoda clasică prin care te prind 2 ani de zile și te fut pe toate găurile și singura scăpare e să achiți integral telefonul în avans la un preț absolut nesimțit. Abonament normal, conform legii citate mai sus, poate fi închis atunci când dorești. Și mai bine pre-pay că tot a ajuns să fie mult mai ieftin decât un abonament.
    Abonații au ajuns un soi de p.ida regimentului, și futuți si cu banii luați.

  7. #7

    O fi dat peste vreo curca beata in vreun shop.

    A bit off-topic: dupa modificarea tarifelor pentru convorbiri cu tari din spatiul UE incepand din septembrie am facut o solicitare catre Orange de reducere a contractului pe una dintre firme; in consecinta din noiembrie platesc cu aproximativ 30% mai putin.

    @Adrian: probabil e vb de un BFG cu mai multe numere de telefon si pachete de date.

    @Meekuu: tarifele de prepay sunt in general cam de 3+ X tarifele de abonament pentru voce; in ceea ce priveste tarifele de date diferenta e uriasa.

    • #8

      eu am prepay vodafone. 1GB internet, 3000 minute in vodafone, 125 minute nationale/sms/internationale UE/US. la 9 euro.

  8. #9

    hmm, vreau si eu ce ai tu. cum se numeste extraoptiunea/ile

  9. #11

    Teoretic ai dreptate, așa ar trebui să fie. Practic eu plăteam pe abonament nițel peste dublu față de cât plătesc acum pe prepay. Cu exact aceleași facilități.
    De exemplu :
    400 minute în rețea, 60 de minute naționale și 200 MB internet pe mobil mă costau în abonament 8€ (fără TVA). La pre-pay plătesc pentru 500 de minute în rețea, 90 de minute naționale și 300 MB internet pe mobil 5€ fără TVA.

    Deci da, de 3 ori mai scump…
    N-am vrut să renunț la abonament dar după ce m-am chinuit să le explic că în ăia 8€ ar putea să mai adauge încă macar 100MB de internet pe mobil și la un al doilea abonament să-mi dea măcar 50MB de internet în aceeași bani dacă tot există oferte mult mai ieftine pe pre-pay (în condițiile în care aveam peste 7 ani de abonament la ei) și mi-au dat cu flit, i-am băgat și eu în mă-sa și acu’ plătesc sub jumătate din cât plăteam înainte. Și le doresc să se trezească naibii toți clienții plătitori de abonamente să le dea o muie zdravănă.

  10. #12

    Am patit ceva si mai dubios la Vodafone. M-a vrajit o vaca la telefon sa-mi activez “my passport” acum aproape un an. Mi-am dat acordul ptr nr meu de tel si imbecila a activat pe toate numerele din contract. Cel mai mult ma enerveaza ca atunci cand sun la rel clienti toti operatorii incearca sa ma convinga ca defapt eu am facut ai am dres, nu ei.

  11. abia am scapat dupa 2 ani de o optiune de net de 25 de dolari lunar…
    si acu iar mi-a ‘venit 170 lei de plata. sa-i ia dracu’. la vara scot si abonamentul de la ei, imediat cum se termina perioada contractuala

  12. #14

    cum sunt plecat din Bucuresti, mi-am luat un dualsim Nokia foarte simpatic in care tin cartelele de voce si in smartphone am bagat o cartela de internet.
    minute si net garla cu vreo 45 de euro pe luna, in conditiile in care plateam la vodafone de mi-au dat card exclusive… :-s
    singura problema ar fi sa nu ma trezesc ca fac trafic pe dualsimu ca s-au mai auzit d-astea…

  13. #15

    @Portocala: citeste rahatul ala de contract inainte sa pui intrebari. Ce scrie acolo despre rinnoirea automata a optiunilor?

  14. #16

    Multumesc Arhi pentru ajutor.
    Abonamentul e atat de mare pentru ca am 10 simuri. E abonament grup de ala bussines. E prima data cand patesc chestii de genul asta cu cei de la orange. Pana acum au fost foarte ok…

  15. ceva oarecum asemanator am patit si eu la romtelecom, aveam IPtv gratuit pentru 2 ani, si dupa cei 2 ani am vazut ca costa ceva euro/luna. Am sunat sa reziliez IPTV-ul si mi-au spus ca in urma cu cateva saptamani am reinoit optiunea de ipTv pentru 2 ani. Le-am cerut dovata ca am reinoit si n-au avut asa ca s-a putut rezilia (am asteptat cateva zile pana s-a rezolvat problema, dar mi-au returnat si valoarea optiounii in perioada cat am platit-o)

  16. #18

    Sfat din propria experienta: du-te si fa o plangere scrisa pe care o depui in orice orange shop si ai grija sa iti dea nr de inregistrare. Explici acolo coerent si frumos ce s-a intamplat. Au 30 de zile la dispozitie sa iti raspunda si o vor face cu siguranta. Degeaba suni la operatorii orange ca aia n-au cum sa te ajute. Eu am facut plangere scrisa la vdf si mi-au scazut 54 € pe care-i bagasera aiurea copilului meu la netul pe abonament. Era vina lor dar vroiau sa platesc eu si pana nu am depus plangere nici un operator nu m-a putut ajuta.

  17. #19

    Asa cum zice Anamaria, plangerile scrise cu numar de inregistrare fac legea. Scrii clar ce s-a intamplat si ce doresti. O sa te sune sa rezolvati problema. Daca mai 8 luni de abonament, esti sigur ca nu ai fost de acord la un moment dat cu prelungirea abonamentului? Sau poate acum un an si ceva, ai fost de acord cu prelungirea cu 2 ani si din el au mai ramas 8 luni.

  18. #20

    Iti scriu tie acest mesaj pentru ca nu stiu cui sa ma adresez. ( SUNT DISPERAT )
    Am abonament la salonul de masaj de 12 ani, timp in care mi-au exfoliat curu intr-un mod extraordinar. Momentan am un abonament de 155 euro la care mai am niste optiuni de scărmănat in crestet , pentru ca mi-au gadilat de 2 ori ouale acum 2 ani si ceva. Astazi am fost la Salon să-mi dea cu cremă pe buci, cremă care in mod normal făcea “pleosc” . Dar astazi a facut “fleosc” ( ASA CEVA…) Stii ca vechile creme de buci au peste 2 ani, deci sunt expirate. Am vrut sa le arunce pe alea si sa cumpere altele noi. Insa se pare ca ele mai au inca 8 luni valabilitate pentru ca le-au schimbat etichetele acum 4 luni.
    Aici intervine problema. Bucile mele nu se hidrateaza la fel cu ” fleosc” si acum 4 luni nu m-a anuntat nimeni. Intrebarea mea este daca Salonul schimba singur fara acceptul meu etichetele si in caz ca le schimba , nu as putea sa vin cu crema mea de acasa ?

  19. #22

    Nu a fost nimeni de acord cu prelungirea optiunii care trebuia sa expire in octombrie 2012.
    Voi face o plangere scrisa, probabil reziliez de tot contractul cu ei.
    Multumesc celor ce mi-au dat vreun sfat si multumesc Arhi!

  20. #23

    danicorban,
    buahahaha….-))
    macar problema ta este palpabila, in adevaratul sens al cuvantului…:-)))

  21. #24

    prepay forever

  22. #25

    spanac > scump rau in america! 25 de dolari? mai bine muta-te inapoi in rromania. 🙂

  23. #26

    Stiti ce fac angajatii din magazin (de cele mai multe ori) cu plangerile?
    se sterg cu ele la fund. Asta una la mana.

    Doi la mana, unele dintre optiunile de internet sunt cu perioada contractuala. Adica daca renunti la ele inainte de 12 luni platesti valoarea toala a optiunii pe lunile ramase. De regula aceste optiuni sunt ceva mai ieftine decat cele fara perioada contractuala, cele pe care le poti dezactiva dupa 30 de zile fara penalizari.
    Acum orice operator de tel mobila atunci cand prelungeste o optiune/un abonament trebuie s-o faca in urma unui acord verbal inregistrat. Suna la orange sa verifice daca exista inregistrarea si sa ti-o trimita pe mail. (se poate face asta). Iar daca ti-ai dat acordul asta e, ca sa renunti la optiune si sa activezi alta va trebui sa platesti acea taxa care insumeaza valoarea totala a optiunii pe numarul de luni ramase pana la expirarea ei. Daca nu exista inregistrarea fa o reclamatie scrisa/pe mail si spune exact ce s-a intamplat.

  24. #27

    Cornel – Daca optiunea a fost activata acum vreo doi ani, cel mai probabil a fost bagata pe gat. Nu era obligatorie, dar in shopuri se spune ca este pentru ca exista un target si un bonus destul de marisor pentru optiunile de net. Daca ai semnat actul aditional pentru acea optiune…asta e. Mi-e greu sa cred, in schimb, ca s-au activat optiuni pe toate numerele de telefon.

    Daca ei sustin ca a fost activata optiunea acum 4 luni, trebuie doar sa faci o reclamatie (intr-un orange shop, nu la dealeri, nu la relatii cu clientii) si se va rezolva situatia in cazul in care chiar nu ai activat o optiune acum 4 luni. Se va face o recalculare si se va rezolva totul.

    Stiu prea putine detalii despre caz pentru a spune ceva mai concret.

    PS: important este sa mergi intr-un alt shop, nu in cel din care ai luat optiuni si alte chestii.

    PS2: la Orange sunt angajati care se ocupa exclusiv de clientii business si la un abonament de 155 euro poti cere sa ai o persoana care se va ocupa de contul tau. Este mult mai la indemana si mult mai lejer sa rezolvi astfel de situatii.

  25. #28

    @Sagi
    Am o consiliera dar e in concediu momentan pe perioada nedeterminata. Nedand de ea, am fost indrumat spre o alta persoana care mi-a spus ca nu pot inchide optiunea deoarece este activata acum 4 luni. Singurele optiuni pe care eu mi-am dat acceptul sa le activez, au fost acum 2 ani si vreo 2 luni, fiecare din ele avand perioada contractuala de 24 luni.
    Tocmai de asta, stiind ca au fost pe 24 luni, in noiembrie au expirat si am vrut sa le inchid acum pentru a deschide alta si astfel sa-mi iau telefoanele cu discount. Numai ca mi-au zis ca daca vreau telefoanele trebuie sa deschid optiuni noi, dar pe alea vechi nu le pot inchide pentru ca au perioada contractuala de 1 an, contract incheiat acum 4 luni???? Nu mi-am dat acceptul pentru aceste optiuni si de asta l-am rugat pe Arhi sa ma ajute sa stiu unde fac o reclamatie care sa mi-o ia cineva in considerare. Nu e vorba neaparat de 15 euro/luna, ci mai mult de gestul in sine ca au fost prelungite niste contracte fara acordul meu verbal sau in scris.

  26. #29

    In cazul asta ii pui sa iti arate contractul semnat si stampilat de tine (sau de persoana imputernicita, daca este cazul). Daca nu pot face asta, adios amigos. In cazul in care sustin ca a fost activata telefonic, ar trebui sa aiba inregistrarea. Si cu asta basta 😉

  27. #30

    @Ana Q: referitor la primul paragraf scris de tine: cine ti-a zis tie o a semenea tampenie? Sau ai dedus-o tu cu creierasul din dotare?

  28. #31

    Eu am renuntat la Orange de pe vremea cand se numeau Dialog si ma furau la factura cu convorbiri in plus.
    Cred si eu ca sunt interesati sa iti vanda optiuni la Internet, nu ii costa mai nimic traficul, dar de pe tine iau vreo sapte piei. Si eventual te mai si fura un pic, taxand pentru date trimise de ei dar care nu au ajuns pe telefonul tau, sau pur si simplu inventand trafic.

    Strict la obiect, sa arate dovada acceptului prelungirii si pe urma sa zica mersi ca nu se aleg cu mic proces penal, nu civil, penal pentru frauda, fals, uz de fals.

  29. #32

    Sunt și eu pățit cu Orange…
    Dacă te vei lua în gură cu Portocala vei constata:
    1. că răspunsul se află… în contract;
    2. că TU ai obligația contractuală să te informezi;
    3. că o să îi doară la patină că ești client de 15 ani;
    4. că o să plătești așa cum spun ei…
    5. că poți să reziliezi când vrei tu, dar nu nainte să plătești ce ai de plătit!

    baftă

  30. #33

    mda, ce-mi plac mie companiile de telefonie.

    Prepay ii sfant, chiar si la 10 sim-uri.
    Nenea ar trebui sa calculeze ce optiuni are la prepay la 16 eur / luna, si daca alea macar se apropie de ceea ce are la abonament.
    Am avut si eu o situatie asemanatoare acu catziva ani si le’am spus frumos ca avand in vedere ca pretentiile lor depasesc bunul simt, nu le mai dau un leu.
    Ah, amenintari, recuperatori, scrisori, etc… am tras o besina si m’am intors pe partea aialalta.
    Am avut ceva datorii la fiecare, 10m la zapp, 30m la vdf si odata am avut si un miliard datorie la upc 🙂 (normal, cu cheltuieli de judecata cu tot)
    Cand companiile vor trata cu respect si bun simt clientii, atunci se va schimba putin.
    Adevarul este ca la noi ii prea ieftin telefonul, internetul, televizorul. Sunt ieftine ca sa ajunga cacatul ce circula prin ele la tot amaratul, sa-l prinda cu rate, credite si contracte, pana la sfarsitul vietii.

  31. #34

    @Arhi: folosisem ca referinta tarifele standard la Prepay de portocala vs BFG-ul meu.
    Fata de prepay-ul tau promo de la VDF prepay-ul standard de portocala e cam in buda.
    BFG-ul are avantajul ca intre numerele din grup se vorbeste si textuieste moka. In plus la cost per capita ies sub 9 Euro/luna (TVA inclus).

    @Meekuu: contractele de genul celui avut de tine sunt cele mai productive pentru operatori. Din pacate sunt foarte multi utilizatori care nu analizeaza periodic ofertele disponibile si platesc constant 50-60 RON pentru servicii putine si proaste.

    Off-topic: vorbeam ieri cu o amica si la un moment dat (dupa prima ora de convorbire) mi-am adus aminte ca prin 2000 la Connex tariful in retea era 0,20 USD / min iar in afara retelei era 0,40 …

  32. #35

    Nu rezolvati nimic daca le trimiteti email sau sunati la ORANGE. La emailuri nu te baga deloc in seama ( nu inteleg de ce au acea adresa de email relatiiclienti@orangeblabla ) Eu am rezolvat cu fax 021-203-73-11 fax orange reziliere, sau scrisoare recomandata. Le am trimis doua emailuri, am asteptat mai bine de doua saptamani dupa care le am trimis fax si m au sunat a doua zi sa mi faca o oferta. Prin scrisoare recomandata nu am rezolvat nimic ( avem un abonament de date promotional dar aveam probleme cu semnalul in Bucuresti ) dar am primit raspuns scris de la ei ( tot scrisoare recomandata ) prin care ma informau ca in contract scrie ceva de “best eforts” si daca mi se duce netul din 5 in 5 secunde asta este, ei incearca sa imbunatateasca acoperirea.

  33. #36

    revin si aici cu sugestia sa mergeti in instanta. se castiga relativ repede si cel mai important recuperati si banii aruncati pe fereastra si puteti renunta la toate extraoptiunile activate. De cele mai multe ori nu se ajunge efectiv la judecata pentru ca daca operatorul nu poate face dovada ca ti-a explicat clar ce inseamna prelungirea/reactivare automata in instanta pierde. singura treaba ar fi sa fie stipulat in contract undeva ca in cazul ca nu mergi tu explicit sa ceri reactivari si nebunii se prelungeste cu un numar x de luni.
    Oricum se castiga in instanta dar trebuie sa aveti curaj. in general un avocat ia 15% din cati bani iti salveaza recupereaza…. plata in avans. cel putin la mine la mures asa se face.

  34. #37

    Nu stiu cum va pacalesc astia pe voi, eu am abonament la Orange de 3euro/luna, imi vine factura cam 18 lei, cu TVA. De vreo 5 ani. Si din 2 in 2 ani mai iau cu puncte cate un telefon gratis, sau f ieftin. Acum o luna am luat un Asha 302 cu 200 lei, prelungire contract pe 1 an, mi se pare absolut decent. Are suficiente minute in retea sa vorbesc cat vreau,cu cine vreau.