Citesc tot timpul, în varii ziare cu profil auto, campanii furibunde despre cât de bune sunt automobilele chinezești, și ce ieftine, și ce fiabile (la asta cu fiabilele salvasem un filmuleț cu un BYD căruia i-a luat foc bateria când a dat peste o bordură. Poate vă imaginați că o baterie de BYD arde așa, ca o flăcără mov, dansând spre răsărit. Doar că nu, focul unei baterii Li-Ion este o lance energetică care efectiv taie totul în direcția în care iese, indiferent ce material este. Dacă ai noroc să îți crape bateria sub scaun, se termină foarte repede, pentru că jetul de plasmă îți va trece prin cap și acoperiș instantaneu.)

Anyway, ziceam de campania nebună care se desfășoară pentru BYD zilele astea. Tot felul de articole despre cât de bune sunt mașinile, ce ieftinache incredibil, ce calitate incredibilă e, cum a angajat BYD 2000000000000 de oameni pentru că nu mai fac față cererii, nu mai auzit de plasticele ieftine din interior, pentru că, cu chinezii, nu merg glumițe de astea, ori ne lauzi tot produsul, ori nu mai ai campanie.

În primul rând, nu aș avea încredere în ceva produs de chinezi nici dacă ar fi life and death la mijloc. Toți știm că chinezii fakeuiesc tot. Și fac asta pentru că au zero responsabilitate, niciodată un chinez nu va fi extrădat din China, pentru că vai, a luat foc un român, cu o mașină BYD. Sunt atât de mulți, spațiul din China e atât de mare, afacerile lor se desfășoară prin lanțuri de intermediere imense, toți numindu-se Li, Chen, Ce, Tsui, Han, efectiv traseul responsabilității este zero, imposibil de aflat. Mă ia cu frig când aud de planuri de alea tip Să vină nush ce companie chineză să construiască reactoarele de la Cernavodă. Sau blocuri. Ori autostrăzi. Când din china vine betonul făcut din praf și fierul forjat care se rupe de la propria greutate.

Second, nu știu câți dintre voi mai țin minte când au intrat mașinile Geely pe piață. Mașini chinezești, cu design furat de la Skoda, până și logo-ul era furat de la Skoda.

Povestea lor e funny, cum o companie așa zis privată chineză, a intrat pe piață cu modele vizibil furate de la competiția europeană, a vândut mașini, a făcut bani, după care a început să cumpere branduri europene și acum sunt curați și uscați, ownerii tuturor.

Da, de aia Volvo sunt de căcat, pentru că sunt deținuți și construiți de chinezi. Pentru cine nu știe schema, să caute pe google povestea Segway, despre cum Segway a inventat trotinetele alea cu 2 roți alăturate, Ninebot a furat designul și a vândut în toată lumea gunoaie chinezești, de calitate zero, dar care erau identice cu Segway, deci se vindeau la greu, în timp ce Segway erau ocupați să îi dea în judecată, iar după ce Ninebot au strâns suficienti bani, pur și simplu au cumpărat Segway și le-au închis gura. The end.

Revenind la Geely, care nu știu dacă se mai vinde, pe vremea aceea era un marketing agresiv împotriva proștilor care mârâiau că bă, ok, îmi iau Geely, dar nu există service, nu există piese, nu ai cu cine vorbi nicăieri despre nimic. Tema era dacă cumpărați suficient de multe, constructorul va fi convins de valoarea pieței locale și va deschide aici și reprezentanțe și piese și tot ce e necesar. FFWD 20 de ani mai târziu, constructorul nu deschis nimic, oamenii își reparau Geelyurile cu piese de la Skoda, ușor modificate la pilă, pentru că alea chinezești erau făcute din ochi și cam aia a fost.

Așa că da, cumpărați-vă BYD, cu multă multă încredere. După ce va cumpăra suficientă lume, vom avea și reprezentanță BYD, și piese și ce vreți voi.

Fun fact: Nu știu dacă mai țineți minte că îmi cumpărasem eu un Kugoo Kirin G1, acum vreo 2 ani și ceva.

Foarte mișto trotinetă, doar că am stricat-o cu mâna mea și a nevestei, urcându-ne amândoi pe trotinetă, eu, la vremea aia 120 de kile, nevastă-mea 60. S-a stricat ceva electric, nu mai mergea să schimb vreo viteză, mergea doar cu 3 kmph. Știți ce am făcut, după ce am ținut-o 1 an în garaj? Am aruncat-o la tomberon, pentru că nu se găsea piesa nicăieri în europa, modelul nu se mai fabrica nicăieri, efectiv am primit doar ridicări din umeri.

Dar nu uitați să cumpărați BYD, e ieftin și bun și, în curând, vine și reprezentanța Tesla. Ca aia Microsoft pentru Xbox.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

69 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Astept raspunsuri furispumânde la “Volvo sunt de cacat”.
    #opens popcorn

    10
  2. #4

    mi-am cumparat Skoda.

    13
  3. #6

    Sa punem pe locul 2 fiabilitatea si sa urcam pe locul 1 sansele ca acele masini misto sa inregistreze totul. Si nici nu trebuie sa trimita datele in China, ca ar ridica semne de intrebare, pot trimite datele la “reprezentanta” din Ungaria de ex., la una din “universitatile” chineze pe care Orban le-a deschis.
    Orice masina echipata cu un microfon (pentru BT, bine inteles) sau o camera de interior, folosite pentru “confortul” pasagerilor trebuie sa ridice semne de intrebare,

    27
    • #7

      sa fim seriosi, vorbim despre oamenii care stateau la o coada uriasa in megamall sa isi dea o poza de buletin ca sa primeasca o cutiuta de mochi

  4. lucrurile s-au mai schimbat de acum 15 ani.sunt peste automobilele facute in europa la orice capitol.am MG de 3 ani si 160.000 km pe taxi,0 probleme.

    5
  5. #14

    Sper sa se trezeasca Europa curand. Pare preocupata de teme ca gender equality, lgbqtw+ si tot felul de nimicuri pe cand adevaratele teme sunt ignorate. In stilul asta nu ajungem departe. Cat discutam filozofie fina, suntem cumparati la bucata…

    51
    • #15

      Sa nu uitam si de lucrurile bune facute de europa gen sa lipeasca capacele de sticle. Fara asta, nu stiu unde ajungeam …..

      54
  6. #16

    Cu tot comunismul lui, ne-a dat chinezul un capitalism sălbatic de nu-l putem duce. Sunt curios când apare nota de plată și cât o să fie…

    Nu e doar la mașini electrice valabilă, este la absolut orice produs! Au invadat piețele cu produsele lor (ieftine, in mare măsură), le-au dat distribuitorilor șansă să se îmbogățească (a mizat și pe lăcomia tuturor aici), le-au pus la dispoziție produse, preț, platforma, comenzi, evaziune, publicitate… Cam tot ce ai nevoie!! Acum, observ că schimba puțin jocul și acaparează piata prin vânzare directă, fara intermediari! Ușor, ușor, cred că îi îngroapă pe cei care până acum intermediau produsele lor, făcând profit. Posibil că profiturile lor sa înceapă să scadă și să crească direct cele ale chinezului! Daca acești comercianți se duc în cap, ce se întâmplă cu preturile chinezilor??

    Nu sunt eu expert sau priceput, dar mă uit puțin în jur… Acum 15 ani, numărăm pe degete oamenii care făceau comenzi direct la chinez și pe urmă revindeau produsele cu adaos mare. Chinezu (a se citi regimul comunist) a investit bani in paltforme, în rețea de distribuție, etc. Am ajuns in punctul in care ii număr pe degete pe cei care NU au comandat nimic direct de la chinez!

    N-am tiktok dar înțeleg că este o foarte buna platforma pentru reclama. Adică, după ce chinezul știe care sunt cei care cumpără produsele lor pentru revânzare (că doar sunt clienții lor) știe pe urmă și cine cumpără de la tine și pe cine targetezi, că doar faci reclama prin intermediul platformei lor! Și atunci, nu le e mai ușor să sară comerciantul din schema și să vândă direct?? Datele le au…

    Monopol by the book!

    33
  7. Masinile chinezesti, la fel de safe ca renovarile si constructiile de prin tarile pe care le cumpara, vezi gara din Serbia unde au murit 14 oameni ca s-a prabusit o lucrare terminata anul asta de chinezi.

    39
    • #18

      nici macar nu poti sa zici ca tantalaii de sarbi si-au facut-o cu mana lor!

      7
    • #19

      Astia din media romaneasca (TV, site-uri) nu am vazut sa mentioneze informatia cu implicarea firmelor chinezesti.
      Oare de ce?

      27
  8. #20

    Ai pus 180 de kile pe o trotineta in specificatiile careia scrie ca suporta maxim 120 de kile. De ce?

    19
  9. Chinezii au inventat shrinkflationu la pula si acum il implementeaza si la noi, saracii sunt ca de obicei cei mai afectați, deja am ajuns pe ultimul loc in Europa, nu avem nicio sustinere din parte guvernul, ne ducem pe pula, aia care mai ramane, va spun!

    7
  10. #26

    nu cred ca domnul Ponta este de acord cu comentariul ala rautacios despre centrale nucleare. dar acum ca o sa fie parlamentar poate o sa reuseasca sa aduca investitori de top in domeniul asta. putin offtopic: cam ce raza are zona de delimitare in cazul unui accident nuclear la o centrala nucleara aflata de pilda cam in zona cernavoda?

    6
  11. #27

    Singurul brand notabil pe care il detine Geely e Volvo si ala cumparat de la, badum tss, Ford. Ultimii 10 ani inainte de achiziție au fost foarte aiurea pt Volvo, au mers numai in sus de cand i-au luat chinezii.
    Nu au facut mare lucru in afara de a pompa bani si a schimba management-ul, i-au lasat pe suedezi sa isi faca treaba.
    Ca fiabilitate e peste competiția nemteasca sau britanica, deci nu vad de ce ar fi volvo “de cacat”.
    Masinile electrice chinezesti sunt proscrise si in EU si in USA, iar razboiul comercial e abia la inceput. Sa vedem cum decurge.

    7
    • #28

      Chinezii n-au mai băgat bani în cercetare și oricum nu-i duce mintea, au continuat cu tehnologia ce-o aveau în momentul cumpărării. Așa s-a întîmplat și cu Dell, Philips electrocasnice.

      4
  12. #29

    Stai asa mai tineti minte cand striga trump, vgina, vgina, china?
    Eh..lasa ca nu e problema man, doar n-o sa intre putin in ucraina, doar n-a luat parti din ea pana acum.. asa si cu chinezii
    Nu chinezii in sine sunt vinovati ci comunismul care si l-a noi s-a vazut ca a futut mai mult de 2 generatii

    8
    • #30

      Cand te gandesti ca sunt multi prosti care doresc ca noua ordine mondiala sa fie dictata de China, Rusia, Iran si alte asemenea tari care produc bunuri de proasta calitate…

      16
  13. #31

    Ce vedem acum ca face china este rodul vestului, care de ceva timp conduce toate mega firmele cu contabili si atat…in timp ce sclavi dau la excelui iar conducerea nu stie cum sa mai imparta bonusurile. Iar strict despre mașini, schema de subvenții pt masiniile electrice a fost si inca mak este un mega furt, luand din banii sclavilor si dându-i firmelor private…in numele nepoluarii, care poluare tot creste ca asa este capitalismul conceput sa creasca mereu..iar daca asia trece pe eco, vestul mănâncă iarba..din tabele excel… si nu asia este de vina…

    14
  14. #33

    Am inceput sa vad Byd pe aici prin uk. Nu ma atrage nimic la ele. Mai vad MG destul de des. Am apucat sa vad una pe elevator si biela antiruliu e din material metalic din ala galben verde. E fier din ala care cand il vezi zici china direct.
    Speranta ramane la dacia! E singurul brand european care se poate bate la preturi cu ei.

    15
    • #34

      Acu’ depinde de care dacie zici, că și springu’ tot la ei este fabricat…

      8
  15. #35

    Ai mai informati oameni din lume traiesc in Israel, ei iubesc / cumpara Byd ( daca au panouri fotovoltaice )
    Urmatorii foarte informati sunt ungurii care cosntruiesc (la Seghed ) Byd Dauphin cu 28k euro pentru piata europeana fara taxe
    Urmeaza apoi romanii care asteapta rabla plus inapoi la 10.000 euro ca sa.ia Byd la pret corect..

    1
  16. #36

    Hai noroc! Care sunteti ma manca-v-as gura voastra in America? Sa l votati pe Trumpescu, io pe Trumpescu il sustin. Asta tre sa iasa ca sa aduca pacea in lume. Ca stie sa vorbeasca cu nea Viorel, se are bine. Se termina cu nenorocirea asta. Ca sigur el stie sa cardeasca. Il suna , se intalneste si ii zice va dati seama- hai ma Viorele las o n mortii ei de treaba, hai ma manca ti as pula ta sa facem la un fel sa fie bine. las o n mortii ei de treaba. Ia tu juma din Ucraina noi juma si uite asa.

    Si vreau sa vina Trumpescu la putere ca sa i dea mana libera absolut si lu Netanyahu, eu sunt pt o invazie totala la scara majora a Iranului, sa elibereze poporul iranian de jegosii astia primitivi de ayotalihi si mortii. Baga mi as pula n familia de la alatoyah sai termine pe toti.

    14
  17. #39

    Nu inteleg care e diferenta intre o masina asamblata in Europa cu 90% piese chinezesti si una asamblata in China cu 10% piese nemtesti ?
    Desi nu sunt cumparator de masina noua, mi se pare ca modelele europene de dupa 2015 sunt un dezastru, noroc cu romanii care inca se inchina la VW si BMW

    6
  18. #40

    Lucrurile sunt mult mai nuantate, la o masina electrica cel mai de pret component este bateria, estimata de la 30% la 60% din costul masinii. EI bine, aceasta baterie in tehnologia actuala are nevoie de litiu, care nu se gaseste nici in gradina Gretei sa altor labagisti de la Bruxelles, nici in fantana lui Elon Musk, extractia lui implica poluare, pentru cine are timp sa vada ce si cum e destul de interesant aici:

    www.youtube.com/watch?v=Q6jJjCOJEzE

    Industria auto acum a ajuns in punctul in care au ajuns cam toate industriile europene: textila, sticlaria, electronica, si exemplele pot continua, adica va fi absorbita de catre dragonul asiatic, iar va vine sa credeti sau nu, nu prea are ce face.
    Legat de produsele chinezesti, pot face si livra si calitate, iar preturile vor fi mai competitive ca cele europene, deoarece au mana de lucru mai ieftina si energia este subventionata.Am vazut produse chinezesti foarte bine puse la punct, sunt absolut capabili sa livreze calitate si servicii de calitate daca isi doresc sau daca partidul da ordin.Sinceri sa fim, ce ar trebui, sa stea capra in aminitrea rascoalei boxerilor?Isi vad si ei interesul in felul lor de a fi…eu urmaresc cu interes ce se van intampla daca dispare Putin, ……o sa cumpere aia Rusia in 10 ani pe persoana fizica.

    Eu totusi as mentiona ca , pierzatorii acestui capitalism salbatic sa nu uite contributia politicienilor de carton sau manjiti din ultimii 30 de ani de la conducerea Europei, cat si calicia unor companii care au sarit cu gura deschisa catre mirajul profiturilor productiei asiatice.

    11
  19. #41

    Da’ ce aveți măi cu chinezii?
    Când cumperi produse chinezești de producție mare este o experiență incredibilă! te simți special și vezi că acel produs a fost făcut special pt tine, nu de alta, dar nu mai există altul la fel în tot lotul, nu a mai existat și nici nu va mai exista!

    22
  20. #42

    Bună ziua, aici e cenaclul de sinofobie performativă?

    众志成城!

    11
    • #43

      Și stai, ca încă nu a început sesiunea despre țigani…

      2
    • #44

      putin probabil, ca tiganii nu produc nimic, in afara de dejectii si ura

    • #45

      🙂 Eronat, produc și sloboz. 慢慢吃!

    • #46

      deci dejectii:)))))))

    • #47

      :)) Eu țip zilnic măcar la 2-3 chinezi. Unii, puțini, știu cum să mă ia, intră semi-ploconindu-se și îmi zic „maestre”. La ăia nu țip, firește!

      Maithun, satrap valah

  21. #48

    Îmi amintesc de mândria cu care a fost prezentat noul lor portavion, wow, curgeau epitetele (inclusiv în presa dâmbovițeană) , ce tare! jale pentru vest , gata cu supremația! Iar după câteva luni a apărut poza din satelit cu „bijuteria„ având o crăpătură de zeci de metri în puntea de zbor.

    7
  22. #50

    Eu sunt un adevarat cunoscator de masini, se stie, si desi nu i-am suportat pe lingaii de la volvo niciodata, eu fiind detinator de Saab (decedat, ce-i drept, dar cu demnitate! – in fine, nu asta-i povestea), m-am apucat sa-i sudui inca si mai mult dupa ce au fost cumparati de chineji.
    Deci cand imi spuneau oamenii din anturaj cum isi cumpara ei volvo noi sau second, de dupa ce au fost cumparati de chiineji, ori ii injuram, ori paraseam incinta, ca nu doream sa-i fac albie de porci si sa ii persiflez chiar in ultimul hal.

    Cu electricele ce sa mai zic…sa-si cumpere toata lumea si o sa-mi cumpar si eu ultimul, ca patriarhul ala de la sarbi, care a zis ca primeste limuzina dupa ce la fiecare familie din tara e parcata o masina ca aia..

    7
  23. #51

    Și gara aia prăbușită din Novi Sad tot dă chineji a fost renovată…

    9
    • #52

      la fratii sarbi multe vor fi renovate sau construite de chineji de acum incolo…

      3
  24. Stăteam eu și mă uitam la Osman cum alimentează cu gaz la o găzărie pe lângă Muynak, acolo legea zice că pasagerii se dau jos înainte de intrarea la alimentare și în stație intră doar șoferul cu mașina.
    Cum stăteam eu liniștit la umbră, aud Ozbekiston, cântat de Usmonova (are gagica o voce de te sparge), blanao maxim la niște boxe mari de tot.
    Trece prin fața mea un Byd Han (prima dată în viață când am văzut un Byd, nu mai auzisem de marca asta niciodată). Trece ăla prin fața coșmeliei unde stăteam și se oprește douaj de metri mai încolo în fața unui magazin. Se dă jos uzbecu, intră în magazin, muzica în continuare la maxim.
    Mă rog, povestea e mai lungă fiindcă include cum râdeam ca proștii când lui ăla i s a terminat bateria din cauză de muzică fiindcă a stat mașina în față vreo 15 minute cu boxele urlând.
    După aia am văzut reclamele prin aeroport la Tashkent, la uzbeci un Byd Han e vreo 39000 de dolari, într-o țară cu media 300$/lună. Dă statul ceva bănuți dar grosul îl suportă clientul. Vorbim de o zonă geografică unde dacă te duci în spatele casei și bagi o țeavă în pământ, iese gaz prin ea și toate mașinile sunt pe gaz. Toate, nu că majoritatea. Toate. Inclusiv modele vechi, se bagă niște extinctoare în portbagaj, se umplu cu gaz și aia e, allah cu mila.
    Byd Han, e 39 de miuțe, banii jos, nou nouț. Evident, asta e pentru săraki, există și modele cu 900-1000 de kilometri autonomie cică, la prețuri pe măsură.
    Altfel, fățoase, piele de croconuștiuce, leduri, pano, tabletă cât tv ul meu din sufragerie.
    Poate că merită banii de Spring fiindcă dacă e să crăpi parcă ești un mort mai frumos dacă te prăjești într-un coteț cu dotări decât într-un vibrator făcut în aceeași zonă.
    Eu sunt cumva curios, sincer să fiu.

    9
  25. #54

    Autobuzele BYD sunt foarte populare in Marea Britanie

    1
  26. #55

    Bai, eu nu stiu ce sa zic, nu sunt expert in masini, sunt pasionat si profan, dar nu pot sa nu observ ca romanul nu e relevant pe piata auto mondiala. No offence, astia cativa comentatori de aici si de la topoare nu se pun.

    Romanul statistic e ala care are, admira sau suspina dupa VW Golf 4 variant bleu marin 1.9TDI (cu i rosu).

    In al doilea rand, Europa si-a facut-o cu mana ei.

    In al treilea rand, Germania poate sa isi inghita lacrimile acum si sa inceapa sa inchida fabrici, ca e nasol cand nu mai esti motorul industriei europene – cu gaz la juma’ de pret de la rusi.

    Era misto cand toti producatorii europeni (Mercedes?) isi mutau fabrici in China si singura lor calitate de management era sa scoata profit x10 doar din mana de lucru ieftina? Au dormit bine pe doua urechi, acu bine ca s-au trezit.

    Eu nu zic ca masinile chinezesti sunt mai bune sau mai rele decat astea europene.
    E de ajuns sa cautati canalul de YT a lui Sandy Munro. O sa o zica el. Acolo se vede pe fapte ( ca omul le ia la surubelnita si le demonteaza bucata cu bucata si le spune pe bune).

    @Arhi, vezi acolo despre noile baterii solid state si alea care se pot printa la propriu. Alea nu mai iau foc. In timp ce noi ne ciondanim pe net, o sa apara si alea pe piata … asa, fara mare tam-tam.

    Masinile electrice sunt acum ce erau masinile care au inlocuit calul si caruta pe la 1900. Cu sau fara noi, schimbarea se va face.

    Personal urmeaza sa imi vand SUV-ul diesel si voi pastra o singura masina.
    Pentru ca use case-ul implica 20 de minute pe zi condus si 10 ore stat intr-o parcare. Restul pana la 24 de ore sta in parcarea de acasa. Am inceput deja sa folosesc servicii de car-sharing , astea sunt 99% electrice, se pot inchiria pe minut, pe km, pe zi, cu abonament pe mai multe zile….
    Daca un om obisnuit dintr-un oras mare isi face calculul, iese mai ieftin cu metode alternative de transport.

    13
    • #56

      Romanul tau statistic e fan de 1.9 tdi deoarece nu isi permite altceva fiind sarac si neavand transport in comun de nici un fel pus la punct. Asa ca nu are de ales. Mai scoate-ti capul din cur.
      Sa te vad cu use case-ul tau cand o sa vrei sa mergi la mare si o sa stai in ambuteiaj pe autostrada cu masina ta electrica.

      10
    • #57

      I cannot like you enough.
      Smr, calculat, folosesc mașina 30 de zile pe an adunat.
      De ce drac mi-ar trebui sa dau o căciulă de bani că să-mi cumpăr o grămadă de probleme?
      Am nevoie o săptămână de mașină? Plătesc abonament
      Am nevoie 1-2 zile? Închiriez
      Am nevoie să car ceva greu de la magazin? Iau taxi/Bolt/whatever
      De ce sa țin un fier care are nevoie de service, ocupa loc, tre’ schimbate cauciucurile, tre’ spălat, grrrrr
      Mnope, boomers

      4
    • #58

      Anton: Când o să apară și pe meleagurile astea o situație gen Ucraina, ce fain va fi de unii care vor sta cu bagajul în fața casei să le vină Uberul sau trotineta închiriată…

      7
    • #59

      Mi-am luat prima mașină acum 15 ani, după ce au apărut copiii. Iar acum o săptămână am comandat-o pe a doua. Nouă, nu electrică, made în Romania. Se plâng unii că trebuie întreținută ( spălată chiar, ce grozăvie!)etc. că nu merită, trăiască variantele alternative! E opțiunea lor. Eu doar îmi amintesc de noaptea în care juniorul s-a dus să bea apă, a scăpat paharul și s-a tăiat urât de tot în talpă. Locuiesc în afara orașului, în nici 15 minute eram cu el la urgențe copii, iar în mai puțin de o oră eram înapoi acasă. A fost posibil doar pentru că aveam mașina în fața blocului. Poate fi costisitoare o mașină, dar libertatea de mișcare pe care o oferă oricând, oriunde e tot ce contează.
      Legat de chinezăriile electrice. De fapt, de toate electricele: un simplu click, de undeva, și înțepenesc toate. Începe o „ceartă„ prin Asia-Pacific și te grăbești spre unitatea ta din USA sau Europa în Byd-ul tău șmecher… hop, stai că nu mai vrea sau, mai rău, se oprește direct în primul parapet. Știu, sună conspiraționist, dar câți ne-am imaginat, înainte, faza cu pagerele explozive?
      Așa că s-ar putea ca posesorii de Golf 4 să le surâdă verzilor în timp ce trec pe lângă ei.
      În concluzie: fiecare va dormi așa cum își va așterne.
      Apropo de transportul public: cu mașina fac traseul casă – serviciu în 20-25 de minute. Cu compania de transport public 50-75 minute . Cu mașina mă costă maxim 300 pe lună benzina, două abonamente ( eu plus soția) 600 ( și se scumpesc în curând). Concluzia e simplă.

      15
    • #60

      anton: la electrice si fullhibride motorul se opreste automat cand stationezi cu piciorul pe frana, nu e ca la dieselare, deci ambuteiajele nu le afecteaza.
      sebi: in caz de ceva, e mai practic si mai sigur un uber pana la aeroport. important este sa ai niste bani pe care sa-i poti accesa din strainatate.

      1
    • #61

      @sebybv: nu te supara pe anton, e timisorean, nu e vina lui.

    • #62

      @Daddy – Si la diesel-uri ai functia de start / stop… deci la semafor se opreste si aia

      @Sebi – atata timp cat foarte multe modele noi de auto isi fac update-uri de soft online (direct de la producator / sau nu) poti avea aceeasi situatie cu cu “click”-ul de la electrice. O simpla comanda si stai sa te uiti la bord ca nu se aprinde.

      Si ca idee… un puls electromagnetic opreste tot! probabil ce e facut inainte de 1990 sa mai porneasca.

    • #63

      Daddy: exact așa, cand 100 000 de oameni vor avea aceeași idee, va fi simplu să mergi cu Uber la aeroport unde vei fi așteptat cu covor roșu, cu un avion exclusiv pentru tine.

      1
  27. #64

    No need to post, cand incepem poll ul mioritic pt us elections, si de ce vrem toti sa castige trump?
    Numai bine, serif stelar

  28. #66

    Ce sunt banii? Unelte. Inainte priveam numeric banii, iar asta le dadea valoare. Acum nu ma mai gandesc ca sunt 100 sau 1000, sunt doar unelte, dalta si ciocanul, iar pe mine statuia ma intereseaza.
    Acum, de exemplu, m-am trezit si am intrat pe Glovo sa caut mancare. Am poftit la niste teitei cu creveti; merg dimineata. Pac, intrat pe Glovo, pac la Golden Woks, ca sunt la Timpuri Noi, la 2 minute de mine, vin calzi. Altadata, ma uitam numeric, vedeam 110 lei pretul si nu mai comandam. Vedeam dalta! Si asa ajungeam sa pun niste oua cu niste branza si poate niste salam in tigaie. Acum m-am schimbat, vreau de fiecare data sa vad statuia. 300 de grame au, 110 lei. Pai cum ar fi fost daca zicea si Brancusi “Bai, tocesc prea multe dalte pe coloana asta, ia s-o fac mai scurta!” Iesea Coloana Zgarcitului pe urma :)) Se suia Iohannis cu curul si pe asta.
    300 de grame… nu prea imi ajung. Pac, mai pun si niste orez cu creveti, inca 90 de lei, total 200. Adica nimic, inca o dalta. Puteau la fel de bine sa coste 20, nu ma interesa.

  29. #67

    Las si eu asta aici: www.youtube.com/watch?v=TCbmaJM67YE

    Se pare ca modelul celor de la Xiaomi SU7 Max 673HP are franele subdimensionate in comparatie cu ce poate masina.
    In clip se poate vedea si cum se rupe scaunul soferului. Aici nu stiu daca este safety feature sau e problema.

    1
  30. #68

    Orice european care cumpără de la branduri chinezești este un trădător și merită taxe de 300%

    Iar ăia gen Garcea care promovează mizeriile chinezesti trebuie direct împușcati.

    4