Uite așa arată.
Înainte de a vă repezi să vă dați cu părerea voastră neprețuită despre Uber, Bolt, Taxi și altele, rețineți, vă rog, că nu despre asta vorbim, ci vreau să vă învăț cum deosebiți manipularea jurnalistică făcută pe bani (maxim 1000 de euro e mizeria aia, deși cred că nici atâta, pentru că hoțnewz sunt fomiști) de știrile reale. Citiți cu atenție și încercați să rețineți apelul la lacrimi, sentimente și plăceri, singura chestie disponibilă piaristelor în asemenea momente. Țineți minte și pe viitor, toți, toate, fac același lucru, pentru că au aceleași standarde. Când veți mai citi despre ceva care e exploziv, concret, realist, măsurabil iar răspunsul e o jelanie tip ce citiți aici, bingo, ați găsit banii.
Și pentru cei ce nu înțeleg, vă explic.
Dacă mai țineți minte, am scris despre protestul taximetriștilor. Care aveau niște revendicări legate de legalitatea Uber, despre concurența neloială pe care o practică și alte chestii, le citiți acolo.
Care este răspunsul Uber, plătit către Hoțnewz, prin vocea unui anume Cătălin Codreanu, președintele unei fantomatice coaliții pentru economia digitală?
Bucureștenii iubeeeeeesc uber, bucureștenii vooooooor uber. Efectiv nimic, zero, nix, nada despre chestiile alea reale, de la protestul pe care îl combate domnul Codreanu. O jalnică melopee despre cum vai, dar lumea ne iubește, lumea ne vrea, cum se poate să atentați la plăcerile oamenilor?
Bucureștenilor, cât de mult iubiți Uber? (funny stuff cum Bolt stă după colț, calm și nu face nimic, pentru că nimeni nu se ia de ei, deși sunt oglinda identică a Uberului, inclusiv aceleași mașini)
NOU
Nope, inteleg ce zici dar nu sunt deacord.Taximetristii sunt niste jeguri ordinare care merita tot ce li se intampla.De cate ori am patit sa zica ca distanta e prea scurta sau fara 50 de lei nu te duc pentru o cursa de maxim 15 lei.
Fie se adapteaza si adopta o atitudine cat de cat civilizata fie dispar.
Cat despte Uber, Bolt etc foarte bine fac sa isi apere interesul desi si ei sunt jeguri cu mizeria de surge.
NOU
pai si de unde stiu ei unde mergi? Le scrii in aplicatia atunci cand comanzi?
NOU
@punKreas, le spui cand te sui in masina si daca nu le convine, te refuza inventand diferite motive.
NOU
@RobertD, dar ești de acord cu practica hoțnius de a publica articole plătite și nemarcate ca atare, de noaptea minții! Aloo, azi este despre taximetriști, dar mâine îți pot decide viitorul manipulând populația cu cine să voteze publicând articole plătite de politicieni.
NOU
Este problema ta ca nu ști sa folosești un taxi…atâta timp cât are lampa verde aprinsa și se afla în stația taxi este obligat sa te ia,iar plata o faci când îți înmânează bonul fiscal nu o negociezi înainte…dacă nu se conformează suni la politia locala și rămâne fără autorizație
NOU
Cat de sărac sa fii (ca bucurestinez) încât sa nu ai propria mașina?
NOU
Chiar ma gandeam de ce eu si altii ca mine folosim zilnic taxi, uber, bolt. De sărăcie! Nu ne permite sărăcia asta să tinem si noi de covrigul propriei masini macar doua ore in fiecare zi.
NOU
cat de prost sa fii sa asimilezi bogatia cu detinerea unui cotet.
NOU
Tocmai d-asta nu citesc Hotnews și multe altele, ca să vă dați seama cu ce umblă astfel de firme și câți bani toacă presei si televiziunilor asta pentru ca tot își doresc și ei concurență Loiala, dar cel mai bun exemplu despre firmele astea două in special Uber-Bolt este aici într-o tara mult mai civilizată ca noi. edition.cnn.com/2024/03/18/business/uber-australia-taxi-drivers-compensation/index.html
NOU
Eu nu sunt de acord. Serviciile de ride sharing sunt net superioare taxi-ului!
NOU
depinde pe cine sharuim la călărit
NOU
Net superioare și la evaziune fiscală. Inclusiv ”maimuța” cu preț dinamic, varianta cu un preț cînd te urci și altul cînd cobori deși serviciul era deja ”contractat”.
NOU
Nu stiu de ce-i dati minus omului, pe bune. Cand vreodata au prestat firmele de taxi servicii mai bune decat astea de sharing?
NOU
@Marinel, aceeasi “evaziune fiscala” este facuta si de firmele clasice de taximetrie.
In plus, eu nu as cataloga o portita legislativa care iti permite sa platesti impozite mai mici ca fiind evaziune.
Mai grav este atunci cand mergi cu taxiul clasic si soferul nu porneste aparatul.
NOU
Bucurestenii in general iubesc ce nu e legal: opritu a-npulea pe avarii, parcatu pe trotuare, parcatu unde vrea pwla lor, mersu cu stb fara sa plateasca etc. Normal ca iubesc si uber.
NOU
Nu stiu cum ai reusit sa descrii comportamentul standard al taximetristilor si apoi sa pui la final cuvantul Uber.
Efectiv ieri am stat 3-4 minute sa astept sa coboare clientii de 80 de ani dintr-un taxi care a ales sa opreasca in mijlocul unei alei, desi pe ambele parti ale drumului existau locuri de parcare libere.
PS: nu am nimic cu pasagerii, ei s-au miscat cat de repede au putut.
NOU
@ eventual să parcheze între alte două mașini și să deschidă ușile doar pe jumătate ca să se chinuie oamenii ăia un pic.
NOU
E plin hotznews de articole de genul asta, mai ales cele din energie unde se invart cei mai multi bani, de la cat de bune-s repartitoarele de caldura desi toti care si-au montat spun ca le-a marit factura la caldura pana la cat de mirobolanta e liberalizarea preturile la energie desi imediat dupa liberalizare preturile in unele cazuri au crescut de 4-5x iar in medie aproape s-au triplat.
NOU
Sincer, repartitoarele-s cu dus și întors. Aveam unele mai vechi, schimbate prin 2010 sau 2012 și îmi venea iarna factura de vreo 2.000 de lei la 3 camere. Acum au pus unele ”radio” și factura nu a sărit de 700 de lei cu tot cu gazul la comun. Dar poate sunt eu un caz unic.
NOU
Poate ca articolul e platit, dar nu e departe de adevar.
Eu nu ma urc in Taxi sub nici o forma, prabusit pe trotuar sa fiu. Folosesc doar Uber si de vreo doi ani numai Comfort, mai nou Green. Sigur, si aici mai vine cate un sofer fost taximetrist, dar mai rar.
Nu e vina Uber, care in fond e o aplicatie, ca serviciul din Bucuresti s-a umplut de fosti giboni de la taxi si de provinciali care nu se descurca in traficul din Bucuresti.
SIstemul Taxi nu doreste sa se schimbe, doreste doar sa dispara concurenta. Ei sa ramana la fel. Au aparut cateva masini mai rasarite, ok, dar marea majoritate tot Logane obosite. Vor concurenta neloiala, sa ia si ei pasageri NUMAI din aplicatie, cu cursa calculata si platita de la inceput, nu cu negocieri. Vor vechime maxim 10 ani… pai se compara vreodata un Logan de 10 ani cu o Toyota de 15 ?
E an electoral si au gasit momentul. Cati bani v-a pierde statul, bani la vedere, in aplicatie, sau pe mail, prin banca, o sa vada.
NOU
Intrebare idioata- si daca vine matusa-ta de 70 de ani de la Urziceni cu trenul, cum face sa ia taxi pana la spital?
NOU
Cand ai comandat ultima data un taxi prin aplicatie si a fost o experienta nasoala? Sau iar vii cu exemple de acum 10 ani cand ai vrut sa iei un taxi de la gara de nord si blabla-uri d-astea :))
NOU
>> Nu e vina Uber, care in fond e o aplicatie
Bai asta e esenta raului din Romania, nimeni nu-si asuma responsbilitatea pentru nimic, si nimeni nu cere nimanui sa-si asume responsabilitatea pentru nimic.
Uber nu e doar o aplicatie, Uber e o corporatie multinationala care ofera servicii de intermediere si plata pentru transport de persoane. Sunt responsabili de siguranta si confortul clientilor, ca de la ei cumperi serviciul si lor le dai banii.
NOU
#Radu Uber e o aplicatie care pune in legatura doua entitati.
Ziceai de siguranta si confort. La Uber exista sistem de rating(lucru pe care nu il vezi la Taxi), daca nivelul soferului coboara se ajunge pana la oprirea aplicatiei pentru el. Exista ratind si pentru clienti, de care se pare ca uitati, uitati ca si clientii pot fi giboni. Lucru care, din nou, nu exista la Taxi. Exista sanctiuni pentru soferii care au o rata de anulare a curselor prea mare, de asemenea o rata a curselor respinse. Exista un sistem de comunicare intre sofer/pasager si Uber, unde si unii si altii pot reclama chestii cu privire la comportament, sau daca uita/gasesc ceva in masina.
Mai mult, ce vrei ? De celelalte aspecte se ocupa ARR.
NOU
#punKreas Fuck you, taximetrist prajit !
NOU
@Thor: ti-as putea spune “du-ten plm de analfabet notoriu”, dar ma abtin 😛
NOU
Bine, pot sa-mi zic si mie “du-te-n plm de analfabet”, doar am omis o cratima intr-un comentariu unde il fac pe altul analfabet :))
NOU
Yeah, plang bucurestenii dupa Uber. Ca saracii nu au alternative la transport.
NOU
arhi: nu vorbim despre ubăr, ci vă arăt publicitate nemarcată, categoria “spălat cadavru”;
unii: vrei să vezi cum s’tem noi analfabeți funcțional, boss???
NOU
Tu crezi ca doar la hotnews cotizeaza uber si bolt sau din armata de hipsterasi care ridica in slavi pe net uber si bolt o parte sunt platiti s-o faca, nu de alta dar majoritatea n-au job si ma indoiesc ca toti au mami si tati atat de potenti financiar incat sa-i poata intretina.
NOU
E posibil ca unii din analfalbetii aia functional sa fi comentat cu privire la calitatea serviciilor Uber/Bolt tocmai ca o aluzie la mentiunea aia din articol. Un fel de glumita, gen. Iar alti analfabeti functional sa nu se fi prins.
NOU
Salut, Anton!!
NOU
Ciao sarmo. E posibil sa vorbesti pe nas si sa iti placa mult sa mananci din fecalele cu care arunci in directia mea.
Pwp.
NOU
Păi nu şi pe fireadreacu aia o voiau bucureştenii ?
NOU
Sunt dezamagit. Citind in diagonala am inteles ca 90% din bucuresteni iubesc hotnews, dar inteleg din comentarii ca nu e asa.
NOU
Am luat un bolt acum o saptamana. De obicei iau taxi, dar nu aveam cash la mine si nu aveam nici timp sa imi setez cardul in aplicatie. Imi da accept un anume Virgil (cu Logan, ca tot zicea cineva mai sus ce masini beton sunt pe alternaqtiv). Se invarte Virgil al meu vreo 5 minute printr-o intersectie apoi vad ca dispare si apare alt sofer. Un Claudiu parca (nush, toti au nume d-astea comune din scoala generala). Se mai invarte si Claudiu in intersectie 5 minute, apoi mai face vreo 7 pana la mine. Si uite asa, dupa aproape 20 de minute, ma urc si eu in minunatul Jogger (tot dacie, ce credeati, vreo Toyota ceva?:)).
Ce nu intalnesti pe taxi:
– sa te paseze de la unul la altul.
– aproximarea timpului (am incredere inzecita in aproximarea facuta de un taximetrist decat cea facuta de uber/bolt).
NOU
Daaaa, și eu am observat că șoferii au nume comune. N-am găsit nici un Ernest, Casian, Dominic… Măcar un Horațiu, Lucrețiu sau chiar un Nicodim. Nimic. Doar Virgil, Claudiu, Mihai, Răzvan, Vlad… E plictisitor rău cu Bolt-ul.
NOU
Cetin are dreptate ca multe articol de pe Hotnews sunt reclama neplatita. Din pacate toate publicatiile online fac asta de foarte mult timp, mai ales legat de politica.
@punKreas Tu sigur esti taximetrist, colaborator, ai flota la taxi sau rude, pentru ca la toate articolele din ultima vreme tii partea taximetristilor. Au si astia bube de la Uber si Bolt, dar sa spui ca a facut un Bolt 20 de minute pana la tine, e deja minciuna pe fata. Folosesc taxi din 2002 si Uber, Clever, Bolt de cand au aparut, dar in viata mea nu am stat 20 de minute dupa o masina. Poate doar cand n-am fost de acord cu pretul dinamic si am asteptat eu, ca nu ma grabeam. Maxim am stat 12 minute, am stiut de la inceput, era putine masini in zona si omul venea din Cernica pana la Republica.
Cand spui ca taxiurile nu te paseaza, nu ti s-a intamplat sa nu vina taxiul la comanda? Ca mie da, de foarte multe ori. De mult mai multe ori mi-au anulat taximetristii cursa, decat in Uber/Bolt.
Nu tin partea nimanui, am avut sute de curse cu taxi si la fel cu Uber. De ani de zile nu mai iau taxi, doar foarte rar. Nu s-a schimbat mai nimic la ei. Cu mici exceptii, inca fumeaza in masini, aceeasi lene cronica, stau in acelasi loc cu orele, in speranta ca prind un prost sa-l duca la gara pe 100 de lei si gata, au planul facut si 2 pachete de tigari.
La Uber si Bolt, din cateva sute de cursa, am raportat 3-4 masini pentru curatenie, fumat sau alte motive. Am mers acum 3-4 ani cu un taxi, era Dacia 1300, va jur, am poze cu masina daca le caut prin arhiva.
Nu zic ca sunt de acord ca Uber sau poate si Bolt nu or optimiza castigurile si declara venituri mici, impozite in alte tari si cine stie ce or mai face. Insa la taxi cu mana pe inima va spun ca astia la final de luna nu declara real cat fac din ce incaseaza aparatele lor.
Am prieten, fost sofer pe taxi care nu folosea maimuta, nu folosea metoda cu curatul dupa cursa, ca sa anuleze tariful si sa apara cost minim pe cursa. Avea incasari pe aparat si de 11000 lei pe luna, Z-ul total si cred ca a ajuns si la 14000 lei incasati pe bune, cu dovezi (fara sa mai adaug tips-ul la cursele cash), Z-ul scos din aparat (poze cui doreste oricand, pentru ca s-a prescris si nu pateste nimic). Doar ca patronul de la firma de taxi anula acele incasari, reseta aparatul si folosea la declarat alt aparat de 3000-5000 incasari. Era singurul din firma care venea cu asemenea incasari, restul 3500-5000 lei maxim, ca sa nu plateasca patronul impozit.
Ei acum se plang, dar ei asta fac constant, anulau incasarile. Acum prosibil sa nu mai poate, dar au alte metode de fentat statul. N-ai cum sa crezi ca un taxi incaseaza de la client 5000 lei pe luna, in conditiile in care ei achita plan de 2000-2500 lei pe luna, plus combustibil, plus alte cheltuieli. Cine poate sa traiasca cu 2000-2500 lei, din care sa plateasca si impozit, contabil si alte cheltuieli, spalat, statie, aplicatie etc.
Cine nu crede ca este ca mine, cereti de la COTAR sau alti reprezentati ai taximetristilor o copie a Z-ului la final de luna de la 50 de taximetristi alesi random, nu ce vor ei sa va dea, sa vedeti ca nu are unul un Z real de 8000-9000 lei cat scot cei de la Uber/Bolt luna, ca altfel n-ar avea cum sa-si acopere cheltuielile in mod real.
Exista si pe taxi oameni corecti, profesionisti, dar peste 80% din ei sunt pusi pe dat teapa, nu te iau de oriunde, nu te duc unde vrei, au masini nu imputite, cocina mai degraba, asculta muzica preponderent manele, fumeaza in taxi cat asteapta client, vin chiar fumand si te intreaba daca te deranjeaza (la fel am poze de maxim 1 an cu asa ceva, pentru cine doreste si nu crede).
Tot ce inseamna taxi ar trebui regandit, reguli noi, curatenie, incasari reale, scos din taximetrie pe loc cel ce refuza curse pentru comenzi ok (nu betivi sau drogati), amenzi la tot ce incalca.
La Uber / Bolt la fel corectat ce nu este in regula, la fel scos din platforma cel ce incalca regulile.
Insa n-ar trebui Guvernul sa se implice in a distruge un lucru nou aparut si care in mare functioneaza mai bine decat ceva invechit. Lasat piata sa decida daca doreste un serviciu sau altul si intervenit doar cand lucrurile nu sunt in regula.
NOU
Cetin are dreptate ca multe articol de pe Hotnews sunt reclama neplatita. Din pacate toate publicatiile online fac asta de foarte mult timp, mai ales legat de politica.
@punKreas Tu sigur esti taximetrist, colaborator, ai flota la taxi sau rude, pentru ca la toate articolele din ultima vreme tii partea taximetristilor. Au si astia bube de la Uber si Bolt, dar sa spui ca a facut un Bolt 20 de minute pana la tine, e deja minciuna pe fata. Folosesc taxi din 2002 si Uber, Clever, Bolt de cand au aparut, dar in viata mea nu am stat 20 de minute dupa o masina. Poate doar cand n-am fost de acord cu pretul dinamic si am asteptat eu, ca nu ma grabeam. Maxim am stat 12 minute, am stiut de la inceput, era putine masini in zona si omul venea din Cernica pana la Republica.
Cand spui ca taxiurile nu te paseaza, nu ti s-a intamplat sa nu vina taxiul la comanda? Ca mie da, de foarte multe ori. De mult mai multe ori mi-au anulat taximetristii cursa, decat in Uber/Bolt.
Nu tin partea nimanui, am avut sute de curse cu taxi si la fel cu Uber. De ani de zile nu mai iau taxi, doar foarte rar. Nu s-a schimbat mai nimic la ei. Cu mici exceptii, inca fumeaza in masini, aceeasi lene cronica, stau in acelasi loc cu orele, in speranta ca prind un prost sa-l duca la gara pe 100 de lei si gata, au planul facut si 2 pachete de tigari.
La Uber si Bolt, din cateva sute de cursa, am raportat 3-4 masini pentru curatenie, fumat sau alte motive. Am mers acum 3-4 ani cu un taxi, era Dacia 1300, va jur, am poze cu masina daca le caut prin arhiva.
Nu zic ca sunt de acord ca Uber sau poate si Bolt nu or optimiza castigurile si declara venituri mici, impozite in alte tari si cine stie ce or mai face. Insa la taxi cu mana pe inima va spun ca astia la final de luna nu declara real cat fac din ce incaseaza aparatele lor.
Am prieten, fost sofer pe taxi care nu folosea maimuta, nu folosea metoda cu curatul dupa cursa, ca sa anuleze tariful si sa apara cost minim pe cursa. Avea incasari pe aparat si de 11000 lei pe luna, Z-ul total si cred ca a ajuns si la 14000 lei incasati pe bune, cu dovezi (fara sa mai adaug tips-ul la cursele cash), Z-ul scos din aparat (poze cui doreste oricand, pentru ca s-a prescris si nu pateste nimic). Doar ca patronul de la firma de taxi anula acele incasari, reseta aparatul si folosea la declarat alt aparat de 3000-5000 incasari. Era singurul din firma care venea cu asemenea incasari, restul 3500-5000 lei maxim, ca sa nu plateasca patronul impozit.
Ei acum se plang, dar ei asta fac constant, anulau incasarile. Acum prosibil sa nu mai poate, dar au alte metode de fentat statul. N-ai cum sa crezi ca un taxi incaseaza de la client 5000 lei pe luna, in conditiile in care ei achita plan de 2000-2500 lei pe luna, plus combustibil, plus alte cheltuieli. Cine poate sa traiasca cu 2000-2500 lei, din care sa plateasca si impozit, contabil si alte cheltuieli, spalat, statie, aplicatie etc.
Cine nu crede ca este ca mine, cereti de la COTAR sau alti reprezentati ai taximetristilor o copie a Z-ului la final de luna de la 50 de taximetristi alesi random, nu ce vor ei sa va dea, sa vedeti ca nu are unul un Z real de 8000-9000 lei cat scot cei de la Uber/Bolt luna, ca altfel n-ar avea cum sa-si acopere cheltuielile in mod real.
Exista si pe taxi oameni corecti, profesionisti, dar peste 80% din ei sunt pusi pe dat teapa, nu te iau de oriunde, nu te duc unde vrei, au masini nu imputite, cocina mai degraba, asculta muzica preponderent manele, fumeaza in taxi cat asteapta client, vin chiar fumand si te intreaba daca te deranjeaza (la fel am poze de maxim 1 an cu asa ceva, pentru cine doreste si nu crede).
Tot ce inseamna taxi ar trebui regandit, reguli noi, curatenie, incasari reale, scos din taximetrie pe loc cel ce refuza curse pentru comenzi ok (nu betivi sau drogati), amenzi la tot ce incalca.
La Uber / Bolt la fel corectat ce nu este in regula, la fel scos din platforma cel ce incalca regulile.
Insa n-ar trebui Guvernul sa se implice in a distruge un lucru nou aparut si care in mare functioneaza mai bine decat ceva invechit. Lasat piata sa decida daca doreste un serviciu sau altul si intervenit doar cand lucrurile nu sunt in regula.
NOU
@Daniel sunt sanse mai mari sa ai tu masini pe flota uber/bolt decat sa am eu pe taxi. Daca nu stii, la taxi trebuie licenta, nu e la liber ca la uber/bolt, dar deja divaghez.
“Am mers acum 3-4 ani cu un taxi, era Dacia 1300, va jur, am poze cu masina daca le caut prin arhiva.”
Uite, asta ma seacat mereu. Ca veniti cu exemplu de taxiuri de acum cativa ani. Si mai ales, veniti cu exemple de taxi luat din strada. Nu mi se pare normal sa compari un serviciu luat din strada cu unul luat de pe aplicatie. Corect ar fi sa compari serviciile folosite tinand cont de platfomra folosita.
Apoi ai dreptate, cum tu nu ai asteptat niciodata 20 de minute la un uber cum am facut eu, nici eu nu am avut probleme cu taxiurile. Si vorbesc de prezent, nu de acum 10 ani.
Deci da, am o problema cu utilizatorii de uber care sunt ipocriti si care apeleaza imediat la taxi atunci cand e surge mare (cum si tu ai recunoscut, macar ai preferat sa mai ingheti putin de frig si sa scada surge, nu te-ai dus la taxi ca altii) :)))
NOU
Punkreas insista sa contrazica experientele noastre ale tuturor, prin prisma experientei lui.
1) Ma doare in pl daca acum au si taximetristii aplicatie si nu isi mai permit sa faca cacaturi. Au fost niste mizerii, nu merita sa mai existe in formula aia.
2) De fiecare data cand un taximetrist sau un detinator de companie de taximetrie spune ca motivul protestului e combatarea evaziunii fiscale si siguranta calatorilor, un ingeras isi pierde aripile. Circula la un moment o poza cu un gras crapand seminte la piata victoriei, in timpul unui protest. Mi-l imaginez pe ala foarte patruns de griji cu privire la bugetul de stat si bunastarea cetatenilor. A dreacu’ au devenit toti cetateni responsabili subit.
3) Diferenta dintre sistemul de rating al unei corporatii si al unei companii de taxi romaneasca e ca am mai multa incredere in procedurile lor decat ale lui Geani, atunci cand e vorba de trierea soferilor.
4) Si daca as alege taxiurile cand e surge (bineinteles ca prefer mersul pe jos sau cu metroul in detrmientul lor, da’ nu tin neaparat sa ma crezi), care e problema?! Am o responsabilitate morala fata de taximetristi sau ce? Zici ca ar trebui sa ma raportez la ei ca la nevasta-mea si sa imi fie rusine ca mai merg si cu altii.
5) Da, sunt o gramaaada de masini imputite, de cocalari cu 4 clase si tarani cocliti care fac ridesharing cu ultimele cazane. La modul net, chiar si cu variabilele de mai sus, experienta a fost per total mai ok decat cu taxi-urile.
6) Ar trebui implementate aceleasi reguli pentru ambele forme de transport (interval ITP-uri, vechime masini)? Bineinteles! Daca apar discutii vis-a-vis de licente de transport care sunt limitate la taxiuri, sunt de acord cu impartirea lor 50-50 intre ridesharing si taxi.
NOU
4) Si daca as alege taxiurile cand e surge (bineinteles ca prefer mersul pe jos sau cu metroul in detrmientul lor, da’ nu tin neaparat sa ma crezi), care e problema?! Am o responsabilitate morala fata de taximetristi sau ce? Zici ca ar trebui sa ma raportez la ei ca la nevasta-mea si sa imi fie rusine ca mai merg si cu altii.
Nu e nicio problema, boss :)) Tu poti sa-i injuri si sa nu mergi cu masinile lor imputite atunci cand nu e surge fara probleme. La fel si sa te urci in masinile lor imputite cand e surge mare, nicio problema. Totul e ok, nu te judecam :)))))
NOU
Știu un șofer de Bolt pe care l cheamă Tarzan. Numele de familie e Feher.
NOU
@Daniel, cu taximetria și maimuțele vorbești din amintiri. Acum casele de marcat transmit ZILNIC raportul Z la ANAF. Iar cu Bolt am stat 20 min și m-am uitat pe aplicație cum se plimba idiotul prin pzm în celalalt capăt de oras, pana am anulat cursa. Cel mai tare a fost ca mi-a dat mesaj aplicația ca șoferul e în drum spre mine, de ce anulez? Și el se ducea FIX în direcția opusă
NOU
@punKreas Din raspunsul dat de tine, mi-e clar ca ai treaba cu taximetria, de le iei atat apararea. Te urmaresc de doua luni prin comentarii si m-am lamurit ca esti din barca lor cumva.
Eu nu am masini in flota, nu am permis, nu am masina. Sunt doar client ocazional de Uber / Bolt si nu tin partea Uber, ca nu ma intereseaza, doar tin sa spun ca multe lucruri sunt in favoarea lor, fata de taxi. Am inregistrari audio cu soferi de taxi, de te doare mintea ce-mi povesteau, cum furau clientul, cum fac ei jmecherii, tot felul de povesti. Daca n-ar fi GDPR si riscul de a fi dat in judecata pentru ceva, ti-as da sa asculti (da, stiu este ilegal sa inregistrezi fara acordul cuiva, dar pentru siguranta mea sau amuzament, o faceam). Tot ce am precizat au fost curse in aplicatie, n-am luat taxi de pe strada, chiar daca erau 3 langa mine, doar sa nu aud clasica intrebare: “Unde mergi boss!” Jeg-ul ala de Dacia 1300 a venit la comanda din aplicatie, nu credeam ca mai exista asa ceva sau ca firma ar permite asemenea masina la inscriere in aplicatie. Chiar si cand mai comand taxi in aplicatie, tot ma intreaba soferul unde merg, ca ii este lene sa vada in aplicatie unde vreau sa ajung.
Daca tu spui ca un om este ipocrit ca se duce la taxi, cand este tarif dinamic la Uber, eu zic ca se cheama ca este educat si face economie. Daca la Emag gasesti un produs cu 1000 lei si la PcGarage cu 850 lei, sper ca nu suntem prosti sa-l luam de la Emag. In fond PcGarage este detinut de Emag sau ma rog acelasi fond de investitii.
@ Alina I. Daca acum 5 ani inca erau prinsi cu maimuta, crezi ca s-au vindecat de a insela clientul? Link cu stirea.
www.digi24.ro/stiri/actualitate/social/mai-multi-taximetristi-din-capitala-au-fost-prinsi-cu-dispozitive-care-cresc-ilegal-pretul-cursei-1045709
Daca acum 3 ani si jumatate tot erau prinsi cu maimuta, crezi ca brusc in 3 ani s-au civilizat si nu te mai fura sau nu te ocolesc prin oras daca mirosi a fraier? Link cu stirea:
a1.ro/news/social/cum-cresc-taximetristii-valoarea-cursei-dintrun-buton-maimuta-descoperita-de-politisti-id1006675.html
Daca tu crezi ca faptul ca la final de zi aparatul trimite Z-ul la Anaf o sa-i impiedice pe taximetristi sa te fure, esti naiva. Orice aparat poate fi manarit, trebuie doar sa ai dorinta sa gasesti un baiat istet sa-ti arate cum sa fentezi sistemul. Probabil cei ce vand asemenea aparate ii invata si cum sa fenteze. Pana la urma este un cip in aparat, ce poate fi reprogramat sau facut sa comunice altceva sau sa nu inregistreze curse sau pus pe mod test etc. Stii cum fura o casiera la Carrefour avand camera pe ea non stop? Simplu, venea un apropiat cu produse ieftine si scumpe la casa. Pe cele ieftine le scana, pe cele scumpe le trecea pe modul verificare pret. Daca te uitai pe camera totul parea in regula. Asa si la taximetristi, aparent ei vor sa spuna ca sunt corecti si Uber fura. Daca pui lupa atent pe ei, vei constata ca nu e asa.
Probabil nu o fac toti sa fure, dar o parte sigur o fac sau stiu metode sa fenteze, pe care nu le stiu eu, tu sau Anaf. Tu crezi ca astia sunt dispusi sa plateasca impozite la sumele incasate? Am vecini taximetristi, am cunoscuti taximetristi. Stiu ca mottoul lor in viata e sa faca 3 curse pe zi, din care sa castige 500 lei daca se poate. Nu le place munca. Nici mie nu-mi place prea mult, dar nu bag mana in buzunarul tau, eu iti spun de la inceput, te costa atat, daca vrei faci la mine, daca nu, cauti la altcineva.
Noi sa fim sanatosi, insa nu cred ca lumea se va intoarce la taxi, pentru ca stim ce oameni sunt, cum te fura, cum se poarta, iar de asa ceva nu te vindeci in veci … dar este posibil sa ma insel, Cetin spune ca romanul are memorie de caras auriu si uita repede ca a fost prostit.
Cand am de ales cursa cu taxi de 17 lei in aplicatie, fara sa stiu ce masina vine (adica stiu 90% logan), fara sa fiu sigur ca nu o sa aud manele tot drumul, cat ma costa exact cursa sau aleg cursa cu Uber 9 lei fix (ca mai au si ei discount uneori de 30-45%), stiu ce masina vine (da Logan 20%, alte masini mai ok 70%, 5% masini murdare interior exterior si 5% masini premium chiar si la tarif minim), ce crezi ca am sa aleg?
Am si peste 80 comenzi pe Star Taxi din 2021 pana acum, multe comandate pentru prieteni, ca ei nu vor Uber, dar eu cred ca taximetria o sa moara usor sau o sa se transforme, ca sa nu moara.
NOU
Offtopic: adevarul.ro/stiri-interne/societate/fostul-presedinte-ion-iliescu-numele-2349766.html#google_vignette
Nu se lasă hailanderul, nu se lasă… 🙂
NOU
Mi-am dat seama că e facătură însă am citit un articol al tău de acum ceva timp în care vorbeai despre tariful dinamic. Mi-am instalat Star Taxi imediat după fiindcă mi-am zis “OK, ăştia sunt mai legali şi nu au oricum tarif dinamic”. Toate cursele cu Star Taxi au avut același preț ca și tariful dinamic de la Bolt, nicio diferență – nu mai sunt sigur dacă am testat și la Uber, dar în general tarifele sunt cam aceleași (mă gândesc că sunt înțeleși între ei cumva). Revenind, am plătit fix aceiași bani, la taxi normal, așa că m-am întors la meşteşugurile mele vechi cu Uber și Bolt fiindcă diferența nu mi s-a tradus într-o balanță pozitivă în portofel.
Cred că până la urmă și companiile de Taxi se aliniază prețurilor practicate de corporațiile astea mari.
NOU
Taxi-urile au tarif fix, nu au surge in functie de cerere. Probabil tu ai prins o perioada cand nu era surge la uber, altfel va ingramaditi ca vitele la taxi atunci cand ploua sau e aglomerat si va cere 5 lei pe km la uber =))
NOU
Într-adevăr, nu au “surgit”, dar prețul a fost la fel ca atunci când exista “surge”. Am încercat de mai multe ori să testez noua teorie descoperită accidental și am fost nevoit să mă las păgubaș în dauna Star Taxi. Până la urmă, vom ajunge ca-n vest unde o cursă cu taxiul/uber/”ridesharing” va fi ceva premium comparativ cu transportul în comun. Până la urmă sunt chestii normale la alții, anormale la noi, așa că nu m-aș mira să dăm cel puțin 30-40 de lei pe cea mai mică distanță. Bineînțeles, cei care oferă genul acesta de servicii vor plusa cu condiții și tot felul de certificări. Vă invit să revizitați comentariul în 3-4 ani.
NOU
Ce au Bolt, Uber si nu are StarTaxi? Tot asa deschizi aplicatia, plata se face automat de pe card, vine masina la fel de repede… In afara de tarif dinamic, ce au Bolt si Uber in plus?
In Sofia, de exemplu, nu mai exista “ride sharing”, au ramas doar aplicatiile de taxi; au ramas doar taxes paying, fara ride sharing.
NOU
au apa si bomboane :)))))) glumesc
Iti zic ce nu au. Nu le poti lua din strada ca apoi sa te plangi ca nu te iau si nu te duc unde ai nevoie
NOU
Adevarul e ca visul din totdeauna al Bucurestiului este sa ajunga candva ca Sofia.
NOU
@Thor – as vrea ca Bucurestiul sa aiba intrare in oras pe 4 benzi + una de transport in comun ca la Sofia. As vrea ca Bucurestiul sa aiba semafoarele sicronizate ca la Sofia. As vrea ca parcarile cu plata sa nu fie folosite moka de speciali ca in Sofia, ca masina sa fie blocata daca nu iti platesti parcarea 😉
PLM..
NOU
E vorba de incredere. Sau de recastigarea ei. De cand a aparut Uber in Ro nu am mai folosit taxi decat o data, cand nu gaseam sa ma duca in afara Bucurestiului, unde stateam atunci. Ca m-a rupt la bani e altceva. Ca uber nu a gasit masina, iar e ceva. Vorbeam cu un prieten de curand care imi spunea ca el nu mai foloseste uber, ci doar taxi. Ca au pret clar, stii cat e, oricum toti sunt la fel. Mi-am dat seama ca am ramas cu uber dpdv al perceptiei. In continuare am senzatia ca taximetristii vorbesc urat, ca fumeaza, ca injura, ca fura la cursa (ooohhh, da, uber fura si ei la greu, refuzand curse si crescand pretul), desi clar s-au mutat multi pe uber, dar oarecum sunt obligati sa pastreze niste limite. Cand o sa primesc feedback pozitiv de la mai multi oameni ca acel prieten de mai sus, ma mut si eu la taxi la loc. Dar nu pot sa uit ultima cursa cu un taxi: sotia in luna a opta, intram intr-un taxi si, pe langa mirosul de tigara, vedem cum schimba tariful (maimuta) dupa 2 metri, eu ii zic sa opreasca, el incepe sa ne injure si urla la noi sa ii platim 10 lei (2 metri!!!). Da, l-am injurat si eu, eram pregatit sa ii platesc cei 10 lei, dar URA pe care am acumulat-o atunci… Cand in bula mea vor fi suficienti oameni care sa-mi schimbe perceptia, poate revin la taxi. Altfel… Deci da, pot face oricate articole sponsorizate si unii si altii, pot baga o gramada de PR (cum au facut la greva taximetristilor), eu nu mai cred. (Sper din tot sufletul ca am fost coerent)
NOU
Fix din acelasi motiv foloseam si eu uber-ul cand a aparut pentru ca stateam in afara Bucurestiului si comentau toti maimutarii. Asta nu insemna ca uberistii sunt painea lui dumnezeu, drept dovada faptul ca aveam rating de client 4.60, desi le lasam ceva si lor. Probabil faptul ca ii duceam in afara orasului conta (deci tot atitudine de taximetristi).
Si am folosit mult timp uber, apoi bolt. Dar spre deosebire de multi iubitori actuali de uber, eu il foloseam si cand era surge mare, nu dadeam repede fuga la taxi. Cred ca cel mai mult am platit vreo 100 de lei de la Cismigiu pana in Popesti.
Dar de cand au inceput sa apara maimutarii si pe uber si faceau scheme de crescut surge artificial (isi opreau cu totii aplicatiile si le porneau in sincron) sau cand ma pasau de la unul la altul pentru ca vedeau cumva destinatia si realizau ca e cursa scurta, atunci mi-am bagat picioarele si m-am intors la taxi.
Comand taxi NUMAI din aplicatie pentru a evita problemele pe care le tot enumerati voi pe aici. Culmea, nu am vazut sa aveti probleme cu uber cand il luati din strada. Oh, wait, nu-l puteti lua din strada. Si atunci de ce comparati taxi din strada cu uber? Corect ar fi sa comparati taxi din app cu uber din app.
NOU
@Bogdan B
Eu folosesc taxiul cand am nevoie, in Bucuresti. Apelez doar la cateva firme mari, Meridian cel mai des. Daca nu gasesc la ei, iau autobuzul.
Constatari in ultimul an (in principal taxi Meridian pe care ii recomand):
– soferii care au ramas pe taxi par mai spalati
– sunt mai taciturni, nu iti impuie capul
– am facut aceeasi cursa in mod repetat si costul a variat +/- 5 lei (mai un semafor, mai variatii de trafic)
– comanda prin aplicatie/dispecerat
– se pot face precomenzi fara probleme, inclusiv pentru luni la 4 dimineata spre aeroport sau alte ore. De la aeroport comand la aparatul de la sosiri.
– nu se stramba din nas la cererea bonului
– stiu ca multi accepta si card, dar nu am incercat
– masinile sunt multe logan, dar sunt curatele
– nu am mai vazut taximetrist fumator (in timpul cursei) de ani de zile
– da, mai sunt si unele harburi, in special la taxiurile cu tarif mic. Pe optiunea “Plus” nu prea am vazut, iar daca masina e veche, e bine intretinuta si curata
– mai multi taximetristi mi-au zis ca ai lor colegi mai “descurcareti” s-au mutat pe Uber. Intelegeti ce vreti din asta
– nu doar unul m-a intrebat daca vreau pe waze, daca am preferinta de traseu sau sa aleaga el. In principiu aleg eu traseul
– acum 2 saptamani m-a surprins unul care avea in spate apa, cola si redbull daca vroiai, evident contra cost. Erau acolo aranjate frumos, zici ca mi-am luat minibarul din hotel dupa mine in taxi. Ma rog, avea si niste neoane pe ici pe colo, zici ca eram in discoteca, dar omul super decent, spre 40 de ani, condus linistit, nu s-a bagat in seama aiurea.
Impresii de la sotie pe Uber:
– toti sunt vorbareti. Fie doar sa se auda vorbind, fie se dau in barci
– toti se vaita
– pret care sare? checked
– curse anulate? checked
– masina care vine in 20 de minute? checked
NOU
@Cristi, merci. Detaliat, daca mai primesc si alte recomandari, o sa incep sa iau in calcul
NOU
@Cristi, mi-ai amintit de ultimul Uber cu care am fost. A tacut tot drumul de juma de ora, probabil si pentru ca eu nu aveam chef de vorba si imi masam capul pentru ca ma durea rau de tot. Dar… Dar… Primul lucru, dupa ce sunt convins ca el a crescut pretul dand prima oara reject, desi era aproape, cand am intrat in masina, a fost sa comenteze ceva gen “cum, 30 de minute?”. Eu in capul meu “Wtf, de ce ai luat comanda, banii ii vezi din aplicatie cand primesti comanda (s-a adeverit cand a refuzat o comanda de ~20 lei)?”. In rest ok, insa chestiile astea nu se fac, pe bune.
Mai am insa o intrebare legata de comentariul tau apropo de Meridian: cardul e optional? Eu nu merg niciunde cu cash la mine (stiu, am o problema, am pierdut multe oportunitati, inclusiv flori pentru sotie), dar unul dintre motivele (de fapt principalul) pentru care am trecut la uber la inceput a fost fix asta, ca pot plati cu cardul. Am aflat de la fi-miu cel mare ca acum poti plati si cu cash la uber (shit, d’aia nu mai pot vedea cand foloseste uber, desi stiam, noroc ca la trotinete doar cu cardul….)
NOU
@Cristi: spune-i si lui Daniel de mai sus ca nu crede ca poti astepta 20 de minute la un uber.
NOU
Nu pot sa iti spun precis deoarece pur si simplu nu am folosit, doar am remarcat ca aveau un POS dupa ei. Mi-a fost mai simplu sa rotunjesc in sus si rezolv si bacsisul. Sub 30 rotunjesc la un maxim de 5 lei, peste 30 la maxim de 10 lei. Ma mai uit si la om. Drumuri peste 100 de lei, mai rar. Mai sunt si abtibilde in geam, dar deh, cand comanzi masina nu sti.
Acuma, vad doua optiuni:
1. daca folosesti dispeceratul, sa specifici plata cu cardul
2. in aplicatie mi se pare ca ai un camp de comentarii. poti specifica acolo
Mai e si asta: www.startupcafe.ro/afaceri/plata-card-taxi-meridian-bucuresti.htm
Dictonul meu este “Cash is king”. Daca nu am 200 de lei in buzunar ma simt golas. 90% din plati le fac cu cardul, dar numerar in buzunar intotdeauna. Nu o data am patit la benzinarie sa nu mearga POS-ul, la restaurant sa se fi defectat, ING-ul sa dea cu mucii in fasole si sa aiba cardurile blocate sau pur si simplu, sa nu accepte plata cu cardul.
NOU
hotnews fac ce trebuie din punctul meu de vedere. accepta articole platite si nemarcate de mult timp, e si pacat sa strice un business asa bun. practic jumatate din ce apare acolo sunt promovari de diverse cacaturi. una din cele mai amuzante chestii e cand apar articole scrise de tot felul de specialisti, organizatii, experti si alte forme de agregare a intereselor dezvoltatorilor imobiliari care crapa de nervi ca nu ii lasa Nicusor Dan sa planteze blocuri ilegal.
NOU
Uber-ul sunt ca orice corporatie americana respectabila. Te iei de iei si fie te ameninta cu procese (daca au pe ce), fie se tavalesc maxim pe jos si baga marketing si lobby la greu. Te uiti la comunicatele astea, zici ca citesti Scanteia.
NOU
Am citit toate comentariile ! Concluzie : nu conteaza ce scrie pe portiera/ capota masinii ,ci omul/romanasul de la volan !
NOU
1. 1000 de euro scurtu de publicitate e ok
2. Daca nu va place cu taxi va recomand sa va luati un Rolls Royce (I. Tiriac)
NOU
Vorbim despre cum se cumpără articole în “presa independenta” , iar 90% din comentarii sunt despre ridesharing vs taxi.
Acesta e nivelul. Ce pretenții sa mai ai?
NOU
emoticon care ridica din umeri…
NOU
Ioan, asta arata ca publicul are alte probleme pe agenda decat autorul. E o lume libera, unde fiecare dezbate ce il doare pe el. Sau o sa le scazi nota la… chiar, la ce?
NOU
sau ca publicul are probleme in înțelegerea unui text scris.
NOU
@arhi : stii bine ca nu poti impune ce sa dezbata publicul tau in comentarii tu ai mers aici pe o chestie de finete, un detaliu pe care marea masa a consumatorului de orice nu o sesizeaza si, cand ii este indicata, o trece repede cu vederea. au inteles textul, dar nu ii intereseaza ce voiai tu :)) e pur si simplu Maslow: nu te astepta ca oamenii sa se catere dupa ciresele tale cand pe ei ii intereseaza daca sunt gratis cartofii :))
NOU
word
NOU
E clar că Uber se agită, la fel cum s-au agitat și-n 2019, când au ”bubuit” la noi.
Legat de marcarea publicității, cred că ar trebuie să fie un (P) mare cât casa la începutul titlului articolului , ca să-l vezi de pe homepage și să alegi dacă dai sau nu click. Iar la final să fie un text de genul ”Articol sponsorizat de Nea’ Tudose Tapițerul și părinții și nu reprezintă părerea redacției/autorului.”