The situation in Turkey was made worse by the fact the the earthquakes happened while most people were still sleeping.
Incoming videos show the magnitude of the destruction. Thousands of people are likely to have perished.
Video: Kahramanmaraş, Turkey pic.twitter.com/g5Psqccsjq
— Visegrád 24 (@visegrad24) February 6, 2023
More footage of the impact of the #earthquake in #Turkey. pic.twitter.com/ZFymJOWk24
— NEXTA (@nexta_tv) February 6, 2023
11.30 Inca un cutremur, 7.4
Cutremurul de azi noapte, din Turcia, a adus un început de săptămână excelent pentru mulți oameni.
Pentru români, le-a adus aminte ce înseamnă un cutremur de peste 7 grade. Pentru că s-au obișnuit cu acest dolce farniente, mie nu mi se poate întâmpla, de ce să nu dărâm acest perete de rezistență, de ce să nu stau în acest bloc cu bulină roșie, ceea ce înseamnă că totul se ține la un loc în echilibru, de ce să mă sperii, mare brânză, de gradul 6 și ceva au mai fost, pentru că românul este, prin definiție, analfabet, nu a auzit de scala logaritmică, nu știe ce e și nu înțelege că un cutremur de 7 este de 10 ori mai puternic decât unul de 6.
Pentru Erdogan, care are alegeri anul acesta, a fost mană cerească. Efectiv ceva mai bun nu ar fi existat, ar fi trebuit să inventeze o nouă insurecție, ceva, ca să își asigure din nou succesul. Acum, nu mai e nevoie, o să apară iară, salvator printre ruine, tătuc luminat, drumul Turciei spre islamiat este asigurat.
NOU
Trucaje. Nu vezi ca filmeaza exact cand cad alea? Iar blocul ala apare in mai multe filmari, ca sa para ca-s mai multe blocuri. Macar daca il vopseau altfel in pauza de tigara. Si daca te uiti atent, se vede si un avion cu chemtrails. Se vede bine, nu trece de curbura Pamantului, ca e platfus. Si nenea ala de ce avea botnita? Nu era cumva exact ala care a apasat butonul de la explozibil? Si oricum, Turcia de fapt nu exista, sunt niste actori platiti sa apara in filmare.
NOU
Ai dreptate – Asociatia “Pamantul este Plat” are adepti in toate colturile globului pamantesc.
NOU
Era ironic 🙂 Oricum, Pământul nu e plat, doar Marte e, doh
NOU
Tot ironic si eu .. pamantul e plat .. adepti in Colturile Globului Pamantesc – daca e plat nu e glob si daca e glob nu are colturi
NOU
Lol cum adica e de 10 ori mai mare un cutremur de 7 decat unu de 6 tu antelegi ce spui ca 7-6=1 gandeste anainte sa scri
NOU
Baza de măsurare este logaritmică… Deci da.
NOU
en.wiktionary.org/wiki/Richter_scale
The Richter scale is a base-10 logarithmic scale, meaning that each order of magnitude is 10 times more intensive than the last one. In other words, a two is 10 times more intense than a one and a three is 100 times greater. In the case of the Richter scale, the increase is in wave amplitude.
NOU
Sper sa fi trol, si cei care ti-au dat like sa fie la fel.
Dar pt eventualitatea ca nu esti, incerc eu sa iti explic. Citeste atent ce iti zic, dar mai intai sa iti syergi scuipatul din barbie.
Se numeste efect cumulat, stiu, e greu de priceput, tocmai de asta iti dau un exemplu.
Matematic tu ai dreptate, intre 6 si 7 diferenta este 1, dar se cumuleaza cu efectele produse de acel 6 de la inceput.
Ca la fotbal, daca iei 1 cartonas galben nu esti dat afara de pe teren, dar daca mai ai 2 luate inainte, se cumuleaza efectul si esti exclus.
De aceea un cutremur 7 poate fi de 10 ori mai puternic decat unul de 6, si poate face de 10 ori mai multe pagube.
NOU
@w: clasic. respekt!
NOU
Doar 45 la suta AF? Ma indoiesc sincer. Pai ia uite cati s-au simtit datori sa-l lumineze pe w. Si din bula, nu din filmele lui Razvan Anghelescu.
NOU
Sper ca nu vorbesti serios…
NOU
Am fost si eu mult timp AF, pana am trecut pe PFA.
NOU
sant an fatza pa avarii anainte anapoi scri cum vrea muschi tei
NOU
Nu ca tin cu w, dar 1 la orice putere face tot 1! Va las pe voi sa aflati singuri cat face 1 la puterea a-10-a!
NOU
Ce nivel de genunchiul broastei in raspunsurile la comentariu… A trecut pe langa voi, baieti 😉
NOU
profesionist
NOU
Artă, tati!
Sunteti deliciosi!
NOU
Informații reale, documentate, din surse valabile și precise dpdv cronologic încep sa apara:
fb.watch/iwTIfsXG20/
NOU
@w, se pare ca n-ai nici un Dumnezeu, vad ca tot ma provoci la concurs. No, bine…
NOU
Stai liniștit, orice minune ține numai trei zile la noi, nu-i mare stres. Trece iureșul informațiilor și totul revine la ”normal”, la șmenurile dîmbovițene.
NOU
Reporter: Si nu va e frica sa stati aici?
Proprietar: Eh, ce-o vrea Dumnezeu.
NOU
București, 2023.
NOU
7.8 cica, asa o sa arate si Bucureștiul in caz de cutremur similar.
NOU
esti optimist
NOU
Asta vroiam si eu sa zic, nu scapam de otimismul asta…
NOU
Daca au mancat carne in zi de post D-zeu a avut grija de ei.
NOU
“Carne”
NOU
carne de pui sau vita, nu de porc
NOU
Azi dimineață,primele titluri pe digi24 erau de genul:
30 de morți în Turcia,iar la subtitlu 300 de morți în Siria.q
NOU
Stai, Boss ca toata lumea stie ce jungla e in constructii in Turcia. Se construieste fara autorizatii, fara nici un fel de reguli…
Pe cand la noi….
…..
Ah…
NOU
Macar sa-si faca lumea asigurare, ca se intampla sa mai scapi , chiar daca iti cade casa. Si apoi ce faci?
NOU
S, esti glumet. Ce asigurator poate sa despagubeasca zeci/sute de mii in acelasi timp ?
NOU
asigurarile functioneaza pe baza de reasigurare. fiecare firma romaneasca de asigurari e asigurata, la randul ei, de un gigant extern, pentru care transformarea romaniei in sticla reprezinta doar o stire de subsol
NOU
Dude, daca asta ar fi principiul (adica e tzeapa la cutremur) era demolata de mult treaba cu asigurarile pt riscul asta. Sa nu uitam ca asiguratorii de imobile din Romania nu sunt ca city insurance sau euro nu stiu cum, sunt multinationale mari.
NOU
Acum, sincer, nu stiu daca cutremurele astea o sa-l ajute asa de mult pe Erdogan…
NOU
“Pentru Erdogan, care are alegeri anul acesta, a fost mană cerească.” Așa, de dragul discuției, deși mă tem că ai dreptate, e posibil să-l afecteze rău. Impactul economic cică ar fi pe la 2% din PIB, ceea ce e chiar nasol, Turcia nefiind într-o situație prea bună din perspectiva asta. Deci, posibil, mai puțini bani pentru pomeni.
NOU
sunt curios ce forma ar putea avea craterul de la unirii in caz de zguduiala
NOU
Forma unei piramide de bemveuri inversată.
NOU
@pere neige: Adica forma de butt plug?
NOU
de băluță!
NOU
Fie ca va place, fie ca nu, asa scrie:
“Când veți auzi despre războaie și vești de războaie, să nu vă înspăimântați, căci lucrurile acestea trebuie să se întâmple. Dar încă nu va fi sfârșitul. Un neam se va scula împotriva altui neam și o împărăție, împotriva altei împărății; pe alocuri vor fi cutremure de pământ, foamete și tulburări. Aceste lucruri vor fi începutul durerilor. ” – Biblia, care se implineste
NOU
sa ne sugi pula. tks
NOU
Nu zice nimic de Virgin Galactic si de XRP? Sa le mai tinem, sa ne mai luam? Sau de gaze, de butelii, cum se zicea la butelie pe vremea aia, daca exista vreun pasaj.
NOU
Adevăru-i că nici n-au fost războaie, cutremure, foamete și tulburări până acum în istoria omenirii. Eu sunt chiar curios, Apocalipsa asta e ceva la scară universală, sau doar la noi pe server ? Dacă poți da un răspuns închegat, mulțam, de nu, ia-ți toiagul de propovăduitor și încearcă a propovădui pe la alte uși.
NOU
A mai fostul unul, aproape la fel de mare, acum o oră. Cică ar fi 10.000 de morți în Turcia și Siria.
La noi e liniște, a zis Mărmureanu că până în 2040 nu vine nimic. Așa că stați liniștiți, tovarăși, la locurili voastri.
NOU
Sau mutati-va in nord vest, peste clujeni. Pe bune, e unul dintre motivele pentru care nu m-as muta la Bucuresti sau pe axa Chisinau-Focsani-Teleorman, in general. Si pentru care nu-s in general prea fericit cand trebuie sa innoptez in zona aia a Romaniei.
NOU
Da, peste Carpați cică ar fi mai bine.
NOU
Intre clujeni si cutremur nu stiu ce-i mai rau, sincer.
NOU
Nu că n-ar ajunge un cutremur țapăn la Cluj, numai că se propagă mai lent peste Carpați, că doară nu-i grabă.
NOU
Acuma serios, uitati-va, riscul seismic e gen Germania, Cehia, nordul Frantei, Polonia…ati auzit de cutremure in tarile astea?
NOU
..Zece zile mai tarziu, undeva, in centrul Clujului:
-No! Ce ma cutremurai..
NOU
Locuiesc in Cipru si cutremurul de azi noapte s-a simtit pana aici, m-a trezit din somn. A durat destul de mult, as zice ca un minut, aproape m-am dat jos din pat ca nu se mai termina.
Cel de azi a fost putin mai la nord in Turcia si nu l-am simtit.
Nici nu pot sa imi imaginez cum e acolo, nici nu au reusit sa se dezmeticeasca si inca unul peste 7 azi.
NOU
Acum cateva saptamani mi-am cumparat o lanterna de 110 lumeni cu led. Foloseste 2 baterii AA. In caz de vine cutremurul mare si se ia curentul si nu am multa baterie la telefon. Stau la un etaj superior. Mai vreau sa cumpar un fluier, un radio ce merge cu baterii sau cu dinam, trusa de prim ajutor, batoane proteice, etc. Daca stau si ma bazez pe autoritati ca ma salveaza de sub daramaturi in mai putin de 2 zile, inseamna ca merit sa mor. Am si aplicatia Earthquake. Imi arata ce cutremure vreau. Eu am selectat Europa si magnitudine de peste 4.50. Si acum tot imi apar notificari de la toate replicile de acolo. E complet gratuita si are nevoie doar de internet. Protejati-va viata. Prefer sa fiu paranoic, dar in viata.
NOU
Pentru blogul din beci apasati tasta 2.
NOU
Pai și umbli cu toate alea agatate de gat oriunde mergi?
Acum na, nici inconștiența nu este buna, dar nici o viata trăită în frica…
Părerea mea.
NOU
ok, e bine să fii pregătit pentru orice, dar știi că dacă e să ai nevoie de kit-ul ăla de supraviețuire și nu e fix lângă tine, atunci îl ai degeaba. Că e posibil ca debaraua unde țineai rucsacul să fie două etaje mai jos decât grinda sub unde ai apucat să te arunci repede.
NOU
N-ai pus pe lista o rezerva de apa. Poti face foamea o perioada mai lunga decat poti rezista fara apa.
NOU
Off topic. A murit Razvan Teodorescu. stirileprotv.ro/stiri/actualitate/a-murit-razvan-theodorescu-fostul-ministru-psd-al-culturii-si-academician-avea-83-de-ani.html.
Sa fie un semn pentru cine stim noi?
Sa ne repezim sa punem sampania la rece sau e prea devreme?
NOU
Dau scris ca va juca tabinet cu Nea Nelu de Craciun. Lasati sampaniile sa vina la mine!
NOU
Până-i vine rândul se face șampania aia oțet.
NOU
Teo, baga la cap ce-a lansat nea_zapada si pregateste-ti discursu’ de mea culpa pt Anu’ Nou!
NOU
Și dacă moare Nelu, șampania va fi tot acră, fiindcă a trăit atât de mult timp…
NOU
Blocul ala nu a fost el facut el bine da s-a daramat frumos. La punct fix. Pun pariu ca dupe ce trece praful e mai curat ca pe orice santier de rezidentiale.
NOU
E ok, noi am construit Piramida Neamului. D-zeu o sa ne fereasca de cutremur. Daca nu pacatuiti.
NOU
offtopic, stie cineva ce natie sunt aia de au construit cosmopolis?
NOU
Alta era situatia daca mai traia Ceausescu…
NOU
“a magnitude 7 earthquake produces 32 times more energy — or is 32 times stronger — than a magnitude 6”
Nu vreau sa fiu carcotas, dar e chiar nasoala diferenta de la 6 la 7, nici nu vreau sa-mi imaginez ce ar produce in capitala. In schimb, sa ma ierte Sefu’, fix la asta m-am gandit cand am auzit stirea: nah, ce s-a scos Recep, nu mai trebuie sa inventeze dusmani, kurzi, armeni, sirieni, suedezi, etc. S-a scos cu natura.
NOU
Eu nu cred ca alea cu bulina rosie o sa cada inaintea alora de se aude bormasina zilnic. Nu ca la alea cu bulina nu s-ar baga bormasini….dar sa le vezi pe astea noi de cade zidul de frica faptului ca ai bormasina in mana.
Una peste alta, vai de viata turcilor. Imi amintesc de cand stateam la etajul 8 si eram ca frunza leganata in vant. Cateva secunde si ti se parea ca nu se mai termina. Cateva ore dupa te tot uitai la lustra. Un cutremur prins intro cladire de langa CEC-ul mare, inconjurata pe toti peretii de dulapuri metalice pline de fise. Nu aveai nicio sansa daca se darama vreunul. Te mai culegea cu spaclul de pe jos. Eram toate colegele stranse in dreptul usii pentru ca il aveam pe contabilul sef pe hol care urla ca leul in turbare sa nu iasa careva pe hol spre scari. Cladirea aia prinsese si cutremurul din 1940 cred.
NOU
Word la treaba cu bormasinile, e ireal cum se sparg peretii in apartamentele din Romania, blocuri noi, blocuri vechi, scumpe sau ieftine, cine locuieste la bloc ( de orice fel, construit oricand ) in tara asta a patimit macar odata sa aiba vreun cretin in scara blocului care si-a spart timp de juma’ de an sau un an toti peretii din casa, si si-a transformat apartamentul intr-un dreptunghi cu o singura incapere, fara pereti .
Amenzile si sanctiunile ar trebui sa fie infinit mai mari pentru orice idiot care sparge pereti de rezistenta ai blocului in apartament pentru a unii diverse incaperi, oamenii pur si simplu se complac in ideea de ” e la el acasa, pot sa-i zic maxim sa faca mai putin zgomot si sa nu bage bormasina la ore dubioase, dar mai mult de atat n-am ce sa fac ” iar asta este extrem de gresit. Oamenilor care stau la bloc trebuie sa le pese mai mult despre orice vecin dement care sparge pereti de rezistenta fara nicio rusine .
NOU
in blocul in care am copilarit, apartamentul nostru era singurul care nu avea spart un perete de rezistenta din hol. singurul. in rest, 10 etaje de nimic. de la parter pana la ultimul
NOU
Mda, asa a murit in 77 un unchi de-al mamei, era student la Bbucuresti si statea la camin si a iesit pe scari si a cazut, sa fugi pe scari in timpul unui cutremur e cel mai periculos lucru pe care poti sa il faci, in ciuda impulsului ca trebuie sa iesi afara sa nu ramai prins intre daramaturi
NOU
eu altceva nu inteleg, si la fostul bloc am fost singurul apartament cu schita conforma cu ce era la fata locului, deci, aia cand au vandut, pt ca au vandut…. cum au vandut nene? ceilalti cum au cumparat?
stiu ca era o lege care te obliga sa ai apartamentul ca in cadastru.
NOU
@Arhi, la mine în bloc e un apartament care nu mai are niciun perete original și ne-atins de picamer. E open-space… Modern, nu am ce zice. Bloc din anii ’60.
NOU
oamenii sunt cretini. the end.
NOU
Eu știu că pentru orice modificare, trebuie să faci proiect. Pun pariu însă că dacă iei la puricat toate apartamentele dintr-un oraș, mare parte nu au făcut proiect de modificare.
NOU
da da, toti aia care baga bormasina zi de zi au proiecte…
NOU
daca nu erai sarac, aveau si ai tai o bormasina, acolo sa fie.
deci, mai bine sarac si cu pereti in casa, decat bogat, cu peretii altora peste masa.
tam-tam!
NOU
Dupa Turcia urmam noi. Marmureanu zice ca nu dar il suspectez de minciuna sau prostie.
In 1894, geologul roman Matei Draghiceanu a aratat ca seismele de la noi au legatura cu geneza seismelor din Turcia.
Cateva date statistice:
1513 cutremur major pe EAF, 1516 cutremur major in Vrancea; 1789 cutremur major pe EAF, 1790 cutremur in Vrancea; 1866 cutremur pe EAF, 1868 cutremur in Vrancea; 1875 EAF, 1880 Vrancea; 1905 EAF, 1908 Vrancea. EAF este falia din Turcia care se rupe in timp ce vorbim.
Pana in 2030 vom afla daca statistica se mentine.
NOU
da, dar e posibil sa aiba dreptate in acelasi timp. de exemplu in maxim 2 ani ne paște un cutremur intre 6 si 7 grade, insa dl mărmureanu ne spune doar de alea de peste 7 (aici e posibil chiar sa-l excluda pe unul de 7) …cuncluziile le trageti dumneavoastra
NOU
un arhitect de la mine pe facebook zice asa:
Oameni buni, calmati-vă puțin!
Oricât de corupți suntem, la noi nu se proiectează și se aprobă construcțiile ca în Turcia și Siria!
Nu vor cădea clădirile cum vedem în imaginile care au apărut astăzi și au pornit isteria cutremurului și în România.
Iar acolo va crește bilanțul victimelor în orele următoare.
La noi vor fi ceva probleme cu clădiri construite înainte de ani ’50-’60, ceva mai grav cu cele pre anii ’40. Asta nu înseamnă că trebuie să ne culcăm pe o ureche, vor fi destule victime dacă nu consolidăm clădirile vechi.
Dar ce vedeți în Turcia sunt clădiri mai noi.
În România avem totuși normative de proiectare din cele mai bune pentru cutremure, mai ales după ’77, comparabile cu Chile, Japonia și California, de pe Cercul de Foc al Pacificului.
NOU
Pai da, da’ pe de alta parte avem si multi cetateni care nu agreeaza cu normativele respective. Sau cel putin nu suficient in raport cu o bucatarie open space..
NOU
La normative stam bine, nimic de zic aici. La executie, e cam jale. Nu e dezastrul din constructii ca in Turcia, dar nu suntem nici departe. Cutting corners la orice. De la fier pana la clasa de beton.
Ca sa nu mai zic de proiecte facute pe genunchi fara nici o coordonare intre specialitati (arhitectura/rezistenta/instalatii – aici vorbim in general de firma de proiectare romanesti). Eu personal stiu multe grinzi facute svaiter din cauza ca nu s-a gandit nimeni pe unde baga tevile de kk.
Nu sunt putine cladirile din Bucuresti la care au lucrat turci (subantreprenori la Antreprenorul General).
Armeneasca (aia care a ars) – acolo se zice a a fost design flaw. Cosmopolis (ca tot intreba cineva mai devreme) – Turci – cel putin la unele blocuri, nu stiu daca la toate. Emerald (ala din Tei, vis a vis de Bamboo) si cu vecinul lui, Estia Residence, Mall Vitan, Plaza Romania, Noth Gate – Pipera, Millenium Buisness Center, Parcarea de la Universitate sunt cateva care imi vin in minte acum.
Nota bene: cand e vorba de constructii, conteaza mai putin cine a construit (turci, greci, romani, italieni etc). Conteaza apucaturile balcanice ale tuturor; de la dorelul care pune fierul sau care (nu)vibreaza betonul pana la ispectorul care semneaza faza determinanta.
Pe hartie, toate sunt super ok. In realitate… sper sa nu vedem la prima zgaltiala mai mare. Parerea mea e ca NU o sa aiba aceeasi soarta ca cele din Turcia, dar un cutremur de aceeasi magnitudine le-ar deteriora destul de serios – la modul: scapi cu viata dar la urmatorul, daca mai esti pe acolo, esti pa.
NOU
Nu-i problema, se mareste stocul de buline rosii. Bulinele rezista 🙂 restul nu
NOU
Exact, la noi nu se construiesc blocuri cu stalpii de la parter inclinati. Oh, wait www.imobiliare.ro/vanzare-apartamente/bucuresti/13-septembrie/apartament-de-vanzare-3-camere-XC0R001F5
NOU
Al meu a zis zis cand am deschis subiectul asta ca o sa aiba mult de munca la primul cutremur mare. Discutia era cand l-am intrebat ce este cu oamenii care fac case cu stalpi de 20×20 cm si BCA. Cu placa de beton peste.
NOU
Oare vor trimite suedezii multe ajutoare?
NOU
Asta e șansa lor.
NOU
Le dau Coran-uri sa arda sa se incalzeasca
NOU
Se poate ca rusii sau chinezii sa fi folosit arma tectonica. sau chiar americanii. Arma tectonica exista, a fost preconizata de insusi Niculae Teslaru. daca exista lasere, drone si slte chestii, sunt dispozitive secrete care pot declansa cutremur in adancime. eu insumi lucrez acum la o masina de teleportare dupa schitele pierdute ale lui Niculae Teslaru. dar nu va pot da detalii, proiectul e secret, e vorba despre o forta antigravitationala si niste bulbi care stocheaza energie in forma de damigene sau becuri daca vreti, apoi trebuie sa fac ceva pe principiul saniei, saniei care nu are motor ci va avea o forta de propulsie absolut independenta.
NOU
vezi sa nu calculezi gresit sa te stochezi si pe tine in vreo damigeana, n-ai fi primul geniu rapus de propria creatie.
NOU
Se fute imam cu imam in cur maica, ne bate allah.
NOU
@Hai noroc nea Zapada, am vazut ca m ai salutat la celalalt post. Ce mai zici, care mai e viata matale?
NOU
Nu multa, oricum, daca e sa ma uit in bolentin.
NOU
În Brașov cât de nasol se simt cutremurele? A fost ceva deranj la alea mari: 1977, 1986, 1990?
NOU
Arata cam rosie treaba (adica ca Vrancea), pe harta seismica. Cam pana inspre Fagaras
Nu stiu ce o fi fost in ’77 , insa. Probabil se poate ca cutremure din Vrancea sa nu se simta la fel de fiecare data (geografic), chiar la aceeasi magnitudine.
NOU
Sa fie primit 🙂
NOU
Prima data am fost in Turcia in 2005, vreo 2 saptamani excursie cu autocarul – asa era pe atunci – am batut toata tara in lung si lat – peste tot se construia masiv.
Mi-au atras atentia blocurile – toate inalte de 12-14 etaje dar cu pereti de sustinere extrem de mici, subtiri si cu balcoane in consola extrem de spatioase – blocurile aveau de obicei parterul necompartimentat, folosit ca garaje auto sau asteptau sa le inchirieze ca spatii comerciale, asa ca peretii erau vizibili.
Cumnatul meu care este inginer constructii civile s-a mirat cum de stau in picioare chestiile alea. Mai tarziu la munca am vorbit cu un inginer structurist care vizitase si el Turcia si avea aceeasi problema cu blocurile lor.
Poate ca aici este buba – in filmuletele de pe net sunt filmate o gramada de blocuri ce par noi dar care cad intr-o veselie.
NOU
Saracii oameni, cata durere este acum acolo, cati morti.