Plângea ieri unul pe blog că vai, ce năpăstuiți sunt bicicliștii și ce amărâți și cum nu au ei piste prin oraș. (în paranteză, am citit azi cum niște băieți s-au apucat să facă burnouturi la mormântul unui prieten biker, decedat mai demult. Dap, aia e soluția și demonstrația de bun simț )

Revenind.
Eu am un dinte contra bicicliștilor. Sunt extrem de agresivi, necontrolați și fără urmă de cunoștințe rutiere.
Uitați-vă așa, prin oraș, pe unde sunt piste de bicicliști și remarcați ce va face un biciclist dacă pista e ocupată de cineva, inclusiv vreo femeie cu copil în căruț. Vă zic eu de pe acum ce va face, va veni în viteză până în spatele infractorului și acolo va claxona sau de ce nu, va intra în el. Pentru că e biciclist și are dreptul să fie acolo.

Uitați-vă la semafoare și numărați câți bicicliști stau la semafor dacă au liber în față. Vă zic eu. Niciunul. Replica generală? Păi ce, eu mi-am luat bicicletă să mă mișc repede. E absolut irelevant că legea e aceeași pentru toți și că semafoarele nu sunt opționale. Cât timp legea nu mă favorizează, o încalc. În schimb, dacă am dreptul să merg pe o pistă, mușc din tine.

Numărați câți bicicliști semnalizează schimbarea de direcție, conform legii. FOARTE PUȚINI și ăia doar dacă sunt în vârstă. În rest, o asigurare scurtă și țuști, spre moarte. După aia prietenii le fac burnouturi prin cimitire și demonstrații despre cum animalele de șoferi nu le respectă drepturile.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

208 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Si eu am ceva cu ei. Probabil din cauza ca, dupa cum ai zis si tu, codul rutier se aplica numai cand le convine lor. Ce draguti sunt ei cum se plang cand treci cu masina prea aproape de ei sau chestii de genu. Eu cu masina am dreptul sa merg pe strada pentru ca si platesc taxe pentru respectivul drum (cele din benzina+rovinieta). Ei ce platesc?

    • Iulian » pedale:)

    • #3

      Asta cu taxele este de-a dreptul hilară. Biciclistul ăla contribuie și el la buget prin impozite pe venit, TVA etc. În schimbul acelor taxe are dreptul la un minim de infrastructură. Mă mir că nu întrebi de ce nu plătesc și pietonii taxe de trotuar.

      Tu plătești taxe în plus pentru că: 1) drumul trebuie întreținut 2) poluezi 3) creezi congestie.

    • #4

      Soferii platesc pentru intretinerea drumurilor benzina si rovinieta. Cine plateste pentru pistele de biciclete? Instalare si intretinere?
      Ia intrebati primarii de sectoare pentru asta.

    • #5

      Iulian, m-ai enervat, azi ma duc cu masina la servici, tot platesc taxe. Iti doresc sa n-ai loc de mine 🙂

    • @Mihai, daca tu crezi ca drumurile sunt intretinute doar din taxele din benzina si rovigneta, esti naiv. Drumurile sunt intretinute si din TVA-ul platit de mine, desi eu n-am masina.

    • #7

      @mihai: după părerea ta, cam cât ar trebui să plătească bicicliștii pentru acele linii trasate pe trotuar?

      Știu că e greu să vezi lucrurile mai în ansamblu, dar construirea unor piste de bicicletă decente și încurajarea mersului cu bicicleta, departe de a fi o povară în plus pentru buget, ar reduce costurile pentru întreținerea drumurilor. Ca să nu vorbesc de alte costuri, cum sunt cele cauzate de congestie (nu ajungi la timp la lucru, camionul cu marfă nu ajunge la timp etc), cele cauzate de necesitatea construirii de parcări etc.

    • Inca unu’ care-si ia masina cu el pe post de umbrela.
      Mi-e asa scarba de oamenii astia care se simt atat (mega! giga!) de importanti si nu dau doi lei pe restul… Atitudini comuniste (Arhi, credeam ca esti impotriva) de genul: Eu am masina ba putza, tu ce ai, ai doua roti, pleaca sa nu te calc, ca eu platesc taxe, pentru mine a fost facut drumul! (bine, unii chiar si-l asuma, mai ales cand parcheaza unde vor si aprind avariile). Din pacate si prin randul biciclistilor, asa cu si prin randul soferilor, exista ‘comunisti’ care gandesc ca pista de biciclete le este ‘proprietate personala’, motiv pentru care se intampla diverse incidente.

      In fine, sa inteleg ca voi nu mergeti prin tari straine? Nu vedeti ca in alte parti se reduce din ce in ce mai mult numarul masinilor? Credeti ca asta e o simpla intamplare?

      Si eu sunt sofer si, nu am fost niciodata deranjat de un biciclist pentru ca simt ca trebuie sa dau prioritate din simplul motiv ca eu am sub mine o tona de metal iar el 15 kile… Ma bucur totusi, dragi soferi, ca sunteti deranjati de o mana de oameni care incearca sa pastreze mediul curat si sa fie pro-natura dar nu sunteti deranjati de soferii care schimba banda cand nici macar nu au trecut de tine (boii care au ochelari de cal) sau de cretinii care merg cu 180 la ora pe stradute care au 2m latime (pe la mine pe strada ii opresc gaborii relativ des, pentru ca e si o scoala generala).

      Faze de genul “erau doi si m-au luat unul din stanga unul din dreapta si m-au tarat pe jos pentru ca eram pe pista de biciclete” se pot intampla oriunde pentru ca oriunde exista oameni retarzi. Tot ce poti sa faci e sa te feresti de ei. Mie mi s-a intamplat sa stau pe trecerea de pietoni, rosu la semafor, eram pe carosabil dar nu ma miscam, iar un idiot din trafic a dat de volan spre mine sa ma calce… eu am sarit ca purecele in timp ce el probabil ca se distra, deci nu-mi vorbiti de oameni cretini, ca sunt peste tot.

      Biciclist NU ESTE EGAL CU Motociclist din motive simple, unii pot merge cu 200 la ora si, chiar o fac de multe ori iar ceilalti pot merge cu maximum 50, desi majoritatea nu depasesc 20, mai ales prin oras.

      Scuze de epic… voiam sa scriu si eu un post in blog dar, l-am postat aici.

    • #9

      Hahaaaaaaaaaaaaaaaaaa bravo ba desteptule, esti destept. Uzura pe care o faci tu cu masina este maxim la fel de mare ca cea pe care o face biciclistul deci trebuie sa plateasca. Ai punctu pe pula, bravo.

  2. #10

    @Iulian Te-a pus cineva sa platesti taxe?

    • #11

      Bine ati venit biciclistilor.

      Raspuns: Da. Statul roman! Il stii nu? Pentru ca prefer sa fiu intro cutie de metal cu roti atunci cand ploua si trebuie sa ajung intrun loc la mai mult de 2-3km distanta de casa. Pacatul meu.

    • #12

      @Iulian – esti un dobitoc si un inadaptat. Nu ai inteles cat de trendy cool si ecologic e sa mergi cu copilul tau pe bicicleta, iarna, pe frig si lapovita, cat de sigur e sa mergi pe o chestie care are contact cu asfaltul pe 2cm (maxim), cat de masculin e sa mergi ca si acum 100 de ani, ignorand dezvoltarea tehnologica din ultimul secol… Asta este. Nici eu n-am inteles.

      @RSorin – noroc cu astia ca voi, ca ne aratati si noua calea cea dreapta.

    • #13

      @Jordan, bine men. Eu merg necivilizat. Ca acum 100 de ani. Ignorand dezvoltarea bla bla. Bine ca am in vedere suprapopularea totusi, pentru ca, de exemplu, intre Obor si Eroilor fac pana in 15 minute, in timp ce tu faci vreo 45. Si dup-aia n-ai unde sa parchezi. Dar e ok, esti civilizat, tehnologic si avansat. Nu ca acum 100 de ani.

      Si sa fim totusi intelesi. Eu nu fortez niciun galben, merg pe marginea mea de drum, semnalizez, astept la semafoare si toate alea. Am si eu ceva experienta si ceva sute de mii de km la volan, stiu cum e. Si ghici ce? Tot trebuie sa suport mizeria si mojicia soferilor (soferi dobitoci care, intre noi fie vorba, sunt proportional mai multi decat ciclistii dobitoci. Saptamana asta era sa ma loveasca un retardat cu un papuc, dupa ce nu oprise (nici macar o secunda, sau sa incetineasca sa se asigure) la stop. Stii ce a facut? A oprit masina IN MIJLOCUL STRAZII si a coborat sa ma bata (din nou, o miscare inteligenta – sa fugaresti pe cineva pe bicicleta). Dar sa nu-mi iau eu un taser si dup-aia sa-i crap muia si sa-l las langa masina?

    • #14

      Am auzito si pe asta ca bicicleta e inapoiata. Sunt biciclete care costa cat o masina noua. Si Da esti foarte in siguranta pe aia 2 centimetrii si daca ai de mers 5 minute cu masina sau 10 cu bicicleta, ai putea alege lejer bicicleta asta daca o ai si e confortabila, nu se po. Eu cand mergeam pe bicicleta, cand aveam 60 de kile nu 90, nu era urma de p de biciclete si traversam bucurestiu in lung si in. Fara probleme. Acum au unde sa se planga si sa isi dea apa la moara
      nu imi pot corecta comentariul ca are niste faze telefonu.

  3. #15

    Chiar astazi traversam linistita strada(culoarea semaforului fiind verde)……cand un stimat biciclist m-a ratat milimetric!

  4. Am patit-o urat. Mergeam pe trotuarul de langa parc, pe langa pista de biciclete. Si au venit doi biciclisti din spate. De primul m-am ferit, pe al doilea nu l-am mai putut evita (primul mi-a venit din spate-stanga, eu m-am tras spre dreapta si din spate dreapta venea celalalt). Partea cea mai “draguta” e ca au facut-o intentionat – cel care m-a trantit radea de celalalt ca “m-a ratat”. Haine rupte si cioburi in palme…

    Nu spun ca toti sunt asa, dar n-o sa uit intamplarea asta prea curand. Si acum am deviatie catre orice obstacole in care nu le-ar conveni sa intre atunci cand ii detectez prin preajma…

    • #17

      Mare păcat că nu i-ai făcut să cadă cu bicicletele pe nenorociți.

  5. @iulian: cand mergi pe jos ce platesti? nu mai fi retard …
    @arhi: uita-te la soferi; cati se gandesc cand parcheaza pe trotuar daca ocupa pista de biciclisti (sau trotouarul)? si cati pietoni stau la zebra cand e rosu si nu vin nimeni?
    biciclistii agresivi? confunzi.

    merg si cu masina, si cu bicicleta. problemele nu sunt aici. oricat v-ati caca pe voi, biciclistul cam e pe prima banda. iar la schimbarea aia nesemnalizata se asigura mai mult decat decat majoritatea soferilor.

    la motociclisti in schimb, cam da, am o mica problema. doar ca nu sunt in aceeasi oala cu biciclistii.

    • #19

      cireasa » motociclistii vor zice la fel despre voi, doar ca sunteti toti o apa si-un pamant. nu confund, azi i-am futut una peste ceafa unui neagresiv de asta.
      citeste comentariul de mai sus, e plin de neagresivi de gen
      www.arhiblog.ro/atentie-biciclete/#comment-200715

    • #20

      Si cand vezi un velocipedist d-asta care se crede stapanul strazii si traverseaza pe zebra, calare pe atelaj? Sau cand ii vezi noaptea fara nici o lumina, fara vesta reflectorizanta? Zilele trecute era sa mi se urce o coana biciclista pe capota; eu ieseam din curtea unei institutii, faceam dreapta, ma asiguram la masinile care veneau din stanga si ma pomenesc cu ea in fata masinii, cum venea pe contrasens, pe langa masinile parcate; daca demaram in tromba, imi imbogateam masina cu tot felul de dotari nedorite si imi pierdeam timpul la politie, semnind la declaratii. Eu cand ma urc la volan, trebuie sa am permis de conducere, care il obtin in urma unui examen care are si componenta de legislatie; el ca si pedalator, ce obligatie are de a cunoaste legislatia? Niciuna. Nu am mai vazut o bicicleta echipata cu oglinzi retrovizoare de….nici nu mai stiu de cand. Nu retin cand am vazut ultimul biciclist care sa semnalizeze schimbarea directiei de mers (si cu asigurarea….se face in timpul schimbarii directiei). Catadioptrii la roti? Istorie antica. Ma intreb oare daca mai stie cineva ce sunt 🙂 Dar sa nu mai spun de cati i-am vazut pe bicicleta si vorbind la mobilul tinut la ureche cu o mana.

  6. #21

    Bine, vad ca nu am cu cine sa discut.Termina intai scoala gimnaziala si apoi vorbim.Doar o vorba sa-ti mai spun sau mai bine zis un sfat…fii foarte da foarte atent la limba si literatura romana mai ales la orele de gramatica.

    Statul roman nu te-a oblgat sa platesti taxe ci tu te-ai obligat pe tine prin simplu fapt ca ti-ai luat masina .Si pentru ca esti roman o folosesti si atunci cand mergi sa cumperi o paine de la non-stopul de la coltul blocului.Frate da ce s-a mai lenevit romanasul din zilele astea..2-3 km pe jos e deja o munca foarte istovitoare(esti nebun baaa 2 km de mers pe jos,cum puii mei sa merg asea de muult,las” ca mai bine chem un taxi+cat timp il asteptam mai mancam si o soarmica cu di tatiii).Si te trezesti la 30 40 de ani ca ai tot felul de probleme medicale multe dintre ele putand fi rezolvate cu 20-30 de minute de plimbare zilnica.

    • #22

      Bre, putza. Daca eu vreau sa merg 5 metri cu masina, aia fac. Nu te-a facut nimeni responsabil de sanatatea mea.
      Daca vrei cu bucicleta pe sosea, atunci examen pt carnet de conducere, legislatie invatata, bicicleta cu ce tre pe ea ca sa fii vizibil etc.
      Dupa asta putem povesti despre drepturi si respect.
      Pana atunci ar fi bine sa stai cuminte si cu gura inchisa.

    • #23

      @Borg. Ai dreptate cu legislatia echiparea etc. Dar faptul ca nu ai grija de sanatatea ta ne priveste pe toti, pentru ca in caz de boala, platim toti. E la fel ca in cazul pensionarilor care se gasesc sa se plimbe la 40 de grade. Mai bine previi decat sa tratezi.

    • #24

      @RSorin – lucrez ca avocat, umblu mereu imbracat in costum si pantofi de piele neagra. Explica-mi si tu cum ajung eu la birou dupa 3,5 km pe jos, avand in vedere ca tot Bucurestiul e un santier si admitand ca in capitala noastra mai si ploua, mai e si canicula etc. Or fi vreo 20 de zile pe an cand temperatura e de 18-23 de grade, propice pentru miscare.

      Din nefericire nu suntem toti trendinezi care mergem in blugi rupti in cur si conversi din Chinatown ca sa putem merge pe jos oriunde ni se scoala si oricand ni se pune pata.

    • #25

      @Jordan – lucrezi ca avocat si n-ai loc in birou sa te schimbi in constum?

      3.5 km ii transpiri pe bicicleta numai daca pedalezi grozav, ori, esti gras

    • #26

      Sorin, nu vad legatura dintre masina si miscare. masina o folosesti ca sa nu pierzi timp pe drumuri si sa ajungi curat/fara transpiratie/praf la munca. miscarea, sportul – sunt activitati pe care le faci in timpul tau liber.
      cine e gras si nesanatos este pentru ca nu se respecta, nu pentru ca umbla cu masina. daca e vointa, oricine isi poate rupe 30 de min pe zi sa faca miscare.

  7. #27

    Mi se pare iresponsabil sa fie permisa circulatia bicicletelor pe drumuri publice fara permis, care sa poata fi suspendat.

    • Uite ca in alte tari se poate si nu se plange nimeni.

    • #29

      Pentru ca in alte tari si soferii sunt mai cuminti si si biciclistii sunt mai zdraveni la cap.
      La noi Nelu Cocalaru te calca pe trecere cu BeAmVe-ul si Mitza Biciclista cu bmx sub cur fara frane, faruri, claxon etc… merge cand pe strada, cand pe trotuar. Era chiar saptamana trecuta sa calc vreo doua matahale pe-o juma’ de bmx de-asta, ca de pe trotuar au sarit in fata mea in mijlocul drumului (si macar de-ar fi fost pe vreo trecere). Chiar imi pare rau c-am calcat frana…

  8. Cunosc indivizi care au avut cateva coaste rupte, din cauza unor biciclisti care circulau nonsalant pe trotuar, insa am si prieteni care circula cu bicicletele cat se poate de civilizat si de corect. Aici, ca si in cazul soferilor, nu putem generaliza.

    • #31

      Nu e vorba de generalizat… Sigur ca sunt si oameni cu bun simt care merg pe bicicleta…
      Din pacate faptul ca mereu se gasesc 1-2-3 care sa fie teribilisti in dauna celorlalti te face sa ai o atitudine contra lor… De ce?
      E aceeasi situatie ca in bancul cu campul de pepeni dintre care unul are injectat cianuara… Nu stii care e cel injectat ca sa te feresti…

  9. #32

    @Borg Datorita mentalitatii de mahala ale unor indivizii mucosi ca tine nu o sa progresam niciodata.Daca ai fi iesit macar odata din tara(Italia nu se pune) ai fii vazut ce inseamna respectul dintre sofer vs biciclist.Asta e in Romania fiecare se crede mare si crede ca se poate rahatii unde vrea,implicit sa fie cocalar care urca in masina sa mearga 5 metrisori ca-l trece o
    ‘”chisare” si vrea neaparat tufisul din fata locului vecin.Penibil.

    • #33

      Sa precizez. Bre putza! Ca tot la nivelul asta ai ramas.
      Nu exista relatie de respect sofer – biciclist. Exista relatie de respect om – om.
      Iar cand tu, ca biciclist, desi stii ca nu ai pe unde merge calumea, esti pe drum cu masinile, nu ai habar de legislatie, de semne de circulatie, te bagi ca un nesimtit de sta lumea dupa tine, nu semnalizezi, ai cursiera sau MB fara reflectorizante, fara nimic, cand iti convine te dai pieton si mergi pe trotuar si ii freci si pe aia de acolo, treci pe trecerea de pietoni fara sa te dai jos, dar ai pretentia sa ai prioritate, te bagi la stop intre masini, mai freci o oglinda, ajungi in fata si sta toata coada dupa tine la semafor, ca nu poti merge pe margine, mno dupa astea, nu poti sa vii la mine sa imi spui ca vrei respect.
      Da, sigur, ai argumente, ca e ecologic, ca scade aglomeratia, ca una alta. Vax. Atata timp cat nu iti asumi responsabilitatile si obligatiile unui participant la trafic, nu ai la ce sa vii sa ceri respect.
      Cat despre unde si cum merge fiecare cu masina, nu stiu de ce te roade pe tine. Vorba ta, daca vrea sa ma pis la tufa din colt si ma duc 5 metri cu masina, eu imi platesc combustibilul, taxele de drum, impozite si alte chestii. Ce te f. pe tine grija?
      Nu m-a obligat statul sa imi iau masina si sa platesc taxe. Dar din moment ce mi-am luat si platesc taxele alea, am pretentia sa am acces la ceea ce am platit. Si asta fara sa ma incurce unii care au aceleasi pretentii ca mine, minus ca nu platesc nimic si nu respecta regulile pe care eu sunt obligat sa le respect. Si in plus cer si “respect”. E o diferenta intre transport pe bicicleta si ciclism. Nu stiu daca reusesti sa intelegi. Mersul prin oras cu bicicleta nu e ciclism, e participare la trafic. Obligatii, reguli, chestii? Suna ceva?
      Sau de unde stii tu ce miscare face fiecare? Si ce legatura are asta cu transportul pe bicicleta prin oras spre sau dinspre unde lucra fiecare? Unii mai si muncesc si au nevoie sa ajunga din punctu A in punctu B. Si cand vor sa se dea cu bicla, o suie in masina si merg undeva unde fac cu ea 30 de km. Da nu in oras, ca sa ii f. pe aia care, cum ziceam, vor sa ajunga din A in B. Cam de la nivelul asta de mentalitate de mahala poti sa incepi sa vorbesti despre respect. Nu de la nivelul tau de mentalitate de buricul targului.
      Cat despre celelalte tari, ia intreaba pe @animaloo, ca el o luat amenda cu bicla in Praga ca o intrat pe interzis. Cand o sa se intample asta la noi, deja stii, mai vorbim de respect.

  10. #34

    Cine urmareste mondialele de la Copenhaga banuiesc ca a observat cum de la ora 17 incolo mii de danezi se intorc frumusel cu bicicleta, respectuos de la scarbici.In schimb la noi chiar daca nu te deranjeaza un asemenea specimen(biciclistul chiar si ala ”a la carte”) tre” sa-l bagi de unde a iesit,ca nah ase e obiceiul romanasului.

  11. Ieri am ratat la milimetru un biciclist care a fortat galbenul ( daca eu aveam verde … ), de draci mai aveam putin si ajungeam cu dintii in volan ( sa musc din el sa ma mai calmez ) nu mai zic de masina care era si mai nervoasa ca mine atat de tare incat a inceput sa-si scartie cauciucurile de s-a intors toata intersectia, mai putin bicilistul care era concentrat sa vada drumu ca tinea ghidonul cu o singura mana ( cu cealalta flutura un deget … )

  12. Cand sunt 5 metri latime de trotuar, dintre care mai putin de un metru e pista pentru biciclisti, de ce majoritatea pietonilor merg fix pe banda?

    • #38

      E absurd sa vorbesti de piste de biciclisti in Bucuresti.
      In alte orase nu stiu cum e situatia, dar aici n-am prea vazut situatia asta in care sa fie 4 metri liberi de trotuar pe langa pista decat foarte rar.
      Sunt niste linii trasate pe trotuar care ignora faptul ca in zona se face trafic pedestrian intens si nu au cum sa mearga doar pe fasia ramasa, care mai e partial sau integral ocupata si de masini parcata…

      Pistele de bicilisti in Buc au fost desenate de dragul de a le avea, probabil ca sunt niste norme europene, ceva, pentru ca strazile+trotuarele nu au fost gandite cu spatiul asta in minte. Daca folosesti bicicleta trebuia doar sa tii minte ca toti suntem oameni, si ca bicicleta aia nu-ti da super puteri.

    • #39

      Sa inteleg ca vorbim de situatii ipotetice, da? Eu nu am vazut nicaieri in Romania trotuar de 5m latime.

  13. #40

    De acord ca sunt bune si rele de ambele parti.
    Merg si cu bicicleta, am si carnet. In Viena, acum cativa ani, mama s-a oprit sa intrebe o pensionara de niste directii. Pensionara, inainte sa-i dea buna ziua sau sa-i raspunda o trage super alarmata la o parte si ii zice ca acolo unde statea ea e pista de biciclisti si aia pot sa o calce si nu are ce sa le faca, asa ca sa aiba grija.
    Nu zic acum sa se aplice asta si la noi, e prea mult. Dar daca pietonii stau pe pistele de biciclisti, biclistii ajung, invariabil, pe sosea si masinile…pe luna? Stiu, nu e nici vina pietonilor, ca pistele alea sunt puse pe tot trotuarul, si n-au loc nici sa se stecoare.
    Ca de obicei, adevarul e undeva la mijloc. Mai multa intelegere si grija din partea tuturor, mai putina bataie de joc de drumuri publice…

    • Bine zici. În locurile civilizate pistele pentru bicicliști nu sunt nici stradă, nici trotuar – sunt niște chestii separate de ambele. Acolo pietonii n-au ce căuta pe pistă, că doar au trotuar, automobiliștii la fel (că doar au carosabil și locuri de parcare).
      La noi pistele sunt niște linii trasate pe trotuar, așa, în glumă. Infrastructură avem, dar numai pe hârtie…

    • #42

      La fel si-n Germania… Cred ca in orice loc civilizat de pe pamantul asta. Mai mult, in Germania daca stai ca popandaul pe pista de biciclete si da peste tine esti bun de plata. Adica ai doua picioare, doi ochi si ceva minte si nu poti intelege niste reguli clare si niste marcaje pe trotuar?
      Oricum, ce-mi place citind toate comment-urile de pana cum e ca biciclistii (da, aia calare pe doua roti si care dau la pedale) au devenit subit pericol in trafic. Nu soferii agresivi, plavanii care iti taie fata pentru a opri apoi cu avariile puse, nu cei care baga in masina 130km/h in oras pentru a bate recordul de viteza, nu cei care trec lejer pe galben samd… I-am gasit p-astia pe 2 roti cu lant si pedale. Maine-poimaine ii trecem in lista si pe pensionarii care abia-abia se misca pe trecerea de pietoni, copiii care mai scapa mingea pe strada si, mai ales, porumbeii care isi fac nevoile pe parbriz… Corect, d-aia avem un trafic de cacao! Nu pentru ca gem strazile de nesimtiti si importanti, indiferent pe ce sau in ce merg!

    • #43

      SUBSCRIU LA OAKI !

  14. #44

    Majoritatea manelistilor s-au nascut cu covrigul in mana. Mai iesiti si voi din tara sa vedeti ca peste tot, daca lovesti un biciclist, mergi la puscarie!
    Eu sunt sofer, dar si biciclist “agresiv”, cum ii numiti voi. Pe majoritatea drumurilor urbane biciclistii trebuie sa aiba prioritate. Toata lumea trebuie sa opreasca la culoarea rosie si sa semnalizeze schimbarea de directie. Dar si biciclistul e participant la trafic si daca vrei sa-l depasesti trebuie sa o faci la minum 1 m. Daca nu ai loc, astepti! Daca deschizi portiera fara sa te asiguri si-l lovesti – puscarie.
    Daca mergi ca pieton pe pista de biciclete, te invit sa mergi tot asa pe autostrada, sau acolo n-ai tupeu?
    Mai intrati si voi in Europa si ca mentalitate si ca atitudine! Eu am inceput sa merg pe bicicleta la 30 de ani si nu-mi face rau deloc. Cred ca nici pe voi nu o sa va omoare putina miscare si mai mult respect pentru cei neprotejati de o coaja de metal!

    • Ai nu zau cat de “dashteapta” poti sa fii si cum ne inveti tu pe noi cum e cu apa calda. In ce tara faci puscarie pt asa ceva? In Franta politia nici nu se deplaseaza la locul accidentului daca nu exista raniti. Daca lovesti pe cineva(din vina ta) si petrece sub 3 luni in spital, tot ce pateste soferul e maxim 4 puncte din permis si amenda 135 euro-asta daca politia are chef sa se implice.Altfel, discuti cu asigurarea obligatorie. Sau daca te tine, deschizi proces civil pt niste coco. Puscarie? Cam ce-ai fumat azi dimineata? La cum se conduce in Franta si Italia, m-as mira sa faca vreun sofer puscarie(desi multi ar merita cu varf si indesat). Da ma bucur ca ne-ai luminat cu privire la Oiropa unde traiesti tu si asculti doar Mozart.

  15. #46

    salut la toti!
    ma Dinica, ori toti o fac pe-a prostii ori sunt eu nou in crizantema asta. Imi e greu sa ca cred ca primul subiect deteriorat se intreaba de ce si cum vazand caligrafia ce da oarecare demnitate purtatorului…m-am inselat. Bre Iuliane( nici nu te trec pe banda noua din context), in loc sa va bucurati de mai putin trafic, voi credeti ca orice biciclist nu are parale sa conduca tigaicile voastre, implicit ca nu plateste ce?
    “Me again” are o dreptate surda!

  16. #47

    R(sper ca nu Rosca)Sorin :p, nota 10, nu pot sa contracarez pe Cireasa, nici nicku-uri demne de inteles, restul rating,,,@brontozaurel, nu inteleg pe unde mergeai, cine a venit pe la spate, stanga, dreapta, ai grija de imagine ca confunzi blogul

  17. #48

    Arhiplin, nu ma fa sa-mi borasc dezgustul, agonia si extazul in 5-6 fraze ca sa nu fiu citat, am si oglinda sa stii 😉

  18. #49

    ultima oara daca bine imi aduc aminte (cu multi ani in urma ) am batut un biciclist care avea spiritul unui kamikaze.desi l-am vazut de departe am avut inspiratia sa incetinesc masina in dreptul lui,moment in care imi sare in fata cu bicicleta la mai putin de 2 metri (cica ocolea o groapa) moment in care l-am atins asa usor cu botul masinii.mai aveam putin si il calcam pe cap !!! m-am dat jos si l-am batut !!! ca pe hotii de cai .asta cred ca nu a mai mers multi ani cu bicicleta prin oras.binenteles ca si-a recunoscut vina ,dar asta tot nu m-a incalzit cu nimic…eram mai temperamental pe atunci,mult mai tanar ,dar ….am ramas cu oaresce temeri vizavi de biciclisti de atunci.

    • Iti e “teama” sa nu mai bati inca unul nu? 🙂 Epic

    • #51

      @Emil, crezi ca daca pastrai distanta regulamentara, sau faceai o manevra de depasire regulamentara, il mai “atingeai” cu masina? dupa cum vad eu, esti vinovat

    • #52

      @Shadow: Prostul nu e prost daca nu se si lauda 🙂

  19. #53

    Mda, inca o discutie despre “ce tari si destepti suntem noi care circulam intr-o conserva si cum nu mai avem loc pe strada”.
    Bineinteles ca e mai usor sa privesti lucrurile doar din punctul tau de vedere, dar te-ai pus vreodata in pielea unui biciclist ? Desigur ca nu, altfel nu a-i debita ce debitezi.
    Puneti mana si mergeti pe bicicleta, va ajuta si la sanatate, va mai scoate din cap si fumurile astea de smecher cu masina. Poate asa o sa va treaca prin cap ca eu daca merg cu bicicleta, am lasat acasa in parcare o masina, deci mai mult loc pentru voi retardatilor.
    Arhi pistele ar trebui sa fie pentru copii sun 14 ani care nu au voie pe strada, biciclistii nu sunt vinovati ca un bou de la primarie a ales sa ii puna in conflict cu pietonii, in loc sa le asigure un spatiu pe carosabil asa cum e normal unui vehicul. Ah si nu stau la semafor, stii de ce ? Pentru ca daca vreau sa merg inainte si plec la verde odata cu masinile, vine javra de sofer si imi taie calea ca el vrea sa faca la dreapta.

    • #54

      Bine, am inteles ca esti zeu si nu stai la semafor (nimeni nu te pune sa stai chiar pe partea dreapta a primei benzi, opreste si tu mai spre centru daca mergi inainte), dar de ce treci pe treceri de pieton in viteza calare pe bicicleta? Cat de dobitoc trebuie sa fii ca sa mergi pe contrasens pe Calea Victoriei? Cat de dobitoc sa fii ca sa treci printre masinile care merg relativ incet in coloana?

      Am vazut un dobitoc pe bicicleta care mergea cu 10 kmh si tinea in spate 3 masini. Loc pe trotuar era, dar domnul voia pe strada (aia nu aveau cum depasi). Cand i-am facut semn ca are masini in spate a zis ‘Ma doare-n pula’. Daca eram in spatele lui il loveam usor, cat sa-i intre scaunul in c*&&e si sa-i iasa tampeniile din cap.

    • #55

      +1 ai dreptate cu pistele, doar ca lumea nu poate concepe asa ceva…

    • #56

      Jordan, iti place sau nu locul bicicletei e pe sosea. Daca stau la semafor acolo unde imi spui tu vine gibonul din spate si claxoneaza isteric pentru ca el n-are timp sa stea dupa un sarac care nu a avut bani decat de o bicicleta. Nu isi poate imagina ca bicicleta mea poate sa fie mai scumpa decat Loganul lui jegos.

    • “Desigur ca nu, altfel nu a-i debita ce debitezi.” Nu “a-i” debita? Sa se dea cratime sa ajunga la toata lumea!!! Si bitze! Si fumuri! Si aere! Si hipstereala! PAi d’asta am murit NOI la revolutie? Ca sa nu putem merge cu bitza pe unde ne taie neuronul cu cratima???

    • #58

      @Jordan: Haha. Și eu fac manevra respectivă aproape zilnic. Se numește „taking the lane”. Pe scurt, dacă ești biciclist și consideri că mașinile nu au loc suficient să te depășească în siguranță poți să mergi pe mijlocul benzii și mașinile vor merge în spatele tău. Mă bucur însă că e puțin probabil ca tu să fii vreodată în spatele meu.

  20. Atat timp cat stau departe de capota mea, n-am treaba cu ei, dupa vedem ce se intampla…

  21. #60

    Eu inca astept sa le mute pistele de pe trotuar pe strada, cum tipa multi pe bloguri si Facebook ca vor, sa numaram pe urma accidentele. Ce bine era cand nu existau piste, pietonii si biciclistii convietuiau pasnic pe trotuare, toti erau relaxati. Acum viteza le-a luat mintile unor biciclisti, Fast&Furious e deja gluma, ar musca din pietoni si soferi daca cineva le-ar atrage atentia. Un mic exemplu despre nesimtirea unora: un stimabil la vreo 35-40 a agresat o tanti pentru ca circula pe pista de biciclete undeva unde nu era loc decat pentru pista, nu si pentru pietoni (in spatele statiei de bus de la Academie). In alte parti pista ocupa tot trotuarul. Si eu ca pieton pe unde sa trec, bai boule/vaca cu roti, sa zbor? Dar n-ai cu cine te intelege, astia sunt foarte irascibili, daca le spui ca au si obligatii, nu doar drepturi, unii ti-ar lua si gatul daca ar putea.

    • #61

      Vezi ca in legislatia rutiera bicicleta este considerata vehicul si ca orice “vehicul” trebuie condusa pe sosea. Trotuarul este al pietonilor.

  22. #62

    Stai sa se trezeasca biciclistii, sa-si faca la*a de dimineata sau sa-si bea cafeaua, sa vezi cate comentarii nervoase strangi. 🙂

  23. Gigi pieton – biciclisti = 1-2
    Gigi sofer – biciclisti = 4-0.
    Meciul continua 🙂

  24. #65

    Salut,
    @Arhi: nu sunt de acord ca nu vezi chiar niciun biciclist stand primul la semafor. Am vazut eu destui si ma numar printre ei.
    Legat de semnalizare sunt situatii in care decat sa mai intinzi mana si sa te asiguri ca ai fost observat de soferi (nu stiu cati dintre ei cunosc de ce ridici tu mana intr-o parte) toate astea in 2-3 secunde, mai bine te asiguri tu si te strecori. De multe ori am fost in situatia sa fiu nevoit sa virez la dreapta de la semafor la o intersectie de stradute si este foarte greu sa faci asta. Cum ar trebui sa procedez? Sa pornesc, pana imi capat echilibrul ajung in mijlocul intersectiei (si asa mica), semnalizez, apoi trag tare de ghidon si sper sa n-ajung pe contrasens? Uneori, si vorbesc aici numai de virajele la dreapta, este foarte incomod si aproape imposibil sa semnalizezi.

    Sunt sofer de cativa ani buni si biciclist in acelasi timp. Mi-a fost dat sa intalnesc mai multe categorii de biciclisti si la un moment dat am mers cu unul care nu vroia sa opreasca la rosu daca putea sa treaca intersectia. L-am intrebat de ce face asa si mi-a zis ca e un pic dependent de adrenalina. M-a amuzat raspunsul dar la cat rahat ne arunca societatea in fiecare zi cred ca usor usor incepi s-o iei pe ulei.

    Nu va mai enervati pentru orice dement sau nefericit. O sa ajungeti sa dati in oameni nevinovati si nu va faceti decat voua rau ca va enervati si va consumati energia. Daca va deranjeaza intr-adevar comportamentul cuiva in trafic sunati la politie si reclamati. Il prinde nu-l prinde, il amendeaza nu-l amendeaza, macar daca ii atrage atentie si tot e un castig.
    Apropo de politie, e si o chestie de atitudine mai relaxata fata de biciclisti intrucat eu n-am vazut pana acum, nici n-am auzit, sa se ia vreun organ de careva pentru ca a incalcat o regula. Aparent sunt preocupati cu alte chestii mai importante.

    Sa nu percepeti ca prin ce-am scris mai sus iau partea cuiva dar pur si simplu nu pot fi de acord cu parerile extremiste lansate pe aici.

    • #66

      bine zis Radu

      apropo, lejer se fac procese verbale si pentru biciclisti, conform legii…

  25. #67

    Iar scuza cu sanatatea e deja lame, pe vremea cand nu existau piste se pedala pentru sanatate, biciclistii erau foarte kumbaia si toata lumea era relaxata si multumita. Acum insa se pedaleaza pentru munca, viteza, status social, poze pe Facebook, orice numai sanatate nu. Te uiti la fetele lor, sunt asa de incrancenati in trafic, asa de stresati, asa de nervosi… Apoi vin si isi varsa frustrarile pe net. Pai ce sanatate mai e aia, coane, cum zici tu ca esti zen cand esti plin de ura si energii negative?

  26. De ce trec biciclistii pe rosu? Ei bine, pentru ca pot. Mai precis, pentru ca ei nu isi pierd permisul la faza asta. A, si a mentionat cineva ca nu fac lectii de legislatie inainte sa aiba voie pe doua roti?

    • #69

      Asta cu lipsa pregatirii teoretice se intalneste si in alte domenii. Eu ii aseman cu zugravii care fac instalatii electrice desi nu au nici macar o ora de curs de calificare, nici o scoala, nici un examen de autorizare periodica. Ah, da, nici zugravii nu fac vreo scoala de zugravit, cica daca-l vad pe nea Costic(l)a ca da cu trafaletele, nu poate fi rocket science, nu? 🙂

    • #70

      daca eu, biciclist fiind, trec pe rosu fara sa incurc pe nimeni, care e problema ? si da, poti trece lejereanu pe rosu fara sa incurci…

    • @clau: motociclist, ajunge aproape de intersectie pe verde. cu cativa metri inainte sa intre in intersectie tasneste un biciclist care credea, la fel ca tine desigur, ca poate trece pe rosu fara sa incurce.

      urmarea: ala a cazut cu motorul de s-a fcaut praf, si-a spart carena la motor si s-a julit in ultimul hal

      deci da, sigur, fara sa incurce. right

    • #72

      @clau – de aia CA E ROSU. Si eu, ca sofer, pot trece pe rosu fara sa incurc pe nimeni, dar nu o fac, chiar daca e 2.30 dimineata, chiar daca e gol drumul. De ce? Pentru ca E ROSU. Nu e mai simplu sa respecti regulile mereu decat sa-ti pui dupa aia problema cand / cum le respecti?

    • #73

      biciclistii trec pe rosu pentru ca nu au ce pierde
      se poate aleg cu un proces daca il vede un politist si il baga in seamna…

      sau, cel mult moare zdrobit de o masina

    • #74

      @clau
      Tu esti mai tut asa nu? 🙂 Hai recunoaste…

    • #75

      @Jordan : asta e cea mai mare prostie pe care o poate spune cineva. cum adica “pentru ca asa trebe” ? si aici nu ma refer doar la culoarea rosie…daca tu faci ceva doar pt ca asa ti se zice, fara sa treci informatia respectiva printr-un filtru personal, inseamna ca esti (scuza-ma) dobitoc.
      @haolica : uhm, da…ma refeream strict la cazul in care chiar nu incurca pe nimeni… e clar ca trecand pe rosu, e mai probabil sa ti-o iei in mufa, dar tre sa fii de acord ca e posibil sa fentezi multe semafoare fara niciun fel de probleme 🙂

    • #76

      @clau: Daca nu respecti o regula pentru ca asa zice filtrul tau mintal inseamna ca esti dobitoc. Regulile nu sunt facute pentru a fi incalcate asa cum zic hipiotii si manelistii ci pentru a fi RESPECTATE.

  27. #77

    Plus ca mai toti biciclistii traverseaza pe trecerea de pietoni calare, in loc sa mearga pe langa bicicleta. Un minim instructaj ar trebui sa fie obligatoriu. Iar in Parcul Tabacarie, unde imi mai plimb copiii, cei pe biciclete sunt un real pericol, cred ca mai usor traversez o strada aglomerata decat sa ii evit. II aseman deseori cu cocalarii cu masini de 500 de euro inmatriculate in Bulgaria, care se comporta la fel: condus imprudent, semnalizari inexistente, mitocanie.

    • La faza cu biciclistul calare pe bicla pe trecere eu claxonez si dau in el. Pentru ca sint un mirlan si nu suport asa ceva.
      Sa zicem ca nu intru in ei, insa invata lectia repede. Mai nou, cred ca am speriat indeajuns de multi ca nu am mai vazut specimene din astea 🙂

  28. E usor sa dai sfaturi de biciclit din fundul masinii 🙂
    Legat de piste: daca ar fi fost facute cu cap si nu doar ca o gluma si o inutila spalare de bani publici, plus un pic de educatie(vezi exemplul din Viena, pe noi in Milano ne-au averizat politistii sa nu mai mergem pe pista) nu s-ar ajunge la din astea.
    Nu spun, ca in orice “categorie” sunt si lichele, dar de la asta la generalizari… e cale lunga 🙂
    P.S. Merg cu bicicleta aproape zilnic(cand vremea permite), de 2 ani incoace, ~22km (casa-munca-casa) pentru ca prefer sa las masina si mobra in curte, avand in vedere aglomeratia si nebunia zilnica.

  29. Deci, în concluzie, automobiliștii parchează pe trotuar (și unde vor mușchii lor de plătitor de taxe), pietonii merg pe pistă (care e tăiată din trotuarul plin de melteni cu mașini parcate aiurea), iar bicicliștii ajung pe carosabil. Toți suntem de vină…

    • Nu, in concluzie: automobilistii daca parcheaza aiurea risca sa fie amendati sau masinile lor ridicate. La biciclisti ciu-ciu legi, in schimb agresivitate maxima.

  30. @nashu_mare – daca automobilistii ar risca ceva nu ai mai vedea atatea masini parcate aiurea.
    Se pare ca “riscul” de care vorbesti tu este atat de mic incat nu prea este luat in seama.

    • Vorbesti din carti. Automobilistii sunt foarte multi, insa masinile sunt ridicate mereu si se dau amenzi de parcare la greu. Ca scapa destui de multi e altceva, insa, atentie, accentul pica pe “scapa”… Pentru biciclisti e regula ca legea sa nu ii pedepseasca si deci sa li se falfaie.

    • #84

      @nashu_mare – ai fost tu intr-o situatie in care te-a lovit un biciclist pe trotuar sau pe drum? si ce ai facut? ai chemat politia 🙂 ? legi sunt suficiente cat sa fie amendat si biciclistul, dar daca nu faci nimic in privinta asta…

      aa, clar, ti-ai facut dreptate cu pumnul, ca doar asa-i la noi
      asa ar trebui sa fie si la accidente rutiere; se lovesc doua masini, apoi soferii isi impart pumni pana la inconstienta 🙂

    • @shaddow:

      Nu am facut-o pentru ca ar trebui sa fac o reclamatie si deci e mai mare birocratia. In schimb, la masini exista proceduri care se pornesc aproape din oficiu.

      Postul tau vine sa completeze ce am zis eu mai sus, multumesc!

  31. Ca biciclist era sa fiu palit de doua masini in aceeasi zi, in decurs de plus minus doua ore. Pentru ca soferilor si le rupe banana de ei biciclisti. Si sa pici la 20 la ora de pe toacla ca iti deschide unul portiera in fata sau iese din parcare cu spatele fara sa se asigure numa fain nu poate fi. Inca n-am muscat-o si sper sa nici n-o musc.
    Ca sofer, am palit un biciclist. Drum cu patru benzi, el pe prima din dreapta, le traverseaza pe toate patru dintr-o suflare ca sa faca stanga, la fel ca mine, cu masina. Noroc ca era curba si n-aveam viteza, ca acum era intr-un loc cu verdeata. Sa zicem ca roata din spate a bicicletei n-au mai primit-o nici la Remat de modelata ce era. Norocul lui a fost ca a aterizat pe iarba.
    Morala: futi, nu futi, vremea pulii trece :))

  32. Ai atins un subiect care pe mine ma doare. Dintr-un motiv care nu a fost inca mentionat aici.
    De acord ca ei, biciclistii, au tot dreptul sa treaca pe spatiile mentionate. Dar ce te faci daca aceste spatii au fost gandite de municipalitate cu orice altceva decat creierul, si maria sa biciclistul nu este nicidecum preocupat de aspectul acesta?
    Am pus la mine pe blog un exemplu, dar am vazut sute (inclusiv spatiu de biciclete fix in fata tarabelor din piata, de trebuia sa gasesti un mod de a-ti lua zborul pentru a cumpara morcovi):

    blogdebucuresti.ro/2011/05/17/masinile-pe-strada-bicicletele-pe-trotuar%E2%80%A6-si-pietonii/

  33. Eu am umblat cu bicicleta timp de vreo 2-3 ani prin Cluj si nu am avut nici un eveniment neplacut. Daca esti atent si nu te crezi mai rapid si mai cu c..aie decat cei care sunt cu masina nu patesti absolut nimic.

  34. Ce mi se pare cel mai fascinant e impartirea clara pe clase, in “sofer”, “biciclist” si “pieton”.
    Zici ca ar fi 3 categorii disjuncte de oameni, si e o imposibilitate ca un singur om sa aiba si masina si bicicleta, si, culmea, sa mai mearga si pe jos.

    ARHI, eu cred ca ar trebui sa le multumesti SOFERILOR care decid sa foloseasca in mod cotidian BICICLETA. Asa iti poti pune curul lenes in masina si face 20 minute pana unde ai nevoie, nu 45 ca stai in trafic bara la bara.

  35. #91

    Ca biciclist, pot să spun că ai dreptate. Categoria cea mai cretină de participanţi la trafic cu care am avut de-a face sunt colegii mei de două roţi, după ei venind taximetriştii. Iar cel mai mult urăsc vitele ordinare care sunt pe bicicletă, în trafic, şi au cîştile înfipte-n urechi. Nu-i poţi avertiza, ţi-e teamă să depăşeşti, că poate animalul face stânga dintr-o dată şi tot aşa. Pe ăştia i-aş amenda, indiferent de locul prin care circulă.

  36. Motociclistii sunt destul de inconstienti si ei, nu doar biciclistii. Singura diferenta e ca ei nu trec pe rosu cand biciclistii “simt” ca drumul e liber.
    Totusi, in Amsterdam sa te fereasca sfantul sa atingi un biciclist cu masina, CHIAR DACA E VINA LUI. Nu exagerez, la semafor acolo trec 3-4 masini pe un verde si 50 de biciclisti.
    As vrea sa vad permise de conducere si pentru biciclisti, ca sa riste si ei atunci cand incalca regulile pe drumurile publice.

    • #93

      am mai amintit mai sus, amenzi se dau si la biciclisti, doar sa fie prinsi 🙂 nu-i nevoie de permis pentru a putea primi o amenda

  37. #94

    0. Nu am citit toate comentariile asa ca scuzati-me daca s-a mai spus.
    Merg aproape zilnic cu bicicleta prin trafic, si pot spune ca descrierea postului este destul de corecta. Foarte multi biciclisti agresivi si inconstienti. Dar:

    1. Pistele de pe trotuare nu sunt piste. Sunt trotuare pe care circula copii si batrani. Daca legea ar zice sa-ti dai tot salariul sau nevasta atunci probabil nu ai respecta-o. Daca ai fi pedepsit probabil te-ai rascula sau ai schimba cadrul. Asa e normal sa procedezi cu o lege aberanta sau aberant implementata. Eu nu folosesc pistele de pe trotuare, in ciuda legii. Cand merg pe trotuar – asta fac – merg pe trotuar; nu consider aia o pista; si evit trotuarul pe cat posibil.
    (catre biciclisti: ce face o masina cand iese din parcare si merge pe trotuar (are dreptul)? clacsoneaza pietoni? nu, asteapta mult si bine. asta trebuie sa faca si un bicclist pe, scuze, căcatul ala de pistă – aia nu e pista – e o frauda, si un risc creat pe banii nostri ai tuturor)

    2. Poate ma insel, dar eu stiam ca daca nu incomodezi pe nimeni, poti face dreapta chiar daca semaforul este rosu. E adevarat ca biciclistii trec si inainte, ba chiar si stanga…

    3. Vreau sa felicit toti soferii care ne suporta 🙂 Sunt mult mai de treaba decat acum 4 ani de exemplu.

    Sa ajungem cu bine

    • #95

      Dan Bărăgan » semaforul rosu inseamna stop, daca nu ai verde intermitent

    • #96

      Semaforul e semafor, maestre. Dacă eşti în trafic, respecţi ce spune ăla, mai ales că te poate ajuta să ajungi întreg acasă. Nu există “sunt biciclist, sunt mai mic, lasă că mă strecor”. Vezi de unde pleacă problemele…?

  38. #97

    O alta categorie mult mai periculoasa decat cea a biciclistilor sunt ,,scuterasii ,,frate!Astia-s ca nalucile pe sosele!

  39. #98

    Biciclisiti vor fi din ce in ce mai multi, fie ca ne place, fie ca nu.
    Locul bicicletelor e in strada, pe prima banda, nu pe trotuar printre pietoni.
    Bicicleta e un mijloc de transport, nu de recreere.

    Mai plimbati-va si prin nordul Europei, nu doar pana la Albena la all-inclusive, ca sa vedeti ce inseamna “progres” in commuting.
    Hint : N-are nimic de-a face cu conservele pe 4 roti!

    • #99

      +1 foarte adevarat, bicicletele se inmultesc pe zi ce trece

      lasa ca soferii revoltati de pe acest blog vor duce dorul bicicletelor cand vine iarna, si in loc de cateva mii de biciclete vor fi tot atatea masini in trafic si parcari 🙂

    • #100

      Eu cred ca nu. Adica nu pot sa concep ca un sofer care merge pe bicicleta se comporta in trafic ca babuinii care nu au vazut in viata lor o carte de legislatie.
      Eu ma gandesc ca un sofer pe bicicleta e tot sofer, reflexele tot acolo au ramas, nu conteaza numarul de roti.
      Zic sofer, nu meltean cu BMW de bulgaria.
      Asa ca pe soferii ce au umblat cu bicicleta pana acum, oricum nu i-am simtit. Ce e bine iarna e ca scapam de aialalti.

  40. N-am mai mers cu bicicleta de cativa ani, dar ce spui tu acolo nu mi s-a intamplat( adica nu am vazut ) .

  41. Mama ce suparati sinteti pe biciclisti, ce dracu; or cata ei pe arosabilul pentru care platiti taxe, sa faca scoala si cursuri de legislatie rutiera. Misto ca apelati la legislatia rutiera, inseamna ca o stiti. Sau nu, pentru ca daca ati sti-o nu ati mai debita atitea ineptii. Imi permit sa citez:

    Art. 100. – Vehiculele trebuie conduse numai pe drumurile, partile carosabile, benzile sau pistele stabilite pentru categoria din care fac parte. In cazul in care pe drumurile publice nu sunt amenajate benzi sau piste speciale pentru mopede, biciclete si celelalte vehicule fara motor, acestea pot fi conduse si pe acostament in sensul de mers.

    Traducere: trotuarul este pentru pietoni, mai putin portiunile marcate pentru biciclete, care biciclete sint considerate vehicule.

    Art. 161. –
    (1) Se interzice conducatorilor de biciclete sau de mopede:
    c) sa circule pe trotuare, cu exceptia cazului cand pe acestea sunt amenajate piste speciale destinate lor

    Traducere: Daca nu exista pista de biciclete pe trotuar, biciclistului ii este interzis trotuarul, deci are obligatia sa mearga pe carosabil.

    Si una pentru pietonii care se supara ca sint agresati de biciclisti cind stau sau merg pe pista de biciclete:

    Art. 160
    3. Se interzice circulatia altor participanti la trafic pe pista pentru biciclete.

    Nesimtiti, aberanti si melteni sint de toate partile, fe ei biciclisti, soferi sau pietoni. Si inconstienti tot asa. Cind sint in masina feresc biciclistii ca pe alta aia si conduc pe linga ei ca si cind as sti ca umbla beti pe doua roti. Asta ma ferit sa culc vreunul pina acum. Cind sint pe bicicleta merg in asa fel incit sa nu interferez cu masinile, desi nu e posibil tot timpul; am bagat si spital si ghips din cauza unor soferi care isi imagineaza ca in actul de cumparare al masinii intra si 5 metri de strada de jur imprejurul ei. Si care, exact ca unii de pe aici, se pun la volan fara sa aiba habar de legea aia amarita care spune unde si cum e locul fiecaruia.

    • #103

      Stefan » sefu, eu cand spun agresat, chair la agresiune ma refer

    • #104

      +1 buna treaba Stefan, mai luminezi lumea
      oricum, e cu doua taisuri toata treaba
      confortul meu tine exact pana apare disconfortul altuia cu care interactionez

  42. #105

    Ce ba nu iti mai ajunge strada? E problema ta daca ai ales sa te care 2 tone de fier si sa scoti bani din buzunar pentru fiecare km facut. Asta nu inseamna ca tot drumul e al tau.

    • #106

      Nu, da’ pe undeva se reia disputa de la zoso de pe blog, re trecerile de pietoni: biciclistii sunt in pericol de moarte daca sunt loviti de o masina, chiar si la viteze mici, gen 20-30 kmh. Nu ar fi logic sa fie EI mai atenti? Adica, nah, e viata lor in joc, eu stiu ca ma uit de trei ori inainte sa traversez strada, cand e clar ca, daca sunt lovit de o masina de 2 tone care merge cu 10 kmh pot fi strivit.

    • @Adi: asta ai inteles tu din ce a scris omu’ ?

  43. #108

    problema mea cu biciclistii sta in felul urmator: absolut oricine isi poate lua bicicleta si poate circula pe drumurile publice fara sa aiba vreo cunostinta despre regulile de circulatie.
    din aceste motive vad aproape zilnic oameni care trec in viteza pe bicicleta trecerile de pietoni, oameni care schimba directia in trafic dupa bunul lor plac fara sa semnalizeze cu bratele, biciclisti pe a 2-a banda, etc.

    • #109

      @maddy: și totuși, legea se aplică și pentru bicicliști, chiar dacă nu-s obligați să dea examen. Precizez asta pentru că mulți dintre comentatori par să aibă impresia că săracii șoferi trebuie să respecte legea, iar bicicliștii nu.

      Probabil ar fi cam overkill ca bicliștii să dea același examen pe care-l dau șoferii, pentru că multe chestii din lege nu-i privesc. E ca și cum ai obliga pietonii să dea examen din lege ca să știe că trebuie să traverseze pe zebră sau când e verde la semafor. Nu dai examenul de permis, n-ai nevoie să ieși din casă.

      Și la final, o părere personală, ciclismul ar trebui încurajat. Nu cred că are nevoie de piedici suplimentare.

    • #110

      sunt perfect de acord, ciclismul trebuie incurajat prin construirea de piste de biciclete corespunzatoare, ca sa nu mai fie discutii ca biciclistii sunt pe sosea, pietonii sunt pe pista si alte combinatii fanteziste.

      biciclistii ar trebui sa faca un curs simplu de max. 2 ore in care sa li se explice masurile de siguranta (casca, vesta reflectorizanta, far pe timpul noptii, etc), semnele de circulatie si regulile de prioritate.

    • #111

      @maddy: Uite cum se face în Olanda (boo, Schengen!):

      www.youtube.com/watch?v=16AO0_08r3o
      www.youtube.com/watch?v=OMdmtM7Kv4c

      Ei își educă elevii în școală, cam cum eram educați și noi în legătură cu traversarea străzii. Dar dacă tu vrei să mergi cu bicicleta în Olanda poți să o faci fără să dai vreun examen.

    • #112

      buna idea cu cursul de 2 ore,dar majoritate biciclistilor sunt nepasatori, ignoranti pana patesc ceva…

    • #113

      Dudes, in Olanda sunt piste de biciclisti peste tot (despartite de restul strazii cu borduri), nici masinile nici pietonii nu circula pe ele (daca o fac iau o amenda cam cat salariu mediu de la noi). Acolo unde pistele se intersecteaza cu soseaua sau cu trotuarul exista semafoare.
      La noi sunt 3 dungi galbene sau albe pe trotuarul plin de gropi si crapaturi si cica alea-s piste… o gluma. La noi biciclistii sunt un real pericol pentru pietoni (mai ales copiii pe bicicleta care merg in mare viteza pe trotuar).

  44. #114

    Kate Melua – Nine Million Bicycles
    De doi ani merg ~100 km saptamanal cu bicla la munca si inapoi. Imi place.

  45. #115

    Donatori de organe!

  46. #116

    nu sunt biciclist dar nu pot sa nu observ ca si pietonii sunt nesimtiti. tu ai stat (sau poate mai stai) in sectorul 3, pe langa parcul IOR sunt piste de biciclisti, trotuarul are 4-5 metri latime. bai deci pista aia zici ca e poleita cu aur, e trotuarul liber dar lumea tot pe pista merge, nu am sa inteleg niciodata chestia asta. cred ca trebuie un pic de educatie si pentru pietoni.

  47. #117

    Bicicleta e un mijloc de transport, nu un mijloc de a enerva toti fast and furiosii cu covrig in mana. Cata vreme nu ma obliga nimeni sa stiu urma de lege sau cod rutier ca sa o conduc, nu voi sti. Trec pe rosu? Ia-mi carnetul!
    Voi aveti tona de metal in cur, fiti dracu’ atenti cum conduceti. Mai lasati ipocrizia si egoismul domnilor, nu sunteti buricul pamantului si n-ati mostenit drumul.

    • #118

      mihai, daca treci pe rosu poti fi mutilat pe viata sau chiar omorat de “o tona de metal in cur”. soferul poate face inchisoare dar ramane tot viu si nevatamat, intr`o situatie infinit mai buna decat tine.
      regulile de circulatie trebuie respectate de toti participantii la trafic, pentru siguranta lor si a celorlalti.

    • Coae, exista o legislatie pe care marea majoritate a soferilor o respecta. Nu ma cred buricul pamantului cand iti zic sa nu mai treci pe rosu sau sa nu mai traversezi strada pe trecerile de pietoni pe bicicleta, iti citez din Regulamentul respectat de noi, restul, majoritatea… Cine e deci buricul pamantului care trebuie sa faca altfel decat restul?

    • #120

      Necunoasterea legii nu te absolva de vina nerespectarii ei. Sa stii ca pentru trecut pe rosu nu se ia doar masura suspendarii permisului de conducere (care e doar masura complementara) ci si masura principala de sanctionare cu 4-5 puncte de amenda (un pct de amenda = 67RON).

    • #121

      Treci pe rosu? Te calc, te fac afis pe asfalt si pe urma iti cer si sa imi repari masina; si stii ceva? Nici nu voi fi vinovat (legal) si voi fi si indreptatit sa-ti cer despagubiri, pe care tu sau ai tai (in cazul fericit in care nu supravietuiesti) trebuie sa mi le platesti. Daca ai fi stiut legislatia, ai fi stiut. Asa afli post factum. Si necunoasterea legii nu te absolva de vinovatie

    • #122

      @Claudiu: deci tu dacă-l calci INTENȚIONAT pe ăla care trece pe roșu, nu ești vinovat de nimic?

    • #123

      Me Again » trebuie sa dovedesti intentia

    • #124

      @Arhi: știu, aia e o tehnicalitate. Chestia este că dacă o faci intenționat și se poate dovedi asta (prin metoda X) atunci EȘTI vinovat. Poți fi găsit vinovat de tentativă de omor sau de omor calificat după caz.

    • #125

      Me Again » logic, fiecare isi asuma riscurile respective. eu nu as putea suporta ideea ca am ucis un om, dar na, fiecare cu gusturile lui 🙂

  48. #126

    Azi dimineata, toata pista de biciclete de la Eroilor-Kogalniceanu-Universitate (pana la intersectia cu Calea Victoriei) era folosita pe post de parcare auto.
    Ma da’ stii cum ? Una langa alta, ca in parcarile organizate.
    Sper sa muriti in conservele voastre in flacari, in accidente cu alti cretini ca voi, si sa va vad creierii pe asfalt.

    Mai aveti si tupeul sa comentati ca “biciclistii sunt agresivi”…

  49. în Codul Rutier bicicleta e considerată vehicul, apt să circule pe drumurile publice și să respecte rigorile regulilor de circulație, doar că acest detaliu „minor” e ignorat de mulți bicicliști, dornici să profite de avantajele statutului lor „hibrid” (și pe trotuar și pe carosabil).
    în ceea ce privește pietonii – n-a fost prea strălucită ideea cu pistele pentru bicicliști trasate pe trotuarele și așa înguste și aglomerate (sunt zone în care nu mai rămâne decât o palmă în stânga și în dreapta pistei); am asistat de nenumărate ori la scene similare cu cea descrisă de brontozaurel, în care bătrâni sau femei cu căruț de copii au fost atinși cu roata sau „șterși” cu ghidonul.

  50. Si eu merg cu bicicleta si o fac regulamentar, nu de alta, dar nu vreau sa ajung donator de organe sau un invalid sau mai stiu eu ce.Unii soferi insa, cand vad un biciclist i-l trateaza ca si cum nu ar fi un participant la trafic cu toate ca e.Cred ca soseaua e facuta doar pentru masini dar se inseala.Cat despre respectarea regulilor de circulatie, poate unii biciclisti nu le respecta dar sunt si soferi, multi chiar, care nu fac asta

  51. @nashu_mare “Coae” efervescent ce esti… “Nu uita că sunt şi copii aici, încearcă să fii decent.”

  52. Azi cred că este o zi fără mașini sau ceva, era să calc ceva mai mulți bicicliști decât de obicei. Da, bicicliștii sunt și ei participanți la trafic. Și sunt obligați să respecte câteva reguli: ochi de pisică pe bicicletă, oglinzi pe ghidoane, echipament de protecție (cască, genunchiere, cotiere).

    Foarte interesant este că cei care respectă aceste reguli de obicei respectă și regulile de circulație. Cretinii pe care îi ratez milimetric sunt de obicei hipsteri sau proaste îmbrăcate cu haine lungi (să-și poată prinde hainele în pedale sau lanț), fără niciun fel de protecție și bineînțeles fără niciun fel de semnalizare. Care când vor să știe ce se află în spatele lor întorc capul (și implicit bicicleta).

    Sincer, dacă aș călca un astfel de personaj din vina lui m-aș asigura că asigurarea mea îl va da în judecată pentru daunele aduse mașinii.

    • #132

      Am inteles, deci dupa ce il omori ii mai ceri si daune.

    • #133

      Ce mă distrează ăștia care zic că bicicliștii nu cunosc legea și au impresia că știu ei mai bine. Bicicleta trebuie prevăzută cu oglinzi? Bicicliștii sunt obligați să poarte echipament de protecție? Citation needed!

    • Nu ii obliga nimeni sa poarte protectie sau sa fie bicicletele echipate cu oglinzi. Din pacate. Sau nu.

      In schimb, foarte buna si corecta observatia cu proastele cu haine largi si hipsterii.

    • #135

      Ce ma distreaza astia care sunt mari biciclisti, da’ habar n-au de propuneri facute de, ghici, biciclisti (Evident, nu looseri, biciclisti responsabili)… Stiu, nu e legislatie, dar sper sa devina legislatie si e de bun simt. Evident, nici unul din 20 nu va indeplini conditiile, da’ asta este, giboni sunt peste tot.

      www.velorutia.ro/upl/fckeditor/File/ACTIVITATI/IN_ANTICAMERA_AUTORITATILOR/CODUL_RUTIER/Reguli_de_circulatie_biciclisti_Propuneri_FBR_Modificare_Cod_Rutier.pdf

    • #136

      @Tudor – gandeste-te ca exista cativa, putini de tot care fac ciclism ca spor de performata, astfel ghenuncherele, cotierele i-ar ingreuna in practicarea sprortului (casca nu) – sa nu zici ca ar trebui piste inchise pentru ciclisti care parcurg zilnic peste 100 de km pentru antrenament

      ah, si inca ceva…ce ar fi sa depasesti regulamentar bicicleta din fata ta, ca sa nu o ratezi milimetric? sau sa pastrezi o distanta buna, pana in momentul depasirii? 🙂

      sa nu uiti, protectia e utila in caz de accident, nu ca sa ii poti tu lovi linistit, si oricum, il lovesti, esti vinovat

    • #137

      shadow » esti vinovat indiferent de situatie? ma indoiesc, s-a abrogat codul rutier comunist.

    • #138

      @arhi – nu esti vinovat in orice situatie, dar de obicei e vinovat soferul

      poate bat campii, dar depasirea regulamentara nu inseamna cumva schimbarea benzii?

      am fost implicat in 4 accidente, eu fiind ciclist, si de 2 ori venise si politia (chemata de mine) si mi-a dat dreptate + amenda la sofer + puncte – n-a fost nici un accident grav

      sunt destule specimene care merita calcate pe loc, la modul cum circula pe 2 roti..

    • #139

      shadow » si destule care merita ucise, pe 4 roti

  53. #140

    Ai gasit exact ziua perfecta sa dai apa la moara gibonilor cu covrig, “Ziua europeana fara masini”.

  54. Ca sa nu mai spunem ca in parcuri, acolo unde lumea mai iese sa se plimbe ei merg ca disperatii ocolind copiii mici la centimetru!
    In parcul Carol un biciclist m-a lovit desi stateam pe marginea unei alei, pe loc. Am avut mana stanga rupta si soldul dislocat. Pana sa ma dezmeticesc si sa incerc sa ma ridic el era deja departe. 😐

  55. @Tudor Galos , poti da si articolul de lege unde este trecuta “obligatia” cu oglinda, cotiere, etc. ?

    • #143

      Ei da citat pe dracu. Imi place ca vin ei si fac caz de lege dar habar nu au de ea. Daca pun in spatele vostru un politist facem pariu ca de acasa pana la servici faceti cel putin 2-3 incalcari ale regulamentului in mod zilnic ?

    • Pai ma gandeam naibii ca s-a scos un nou cod rutier si l-am ratat…

    • @Thomas: se numește codul rutier. Citește aici: drbicicletei.blogspot.com/p/codul-rutier.html

    • #146

      @Thomas : este articolul numarul 1 de la admitere la urgente. “Obligatia” de care vorbeste Tudor se numeste simt de supravieturie. Stiu ca este sexy sa fi hipster in ziua de azi.. dar exista sanse mari sa te faci una cu ipadul pe care il cari in poseta aia de gay daca continui sa crezi ca e obligatia dobitocilor de soferi sa te ocoleasca no matter what.

  56. @Thomas, @Me Again: bineînțeles, aceste reguli le găsiți în Codul Rutier. Să cităm din articolul 14:
    „Art. 14. – În circulaţia pe drumurile publice, bicicleta trebuie să fie:
    a) prevazută cu dispozitiv de frânare eficace;
    b) prevazută cu un sistem adecvat, funcţional, de direcţie;
    c) dotată cu sistem de avertizare sonoră; se interzic echiparea şi folosirea sistemelor de avertizare sonora specifice autovehiculelor;
    d) echipată în faţă cu lumina de culoare albă sau galbenă, iar în spate cu lumină de culoare roşie şi cu cel putin un dispozitiv fluorescent-reflectorizant, vizibil, de aceeaşi culoare;
    e) echipată cu elemente sau dispozitive care, în mişcare, formează un cerc continuu, fluorescent- reflectorizante de culoare portocalie fixate pe spiţele roţilor.”

    Articolul 160: „(1) Bicicletele […], atunci când circulă pe drumul public, trebuie conduse numai pe un singur rând.
    […] (3) Dacă pe direcţia de deplasare există o pistă pentru biciclete, semnalizată ca atare, conducătorii vehiculelor prevăzute la alin. (1) sunt obligaţi să circule numai pe această pistă.
    (4) Se recomandă ca, în circulaţia pe drumurile publice, biciclistul să poarte cască de protecţie omologată.”

    @Arhi: kudos frate comentatorilor tăi, nici măcar codul rutier nu l-au citit dar ei sunt eroi pe șosele :)). Rămâne cum am stabilit; dacă vă calc din vina voastră, asigurarea va veni să vă ceară daune.

    • #148

      Eroule, citește chestia la care ai dat copy/paste! Unde vezi tu menționate oglinzi, genunchere și cotiere?! Sunt menționate doar căștile, cu titlul de r.e.c.o.m.a.n.d.a.r.e.

    • #149

      “Da, bicicliștii sunt și ei participanți la trafic. Și sunt obligați să respecte câteva reguli: ochi de pisică pe bicicletă, oglinzi pe ghidoane, echipament de protecție (cască, genunchiere, cotiere). ”
      Unde scrie de oglinzi si echipament de protectie ? Sa fim intelesi eu oglinzi nu folosesc, e un nonses pe cursiera nici nu as avea pe unde sa le montez, dar casca port de fiecare data. Chestia cu casca insa, SE RECOMANDA nu e obligatorie. Mai invata. Mai invata si bunul simt. Pana la urma tu ca gibon sofer, daca incalci ceva din codul rutier te alegi cu o amneda. Eu ca biciclist ce amenda merit sa primesc daca incalc vreun articol, moartea ?

    • Cred ca nu esti prea istet….

      Recomandarea castii e una (si este recomandare, cunosti termenul ?), dar aberatiile tale cu “oglinzi pe ghidoane, echipament de protecție, genunchiere, cotiere ” nu se regasesc in nici un Cod Rutier.

      Insa e bine ca-ti dai singur cu firma-n cap.

      @George , recomandarea si sfatul sunt ceva: cand dai cu titlul de lege ceva ce nu e, inseamna ca nu ai habar si dai din taste aiurea.

    • Păi răspunsul meu la întrebarea DE CE să porți echipament de protecție este următorul: dacă tu greșești și eu te calc, dacă tu ai cască firma de asigurare va putea să îți ceară daune ȚIE. Dacă nu, și îți împrăștii creierii pe jos, firma de asigurare va cere daune familiei tale (care probabil nu va încasa asigurarea ta de viață pt că nu ai avut cască), eventual primăria îți va factura familia pentru mizeria pe care o vei face pe trotuar cu creierii tăi.

    • Esti un viteaz…

    • #153

      @Tudor Galos: Nu, meștere, tu ai zis ceva de obligație și de legi. O dai la întors acum. Știi tu sigur că echipamentul de protecție duce la creșterea siguranței? Întreb pentru că-s studii care par să sugereze exact contrariul. Și contrariul mi-l sugerează și experiența mea din Olanda (boo again!).

      Dacă tot mori de grija bicicliștilor, poate nu știai, dar ți-ai putea îmbunătăți propria siguranță și siguranța pasagerilor tăi astfel:
      * instalează roll cage
      * instalează centuri de siguranță în 6 puncte
      * instalează airbag-uri frontale pentru tine și pasagerul față
      * instalează airbag-uri laterale pentru toată lumea
      * instalează aribag cortină care să coboare în fața pasagerilor din spate
      * poartă cască și cere-le și pasagerilor să facă asta

    • Când am văzut că ai scris „boo again” m-am terminat de râs vreo 10 min. Îmi și închipuiam cu strigi „boo” la camioane :)). Ok, scuze, sunt rău, așa este.

      Bine că ai zis de Olanda, mi-am amintit o întâmplare amuzantă. Am luat odată un taximetrist turc în Amsterdam, care ura două lucruri: vremea și bicicliștii. Cu prima nu prea avea ce face, cu a doua categorie era în război deschis. Avea un Passat, îmi arăta cât de julite sunt aripile și bara din față de la câți bicicliști „freca”. Era să zicem distracția lui, și se pare că legea îl cam acoperea în sensul în care îi alegea pe ăia care nu respectau legea. Și tot apropo de Olanda, spune-mi te rog ce se întâmplă dacă nu ai ochiuri de pisică pe bicicletă; sau dacă nu semnalizezi când schimbi direcția.

      Cât despre comparația roll-cage-ului cu casca de biciclist – eu în mașină am airbag-uri laterale, airbag-uri frontale, centuri, ABS, ESP, și cel mai important, O CAROSERIE ÎN JURUL MEU! Tu, ca biciclist, nu ai o caroserie în jurul tău. Singurul lucru care stă între creierii tăi și asfalt este un os subțire și o piele finuță, că părul nu se pune.

    • #155

      @Tudor Galos: referitor la taximetristul turc, ce să zic, mai sunt și minoritari neasimilați în cultura olandeză. Despre mafia taxiurilor de la Centraal Station din A’dam nu vreau să comentez. Sunt un tip mai special de oameni. Oricum, dacă lovește bicicliști intenționat (după cum ziceam, un tip mai special de om) chestia este penală, indiferent dacă biciclistul încălca legea sau nu.

      Legislația olandeză nu cere ochi de pisică și nici n-am văzut așa ceva în Olanda. Dar mai toate bicicletele noi (inclusiv a mea) au jantele reflectorizante și cauciucurile au linii laterale reflectorizante.

      Semnalizatul la schimbarea direcției e mai mult pentru ceilalți bicicliști. În unele orașe (A’dam) nici nu prea se practică. Șoferii trebuie să fie cu ochii în patru.

  57. fac parte din toate cele 4 categorii: sofer, biciclist, pieton si ratbist.
    de cand s-au inmultit bicicletele as bate cel putin saptamanal un biciclist. Daca sunt pe bicla. Din masina doar ma enerveaza.

    zilnic fac cati km e nevoie cu bicla. Culmea, uneori ma bag pe rosu. Alteori nu. Uneori (daca am timp) semnalizez, alteori faptul ca ma tot uit in spate iar in fata am o masina, ar trebui sa te faca pe tine, melteanu din spate sa intelegi ca plm, vreau sa trec de masina aia oprita ca o pula.

    faptul ca eu trec pe rosu te incomodeaza pe tine soferule din spate, cu ce? oricum, de cand nu mai am vitezana, pana la primu semafor suntem prieteni din nou. Si iar eu trec pe langa tine si ma bag pe banda a doua daca prima e de dreapta. And so on.
    Aaa. ma bag pe rosu meu in fata verdelui tau? tzapa mea. daca ma lovesti sunt bun de plata (in fond nici cosciugu nu ii moca)

    cotiere si genunchiere in oras pe cursiera e ca si cand ti-ai pune casca de F1 in masina.

    @jordan: pentru progresul tehnologic folosesc o bicla de 10 kile (care mi se pare grea) cu schimbatoare de antepenultima generatie, dar de top.

    • #157

      +1
      finally…

    • #158

      Da bre, da daca caci steagu, cum ziceai, esti bun de plata, nu o dai la intors ca tu vrei respect ca esti verde, eco si nu mai poti dormi de sanatatea vecinului.
      Aci e diferenta intre aia care enerveaza si aia care care nu se simt in trafic. Ca primii se baga da nu vor responsabilitate, numa respect.

  58. Cand am fost in Italia biciclistii nu aveau nici o problema cu soferii,mergeau civilizat,aveau propriile lor piste..aici?

  59. #161

    Hai ca-mi place de tine Arhi, esti un instigator, trolling maxim nu?

    Câteva din lucrurile spuse aici nu sunt adevărate. Am văzut bicicliști care semnalizează, stau la stop sau trec pe la trecerile de pietoni pe lângă bicicletă. E adevărat că cei care încalcă regulile ies în evidență, dar asta e valabil peste tot. Nu toți motocicliștii croșetează printre mașini sau scot filtrele de la tobă, dar cei care o fac ies în evidență.
    Nici eu nu-i sufăr pe bicicliștii care merg pe contrasens, trec pe roșu sau nu au un minim de elemente reflectorizante. În cel mai bun caz își fac rău doar lor, dar din păcate creează și o imagine negativă în rândul celorlalț participanți la trafic.

    Dar chestia asta cu „bicicliștii nu plătesc taxe, să nu meargă pe șosele” e ultima mârlănie. A mai zis-o o dominșoară cu moravuri îndoielnice pe un alt blog, și nu pot să o înțeleg decât ca un argument adus în lipsă unora relevante (asemănător cu argumentele părinților gen „pentru că sunt tac-tu” sau „pentru că așa zic eu”)

  60. #162

    Concluzii:
    1. multi biciclisti care nu-si pot permite masina sunt frustrati pe soferi pe principiul strugurii sunt acri
    2. multi soferi ii desconsidera pe biciclisti si ii ignora in trafic
    3. cancerul lui Lance Amstrong la testicule si fertilitatea redusa in tarile nordice =dovezi clare ca ciclismul nu e tocmai sanatos
    4. nu trebuie decat o data sa se intample o nenorocire cu bicicleta; sunt multi soferi care au condus o viata fara centura fara sa li se intample nimic; consider ca ciclismul pe drumuri publice chiar si cu echipament de protectie echivaleaza cel putin cu condusul fara centura si in multe cazuri fara permis

    • Si daca am 2 masini la dispozitie si o mobra, dar merg cu bicicleta, tot frustrare se numeste ? :)) Si am si 2 copii (asta legat de fertilitate) :))

    • concluziile 3 si 4 sunt scoase din putza gandirii.

    • #165

      Dude, fertilitatea redusa din tarile nordice e cauzata de lipsa de lumina si mai ales de frig. Cat de tampit sa fii sa crezi ca e de la biciclete? Cancerul lui Lance a aparut din varii motive (cancerul, in genereal, nu are cauze – celulele innebunesc si devin maligne). Faptul ca practica ciclism l-a facut sa-l depisteze tarziu (a crezut ca durerile sunt normale de la atata stat in sa) cand avea multiple metastaze. Norocul lui a fost ca e american…

  61. #166

    Iulian, cred ca esti cel mai mare meltean. Eu cand merg pe bicicleta (cicloturism) nu platesc taxe ce-i drept, asta inseamna ca n-am voie sa merg pe acelasi drum ca si un meltean ca tine? Am si masina am uitat.

  62. #167

    cand voi avea tanc o sa injur soferii…

  63. Ice: fa-te sofer de ratb 😀

  64. #169

    In w/e in Bruxelles a fost ca in fiecare an duminica in care toate masinile au stat in parcare.
    Orasul a fost cumva dat inapoi oamenilor. Eu dupa ce am bagat un joint am luat bicla si am bagat 3 ore pe mijlocul bulevardelor, super incantat sa vad familii intregi bucurandu-se de oras. Toti aveau casa. Toti aveau echipament de protectie.
    In benelux se incurajeaza la maxim mersul cu bicileta, din motive de sanatate a oamenilor si diluare a traficului. E un lucru bun. Nimeni nu pune in discutie daca e ok sau nu sa ai echipament, sa respecti regulile etc. Toti isi respecta in primul rand oasele si capul si pe urma pe ceilalti participanti fie ei soferi, pietoni, etc.
    Fun fact : duminica, desi erau inchise TOATE strazile din BX pt masini, semafoarele au mers. Guess what : toti biciclistii stateau la rosu. Se numeste respect fata de ordine si organizare. Doar in ro se trece pe rosu ca bivolul ca te astepti sa te fereasca toti..este echivalentul soferului care merge cu masina pe trotuar sau taie coloana…chestii de civilizatie pana la urma. Ca biciclist si sofer de masina cu tabla tare si 180 de cai sfatul meu este sa urmati o singura regula : respectul. Astfel frustrarile vor disparea..

    • Sigur nu era de la joint ? 😀

    • #171

      Respect? Pai cum cand mentorul nostru Guta ne invata: “sa moara dusmanii mei/ ca eu sunt mai bun ca ei” (sau ce plm are el ca motto…)

  65. Apropos de piste, a se vedea actiunea OPTAR cu privire la ele – optar.ro/analiza-pistele-pentru-biciclete-din-bucuresti.html

  66. “Doar in ro se trece pe rosu”

    o daaa.
    in franta (cel putin ca pieton) rosu inseamna “treci repede”
    in germania se trece pe rosu
    in california s-a propus o lege cum ca rosu sa insemne “verde intermitent” pentru biciclisti
    in NY alearga aia cu cursierele de mi-a crescut adrenalina de la iutub

    “numa in romania” este o mentiune a propriilor limitari mentale.

    • #174

      @animaloo : in ultimii 12 ani am locuit in franta, california+ny, irlanda, anglia si belgia. (mai mult de 1 an). Am stat mai putin, in general sub 1 an in germania, norvegia si macedonia.
      am un job oarecum incarcat politic si asta m-a tot tinut departe de casa. Da-mi voie sa te contrazic politicos. Nu, nu se trece pe rosu. Nicaieri. Faptul ca unii mai trec pe rosu nu justifica credinta ca sunt niste mega legi care fac “rosu” sa nu mai fie la moda.

      Repet mesajul in cuvinte ceva mai clare : te rog citeste “doar in ro se trece pe rosu” in forma urmatoare “doar romanii discuta daca e ok sau nu sa incalci o regula”. de asta si muriti de foame sau cu oasele sfaramate…pentru ca sunteti mai presus de reguli… restul este semantica si caterinca.

    • da. Nicaieri nu se trece pe rosu. Decat 😛 in Ro.

      najpa cu youtubu asta ca mai curata bullshitu www.youtube.com/watch?v=fVVwtzIPCfI&feature=related

    • iar aia cu muritul de foame si bicicleta, probabil in “munca ta cu incarcatura politica” exista o legatura intre nefolosirea masinii si foamea

    • #177

      @animaloo : maestre, eu am un film si mai lung cu Arnold care avea capul de fapt din metal..you know..in america umbla roboti pe strada si alte chestii pe care le vezi in filme. ok, este firesc sa-ti faci o parere despre cum este pe afara urmarind youtube. eu incercam sa-ti explic cum este in realitate in locuri pe unde eu am locuit..in fine.

      partea naspa e ca nu intelegi nimic. imi pare rau sa te anunt inainte de a fi notificat de propria viata ca esti usor pe langa. nu exista nicaieri in mesajul meu vreo legatura intre muritul de foame si bicicleta, esti doar tu prost. exista insa o legatura directa intre prosti si reguli..care suna cam asa : prostii nu cred in reguli, pentru ca se cred mari destepti… de asta nimeni nu face ce trebuie, ca “stie el mai bine, seful e prost, regulile sunt pentru fraieri, etc”.. intelegi ? daca e nevoie de un desen, pot face si asta, dar nu cred ca poate compensa tarele unei filozofii colective care ne-a facut pe noi, rrrrromanii sa ajungem niste muritori de foame, dar care stim noi mai bine, care este.

      si btw, caterinca ta cu iz de ironie de slobozia ma face sa mor de rusine ca am un job ok.. ma duc sa dau foc la parlament acum poate mai spal din nenorocire.

  67. Presupunand ca esti pieton si te scutura putin un biciclist… care desigur nici nu opreste sa te culeaga de pe jos (cum a zis cineva mai sus)… ce faci? Ii iei “nr de inmatriculare” si faci o plangere? Evident ca nu si de asta si profita biciclistii agresivi.

    • #179

      @eu: dar dacă ești pieton și-ți scapă alt pieton un pumn în figură ce faci, îi iei numărul de înmatriculare? Și dacă te ia unul pe capotă și merge mai departe clar o să ai numărul de înmatriculare.

    • Deci esti de acord ca e perfect justificabil ca biciclistii sa fie agresivi deoarece precedentul a fost creat de pietonii si soferii agresivi. Acuma inteleg cum ganditi astia agresivi pe 2 roti si dc exista o problema.
      P.S. Si eu ma dau cu bitza… si inca n-am ras nici un pieton de pe fata soselei sau pistei de biciclete.

    • #181

      @eu: cum ai tras concluzia că aș fi de acord cu agresivitatea?

      Tu te plângeai că bicicletele nu sunt înmatriculate și din cauza asta bicicliștii te pot agresa fără să sufere consecințe. Și eu ziceam că nici pietonii nu sunt „înmatriculați” și deci (conform aceleiași logici) te pot agresa fără să sufere consecințe. Vrei, deci, ca pietonii să fie și ei înmatriculați?

      Și apoi ziceam că în unele cazuri faptul că mașinile sunt înmatriculate nu te ajută cu mare lucru. Dacă șoferul nu oprește n-o să ai timp să-i iei numărul și nici eventualii trecători nu vor putea să o facă (până să întoarcă ei capul ăla deja e departe).

    • #182

      Cat de prost poti sa fii ca sa dea un biciclist peste tine? Am vazut oameni calcati de masini in parcari, dar n-am vazut niciodata pe cineva calcat de o bicicleta. Ce urmeaza, oameni calcati de invalizi in scaune cu rotile?

    • @Andrei Exista 2 commenturi in care “fetele” se plang de asa ceva…Una pe care 2 biciclisti au “tintit-o” intentionat -primul a ratat-o dar al doilea i-a “rupt fashu”… Si una cu mana rupta si soldul dislocat in parc de un biciclist care nici n-a oprit s-o culeaga de pe jos… Dar tu ai dreptate, ori sunt mincinoase ori sunt gashte si ar trebui sa stea pe lac nu trotuar sau parc.

  68. #184

    Eu semnalizez cand merg cu bicicleta si nu sunt batran.

  69. asta ne mai lipseste! sa plateasca biciclistii taxe ca sa ne scoata ochii cand sar de pe biciclete direct pe zebra – cand ajung pe ea si se dau pietoni impingatori de biciclete – ca ei platesc taxe. vreau doar sa respecte regulile de circulatie ca noi toti – cel putin ca mine….

  70. ca sa concluzionam: some girls are bigger then others….

  71. #188

    Intrebare: Un biciclist PE BICICLETA are voie sa treaca pe zebra? Sau trebuie sa se dea jos si sa traverseze?

    • #189

      Un biciclist daca e calare pe o bicicleta nu mai este pieton, deci la trecerea “de pietoni” trebuie sa treaca pe langa bicicleta.

    • eu cand ma dau jos de pe bicicleta ca sa trec zebra regulamentar, ma claxoneaza soferii…. zic ca-mi bat joc de ei, ca puteam sa trec mai repede zebra pe bicicleta… 🙂

  72. #191

    Eu n-am vazut o singura pista de biciclisti construita cu cap in Romania. Incep dintr-un loc total nepotrivit si se termina mereu prea devreme de un punct major al orasului.

  73. #192

    Ce agitatie e p`aci. Pe mine ma distreaza felul in care multi gasesc motive sa fie marlani. ” da ce, eu am inceput? nu te uiti la ala, la aia, la ailalti” ce, daca aia fac, fac si eu, sa moara veta , ce, eu is mai fraier?” Man, manilor, daca nu va respectati voi insiva, cum asteptati sa va respecte altul?
    O mica poveste-nu are legatura cu biciclistii, ci cu atitudinea si modul de gandire al romanilor: eram la iarba verde undeva la Dunare. Vin ceva angajati de la primaria comunei pe unde trecea dunarea respectiva si ne cere 2 lei de caciula/3 zile pt adunarea si strangerea gunoiului. Platim, chitanta, etc.. La plecare, din 17 insi, 12 au considerat normal sa lase toate gunoaiele aruncate aiurea pe acolo. Desi erau locuri din 1.5 in 1.5 km amenajate special pt depozitarea gunoiului facut de tristi..ahh, pardon, turisti. Ca ce, ei au platit.
    Mai stiu pe unii care arunca aiurea pe jos gunoaie, ca ce, ii platim degeaba pe maturatori? Daca n-ar fi ei sa faca mizerie, maturatorii aia saracii si-ar pierde slujba si rebu ar da faliment. Se gandesc la binele obstesc, ce stim noi…
    PS RRomania ftw!

  74. #193

    de acord cu tine cu mentiunea ca pe pista de bicicleta nu are ce sa caute o mama cu un carut + copil. e pista de biciclete, o lasi libera pt. bicicleta chiar daca esti mama cu un copil. dap, stiu, sunt cazuri si cazuri evident. uneori esti fortat ca pieton sa mergi pe pista de biciclete.
    personal ma dispera biciclistii care merg pe carosabil desi exista pista de biciclete, astora le-as da dupa ceafa pana invata sa deschida ochii.
    eu am prins si perioada cand ai mei au dat un test si au primit un “permis de bicicleta”, deh comunistii dracului au mai avut si unele idei bune. 🙂

  75. #194

    1. Trecutul aiurea pe rosu. Admit ca si eu o fac. Dar numai cand consider ca sunt safe (deci “tushti catre moarte”…mai rar) si mai ales cand nu am copila dupa mine. Bine, asta nu inseamna ca nu dau un exemplu prost altor copii. So, aici …point taken.

    2. Pistele de bicilisti…LOL.. banc prost. Pe peste tot ba sunt facute cu curu’ ba sunt pline de gropi, ba masini parcate ba pietoni care merg pe ele uitandu-se dupa….sexul opus, sau chiar au puse pe ele chioscuri (parca la Kogalniceanu e unul asa) In ce priveste intratul peste femei cu carucioare sau batrini pardon… d’aia am frine …sa le folosesc..dar si cand te trezesti ca il apostrofezi pe X ca merge pe pista destinata tie si el iti intoarce ceva de genul “da’ ce ba nu poti sa ma ocolesti” nu iti vine sa ii faci bicla guler ?

    3. Kamikadze bicilisti. Cacalau maria ta. Abar n-au prioritati, abar n-au semne, te trezesti cu ei in fata pe contrasens… praf si pulbere. Sa te feresti de asa ceva si pieton sa fii. Efectiv sunt “supermani”…evident, in imaginatia lor :))

    4. trecutul pe zebra pe bicla. Contrar opinii unui coforumist, si contrar oricarei logici am fost claxonat cand am trecut pe zebra pe bicla. Logica mea era : dat jos de pe fier, mers pe jos, urcat napoi pe fier x minute. Trecut calare direct pe fier x – destule minute sa merite. A nu, s-a gasit un gigi frunza verde sa ma claxoneze “de ce nu te dai jos” “ca sa trec mai repede, boule” a fost raspunsul meu. A se remarca limbajul ortodox.

    5. Ar mia fi multe de spus. Dar miine e o noua zi si trebe sa fim prezenti “la taraba”. Cu sau fara bicle.

    Sporuri

  76. biciclistii sunt cei mai periculosi din trafic!!! numai manevre ciudate fac pe sosea si extrem de periculoase..nu au habar de legislatie,nu le pasa de nimic si doar incurca traficul..

  77. Uite ca in Timisoara sunt piste pentru biciclisti si au reusit sa le controleze si agresivitatea :)) www.soacra.eu/pista-de-biciclete-in-romnia/

  78. @george: inteleg ce spui. si nu pot decat sa subscriu. cine nu a trait in strainatate (in tari in care societatea civila este functionala), nu poate intelege despre ce vorbesti tu. intr-o societate functionala (de oricare tip, dictatura, democratie) nu se pune la indoiala baza, regulile pe care sint cladite.
    noua ne place sa zicem ca avem un stat democratic. si ne dorim sa credem ca avem si un stat de drept. insa democratia la noi este prost inteleasa. noi ne-am impotmolit la liberatarea si drepturile personale si am pierdut lectia de responsabilitate sociala. si nu avem din pacate un stat de drept. nu avem un stat care este in stare sa aplice legile conform legislatiei in vigoare, in mod echidistant pentru toata lumea. atata timp cat in Romania legile sint aplicate doar la “fraieri” (cetateni fara influenta politica sau financiara), societatea civila nu va putea evolua.
    si atata timp cat oameni ca si tine, cu o viziune coerenta despre cum ar trebui sa functioneze o societate, traiesc in strainatate si nu in Romania, nici nu are cum sa se schimbe nimic. ne lipsesc modelele ca si tine…

    • pacat ca “din traitul afara” nu a vazut decat niste parti.

      Dar voi continuati sa credeti ca in afara regulile sunt respectate 90% (sa nu zic 100% ca nu va consider chiar atat de prosti).

      *prin faptul ca in afara nu se respecta regulile nu inseamna ca eu am un alibi. Faptul ca eu fortez limitele, uneori trecand peste ele, dar cu risc 0, este datorat doar mie.

    • @animaloo: tu nu fortzezi niste limite, animaloo-le, tu incalci niste reguli… si problema este ca in tara asta mai sint milioane ca si tine, care doar forteaza limitele, cu risc zero.
      astia ca si tine spun la “am furat din magazin”: “am luat din magazin”.
      sau spun “am luat de la servici un CD-R” cand de fapt fura de la lucru un CD-R, sau se lauda “am facut rost de programul xy de pe internet” cand de fapt downloaduie un soft piratat s.a.m.d!
      Asta inseamna pentru tine si cei ca si tine ca “iti fortezi limitele, trecand peste ele, cu risc zero…”

  79. #201

    Tu stii diferenta dintre bikeri si biciclisti?

  80. #202

    Bun. Ii voi exclude de aici pe imbecilii care au spus ca ar intra cu masina intentionat in biciclisti si pe imbecilii care ar intra intentionat cu bicicleta in masini (desi asta nu a scris nimeni inca; dar, mai stii?). Excluzandu-i pe acesti imbecili, observ (din ce am citit pe arhiblog) ca mai toti soferii stiu ca biciclistii sunt imbecili – stiind acest lucru, inseamna ca soferii sunt foarte atenti cand dau de biciclisti in trafic. Logic, nu? Si am mai observat ca mai toti biciclistii stiu ca soferii sunt imbecili – ceea ce inseamna ca sunt la randul lor foarte atenti cand dau de soferi in trafic. Logic. De unde rezulta ca ambele parti ar trebui sa fie la fel de imbecile pentru a avea loc un accident.

    • #203

      E pe net un video cu unu care, in semn de protest, intra intentionat cu bicicleta in masinile parcate in calea lui. Mare om, mare caracter! :))

  81. la noi inca sunt toleranti biciclistii. sa vezi cate apostrofari iti auzi in austria daca te trezesti mergand pe pista de biciclisti. inclusiv in locurile unde e pe trotuar pista respectiva.

  82. #205

    Pt Tontii cu covrig in mana , mai rapandulelor unde scrie ca e musai sa ma dau de pe bitza cand trec pe zebra ?. Sa incerce vreun sofer sa faca ceva niznai-uri cand trec pe zebra ca in parbriz ii plantez bicicleta

  83. Inteleg ca articolul lui arhi trebuia sa incite la discutie, dar raspunsurile celor care au picat in plasa ma intristeaza enorm.

    Intamplarea face ca locuiesc de un an de zile intr-un oras in care e anormal sa nu ai bicicleta. Initial am refuzat sa imi cumpar una, stiind prea bine ca nu am aptitudini pentru asa ceva. In cele din urma am cedat si, de vreo doua luni, fac eforturi sa o folosesc in fiecare zi. Nu imi este usor, pentru ca nu am pedalat niciodata in trafic pana acum. In Romania, in general, nu privim bicicleta ca pe un obiect util, un mijloc de transport, ci ca pe o sursa de distractie.

    Inca fac boroboate in trafic, inca mai am multe de invatat, dar cam toti soferii de aici sunt si biciclisti, ceea ce ii face extrem de atenti si de rabdatori. Nu am fost claxonata niciodata, nu mi-a taiat nimeni calea. Soferii pastreaza distanta pentru ca sunt constienti de limitarile unei biciclete si de pericolele ce pot aparea. Oricand – o groapa cat de mica, o frunza uda, un dezechilibru – si te poti trezi cu biciclistul gramada in fata ta. Si atunci ce faci? Mai conteaza care a fost motivul daca il iei sub roti? Nu stiu daca vreunul dintre bravii comentatori de mai sus si-a pus astfel problema in timp ce isi conducea masina spre serviciu.

    In ceea ce-i priveste pe biciclisti, ar trebui sa tina minte ca o masina cantareste cam o tona, e facuta din metal dur, e dotata cu ceva ce se numeste unghi mort, iar spatiul de franare nu e neglijabil. Restul vine de la sine.

    Ca pieton, am invatat sa privesc mereu peste umar cand fac un pas la stanga sau la dreapta. E un obicei bun.

    Intr-un oras dominat de biciclisti, e incredibil cat de repede inveti sa ii respecti. Nu zic ca e ok sa iti asezi dimineata copiii intr-o roaba de lemn legata de o bicicleta si sa ii cari prin ploaie la scoala. La noi nu ar functiona, nu face parte din cultura noastra. Dar e placut sa pedalezi 10 min spre scoala/birou decat sa iti tocesti pantofii jumatate de ora pe jos, sau sa te inghesui in autobuz. Ma gandesc ca poate as fi fost un copil mai sanatos si fericit daca as fi mers cu bicicleta la liceu, decat sa blestem ca iar am ratat troleibuzul la mustata. Dar noi suntem prea ingamfati sa deschidem ochii si sa intelegem ca se poate si altfel, ca altii au testat sistemul de generatii si functioneaza.

    Din pacate, cat timp traficul e un fel de competitie – cine e mai smecher si mai rapid, care pe care prinde – circulatul prin oras ramane o activitate extrem de stresanta si neplacuta, atat pentru soferi, cat si pentru biciclisti.

  84. #207

    Cand vedeti ca merg vreo 3 – 4 vaci si inca vreo 3 – 4 idioti in paralel pe trotuar si mai este si pista de biciclete , latimea trotuarului fiind de 4 metri fara pista de biciclete , sa nu ii sperii sau sa dai peste ei cu bicicleta ?
    Unde ii pista de biciclete facuta sa fie doar pentru biciclete si unde nu soseaua
    Dar nu in romania romanu trebe sa fie nesimtit nu conteaza cu ce se deplaseaza bicicleta, masina, pe jos trebuie sa aibe 2 metri in stanga si in dreapta in caz ca face vreo echiva sa nu-i pice cumva un cacat de cioara in cap sau poate bate vantu putin mai incet pe pista de biciclete si nu ii ingreuneaza asa tare inaintarea la pas

  85. #208

    Bai fratilor , tind sa cred ca uni dintre voi sunteti retardati , cum puteti sa vorbiti de carnet pe bicicleta , (app de cel care spuneade carnet) Ba idiotule , poate ai varsta sau poate o sa o ai la care vrei un copil , fitu / fita de 4-5 ani o sa zica “tati tati vreau bicicleta” tu ce o sa’i spui “Nu Cristina , trebuie sa iei carnetu mai intai , n’ai voie sa te plimbi” voi care sustineti ideea cu carnetu legislatia pe bicicleta sunteti niste retardati mintal sau niste cocalari plin de ei pe ideea”nu dom’le eu am masina eu sunt smecher” esti un cacat nu un smecher