Hai că asta sigur n-o știți, cum cumpără o femeie mașini, așa că vă iau cu mine la shopping.

Am decis că vreau să schimb mașina după vacanța în Grecia, când am condus 14-18 ore Opelul meu aproape nou, fâșneț, dar manual. Și mi-am dat seama și de limitările (mele) de înălțime, că la 1.60m nu prea vezi departe pe drum nici cu scaunul ridicat la maxim. Buget este, dorință este, hai să purcedem la căutări.

Căutam minim asta:

  • Mașină: SUV compact
  • Motor: Benzină (hibrid nu vrea domnul meu, și nu mă cert pe detalii), minim 150CP, cu cât mai aproape de 200, cu atât mai bine
  • Cutie de viteze: automată, de preferință DSG
  • Altele: tracțiune integrală
  • Siguranță: Airbaguri peste tot, camere 360, pilot automat adaptativ, faruri adaptative
  • Confort: pachet de iarnă, scaunul șoferului cu reglaj electronic și memorie pentru 2 setări, sistem multimedia țeapăn și intuitiv (nu râdeți, că se găsește greu)
  • Buget: ideal 35k EUR, dar merg până în 38k EUR dacă îmi place mult.  Vreau să fie nouă ca să îmi fac singură customizarea.

Ca idee, ce caut eu pe partea de siguranță și confort cam vine la echipare premium, deci mă așteptam să plătesc în plus pentru asta.

Bun. M-am dus pe site-urile producătorilor, m-am dat pe net, mi-am făcut o idee despre modele și mărci (carwow pe youtube e bine de tot), hai să mergem în showroom să mă urc în mașină și să facem testdrive, dacă ne place, cerem ofertă.

Aici fac o paranteză: ultima chestie care mă interesează la o mașină e exteriorul. Atâta timp cât nu are niște elemente de design care să bulească grav experiența la condus, mi se fâlfâie artistic despre cum arată, dacă îmi place la interior, pentru că eu stau înăuntru. Așa că în showroom m-am dus să văd bordul în primul rând și să pun ceva întrebări pe nivelele de echipare și accesorii.

Numero uno: Reprezentanța mixtă Honda/Mazda. Numai bine, pot vedea dintr-un foc și Honda CRV, și Mazda CX-5.

Mă urc în Mazda CX-5. Interior frumușel, puțin plastic ieftin, spațiu cam mic de depozitare pentru o familie dar csf, porbagaj mic și cu un limitator de care te împiedici când bagi bagajele.

După care văd sfârcul.

Acesta este sfârcul. E un fel de buton/joystick, de altfel singura metodă de a controla sistemul multimedia, pentru că ecranul ăla nu are touchscreen. Problema e că eu, după cum nu preget să vă anunț, am 1,60m, și trebuie să îmi setez scaunul destul de sus și în față ca să ajung la pedale. Situație în care sfârcul rămâne undeva în spate, și e cumplit de greu de accesat, trebuie să fii contorsionist serios ca să schimbi canalul la radio. Noah. Cine a pus acolo sfârcul, sigur s-a gândit la bărbați, că ăia îl găsesc oriunde.

Dar cel mai mare turn-off nu a fost designul interior, ci chiar cucoana de la vânzări.

– Bună ziua, putem face testdrive pe CX-5?

– Nu, că am vândut mașina din showroom și nu mai avem alta.

– Și unde am putea face testdrive?

-Trebuie să vă interesați dumneavoastră.

Bine, cucoană, dacă nu vrei să îmi vinzi, nu te pot obliga. Plecăm.

 

Next: Honda CRV. 

Bord plin de butoane, zici că e rachetă. Inclusiv în loc de maneta de control avea butoane, chestie care mi-a displăcut intens.

O să fac aici o paranteză: Îmi place schimbătorul să fie băț și să fie mare (hăhă, toți s-au gândit la același lucru, nu ești special). Și să am prindere ok, adică să aibă formă de ciupercă. Ține de experiența la condus.

Și pentru că tot vă gândeați la asta, dacă schimbătorul ăla e penisul mașinii, ei bine, Honda are vagin.

Altfel, interior mic, portbagaj minuscul pentru clasa lui, cotiera aiurea și scump ca naiba pentru ce oferă. Acces la Isofix greu ca naiba. Next.

 

Subaru Forester.

Pe euroncap, Subraru Forester e cap de tabel la siguranță. Hai să îl vedem.

Prima impresie: Bă, ce urât e Forester. Și ce portbagaj mic.

O voce din off:

– Doamnă, acela e Subaru XV. Forester e cel de afară, are mai mult spațiu în portbagaj.

Ups. Ies, mă urc în Forester: Bă, ce urât e Forester!

Dar Subaru, dragii mei, e ca un bărbat urât, care știe că e urât, și compensează prin umor și inteligență. Și e atât de atent cu tine, că te cucerește până la urmă.

Subaru îți recunoaște fața când te urci și zice ”Hello, Maddame”. Are memorare a setărilor scaunului și oglinzilor, și le face automat în funcție de șofer. Subaru, când ești obosit, te ține de vorbă. Subaru te trage de urechi când te uiți la telefon. Fuck you, Subaru, don’t tell me how to live my life!

În fine. Are niște opțiuni sexy de tot, dar tot zici că e făcut cu dalta. Portbagaj mic, spațiu de depozitare mic în interior, acces greoi la isofix. La ce monstru e pe dinafară, înăuntru e cam mititel. În anul 2021, echiparea premium vine cu CD player (uau!). Nu avea camere 360 nici măcar pe echiparea premium, nici opțional, fuck you Maddame, ce-ți trebuie ție camere 360!

Problema cea mai mare era că motorizarea pe care o căutam era doar diesel sau hibrid, și domnul meu nu vrea hibrid neam. Eu am rămas cu mintea deschisă, dar în general mie îmi plac urâții, deci s-ar putea să fiu subiectivă.

Și acum ajungem la piesa de rezistență: Peugeot 5008, pe care tipul de la carwow îl ridicase în slăvi. 

Dragii babei, Peugeot 5008 a fost făcut la beție gravă. Sau de niște băieți fumați rău. E o buburuză pe steroizi, dacă interiorul ar fi fost desenat de Hundertwasser. Pe dinafară arată ca un ou, iar pe interior are dimensiunile unui VW Polo. Absolut totul e miniaturizat. Buzunarele de pe uși, volanul (VOLANUL!!!), schimbătorul, portbagajul, scaunele.

Opțiunile căutate de mine veneau doar pe echiparea premium, care îți bagă automat pe gât SCAUNUL. Vine cu niște scaune sport cu marginile ridicate, mici de nu îți are loc decent fundul în ele și tari ca naiba. Stai în ele ca într-o albie de râu, cu bucile sprijinite de mal.

Bordul era din plastic, cu niște adâncituri dubioase cu inserții de…mochetă? Stai să caut o poză.

Aute, vine și cu lemn…

Schimbătorul mititel și alunecos,  trist ca o puțulică de hipsteraș. Un volănaș mic-micuț, care în poziție cinstită de condus acoperea computerul de bord, și dacă voiai să vezi indicatorii, trebuia să îl muți în jos, de te lovea în genunchi.

Banchetele tari ca piatra și cu niște cusături care îți rodeau pielea. Portbagaj de buburuză. În torpedou nu are loc nici măcar un toc cinstit de ochelari.  Luneta așa mică, de ziceai că e hublou, mă așteptam să văd alge și pești când mă uitam în retrovizoare.

DE CE MĂ URĂȘTI, PEUGEOT! YOU WERE THE CHOSEN ONE!

Singura chestie faină: sistemul multimedia avea niște clape de acces ca un pian, si multe butoane au fost eliminate (clima, de exemplu) și controlul se face digital.

Și piesa de rezistență: băiatul de la vânzări se uită la mine din cap până în picioare:

– Cumpărați, desigur, prin programul rabla.

Am plecat.

Toyota RAV 4. 

Dragii babei, când m-am urcat în RAV 4, am auzit îngerii cum cântă*. Mașina e un tanc, are spațiu să alergi prin ea, bord minimalist și la echiparea premium niște cusături contrastante pe piele care mi se par foarte șic. Loc mult pentru copii, loc în portbagaj de poți să bagi un sac cu un cadavru lejer (are și o protecție faină de cauciuc, reversibilă, pentru cazul în care…dar nu e momentul acum).

Nu am ce comenta de bord, că nu am avut niciun turnoff major. Îmi place că are un suport de telefon cu acces direct la priză USB, ca să nu mai stai cu căblăraia înșirată. Nu m-a dat pe spate sistemul multimedia, pentru că până mai recent nu suporta CarPlay, ecranul are o rezoluție de zici că joci Prince of Persia. Dar în rest, mașina e țeapănă.

Varianta cu tot ce vreau pe ea, premium + optionale, în jur de 38k EUR. Nu-mi place că îmi bagă scaune de ”piele” (*mușama) pe gât, dar nu poți să ai tot ce vrei în viață.

Turnoff mititel: am așteptat 15minute să ne bage doamna de la vânzări în seamă și când am vorbit în final, dacă puneam eu vreo întrebare îi răspundea omului meu, pentru că se știe că femeile nu știe din astea tehnice.  Data viitoare promit că mă îmbrac cu hainele de mall și îmi cumpăr penis.

Luni merg la testdrive.

*E foarte posibil să devină o cacofonie cântecul ăsta de îngeri, că am înțeles că la condus, RAV 4 scoate niște sunete de zici că decolează. Big turnoff e că are cutie de viteze CVT. De aia e și așa tractor.

VW Tiguan și SKODA Kodiaq. 

Chestia cu mașinile din grupul VW (de aia le pun la grămadă) e că îți cumperi 4m de mașină. O cumperi la metru, la kilogram, înțelegeți voi. Nu au nimic special, sunt mașini ok.

Cu aceiași bani (cam la 38k EUR) cumperi și Tiguan, și Kodiaq, dar Kodiaq e clasa superioară. Nu mă arunc la prețuri, că poate nu vă interesează ce am pus eu pe ea.

Au cele mai frumoase sisteme de infotainment dpmdv.  Cutie de viteze DSG, ceea ce e mare plus.  Kodiaq e foarte spațioasă.

Doamnele cu care am vorbit știu să vândă bine de tot. Luni merg la testdrive.

 

Nu am văzut Hyundai Tucson și Seat ATECA. Tucson mi se pare urât, dar e ieftin. ATECA e tot din grupul VW, deci nu mă aștept la suprize.

 

Asta e, prieteni. Așa merg femeile la shopping. Vă povestesc în altă postare despre cât de mizerabili sunt unii agenți de vânzări și cum mi-am pus masculii alfa de pe twitter în cap pentru că vreau să îmi aleg singură mașină. Vă pupă baba.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

179 comentarii Adaugă comentariu

  1. Legat de Honda CRV si buton in loc de bat: nu ziceai ca vrei automata? Sau vrei automata dar sa conduci tot cu mana pe maciulie?

    Peugeot 5008 e o masina superba din punctul meu de vedere. Dar eu am avut 308 si sunt invatat cu volanul mic si cu bordul vazut pe deasupra.

    • Nu defecăm în gustul omului, n’est-ce pas?

    • #3

      interiorul ala parca ma face sa vomit, daca mai pui si un pic de ‘claustrofobie’ simti ca nu ai nimic ‘normal’ la o masina acolo, ai impresia ca o fi electrica doar ca nu e.. asta ma enerveaza si la tesla si la fanii lor ‘teslatarzi’ sa fie ‘minimalism’ ba baetz, minimalismul e pentru redusi mintali, bine, poate exagerez dar cand tai din uzabilitate ca sa fii ‘minimalist’ nu se poate spune decat ca vrei sa pacalesti fraieru, si nu inteleg ce au ciopartit designul ala, inainte aveau ditamai maneta, au lasat un dr ciomu la design

    • #5

      Sunt proaspăt proprietar de Honda CR-V, MY21, echipare Executive. Nu știu ce Honda CR-V a studiat sau testat doamna, dar din ce scrie nu are nicio legătură cu Honda pe care o am eu. O spun fără răutate după 2000 km parcurși în 2 săptămâni, dar aș fi spus-o și înainte, când doar testam și comparam, iar pe lista extrem de scurtă rămăseseră Honda CR-V, Toyota RAV4, VW Tiguan și Seat Tarraco.

      Din lista scurtă Honda a fost disponibilă în mai puțin de o lună. Toyota am eliminat-o din motive de design și performanțe sub Honda în testele de pe afară, VW vine la 6 luni de la plata avansului, iar Seat nu aveau mașini nici măcar de drive test.

      Mai am o Honda cu cutie CVT, dar la CR-V nu duc absolut deloc lipsa schimbătorului. Poziția la volan e în general relaxată, iar mâna, când nu e pe volan, mi se odihnește pe cotieră (care e mai lată și mai confortabilă decât la cealaltă mașină). Faptul că nu țin mereu o măciucă în mână nu mă face mai puțin bărbat, sunt stăpân pe sexualitatea mea și fără să amestec în benzină.

      Interiorul e cel mai spațios din clasa ei (SUV-uri mijlocii), iar în mașină pot dormi pe o saltea două persoane de peste 1,80 metri înălțime (motiv pentru care unii o folosesc pe post de camper, cu sau fără pat instalat în ea). Nu mergi în picioare prin ea ca la cealaltă Honda, dar au loc în ea și lunganii, și grașii…

      E singura mașină din cele comparate care are podeaua aproape plată la locurile din spate. La ceilalți producători trebuie să sări peste mecanica mașinii.

      Portbagajul e mai mult decât suficient pentru 99% din solicitări, și mai mare decât la cealaltă Honda. Comparativ cu alte mărci prefer să am centimetri în plus pentru pasageri decât la bagaje.

      Ușile se deschid la 90 de grade. Se poate instala un copil foarte ușor, nu e Linux. Locurile din spate sunt ușor reglabile și sunt încălzite.

      Prețul a fost de 39k pentru versiunea de top. Din prețul de listă de 44k dealerul a scăzut 3k discountul lui și 2k RABLA. În comparație Tiguanul care venea peste minim 6 luni era 38k după toate reducerile. RAV4 și Tarraco aveau preț de listă mai mare decât CR-V.

      Acum… Fiecare marcă are fanbase-ul ei, în care oamenii nu prea se uită la alte modele și nici nu încearcă să înțeleagă filozofia din spatele mașinii. De aceea e greu să îi explici cuiva de ce ai ales o marcă și un model anume, chiar dacă aduci argumente practice (“am cumpărat-o pentru că are aia, aia și aia, iar celelalte modele nu au”). Până la urmă fiecare își cumpără ce vrea, ceea ce face aceste discuții ușor futile. Pentru mine e best value for money, și aia e tot ce contează.

    • Nu imi plac bordurile pline de butoane, de aia a fost turnoff vaginul Hondei, nu pentru ca tin neaparat sa conduc băț. Bățul scade numarul de butoane de pe bord, de aia imi place.

      Dacă ar muta unele funcții pe digital si ar lăsa controlul pe butoane, ar fi alta poveste.

      Asa cum e acum, zici ca esti pe panoul de control al unei centrale nucleare, circa 1970.

      Plus – ce frumos povestesti tu cum stai cu bratul relaxat pe cotiera. Eu in pozitie de condus nici nu ajung la cotiera, ca e mult mult prea in spate.

      Bineinteles că fiecare avem cerinte diferite de la o masina. De aia eu am povestit la modul total subiectiv, raportat la preferintele si nevoile mele.

      PS. Referința la sexualitate a fost ieftina si facila. Poti mai mult

    • #7

      hondele au cotiere de cacat. semnat, un proprietar de crv

    • #8

      Depinde și de poziția la condus. Sunt persoane care conduc lipite de volan sau de parbriz. Eu am picioare lungi și o poziție relaxată la volan, așa că am scaunul reglat mult în spate. Cotiera îmi este OK la ambele Honde, chiar dacă sunt diferite.

    • Clar. Eu am 1m60, asta limiteaza mult pozitia. Nu stau cu burta pe volan, dar trebuie sa ridic scaunul destul de mult ca sa am vizibilitate buna.

    • #10

      la toate hondele, pentru mine, cotiera e mult in spate. si eu am picioare lungi, conduc cu scaunul impins la maxim.

  2. La Kia nu te ai uitat? Intri n buget, DCT cu 7 viteze, la bugetul ăla ai lidar, automată, cruise, butoane simple și trilulilu, 360, led… și dacă ai baftă găsești vreo mașină de showroom cu liftgate și avioane cu reducere vreo 15-20% (eu mi am luat hibridul din showroom și reducerea fu ok).

    • #12

      @raider DCT-ul ala e de fapt o bomba cu ceas pentru ca ambreiajele sunt uscate (fier pe fier cum se zice in popor). Cum am zis-o si in alt comentariu, ultima data patentul era detinut de Luk. Asa ca, indiferent cine iti face cutia – vag, getrag sau coreenii… problema de design ramane. Nu mai tin minte cum sunt drumurile in BV si imprejurimi dar aici in B (si pe langa) e de evitat daca te arunci zilnic in traficul de la 07:30.

    • …prima data când aud de asta. Am DCT pe hibrid, tre să ma documentez.

    • #14

      @raider pai documenteaza-te si lumineaza-ma 😉 serios vorbind 😀 daca, din intamplare, ai 1.6 T-GDi Hybrid de 230 CP, sursele (nesigure) imi zic ca e o cutie clasica cu motorul electric in locul convertizorului de cuplu (n-am gasit nicio schema/schita, doar comunicate de presa). Si 6 trepte. Adica nu e chiar DCT.
      Daca e cel mild-Hybrid (aka alternatorul e si electomotor si ai un mic acumulator sub scaun) atunci ar trebui sa ai DCT7. Cel cu ambreaiaje uscate (intr-un alt comunicat de presa am citit ca Veloster N o sa primeasca DCT cu ambreiaje umede – multisic in baie de ulei – popular cunoscute ca DeSeGhe_din_ala_bun)

      PS Daca imi aduc bine aminte, nu prea exista masini in gama asta de pret cu LIDAR. Ci doar cu radare simple. Clasice. In genul celor de pe Passat 2010… Stiu sigur pentru e concert in detectorul de radar cand trec pe langa Hyundai/Kia si Mazda. Si MQB-uri prefacelift (pana in 2015).

      PPS Daca ai alte informatii din surse credibile feel free to share. Niciodata nu e prea tarziu sa inveti ceva nou.

    • #15

      Ca e dsg,ca e produs kia/hyundai,ca e aisin sau getrag,toate au bune si rele…e pacat ca s-a impamantenit denumirea dsg la toate cutiile cu dublu ambreauaj,cand sunt multi producatori ce utilizeaza aceasta solutie tehnica….si nu e grupul vag idealul in materie de fiabilitate.Ce e important la o achizitie noua e garantia,mai o extensie de garantie,si vreo 5 ani,perioada in care e indicat si rezonabil sa iti achiti/amortizezi achizitia,stai linistit.
      Fun fact:am condus,pe un circuit,de doua ori un ferarri ce avea o cutie cu dublu ambreiaj,masina ce avea provenienta sh,si care era destul de abuzata de toti ghiolbanii,iar masina respectiva,la 95000 km a avut probleme,dar nu la cutie.

    • @zidanne: lidar ȘI radar. Sunt sisteme diferite și le are pe ambele. Lidar e folosit pe autostradă în cruise adaptiv și radarul pe sistemul 360 (pietoni/parcări etc). Eu n am 360 ul, am doar lidar. Pe versiunile mai noi au ceva dotări Drive Wise cu tot felul de senzori deștepți. Găsești articolul la ei pe site.

      Am versiunea de 140 de cai, 1.6 benzină plus motor electric împreună, DCT cu 6 viteze. Ambreiaj uscat…dar n am auzit de probleme cu el. I adevărat, folosesc mașina cam 10k pe an însă acu’ sunt la Sibiu și urmează 2 zile de șou pe Transfăgărășan unde o să văd cum se comportă. În rest…de 2 ani de când o am, nici o problemă, în oraș sau la drum lung… s a comportat perfect.

      Totuși e mașină de familie, n are veleități sportive însă …când îi ceri, îți dă. N aș fi zis că cutia asta poate face un BMW serie 5 la semafor da’ se poate fiindcă are cuplu livrat mai bine decât la un termic.
      DCT ul e mama lor, am 7 ani de garanție… eu sunt foarte mulțumit. Prețul a fost de 22k…dar a fost mașina de showroom si a fost “what you see is what you get”.

    • #17

      @becaly aisin face DSG/DCT? Eu ii stiam tatici pe converitzoare de cuplu. Actually 1.5 TSI in afara EU vine cu Aisin.

      @Raider LIDAR pe Kia? link or did not happend! Nu de alta, dar cand mai vin in B/IF, in parcare e un Sportage 2019, 1.6 177, DCT7… Masina de reprezentanta. Dupa 1 an troncane mai rau decat baba mea cu 300.000km. Si, desi apare afecatata de problema cu EPB, astia de reprezentanta au decis ca nu exista. Asa ca, just in in case, am parchez pe cealalta latura a blocului. In caz ca ia foc, n-am chef sa ma strezez cu baietii de la casco.

  3. #18

    Ai reusit in cateva alineate ceea ce altii trancanesc intr-o ora jumate de vlogareala…..si ai facut-o si cu stil.

    Asteptam decizia.

  4. #19

    Mergi si vezi o Alfa Romeo Stelvio. Nu vei mai dori altceva. Chiar daca nu o iei macar mergi ca sa ai un etalon pentru restul ce vei testa.

    • #20

      Da, sau Lambo Urus, și aia ar fi de luat in calcul…

    • @Ion #Amrâs

    • Alaturi de traditionalul ”nu e Lambo, e Audi nushcare”.

    • #23

      @Ion a spus ca are un buget maxim de 38000. Un Stelvio 2.0 turbo benzina de 280cp ajunge pret de lista la 41000. Cu program rabla si o negociere buna o scoti la banii aia de 38k insa materialele si optiunile bat la cur orice concurenta. Nu mai spun de feeling la volan. Stimata Doamna ai incredere si mergi sa vezi despre ce e vorba.

    • Unde ai vazut tu 41k?

      Eu aici pret de lista vad ca incepe de la 45k. Si cruise control adaptativ nu are decat pe Veloce, care incepe de la 53k.
      Nu mai vorbesc de celelalte cerinte ale mele…

      www.alfaromeo.ro/wp-content/uploads/2021/08/Fisa-AR-Stelvio-MY21-August-2021.pdf

    • #25

      Greseala mea, ma uitasem la Giulia si am ramas cu pretul de acolo. Intr-o perioada aveau o destocare de 2019 si cu preturi competitive. Cat despre adaptivul ala e o sabie cu 2 taisuri. Ba te trezesti ca mergi cu 90 in spatele unui mort sau te pune in cap cand tu vii cu 140 si ajungi din spate unul cu 110. Franarea se face violent pt a uniformiza viteza si pt a mentine distanta setata. Testeaza sistemul pe oricare masina inainte de a alege ca optiune

    • Am pe Karoq. Imi place la drum lung, noaptea, cand sunt obosita.

      Nu merge prin oras, clar.

    • #27

      La Honda ACC-ul funcționează și în oraș, dar frânează mai din timp și lasă distanță mai mare față de mașina din față decât o fac eu. Există o logică în asta, și anume că japonezii nu sunt români. Ei văd funcții de safety, pe când noi le vedem ca pe niște piedici.

  5. #28

    Cand ma uitam dupa un SUV, am fost aproape sa aleg DS7 Crossback iar pt mandra un DS3 Crossback. Facute de Citroen, dar sub brandul DS – ceva mai premium. Interioarele sunt interesante.

    • #29

      ceva mai premium? pai in functie de dotari nici nu mai zici ca esti in citroen, dar pt dotari sunt mai scumpe decat peugeouturile, dai un ban dar stai in fata, sau nu dai si iti iei altceva

  6. #30

    Incearca GLC de la Mercedes.
    Daca incapi in el, poti sa vezi si GLA ca l-au facut mai mare decit generatia veche.

    • Am zis acolo la inceput ce buget am si ce vreau pe el.

      Un GLC cu ce vreau eu imi depaseste cu mult bugetul.

    • #32

      @Madamme: vrei sfaturi bune, pertinente, cu respectarea bugetului, tot, da’ vii si pui intrebarea pe Arhiblog. Buhuhuuuu! :))

    • Stai – unde vezi in articol vreo intrebare?

      #PamPam

    • #34

      Vorba vine…

  7. Când li se pune pata la femei pe luat mașini să te ții.
    A mea a-nceput de anul trecut.
    Dacă nu m-a tâmpit.
    Să fie mare, să aibă 8 locuri în față (că e olteancă), să aibă portbagajul cât un belaz…
    Singura care se potrivește cu ce vrea ea e Suburban.
    Acum trebuie să dărâm și să fac alt garaj.

    • Eu probabil voi decide saptamana viitoare, dupa test drive.

      Asta duce tot procesul la 10 zile.

  8. #37

    Eu am un cx5 model 2016. Pt noi cu 2 copii e suficient portbagajul. Poate l-or fi micsorat.

    Are si touchscreen, dar se dezactiveaza automat in miscare, cica din motive de siguranta. Nu m-a deranjat, ca eu ajung cum trebuie la sfarc si chiar imi place pozitionarea butoanelor in jurului lui, cate unul pt fiecare deget.

    Desi sunt chiar multumit de masina, eu n-as mai lua mazda din cauza celor de la mazda romania. Daca nu te intelegi cu dealerul/serviceul la ceva, de genul updateuri de software, placute/discuri noi cu probleme, etc. n-ai sanse sa porti un dialog civilizat cu mazda romania. Tot timpul e vina ta. Eu pt placute/discuri a trebuit sa fac plangere la RAR ca sa se rezolve.

    Bafta cu dealerii. Cam acelasi parcurs l-am avut si eu si am dat numai peste figuri. Dar no, greseala mea ca nu m-am dus imbracat la costum 🙂 Singurii ok au fost cei de la ford, dar pe vremea aia kuga avea un portbagaj prea mic.

    • Cel mai util comentariu pana acum. Mersi frumos. Mi-a confirmat suspiciunea ca dealerul mazda e mizerabil

    • #39

      CX-5 și aici. Tot 2016. Totul frumos și minunat. Luat mașina și făcut reviziile toate la Arian Motors, nicio problemă. Chiar în regulă dealerul, dar poate a ajutat și faptul că m-am dus doar pentru revizii și nu am avut nicio ocazie de conflict. Update-uri de software fac de fiecare dată când ajung pe acolo, din principiu. Omul de acolo de la vânzări a fost tare săritor și de ajutor, ne salutăm și acum și stăm de vorbă de fiecare dată când ne revedem (deja am ajuns la nivel de schimbat rețete).

    • #40

      Confirm și eu buna relație cu Arian Motors. Inainte sa cumpăr acum 2 ani, m-au lăsat 3 ore sa fac drive test. La revizii au fost super ok.

      Din 2021 au scos touchscreen-ul la toate modelele pe sistemul de infotainment.

      Eu ma descurc cu sfârcul, singurul moment când chiar simt nevoia de touch este la introducerea adreselor în navigație, pentru restul ai sfârcul, butoanele de lângă și comenzile pe volan.

      În alta ordine de idei, la mine e permanent pe Android Auto care oricum nu funcționează cu touch screen.

  9. #41

    @Maddame: ar mai fi Jeep Compass, Kia Sportage sau Mitsubishi Outlander.

    • Jeep nu. Dealer mizerabil, masina tractor. In aceiasi bani gasesc mult mai faine.

      La Kia merg, am senzatia ca era cam jos la euroncap, de aia am lasa-o la urma.

      Renault/ Nissan/ Mitsubishi e exclus ca nu ii plac domnului meu. Am avut amandoi veto pe ceva

    • #43

      Kia Sportage imparte platforma cu Hyundai Tucson 2015, adica e la sfarsit de drum.
      Noul Tucson mie imi place, dar inca nu a fost testat la Euroncap.

    • #44

      Si eu tot Kia Sportage iti recomand sa vezi, are si penis. La banii acestia ai toate dotarile + varianta GT Line. Mie masina asta mi-a placut dupa multe plimbari la dealeri. Cand am intrat in ea am zis asta este! Ma refer la interior. Stelele ncap le aflii de pe net.

    • Întreb – că nu sunt la curent cu ce e prin țară – Kia Sorento nu e? Că am impresia că e puțin mai mare decât Sportage (+ al 3-lea rând de scaune rabatabil).

    • Nea Ilie, contrar parerilor majoritatii barbatilor de pe planeta, mai mare nu inseamna intotdeauna mai bun.

      De la un nivel încolo, e cam greu sa o parchezi si toata experienta devine mai degraba inconfortabila si stresanta, stiicezic?

    • Maddame, contrar părerii majorității femeilor de pe planetă, mai mare la interior chiar e bine.
      Sorento nu e mai mare ca Sportage în exterior. Are doar interiorul mai voluminos. Al 3-lea rând de scaune îl folosești doar când sunteți mai mult de 5, în rest rămâne la nivelul portbagajului.
      Zic din experiența lu’ coana Tanța, eu nu sunt fan Kia.

    • #48

      atentie la “mai mare” = mai greu = ambreiaj schimbat mai des (asa, odata la 3-4 ani)

    • automată = fără ambreiaj

    • Nea Ilie: automată = două ambreiaje.

    • #51

      @RAIDER
      Sportage = 0 ambreiaj (are cutie hidraulica cu convertizor de cuplu)
      @Maddame
      Ia in considerare si un Kia Sportage. Am cumparat una in 2019 si o consider o masina decenta (se tine ok pe drum, AWD-ul nu e spectaculos, dar m-a scos de cateva ori din noroaie, interiorul este destul de spatios, are toate prostiile electronice la moda, cutia nu este foarte rapida dar daca o pui in modul sport schimba vitezele rezonabil si cel mai mult imi place motorul care este un diesel de 2000 cm3 care scoate un cuplu de 400 Nm la 2000 rpm. Eu, personal fug de motoare cu multi cai, cilindree mica si cuplu maxim la turatii de 4000-5000). Nu stiu cum sta cu euroncap-ul, dar are garantie 7 ani… Si are si schimbator in forma de penis 🙂

    • Ma duc sigur si la Kia. Nu voiam, dar atatea comentarii bune am citit aici, ca merita macar o vizita

    • #53

      de urmarit la Sportage un lucru pe care l am observat cand m am urcat recent intr una cumparata de un prieten: nici eu, nici el si mai ales sotia lui, care este si mai scunda, nu ne putem urca in masina fara sa stergem pragul cu gamba. Am dedus ca, din cauza faptului ca scaunul este mai spre interior (poate pentru ca pragul este mai gros sau pur si simplu asa este pozitionat) si in momentul in care te asezi, atingi si te murdaresti. Nu am patit asta la Kuga si Tiguan (care sunt in aceeasi clasa). El chiar ia incalcul montarea de trepte exterioare…

  10. #54

    Am Toyota RAV4 hybrid din martie. Bine, am inteles ca nu vrei hibrid, dar interiorul e acelasi si la restul motorizarilor. Masina este excelenta. Inainte am avut tot un rav 4 din 2007, dar asta este altceva. Tinuta de drum, interiorul, spatiul, totul e foarte ok. Ti-o recomand cu caldura. Da, sistemul multimedia e din deceniul trecut dar macar are touch screen 🙂 . Tapiseria din piele nu o recomand daca nu vine cu aerisire in scaune. Daca poti ia si plafonul panoramic, face toti banii.

    • Hibridul e mai silentios.

      Merg oricum la testdrive. Si mie mi-a placut.

      Nu am cum scapa de scaunele de piele, ca mi le baga pe gat la nivelul de echipare

    • #56

      Daca iti pui comma ai nu faci un review? Nu am gasit nici un review la RAV 4 2019 cu comma 3

    • #57

      La Kia iti poti configura masina cum vrei tu. Iti poti lua de toate fara scaune de piele.

    • #58

      Ah, RAV4, mașina care în țările cu apă caldă are și PHEV de 1 an dar la noi se uită dealer-ul la tine ca la extratereștri.
      Fără hibrid da, bâzâie ca un aspirator, dar am mai avut cvt și mă lasă rece. Cu hibrid e o mașină mai plăcută totuși. Motor cu cilindree mare, non-turbo, simplu, nu ma aștept să fie vreo problema la el vreodată, interior foarte ok, gardă la sol suficienta pentru coclauri dacă ești munțoman mai bătrân, garanție destulă…. Nu pot înțelege de ce nu hibrid ( mai ales când vine vorba de Toyota), dar na, de gustibus și preconcepțiile nu se discută.

    • Nici eu nu pot înțelege de ce nu hibrid. Un singur argument mi se pare valid: iti ia cam 1/3 din spatiul de depozitare din portbagaj.
      Dar știi vorba aia “pick your battles”?

    • #60

      Eu nu am gasit argument impotriva hibridului. Am facut test cu amandoua variantele iar hibridul are in plus doar avantaje: Portbagajul e la fel de mare, pentru ca bateria e sub bancheta din spate. Are E-CVT si nu CVT, ceea ce face o diferenta enorma. Nu are curea, deci mai putine piese, mai multa fiabilitate, mai silentioasa. Transmisia se face cu un motor electric (altul decat cel care pune in miscare rotile) si practic nu are viteze, ci o plaja infinita de rotatii la transmisie. Asta face sa nu simti niciodata schimbatul vitezelor ca la alte automate. Dupa 10000 de km am un consum mediu de 6.5/100, la un motor de 2.5 l benzina. Plus ca e ceva de vis cand calci pedala la podea si intra in functiune toate motoarele, cel termic si cele doua electrice si ai toata puterea aproape instant la roata. Eu pur si simplu nu inteleg de ce ar refuza cineva hibridul, mai ales daca nu e vorba de bani.

    • #61

      Hibridele au bateria sub podea sau sub portbagaj. Din cauza asta nu au roată de rezervă, ci kit de pană. Acesta e poate singurul dezavantaj, că dacă ai spart/tăiat (nu doar înțepat) anvelopa trebuie să chemi platforma, indiferent de marca mașinii. Reversul medaliei e că te responsabilizează să fii mai prudent.

      Sunt de asemenea mai silențioase. Pentru că prima Honda o am de la Asko, care e și dealer Toyota, am comparat în showroom și sistemul de avertizare a pietonilor. La Toyota se aude ca un flex, pe când la Honda nu aș putea să îl descriu mai plastic decât au făcut-o alții: Corul Îngerilor. Cu toate astea sunt persoane pe planetă care vor să îl dezactiveze tăind firele sau băgând spumă în difuzor. Cică și-au luat hibride să fie silențioase, să meargă doar pe mod ninja.

      Ca fapt divers, poza cu Honda CR-V din articol e cu modelul din 2020. MY21, cum am eu, e mai bine izolată fonic și are câteva chestii diferite (gen un încărcător wireless pe care eu îl folosesc pe post de tăviță).

    • Ionuț, fii serios. Au roată de rezervă normală și bateria e sub scaunul din spate.

    • #63

      Asta am zis si eu mai sus, dar se pare ca stie el mai bine.

    • #64

      Dacă o hibridă are roată de rezervă, nu înseamnă că toate au. Chiar dacă unii “știe ei mai bine”.

    • #65

      Subscriu 100% la ce a spus @DCT. Am o Toyota RAV4 din 2017 hibrid. Am avut același model pe benzină și pot spune că hibridul este superior 100% ca experiență de condus. Simți puterea instant când calci accelerația și te ajută foarte mult când ai nevoie sa faci o depășire. Are 197CP și nu se simte greoaie mașina deși are 1700kg. E silențioasă, o auzi doar la turații mari și nu e deloc un sunet deranjant. Consumul în oraș e sub 6% daca o conduci ca o bătrânică. In jur de 7% la condus normal. La drum lung se comportă admirabil, dar dacă te grăbești, consumul ajunge pe la 10%, ceea ce oricum nu e rău pentru o mașină benzinară din clasa asta. Spațiul interior + portbagaj e ridicol, sau cum ar spune soția mea când o umple de bagaje: “destul de ok”. Nu are rost sa repet ce a explicat deja foarte bine @DCT legat de fiabilitatea unui motor mare fara turbo, in afară de service-uri, 0 probleme.

  11. #66

    Suzuki S-Cross 2020 Hibrid?

    • Nu hibrid. E veto de la omul meu.

    • #68

      E mild-hybrid, adica are un motoras electric doar pentru start/stop. Chiar nu vad ce dezavantaj ar avea, mai ales ca fiind trecut hybrid in talon ai si parcari gratuite.

    • Hibrid am și eu și are o droaie de avantaje.
      Dezavantajele sunt pe partea presupusă de fiabilitate (bateria la care poți să ți pui întrebări de rezistență în timp, greutatea suplimentară, garanția – care la Kia e de 7 ani cică dar pun pariu că dacă am vreo problemă cu ea o să găsească ăștia ceva să mă pună s o plătesc, devalorizarea – după ce ți expiră garanția PSF mașina fiindcă numai hibrid nu mai e din cauză că bateria aia ține …cât?) Da, am mild hibrid.

    • #70

      E cam micuț pentru ce vrea doamna și e și mai mic în putere, mai ales după ce au castrat 1,4-le în numele hibridizarii.

  12. #71

    ioniq 5. uita de fosile

    • #72

      Chiar dacă sunt de acord, sunt mult prea multe lucruri care trebuie să se alinieze ca să te facă mulțumit de achiziție: să stai la casă, să fie dispus ENEL să îți dea marire de putere si/sau trifazic, să nu ai treaba prea des pe autostrăzi că nu faci mai mult de 300 km la 130kmh, să înțelegi legătura dintre baterie și diverse alte lucruri bizare gen temperatura/ploaie/etc. Electrica e un efort pe care multi nu îl pot face încă.

  13. #73

    In limita superioara a bugetului s-ar incadra si un Volvo XC40 – Momentum Pro. Iti recomand sa-i faci o vizita ca poate-ti cade cu tronc. 😉
    Oricare ar fi alegerea iti doresc multi kilometri fara evenimente neplacute!

    • Ma uit. Dar prefer ceva mai slabut ca brand si echipat premium decat un brand mai bun, dar chel.

  14. #75

    Nu inteleg masochismul pentru cutia dsg,detin masina cu asa ceva…si pt mine e mai mult asa nu.nu e rafinata,delox,fata de o automata clasica converstizor de cuplu.mergi cu un zf8hp…il gasesti pe x3/stelvio,si vei vedea altfel cutia automata.
    Cat despre cvt,sau ecvt de la toyota,e ok ca iti transmite feeling-ul acela de gospodina,care da cu aspiratorul,atunci cand accelerezi/depasesti.
    Cred ca ai avut un dealer mizerabil la mazda,masina e ok si calitativ,interiorul e peste concurenta.
    Daca tot vrei camera 360,una din cele mai bune e la nissan(a fost dezvoltata initial pt infiniti),si noul qashqai varianta benzina turbo s-ar putea sa fie surpriza placuta(vezi echipare minim tekna sau tekna+)… eu am avut nissan si mi-a placut ca masina de familie.
    Nu as neglija un ford kuga,si nici fratia coreeana kia hyundai…..incearca si vezi ce iti place.

    Mi se pare taranie maxima cum se plang in romania ca nu se vand masini,pai da masini la drivetest.. unde stau eu am avut masini si cate jumatare de zi in care am facut si 150 km….ca pana la urma pe autostrada iti cam dai seama cat de zgomotoasa,confortabila si usor de utilizat e o masina(si unde suv nu exceleaza).

    • Fii atent cum e cu masochismul asta: DSG e cea mai buna optiune in bugetul pe care il am eu.

      Mi se falfaie ca exista cutii mai bune pe x3/ stelvio. Nu imi permit nici x3, nici stelvio.

      Eu caut un suv compact mid-range echipat premium pana in 38k EUR.

      In parametrii astia ma joc, orice e peste, nu ma intereseaza.

      Nu caut cel mai bun sistem de pe piata, caut cel mai bun sistem care sa indeplineasca cerintele mele.

    • #77

      Ceea ce vreau sa spun este ca in bugetul respectiv sunt si mazda(da,mizerabili),care ofera o experienta superioara de condus fata de masinile grupului vag(exceptand audi),mai ales pe segmentul family….insa sunt de acord ca e o chestiune de gusturi.La grupul vag,eu mai am o problema,ecranul tactil multifunctional(care mai are bug-uri,dar nerrcunoscut de majoritatea vag fan boys),dar nu este practic si cateodata periculos de operat,la chestii simple,gen reglat clima….cel putin pentru mine,care nu mai am 20 de ani.
      Un drivetest temeinic cu fiecare model ar schimba mult parerile….iti garantez.

    • Absolut CLAR ca fac drivetest.

      Dar cum Mazda nu are masina…pas. Sincer, mi-a placut, dar nu atat de mult incat sa iau fara sa probez sau sa alerg prin alte orase ca poate – POATE – pot face drivetest. Plus ca are sfarcul ala…la care eu nu ajung :))

      Pana acum am trei programari la drivetest. Skoda si VW am mai condus (acum ma dau pe un Karoq), deci nu ma astept la surprize.

    • #79

      Incearca si ford kuga, modelul nou arata bine, motorul de 1.5 turbo e potent, iar ford ofera discount-uri bune, iti poti lua lejer ceva in bugetul tau.Am condus una recent,nu e o masina rea deloc.

  15. #80

    La mine cum masina-i scula fix ca toporul… eu vreau un duster.

    In caz ca va doriti… anul asta nu se mai poate. poate la anul. doar din stoc cautat din dealer in dealer.

    Dar dupa criteriile lui maddame eu recomand pentru vizualizare si opel mokka… se incadreaza, are de toate. binenteles tine si de gust.

  16. #83

    Nu mă pricep la SUV-uri, sper să găsești ceva să-ți placă, pare-se că oferta e destul de bogată. Și neapărat un review, după rodaj și concedii. Multă baftă!

  17. Cred ca o sa-ti placa Skoda Kodiak. DSG, inalta, sprintenuta, incapatoare, surprinzator de manevrabila pentru cat e de mare. Nu vezi nici un kkt in spate. Ma omoara start-stopul, plasticele ieftine si adunatoare de praf, greierasii dupa nici un an, lenea cu care deja se inchide-deschide la touch. Si altele.

    • Mai zi…

      Plastic ieftin e si la Karoq, ma dau pe una de vreo 3 luni. Altfel e fâșneață, dar mașină la kg, nimic deosebit.

      Plus plasticul ăla lucios…brrr.

    • Nu detin, conduc ocazional. E o masina cinstita, as spune. Chiar daca nu te intereseaza, din afara arata chiar binisor, zic eu. Interiorul e …ok-ish. Senzatia generala este de simplitate, dupa scurta vreme devine chiar plictisitoare. Varianta cu care ma joc eu habar nu am cat e de premium, dar cred ca nu e o masina facuta sa reziste. Genul de electronicaraie pusa ca sa fie, nu se stie cat. Nu are un an inca. Ce-o sa-ti placa la ea? DSG cu bat mare langa bord 🙂 silentioasa, schimba repejor, destul de stabila, camera marche-arriere bine asezata, incapatoare. Ce n-o sa-ti placa? Aflam dupa test-drive 🙂 Poate faptul ca nu e mare diferenta fata de Karoq. Si inca ceva. Am vazut un Kodiak dupa un accident relativ usor. Cam sunt facute din hartie 🙁

  18. #87

    Kia sorento sau hyundai santa fe. De unde scoti 38000, te mai scîrmi si mai scoti 3000. N-o sa regreti. Ai o gramada de masina la banii aia. Poate negociezi si iese si vreun discount.
    P. S stii cum e cu suvurile compacte? Ca alea de-si pun pushup…..pare mare, da’ e mic.

    • Nu vreau mai mult. Pot, dar nu vreau. E doar o masina..

    • #89

      Asa zic unii si despre case/apartamente. Si isi iau ceva mai mic ca sa fie mai ieftinache. Si apoi regreta. Asa si masina. E o chestie in care petreci ceva timp si e de preferat sa fie cat mai confortabila. Acu’….banii tai, alegerea ta.

  19. #90

    Incearca sa vezi daca iti place Renault Arkana,e mini-suv.
    Nu stiu ce configurari exista (la prima vedere benzina+electric) dar interiorul arata fain.

    • #91

      @Dali ala e platforma de clio ;))

    • #92

      @zidanne
      Arkana e pe platforma de Captur,nu Clio

    • #93

      @dali CMF-B HS: Clio 5, Captur 2, Arkana si Juke sunt more or less aceeasi masina ;))

  20. #94

    “mi se fâlfâie artistic despre cum arată, dacă îmi place la interior,”

    Sunt de partea ta! Nu am spălat mașina aproape un an, curățam numai interiorul. Soția nu a fost de acord.

  21. Ar mai fi ca idee Ssangyong Korando, brand sud coreean. Am făcut sâmbăta trecută un test drive la reprezentanta din Pipera. Motor 1.5l benzina cu turbina, fabricat sub licență Mercedes, cutie automată japoneză de la Aisin, tracțiune 4×4. 29.000 de euro cu aproape toate dotările. Mai lipsea trapa. 5 ani garanție din bară în bară, plus alți 5 ani pentru motor, transmisie și turbina. Nu e Nubira, dar merge. :))

    • #96

      Din seria veche e singura masina dintre cunoscuti de care am auzit sa se gripeze motorul in mers. Revizii facute la timp.
      Dupa piese ai sanse sa stai cu luna (pre-pandemie).
      Asta noua nu stiu cum se comporta. Atentie totusi.

    • Din ce am citit nu am văzut sa fie probleme cu seria nouă. La test drive s-a comportat foarte ok motorul ăla de 1.5l la o caroserie de 2 tone. Depozitul de piese care deservește toată Europa se afla in Ungaria și este destul de mare.

  22. #98

    Nevasta vrea exact acelasi lucru (face 30) si pana acum sunt la :
    Mazda CX5
    Hyundai Tucson
    Skoda Kodiaq – in top now, ca e spatioasa.

  23. #99

    Nu ai pomenit nimic de garantie, iar la cum se fac masinile in ziua de azi, eu nu mi-as lua ceva cu mai putin de 5 ani.

    1. Toyota Rav4, cand am condus prima data un hibrid nu mi-a placut, ma simteam ca intr-un tramvai, desigur pana m-am intors la dieselul meu.
    Din ce stiu eu Toyota ofera 6 ani garantie pe masina, 10 ani garantie pe hybrid si 10 ani garantie anticoroziune.

    2. Lexus NX, aceeasi poveste ca mai sus, doar ca mai atenti la materiale si finisaje.
    Hybridele beneficiaza de un voucher de 5000euro + rabla, deci te incadrezi la un lexus de 40k.

    3. Hyundai Tucson 1.6 de 180cp, din pacate hybridul de pe hyundai este degeaba si nu ofera nici un avantaj practic (cuplu, consum, acceleratie). Tucsonul mi s-a parut foarte bine facut, multe dotari, design exotic, interior minimalist. Hyundai ofera 5 ani garantie.

    4. Kia Sportage, aceeasi poveste ca mai sus, doar ca ai 7 ani garantie.

    5. Vw/skoda/seat motoarele pe benzina sunt notorii ca avand probleme grave: consum ulei, tehnologia de dezactivare cilindri in mers, martori in bord, sau nu porneste. Din ce stiu eu vw ofera 3 ani garantie iar skoda 4 ani.

    6. Renault/nissan/dacia panarame de masini.

    • Cică s-ar fi rezolvat problema consumului de ulei la generația asta noua de TSI-uri de la VW.

    • #101

      Nu s-a rezolvat, au spus si cei de la atelierul de detailing, ca cunosc proprietari de skoda cu 1.5tfsi carorla le-a aparut eroare in bord sa completeze cu ulei in nici un an. Spuse care se confirma si pe forumul skoda.

    • #102

      Da eu am skoda 1.5 tsi din 2016 si tb sa completez cu ulei 1 data pe an.

      Dar nu inteleg de ce ar fi asta o problema.

    • #103

      @Andrei…..fara suparare, am mai citit pe forumuri cum ca sunt ceva specialisti la atelierul de detailing….de curiozitate m-am uitat la ceva video ale unor masini ce le-am detinut/detin, sunt niste baieti ce folosesc interjectii si se doresc amuzanti, plus un baiat ce memoreaza date tehnice si le reproduce in fata camerei….dar nu sunt specialisti deloc, bonus, sa fie pe placut auditoriului cu 2000 ron salariu si ambitii de lux, fac apologia tuturor vechiturilor, pe principiul, masinile de azi nu mai sunt fiabile, si prezinta de multe ori niste cazane obosite.
      Stiu ei ca le-a zis varul care are un prieten la serviciu care are un sef si a avut probleme…..in ziua de azi cam la toate marcile poti lua garantie suplimentara vreo 5 ani/200k km…..dai un ban, dar stai relaxat.

    • #104

      @becaly
      Dacă nu-i pui ulei motorului te cam caci în ea de garanție de 5 sau 7 ani. Și apropo, ulei nu se pune la un an, ci functie de jojă, adică la numărul de kilometri.

    • #105

      @Andrei, aia 5000 de euro nu erau doar pentru hibrid plugin? Daca da, vezi ca nici toyota si nici lexusul ala nu sunt plugin. In fine, hibridul ala de la toyota e oricum cam degeaba.
      @Madamme: in BV si eu am avut cam aceleasi experiente la dealerii auto, ba mai mult, singurii care m-au intrebat daca ma pot ajuta cu vreo informatie (dupa vreo 10 minute de holbat la masina interior exterior) au fost cei de la skoda.
      Pentru ceilalti eram invizibil.

    • #106

      @Marinel, nu prea inteleg comentariul tau, vrei sa dezvolti? De vreo 11 ani rulam in familie numai autoturisme noi, cu garantie(le pastram cam 3-4 ani), si service cf planului de service; cunosc foarte bine conditiile de garantie, am avut de-a lungul timpului mici neajunsuri ce au fost remediate. Crezi ca am scos vreodata joja?
      De aceea iti asumi un buget, vezi la ce marci te incadrezi, garantie, ba la unii ai si asistenta rutiera si masina de schimb peste tot in Europa (nissan, de exemplu)….in rest, le folosesti si atat, nu stai sa te gandesti ca ulei, ca pica, etc…ajunge la varsta, se apropie de 100.000 km, alta si gata.

    • #107

      Daca sunteti interesati de skoda, atunci fie intrati pe forumul lor si vedeti ce zic proprietarii, fie mergeti pe “aia e”.
      Voucerul de 5000e se aplica si la cele toyota deoarece sunt full hybrid.
      Cele plugin sunt bune doar daca mergi mult in oras, altfel cari 200kg cu tine degeaba.
      Cele full hybrid motorul electric asista pe cel termic la acceleratii cu cuplu instant, rezultatul fiind un consum de 3l la suta cu corolla sau 6litri cu rav4 la drum lung.
      Si honda fac masini full hybrid.

    • #108

      @Andrei: Citat de pe site-ul Toyota Romania

      “ Programul Rabla Plus 2021
      În cazul în care vrei să optezi pentru o mașină 100% electrică sau Plug-in Hybrid (PHEV), prin Programul Rabla Plus 2021 poți beneficia de două tipuri de tichete:

      un ecotichet de 20.000 de lei pentru achiziția unui autoturism nou, de tip Plug-in Hybrid (PHEV), cu emisii de CO2 mai mici sau egale cu 70g/km în regim NEDC;…”

      Deci cum ziceam, ~5000 de euro doar daca e plugin hibrid. Altfel, pentru hibridul full de la Toyota primesti 4500 lei, in afarade cei 7500 de lei de la Rabla Clasic

  24. #109

    Eu sunt aproximativ în situația ta și mi-am comandat deja un Rav 4 după mai multe cercetări. Durează cam 2 luni până ajunge.

    • #110

      Care mai este garantia la Toyota ? este completa din bara in bara sau doar pe motor si cutie ?

  25. #111

    Cupra Formentor. Exista mai multe variante, este in principiu Seat- VAG, redenumit Cupra.
    www.cupraofficial.ro/

    • #112

      E mai mult o compacta, iar capota inalta si profilata nu ofera vizibilitate buna persoanelor scunde la volan, geamurile sunt destul de inguste, nu e chiar suv feeling la volan.

  26. #113

    Am Tucson 2015. Super mulțumit. Urmează noul Tucson sau poate Sportage, nu m-am decis încă. Diferențele sunt minore. Tine de gust.

  27. #114

    Ca bou in curand cautator de rabla noua nu inteleg o chestie:
    Bre… pagini intregi, romane, Divina Comedie despre ce usb-uri si multimedia/camere si alte cacaturi pe care le pun pe o rabla din 2004 cu 300 de dolari de pe Aliexpress si ma intereseaza fix la sapte metri in spatele sulii.

    Despre tipul de transmisie, ce fel de 4×4 si cum te scoate la o adica din rahat ca sa nu dormi noaptea in camp?

    DSL XCZ-DSG…PLM si alte tipuri de abrevieri de trebuie sa sap tot youtube-ul sa aflu daca masina are sau nu vreun fel de reductor, cum face modurile alea de Mud/Sand/Mortii ma-sii.

    MA uitam la Compass…nici acum nu inteleg clar daca cutia aia de transfer de pe Trailhawk care costa aproape 10.000 in plus face vreo treaba sau nu.

    Nu imi fac iluzii de capacitati offroad reale, dar daca sunt cu eventualul puradel sus la Ciucas si incepe ploaia aia cul.. well, fuck “downhill control”, eu vreau sa stiu ca ma tine departe de rapa ceva mecanic nu algoritmii vietii si un senzor.

    L200 it is.

    • Mda. Dar iese din buget și locurile din spate sunt pentru pigmei. Am avut L200, cred că e mașina în care m am simțit cel mai bine dar numai pe locurile din față. Am stat odată în spate vreo 200 de kilometri. Never again.
      Pentru cineva cu familie, L200 nu i opțiune.

    • #116

      @Raider
      Vorbeam si eu cu naduf….stiu ca ai dreptate.
      Oricum mi s-a pus in vedere dragastos dar ferm ca daca apar cu asa ceva acasa… fie dorm in ea pana iese din garantie fie ma radicalizez si ma inscriu in Hamas…my choice…ei nu-i pasa:)))

      Imi placea si mie Kodiaku
      pana cand am vazut ca-i mare, dar joasa….si 4×4 ala e…ma rog…e sa fie acolo….

    • Doi ani cât am tăvălit un L200 SH n am avut nici o greață în trafic. Pla mea, avea bare din profile de fier și scări de ălea șoade din inox. Nu țin minte în ăia 2 ani să mă fi uitat cum arată vreo bordură dacă era vorba să parchez undeva pe trotuar. Trăgeam volanul și aia era.
      Da’ când am văzut factura pentru gume all terrain …

  28. #118

    Touareg? E mai scump dar are de toate…

  29. #121

    Acum 7 ani am avut de ales între Skoda și Seat, am ales Seat-ul că era mai ieftin la aceleași dotări.

    Dar sunt foarte mulțumit de reprezentanta Seat din Brașov, îmi fac și acum reviziile la ei chiar dacă sunt mult mai scumpe ca la service-uri de cartier.

    Ar trebui să le faci o vizită, chiar dacă nu ești hotărâtă să cumperi Ateca.

  30. #122

    @Maddame: Dar nu ai spus de pe ce model de Opel vii. Poate fi relevant, ca sa stim ce asteptari ai, ce (nu) iti doresti. 🙂

    • Opel Astra Tourer.

      Sunt foarte multumita de el, se misca atat de bine ca il poreclisem “balerina”, dar SUV-ul de la Opel nu imi place.

      Vreau upgrade la confort, de aia il dau. Si are cutie de viteze manuala.

    • #124

      @Madamme….joci la sentiment….fosta mea masina/actuala masina a sotiei este astra k…in weekend o mai iau la plimbare…dar are scaune agr,matrix led….ce m-a facut sa ne despartim a fost spatiul interor/portbagaj si zgomotul la 130 kmh,cam mare,a,nu are acc…dar nu ma deranja…in rest masina aia in cei 33.000 km mi-a placut fff mult,si acum ma plimb cu ea de placere.
      Vad ca esti pornita pe suv,dar poate si un monovolum ar indeplini toate criteriile tale,si fiind mai usor,suspensii mai confortabile,ar asigura o experienta placuta la volan.

  31. #125

    Seat Tarraco.

  32. #126

    87 comentarii în 18 ore!
    @Maddame, ai atins unul din butoanele cîștigătoare!

    Aștept (cu oarecare nerăbdare) subiecte legate de femei, alcool și, eventual, fotbal.

  33. #128

    Văd mai sus multe comentarii negative la adresa Nissan Qashqai. De ce ?
    Eu am luat-o pe a mea in 2014 ( chiar când a apărut J11) și sunt foarte mulțumit.

    • #129

      Subscriu la intrebarea de mai sus….si daca aveti vreo nemultumire si cu Xtrail, rogu-va, nu va sfiiti…

  34. #130

    S-a dat Dacia Duster “cu de toate”?

  35. #131

    Eu am oprit cititul cînd am văzut ce buget ai: 38k euro. La banii ăștia nu prea îmi permit să dau sfaturi despre mașini. Sunt prea sarac să dau sfaturi unor oameni cu bani. Dar na, așa e pe aici pe blog la senior, oameni cu bani și chibiți.

  36. #132

    Sa încercam cu Li One, SUV-ul chinezesc pe care ai vrea să-l studiezi…

  37. #133

    E tare articolul asta, spuneti-mi parerea voastra ca eu s-o ignor complet ca deja stiu toate modelele de masini si oricum n-aveti ce sfaturi sa-mi dati.

  38. #134

    Si eu imi caut exact acum, cam aceeasi masina ca si tine/aceleasi cerinte: 4×4, automat, peste 150 cp. Am primit o oferta interesanta pentru GLB, cred ca poate fi o idee si pentru tine, dar este putin peste buget.

  39. Cupra Formentor ???

  40. #136

    De aia romanul e sărac și dator vândut. De la mașini i se trage. Cică un om liber își cumpără mașină cât își permite, adică una care sa valoreze 10% din cât câștigă o familie într-un an. Dacă venitul este de 50 de mii euro își ia mașină de 5 mii euro. Cât la sută din populație câștigă 50 mii de euro ? Cu toate acestea sunt pline șoselele patriei cu mașini scumpe. Ei de aia nu are romanul bani investiți pentru a avea un venit pasiv când iese la pensie.

    • #137

      cica alA e din manualul iobagului, de pe vremea cand era o mandrie sa cumperi cu banul jos, Eu imi peemit, baaaaa. un om care câștigă 4500 lunar are acces la credite, cu care isi ia ce are nevoie, nu strange bani tot timpul, pentru un scop nedefinit, sa fie acolo.
      Cica de fapt asa gandesc aia care sunt sarack si rupti in cur, daca intelegi unde bat

    • @Manole

      Hai să îți povestesc o chestie de politețe: e o vorbă că discuțiile despre bani, politică și religie sunt de prost gust.

      Mai ales despre banii altora. Mai ales când nu îi cunoști și doar îți dai cu presupusul.

    • #139

      Care e problema daca poate si isi permite? Sau stii tu ca isi vinde un rinichi si sta in chirie intr-o garsoniera ca sa aiba suv l scara?

      Nu am inteles si nu voi intelege niciodata predilectia unora de a comenta referitor la finantele si dorintele altora.

    • #140

      a citit pe net

    • #141

      Te-ai gândit că poate e pe 3 in topul Forbes după Dineș și Țiriac?

  41. #142

    În 2016 după câteva luni de umblat și făcut test drive cu o mulțime de modele am rămas cu 2 între care să mă decid: Toyota RAV4 și Nissan X-Trail. Am ales până la urmă X-Trail fiindcă oferea mai multe dotări în banii ăia și era mai potrivit de off-road (la momentul acela Toyota nu avea camere 360). A, și la Nissan ofereau un credit cu dobândă 0, ceva promoție de sfârșit de an. După 5 ani de condus nu am vreun regret că aș fi ales greșit.

  42. #143

    Eu am preluat teoria celor 10% de la uncle Sam, cel care deține și scrie pe blogul financialsamurai. Cred că e rupt în kor de sarak .

  43. #144

    Daca permiti o gluma eu FIX asta am in minte cand aud de SUV-uri: www.youtube.com/watch?v=6_MaV-YdrXk

    P.S. am fost cu sotia in aceeasi situatie, si ea are un metru si un pic… si vroia Skoda Kodiak nou, in final si-a luat Superb ca si al meu si nu a regretat decizia

    • SUV și 4×4 e necesitate pentru mine, pentru unde mă dau cu ea. No statement here, până acum am condus un Opel Astra Tourer si a fost perfect.

      De aia și vreau SUV compact, că nu vreau să îl conduc ca pe TIR.

    • #146

      Kodiakul era ok, dar sincer la cat de mare e caroseria + coeficientul redus de aerodinamica fiind SUV, cei 400nm al 2.0 TDI mi s-au parut putini, iar la benzina si mai grav…

  44. #147

    O prietena s-a dus la revizie cu evoq de 2 ani si a plecat de acolo cu L200 pana la mall…le-a dat telefon s-o cheme sa semneze actele, asa masina buna nu a mai vazut. Si a avut si q7 si x6 dar cica are ceva L200 ala. 35k la oferta, doar automat, fara jucarii electronice.

    • L200 e pick up truck. Sau nu stiu eu bine?

    • #149

      Exact.Toata lumea se mira cum e mai buna decat ce avut dar ea zice ca merge foarte corect si relaxata cu L200, nici nu vrea sa mai auda de altceva. Era masina de testdrive, 1 an vechime 8k in bord, s-a dus la revizie plus schimbat iar taciu’ de la rover, nu avea chef de stat pe acolo, i-au dat la testdrive L200 pana la mall dar nu ajuns acolo ca s-a intors sa-l lase pe lucrator la birou sa faca actele, cu masina aia pleaca acasa, nu mai vrea roverul sa faca ce vor cu el…barbac’su e mare mahar in ct si preten cu asociatii de la delear deci nu a foat nici o problema…merge si acum cu masina stickerita “noul L200”, e una alba. Prafuita ca asa sta bine la picape de astea, e foarte multumita, asta e tot ce conteaza.

  45. #150

    Poate ca da sfaturi din astea cu lejeritate tocmai pentru ca e atat de rupt in coor incat 10% din venitul lui inseamna ceva cu minim 5 0-uri. Trebuie sa mai vezi si contextul.
    Conform principiului astuia, o “dauna totala” de 1500 EUR luata de la bulgari de catre o familie modesta este perfect acceptabila, ecologica si deloc periculoasa pentru soselele noastre…

  46. #151

    Mini Countryman Cooper All4 sau dacă permite bugetul varianta Cooper S All4.

    E o mașinuță ceva mai compactă decât frigiderele pe roți din lista de mai sus, dar are personalitate și spațiul interior este interesant conturat (rândul spate care glisează și se înclină individual, rabatare fracționată, acces facil isofix), iar în față ar fi potrivit pentru cineva mai scund + oferă vizibilitate excelentă și multe detalii surpriză (butoane retro, led circular pe bord cu iluminare informativă).
    Pe varianta 2021 au mai îmbunătățit unele echipări și sunt ceva mai bine echilibrate acum.

    În funcție de oferte și stocuri poți prinde prețuri decente sau pachete de garanție extinsă cu revizii incluse.

  47. #152

    No offence dar Edificil sa gasesti ce cauti, ca sa iti dau un contra exemplu, crezi ca un tip ca mine care il bate lejer si la inaltime si la greutate pe Arhi si-ar gasi usor un mini in care sa se simta confortabil? Motivul e simplu, masinile astea nu sunt gandite sa satisfaca si exceptia de 1% pentru ca nu este profitabil pentru producatorii auto!

  48. #155

    Pana spre musca ca sunt la dieta!

    • #156

      excelent, un grup select de siluetisti

    • #157

      Nu va mai laudati… azi cantarul arata 101. La 1.87 ;)) il fac pe colegu @vali din profil.

  49. #158

    Ce ți-e și cu bărbații din ziua de azi….unul nu s-a oferit să puna mașină personala la bătaie, să o invite pe Madamme la un drivetest…….

  50. #159

    VW Tiguan bifeaza toate criteriile pe care le-ai exprimat ca si cerinte, se incadreaza in buget si isi face treaba cu brio. Cutia automata e brici, pe sistemul lor de 4×4 te poti baza si pentru borduri si pentru coclauri (a se intelege mers la gratar, iesit la verde – nu offroad profesionist) si pentru zapada. Nu e urias sa te faca sa-l urasti in oras si nu e nici inghesuit sa-l urasti la drum lung, best of both worlds. Aveam aproximativ aceeasi lista de criterii ca si tine cand am iesit la cumparaturi auto si la varianta asta m-am oprit. Am luat din reprezentanta varianta de 150CP in 2018 si tocmai a implinit 3 ani. Nici un repros pana acum.

  51. #163

    Subaru Outback?

  52. #164

    Salut, avem un Kodiaq, luat in 2020 in familie, versiunea de echipare Laurin & Klement. A avut zeci de probleme, unele foarte grav. Mers pe autostrada, (Germania), franat singura, de urgenta de la 160 la 0, pe banda 2…Navigatie/sonorizare care se oprea singura in mers, pornea iar dupa ce opreai masina. Pornirea de la distanta functiona aleatoriu. Bateriile de la chei erau schimbate o data pe luna. Toate problemele au fost rezolvate, schimbat computer/display si altele dar cu mult timp pierdut in service si foarte multi nervi. Nu o recomand.

  53. #166

    Audi Q2 nu place la doamna?

  54. #167

    Eu am un Seat Tarraco (same as Kodiaq). Il am de un an si jumatate. Zero probleme. Am schimbat doar ulei. Sunt suprins de ce spune mai sus Alin, cu Kodiaq. Pe mine mă bate gândul sa o vând și sa iau tot Tarraco, dar plugin (actualul e clasicul 2.0 TDI). Am testat și Kodiaq, mie mi-a plăcut mai mult cum se conduce Tarraco. Poate arunci o privire.

  55. #168

    Un sfat de om sarac care doar se uita la masini: Hyundai Tucson.
    Nu stiu de fiabilitate/motorizare, dar mie mi-a placut modelul.

  56. #169

    Dupa multe analize + reviews + reprezentante, am scurtat lista la Mazda CX5 vs Toyota RAV4: intr-un final am ales CX5 (2.5L benzina, automata, awd, aproape full-option) de la Premier Motors Timisoara si nu regretam deloc decizia:
    – avem masina din 2020.02 si pana acum s-a comportat impecabil, inclusiv offroad
    – modelul de anul asta va fi ultimul pe platforma curenta si fata de versiunea achizitionata mi se pare notabil doar update-ul sistemului de infotainment (grafica + e mai rapid)

    PS: si RAV4 mi se pare fain: cand am avut de ales, inca aveau probleme cu testul elanului + izolatia fonica (motor/capota), dar din ce am vazut le-au remediat ulterior

  57. #170

    Nu vreau să fiu ‘ăla’ dar din păcate e o perioadă foarte proastă pentru a lua o mașină nouă.

    E bătaie pe ele, pe lângă criza semiconductorilor, cererea e enormă.

    Timpii de așteptare (pe banii tăi) sunt minim un an, atunci mai bine iei anul viitor măcar ții banii undeva. Chiar dacă vor zice că sigur vine în 3 luni, mai citeam pe forumuri că la majoritatea alea 3 luni au devenit 7-8, gen la Mazda, Hyundai, Skoda, VW, etc. Și asta dacă ai configurație standard, dacă vrei personalizare, cresc timpii considerabil.

    Sau o altă strategie, iei o mașină sh vandabilă pe termen scurt, maxim un an, până își revin lucrurile. Ceva gen un Tiguan, un X3, Passat Alltrack, pierzi puțini bani în devalorizare dar măcar te plimbi cu el între timp.

    Decât să țină dealerul banii la el în cont și tu să mergi tot cu mașina veche…

  58. io is fan cum ai pus pozele. Asa faceam si io pe blog si ma intrebam ce se intampla, de ce comenteaza oamenii rau

    • Ce rău comentează oamenii?

    • la mine ma, nu aici. Sau am io cromu busit si nu sar pozele mai mari

      nu de alta dar am vazut sfarc si a trebuit sa dau click. Irelevant despre ce e, daca o femeie zice sfarc, dau click si laic

  59. #174

    Rav4 – tanc ca masina – moartea pasiunii la interior – nu am vazut demult un interior asa butucanos si uratel 🙂 – plus sistemul info este super invechit.

  60. #176

    Ovare (ca nu se poate coaie), 38k pe o masina?

  61. #177

    Ai mai fost la test-drive ?

    • #178

      O fi fost, o fi luat Mazda MX-5 si acum se ascunde:)))

  62. #179

    Maddame, you made my day! Mor dupa comentariile tale