In fiecare an, cam pe vremea asta, cativa influenceri, numai unu si unu, incep sa rostogoleasca tema poluarii incredibile prin care trecem, cum sunt rosii toate hartile de poluare, alo, oameni buni, ce sa facem, salvati-ne. Dupa care, alti oameni, de buna credinta, preiau ideea si o duc mai departe, pana ajunge un mare bulgare de zapada cam maro.

Având experiența anilor trecuți, as zice sa fiti putini mai calmi si sa nu va speriati chiar tare. Cam pe saptamana viitoare, după calculele mele, o sa vedeti o frumoasa campanie la purificatoarele de aer Philips, campanie sustinuta de Airly si Philips, evident. Vom afla, iarăși, cum putem salva mediul, găzduind, contra sumei modice de 350 de euro, un senzor de la Airly pe care vom avea dreptul să-l și întreținem din banii noștri, iar pentru deranj, putem cumpăra un purificator cu filtru HEPA de la Philips, care este minunat și filtrează ca un campion.

Desigur, finis justificat modo, asta e businessul, dar e putin grotesc sa te joci astfel cu spaimele si temeririle oamenilor doar ca sa mai vinzi niste filtre de aer pe care le gasesti de 5 ori mai ieftine la Xiaomag sau Emag și care, efectiv, fac un singur lucru, absorb aerul printr-un filtru și îl scot afară printr-o gaură. (Da, știu, au apărut așa zise teste comparative pe bloguri. Sigur, pe bani se face orice. Să trecem peste)

Să ne înțelegem. Sunt pro aer curat. Am și eu, și cei 2 copii mari, alergii urâte, inclusiv la praf, mucegai, alternaria și alte mizerii de astea. Am 3 purificatoare, modelul cel mai ieftin, care merg non stop și chiar îmi țin casa curată de praf și alergeni. La mine șterge doamna praful doar pentru că așa se face, nu se vede praf pe mobilă. Și se simte diferența în alergii, în strănuturi, în ochi lăcrămoși (mă ia groaza că vine iarăși polenul și eu nu am o rețetă care să nu mă mai facă să îmi smulg ochii din cap) și restul de simptome.

Chiar vă super recomand să vă luați un purificator. Dacă aveți bani și vreți Philips, luați Philips, oricum toate fac același lucru. Dacă nu vreți Philips, luați Xiaomi. Sau LG sau ce vreți voi, este irelevant, pentru că aerul nostru e destul de mizerabil. Pe mine mă deranjează profund mișcările astea de marketing care provoacă panică în mijlocul oamenilor, oameni care se sperie, au copii, se gândesc la viața și viitorul lor, în timp ce în față, pe o prăjină mediatică, li se bălăngăne un morcov pe care scrie Airly.

Avem suficiente griji și spaime ca să nu mai avem nevoie și de cele induse de niște corporații ușor cam lacome.