(Scris de Tatiana Neamţu)
Motto: Vezi să scrii la obiect nu începi cu înflorituri gen “era o zi frumoasă de iulie şi mă îndreptam spre Deltă…” (citat Seniorul)
Aşadar – fără înflorituri – faptele cu rugămintea de a comenta dacă aveţi vreo idee:
Accident pe A2, la volan prietenul surorii mele într-o Skoda Fabia, loveşte din spate pe un nene cu Loganul aflat pentru prima dată pe autostradă (după cum a şi declarat) care a considerat necesar să se oprească pentru că a văzut un poliţist care dirija intrarea de pe centură pe autostradă. Poliţistul disperat face semn să plece loganului, nenea nu s-a mişcat. Skoda loveşte după ce frânează de la aprox. 70-80 la oră Loganul, din spate. Poliţistul a făcut procesul-verbal de constatare stabilit vina la loganul din faţă care a oprit nejustificat; vinovatul a fost de acord şi şi-a asumat vina; oprise pentru că “s-a emoţionat” că l-a văzut pe poliţistul care nu avea treabă cu el.
Maşina dusă pe platformă în Bucureşti la un centru de service agreat de Astra unde era încheiat RCA-ul. Din discuţii s-a sugerat că Astra depune o sumă de până în 6000 de lei în contul păgubitului şi restul rezolvă service-ul cu Astra direct.
Astăzi la constatare se spune că vor trece cel mai probabil daună totală, dacă nu vor considera că e fraudă (fiindcă a fost cel care a lovit din spate). Fraudă cu proces-verbal întocmit de poliţistul care-a fost martor ocular?
Maşina: Skoda Fabia din 2001 cumpărată în iulie 2013 cu 2500 de euro. Accident în august 2013.
Apoi la service s-a mai sugerat că se pot înţelege (păgubiţii) cu Astra ca după ce constată că trebuie daună totală să le dea maşina să o repare în regie proprie.
Treaba e aşa: dorinţa nu e de daună totală, ci de reparare a maşinii prin RCA, deşi e clar că piesele noi de Skoda sunt mai scumpe decât valoarea de piaţă a maşinii. Dacă e să fie daună totală pentru că asta e legea e ok, dar cum se poate evita ca păgubita (maşina e a surorii mele) să se aleagă cu o sumă mai mică decât a dat iniţial pe maşină şi fără maşină.
Care ar fi paşii de urmat pentru a evita asta?
NOU
la dauna totala masina se evalueaza in functie de vechime si uzura, si proprietarul primeste banii respectivi. evaluarea poate fi contestata in instanta.
nu iti schimba nimeni piesele la o masina din 2001 cu piese noi in 2013 daca avaria este grava.
scuzele mele daca vorbesc prostii.
NOU
In general nu se ajunge la instanta, asiguratorul pluseaza cate putin pana te vede ca esti cat de cat multumit. Insa intotdeauna se poate mai mult:)
NOU
Dacă are procesul verbal de la polițist ăia de la Astra n-au ce comenta că-i fraudă.
Ăia de la service încearcă să facă diverse măgării. Păgubitul tre’ să stea pe poziții și să nu accepte în dosarul de constatare de la Astra altceva decât remedierea pagubelor. Amenințările cu un avocat fac minuni.
NOU
Eh, Meeku, tocmai asta e problema mea: soră-mea e tânără şi naivă, nu poate lupta cu ăia de la Astra 🙁 Şi nici prietenul ei…
NOU
Are dreptate Meeku, si apoi, ca ea nu poate sa se ia de guler cu aia de la service inteleg (fata tanara, naiva, etc), dar daca nici prietenul ei nu intra un pic in ei..
NOU
auzi, cum l-a lovit nenea ala cu loganul pe celalalt, din moment ce el stationa nejustificat?…
societatile de asigurari -de pretutindeni- au propria lor scara de valori, facuta pe masura lacomiei porcesti de care dau dovada in fiecare milisecunda a existentei lor nefaste. poate politia sa jure de 7 ori ca esti nevinovat, scrie si in proces-verbal, asiguratorii pot in continuare sa-l scoata vinovat pe asigurat. daca nu-i convine asiguratului, n-are decat sa se judece cu asiguratorul.
zic sa luati banii, atat cat va da asiguratorul, si daca aveti chef de tribunale, il dati in judecata pe loganist – asta daca nu si-a pus deja gatul in ghips si va cauta el sa va dea in judecata pentru vertebre cervicale deplasate si cosmaruri care il impiedica sa mai traiasca normal.
NOU
bre aurache, ia reciteste matale sa intelegi cum s-a intamplat de fapt.
unde-i lege nu-i tocmeala. Daca organu’ a hotarat ca omu’ nu e vinovat, apoi asa e. Cel mult, ala cu loganu’, poate sa conteste procesul verbal in instanta. Depinde foarte mult de ce e scris acolo si ce a fost constat si semnat…
NOU
da mah, citisem in fuga si mi-a iesit “lovit din spate de un nene”.
dar dupa cum vezi, pe aia de la sigurare i-a durut la 2 metri in spate de raportul politiei, ba au mai avut si tupeul sa zica “frauda nenica”.
legea se aplica in materie de amenzi, chestii penale, suspendat permisul, etc, si in rest, cand e vorba de biznis, e optionala…
ala cu loganul e vinovat dpv al legii circulatiei, desi si acolo, poa’ sa zica sus si tare “aveam o defectiune la motor, s-a oprit masina, ce era sa fac?”
in rest, nu-l opreste nimeni sa-l dea in judecata pe asta care l-a busit din spate, pt vatamare corporala. depinde de cati bani e dispus sa cheltuie – probabil nu prea multi, ca are doar logan, dar ia sa fi fost un printisor cu audi si tupeu…
NOU
In mod normal, si daca o considera dauna totala (prin prisma economiei situatiei, e.g. reparatia cu piese noi e mai scumpa decat valoarea de piata a masinii) ar trebui sa recuperezi minimum valoarea de piata a masinii, recte 2500 eur (give or take). incercati sa luati banii de dauna totala si sa reparati masina in regie proprie – se practica, si e chiar ok. asta daca flacaul (driverul surorii tale) nu are talpa grea si l-a luat pe nenea “prima data pe autostrada” (btw, nu inteleg relevanta) cu suta…
NOU
daca ceri masina inapoi dupa dauna totala, se scade contravaloare epavei din suma platita. aici te pot arde urat.
NOU
ignora comentariul meu de mai sus, faceam confuzie cu o manevra de la casco.
NOU
@user Tu citesti pe net si ne dai aici noua solutii, apoi citesti in alta parte si iti dai seama ca nu e ok ? 🙂
NOU
Tatiana,
Eu am patit ceva asemanator, tot pe autostrada, dauna totala, vinovatul avea asigurarea tot la Astra. Mie mi s-a intamplat acum vreo 3 ani:)
La mine nu au indraznit sa ciripeasca pentru a a fost si cu victime( leuziuni usoare, dar tot se considera accident cu victima).
Atunci aveam un Opel Astra G din 2000(cam aceesi valoare de masina ca a ta).
1. Am mers la Astra si am facut dosarul. In catalogul lor masina costa 13k~ de noua dar ei mi-au spus ca maxim pot sa imi dea vreo 3000 daca o repar si 2200 daca o dau dauna totala.
2. Am ales sa o dau dauna toatala(chiar daca o repari aia nu mai e masina de incredere) si i-am amenintat ca ma duc la CSA daca nu maresc suma pentru dauna.
3. Am fost la CSA, am facut plangere si am obtinut 2700 de euro plus epava pe care am vandut-o cu 1100 euro(am descompletat cateva chestii si apoi am vandut-o ca atare). Motorul mergea, airbag-uri intacte, calculatoare etc.
Eu dadusem pe masina 6200 acum vreo 4 ani jumate dar nu prea se tine cont la asigurari de valoarea de pe factura.
Atunci cand iti va face evaluarea la masina sa le spui sa puan toate optionalele(AC, ABS, geamuri electrice etc.)
In ziua de astazi imi e greu sa cred ca o sa iei 2000 de la asigurator, mai ales de la astra
NOU
ce fain, de 20 de ani vrem autostrazi si acum cand avem 3 kilometri circulabili habar nu avem cu ce se mananca. daca nu emigram acu’ 17spe ani mai emigram inca o data
NOU
Valoarea curenta de piata a masinii se calculeaza de la “pretul de nou” (chiar asa se cheama), peste care se aplica niste formule (ani, kilometri, accidente anterioare, numar proprietari etc).
Nu ai cum sa obtii rambursarea unor reparatii care sa coste mai mult decat valoreaza masina, conform calculului de mai sus. Ce se poate face este sa iti dea in mana valoarea de piata, dupa care sa rascumperi epava de la ei (daca nu gresesc, evaluarea implicita era 10% din valoarea de piata) si sa o repari in regie proprie.
Nicio instanta nu o sa iti calculeze ea valoarea daunelor, respectiv sa spuna ca “nu e, dom’le, de-ajuns, mai dati”. Formulele alea se stabilesc de catre CSA (Comisia de Supraveghere a Asigurarilor – acum cred ca au facut-o pachet in ASF) si instanta nu are autoritatea sa le conteste. In plus, mai ai bataia de cap si cheltuiala cu avocati, infatisari etc – in conditiile in care firma de asigurari are, cel mai probabil, avocatul ei (care ia salariu indiferent daca freaca menta sau merge la procese, deci au tot interesul sa il puna la munca).
NOU
Comisia de supraveghere a asigurarilor – nu glumesc, din experienta va spun ca isi fac treaba. Insa doar daca ti-au incadrat gresit automobilul cei de la asigurari – si cam o fac(adica stare satisfacatoare -asa procedeaza toti, chiar de ai masina noua- si nu medie sau buna, in raport cu nr de km parcursi pe an. adica sub 10.000 – buna, 40% despagubire din pretul de catalog, intre 10-15.000 – medie, 25 % despagubire din pretul de catalog din 2001, iar daca are peste 15.000 km/an in medie, atunci doar 15%)daca e dauna totala, din asta mai scazi 25% valoarea epavei si ai suma de primit.
NOU
Deci e 25% epava, nu 10%. Mersi de corectura.
NOU
Citi ani trebuie sa treaca pina invata romanii sa circule pe autostrada?
NOU
cam tot atatia pana cand societatile de asigurari nu vor mai umbla cu gainarii
NOU
Rolul unei societati de asigurare este sa colecteze cit mai multi bani si sa dea inapoi cit mai putini.
NOU
eu tot nu inteleg cum l-a scos politistul vinovat pe ala din fata. Daca lu’ ala i se oprea motoru si ramanea de prost in mijlocul strazii, tu din spate nu opresti? Adica, nu vad relevanta faptului ca politistul ii facea semn sa mearga inainte.
NOU
Nu a respectat semnalul politistului. Daca se oprise motorul,trebuia sa aiba avariile pornite.
NOU
si totusi…eu nu inteleg ceva…adica ala cu loganu nu respecta semnalul politistului (pana aici e totul clar) dar….ala cu skoda intra in el cu destula viteza astfel incat sa-si faca dauna totala (ceea ce inseamna o distanta destul de mare sa capete viteza aia) ?!!?…adica plm…a zis politistul sa-i dau si eu ii dau “in zid” ca asa a zis ala?!? o depasire, ceva…un tras mic de volan…o “ceva” sa-l ocoleasca!?!?..nimic nimic?!
NOU
ăla din spate a frânat de la 70 la oră. Daună totală înseamnă atunci când reparaţia maşinii costă mai mult decât valoarea maşinii pe piaţă.
Dauna nu e chiar totală: airbagurile n-au sărit, e şifonată capota, uşor fisurat parbrizul, cutia de viteze blocată şi ce-o mai fi pe sub capotă, fără motor.
NOU
pe autostradă cel mai bine e să nu tragi de volan, dacă trăgea stânga de volan mureau pentru că ceilalţi circulau cu viteză foarte mare, dacă trăgea dreapta de volan îi omora pe poliţişti.
NOU
Iti lipsesc date sa faci reconstituirea. 🙂
NOU
“Accident pe A2, la volan prietenul surorii mele: lovit din spate pe un nene cu Loganul aflat pentru prima dată pe autostradă (după cum a şi declarat) care a considerat necesar să se oprească pentru că a văzut un poliţist care dirija intrarea de pe centură pe autostradă. Poliţistul disperat i-a făcut semn să plece, nenea nu s-a mişcat. Impact.”
ok, acum e clar…din asta de mai sus se intelegea ca ala opreste, politistul ii face semn sa plece, ala nu pleaca si cel din spate il loveste…nu ca atunci cand a oprit la si “pupat”
NOU
păi dacă nu m-a lăsat Arhi să scriu cu înflorituri :(( că eu explicam în detaliu şi ce vorbeau în maşină cei doi dacă era :))
NOU
Cel din faţă a fost de acord cu constatarea amiabilă. A recunoscut că el circulă numai cu bicicleta, că este prima dată pe autostradă şi că “s-a emoţionat” când a văzut poliţistul [care poliţist era cu spatele la el şi s-a-ntors când a văzut că ăsta opreşte…]. Poliţistul oricum a fost în stare de şoc pentru că dacă cel din spate (cel cu paguba) nu avea prezenţă de spirit şi trăgea dreapta poliţistii erau good bye acum.
Deci procesul-verbal s-a făcut de poliţist, dar cel vinovat a fost de acord că a fost vina lui şi a dat asigurarea etc. S-a scos din Codul Rutier prevederea conform căreia cel din spate e vinovat no matter what…
Pe mine ce mă interesează este cum procedează o femeie de 25 de ani [proprietara maşinii] – cam naivă – în faţa Astra la momentul de faţă. EU ştiu cum aş proceda. Dar eu nu-s în Bucureşti.
Înţeleg şi eu că nu e normal ca maşina să coste 2500 de euro şi reparaţia ei să fie mai mult de 2500 de euro.
NOU
Si cum anume ai proceda ca acum m-ai facut curios ?
Si nu, nu fac bâzã, dar poate aflam ceva nou. 🙂
NOU
E singuru’ mod in care poti sa mentii primele de asigurare la un nivel acceptabil. De curiozitate (nu am timp sa caut acum), cat costa RCA si casco pentru Skoda cu pricina?
Exemplu nemtesc: VW Polo GTI din 2000, 130.000 km, stare excelenta; prima de asigurare totala este vreo 700 de euro anual, cu bonus de 40%. Deci prima full este undeva la 1200 euro/an – din astia, vreo 500 ar fi RCA-ul si 700 casco. Pretul de nou al masinii a fost undeva la 20.000 euro, valoarea de piata acum este undeva la maximum 4000 de euro. Carevasazica, asigurarea pe un an (fara bonusuri) e cam 30% din valoarea masinii.
Daca respectam aceleasi proportii, probabil valoarea de piata a Fabiei din articol ar fi… vreo 1500-2000 de euro (presupunind ca proprietarul da o prima totala, fara bonusuri, de 4-500 de euro anual)?
NOU
Ai grija la incadrare. Acum doi ani am fost implicat intr-o chestie cu daune totale si rani usoare. Masina a fost incadrata din start mult sub pretul de catalog. Ca sa iti faci o idee era o fiesta, 4 usi, diesel in varianta maxim de echipare. Care a fost incadrata la un pret la care in anul respectiv se vindeau fiestele pe benzina in doua usi si cu aer conditionat.
NOU
şi cum trebuie să am grijă? normal că ei o încadrează mult sub, eu ce pot face să previn asta?
NOU
verifica cat a costat masina initial.
Daca masina e de aici stii exact cat ai dat pe ea. Daca e adusa de afara, cei de la reprezentanta or sa faca pe mortul in papusoi….ca nu e masina de aici ca ei nu stiu…etc
Cauti un nene de la service si ii dai VIN -ul de acolo obtii configuratia exacta, care poate diferi de una pentru masinile vandute in romania. Apoi faci un mail la Skoda, germania, olanda, belgia sau de unde iti spune VIN-ul ca e masina…le trimiti specificatiile exacte ale masinii si ei iti trimit pretul de achizitie.
IN cazul meu diferenta dintre pretul de pornire propus de ei si cel real era de vreo 2800 de euri
NOU
In cazul in care se constata ca e dauna totala, masina se evalueaza luandu-se pretul de cataloga si scazandu-se in fiecare an un procent din pretul masinii de noua, parca 10% anual. Odata ce-ai ajuns la suma la care e evaluata masina vei lua cu 15% mai putin pentru simplul motiv ca tie-ti va ramane veşca. Veşca fiind masina avariata.
NOU
deci (2013 – 2001) * 10 = 120%. tre sa le dai bani? oh shit oh shit oh siht…
NOU
@semeketh, tu nu esti prea inteligent nu-i asa? Altfel ai fi priceput ce-am spus eu acolo. Si anume ca daca o masina coasta 10.000 de euro, dupa primul an ea va fi evaluata la 10.000 – 10% = 9.000. In al doilea an uzura masina va fi de 10% din valoarea ei la inceputul anului, si anume 9.000 – 900 = 8.100. In al 3-lea va fi evaluata la 8.100-800 = 7.300. Banuiesc ca te-ai prins, daca nu promit sa-ti fac si-un desen.
NOU
@rca: pai zisasi “un procent din pretul masinii de noua”. Ce sa inteleaga semeketh?
NOU
rca, puiule, te asigur ca sunt mai putin prost decat tine.
am inteles ce vroiai sa spui. doar am semnalat o greseala de exprimare. daca ai fi fost in posesia unui neuron functionabil ai fi observat si din cometariu lucrul asta.
NOU
deci 2500 de la asigurator + epava?
Eu zic sa ia banii si sa isi cumpere una mai noua sau sa dea avans pentru una noua de tot
NOU
🙂 Da, că fain ar fi aşa. Cine zice că ia 2500 de la asigurător?
2500 Euro a costat maşina second în iulie 2013 (accidentul fiind în august.. 2013).
Asigurătorul dă cât evaluează contabilitatea lor şi FĂRĂ epavă. Că să primească epava e doar sugestia service-ului să “se-nţeleagă” cu Astra să le lase epava.
Or, eu nu vreau “înţelegeri”, eu vreau să ieşim cât mai corect din asta, ideal ar fi cu maşina reparată şi toată treaba bună. Scopul nu e să ne îmbogăţim, dar maşina a fost cumpărată cu eforturi şi acuma să te trezeşti că pierzi şi banii daţi şi să n-ai maşină… ghinionul lumii să faci accident stupid pe autostradă cu un moş de 60 de ani care-a ieşit prima dată pe autostradă…
NOU
2500E cu tot cu taxa sau fara?
eu zic intai sa asteptati sa vedeti care este oferta alora de la Astra.
Scopul nu este sa va imbogatiti, ci, cu ceva noroc sa puteti sa va luati o masina mai noua.
NOU
@anatati Oare nu am inteles eu corect ? Nu mi se pare corect sa opreasca “epava”, adica pe ce baza si cu ce drept ?
Ei ar trebui sa te despagubeasca.. ca o fac mai putin decat trebuie asta e altceva si cum zicea cineva mai sus poate se poate obtine un scor mai bun cu “forumurile superioare”, adica aia de la supravegherea asigurarilor.
NOU
@animaloo, era o bijuterie maşina aia, serios acuma din 2001 2001, dar se mişca şi era mai bine închegată decât Loganul meu NOU din 2007 🙁 Mie personal mi se rupe sufletul. 2500 de euro a costat ea preţ final (în iulie 2013), Astra nu a spus că dă tot atâta; ei dau cât le evaluează lor contabilitatea. Şi bineînţeles că nu vor evalua la 2500 :)))
NOU
1. Politistul constata (nu decide) dar se poate si insela iar procesul-verbal se poate contesta de catre asigurator.
2. Mai mult ca sigur ajunge la proces, am mai vazut cazuri similare.
Eu o sfatuiesc pe sora ta sa faca rost de o mie de euro si sa discute ACUM cu un avocat.
Nici un cuvant in plus cu pagubitul, iar cu Astra si cu service-urile NUMAI in scris.
NOU
janel, mulţumesc, cam aşa “simt” şi eu lucrurile.
Poliţistul a constatat, vinovatul e de acord şi-a asumat vina. Astra poate contesta pe baza a ce nefiind la faţa locului…? Foarte adevărat însă că astra vor face orice ca să nu plătească…
Şi un proces merită? 1000 de Euro avocatul e jumate din maşină 🙂
NOU
Da, este dreptul societatii sa priveasca cu suspiciune procesul verbal. Pune-te in locul lor: in general vina este a celui care loveste din spate, in special pe autostrada, statistic vorbind.
Da, merita sa dea banii astia, pentru ca ii va recupera cu siguranta. In plus, ea acum trebuie sa repare doua masini daca nu ma insel.
NOU
Nu. Nu. Doar maşina ei. Loganul nici nu e şifonat decât puţin bara şi oricum nenea n-a avut pretenţii, a admis că e vinovat, a dat asigurarea, a semnat procesul-verbal and goodbye.
NOU
Probabil va fi dauna totala. In cazul asta valoarea masinii se calculeaza dupa niste tabele cum ziceau cei de sus. Epava se introduce in sistemul de licitatii epave acolo se va licita o suma pentru ea. Dupa incheierea licitatiei proprietarului i se va comunica care e suma licitata. Proprietarul poate decide sa primeasca epava si i se va da diferenta intre suma asigurata si valoarea licitata a epavei.
NOU
Se mai poate încerca de exemplu să căutăm un alt service? Mi se pare foarte ciudat cum a stabilit Astra că “s-ar putea să fie daună totală” ÎNAINTE de a şti devizul clar de la service, doar aşa pe observaţii… În acelaşi timp e foarte adevărat că ei au experienţă pe cazuri din astea…
NOU
e simplu o sa iti dea cam 1100-1300 EUR (daca ai noroc) pe masina DOAR DACA aveti procesul verbal facut de politist si cu foita de reparatii/etc.
E o suma prea mica ca sa fie contestata de asigurator.
Daca ai fi avut casco era mult mai simplu ca faceai pe regres si iti luai valoarea direct asigurata din casco – 10%.
Insa fiind pe rca valorificarea masinii se face dupa vechime, uzura si pret de nou.
Ori daca ea fost 10.000EUR in 2001, peste 12 ani cat sa mai fie?
Nu se merita in nici un caz avocati si alte balarii suma fiind prea mica ca sa merite la final.
Iar in cazul de fata pe rca nu ii doare cat ai dat tu pe masina in 2012, ea in mod sigur nu mai valoreaza atat decat pentru proprietarul vechi si pt tine. Daca dadeai 20.000EUR pe ea ce ai fi vrut sa iti dea rca-ul 17k ? :))
NOU
Maşina a costat de la un dealer din România în iulie 2013 (adică acum o lună) 2500 de euro, fiind adusă în luna iunie în ţară.
NOU
Ana, acea evaluare de 2.500 de euro e data de piata, nu de niste calcule care iau in considerare un anumit procent de uzura an de an. Ca atare, da, in unele cazuri oamenii iau mai putin decat au dat pe masina iar altii iau mai mult.
NOU
Anatati,
sora ta este la Bucuresti, este cam “tanara si naiva”, prietenul ei la fel, dar tu incerci sa o ajuti discutand problema pe arhiblog?
:-))
NOU
De fapt Cetin a încercat să ajute că l-am tot bâzâit cu întrebări până a decis să vedem ce mai ştie lumea 🙂 Iar eu la vârsta ei aveam deja familie şi lucram de 4 ani. Acuma ce să-i fac, să las tot să mă duc la Bucureşti să mă cert cu Astra? Some people grow up the hard way.
NOU
Anatati,
atata timp cat sora-ta NU are o problema de sanatate grava, care sa o puna in imposibilitatea de a se informa si de a lua decizii in viata singura, nu inteleg de ce ar trebui tu sa te stresezi sa o ajuti intr-o situatie care oricum va fi asa cum reuseste EA sa o rezolve, cu sau fara “ajutorul” tau.
tu vrei sa o ajuti pentru ca este “tanara si naiva” si ti-e frica sa nu fie fraierita si sa nu obtina “maximul” posibil dintro situatie nashpa?
cum te astepti tu ca ea sa se maturizeze, daca tu incerci sa-i rezolvi problemele, oferindu-i incredere ZERO?
asta-i una.
mai spune-mi te rog, cum te astepti tu sa primesti sfaturi utile respectiv o consiliere corecta, daca prezinti un caz pe care si tu l-ai auzit dintro alta sursa (oricat de apropiata sau credibila ti s-ar parea tie)?
nu ti se pare macar putin naiva, toata actiunea asta?
zic si eu.
NOU
i-am zis aceleasi chestii si eu, nu ajungi nicaieri cu ea, am abandonat
NOU
Hary, da’ tu de ce “evaluezi” fără să ştii toate datele problemei? De unde ştii dacă mă sună sau nu de 10 ori pe zi? Şi ce să facă o soră mai mare? Numa’-ntreb ca să-mi fie clar cum ar trebui să procedez. Valabil şi ptr. Cetin.
Iar astăzi de pe blog am aflat că oricum o dai tot rămâi la mâna lor, dar dacă eşti suficient de puternic e posibil să obţii o valoare mai mare la dauna totală. Ceea ce nu e cazul la noi.
Altceva ce era să obţin de pe arhiblog: păreri de la cei care au trecut prin astea. Le-am aflat.
PS: mie tot timpul mi-a folosit Arhiblog, am experienţă îndelungată pe tema asta 🙂
NOU
Anatati,
eu am zis, tu ai citit.
mai departe e treaba ta…
NOU
@bitpsychobyte
nope, era 12 noapte (parca) ma uitam la stargate dupa 4 beri, si reply-ul ala era pentru un post mai jos, nu pentru postul la care am dat reply (un post cu recuperarea epavei de la firma de asigurari), si oricum ma gandeam la casco cu licitatii nu la rca, pentru ca ramasesem pe ideea ca se repara pe casco fiindca i-a intrat in fund, deci el ar fi fost de vina… nu pot sa regandesc procesul de azi noapte, ca nu am berile la bord :).
primul reply cel corect, era referitor la ceva general referitor la asigurari si dauna totala, proces prin care am trecut la masina parintilor si il cunosc destul de bine. din fericire la momentul respectiv am ramas si cu epava care nu era chiar epava, si cu ceva bani care ne-au permis sa luam un alt ford k (sh). ideea cu care am ramas de acu 5+ ani, era ca nu ai cum sa ii obligi sa iti repare masina daca e vheche si piesele noi costa mai mult decat evaluarea, doar poti sa negociezi la sange dauna totala.
chestia cu casco era prin cunostintele generale care le adunasem tot prin perioada aia. dupa ce l-am scris am redigerat textul si mi-am dat seama ca nu prea avea oricum sens in cazul de fata, de aia am si scris sa fie ignorat postul.
nu ma amuza sa caut pe net in locul persoanei respective.
NOU
Asigurarea nu a comentat la faptul ca cel ce conducea nu era proprietarul masinii?
NOU
De regulă n-am auzit nicio societate de asigurări să comenteze la asta, dar norocul e că aveau procură pentru că urmau să plece şi-n Bulgaria… 🙂
NOU
in romania rca-ul e pe masina, nu pe sofer
NOU
La casco mai baga pastile rasuflate cu “alt sofer decat cel din acte”, dar doar la companiile fantoma, la RCA nu am auzit de asa ceva.
NOU
Aici e pe masina si sofer.
NOU
Pe scurt, esti la mana lor. Nu ai ce face, asta e Romania, o jecmaneala totala. Eu zic ca n-are rost sa te enervezi.
NOU
Same here. Nu va faceti iluzii desarte.
NOU
Singura variabila in toata discutia este valoarea de nou de la care se face calculul despagubirii( in cataloage sunt 100 modele de Fabia). Constantele sunt data primei inmatriculari, data evenimentului si numarul de km la bord . In functie de toate astea se calculeaza valoarea reala(VR) si valoarea maxima de despagubire(VMD). VMD= 75%* VR. Daca devizul de reparatie depaseste VMD dar este mai mic decat VR se poate opta pentru reparatie sau incasarea VMD. Daca este mai mare decat VR se incaseaza VMD si ramane si cu epava. Deci singurul scandal poate aparea la stabilirea valorii de nou.
NOU
Alte discutii de genul: cat am dat eu pe masina, licitatii la epava … nu isi au rostul.
Procesul verbal nu il poate contesta societatea de asigurare. Societatea de asigurare insa are dreptul sa faca propriile investigatii timp de 90 de zile de la data anuntarii daunei. Dupa 90 de zile trebuie sau sa plateasca sau sa respinga dosarul. Daca se respinge, abia atunci isi are rostul un avocat.
Cam atat.
NOU
Da 🙁 Mulţumesc.
NOU
Daca iti e de ajutor trimite mi pe mail o copie dupa talon, numarul de km, data accidentului si iti calculez un VMD corect. Daca ai si un deviz de reparatie iti spun cum sa abordezi problema.
NOU
Da, îţi trimit pe e-mail mâine. Mulţumesc!
NOU
Anatati, cand ai orice fel de problema, intreaba-ma. Eu stiu tot! Fac consiliere pe facebook, contra cost, evident. Orice problema ai avea, stii unde e adevarul absolut. La mine. La mine pe facebook. Septembrie e luna reducerilor!