masina

Am fost azi și prin târg, împreună cu colega de succesuri, să ne uităm, poate găsim un SUV decențel, în banii de care dispun. Desigur, plin de BMW, VW, Hummer, nimic din ce ar putea interesa un om simplu, de la țară. După ce dimineață văzusem o căzătură de Outlander, în care mi-a fost silă să mă și așez.

În fine, sunt încă în căutare de un SUV decent și ieftin. Nu mă sperie chilometrii mulți.
Partea funny a fost că am văzut și noi cum 2 samsari aranjau un SUV, ceva alb. Îi lipiseră farul cu lipici și acum dădeau ușurel cu vopsea albă la culoare, ca să nu se vadă. Când ne-auvăzut că ne uitmăm la ei, au încercat să dosească cutiuța cu vopsea, în timp ce brusc arătau cu degetul Da, da, aici e, da.

Mișto să iei chestii din tîrg. Noi, nefolosite decât la piață, cu 80 000 de km.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

145 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Batea, trancanea?

    • #2

      deloc. si accepta ORICE verificare!!!!!!

    • #3

      Km. absolut reali! Nu bate, nu troncane, merge intr-un mare fel!!
      Altii moare si asa nu are! Ofer si doresc seriozitate!

  2. #4

    S-o stapanesti sanatos :)))))
    Tot de asta cred ca imi iau si io 😛

  3. #5

    Stiindu-va un cunoscator si un recunoscator al luxului, va recomand sa va deplasati la cea mai apropriata autobaza si sa furati un Mercedes Citaro . De preferat, varianta cu aer conditionat .

    Mertzan mare, alb, puternic, 350.000 euro bucata, o tura pe Nordului si Decebal si apare si articolul dedicat in CanCan .

  4. #6

    Are un amic un Volvo XC90 de dat. Din ăla ținut în garaj, ca mașina secundară, de concediu. Să zici dacă vrei detalii.

    • #7

      haide mane, rili, eu nu am bani nici de 2 placute de frana la masina aia:)

    • #8

      dar la 6500 + 1000 taxa? dacă nu aveam masina noua deja, o luam eu sincer. Are istoric cunoscut, revizii doar la reprezentanță șamd. În fine, nevasta nu vrea să conducă din păcate, că i-o luam eu ei..automată fiind 🙂

    • #9

      oh baby… suna minunat, dar totusi, e mai mult nivelul lui Mircea Badea, sa pot plati relaxat impozit de 2500 pentru 3 litri:) eu sunt un bloger sarac… rate accepta? :mrgreen:

    • #10

      Parca exista versiuni si de 2.4 l pe XC 90, ce nu e asa rau la impozit..

    • #11

      colega menetz e un tip cu bani, nu s-ar complica cu prieteni de astia amarati cu masini sub 3 litri…

    • #12

      Damn!

      Poate il mai are si peste jumatate de an… Am decis ca anul asta imi iau XC90.

      In plus, m-ai omorat si cu pretul. Dar nu-i nimic, de-abia a aparut asta nou, o sa mai scada si turco-nemtii preturile la varianta anterioara.

    • #13

      Benzina 3.0l, 75.000 km, inmatriculata in 2004. Full cu de toate. Dar da, cred că impozitul e măricel 🙂 Ca și consum cică scoți și 12l în oraș, ceea ce mi se pare super OK pentru ditamai camionu.

    • #14

      eh, cu o instalatie de gaz draguta…

    • #15

      well…omu’ are MB de la firmă, nu se prea agită cu gaz and shit pe mașina cu care teoretic pleca în concediu, că practic pleca cu avionu 🙂 Așa mai am un cunoscut care-și dă GLKul (e la Țiriac Auto rulate în parc, la Otopeni, care au pus-o pe Autovit – asta parcă autovit.ro/anunt/mercedes-benz-glk-glk-ID7GgfgR.html#fcf3a815da )… direct la proprietar vreo 33mii doar. Economisești niște mii bune, cam juma de XC90 🙂

    • #16

      hai mane, e ca si cum te-ai duce la cantina saracilor sa le arati ce inseamna vizual un cordon bleu…:))

    • #17

      păi dacă te văd că te codești la Volvo ăla, îți dau alternative, poate o să apreciezi mai bine ocazia 🙂

    • #18

      Sincer nu cred consumul de care zici la Volvo! 3L benzina doar 12 litrii in oras? La Foresterul meu ar trebui sa ii dau foc ca nu scot la 2L sub 14 in oras si 9 afara! Arhi sincer ti-as vinde masina mea ca m-am plictisit de ea ….dar imi fac treaba cu ea nu e pretentioasa….vorba aia apa ,paie si bataie….ma rog si benzina! Poate daca imi iau CX5… renunt la ea

    • #19

      ai naibii astia cu foresteruri…va mai si laudati…

    • #20

      habar nu am de consum exact… nu cred că omul știe exact unde trebe să se uite să vadă informația asta total irelevantă 🙂 Și mie mi s-a părut puțin, că fostul meu sedan de 2.2l motorină scotea aceiași 12l în oraș… în fine, aia nu prea e mașină să o iei să mergi cu ochiul pe consum.

    • M-ar cam interesa pe mine acest Volvo… Maestre, ne faci legatura?

  5. Maine este targ de masini si in Vitan, il urasc cu toata inima mea din cauza circulatiei, dar incearca si acolo. Poate ai bafta, cine stie!

    • #23

      Ba esti nebun? E targ la vitan duminica? Si se vand masini?!?!?!?!?! Maine dau o fuga, poate gasesc o masina de ocazie.

  6. Si eu am fost azi in targ, ma intereseaza un Ford S-Max.
    Gasesc unul ok la pret, ani, etc… ma urc in el, imi da cheia … si inainte sa dau drumu la motor ma uit prin meniuri, vroiam sa schimb din germana in engleza ca sa vad ceva logs … la care nenea samsar zice “dupa ce o cumperi poti sa-i faci ce vrei – asa ca nu schimba meniurile”.
    I-am dat cheia inapoi si m-am dus mai departe.

  7. #32

    Un Freelander II nu iti surade? Am unul de 5 ani si nu am ce sa ii reprosez.

    • #33

      da-mi pe mail la suv @ cetin . ro detalii si pret?

    • E misto Freelander 2. Daca mi-as lua suv ar fi Freelander2 sau glk. Sunt interesante formele alea de cutie.

    • #35

      GLK a devenit GLC?

    • #36

      Taicamio are freelander 2, pe diesel, td4. Mergi cu ea lejer prin tot felul de noroaie. Iarna nu te interesează dacă se curăța sau nu străzile. Consum foarte mic pentru suv, în jur de 9, maxim 10 prin oraș, și 6-7 inafara. Chiar este o mașină foarte buna. Un dezavantaj la ea at fi spațiul mic din portbagaj, îți faci treaba cu piață și kaufland, dar chestii mai voluminoase nu încap, trebuie să rabatezi bancheta din spate.

  8. #37

    Anul trecut am fost in cautarea unei masini, SUV, si mi-am mancat nervii pana sa gasesc ceva potrivit. Daca nu dispui de buget mare, trebuie sa cumperi ceva destul de vechi, ceea ce inseamna EURO 4, deci taxa de timbru cel putin 1000 euro (noxe mari la jeep).
    Eu am Suzuki Grand Vitara III, 1.6 benzina, taxa 0 (a fost cumparata din Romania).

    • #38

      exista oricand inmatricularea pe bulgaria

  9. #39

    Am un coleg care si-a luat in 2500 e un Daihatsu “nushcepanamea”. E 4×4, are numere de ro. etc. Poate doar asa sa gasesti ceva SUV la bani putini.
    Apropo, ti-am zis ca tata vinde Solenţa, daca nu gasesti nimic te astept sa negociem.

    • #40

      Conteaza si cat de usor gasesti piese. Daihatsu e facut de Toyota, dar totusi…
      Eu la Suzuki nu prea gasesc piese in tara, trebuie comandate din Ungaria (joja, capac oglinda, disc ambreiaj).

    • #41

      baxt, pacat ca nu pot sa iti dau ban. oh, wait…

    • #42

      Terios. Daihatsu Terios.

    • Nu-i da ban lui Baxt, ca-ti dau eu un pont si mai bun: e in Piatra Olt un tip care vinde dacii papuc. Una double cab, 4×4 dizal cu bullbar si cirlig si esti regele soselelor la doar 5-6000 lei. Daca-ti pui si un sticker mare cu “asigurat la Euroins” se dau toti la o parte din calea ta mai ceva decit daca ai fi ambulanta rosie de la Smurd. Cica legal poti tracta cu ea si rulote de pina la 1100kg…

    • Am uitat sa zic de extrasuri: full fara piele, servo, inchidere centralizata, oglinzi si scaune incalzite, AC, GPS, EDS, ABS, tempomat, parcare asistata, senzori de ploaie si in general cam orice accesoriu te-ai gindi sa gasesti pe masina unui sofer de duminica. Si nu, nu e un cazan pe patru roti fiindca nici supapa de siguranta n-are!

  10. #45

    Am incercat sa evit inmatricularea pe Bulgaria. Am avut noroc si am reusit.
    Eu nici nu am calcat in targuri auto cand am cautat masina. Doar anunturi on-line. Urma sa ajung in Germania daca nu gaseam ce caut in tara.
    In Romania multe SUV-uri sunt incadrate ca autoutilitare, deci nu au bancheta din spate. Succes la cautari, e multa bataie de cap.

  11. #46

    aveam impresia ca something goes wrong’/// looser!!! ppoola m,eea nimic NOU suv ceva? adevaru e ca te-ai dat la vale cu ultime posturi. Poti mai bine, mi e rupe de likuri/unlikeruri! ce beat sunt si numai w and trabuc expensive. hai ca poti mai bine. te respect. haters gona hate!

  12. #47

    SA NU TE AUD CU NUMAR DE BULGARIA, VOLAN PE DREAPTA, CRUCIULITE PE CENTRU, GAS PE DREAPTA. TE RESPECT PREA MULT. MUMU!

    • #49

      Eu i-am dat varianta asta cand a intrebat prima data ce suv sa-si ia…

  13. #50

    Imi pare rau, inca nu imi vand Freelanderul, ca deh… este criza. Dar este ceva ce merita sa iei in considerare, impozitul nu este foarte mare (2,2 l ), consumul este bun mai mic de 9 chiar cand bagi piciorul in ea, iar reviziile sunt doar cu 300 de lei mai scumpe decat platesc la Focus.

    • #51

      blonda planturoasa, nu vreau nimic, doar ma laud:))

  14. #52

    Freelander 2 nu recomand, am avut si in prezent am discovery. Aceeasi masina cu alta palarie, nu recomand nici asta. Volvo-ul ala imi face cu ochiul: am avut si eu unul si pot sa spun ca da, piesele sunt scumpe dar se inlocuiesc foarte rar, se strica greu – pretul este corect spre mic as spune… Mare atentie cu haldexul , acel distribuitor de putere la diferentialul din spate, trebuie schimbat uleiul periodic si resoftat(sunt la fel si la freelander 2 si la volvo xc 90)

  15. #53

    Ssangyong cica face SUV-uri.

    • #54

      Asta e masina sau telefon?

    • #55

      Cu coreenii astia nu poti sti niciodata. Acolo si Samsung face masini parca.

    • #56

      Samsung Motors.
      Face parte din alianta Renault Nissan. Renault Latitude, Koleos au fost de fapt Samsung la origini.

  16. #57

    Cei de la Audi îmi spuneau „Nu-ți lua Audi, ca nu-i masină…„, cei de la Toyota îmi spuneau „Nu-ți lua Toyota ca nu-i masină…”. Pînă acum doar cei de la Honda mi-au spus sa îmi cumpăr Honda și am observat că service-urile lor sunt foarte mici deoarece oamenii vin doar pentru revizii

    • #58

      da, o honda e tentanta, are andrei crivat un CRV si merge ceas, de multi ani

    • #59

      Am doi prieteni cu CRV mai vechiuțe. Investițiile in ele sunt minime (comparativ cu clasicele nemțești) iar motoarele alea (pe la 2L, parcă) sunt demențiale. Și eu mă gândeam să îmi iau ceva SUV dar la buget mic, așa doar pentru niște ieșiri iarna.

  17. #60

    Intreb cat se poate de serios ca tot suntem la capitolul masini. As vrea sa iau o Mazda CX-3, noua, motorul ala de 1.6, 4wd si cutie automata. A folosit-o cineva mai mult timp? La test drive a fost foarte ok. Cum sta la drum lung? Etc.

    Nu vreau review-uri de pe net. M-am saturat de Schumacheri care testeaza Logane ca pe Tesla.

    • #61

      PS: am mentionat nou nu pentru ca sunt vreun burghez, ci pentru a evita discutiile ‘nou sau sh’. Vreau nou pentru aia 5 ani de garantie. Macar sa tina masina cat leasing-ul/ratele.

    • #62

      Nu există Mazda Cx-3 nouă cu motor de 1.6 !

    • #63

      Mi scuzi. Am facut o confuzie. C4 actual are 1.6. Am scris din obisnuinta.

    • #64

      Diferentă mare între 1.6 hdi euro5 dv6C de la PSA si saracia aia de 1.5 de la ăștia.

    • #65

      Nu e hdi :). 1.6 benzina (din 2006). Dar da, generatia aia de motoare a fost minunata. Inside info…

    • #66

      Cx 3 e mazda 2 înălțată. Dacă esti ok cu spațiul interior și portbagajul minuscul, nu mai sta pe gânduri. Eu am o mazda 3 și merge țeavă.

    • #67

      Spatiul e mai mult decat suficient.

    • #68

      * pentru mine

  18. #69

    Bă la mine aici ninge.

  19. Și uitându-mä pe geam cum ninge,cu un aer ușor visător,ușor romantic, privind pierdut în depărtare, nu pot să nu-mi aduc aminte de celebrele versuri ale lordului Byron…. ,,Ilie e căpitanu, Papalici e generalu…

  20. #71

    In targ la Vitan si masinile noi au kilometrajul dat inapoi.

    • #72

      ahahahahhahaha

    • #73

      Pai are sens, la o masina noua luata din targ trebuie sa faci 20.000-30.000 km ca sa ajungi la zero.

  21. #74

    Ba da’ Toyota Rav4 ce are? Intreb pentru ca vad cunoscatori pe aici si nici unul nu a recomandat asa ceva. E cu probleme?

    • Da. Io am condus 3 ani un Rav4 (alternativ cu un Grand Cherokee Laredo) in State si pe la 50.000 mile i s-au tocit placutele de frina. Bine, automatica, ce sa te astepti de la ea… Laredo-ul duce mai mult.

    • #76

      deci practic pe la 80 000 de kilometri a trebuit sa ii schimbi placutele. ce jeg de masina…

    • Exact. Masina de femeie. Sau de hipster.

    • #78

      Bai, ce mizerie de masina. Cum adica, sa schimbi placutele la numai 80.000 km? Te pomenesti ca trebuie si discurile schimbate pe la vreo 150.000…

    • N-am mai sta sa vad. O fi America mare si benzina ieftina, dar am imbatrinit si eu, nu mai pot sa fac 100.000-120.000 pe an ca in tinerete (cind era benzina ieftina si la noi…)

  22. #80

    Te-ai uitat la Mitsubishi ASX?
    E și asta o varianta de luat în calcul ai are și motorizare sub 2l.

  23. #81

    Am făcut un drive test cu un duster săptămâna trecută și am fost plăcut surprins. Păcat ca încă nu mi-l permit

  24. #91

    Si eu caut un crossover de ceva vreme. M-am uitat la Qashqai, RAV4, CRV si Outlander, diesel, motor pana in 2 l, nu mai vechi de 2010, rulaj pana in 150k. Preturile minime vad ca sunt intre 9k (Qashqai) si 20k (Toyota). Oricum, nu mi-as lua nimic peste 2 litri. Ma intereseaza sa nu sar de 8% in oras. Totusi, daca ar fi sa fac rabat de la cilindree, mi-as lua un GLK 220 CDI care acum il gasesti pe la 16k-17k, ret destul de bun, avand in vedere ca inainte sa apara noile modele nu gaseai modelul asta sub 19k avand in vedere criteriile de mai sus.

  25. #92

    Suv, oricare ar fi și oricât de mincinoase reclama și cosmetica producătorului, vor consuma considerabil și vor avea întreținerea asemenea. Acum o să sară lumea că au revizii, care-s mai ieftine chiar la turisme (BS) și alți bani nu au băgat. Da, dar un SUV care se respectă are 4×4 ( alea 4×2 sunt total inutile și cu absolut nimic diferit de un turism normal) are de întreținut și grupul și punți și amortizoare etc, care poate nu pică, dar daca pică ai belit-o. Îți iei suv daca piciorești pe drumuri forestiere măcar o data pe lună și nu ca sa combați traficul în oraș. Asta fiind off-topic, eu zic să te bagi tot la o compactă, cum fu si Megănelul, însă nu franțozen, datorită deprecierii îngrozitoare în primul rând.

    • #93

      da. voi ramane la SUV

    • #94

      Bai Gore au pus astia pe soseaua pantelimon niste gauri de canale de sunt mai hardcore ca orice drum forestier pe care l`ai vazut tu ( nu mai zic de cratere, ca gropi nu se mai cheama demult ).
      Cu un hatchback este posibil sa refac bucsaraia de 2 ori in acelas an … si abia suntem la inceput 🙂

    • #95

      Daca esti prostan si dai in ele, schimbi bucsaraia si la suv.

    • #96

      Tu confunzi masina de teren cu SUV-ul.
      Pentru exemplificare vezi comentariul lui Nihai mai jos.

  26. #97

    Serif, arunca o privire si aici: www.alcopa-auction.fr/ro/vanzare-internet/18-martie-2016_2913

    Cine stie de unde sare Land Roverul sau Land Cruiserul.

    • #98

      Eu nu îmi amimtesc să fi văzut în Franța mașină fără urme de pocnituri/zgârieturi/julituri

    • #99

      In Franta, orice masina care are o lungime de 2 metri poate parca intr-un spatiu de 1.2 metri.

    • #100

      La fiecare masina, sub date si poze, aveti scanat un raport tehnic semnat de ceva mester autorizat, precum si o schita cu masina unde sunt incercuite zonele cu probleme vizuale. Dai click si se deschide poza. Intr-adevar, 99% din ce-am vazut erau julituri de la parcari, pe colturi.

  27. #101

    Daca esti fan BMW, poti sa iti iei un SUV Mercedes, am vazut ca au facut unul identic cu X6.

  28. vând forester automat, chilometrii realii, revizii la timp, condus de un bătrânel, 7 miii oiro. are un mic scârț la 180km/h, dar dacă treci de viteza asta, merge ca uns până la 210km/h.

  29. #112

    Am avut CRV, modelul din 2007 și am dat-o. Nu e buna de nimic. Da așa e merge nu se strica dar nici SUV nu e. Poți foarte bine să îți iei Accord pe principiu asta. E chiar mai bună.
    Am fost mulțumit că în doi ani și 70000km (ajuns la 160 000 în afară de consumabile am schimbat doar telescoape, bucși, pivoți și ambreiajul. Pentru ăsta parcă aș da vina pe gagică.
    Încăpătoare nu e ca spațiu pentru pasageri. Incap 5, mai ales dacă ai copii în spate, dar fără grași sau doamne cu picioare lungi.
    Portbagajul iar nu e vreo șmecherie. La Accord e mai mare. Mă rog, la CRV încap mai multe dacă umpli până la plafon dar nu mai vezi nimic în spate.
    Și consum cam mare în oraș. 13-14.
    Partea de tracțiune 4×4, mai bine lipsă. Am derapat o data pe zăpadă ( din vina mea) și am intrat cu spatele în șanț, un pic suspendat pe punte. Acolo am rămas până m-a tractat cineva.
    Altă dată am fost la munte și am vrut sa merg la o cabană pe un drum forestier. Era nămol ca plouase. Am rămas împotmolit și a trebuit să mă întorc. Pe lângă mine treceau mândri posesori de Dustere râzând, ba chiar a urcat cineva cu bătrâna 1310.
    Eu și “fetili” cu Passate, Audiuri limuzine ne-am întors de la nici jumătatea drumului. Acolo a fost limita umilinței și am scăpat de ea.
    După care mi-am continuat aventura de trei mașini intr-un an cu un Freelander adus din Germania de “un prieten de încredere”. Ăla e chiar mai mic, dar am zis ca măcar are pedigree de offroader. E semnificativ mai bun decât CRV la treaba asta, dar nu fantastic. Totuși, a fost așa de bun ca am fiert motorul la primul drum pe munte, la 2 săptămâni de când am.luat-o. Schimbat pompa de apa și rectificat chiuloasa + garnitură. Cică mașină de patru ani cu 90000 km. Am găsit la o curățenie generala o foaie din cartea de service pe care o aveam. Aia cu reviziile de la 75 de mii până la 230. Chiar și așa, tot mi se pare o rabla. Ca asta nu e tot. La următorul drum de munte mi s-a forfecat o planetară. La service am văzut ca și cealaltă era muci. Le-a sudat un Dorel, am pus niște manșoane noi și am umplut standard cu rumeguș și vaselina, sau ceva maclavais, ce o fi pus ăla și i-am făcut vânt.

    Apoi am luat de la alt samsar în probe un Jeep Grand Cherokee din 2008 două zile. Ăla da SUV. Și viteză și putere și urcat pe coclauri și tot ce vrei, dar și consum. Eram puțin în dubii când am văzut 12% pe motorina 3.0, pe autostrada la 130 la ora, dar în oraș am ajuns la 20 și i-am dat-o înapoi.
    Mi-a dat să încerc un Hyundai Veracruz pe care l-am și cumpărat și l-am ținut vreo 8 luni,până prin noiembrie. Mă gândeam să o înmatriculez în Bulgaria dar mi se pare complicat și impozitul e mare în România la motor de 3 litri. Dar a fost bună asta. Consum mediu în jur de 10, 12.5-13 în oraș, 7.5-8.5 în afară, la motorul asta și mașina de 2 tone și ceva. Fără zgomot de diesel, cu buton de 4×4, ținută de drum superbă, și spațiu foarte mare. Cutia e cam lenta, dar am înțeles că așa sunt automatele la suvuri. Avea și cam multi km, am ajuns la 280 000 cu ea si daca nu o vindeam trebuia sa schimb una alta.
    Am fost în Germania și mi-am luat Kia Sorento din 2011 care e aproape la fel de puternică cu motor de 2.2. Cutia tot lentă e, dar consumă și mai puțin, 10-11 în oraș și 6-7 în afară. Și e la fel de mare ca hyundaiul.

    • #113

      Cam mult spus “nu e buna de nimic”, depinde si ce vrei de la o masina. Tu vrei sa fie buna la toate, confort si off-road, consum mic si spatiu mare etc.
      Am acelasi model si nu ma plang de spatiu (am 1.85 si ramane loc suficient in spate) nici de portbagaj, ma bucur de confort si fiabilitate.
      Sistemul 4×4 te va ajuta in conditii precare de aderenta, nu sa faci off-road. Garda la sol e pentru sosea, masina are comportament de berlina, nu tangaj ca la un off-roader. In plus, de la o varsta (sau greutate) e mai usor sa urci/cobori in/din masina si nu invers.

    • #114

      fiecare cu ce isi doreste. eu nu fac offroad, nu imi pasa de chestiile astea.

    • #115

      Nici eu nu merg la offroad.Merg la munte doar pe drumuri. Drum neasfaltat nu înseamnă offroad. Drum înzăpezit nu înseamnă offroad.
      Iar legat de 4×4 în condiții precare, eu nu prea cred, aveam stabilitate mai buna la o Octavia Break 4×4.

    • #116

      eu stau in pantelimon, nu merg la munte, nu imi plac drumetiile. fiecare are nevoi diferite, satisfacute de alegeri diferite

    • #117

      Nu susțin că toată lumea trăiește ca mine, doar ca nu înțeleg cum își justifică existența mașina asta, repet, în condițiile în care am avut-o și folosit-o 2 ani. Nu oferă cam nimic în plus față de Honda Accord. Nu știu ce așteptări ai față de un sedan, sau de un Break, dar dacă vrei ceva în plus în afară de faptul ca poți urca unele borduri nu vei primi.
      Sau, dacă tot ce vrei e să arate că un SUV, da, merge, și mie mi-a luat ochii asta.

    • #118

      Stau să mă gândesc dacă săptămână asta mi-am schimbat ciorapii mai des decât ai schimbat tu mașinile. 45.000 km într-un an e ceva. Daca la km ăştia ai schimbat doar atâtea atunci e chiar tare. In ceea ce privește portbagajul nu sunt de acord cu tine. Cunosc un om care a mutat tot din casa cu masina asta. La un drum a bagat si mașinA de spălat si frigiderul asa ca stiu ca e foarte încăpătoare. Ce poți spune de 4×4 făcând o paralelă intre toate suv-urile conduse de tine? Pe mine m-ar interesa tocmai faza cu “ieșitul din zăpadă/noroi”. Din ce am auzit/văzut subaru sta cel mai bine dar chiar si dusterul are un renume bun.

    • #119

      eu am mutat o casa cu un renault megane.

    • #120

      Odată?

    • #121

      eh..:)

    • #122

      @Nihai: unora (de exemplu mie) le place pozitia mai inalta la volan si isi iau SUV-uri doar pentru acest aspect, sistemul 4×4 fiind complet irelevant pentru ei.

    • #123

      Alex, ok, un MPV îți oferă fix asta ( exista și compacte nu trebuie sa fie neapărat Vito, plus alte avantaje față de o berlina, cât și preț mai.mic decât un SUV dedimensiuni comparabile. Asemenea la consum. De ce ai vrea sa arzi niște benzina în plus fără beneficii?

    • #124

      conform aceleiasi logici, aceeasi senzatie o obtii si intr-un Damas. ce sa mai dam banii pe altceva. ieftun si bun, iti satisface nevoile

    • #125

      Nu chiar conform aceleiași logici. Alex a adus un singur argument, poziția la volan, care nu are mare legătură cu senzația. Alex intenționat extrapoleaza alte caracteristici ale unui SUV, pentru a convinge ca există arfumente în afară de cele subiective legate de look/design pentru a cumpăra un SUV steril ca ăla de mai sus.
      Și nici Damasul nu pare un exemplu demn de luat în considerare de MPV, deși nu am condus vreunul până acum.
      Ce am condus totuși :
      VW touran care are poziție la volan asemănătoare ( ca înălțime – ajustabila) cu cea din Honda CRV. Am condus diferite motorizări ( 1.2i, 1.6tdi, 2.0 tdi) și toate sunt mai lente decât Honda 2.0 benzina. Și toate consumă mai puțin, absolut normal, ăsta fiind compact.
      Ford Galaxy și S-Max cu motoare de 2.0 l, primul pe benzina 240 de cai, celalalt pe motorina. Ambele sunt mai fânețe decât Honda, îți dau senzații mai dinamice, iar cu Galaxy-ul am.prins 220 și poziție la volan periculos de înaltă, ca să zic așa.
      Desigur, poți susține ca niciun van sau minivan nu e mai “macho” decât un SUV și că să conduci o mașină “family” te face să te simți emasculat. Iar aici nu as contrazice pe nimeni, pentru că așa e, ăsta fiind ssingurul motiv valid pentru care vad atâția oameni cumpărând mașini cu formă și nume de SUV, dar care nu au nimic în afară de imagine din caracterul unui SUV.
      Dacă ăstea-s motivele foarte bine, atât timp cât poți fi suficient de bărbat încât să recunoști că ai cumpărat un surogat de SUV.
      Știi, toti cumpărăm câteodată chestii care nu au niciun sens sau nu sunt o afacere bună însă celor mai multi oameni nu le vine să accepte ideea că pur și simplu au făcut o alegere proastă, sau nu cea mai bună, nici nu au curajul să spună, băi am ales mizeria asta pentru ca aia din echipa de marketing și de design au fost mai buni decât mine și mi-o doresc în ciuda argumentelor logice, așa că inventează argumente și motive pentru care alegerea lor ar avea logica, precum aia cu 4×4 în condiții precare, care e o vrăjeală de marketing și as vrea să-l văd pe ăla care reușește să pună chestia asta în evidență și care nu ar putea să o pună la varianta cu tracțiune pe două roți.
      După care vine și spune ca nu ca portbagajul e șmecheria, deși pe cartea mașinii spune clar ca sunt 489 litri cu bancheta ridicată, adică mai puțin decât la un Logan, adică cu 29 de litri mai mult decât la Accord Sedan, și cam la fel cu Break-ul dacă pui puțin mai vertical spătarul banchetei să nu stea lăsat pe spate, iar la rabatare e un pic în plus dat de diferența pe înălțime, dar pe lungime, ai cam la fel ( breakul e mai lung, dar are și capota mai lunga.
      Cu alte cuvinte nu îmi pasă de oamenii care aleg mașina asta pur și simplu ca le place cum arata și nu le pasă de prea multe aspecte, e absolut normal. Nici de aia care sunt păcăliți pentru ca nu se pricep la mașini sau se lasă duși de aparențe, dar sunt enervanți toți ăia care refuză să spună lucrurilor pe nume și concluzionează ca o mașină e bună și potrivită pentru ei, doar pentru ca au ales-o ei și se știe ca ei nu pot face alegeri proaste, ci doar alegeri bune, pe care ceilalti nu le înțeleg ca nu au nevoile lor. Doar că dacă asculți nevoile și motivele te ia râsul.

    • #126

      tl;dr asa e, ai dreptate, suntem prosti, tu stii perfect ce avem nevoie.

    • #127

      În cazul ăsta nu pot decât să mă bucur și să vă mulțumesc că am ajuns împreună la aceeași concluzie.

    • #128

      Ce cauti tu o sa gasesti probabil pe un Rav4 2.2 diesel. Consum decent si impozit care sa nu te sperie foarte tare. Asta daca accepti materialele de la bord.

    • #130

      cacat, pune-l sa urce cu fata…ia vezi atunci.

    • #131

      Cacat. Incep sa ma enerveze oamenii care nu vad padurea de copaci…

    • #132

      Nu te enerva, iti plesneste vreo vena, p’orma mori, inmormantare costa…au inceput sa ma enerveze oamenii care dau exemple de cacat.

    • #133

      Esti prost?

  30. #134

    Land Rover Defender.Nepoții tăi o vor lăsa moștenire nepoților lor.Pana să am probleme medicale conduceam asa ceva și mândria maximă a fost atunci când -samaritean milos-am scos un BMW X5 din zăpadă. NU o recomand pentru drumuri lungi,e orice vrei tu în afară de confortabilă, dar se descurca pe orice fel de carosabil și e indestructibila.

    • #135

      Da’ Marauder ce are? Nu e confortabila dar rezista la explozii. Si nici nu ti-o poate ridica cineva.

  31. #136

    I.M.S cu motor de Bucegi, neaparat o instalatie de gpl…. Si esti regele soselelor.

  32. #137

    Și nimeni nu vorbește de noul Vitara, care e mai ieftin ca Dusterul indiferent de configurație ( la 17000 cât e un Duster full deja e navă spațială pe lângă el ) și arată binișor…

  33. #139

    Hyundai santa fe tot sunt destul de bune. Ieftinute, consum ca freelanderul maxim 9, îți faci treaba lejer ca mașină de oraș.

  34. #142

    Hyundai Tucson JM, prima generatie, masina extrem de ieftina la piese, fabricata numai in Coreea de Sud, in orasul Ulsan (se poate vedea si in seria de sasiu, are litera U). Exista si 4×4 si 4×2 si benzina si diesel si automata. Are 5 locuri reale (in spate nu exista tunel pe mijlocul podelei). Motoare de 2000cmc, exista si un 2700cmc.

    • #143

      Seria de caroseria incepe cu K. In rest e cum zici tu.

    • #144

      pentru colegul :

      Nu am zis ca incepe cu U, am zis ca are in componenta seriei de sasiu litera U, care inseamna ULSAN, KOREA. Citeste mai atent ce am scris. Am aceasta masina si stiu cum este formata seria, gen KMHJN….

  35. Am un RAV4 luat de nou in 2006. Am facut doar 160.000 km cu ea. Am schimbat un rulment fata, 2 bucse spate si un burduf de planetara. Placutele de frana tin mai mult decat discurile, care se ovalizeaza indiferent de marca, probabil sunt subdimensionate. Consumul real e pe la 11 in oras, 9 in afara. Nu as mai lua modelul nou datorita devalorizarii si reviziilor scumpe in garantie, altfel, japonezele sunt cele mai fiabile. Am luat un Outlander hibrid, cu 5 lei mergi 50 km, are incalzirea si compresorul A/C pe electric si le comanzi de pe telefon, costa cat un X5 asa ca sunt un fraier ca am luat-o 😉