După cum știți, nu sunt pasionat de mașini, nu fac ture cu mașina pe banii mei ca să fac reclamă vreunui brand, dacă am campanii de genul, vă scriu exact ce văd și ce îmi place sau nu, pentru că eu nu fac diferențierea dintre clasicul Plastic ieftin și restul plasticelor.
De asta nici nu am foarte mare experiență în domeniu, nu primesc comunicate de presă despre lansări auto și nu mă cheamă nimeni la lansări de genul (îmi aduc aminte cu drag cum eram singurul blogger cu Ford și păsărica care se ocupa de comunicarea la Ford chemase la nuștiuce test până și oameni fără permis, doar pe subsemnatul nu. Nu, nu mai știu cum o chema, sorry)
Așa că sunt curios și v-aș fi recunoscător dacă mi-ați explica ca la proști.
Se dă lansarea lui Porsche Macan, marcă de lux, da? Porsche, my feather, am mers o singură dată și nu mi-am mai spălat niciodată blugii ăia, ca să nu iasă aroma din ei.
Și apare articol, în presa românească, despre această lansare. Efectiv tot articolul se adresează inginerilor, electricienilor în sudură și altor meseriași. Tot ce conține este despre variile puteri ale motorului, capacitatea uriașă a portbagajului, pentru că se știe, orice om care își cumpără macan și-l cumpără pentru că poate băga doi porci și o tonă de nisip în spate, plus două damigene de vin de ăla bunuțu, de țară, în portbagajul din față, pentru echilibru. Ai doar ce torque are, ce dimensiuni, ce infotainment (e pe Android, ca idee, pentru că se știe, toți oamenii cu bani își cumpără telefoane cu Android, ca să poată să îi facă jailbreak să meargă țuț), ce tracțiune, tot. Băi, tot.
Și nimic, absolut nimic din ce m-ar interesa pe mine, ca client. Ce opțiuni de confort sunt în interior, ce volan, schimbător, piele și pe unde, clima, audio, lumini interioare, BĂĂĂ, NIMIC!
De aia zic și întreb foarte serios, așa vin comunicatele de presă sau e doar alegerea redactorului să vorbească despre ce stăpânește mai bine?
NOU
Are volan rotund!
NOU
Astia care ati dat manuta rosie, nu glumeam, cititi ce a scris Raider mai jos, si apoi scoateti mizeria aia de dislike!
NOU
Romanul oricum il cumpara second deci o sa aiba ce piele, boxe si lumini a vrut Hans.
NOU
E dovedit ca o masina nemțească cu 300k km, este net superioara unui duster nou.
NOU
Nu prea, că e numai electric, deci nu știu dacă îl ia romanasul.
NOU
daca sta aproape de Lidl…
NOU
Da, dar poti sa-l repari doar cu o sarma, pe marginea drumului?
NOU
@punKreas astea electrice se repara cel mai usor: le scoti si le bagi inapoi in priza. Daca nu merge nici aia, scoti bateria si dai reset la bios.
NOU
@Dracosu: baga-ti ceva in orice Dacie noua…Logan nou diesel 90 CP 1,5 – 5 blocuri de lumini schimbate in 5 ani, cate 2 randuri de becuri H4 pe an; Jogger nou benzina+GPL 1,0 – pe racoare acum, iarna, dimineata turezi motorul ca la Daciile pe carburatie, altfel moare de 2-3 ori pana reusesti sa pleci cu ea, stergatoarele din fabrica muci dupa mai putin de 1 an, plasticaria din interior pute vara ca o hala in care au stat gunoaie. Bonus, la ambele, daca vrei sa faci o depasire/devansare in rampa, uneori si pe drum drept, vara opresti naibii AC, altfel n-ai nicio sansa. Ii inteleg pe cei ce dau 20k pe o masina buna s.h. in loc sa dea 20k pe o Dacie noua. Eu, daca i-as avea, nu i-as da.
NOU
Cred c-ai ratat reclama făcută de cîte o păsărică cu ”relații”, cu ”e roșie și fîșneață, te simți în al 9-lea cer, ca la orgasm”, unde dacă nu vezi imaginile ai impresia că se vorbește de vreo mașină de cusut…
NOU
Explicabil, avand in vedere ca romanul se pricepe la masini inca de pe vremea lui “cat baga la ora”…
NOU
pai iti zic eu: infotainment e la mama dracu, vezi si tu in poza.
pe consola centrala se vad butoane clasice, stil britanic. vezi si tu in poza.
s a renuntat la volanul idiot, acuma e rotund. vezi si tu in poza.
ai toate controalele pe portiera ca sa nu ti fuga copiii, cainele, nevasta sau victima rapirii. vezi si tu in poza.
automat. vezi si tu in poza.
cusaturi in aceeasi culoare, welcome, ambiental. aha, in poza…
incalzire & reglaj scaune pe portiera. dap… acolo…in poza
trapa sau AC in tavan, dap, tot in poza. eu zic ca e trapa da` are control si pasagerul deci e AC.
ceas clasic, Porsche n o sa renunte niciodata la o chestie de genul, tre` sa ne placa si noua ceva, nu tot digitale & kkt. Da, e si ala in poza.
gata prezentarea, eu zic sa nu ne luam, stiu un Golf 5 tut, aduce un vecin care e gigolo in germania, fwte babe si alea ii dau masinile cado.
NOU
Raidere, lasă prostiile, zi când te prind să-mi dai câteva sfaturi la motoare.
Mi s-a pus pata pe o Honda Rebel 500.
Geacă și bocanci am.
NOU
Nea Ilie, ce inaltime ai si cum stai cu spatele la varsta matale? De la astea porneste discutia la Rebelu’ nou de 500.
NOU
@nea ilie, roaga-l pe senior sa te lase sa faci un guest post si iti spunem acolo ce si cum
NOU
Nea Ilie: Rebel de 500 e motor de oras. Vrei oras, e perfecta. Merge si pe iesiri mai scurte dar OBLIGATORIU te urci pe motor inainte de a l cumpara si faci o tura-doua de parcare ca sa vezi cum ajungi la comenzi si cat stai de inghesuit pe el. Vrei motor, nu aparat de tortura.
Presupun c o iei noua sau cu ceva garantie ramasa la ea, asta e un lucru bun. Atentie la conditiile de garantie, foloseste pentru pauze un garaj si in afara sezonului, musai un hotel moto cu recomandari bune daca n ai un garaj al tau.
Nu lasa motorul sa bata soarele pe el foarte mult 🙂 Plasticul se cam usuca si fie vorba intre noi, nu se fac motoare ca alta data. Nu spala cu spuma activa si niciodata cand e cald motorul.
Bun bocanci, bun geaca. O casca + manusi. Fa ti serviciul si ia o casca full face. Stiu ca e show cu ea cand e cald da` cum e show la mine si la altii, poa` sa fie si la tine. Vrei sa ajungi acasa cu mutra intreaga. Oricum, in caz ca te faci praf, o sa poti fi recunoscut si asta deja e un avantaj. Flipup sau open face, sunt pentru alte categorii de motociclisti. Nu esti niciuna dintre ele daca vrei Rebel 500. Si asta e un lucru foarte bun.
Marca de casca… cat te tin buzunarele. Eu folosesc Nolan N87, old school, clasica, full face, vizor transparent. Nevasta mea tot fwte ricsa cu Shoei, Bell si acuma incearca sa ma imbarlige cu un Schuberth de 30 de milioane. Tu, baga ti capul in ce crezi tu ca suporta bugetul tau, de la Scorpion in sus. Revenim la chestia cu posibilitatea de a fi recunoscut in caz de ceva. Inchizatoare micrometrica musai, nu merge pe double D, indiferent ce auzi. Stiu ca Steve McQueen avea de aia da` totusi, nu.
Manusile, fii dragut si probeaza pana innebunesti. Bucurestiul ofera o droaie de posibilitati, eu folosesc Furygan TD21 4345-1 si am aceeasi pereche de vreo 5 ani. Mi am mai luat si altele pe parcurs dar astea sunt “cumva” la mine. Probeaza si uzeaza fericit perechea cu care te simti tu bine, cu care ajungi ok la comenzi si care se asorteaza. Nu uita ca in momentul in care polizorul vine catre tine, prima chestie care ajunge pe el, e mana. Deci sa fie o manusa de om normal, nu piele de putza de papagal cu culori si carboane.
Altfel, gume bune, revizii la timp, oglinzi in care sa vezi bine si asfalt uscat. 🙂
Daca vrei sa discutam mai in detaliu, iti da barosanu` id ul meu de facebook (mail ul pe domeniu are ceva problema si n am timp sa ma ocup de el acu. Pe site ul meu, e adresa de yahoo unde ma poti gasi).
NOU
P.S. si Radu e avizat cu privire la chestia in care vrei sa te bagi 😉 Asa ca, intreaba cu spor, iti raspundem.
NOU
Înclin basca.
Nu sunt la prima abatere, recunosc, mi-a luat puștiul Yamaha și nu cred c-o mai vreau înapoi.
E un YZF 600 R6 din 2012, am făcut ceva kilometri cu ea, acum călăresc doar de plăcere.
Plus că am și eu o vârstă.
Întreb de Honda pentru că stau într-o zonă de deal-munte și nu știu cât de leneșă ar fi.
Îmi place cum arată dar mi se pare puturoasă.
NOU
Ce zice sufletelu` de un Kawa Meanstreak? Motor de baieti mari? 🙂 Un V2 cu injectie, vreo 70 de caluti si o cutie de viteze cum numa` Kawa stie sa faca? Tragi de gaz si se intampla chestii…
E pe drum, vine de la mama Canada. Asta e ce mi a trecut acu` prin cap da` poate vrei altceva, allah al motoarelor e mare si poate eu sunt profetul sau 😉
Daca vrei bomboana NOUA care sa dea bine pe deal si munte, sa fie cilindree mai mica si sa fie stil cum numa` n povesti mai gasesti, maria sa Royal Enfield poate Meteor, cu o sa mai larguta.
Categoric, fara dubiu. Nu faci tu depasiri, exact ca si cu Rebel…da` o sa fii un Lawrence al Romaniei la orice parada si la Distinguished Gentleman`s ride. Diferenta de pret e mica, dealerul e in Transilvania si mergi cu recomandare de la mine 🙂
Mentiune: cu Meteor de 6 jumate faci totusi si depasiri 😛
NOU
Nu asa se face
mai intai te uiti la Easy Rider, film de cult pentru motociclisti
www.imdb.com/title/tt0064276/?ref_=vp_close
Apoi iti asamblezi singur un chopper clasic, custom hardtail sporster.
youtu.be/DzqQlQTOfuk
NOU
În general articolele astea de la diferite lansări sînt copy-paste din broșura producătorului. Pentru că așa cere reprezentanța, să evidențiezi ce vrea ea, și be) 99,99% dintre babuinii autointitulați experți auto habar nu au despre domeniul ăsta. O înșiruire tip pomelnic de cifre și proporții mă va face întotdeauna să sar paragraful respectiv ori chiar articolul, dacă nu conține și altceva, util și inteligibil pentru utilizatorul comun. Să mai pomenesc și de frica primatelor sus-numite de a supăra reprezentanța, ceea ce automat i-ar exclude de la viitoare pomeni? Sau de IQ-ul subunitar al spețializdilor, cuprins în intervalul deschis minus infinit și măsura de la pantofi?
O comparație privind ergonomia comenzilor, că e între modele ale aceluiași brand sau producători diferiți, un consum real observat pe minim o săptămînă în toate condițiile de trafic urban-exterior, cu ambuteiajele aferente, nu pe circuite și alte năzbîtii, senzația dată de materialele folosite, nivelul de insonorizare, ușurința cu care treci de pe Ford (că tot l-ai pomenit) pe BMW (primul exemplu venit), cît de rapid te adaptezi la mașina respectivă, asta mă interesează. Gadgeturile, gen Android auto sau camere in oglinzi ori alte brizbrizuri…. a se scuti.
Personal, găsesc ca fiind anti-utilizator dpdv al modului în care au fost concepute comenzile și ale locurilor de amplasare este BMW. Idiot este cel mai blînd calificativ pe care-l găsesc. Asta în condițiile în care lucrez de vreo 20 de ani în domeniul auto/logistic și am fost nevoit să conduc fărăr exagerare sute de mașini. Bașca fac importuri de la fostul Adesa.
NOU
Bingo. Articolele sunt copiate din brosura. Orice parere personala trebuie sa o compui tu si asta e greu cu jurnalistii romani, pentru ca ei nu s-au dus la jurnalism fiindca le-a placut literatura ci pentru ca erau inepti la mate.
NOU
@Doberman Se pare că sunt niște “primate” și pe aici. Altfel nu-mi explic mânuțele roșii pe care le-ai luat.
NOU
Bine ca a iesit.
Mai scade ala vechi la preț si mi permit si eu, ceea ce consider masina ideala de familie (2.0 t benzina), peste 10 ani.
NOU
Eu am două probleme (aici):
1. Ce mașini noi, 30-80-100k euro, nu au MĂCAR conexiune Bluetooth pentru telefoane? Există așa ceva? Pentru că văd foarte frecvent oameni, în mașini din astea, ținând smartfonul la gură. Nici măcar la ureche, la gură. Deci folosesc difuzorul telefonului. Cât de comodă e varianta asta vs vorbit omenește, cu ambele mâini libere?
2. Dacă parchezi pe loc pentru persoane cu dizabilități, dar doar tu, șoferul, te dai jos și persoana cu dizabilități rămâne în mașină (pe toatădurata staționării). E normal să parchezi pe astfel de locuri?
PS Nu vorbesc de România.
PS 2 Întrebările sunt retorice, dar sunt deschis la orice argumente.
NOU
La 1. e simplu: afaceri, amante, sau amândouă.
Ca la semnalizare (respectiv lipsa ei), nu trebuie să știe fraierii pe unde ai tu treabă.
NOU
@unsirb – pe SPEAKER în mașină? Ai citit cu prescurtări.
NOU
1.1.Semnalizeaza siktir si sukareala, if you know what i mean.
1.2. Combinatiile grele se discuta pe speaker, nu pe sistemul masinii, sa nu se auda afara.
1.3.Prosti de put, nu stiu sa faca conexiunea. Telefonul de 1500-2000 euro e doar pt dialer, watsap si tiktok.
Ps. Dupa ce am facut pair cu telefonul, nici macar nu mai trebuie sa pornesc bluetooth. Cand am urcat in masina se porneste singur si telefonul se conecteaza automat.
2. La cati handicapati sunt in tara asta, aparent e foarte usor sa obtii un sticker din ala albastru, parchezi gratuit, ai reducere la impozit(?). E practic noua insigna IPA.
Handicapati ≠ Persoane cu dizabilitati
NOU
oh, stivkerele IPA, the memories…
NOU
La un Porche, ce optiuni de interior ?
Ca le are pe toate. Vrei sa vezi daca are geamuri electrice pe spate ?
Acum lumea e interesata de alte chestii la electricele astea, autonomie, daca ajunge acasa iarna fara palton pe el si caciula ca are interzis la climatizare.
NOU
Să vă spun …? Să nu vă spun …? Hai să vă spun, că oricum nu ne cunoaștem. Și dacă ne-am cunoaște, oricum ați afla până la urmă. Așa că tot aia e. Bă, n-am nici o treabă cu mașinile. Am carnet de la 18 ani și, până la 47 (acuș), nu cred c-am condus 100 de kilometri. Mi-a zis maică-mea, de majorat: “Știi care-i cadoul meu? Te-am înscris la școala de șoferi!”. Atunci, în ’95, nu erau așa de multe. Am făcut la aia “de stat”. După primele 5 minute la volan, am luat o hotărâre, pe care am dus-o la îndeplinire: să iau din prima sala și traseul, ca să pot pleca liniștit în vacanță. Cu trenul. Îmi amintesc Dacia 1310, instructorul căruia i-am lipit centura de șira spinării cu o frână la podea și i-am zis că-i bag dinții pe gât dacă mai ridică vreodată tonul la mine, “sala” la care am ajuns cu vreo două ore înainte, de emoție, și am aplanat un conflict într-o șatră, în legătură cu literele “b” și “d”. Din “Decret” și din alfabet, în general. Oricum, au luat toți examenul. Toată șatra, adică. Apoi “traseul”, cu o fată și încă un băiat în mașină și cu un milițian transpirat, pe care îl știam după nume. Aveam o vecină care îl nimerise de vreo cinci ori la examen și o picase. Zicea că e misogin și nu dă permis de conducere femeilor. A condus fata prima, apoi eu și celălalt băiat urma să ne ducă de unde plecasem. Când mai era vreo jumate de kilometru, mașina a făcut hâc! și a înțepenit, zgâlțâindu-se din toate tablele și șuruburile. Când a ridicat milițianul capota, tot interiorul era împroșcat cu ulei. Explodase “baia de ulei”, sau cam așa ceva. Așa că fata a trecut la volan, iar noi la împins. Lăsam două dâre: una de ulei și una de transpirație de milițian. A fost o întoarcere triumfală. Ne-a trecut pe toți trei și s-a luat de gât cu instructorul, din cauza mașinii. În drum spre casă, n-am putut să nu mă opresc la gardul vecinei și să-i spun: “Doamna Codruțaaa! Am dat examenul cu polițistul X-ulescu, ăla care v-a picat de cinci ori! Să știți că a trecut și o fată, dar aia chiar știa să conducă!”. Așa, să audă toți vecinii care-i știau povestea. Făcând și această faptă bună, am dus vestea alor mei, care m-au felicitat. Când le-am spus să nu mă deranjeze cu șofatul decât dacă trebuie să ajungă urgent la spital, nu m-au mai felicitat. Când îi aud pe unii că îi relaxează condusul, încep să mă întreb care-i dereglat. Pe mine, nimic nu mă stresează și nu mă obosește mai tare. E o corvoadă, pur și simplu. Știu ce e efortul fizic, am fost constant la sală vreo șapte ani, ajunsesem la șase antrenamente pe săptâmână. Fiare, nu bandă, biclă și cardio-ul lui pește-prăjit. La țară, în vacanțe, am mai pus mâna și pe sapă, coasă și lopată, că nu-s din neamul lui Rothschild. M-am bătut pe stradă și în ring (box, dar mi-a fost milă de mutra mea la un moment dat), am învățat materii pe care le uram din toți neuronii și am dat examene la ele. I-am citit pe Hesse și pe Joyce. Puneți-mă să fac toate astea, deodată sau pe rând, dar nu-mi cereți să stau cu ochii beliți în drum și să fac slalom printre cretini. O mașină poate să-mi placă doar din punctul de vedere al design-ului și al confortului pe care îl am când mă urc în ea. În rest, chestii cu caii, cu cilindri nu știu și nici nu m-au preocupat vreodată. A, știu că motoarele Diesel merg cu motorină. La fel ca la locomotive. Și mai știu câte ceva despre mărcile celebre, din ce-am mai citit și din surprizele de la guma “Turbo”, pe care le colecționam prin 1990. Btw, cum vi se par târlanii ăștia din fotbal, care-și iau Rolls-Royce și și-l conduc tot ei?
NOU
+1 pentru că ești pizdos
NOU
@Toni Montana
The world is yours!
NOU
Asta e compunere, ficțiune.
NOU
Niciodata, dar niciodata nu am inteles de ce sa te lauzi ca nu faci ceva. Ca nu stii sa faci sau ca nu vrei sa faci.
Nu stii sa faci ceva, tine-o pentru tine.
In rest frunoasa compunerea. Ai talent de scriitor. Poate faci un guest-post, ceva.