Patru șoferi Uber au primit amenzi de câte 25.000 de lei în baza legii 38/2003 privind transportul în regim de taxi şi în regim de închiriere. De asemenea, plăcuțele de înmatriculare au fost reținute 6 luni. La ora 2, Uber era suspendat la Cluj și nu se mai putea comanda maşină.

Purtătorul de cuvânt al IPJ Cluj, Carmen Jucan, a confirmat activitatea de la Secția 6 de Poliție: “Au fost aplicate patru sancțiuni contravenționale de 25.000 de lei pentru efectuarea de transport public de persoane în regim de taxi fără autorizație. Ca măsură complementară, au fost reținute certificatele de înmatriculare și plăcuțele”. Cele patru mașini din “schema” Uber au rămas în curtea secției de poliție.

“Uber este un serviciu ilegal, conform legii 129/2015 care completează legea 38/2003. Ei spun ca fac „ride sharing”. Noi nu am împărțit mașina cu nimeni. Am făcut comanda exact ca la un dispecerat taxi şi a venit mașina”, a spus vicepreședintele sindicatului taximetriștilor din Cluj, Ioan Pugna” via clujust.ro.

Mi se pare foarte drăguț ce s-a întâmplat și bravo Clujului că face ceea ce ar fi trebuit să se întâmple în București de la început. Toți taximetriștii ar trebui să facă comenzi UBER, după care să cheme poliția. 25 000 amendă pentru câteva zeci de băieți și nu mai iese nimeni să facă ridesharing și vânzare de alimente (recte înghețată) fără autorizație de comercializare a produselor perisabile.

Nasol moment, mișto coliva.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

36 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Nu ma asteptam ca mafia taximetristilor din Cluj sa fie mai organizata ca mafia taximetristilor din Bucuresti.

    Partea frumoasa este ca o sa faca baietii contestatie, o sa se demonstreze negru pe alb abuzul politistilor, astfel o sa incheiem dezbaterea cu “ilegalitatea” Uber si intr-un final o sa ne axam pe ceea ce conteza – calitatea serviciilor oferite.

    • #2

      abuzul politistilor de a amenda o ilegalitate? dap, cu siguranta.

    • #3

      păi atunci hai nu mai taxăm nici taximetriştii, schimbăm legislaţia şi încadrările legale după cum i se năzare la un antreprenor, să fie haos. Au fost daţi afara din Ungaria, fără discuţii, vând marfă de contrabanda, apoi dacă mă amendează fac contestaţie, bagă râsul epic.

    • #4

      e mai dragut sa cerem aceleasi chestii de la unii de pe care statul ia 10 piei in impozite, taxe si autorizari, comparat cu niste baieti care nu platesc niciun ban nimanui.

    • #5

      Unde nu plătesc nimic, boss? Oamenii lucreaza pe firmă și plătesc taxe pe banii încasați din Uber.

    • #6

      platesc impozit de 3%. restul de taxe si autorizatii pe care le platesc taximetristii, plus cota zilnica, cine le plateste? boss

    • #7

      Cosmin, fii atent la tata acilea:

      Taxi = licenta, autorizatie de taximetrist, RCA super mare, ITP anual, impozit pe venit
      Uber = pulete cu masina – poate Schumacher, poate Huidu -, impozit pe venit.

      Ia fa tu diferenta si vezi ce-ti da. Boss

    • #8

      @jordan: am luat sambata un taxi care nu mai avea mult si se descompunea in mers, deci cum e cu itp-ul anual? Nu ar fi bine ca o data cu interzicerea uber sa fie aplicate corect legile din taximetrie?

    • #9

      @gurd – ba da, absolut ca da. Mizeria si ilegalitatile trebuie sa dispara, dar faptul ca regulile privind taximetria nu se aplica in toate cazurile nu inseamna ca Uber e legal. Asta e tot.

      Mai mult, in ciuda legendelor urbane, majoritatea taximetristilor si a masinilor sunt ok, doar ca memorabile sunt experientele neplacute.

  2. #10

    Frumos. Se pare că Uber n-are spate in Cluj.

    • #11

      nu mai e domnul de la ANAF care sa ii protejeze, deci probabil fiica sa de succes isi va gasi in curand un alt loc de munca

    • #12

      Nu e doar domnul de la ANAF. Petrica Imre, combinatorul cu gingia vanata e consultantul lor.

  3. Și mai zici că-s lenți ardelenii, uite-i cât de repede s-au mișcat.

  4. #16

    sa inteleg ca s-a cam supt butonul de la ANAF ? sa vezi ce soc si groaza daca incepe si la capitala. nu vreau sa fiu rau dar parca prefer sa ii mai lase pe astia cu uber 1-2 luni dar sa ii articuleze mai intai pe taximetristii de “ilfov” din bucuresti.

    • #17

      n-are cum, pelicanul are spate mai mare decat basescu

  5. #18

    nimic nou, taximetristii sunt ultima specie de târâtoare

    • posibil, dar să recunoaştem că e un pic haios ca unul care îşi zice Flat să comenteze de târât 🙂

  6. #20

    i.imgflip.com/18lyy2.jpg

    N-am putut sa ma abtin :))) Trebuie vazuta partea amuzanta a situatiei, nu?

    • #21

      Haios e ca toti soferii prinsi sunt bucuresteni :))

    • #22

      sunt adusi din bucuresti, inca nu exista clujeni in sistem

  7. #23

    Sa stii ca exista o explicatie pentru asta…sa il asteptam pe nwradu sa ne-o descrie.

  8. #24

    partea cea mai “amuzanta” este cand Uber sustine ca face ride sharing.

    adica eu am ma duc in punctul X si milos cum sunt, prin intermediul unei aplicatii, gasesc unul sau mai multi care sa mearga in acelasi loc cu mine :))

    revenind din utopie, toti soferii Uber sunt obligati ca fie PFA sau sau aiba SRL platitor de TVA intracomunitar . acum un an nu era asa. s-a modificat din 2016.
    practic unii soferii si-au deschis SRL-uluri cu obiect de activitate vanzari cu amanuntul, organizari de eveninmente etc…dar nu transport persoane.

    cei care nu si-au deschis SRL, s-au bagat ca colaboratori la aceste firme care le percep intre 10%-20%(in acesti bani isi platesc cei 3% impozit pe venit) …

    cam asta e Uber. soferii sunt ilegali si pe capul lor va sta politia. amenzile sunt platite de Uber iar celor care raman fara masina, le da una pe care sa o foloseasca 6 luni(cat timp nu ai talon la masina ta) 🙂

    • #25

      Pai daca esti asa milos ia transporta tu oamenii moca, ce zici?

    • #26

      Boc “În week-end, poliția a aplicat patru amenzi de câte 25.000 de lei și în consecință și-au făcut și își fac datoria. (…) Urmează ca legea națională să reglementeze și să spună ce serviciu prestează Uber.”
      WOW! Politia si-a facut datoria, dar urmeaza ca legea nationala sa reglementeze si sa spuna ce serviciu presteaza Uber.
      WOW! Daca legea nu a reglementat si nu a spus ce serviciu presteaza Uber, rezulta ca politistii au sanctionat abuziv o chestie pe care legea nu o prevede, si nu inseamna nicidecum ca si-au facut datoria.
      Asta e Boc, primarul Clujului, fost prim-ministru, fost profesor de drept :))

  9. ride sharing, din ce inteleg eu, este bla bla car

    • #28

      Dap si functioneaza. Am mers din Passau in Bv cu 55 euro. E drept ca a durat 26 de ore, dar pierdusem avionul si alternativa era 1200 eur de pe o zi pe alta la lufthansa

    • #29

      si stai inghesuit cu inca 4 insi intr-o masina?

    • #30

      Nu. Era un vw caravelle. Am fost 3 plus sofer. Aer conditionat. Bere si apa la frigider si chiar si wi fi . Vb foarte serios

    • Arhi: nu conteaza. Este ride sharing. Banii is prea putini pentru a face un biznis. Dar indeajuns (pentru tine ca sofer) sa mai scoti o parte din banii de benzina.

      S-ar putea sa plec singur pana in nemtia cu masina. Ghici cine o sa fie pe bla bla car? Ah, si banii is partea ultima, ideea e sa am oameni in masina 🙂

  10. #33

    Sincer as prefera unul din asta oricarui jeg de taximetrist care intreaba “domnu’, pot sa va las aici in drum cu bagajul sau chiar vreti sa intru in aeroport, ca ma costa 1 leu? Stiu ca ploua afara dar nu e departe terminalul”.
    Asta la o cursa de 35-40 RON.
    Ca sa nu mai spun ca ti-e frica sa te urci in ruinele de masini cu care apar.
    Nu stiu ce taxe platesc dar crede-ma ca nu respecta nici o regula, nici din aia impusa nici din aia de bun-simt.

  11. #34

    Imi place ca multi argumentează cum taximetriștii plătesc taxe si impozite la stat plus licențe si mai știu eu ce dar nu am citit un articol in perioada in care 90 % din taxiurile din bucuresti circulau fără licența deci ilegal ( feb 2015 – toamna 2015) . Stăteau relaxați parcări ilegal si isi făceau treaba de fata cu poliția desi oricine putea vedea ca nu are licența valabilă. Asta nu ne doare, nu ? Ăștia nu sunt tot ilegali ? Sau sunt mai putin ilegali, ?
    La fiecare razie poliția afla ca peste 80% din taximetriștii opriți fie nu au permis fie au avut dosar penal fie nu au actele in regula… Si asta e normal, nu ? Nu sunt cu Uber, ma doare-n pix de ei, dar ar fi frumos sa va “organizați” articolele si știrile si pe taximetriștii ăștia bomba cu ceas, ca nu sunt putini.

  12. #35

    M-am plimbat tot weekend-ul cu Uber și a fost foarte bine. Nu știu de ce se stresează lumea. În loc să înjure taximetriștii pe cei de la Uber că nu plătesc ce plătesc ei, ar trebui să strige la guvern să nu-i taxeze într-atât de mult.

  13. #36

    uber venituri de 1,5 milioane lei cu 3 angajati in 2015, deci şoferii care prestează prin intermediul uber nu au niciun fel de contract de muncă, nici măcar part-time. stiti cine e unul din cei trei angajati, fata lui ex-anaf Gelu-Ştefan DIACONU

    imgur.com/a/hvcdN