Blue Air suspendă până luni toate zborurile cu decolare din România, deoarece are conturile poprite de Ministerul Mediului. Astăzi au fost anulate 14 curse, din 15.

Compania invocă trei cauze care au dus la suspendarea zborurilor:

Distrugerea semnificativă a încrederii pasagerilor în Blue Air, generând pierderi de peste 5 milioane de euro, prin reducerea volumului de vânzări bilete;
Creșterea presiunii din partea furnizorilor cheie ai societății Blue Air Aviation S.A. de a achita sumele necesare operării zilnice în avans (lucru imposibil acum, în condițiile popririlor tuturor conturilor societății);
Blocarea tuturo discuțiilor purtate la Londra de acționariatul Blue Air cu 2 mari firme de investiții interesate în intrarea în acționariatul Blue Air și sprijinirea societății în recuperarea pierderilor suferite în cei 2,5 ani în care a trecut prin cele mai mari dificultăți din întreaga istorie a industriei aeronautice mondiale.

Ultimul punct mi se pare cel mai interesant și e cel care ne arată că dugheana aia împuțită e cam pe la revedere. Dacă nu știți, nemernicii ăștia au anulat ÎNTR-UN SINGUR AN 11 000 de curse. Le-au anulat după ce au încasat banii. După care puteai să îi suni la un număr cu suprataxă, 1.5 euro pe minute, dura cam 30 de minute totul, ca să îți explice că nu primești niciun ban înapoi, eventual un voucher de folosit cândva, cumva.

Deci da, moarte plăcută

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

44 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Eu nu inteleg de ce autoritatile au permis asa ceva. Cum nu am inteles nici cum poate o companie sa iti spuna ca singura metoda de a intra in legatura cu cineva pentru a clarifica o problema este sa suni la un numar unde platesti suplimentar.

    74
    • #2

      e simplu, trebuie doar sa ai nite autoritati de cacat, cumparate de ei

    • #3

      Cum permit si la wizz,ryan si altii…..ii doare la basca. Hai sa ne calmam….muie din asta se intampla si prin alte tari doar nu are cineva sange in instalatie sa impuna ceva reguli.
      Ideea e ca ramanem sclavi la jegurile alea de wizz/ryan

      17
    • Stai linistit, la mizerabilii de la Wizzair e la fel, platesti ca sa vorbesti cu cineva despre problema si-n 90% din cazuri e degeaba, te trimit de la Ana la Caiafa pe banii tai de convorbire cu suprataxa plus banii tai de bilete platiti degeaba care stau cu lunile de zile la ei in conturi pentru ca de ce sa nu se finanteze cu banii fraierilor, nu?

      Din partea mea, moarte placuta si rapida tuturor acestor low cost airlines rupte-n c*r dar cu pretentii. Inapoi la legacy airlines, fara linii aeriene deschise de diversi coate-goale care nu stiu sa faca bani decat in dispretul abject al legii si consumatorilor.

      19
    • #5

      @Andrei G @Arhi

      Tras de păr, eu cred că a enervat pe cineva vara asta, din nomenclatura politică sau din servicii, iar câteva telefoane pe ici-colo, iată.

      Nu am stat să caut dar cred că știrile din vara asta cu „vezi ce a pățit cutare la aeroport” demonstrează asta. 1-2 luni mai târziu, avem știrea asta…

      La urma urmei, lucrurile se schimbă cu forța brută sau neașteptată (ex. li se întâmplă nomenclaturii/ofițerilor pe pielea lor, mor din neamul lor ș.a.m.d.)

      4
    • #6

      @Phaff, chiar daca au suparat pe cineva si din cauza asta au decis autoritatile sa se miste, tot este bine ca nu a fost lasata compania sa-si bata joc de clienti la infinit.
      Ar fi trebuit luate masurile acestea mai devreme, nu dupa 11.000 de zboruri anulate.

      2
  2. #7

    Problema cea mai mare e ca Wizz va ramane fara concurenta usor usor.

    50
    • Dar la ce folosea o „concurență” care arăta cum arătau ăștia? Datorită concurenței dintre low-costuri apar pe același traseu curse mai bune, cu condiții mai omenești și cu tratament normal față de mușterii?

      16
    • #9

      apar o pula, in romania nu exista concurenta, ci se face oligopol unde companiile se inteleg sa tina preturile sus si serviciille jos

    • #10

      Concurenta? Care concurenta?
      Decizia mea a fost simpla si ma bucur ca am luat-o, de multa vreme: UNU – prima optiune, intotdeauna, zboruri de companie “normala”, adica orice dar nu low-cost; daca nu se poate, avem regula DOI – se poate ajunge cu masina / pe bune, chiar imi trebuie sa merg acolo? si, in final, TREI – daca nu se poate cu o companie serioasa si nici nu m-am putut lipsi de drumul ala, macar alegem CU GRIJA low-cost-ul.
      BlueAir nu a fost o optiune pentru mine, niciodata, macar pentru faptul managementul lor de kkt a parazitat prin TAROM. Dupa care a fugit din TAROM cu scopul clar sa fure clientii/rutele TAROM si sa ingroape compania nationala. Deci … MWIE si moarte in chinuri!
      App, am 4-5 prieteni buni, piloti/comandanti cu 15+ ani de zbor la activ … toti au spus acelasi lucru: LOW-COST nu exista fara compromisuri mari/grave, unele legate confort dar MULTE cu roscuri majore legate de siguranta traficului aerian. e o minune ca nu am avut accidente grave/multe pana cum, din perspectiva asta, mai bine ca dau faliment decat sa moara oameni.
      Da’ plm, tot hipster-ul rupt in cur venit de la moldova si care lucreaza la multinationala trebuie sa mearga la CinqueTerre si sa puna poze pe FB ca altfel se uita colegii urat la el. Deci sa nu ne mai cacam pe noi, existenta, tzepele si caderea acestor companii de rate comunale cu aripi este, in egala masura, si vina noastra, a astora de am platit vreodata un bilet la ei.
      Revin, pacat ca multe companii OK – TAROM included – au avut de suferit, unora fiindu-le chiar fatala ascensiunea necontrolata a acestor mizerii.

      27
    • #11

      >>LOW-COST nu exista fara compromisuri mari/grave, unele legate confort dar MULTE cu roscuri majore legate de siguranta traficului aerian

      Spune-le prietenilor tai s-o mai lase jos, cea mai mare companie europeana cu cel mai mare numar de pasageri si cea mai mare si noua flota este 1 low cost si 2 cu istoric de securitate aproape perfect, fara nici un mort, singurul avion distrus a fost din cauza de pasari, nu din cauze tehnice.

      Iar Tarom era relativ OK poate prin anii 2000.

      19
    • #12

      @Cryptoprocta ferox, nu e chiar așa. Companiile low cost au (avut) marele avantaj că zboară inclusiv din aeroporturi mai accesibile. Una e să mergi 15 km până la aeroport și alta e să străbați juma’ de țară cu trenul – care nu e deloc, dar deloc ieftin, mă refer la țările cu apă caldă – pentru că Tarom sau Lufthansa nu zboară decât din orașele mari și foarte mari.
      Ăsta a fost enormul avantaj al low costului, nemaivorbind de prețurile foarte bune de la început (ceea ce nu mai demult cazul, după cum știm). Ce să zic, hai să ne punem cenușă-n cap c-am vrut să economisim niște bani și nu avem nici inside info ca să știm cum e cu siguranța. Chiar nu e corect să ne faci pe toți rupți în cur.

      14
    • #13

      care aeroporturi? Otopeni e mai inaccesibil?

    • #14

      @Cryptoprocta ferox: iar ai venit să mănânci rahat p-aici? Te-a fwtut vreun corporatist în coor de ești așa frustrat pe corporatiști?
      Da, muie blueair, dar aveau piloți buni față de celelalte low

      18
    • #15

      @Arhi banuiesc ca se refera la aeroporturi secundare gen “Paris” Beauvais, care chiar daca sunt mai departe de chestii sunt mult mai comode din cauza traficui mai mic, si n-au sute de magazine si restaurante de parca d-aia ai veni la aeroport.

      Si ca veni vorba de Otopeni, muie Menzies, sa va fie rusine.

      7
    • #16

      da, stiu, incercam doar sa ii explic ca pe romania nu e valabil:)

    • #17

      Da, mah, bine. Mă duc la aeroport la șoping, la fix m-ați ghicit. Când dracu v-ați făcut așa neoameni și luați în poolă, c-atâta știți, pe oricine are altă părere decât voi??

      12
  3. #18

    “distrugerea semnificativă a încrederii clientului” fara subiect

    a fost acolo Scaraoțchi si a dat cu ciocănelul in încredere!

    nu ei din interior au futut-o si lumea a constatat pe timpul si cheltuială proprie ca Blue Air sunt niște neserioși

    24
  4. #19

    Pare ca ei sunt inca in faza 1, de denial… Adica au puse reduceri peste tot, hai, veniti, zburati cu noi, prelungiti vacanta…
    Metoda de fraierit prostii?

    11
  5. #21

    Pe de alta parte, oricat de de rahat ar fi astia, mi se pare ca a fost si mai de rahat ANPC de la noi, care in loc sa incurajeze concurenta, a afectat-o si le-a dat la gioale doar astora, desi erau culpabili si Wizz si Ryanair, doar ca aia nu au sedii in Romania.

    21
    • #22

      Daca ne place teoria conspiratiei, e interesant cum tocmai un minister condus de un etnic maghiar ia deciziile impotriva unei firme romanesti, concurenta wizzair. Daca ar fi la fel de atent si cu etnicii lui care taie paduri in HarCov…

      13
  6. Gândurile noastre se îndreaptă spre managementul companiei cărora le dorim a treacă prin stresul generat de situația asta cât mai ușor. Speram ca efortul vostru nu va rămâne nerecompensat

    18
    • #25

      ahahahaha ce muie romaneasca

    • #26

      Nu transfera mare lucru,doar zboruri interne,atr72 e turboprop,numai bune de zburat de la Timisoara la Bucuresti…si cam atat,nu prea poti face zboruri internationale,zboara mai incet/jos si galagioase,raza mai mica,etc….am trecut odata alpii pe vreme proasta intr-un atr.. ma simteam ca plecat la razboi.

      2
    • #27

      Cum e scris articolul ala… e fapt cam asta e starea presei din Ro, primesti un comunicat nu prea stii ce scrie acolo, dar trebuie sa iasa la numar articolele.
      Nu le da Blueairul avioanele si rutele, tot va vinde bilete etc doar ca undeva mic in colt “operat de Airconnect” si le da astora o parte din venit.
      E o chestie destul folosita de companiile aeriene.

      1
    • #28

      ta-daa, deci blue air va intra cat de curand in faliment, nu-si va plati datoriile, inclusiv amenda de doua milioane de euro, iar afacerea va continua pe firma fara datorii!

      8
    • #29

      badumtsss

    • #30

      Cu atr ul(Tarom) am zburat si la Athena. Zboara si putin mai departe de granite.

  7. #31

    Astia care au alternative se bucura, dar eu la Iasi unde sunt doar Blue, Wizz si Tarom (mare parte interne) nu prea am.
    De bine, de rau, mi-am facut treaba anul asta cu Blue Air.

    17
    • #32

      @Okochea: Tu stai in Iasi ca sa nu se care aia cu valizele de ruble pana la Bucale sau cum?

  8. #33

    Despre Blue Air: ma numar printre (probabil) ultimii norocosi care si-au recuperat banii pe un zbor anulat anul trecut in vara. 9 luni a durat intreg procesul, cu reclamatie la ANPC & shit. Nu intelegeam neam cum, pe aceeasi ruta, la o zi distanta, Blue AIr anuleaza, Wizz zboara cu aeronava full.

    Apoi am inceput sa vad pe forumuri tot mai multe zboruri anulate. Retineti, era vara trecuta. Mi-am dat seama ca se pregatesc de o lovitura. Nu aveai cum sa anulezi rute una dupa alta si asta pe rute cu cerere mare (Italia, de exemplu). Multi nu cunosc procedurile, nu stiu unde sa apeleze si raman fara bani. Altii poate le cunosc, dar e deja prea tarziu pentru a mai recupera ceva.

    Despre Wizz: nu am avut incidente, dar au scumpit rutele ca dracu. Vrei bagaj? Tarif dublu. Vrei scaun? baga mana in buzunar! Vrei aer….cu plata, in curand!

    Drespre Ryanair: idem Wizz. Am prins acum 4-5 ani zboruri de la 2 (doi) eur pe segment. Am facut un mic trip cu 15 eur de persoana (Berlin, Atena, Bucuresti). Ce vremuri!

    8
    • #34

      Da te-ai complicat maxim.. Sunat la banca,forward la mailurile cu anularea zborului si cerut charge back… In 1 luna primesti banii inapoi.. Una peste alta ieri am venit cu ei pe ruta bruxelles-bacau fara intarziere echipaj ok…cred ca tine ai de noroc dupa ce in iulie mi-au anulat cursa iasi-bruxelles nu stiu ce naiba se intampla…

      6
  9. Poate informațiile din acest comentariu vor fi utile cuiva.

    Este prima oară când am parte de o anulare așa că las aici mesajul primit pe mail pentru zborul de plecare din RO; pentru zborul către România nu am primit nici-o informare, dar am putut să-l reprogramez.

    Dorim să vă oferim următoarele opțiuni:

    1. Va puteti modifica gratuit data zborului pentru ca noul zbor să corespundă nevoilor dvs

    2. Va puteti anula rezervarea și să solicitați rambursarea biletului în portofelul electronic, cu un bonus de 25% din valoarea rambursabilă*

    *Bonusul de 25% va fi disponibil în contul dvs în maxim 10 zile de la încărcarea sumei în portofelul electronic.

    3. Va puteti anula rezervarea și să solicitați rambursarea biletului prin aceeași modalitate de plată

    PS: Cât timp am scris comentariul tocmai am primit mesaj că mi-au anulat zborul proaspăt reprogramat pentru luni. 🙁

    14
  10. #37

    Au furat dar au si falimentat!

    20
    • #38

      au furat dar au si dat…faliment. hohoho

      3
    • #39

      Da te-ai complicat maxim.. Sunat la banca,forward la mailurile cu anularea zborului si cerut charge back… In 1 luna primesti banii inapoi.. Una peste alta ieri am venit cu ei pe ruta bruxelles-bacau fara intarziere echipaj ok…cred ca tine ai de noroc dupa ce in iulie mi-au anulat cursa iasi-bruxelles nu stiu ce naiba se intampla…

      4
  11. #40

    pe mine m-au socat si amenzile luate de aia de la wizz sau ryan air, a fost geana anepeceul pe ei toti. altfel misto observatia lui Drula cu amendamentul facut de grindeanu prin care muta responsabilitatea de la minister, misto modul in care ministrul mediului a dat la ficat fara explicatii si dintr-o data.
    dar cel mai misto a fost cum primul ministru reuseste iin doar doua zile sa rezolve el insusi problema pasagerilor bluair si plasa portii de la liceul de elita. bravo ciuca!

    1
  12. #42

    Zbor anulat din 2020.. acum o săptămână am reușit să îmi recuperez banii, după o reclamație la ANPC. M-am bucurat:))

    1
  13. #43

    Facem aici bursa pariurilor că Wizz va mări prețurile la bilete, dar mai ales ales la produsele vindute la bord? Iar bagajul de mina nu va mai fi gratuit, orice gentuță sau rucsac vor fi plătite cu 10 euro?