2011-Nissan-Pathfinder

Ieri, pe pod la Otopeni, un accident destul de grav, mi s-a părut mie. Adică un Opel, cred, cu fața făcută evanta, capota împăturită, fum și ulei pe jos, aproape că îmi venea să îmi ascult instinctul de samaritean și să mă dau jos, să văd dacă au nevoie de ajutor.

Știți de ce erau așa de șifonați? Pentru că intraseră în spatele unui SUV Mercedes. Știți ce pagube avea Mercedesul? Zero. Bara din spate era ușoor, rețineți, UȘOR zgâriată, probabil iese la primul polish. În rest, absolut nimic.

Așa că, cel mai probabil, când mă plictisesc de #bestiade130decai, voi lua un frumos Nissan Pathfinder.
Să fie.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

108 comentarii Adaugă comentariu

  1. Nissan?

    Termina ma.

    Stiu io la cineva un Subaru aproape nou.

    • #2

      nu imi place masina aia nici de-o culoare:))) plus, eu nu conduc orice ragalie pe care o conduce si mircea badea

    • #3

      te pricepi la masini ca alalat. masinile se flocesc in partea din fata mai rau ca in spate din cauza zonelor deformabile pentru protectie. daca era invers si intra ml ul in corsa se arcodeonea mercedesul.

    • #4

      probabil ala cu opelul infrnaare a intrat cumva”sub” suv si din cauza asta suv-ul a iesit nevatamat, fiind si mai inalt….
      si abia apoi urmeaza si suv, inalt, opel mic, daca mia avea si cui ala….

    • Oui ,mais après il faut rouler que en marche arrière !

    • @alecs merge cu spatele.
      Problem solved.

    • #7

      @Arhi: deci tu ai vazut un Mercedes ca rezista bine la impact dorsal si ai decis sa-ti iei un Nissan… E ca si cum ti-a placut treningul adidas al lui zoso si tu-ti iei unul turcesc… Roebok,

    • #8

      @alecs – da, asa-i, la impact frontal direct intre un Fiat 500 si un ML ambele s-ar floci la fel de tare………….

      Hai ma, c-ai inteles ideea, si ideea e corecta – bigger is better cand bigger meets smaller 🙂 Evident, daca vorbim de posibilitatea de rasturnare, de stabilitate, de distanta de franare etc, bigger is not better 🙂

    • #9

      Un bun samsar iti vinde si ce nu-ti place.

    • #10

      Știți că, la un impact, dacă energia aia nu se disipă prin deformarea caroseriei, ajunge prin zona voastră…

      În altă ordine de idei, da, lonjeroanele au inițiatori de deformare.

    • #11

      @alecs: Da-mi voie sa te contrazic: imgur.com/a/mmEdL

    • #12

      trucaj

    • #13

      @Mihai: E un Defender stock, fara troliu.

    • @florin ma copile! Ma! Ala nu e defender. Nu mai confunda masinile. Ala e Range Rover. Alta galagie de bani si multe.

    • #15

      @Mihai: Pardon, e Discovery. Stoc, fara troliu sau alte modificari. E masina unui var.

  2. #16

    Daca incepem….defender 🙂

    • Da, defender e masina solida. Dar sa o folosesti zilnic e pura cruzime. :)) Dar incearca.

    • #18

      așa e, defender e ok … Hummer nu, știe și fetele de la BGS

  3. #19

    Si daca vei intra in spatele unui suv Mercedes, crezi ca veti fi amandoi USOR zgariati? 🙂

    • aproape deloc, nu usor. mercedes are franare de urgenta sau nush ce sisteme. daca e ultimul tip.

  4. #21

    Normal ca trebuie gip, cresc pruncii, trebuie dusi la scoala, pana-n banca.

  5. #22

    nu are logica si explic de ce. partea frontala a unei masini e facuta in asa fel incat la un impact frontal ea sa se deformeze si sa absoarba socul impactului pt a nu-l transmite pasagerilor. cum cele mai multe accidente sunt bot-in-bot, viteza lor cumulata de impact e mare si atunci si socul e mare. la pupatul in spate socul e mai mic, de aceea spatele e mai rigid. 🙂

    • #23

      Nu se cumuleaza viteza. E mit urban.

    • #24

      Asa e borg, daca merg cu viteze egale, chiar socul este zero! 🙂

    • #25

      Nu pricep de ce a primit borg minusuri. Mircea a scris o gogomănie.
      www.discovery.com/tv-shows/mythbusters/videos/mythssion-control/

    • #26

      a mai fost discutia asta aici, nu ai cu cine. fizica e fix vax pe langa cunoscatorii de pe net, care stiu sigur ca se cumuleaza vitezele

    • #27

      lol Deschide subiectul accidente rutiere si clar o sa apara alt “destept”. Baieti nu insistati prea tare, eu am fost desteptul de data trecuta. Consumati aiurea bitii.

    • #28

      @ZuLu – pai na, daca ar fi cu cumulare, ca sa zic asa, atunci chiar ar fi socul 0, ca doar masinile vin din acelasi sens dar directii opuse in cazul unui accident frontal, adica ai avea viteza cumulata egal v + (-v)= 0, unde v e viteza ambelor autoturisme. Sau nah, tu cumulezi in modul, cumva…

  6. #29

    mai bine iti iei un nissan patrol d-ala vechi cu nr de bulgaria 🙂 serios acum, stii cat de greu gasesti loc de parcare ?
    Sau ai putea sa iti iei un Hummer, am auzit ca au astia la BGS ceva ieftin .

    • #30

      Gata rasturnat si cu polish pe laterale 🙂

    • #31

      Hummer,am auzit ca face si niste giumbuslucuri faine,mai distreaza publicul…

  7. Loviturile in spate sint nasoale. Chiar daca la prima vedere nu se vede decit o zgirietura. Plasticul ala revine, e relativ rezistent si elastic.
    Oricum ar fi, podurile de la Otopeni sint pur si simplu zone de interes pentru dobitoci. Toti vor sa faca accident fix pe unul din ele. Sa vezi in virful podului cind drumul o coteste usor pe dreapta ce de idioti ce nu stiu ce e aia banda de circulatie si adaptatul vitezei la conditiile de trafic.
    Si sa nu mai spun de tirul rasturnat si ajuns perpendicular pe toate cele trei benzi de pe un sens.

  8. #33

    mai bine asta tinyurl.com/pzzwtrp . Poti sa te duci la lupta cu stalin cu el.

  9. #36

    Aveam o skoda octavie tour break la servici. Era ca oul ala de pasti pe care nu il poate sparge nimeni. A fost lovita de 9 ori in spate, iar cel mai nasol lucru la ea era o zgarietura pe bara din spate si un senzor de parcare care facea fitze din cand in cand. Asta nu inseamna ca la una frontala m-as simti safe in dricul ala…

    Also, Renault Pathfinder e o mizerie de masina. Ai o gramada de alte optiuni mai bune in rangeul ala de bani…

    • #37

      Sa inteleg ca tu ai condus / detinut si pathfinderul, si gramada cealalta de optiuni mai bune, nu? Adica nu esti doar un stupid cu pareri de pe net.

    • #38

      Renault pathfinder, renault patrol si miciubitci pajero. Toate 3 au fost mizerii de masini, strict din punctul meu de vedere. Folosite 70% oras, nu discutam de ce face masina pe coclauri, arhi tocmai s-a mutat din Pantelimonu

  10. Da, Ford Kuga ce are? Ma gandesc la masina asta de ceva timp.

    • #40

      Si ea se gandeste la tine de ceva timp. 🙂

    • Am Ford Mondeo, analizez posibilitatile de a lua un Ford Kuga, cat e de bun, consum, fiabilitate etc. 🙂

    • #42

      Pustiu: kuga e o masina buna, am exploatat una cand lucram in rent si se tinea destul de bine(consum ok, fiabilitate, dar e inghesuita rau).

      Arhi: Mie la Pathfinder nu mi-a placut cutia de viteze(automata). Aveam doua bucati negre cu motor 2.5, geamuri spate fumurii, se uita lumea ciudat la noi cand plecam cu ele(probabil se gandeau ca e coloana spp sau ceva:)) )

      La interior are cam multe plastice ieftine, consuma cam 10-12 in oras dar se descurca bine pe offroad.

      Mie imi place Opel Frontera 2.2(ultimul), are mai multa mecanica, consuma mai putin ca pathfinder si imi pare mai bun la offroad

    • #43

      Pustiu, poti te rog sa pui si adresa de acasa aici sau pe blog? Mi-a placut foarte mult echipamentul de blogger pe care il folosesti, am o echipa zilele astea la “curatenie” prin Constanta, poate trecem intr-o dimineata, cand esti la piata, pe la tine… :*

    • @Radu acasa ramane doar o parte infirma din echipament mai toata ziua sunt cu echipamentul dupa mine :P, iar zona unde stau e supravegheata video, nu-mi fac griji 🙂

  11. #45

    umbla o vorba o data … bufnitele nu sunt ceea ce par a fi.

    In primul rand, majoritatea masinilor de generatie mai noua sunt construite in asa fel incat la un impact frontal mai puternic (care oricum ar genera “dauna totala”) sa se deformeze foarte mult si sa absoarba socul astfel incat sa protejeze pasagerii din cabina. Sincer, ca om trecut prin accidente (si nu din vina mea), prefer sa mi se faca masina varza dar eu si ceialti pasageri (inclusiv cel/cei din masina adversa) sa scape. N-ai idee ce stres si cate nopti nedormite genereaza un dosar penal – chiar daca stii ca tu nu esti cel vinovat.

    Apoi, SUV-ul e in oarecum avantajat la impact pentru ca are o greutate mai mare, o inertie mai mare. Dar fiind mai inalt si cu centrul de greutate mai ridicat, se poate rasturna si mai repede (chiar la chestii minore) – vezi clipul cu BGS de la colegul tau de blog.

    Asa ca axioma “SUV-ul e mai sigur” e adevarata doar in anumite imprejurari.

    Ah, in accidentul de care vorbeam si din care eu am iesit “castigator”, masina mea nu avea decat aripa “infundata” un pic. Chiar ma consolam ca macar a mea nu e foarte-foarte sifonata si nu stau mult cu ea in service. Cealalta era imprastiata (literally) pe toata soseaua. Ei bine, amandoua au fost dauna totala. A mea, pentru ca impactul a fost pe roata si au detectat ei o deformare de cativa mm a sasiului. Deci evaluarea vizuala nu e nici ea bullet-proof. 😉

    • Sa inteleg ca dupa voi, Opelul e mai bine facut decat Mercedesul?

    • #47

      citeste de sus in jos si de la stanga la dreapta. intre timp, da-mi voie sa-ti fac un rezumat: faptul ca are “botul” sifonat rau de tot nu inseamna neaparat ca masina e mai mult sau mai putin sigura. “sigur” inseamna ca la un eveniment d’asta sa poata sa iasa toti pe picioare din masina si/sau sa aibe nevoie de ingrijiri medicale minime. daca asa s-a intamplat in cazul descris mai sus – atunci masina e “sigura” si e foarte bine ca s-a intamplat asa. La fel de bine, faptul ca botul e “sifonat rau” nu inseamna neaparat ca masina e sigura (Ex: Matix). Ci doar ca a spune “SUV-ul e mai sigur pentru ca nu se deformeaza la un impact frontal” nu e chiar adevarat.

      ah, si ca FYI – se pare ca cei mai multi producatori isi construiesc masinile astfel incat, la un impact frontal, motorul se duce sub masina pentru a nu intra peste pasageri (si/sau pedalele peste picioarele soferului). cel mai probabil, ala avea ceva viteza cand a intrat in “fundul” mercedesului – cea ce ar putea explica sifonarea asta.

      “bine facut” – IMO – inseamna ca se strica mai putin, plasticele nu se strica in timp, masina are un comportament constant in timp, samd. Si da, Mercedesul se incadreaza la “bine facut”. Sau cel putin, “mai fine facut ca Opelul”.

    • #48

      Nu ai inteles boss, siguranta nu inseamna sa scapi tu si familia cu zile, siguranta inseamna sa te coste cat mai putin reparatia, daca se poate repara tabla indoita de un Dorel cu ciocan in spatele blocului, cu atat mai bine.

  12. Oui 4×4 ,mais il faut rouler que en marche arrière !

  13. #53

    stiu un nissan x-trail intrat in spatele unui matiz
    matizul a avut nevoie de un sut in bara sa isi revina, nissanul s-a lasat cu fata botita serios

    • Ala era un matiz care facea giubujlucuri…mergea doar pe rotile din fata 🙂

    • #55

      Bah, matiz e micul gigant, stie toata lumea 🙂

  14. #56

    Arhi,fii serios.Vrei sa investesti in siguranta familiei tale?Vrei sa faci fata infrastructurii de drumuri romanesti?Vrei o investitie de viitor?
    Cumpara de aici
    www.mortarinvestments.eu/products/tanks-2/t-72-42#currency=USD

    • #57

      Recomand.
      E de la polonezi, nu de la bulgari sau turci.
      Atentie ca isi iau si prietenii de peste Prut…. daca vin la noi, nu stiu ce fel de impact preferati…

  15. #58

    Toyota Land Cruiser.Sau daca nu-ti permiti atunci Defender.In fine,daca ai o matusa Tamara,Range Rover este exact ce iti trebuie.

    • Bre, nu-i mai recomandati omului Defender! Ati inebunit? :)) Aia e masina de off road si cam atit. O data pe luna te plimbi cu ea pe dealuri si apoi o parchezi pina luna viitoare. Pina si Dusterul e mai bine echipat decit masina aia.

  16. #60

    Cea mai mare prostie contemporana e sa iti cumperi autobuz ca sa nu mori in accident auto.
    Cateva date. Nu ma intrebati de unde le am.
    Perceptie cauze deces – Diabet vs accident 1:3000
    Realitate cauza deces – Diabet vs accident 90:10
    Perceptie – boli in general vs accident: 1:1
    Realitate – boli in general vs accident 95:5
    …..
    Asa ca decat sa investesti 50.000 de euro intr-un autobuz privat, mai bine o asigurare buna de sanatate si vizite mai dese la medic.

    • #61

      ionut, ai dreptate: in general Homo Carpaticus de la Huidu incoace crede ca daca-si ia masina tare devine nemuritor…

    • #62

      huidu traieste?:))

    • #63

      Diabet vs accident 90:10 . Corect, diabet nu ai – deci ar fi vine sa nu fii in aia 10…
      Ca daca esti – nu mai conteaza ca intre timp am murit 9 de diabet 🙂 Zic si eu…

    • #64

      @geretus: acum doi ani si maica-mea inca se lauda ca ea n-are diabet….

    • #65

      Ionut, asa o fi cum zici tu dar doar pentru ca batranii in general mor din cauza bolilor nu din cauza batranetii. Hai sa facem o statistica cu cei pana in 45, ce zici?

  17. 25 de comentarii si nimeni nu a zis de Duster. Suntem pe drumul cel bun.

  18. Io zic ca un Landcruiser d-ala sanatos din 2000 la mana a doua (sau a treia, cred) e ideal. Costa cam o treime din asa-zisa bestie a ta, deci e win pe toata linia.

    • #70

      nu are cum sa treaca pe alt grup. nissan-renault foreva’ !

  19. Arhi, iti dai seama ca trebuie sa-ti triplezi numarul de articole scrise ca sa tii pasul cu consumul la Nissan, nu?

  20. #72

    ford raptor mai bine 😀

  21. #73

    Bate seaua sa priceapa ….zoso.

  22. #76

    Pathfinderul cu motorizare v6 3.0 l face toti banii (mai putin momentul in care alimentezi).Varianta cu motor de 2.5 l e destul de slabuță.Dealtfel interiorul si confortul e destul de anost si depasit de timp.Preferabil varianta Land Cruiser ,modelul de pana in 2008.

    • #77

      mie imi place alura pathfinderului:)

    • #78

      Cu aulra asemanatoare este Pajero, in plus un interior mai ok, dezavantajul ar fi motorul mai mare, parca are 3200.

    • #79

      nici rinichii daca mi-i vand nu am bani de combustibil la ala:))

  23. #80

    Varianta romaneasca a ” what happens when an unstoppable force meets an immovable object”.

    Ce se intampla cand se lovesc doi tarani de oras cu SUV.

  24. Tractor U445, cu şenile.
    Şi scapi şi de problema şenile de vară/ iarnă.

  25. #82

    Total off-topic. Suceava 21 aprilie 2015: ninge. P*la mea, ninge!

    • La voi in Nord, la zid, vin si salbaticii. Asa se aude la capitala.

    • #84

      Și-aici a dat cu gheață frumușel. În vreo 5 reprize de câte 10 minuțele. Iași.

    • #85

      You know nothing , Eugen Snow!

  26. Boss dar asa ce are: gazgroup.ru/data/images/ural5_ATZ-7,5%20(5557)eng.jpg ?

    Asta masina, nu toate amatorismele de mai sus.

  27. #88

    Si o Lada Niva la nevasta. Sa fie si ea in siguranta.

  28. #89

    www.theaa.com/allaboutcars/ncap/ncap_car_results.jsp?make=Nissan&model=Pathfinder&year=2005&publicationDate=2006-05-01

    Nu stiu daca e voie cu linkuri, probabil nu.
    Pathfinder din 2005- , 4* NCAP, din alea vechi. Sandero asta nou are 4 din astea noi. Doar zic.

  29. #90

    “Următoarea mea mașină va fi un SUV”. Asa spunem toti…

  30. #91

    Moldova e sub asediul iernii … Plm si eu vroiam sa vin in vizita weekend-ul asta.

    Pathfinder-ul: buna alegere. Un singur repros, finisajele low-cost de la interior. M-am dat cu unul vreo 10k km.

    Importanta masinii in viata de zi cu zi?
    2007, in metropola numita Bucuresti, am fost implicat in 3 accidente soldate cu dauna totala.
    La unul dintre ele nu supravietuiam daca masina nu ar fi fost atat de robusta si dotata cu 10+ airbaig-uri.

    De atunci prefer masini care prezinta siguranta la impactul cu suratele lor prezente in trafic.
    Degeaba are o trotineta 5 stele NCAP daca probabilitatea de impact cu un SUV inmatriculat in BG e mare.

    @arhi: usor la alta categorie de bani seria GL.

    • #92

      Gata, po’ sa vii, nu mai ninge. Mai inainte era ploaie inghetata, dar nu mai ningea.

      Hh, ce m*ie si-au luat aia de au schimbat deja pe cauciucuri de vara, vezi cum merg acum ca scroafa potcovita 😀

  31. #93

    Pentru dus copilul la scoale “se merita” un Ghe-O Rescue. In caz de aglomeratie o iei prin Dambovita. www.youtube.com/watch?v=ixr5b1jkkL4

  32. #94

    Si astfel, #bestiade130decai o sa se transforme in #bestiade13%

    • #95

      Hhhh, ce optimist esti cu 13% la un SUV. Poate la ralanti sau ceva.

      Serifu’, daca iti scriu ceva de DHL, cum baga mana in buzunarul poporului cu o taxa de smecherie de 12 euro pe trimitere, arunci un ochi? Numa’ sa-mi treaca putin nervii…

    • #96

      De ce sa fiu optimist cu 13%? Daca ii baga gepeleu si merge la consum .. : )))))

  33. #101

    Păi matale, la valoarea ta de A-lister, semizeu autohton …îți iei un Humvee.
    Și gata discuția.

  34. #103

    Și eu tot la ala ma gândesc… Atunci când nu ma gândesc la GC. Cred ca îmi iau Logan.

  35. #104

    de marauder inca n-a zis nimeni ?
    www.youtube.com/watch?v=tA3zOsV-hts

  36. #105

    io o sa-mi iau un toiag din lemn de cires cu maner de aur 24k impodobit su safire, rubine si diamante.
    si un monoclu, ceas doxa de buzunar, palarie inalta de stofa.
    si-o pipa d-aia buuuna, servitoare in casa una gen Kate Beckinsales-un set de cani de alea bune, made in china

  37. #107

    sa-ti cumperi si o rafinarie, sa fie si mai bine 🙂

  38. #108

    Era VW. Si masina din spate se va face intotdeauna muci in compartimentul motor pentru ca asa sunt proiectate masinile noi sa prea forta impactului. Also – am fost pasager intr-un accident similar dintre o dacie 1310 si un passat ( model 2000 ) – singura problema a passatului era ca avea bara spate sparta si cutia de esapament busita ; la dacie se relocase radiatorul pe motor si partea din fata semana cu o treapta.