Dar sunt alături de taximetriști, la protestul pe care îl organizează.
Știu, pare ireal, dar nu e. Pentru că, deși încă sunt multe lepre în sistem, taxiul a devenit o formă mult mai decentă de transport decât Uber sau Bolt. În primul rând pentru preț, ideea de tarif dinamic mă scoate din minți când o aud, pentru că aceiași oameni care plătesc, fără să clipească, 90 de lei pe o cursă de 20, pentru că e tarif dinamic, ar lua foc dacă taximetristul i-ar cere, dinainte să se urce în mașină, 50 de lei, pentru aceeași cursă de 20, dar vai, cum, e ilegal, mă furi, îmi iei bani din buzunarul meu muncit. Nu mai zic de forma mafiotă de organizare a tarifelor dinamice, când toți uberiștii dintr-o zonă își închid aplicațiile, pentru ca tariful să crească, aia e, nu vă convine, luați un taxi.

Și nu doar asta.

Pe lângă modificările pe care le cer transportatorii la serviciile de transport, cea mai mare problemă a taximetriştilor şi a operatorilor de transport în general este cea de număr. Acolo sunt nelimitate şi vreau să vă spun că sunt câtă fază şi câtă iarbă. Nu există niciun control, e ceva ireal. În spatele acestor aplicaţii sunt nişte fonduri de investiţii care îşi permit orice. Aceste fonduri de investiţii au în portofoliu miliarde. Ei îşi permit să facă orice, oricând, oriunde. Piaţa locală este sub asediu. Deci, nu mai este vorba că cineva are ceva cu multinaţionala, cu corporatismul. Piaţa locală va cădea, dacă Guvernul şi legiuitorii nu vor lua măsuri

Complet și absolut adevărat. Haiducia asta ca în românia eu nu am întâlnit-o în nicio țară în care am locuit. În românia, practic, orice tâmpit își ia permis, face cerere pe aplicația de Uber și gata, e uberist, face parte din sistem. Oriunde, în europa, unde funcționează sistemele alternative de transport, există un număr limitat de licențe pentru ele. Au numere de înmatriculare diferite și însemne distinctive și ăia sunt, nu le crește numărul cu câteva mii peste noapte, pentru că a scos la vânzare vreo corporație toată flota de loganuri.

Același lucru este valabil și la vechimea mașinilor. Câte Uberuri de alea business ați cerut și v-a venit un Logan? Clasele de confort sunt prestabilite, mașinile nu pot fi mai vechi de 6 (șase) ani, iar cei ce au mașini electrice sau hibride primesc niște facilități de impozitare. Prin urmare, nu ai în trafic toate tărăboanțele date la casare, vechi de 15 ani (nu mai țin minte exact, ultima oară când verificasem parcă 15 ani era limita de vechime a unei mașini, în românia.

Bine, și taximetriștii cer acum ridicarea vârstei mașinii la 15 ani, cu motivația că a fost criză. Pentru că de ce nu, poluarea aia e pentru alții, nu pentru noi. Dar, cel mai probabil, nu ar cere-o dacă nu ar vedea același lucru la Uber sau Bolt.

Anyway, ideea e că, în continuare, Uber plătește șpăgi uriașe la PSD ca să mențină această situație. Și nu e bine pentru nimeni.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.