Citiți întâi aici.

Acum ceva vreme, firmele din rromânia, plus o gălăgie de bloggeri entuziaști, au descoperit că facebookul este noua Meccă a onlineului. Totul este ieftin, likeurile curg gârlă, avem cum să demonstrăm șefilor că uite ce bine ne facem treaba în SM, cu bugete atât de mici și tot așa.

Bloggerii au devenit peste noapte foști bloggeri și s-au transformat în specialiști social media, decretând că acolo trebuie pus totul, facebook e noul google, blogurile este moarte etc.

La vremea respectivă, am avut o singură reacție și un singur sfat.
Nu vă mai puneți conținutul VOSTRU, muncit de VOI, pe siturile altora. Munciți practic gratuit pentru a face conținut twitterului sau facebookului, având impresia că de fapt voi ieșiți în câștig.

Ei bine, presupunand ca ai 100.000 de fani, Facebook de fapt arata continutul tau, posturile si pozele tale, tot ceea ce incerci tu sa faci ca sa le atragi atentia doar unui procent mic din numarul de fani pe care i-ai strans. Sa spunem doar la 15-20 de mii de fani. Pentru a ajunge la restul va trebui sa platesti

Parcă nu mai e atât de ieftin, nu? Și parcă începe să vă pară rău că ați muncit poate un an la pagina de facebook, iar acum e vizibilă doar pentru 20% din likeri, nu?
Trist.

Ce e cu adevărat trist este că sunt absolut convins că ‘specialiștii‘ nu își vor informa niciodată clienții despre asta. Cui îi pasă despre reach, când putem cumpăra like-uri?

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

22 comentarii Adaugă comentariu

  1. Cetin, FB si restul is, vorba romanului, overrated. Folosesc si eu FB si un pic de twitter pentru a mai promova cate o chestie din reteaua MEA, FB-ul in general e pentru vazut prietenii si rubedeniile, dar mai arunc si cate o pastila.

    Tot ce fac insa este pe siturile mele, care au domeniile lor, hosting etc. Pun continut pentru cititorii mei si eventual il promovez un pic, dar baza este la mine. Nu stii niciodata, plus ca prefer sa incerc sa scot bani de pe siturile mele, decat sa pierd timpul moca pentru ca facebook sa aiba mai mult UGC

  2. S-a spus pe la toate conferinţele, încă de anul trecut, că pagina de brand e construită, tehnic vorbind, să aducă bani, la un moment dat, la Facebook. Chiar şi ei au anunţat public că procentul maxim de fani care pot vedea un status publicat pe o pagină de brand, este de maxim 20%. Deci nu e şi nu a fost vreodată o informaţie secretă.

    Plus că, cine s-a gândit vreodată că Facebook e ieftin, trage acum ponoasele unei naivităţi ciudate (pe care nu ar trebui să o întâlnim la un om care face afaceri).

    • @alex – daca te referi la mine, poate nu ai citit cu atentie ce am scris. Eu chiar ma bucur ca au inceput sa faca bani astfel, incepe sa se cearna un pic neghina printre specialistii de tot felul.

  3. #4

    Doar ştim că nimic nu e gratis.Vina lor că s-au axat pe Facebook în loc să lucreze la un blog.
    Facebook-ul mi se pare util şi accesibil doar până la un anumit nivel,dupaia pa.
    Mulţi sunt prea naivi şi chitroşi!

  4. Cativa au ales ca si comentariile de pe blog sa fie doar prin FB …

  5. Bloggerii pierd teren? 🙂

  6. Daca se vor face actiuni de genul si pentru utilizatorii de rand, usor, usor vor migra spre alte retele de socializare…

  7. E destul de normal să fie aşa vazănd câştigurilor pe care le poţi scoate din aplicaţii .

  8. #9

    intrebarea mea e: cum ii alege pe cei 20%. sint mereu aceeasi? sau mereu altii?
    in alta ordine de idei, pe undeva e normal sa platesti pentru promovare, cred.

  9. Aceasta-i ca si chestia cu salariul minim pe economie: depinde din ce parte privesti lucrurile. Pentru consumatorii de pagini web, este irelevanta (noua) politica ‘facebook’. Pentru cei care-si promoveaza produsele, are o oarece relevanta.

  10. #11

    Facebook – it’s free and always will be.

    aham.

  11. #13

    Ma distrez la culme cind aud denumirile astea pompoase “specialist social media”.

  12. Daca tot pierd la bursa macar pe partea aceasta sa isi scoata parleala. Au spalat o gramada de bani pe un rahat de aplicatie ce uploadeaza pozele pe fb, incat acest aspect nu ma mira deloc.. Jocurile unor colosi precum fb sunt destul de ciudate pentru multi….

  13. @dragos – eşti ultimul om despre care aş spune că nu înţelege aşa ceva

  14. #16

    Urmeaza sa plătim si pentru când apasam “like” si gata !

  15. Ei uite de asta nu am eu cont de facebook,cu poza reala,si sa dezvolt ,am stiut ca intr-o zi se va ajunge la asta!Oricum a fost bine o perioada si cu like-urile de pe facebook acum insa incepe sa se strice treaba,in curand se va plati si pentru a utiliza facebook,o sauma modica dar se va plati!

  16. Era de asteptat sa se intample asta cat de curand, oricum despre status se stia ca nu este vizibil pentru toti fanii de pe Facebook.

  17. Cei care au facut lucrul asta… nu stiu prea multe dupa parerea mea. E ok sa ai si o pagina de fb la site… dar atat nimic mai mult.

  18. si atunci decat sa sugerezi oamenilor sa dea Like-uri pt pagini mai bine ii faci sa se aboneze prin email si acolo trimiti tu la cati vrei. mai bine asa decat sa schimbe ei regulile dupa cum iese banu’ mai gros.