Primăria Capitalei renunță la modificarea regulamentului de taxi, instituția motivând că la nivelul Ministerului Transporturilor s-a constituit un grup de lucru care vizează modificarea Legii taximetriei.

Proiectul de modificare a regulamentului de taximetrie trebuia dezbătut la ședința Consiliului General de miercuri. Acesta a stârnit numeroase controverse deoarece scotea practic de pe piață aplicațiile online care agregau comenzile taxi, gen Clever și Star Taxi și dădeau mai multă putere dispeceratelor.

Deci s-a constituit un grup de lucru și totul e bine, după ce rezolvă grupul de lucru, rezolvăm și noi, moving along, nothing to see.

Prin urmare, putem ști cu siguranță că, în buzunarele largi ale PSD-ului, se odihnesc acum bănuții munciți cu trudă de doamna Schroeder și compania. Totul e bine când se termină cu bine. Așa cum am subliniat aici, organele inghinale ale lui Uber sunt mai mari decât cele ale capului familiei Pandele.

Mă bucur, totuși, că au scăpat cei cu aplicațiile de taxi, în detrimentul nespălatelor din dispecerat care nu au niciodată mașini dimineața și sunt ocupate mai mult cu pedepsirea șoferilor decât cu munca. Dacă nu știați, matracucele alea sunt un fel de dumnezeu al taximetriștilor și decid dacă ai de mâncare azi pentru copii sau nu, funcție de cât de mult o pupi în cur în timpul schimbului.

Cred că ministerul, spre deosebire de aviatoarea de la bucurești, nu poate emite legi care interzic libertatea utilizării aplicațiilor, pentru că așa vrea un grup de interese. Chiar cred că nu pot, mai ales că există mai multe căi de atac.

Vedem. Oricum, sănătate multă, Uber.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

25 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Eu stiam ca nici ministerul nici aviatoarea nu pot emite legi, oricat s-ar da ei cu curu de pamant.. Constitutia nu prea le dă dreptul asta..

  2. #2

    E simpla treaba
    Autorizatie transport persoane
    Asigurare transport persoane si bagaje
    Rca transport persoane
    Itp 6 luni.

    Orige gigel cu janghina de masina poate face uber daca e imbracata frumos pe afara si interior

    • #3

      Si totusi cumva eu am dat doar de Uberuri ok cu soferi normali si nu mi-a fost frica ca mor in masina aia. In schimb la taxi cred ca au trecut pe putin 4 ani de cand am dat de o masina normala. Si nu ma refer doar la alea de 1.39 lei/km

    • #4

      Pluto, nu despre asta e vorba. Nu contesta nimeni superioritatea serviciilor Uber.

      Normalitatea porneste de la niste legi. Cu alte cuvinte, pana nu exista cadru legal, poate sa fie cel mai bun serviciu din lume, tot ilegal e.

      Daca eu ma imbrac la costum, spal masina mea personala(care are itp in regula) si ies cu ea la “produs” , fara sa platesc taxe la stat, fara sa fiu reglementat in vreun fel de vreo lege(in afara de cele ce se aplica unui sofer normal), tot naspa e. Intelegi? E vorba de principiu, daca vrei.

      Si da, stiu ca o sa spui ca “mori cu principiul in mana”, dar asta e fix una din chestiile care ne separa de tarile alea la care tanjim toti. Orice serviciu care poate implica si parti vatamate (de exemplu face un uberist accident cu un client in masina) trebuie reglementat la sange.

      Stiu ca inspectiile la taxiuri sunt doar pe foaie. Stiu ca sunt niste cazane de rugina. Dar exista un cadru legal. Un cadru legal care nu este respectat, dar este.

      Cand incepi sa construiesti o casa, nu incepi cu acoperisul, incepi cu fundatia.

      Nu stiu, pnm, nu mai am figuri de stil.

    • #5

      @Vlad

      Inteleg si sunt total de acord cu ce ai zis. Chiar daca unii soferi acum au permis de transport persoane si orice alte lucruri, ca in orice loc din lume, serviciul asta o sa se deterioreze. Si mie mi-ar face placere sa fie cu actele in regula si sa faca it-ul la 6 luni.

      Dar pana atunci eu nu am de gând sa merg cu taxiul ca sa ma bat cu caramida in piept ca merg legal. Imi pasa de comoditate

    • #7

      Și aici sunt destule de spus. Doar zic: mytaxi e deținut de Daimler, concurentul lor direct fiind bineînțeles uber. Tot Daimler deține și car2go, interesele sunt mari și banii ung oameni indiferent de țară.
      Din ce știu eu uber e interzis în mai toată Germania.

    • #8

      Stii gresit, am fost in Berlin acum o luna si mergea Uber bine mersi. Puteai alege ori Uber normal, ori Taxi, in functie de preferinte.

    • #9

      folosit uber in Berlin acum 2 saptamani..
      (ps. cand dai cautare in google maps la o adresa, iti apar si optiunile de transport pana acolo, sbahn, u,m, etc, uber si taxi.)

    • #10

      Referintele vor fi valabile pentru noi atunci cand va aparea Pelicanu la Berlin si taxiurile nemtesti vor arata ca Loganurile de Speed.

    • #11

      Deci eu zic mai toată Germania și știu greșit pt ca merge în Berlin…
      Câteodată ma ia asa un val și comentez crezând ca discut cu oameni care pot citi și înțelege o afirmație simplă. Dacă ma mănâncă…

    • #12

      practic, e vina ta…:))))

  3. #13

    Lasa ca vine nwradu si ne zice ca lucrurile stau defapt altfel si ca Uber e bine.

  4. #15

    Teoretic, obligarea dispecerizarii aplicatiilor de taxi era benefica uber.
    Sa va uitati pe clubul taximetristilor pe facebook. Aia de la speed taxi sunt cei mai mari suporteri ai obligarii dispecerizarii deoarece peste jumatate din soferii lor folosesc si clever/star taxi alaturi de aplicatia speed, desi le este interzis.

    • #16

      era interzisă activitatea de transport persoane fara dispecerat. atat de tantalai sunteti incat uitati de la mana până la gura, ca e vorba de 2 luni doar de cand s a intamplat? de aia era benefica, ca a iesit uber cu comunicat de presa atunci si scandal?

  5. In momentul asta e deranj mare in Bruxelles, in special pentru oamenii care se duc catre munca. Taximetristii protesteaza impotriva uber.

    m.hln.be/nieuws/binnenland/live-taxichauffeurs-voeren-actie-in-brussel-e40-geblokkeerd-vermijd-kleine-ring~af661622/

  6. #18

    Astia cu taxiurile is moartea pasiunii, da banuiesc ca e o perioada de agonie pana se termina mizeria de cativa ani, cu inchidere/proteste anti uber valabil in intrega alume, pana ao sa fie atat de multe aplicatii gen uber, taxify pan ao sa dispara usor usor ca meserie. Pana vin autonomele in 5-10 ani si se duc shopheryy de tot spre alte meserii gen gradinarit sau ceva. Ar fi tare de vazut un protest anti robotu de la Tesla care le fura meseria in viitor.

  7. #20

    de’abia aștept uber în moldova, să văd cum e

    • #21

      Ai Yandex taxi in Rep. Moldova. E la fel da uberu, plus cu o mica aroma de USSR

    • #22

      eu m’am născut și trăiesc în moldova din dreapta prutului, din rromînia

  8. #23

    in afara de bunica (care a murit acum 5 ani) si aia cativa analfabeti tehnologici mai folosea cineva dispeceratele?

    in alta ordine de idei pe mine ma amuza cum de fiecare data cand apare subiectul uber rasare si comentatorul informat care citeaza tot felul de articole, propuneri, hotarari, legi care sa interzica uber. in acelasi timp uber functioneaza bine mersi peste tot, ca daca nu functiona nu se mai vorbea de el.

    iar interzicerea aplicatiilor de genul star/clever este o aberatie legislativa. inaplicabila si oricum incalca prea multe alte legi inclusiv constitutia tarii.

    • #24

      Da, eu chem taxi sunand la dispecerat. Gresesc? 🙂

      P.S.: n-am murit acum 5 ani…

  9. #25

    la ultima discutie cu un sofer uber am aflat ca urmeaza sa ii oblige sa isi scoata atestat pt transport persoane. sunt curios daca e adevarat. plus ca aparent urmeaza sa faca o triere si sa elimine cei care au un rating scazut. daca stie cineva sau e sofer poate arunca si aici o informatie.