Salut Cetin,

am o speta mai ciudata legata de un accident auto, ma intrebam daca poti posta un articol pe blog referitor la asta. Tu ai cititori din diverse domenii, poate unii au sugestii sau cunostinte mai documentate pe subiect.

Am avut un accident de masina care s-a petrecut astfel: eu, victima, cu masina oprita in afara carosabilului, pe un teren viran, cam la 4-5 metri de sosea. Intuneric, seara pe la orele 20, umezeala pe jos.

Soferul unui camion de 7.5 tone pierde controlul si iese in decor, se opreste in mine (adica intr-un Ford B-MAX). Imi face praf spatele si din impact ma proiecteaza la cativa metri in fata, intr-un morman de gunoaie, mai precis cauciucuri uzate aruncate in acel loc viran unde eram oprit.

Rezulta avarii atat in spatele masinii cat si in fata, plus niste dureri cumplite de ceafa cateva ore bune.

Zapacit sun la 112, cei de acolo imi fac legatura la rutiera. Cei de la rutiera imi spun ca nu e cazul sa trimita pe nimeni daca nu sunt victime si ca daca nu mai sunt si alte masini implicate in accident trebuie sa fac amiabila.Daca nu ma inteleg cu vinovatul sa mergem la politie.
Am facut amiabila cu soferul vinovat, foarte cooperant de altfel, atat el cat si proprietarul camionului (patronul firmei unde este angajat vinovatul).

RCA-ul vinovatului la Omniasig.

Deschid dosarul de dauna si dupa cateva zile vine agentul constatator. Face poze la tot ce il intereseaza si imi spune ca amiabila este nula si ca trebuie sa merg la politie si sa cer un proces verbal.

Motivul pentru care trebuie sa fac acest lucru este bifat pe o cerere catre politie semnata de agentul constatator: “alte daune materiale decat la cele 2 vehicule implicate in eveniment”.

Eu, de buna credinta, ma duc la politie si prezint documentul. Politistul imi spune ca nu poate sa imi dea asa ceva pentru ca nu exista alte daune decat la cele 2 autovehicule.
Cei de la Omniasig au o placa pusa pe “repeat” trebuie sa luati proces verbal de la politie fiindca in incident sunt alte daune decat la cele 2 autovehicule si ca politistul trebuie sa imi treaca pe procesul verbal ca masina a fost lovita si in fata si sa mentioneze daunele.

Asta aud de fiecare data de la Omniasig cand sun la ei. Nici eu nu inteleg care sunt acele daune materiale, altele decat la cele 2 masini.

Am revenit la politie si acum imi spune politistul ca este o aberatie ce imi cer cei de la Omniasig dar ca totusi, daca vreau neaparat sa anulez amiabila (adica Omniasig sa nu mai tina cont de ea) trebuie sa dau o declaratie atat eu cat si soferul vinovat, ca de fapt accidentul s-a intamplat altfel decat este descris pe amiabila, caz in care amandoi vom ramane fara permis pentru ca declaram accidentul la mai mult de 24 de ore de la producerea lui.

Un sfat de la cititorii tai ar fi de mare ajutor.

Mentionez ca am facut o sesizare la Omniasig si mi s-a spus ca se trimite la departamentul juridic.Daca si cei de acolo pun aceeasi placa atunci e grava treaba.

Practic sunt prins “intre ciocan si nicovala” avand putine optiuni: adica ori raman fara permis, ori repar masina. Cred ca ar mai fi si varianta in care repar masina doar in spatepe RCA si in fata pe banii mei (cu optiunea sa ma judec cu vinovatul si sa recuperez banii de la el).

Masina arata acum ca in pozele atasate. In urma impactului, masina fiind in viteza si oprita, cred ca s-a intamplat ceva pe la distributie sau cuite de viteze pentru ca motorul nu mai porneste. Deci nu ma pot folosi de ea si as avea mare nevoie de asta pentru ca locuiesc in Ilfov si am copiii la scoala si gradi in Bucuresti. Fara masina sunt mort.

Multumesc.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

61 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    E ciudat dar adevarat. Am patit ceva asemenator. Am fost lovit in spate si apoi am lovit usor o tanti si i am zgariat bara spate. Era si un pic vina ei ca se bagase in fata mea. In fine. Tanti putin speriata. I am zis ca daca nu o deranjeaza poate sa plece si ma descurc eu cu vinivatul. La amiabila am declarat ca am fost lovit din spate si am fost impins in bordura refugiului(ca sa pot vopsi si bara fata care era zgariata un pic). Dupa 2 luni imi vine de la asigurari ca amiabila e nula ca au fost implicate 3 parti. Eu, el si bordura. Eu am renuntat sa mai fac ceva si intre timp(pana sa repar masina pe casco) am fost lovit din nou in spate si rezolvat pe asigurarea ultimului vinovat.
    Deci. Cauciucurile sunt a 3a parte implicata. Politistii ar trebui sa se descurce cu faza asta. Ar trebui sa stie.

    • #2

      cum, mă, eu el si bordura, cum? CUM?:)))))))

    • #3

      Un prieten a patit asta cu un stalp mic, inalt de juma de metru de pe marginea drumului.

    • #4

      Pai Răzvan Baciu nu avea și el un accident cu o bordura?

    • #5

      Bordura avea RCA?

    • #6

      Amiabila se poate face daca sunt doar doua masini implicate, nu exista victime si nici alte pagube materiale in afara de avariile masinilor. Cu alte cuvinte, daca ai stricat si un gard, o bordura sau orice altceva, amiabila e nula.

    • #7

      Da. Bordura e a statului. Era pe principiul cine plateste reparatia. Nu stiu ce se intampla daca eu lovesc o bordura si apoi ma duc linistit si fac masina in service. Daca se vede pe o camera ma cheama la politie? Sau daca ma duc la politie si declar ca am lovit imi ia asigurarea ca sa repare bordura? Noaptea mintii.

    • #8

      @Mihai, denaturezi.
      În cazul tău nu e vorba de ”3 părți”, ci de potențialele pagube cauzate unui terț (unei de-a 3 persoane, fie ea fizică sau juridică; sesizezi diferența persoană-parte).

    • #9

      Tu de crezi că sunt așa scumpe bordurile? Sunt specii pe cale de dispariție aduse din Madagascar si Costa Rica!

    • #10

      Am lovit mașina, ieșind în decor, de un gard. Dosarul (pe casco propriu) mergea bine mersi înainte până când Omniasig (la ei aveam asigurarea) îmi cere să aduc declarație de la proprietarul gardului, că n-are pretenții. Dacă avea, nu mai suportau reparația.

  2. #11

    Mai degrabă: dacă nu erai în maşină, erai mort. Ea te-a protejat de TIR. Decât să-ţi freci nervii cu dreptatea în mână, procese, avocaţi şi să te îmbolnăveşti, mai bine ia-ţi altă maşină, un SH decent sau ceva ieftin, orice să te ajute să treci anul şcolar, şi uită de Ford, eu nu aş mai conduce-o nici reparată. Vinde-o pentru piese şi bucură-te de viaţă şi familie.

    • #12

      masina o aveam de 1 luna. 🙂
      la cum e lovita pare sa fie dauna totala.

    • #13

      Te cred, Eddy. Din cauza costurilor umflate ale service-urilor, sigur ar fi încadrată la daună totală. Pacat ca n-ai CASCO, macar in primul an e nevoie de el, in Bucuresti…

    • #14

      Cred ca Omniasig trage de timp, fiindca la dauna de genul ala, cu spatele avariat in halul ala, se da dauna totala. La nu stiu ce procent de dauna in spate masina nu mai este utilizabila. Deci dauna totala, costuri mari pentru ei, vor sa scape de tine.

  3. #15

    Nu știu cum se poate rezolva problema asta.
    Dar… Niciodată nu faceți amiabila la o dauna asa mare! Chiar dacă totul pare frumos și fără bătăi de cap la început, sunt șanse foarte mari ca asiguratorul sa o dea în bălării cu faze de genul “dauna asta nu e de la accidentul asta”.

  4. #16

    in prima faza ramai fara permis, dar repari masina. Mai apoi contesti sanctiunea politiei.
    Daca te lovesti de 2 nuci tari, le spargi pe rand.

    • #17

      cum zice colegul. pierzi permisul, contesti in aceeasi zi si mergi si ti-l iei si dupa aia restul

  5. #18

    Trebuie sa faci o reclamatie la ASF, nu se poate considera ca sunt 3 parti implicate in accident, avand in vedere ca ai lovit niste cauciucuri.

    • #19

      Nu se referă la implicarea unei de-a treia părți

    • #20

      @Lucian, tu spui asta fiind un expert în domeniu sau cum?

  6. #21

    Ca sa nu iti plateasca nimic, baga placa cu masina e lovita si din fata asa ca mai trebuie sa fie o masina. Probabil vreun rezultat al vreunei legi care spune ca daca sunt mai mult de doi oameni implicati amiabila e nula, dar legea nu spune ce sa faci in caz ca a 3-a parte e o bordura. Ei repeta chestia aia si tu iti scoti peri albi si ei nu platesc.

  7. #22

    Multumesc Cetin pentru publicarea articolului. Ca prin minune, la cateva minute de la postare am fost sunat de un agent lichidator de la Omniasig si mi-a spus ca am primit OK-ul si ca pot merge cu masina la service.
    Ramane de vazut ce se va intampla apoi, o sa revin cu un follow-up.

    In orice caz, exista o problema de sintaxa in formularele legale: “alte daune materiale decat la cele 2 vehicule implicate in eveniment” se refera literalmente la daune cauzate unor terti.

  8. #28

    si domnisoara din masina a patit ceva ? ca banuiesc ca dadeai si tu o m*ie linistit si te-a deranjat tirul :))

    • #29

      domnisoara avea casc-o.

    • #30

      În cazul ăsta, bine ca ai “muşcat-o” tu cu accidentul, şi nu ea pe…instrumentul

    • #31

      Ce n-am da sa avem cu totii viata ta de familie…

    • #32

      @bebe, da-o bre dracu’ pe domnisoara, bine ca in momentul impactului nu a avut reflexul de a strange din dinți, ca il lasa pe eddy fara joystick..

  9. #33

    Suport cu ventuza in parbriz. Telefon vechi cu app-ul Autoboy Dash Cam (consum minim de resurse, functioneaza cu display-ul inchis, imparte automat filmele in cate minute vrei). Eu nu pornesc motorul inainte sa pornesc camera. Spre deosebire de dash cam-urile de pe emag, care se sting in 30 de secunde dupa ce le-ai scos de la bricheta, cu telefonul poti continua sa filmezi cu acelasi device si dupa accident.
    Da, stiu, nu e o proba legala. O sa spun doar ca orice instanta are dreptul de a judeca o speta dincolo de un articol de lege, care poate fi limitativ. Precedente exista nenumarate, inclusiv interpretarea politiei.
    Filmarea e sfanta! Si casco, de altfel.

    • #34

      1. Omul a fost lovit din spate, la ce naiba îl ajuta filmarea din parbriz orientată spre înainte ?! Nu se contestă nici de asigurator nici de părți că anteriorul mașinii a fost proiectat într-o movilă de cauciucuri uzate.
      2. ”Nu e o probă legală”. Din ce manual de drept ai obținut informația asta sau de pe care forum de pasionați auto ?
      3. ”Limitativ” înseamnă ”doar atât”, ”doar în cazurile strict prevăzute” , deci nu se poate extinde la alte situații. Cred că ai vrut să spui ”exemplificativ”.
      4. O instanță nu ”are dreptul” de a judeca ”dincolo de un articol de lege”, mai ales atunci când textul e ”limitativ”.
      5. Poți utiliza o înregistrare video în instanță fără a păși dincolo de limitele legalității, câtă vreme acea înregistrare nu este contestată de parte adversă sub aspectul autenticității.
      6. Nu există precedente, există o practică unitară. Asta tocmai pentru că nu sunt aspectele de nelegalitate în privința înregistrărilor video produse de parte.
      7. Care e interpretarea poliției ?
      8. Câtă vreme vinovatul în producerea accidentului este celălalt, de ce ai vrea să îți repari mașina pe propria asigurare Casco ? Ca să ai o primă de asigurare mai mare ? Casco îl utilizezi când vina îți aparține sau în cazul autorilor neindentificați.

    • #35

      O sa ma obosesc sa-ti raspund doar la punctul 8: Casco tine loc si RCA cu decontare directa. Fara implicatii in prima de asigurare, la mine cel putin. Am Casco la Generali. Daca ma loveste un City crezi ca o sa incerc sa-l fac pe RCA?

    • #36

      Da, și dacă acțiunea în regres împotriva vinovatului nu le ține, sau se admite doar în parte, ori nu își recuperează toate cheltuielile, pe cine crezi că va încărca Casco-ul ? Sub pretextul unei majorări globale, desigur.
      Chiar dacă are la City. Sunt solvabili, dar măgari. Pe mine mă interesează să le iau banii, nu să îi educ.

  10. #37

    Eddy, fii fericit ca n-ai dat

  11. #38

    Eddy, fii fericit ca n-ai dat de city insurance. Dauna totala la masina, dosar respins pe motiv de ”accidentul s-a desfasurat in alte imprejurari decat cele declarate de catre d-voastra”, experti judiciari corupti si pe o mana cu firma de asiugurari etc. Mii de euro cheltutiti pentru ca traiesc in tara asta de lumea a 3-a.

    • #39

      De-asta suni la politie si le spui sa vina. Bagi o vrajeala de genul “Mie mi se pare baut” si in 5 minute apar.

    • #40

      Probabil ai avut multe daune în țări de mâna I-a cu asiguratori omologi ai city insurance.

    • #41

      e interesant de stiut daca RCA-ul vinovatului te mai despagubeste daca acesta era baut.
      alta chestiune este ca 112 este un numar de urgenta, ca e baut cineva nu cred ca reprezinta o urgenta.

    • #42

      @eddy
      Da, te despăgubește. Doar dacă nu cumva l-ai intoxicat tu pe cel aparent vinovat.

    • #43

      Doar atat am de spus impotriva Omniasig – 12800 lei paguba platita de mine, nu de ei dupa ce m-am saturat de 5 ani de procese cu ei. So, vedea-i-as in faliment si pe directorii si expertii lor in chinuri.

  12. #44

    scuze ca sunt succint, sper sa ajunga mesajul rapid si clar. rca-ASF. crede-ma ca ii doboara. daca era casco, era stres, dar pe parte de rca, saf-ul ii fute in cur pe asiguratori. bafta.

  13. #45

    n’ați înțeles nimic
    pe lângă faptul că ăștia de la omniasig sunt niște țepari, omu’ are locuința’n ilfov
    adică departe de ratb, prin niște ulițe neasfaltate, la cuca măcăii
    păi descurcă’te acu’

  14. #46

    Dovada clara pentru NU LASATI MASINILE OPRITE SI BAGATE IN VITEZA ! Frana de mana e sfanta, si atat.

    • #47

      Frina de mina e sfinta, dar nu pe frig. Sa ne spui si noua cum te descurci cind iti ingheata cablul de la frina de mina…

    • #48

      Si ce facem cu masinile automate?

    • #49

      Dupa ce se intampla de doua ori, si la masini mai cu renume, sa se blocheze frana de mana te inveti sa nu o mai tragi si preferi un simplu debagat in a 2-a sau in Park si aia e. Si poate anul care vine sa iti ridici si stergatoarele pe frig

  15. #50

    Pari om educat, du-te la avocat.
    Sunt cutre, atâta tot. Caută orice motive pentru a dilua soluționarea și plata, ori de a-l descuraja pe individ să continue demersurile.
    E nelegal ceea ce fac ei. Odată ce ați consimțit la încheierea unei constatări amiabile, competența poliției este exclusă, iar asiguratorului îi este interzis să paseze mingea în curtea poliției (există prevedere expresă în norma 39).
    Agentul a speculat faza cu cauciucurile abandonate, care, chipurile, ar fi fost avariate după ce ai fost proiectat în ele. Ca să ajungă totuși la o asemenea concluzie trebuie să facă investigații în teren, pentru a stabili în baza unor probe palpabile că, într-adevăr, există daune materiale cauzate unui terț. Nu merge pe presupuneri deoarece, câtă vreme s-a încheiat o constatare amiabilă, se prezumă relativ că nu s-au cauzat alte pagube decât autoturismelor implicate.
    E un comportament grețos, de cefe late.

    • #51

      Aaa, încă ceva. Puteai obține fără prea mari bătăi de cap (doar de ceafă) prezența poliției la locul evenimentului în baza propriei declarații că ai dureri de cap. Ai fost o victimă.

  16. #52

    Nu am înțeles ce doresc cei de la asigurare să fie specificat de către poliție 1. Iar 2, da, dai declarație la poliție, să-ți ia carnetul, apoi contești în instanță competența poliției împreună cu compania de asigurări.

    • #53

      A, să nu mai spun că în momentul în care se face contestația, permisul de conducere se restituie pe durata procesului

    • #54

      Pare nu ai înțeles mai nimic din poveste.
      Ce declarație la poliție ? Oamenii au încheiat constatare amiabilă.
      Și ce rezolvi că se suspendă executarea ? Oricum când pierzi trebuie să execuți.
      Spune-mi, cum contești tu competența poliției pe faptul nedeclarării accidentului în termen ? Și cum introduci tu compania de asigurări într-o plângere contrav pe sancțiunea nedeclarării în termen ?
      Știi, într-o vreme chiar puneam preț pe diversele informații adunate de pe formuri și bloguri, dar din cauza asta mi-am luat-o cam de fiecare dată. La drept se pricepe tot românu, abundă netul de informații care mai de care mai tâmpite.

    • #55

      Nu cred că e valabil ce scrii Ovidiu, cu frica în sân nu ai să reușești, justifici fiecare pas și tot să ieși pe pierdere… Refuz. Atașezi fiecare probă: amiabilă – trimiterea către poliție (foaia care a primit-o de la asigurare) mai apoi răspunsul poliției, toate pe rând. Însă cred că e o problema foarte mare cu răbdarea pentru toată “distracția” pentru mulți dintre noi.

  17. #56

    never amiabila.

    • #57

      De ce? În ambele mele pățanii (odata eu eram vonovat), nu am avut probleme. Bine, ăsta e motivul pentru care nu fac RCA la Euroins.

  18. #58

    Din cate stiu poti primi o masina inchiriata pana la reparatia masini, exista o lege.

    • #59

      asa este. dar asta dupa ce se face reconstatarea serviceului. si daca nu e dauna totala.
      poti sa soliciti masina de rezerva de la service, dar o primesti doar pe perioada reparatiei (nu si pe perioada constatarii si cat timp se asteapta dupa piese sau proceduri). poti sa o soliciti si de la firma de asigurari, daca nu e dauna totala, pe toata perioada. din cate am inteles firmele de asigurari colaboreaza cu firme de inchirieri auto.

  19. #60

    Pagubitul este usor de pe alta planeta deoarece el a pus cu mana lui bifa “alte dauune decat cele 2 vehicule implicate”..

    Data viitoare mai bine sa citeasca mai bine dar el precis ca e in impatimit #resist -ent care nu citeste ci doar se uita pe Facebook si pe urma se mira ca prostu’ ca de ce nu-l despagubeste..
    Normal. Ca esti prost si ca in loc sa citesti tu bifezi tot..

    Prostule!! Suna-l pe cel care te-a lovit si REFA de la 0 formularul de constatare si nu mai pune bifa aia..

    P.S. Prost e si ala cu bordure,,

    P.P.S. ma intreb cumde sa fii pe in teren viran in afara carosabilului la 4/5 metri de sosea sa te loveasca unul din spate si sa ajungi la alti metri in niste cauciucuri.. N-am vreme sa cred asta..
    Unii sunt mai prosti decat prevede legea

    • #61

      Mai inteligentule, pe formularul de constatare amiabila este bifat exact invers decat crezi tu in nemarginita ta intelepciune: este bifat ca “NU EXISTA DAUNE LA ALTE VEHICULE DECAT A SI B”. In afara de faptul ca este bifat pe hartie, nici in realitate nu exista alte pagube.
      Cererea catre politie este completata si semnata de agentul constatator, el cu mana lui a bifat “alte daune materiale decat la cele 2 vehicule implicate in eveniment”. Nu a bifat pagubitul asta.

      Stii tu ca nu exista teren viran la 4-5 metri de carosabil ? Dar ce spune legislatia, de la cati metri poate incepe terenul viran? Daca nu ai vazut tu inseamna ca nu exista, desteptule?
      Mai mult, pe terenul viran nu au cum sa exista cauciucuri! E exclus! Stii tu asta? Tot prin lege e interzis?
      Tu pari sa te fi documentat de pe antene iar dupa vocabiular pari sa fii chiar mirciulica fara frica.