Am plecat azi din faţa blocului împreună cu vecinul de la nuştiuce etaj, pe nume Nelu sau Nicu. Omul, posesor de Citroen 5, se lăuda că lui i se fâlfâie de poleiul de-afară, pentru că el şi-a luat anvelope de iarnă şi nu are probleme. Desigur, am ascultat explicaţiile ştiinţifice despre guma din componenţa celor de iarnă, care e mai moale şi e aderentă şi şanţurile în formă de V, care muşcă din suprafaţa de contact. Superb.
Pe laterala blocului meu e o pantă. A plecat ca din puşcă şi… S-a dus pe panta aia ca pe sanie, intrând în gardul viu direct, fără să schiţeze nici un gest.
– Vecine, ai nevoie de ajutor? L-am întrebat eu din mers, de la volanul lui FoFo, încălţată cu gume de vară.
Bine, acum e clar că ţine şi de cum conduci, că omul a vrut să îmi demonstreze ce poate maşina lui, aşa că a băgat piciorul în ea, deşi pe jos era sticlă. La fel, mâine mă duc să îmi iau anvelope de iarnă, ca toţi băieţii prevăzători.
Dar mi s-a părut amuzant.
NOU
o sa cam stai la coada pe la vulcanizari.. tii minte cum a fost anul trecut ? 🙂
NOU
@andrei: ma duc duminica 😛
NOU
Doi directori au fost demisi pentru ca metroul de suprafata 41 nu a circulat 6 ore. Autostrada a fost inchisa si nimeni nu a fost demis, in conditiile in care mai multi soferi sunt pagubiti de drumurile inchise decat calatori de tramvaiele oprite.
Cumparam cauciucuri de iarna ca sa stam pe dreapta? Si taxa de drum, taxa de pod, taxa de autostrada, taxa de drum din benzina, etc. Arhi, ce zici, crezi ca poti sa mobilizezi oamenii in privinta asta? Mi s-ar parea mai util decat pentru cauza Dj Bors, no ofense..
Sa fie dati afara si aia de la drumuri cand le inchid, nu doar de la RATB..
NOU
@ReX: aia au fost demisi pentru ca si-au batut pla de muncitori si au trimis, dupa blocare, oameni sa dezgheze linia de curent cu lopata. autostrada se inchide din motive de siguranta pentru oameni, nu ca asa i se scoala unuia de la CNADR
NOU
@arhi – ref inchis autostrada – de acord cu motivele, dar nu e decat o metoda temporara de a ‘rezolva’ lucrurile: e proasta calea ferata bucuresti-constanta (aka nu s-au facut reparatiile cum trebuie)? Nu-i nimic, scadem limita de viteza. E proasta soseaua in zona cutare? Nu-i nimic, in loc s-o reparam, scadem limita de viteza si o lasam asa.
Iti dai seama cat se pierde in economie pentru ca transporturile nu se pot desfasura cum trebuie? E drept – a fost 1 decembrie si nu s-a lucrat – dar ce s-ar fi intamplat daca se oprea traficul pe 2 decembrie?
NOU
@miticosul: dude, nu se vrea sa se faca nimic. gandeste-te cum ar fi ca toate tirurile sa fie transportate cu trenul, pentru cei ce tranziteaza romania? sosele goale, preturi mai mici, accidente mai putine
NOU
@arhi – AFAIK exista deja ceva de genul asta in romania. Pentru autoturisme sunt aproape sigur (am auzit in urma cu ceva timp la stiri), nu stiu de TIRuri. Problema nu e pentru cei ce tranziteaza. Ci pentru aia care – sa zicem – duc presa de la Bucuresti la Rm. Valcea: ziarele alea nu se vand, compania nu incaseaza bani, poate da si vre’un om, doi afara ca sa reziste, nu plateste impozit, samd. Poate ca pretul dez-poleiarii e mai mic decat un impozit de genul asta (si asta doar pentru o firma). Atata doar ca ministrii nostri sunt doar politicieni. Nu si manageri.
NOU
Asa se intampla cand unii vor sa fie mai voinicicu orice pret. Oricum sa nu ne bucuram de raul altuia.
NOU
“conditii de siguranta” – da, dar pe ideea asta, foarte exagerat se poate ajunge la ideea ca iarna nu circulam. Ca vezi ca noi cumparam veste, stingatoare, truse si cauciucuri.. daca noi luam toate masurile (wtf, cine stie sa umble cu trusa medicala? nu suntem toti medici) ei de ce nu le-ar lua.. ? Daca exista parazapezi de exemplu, autostrada se troieneste mult mai greu si e mult mai usor de deszpezit.. zapada principala vine de pe camp adusa de vant, nu de sus. Etc..
NOU
@ReX: e polei, nu zapada. adica ploua si e frig.
NOU
ReX +1.
Mai sunt tari in lumea asta unde poleiul e o problema, regiuni cu autostrazi bune si temperaturi sub -30 grade (Alaska, Canada, chiar si Austria mai aproape de noi) si nimeni nu inchide autostrada.
NOU
Canada, in caz de ninsoare autostrada se curata prima. Nu am auzit de autostrazi inchise din cauza ninsorii ci datorita accidentelor sau lucrari. Dar si atunc ise inchid doar 1-2 benzi.
NOU
este lege in romania parca, nu? tre sa ai cauciucuri de iarna de pe data de pana pe data de? chiar daca toata iarna-s 10 grade?
poti tu sa ai cauciucuri cu cuie de un centimetru, daca conduci ca o cizma sau ca o femeie tot degeaba.
legile astea nu-s cumva date si cu precizarea sa cumperi doar cauciucurile cutare? nu m-ar mira
NOU
@vega: de la anul intra legea
NOU
Nu, când închizi autostrada, trimiţi oamenii să moară pe DN-uri, atunci când e polei. Ce mare filozofie să dai cu antiderapant, la timp pe A2?! Ca să scape de răspunderea accidentelor, administratorii au hotărât să o închidă.. Adică să-i trimită pe şoferi pe DN, acolo unde ai o şansă în plus să faci un accident grav. Că pe A2 nu venea nimeni de pe contrasens…
P.S În seara asta m-am dat pe A2. Antiderapantele au venit după polei. Restul sunt poveşti. Aaa… era să uit. Am rovigneta la zi. 😀
NOU
@motanes: eu nu
NOU
Eu merg destul de mult prin Constanta sau spre Bucuresti in medie 40 000 km pe an si pot spune ca sosonii de iarna sint buni pentru zapada, pe gheata faci pipi pe ele. Probabil pentru gheata ar fi bune gumele cu tinte dar cine sta la Pit Stop cu 3 seturi diferite in masina.
Gume de iarna am de 2 ani la ambele masini si am cumparat de pe Ebay SH profil 5-6 mm, cu putina rabdare gasesti oferte bune iar cei de la Atlassib le aduc in 3 zile din Munchen pina in Constanta. Pentru Focus am cumparat 4 gume+4 jante cu 40 euro setul iar pentru Fiesta am prins o super oferta 4gume+4 jante+4 capace 30 euro. Cu transportul aproximativ 30 de euro fiecare set am ajuns la aproape 130 de euro ambele seturi.
Pentru cine vrea gume noi in Germania sint firme ce livreaza gratuit la ei si poti aranja sa iti vina la o Agentie Atlassib si de acolo se rezolva cu un colet cu plata la destinatie la tine in oras. Totul dureaza maxim 6 zile.
Cu inchisul autostrazii sint de acord dar doar cum a fost anul trecut cind era zapada de juma de metru pe toate benzile, oricum mai bine este sa curete autostrada unde se circula mai in siguranta decat sa te scoata pe vechiul drum unde oricind poti ajunge in sant.
NOU
Profil de 5-6 mm la cauciucuri de iarna inseamna ca trebuiesc schimbate. AI dat banii de pomana.
NOU
Mdap, fix la d’ăștia mă gândeam și eu anul ăsta când îmi schimbam, ca în fiecare an de altfel, anvelopele de iarnă. O să fie vai și-amar pe șosele când o să apară vitejii cu căruțele proaspăt echipate (că deh, dacă acu’ e lege) cu cauciuce de iarnă. Dacă atunci când aveau d’alea de vară mai erau atenți de voie de nevoie acu’ o să fie mulți care-or s-o facă pe vitejii.
În altă ordine de idei bine că n-am scos azi mașina…
NOU
Cum am zis si la mine, 4 anvelope de iarna nu inseamna 4 ingeri inhamati la caruta ta. Conteaza foarte mult cum conduci si cum stii sa iti manuiesti armele. Nu inseamna ca esti cel mai bun cowboy doar daca ai 2 pistoale, nu? Sa-mi fie cu iertare, veciunul Nelu e un dobitoc …
NOU
@SubSorare – “veciunul Nelu e un dobitoc” – poate te aude, si-i bate obrazul lui Arhi.. 😳
NOU
@ReX: da-l naibii :))
NOU
De curiozitate, vecinul iti citeste blogul?:)) Oare s-o fi prins ca faci misto de ceea ce a patit? Stiu ca ti se rupe, adevarul e ca si eu as face la fel cu vecinii mei…
NOU
@AndreiM: nu cred ca stie ca am blogea
NOU
@Rex: si acum isi scoate masina din boscheti. Oricum, nici Arhi nu se mandreste cu un asa vecin 🙂
NOU
Iti dai seama ca s-a simtit de rahat cu demonstratia finalizata in gard 😀
NOU
Iar incepe cretinitatea asta cu Cauciucuri de Iarna / Vara
Intrebare pt experti da cauciurile MIXTE dc exista ?
Si legea aia noua e o cretinitate prefer sa nu merg cu masina decat sa ii imbogatesc pe unii …
NOU
Exista cauciucuri mixte dar sint bune doar pentru prima iarna. In urmatoarea luneca ca si cele de vara.
NOU
Comparatie intre cauciucurile de iarna si cele allseason.
www.youtube.com/watch?v=EdtAm7RsTmE&feature=related
NOU
costas128 – as fi curios ce mai zic acum aia care acu’ ceva timp urlau ca din gura de sarpe ca nu e nici o diferenta intre cele de iarna si cele de vara si totul nu e decat o schema a guvernului sa ne ia banii…..
NOU
Alea “mixte” nu sunt bune nici prima iarna… O spune unul care le-a avut.
Sunt (un pic) mai bune decat cele de vara, adica am mers inclusiv pe zapada neatinsa dar senzatia mea era ca ma chinuiam sa scot masina din parcare mult mai mult dacat ceilalti…
Initial ma gandisem – prost – ca n-are rost sa dau bani pe inca un set de cauciucuri. Mi-a trecut. Pretul unui set de de anvelope in plus nu-i nici 10% din pretul masinii in cele mai multe situatii. Altfel spus: da si tu 10% in plus pe-o masina pe care poti s-o folosesti si iarna. Mai mult banii aia ii dai oricum, doar ca-i dai mai devreme.
On topic: Pentru polei nu-ti trebuie caucuic de iarna. Iti trebuie viteza mica, o lopata si un saculet de nisip.
NOU
FoFo = ?!
NOU
FordFocus…
esti cam nou pe-aici, asa-i?
NOU
Cu loganul meu ma descurc si fara anvelope de iarna ! 🙂
NOU
@pentru barbati tu iti faci si hainele singur? Cine stie poate ii imbogatesti pe aia cu magazine.
Draguta povestea. In curand o sa-i vad si pe vitejii mei cum fac acelasi lucru prin parcare ca deh „Ce sa fac eu cu cauciucuri de iarna?“.
NOU
mie imi plac vitejii astia si o sa-i vedem ca anul trecut cand bagau cu suta pe zapada pe linia de tramvai ca ei “are” cauciucuri de iarna de ultragrip.
Oricum suntem o natie de maimute cu volan.
NOU
vom vedea ce companii vor vinde cauciucuri sau alte cucuri din cauciuc.
tre sa manance si cu gura lu Boc etc etc etc etc etc etc etc etc
ce se poate face in acest caz???????
au mai fost cazuri destule in care astia isi luau comisioane peste comisioane la comisioane.
ia zi si mie. ce se poate face?
te scot astia afara din tara daca vii cu de-alde legi facute in romania.
sunt pe net de cumparat niste chestii destul de ieftine la care iti da un bonus un AK-47. cred ca am vazut asta pe situl lui Bargau. whatever.
ia-ti un playstation 1 s primesti un ak. si-ti dau si niste chestii genul cartus cu glont de ala care explodeaza, care nu mai este folosit , e interzis si asmd.
fuck
am deviat oleaca de la subiect.
sau nu? 😀
NOU
Nu frate, gata! Io vreau sa fiu mai jmeker ca toti romanii. IMI IAU ANVELOPE DE RALIU OFFROAD CU CUIE ce plm. Oricum Boagiu o sa ne puna toti in curand sa fim echipati ca Stig si noi o sa ne conformam ca n-avem decat un koi, si ala mic si retardat.
NOU
Daca-mi amintesc corect azi e ziua ta, nu? La multi ani! 🙂
NOU
@Laura Driha: maine e ziua mea, dar sunt impresionat ca ti-ai amintit, multumesc [hugs]
NOU
acu e polei. Anvelopele “de iarna” sunt de fapt de zapada. Pe polei sunt bune alea cu suruburi in ele, si din astea…nu are nici dracu in Ro.
NOU
@CostelBusuioc – alea cu suruburi in ele nu-s “street legal” pentru ca strica asfaltul..
NOU
FOFO rulz ca orice pizda
NOU
Word
NOU
Sper să nu fiu considerat un spammer, dar pentru condițiile acestea ce cauciucuri ar fi bune? 🙂
NOU
Ahh … Si eu eram smecher aseara cu XDrive si anvelope de iarna …
Eram mega culeanu pana am vrut sa pun frana … Jur ca parca pedala din mijloc mai mult a marit viteza … Eram pur si simplu spectator.
NOU
@DanM – iti trebuie niste anvelope “ZIL screw drive” 😛
NOU
Îmi pare rău, dar vecinul tău e cam praf!!!
NOU
nu stiu care a zis… ca pt 5-6mm de cauciuc sunt banii dati degeaba….
1. confunzi iarna cu zapada, cauciucurile de ianra au si alte caracteristici decat strict adancimea profilului.
2. nokian-urile din poza, de ce crezi ca au gradat pana la 4 uzura? daca ai dat o suma suficient de mica (gen de 3-4 ori sub pretul de nou) si ai uzura de 30-50%, cum calculezi ce ai enuntat?
3. iarna se uzeaza mult mai greu profilul, eu am cauciucuri de iarna tot dinastea nokian cu indicator pentru uzura… si ce crezi, de 2 ani abia incepe sa se stearga cifra 8… pentru ca iarna sunt doar 3 luni pe an, si atunci nu prea lasi cauciuc pe jos nici cand franezi nici la demaraje. da, daca iei cauciucuri de iarna in ideea ca mergi dupa aia si toata vara cu ele ca sa nu dai banii la vulcanizare, logic ca in toamna ai slickuri.
NOU
Unde traiesc eu iarna tine 4-5 luni si zapada asa vreo 270 cm pe an. Asa ca as spune ca stiu ce inseamna condus pe zapada.
Inainte de a spune ca sint inca bune poate te gindesti si care e motivul pentru care au fost puse la vinzare. Un element important este virsta cauciucului: indiferent cit de uzate sint, isi pierd performanta doar stind pe raft. Aici a fost un scandal legat de magazine ce vindeau cauciucuri noi care au stat in depozite cite 10-12 ani si practic sint considerate expirate datorita virstei.
NOU
Toti va luati masini dar cand trebuie sa investiti bani in ele PAUZA; de aia imi plac tunerii auto ca isi baga si ultimul leu in masina nu ca voi ZGARCITILOR!
NOU
cauciucul din care sunt facute face diferenta, modelul este mai putin important. oricum daca esti tampit poti sa intri in sant cu orice model:P
NOU
Ca la noi la nimeni. Or fi ele bune cauciucurile de iarna, dar in gropi si pe gheata nici cu senilele nu razbesti. Tot e bine ca nu da guvernul vreo lege sa oblige primariile sa deszapezeasca, ca iti dai seama ce-ar fi pe capul lor, bietii de ei. Las’ca suferim noi, ca tot suntem obisnuiti.
NOU
Anvelopele de iarna iti dau aripi. =))
NOU
hehe. haios, dar serios vorbind, diferenta e vizibila. bineinteles, daca e capu mai prost, anvelopa nu te ajuta. dar eu am vazut clar ce inseamna sa ai ce trebuie pe vremea corespunzatoare. nu-i de gluma
NOU
acum vrei nu vrei esti obligat sa iei si tu de iarna