Înțeleg că sd-a isterizat un popor întreg că printr–o hapciupabilitate a legii date de mizerabilul de Negrițoiu, căruțele care circulă pe străzi vor trebui să plătească RCA. Vai, surpriză, niște participanți la trafic trebuie să plătească asigurare, dacă vor să circule pe drumurile publice? Dar vai, este îngrozitor!
De ce e așa îngrozitor?
În majoritatea cazurilor de accidente care implică căruțe, vinovații sunt căruțașii. Nu știu regulile de circulație, circulă haotic, sunt beți, nu au niciun fel de semnalizare pe căruțe iar noaptea sunt niște capcane ale morții, circulă inclusiv pe autostradă, văzut de mine, pe contrasens. În probabil 100% din cazuri, șoferul păgubit nu primește nicio despăgubre de la nimeni, decât dacă are casco, pentru că, mai mult ca sigur căruțașul e un sărac care nu are de unde să îi plătească nimic. Și dacă nu posezi nimic, nu plătești nimic.
Mai spuneți-mi de ce nu ar trebui să plătească și ei RCA, serios.
În altă ordine de idei, știați că, în românia, dacă faci un accident, de orice fel, din vina ta, gen ai căzut de pe bicicletă și ți-ai fracturat oasele, plătești spitalizarea? Its the law.
NOU
si pe biciclisti i-as pune sa plateasca RCA, mi-a zgariat unul portiera in timp ce stationam intr-o coloana si ce era sa-i fac? sa ma bat cu el?
NOU
Era in drum spre mars. Am circulat cu bicicleta des de la magheru spre parcul tineretului si nu-i suport pe 90% din ei. Chiar n-am avut probleme cu soferi, mi-am vazut de drum, am mers cat mai spre dreapta drumului, am acordat prioritate masinilor pentru ca ei au 1000kg iar eu 100, am mai circulat si pe trotuar, dar sa dea dracu daca oprea vreun biciclist la rosu. In schimb au pretentia sa ocupe banda 1 precum o masina.
Dupa mine ar trebui sa absolve un curs de legislatie rutiera sau ceva asemanator, sa tina in loc de permis auto. Nu-l ai la tine, amenda. Ce sa mai spun de aia fara ceva reflectorizant pe ei, parca sunt moartea cand ies din umbre.
NOU
ele*
NOU
Corect, asta ma intrebam si eu!
NOU
Corect. Și pietonii ar trebui să plătească RCA, pentru că și ei îți pot zgâria mașina.
NOU
@VOC: pietonul circula pe carosabil? citeste articolul, aici e vorba de participanti la trafic, nu de pietonii de pe trotuar…
NOU
Acum 3 ani coboram Transfagarasanul iar pe linia dreapta de la Balea Cascada era o coloana lunga de masini pe dreapta. Mai erau vreo 200m pana in curba de la “balci” cand colegul din fata vede ca incep sa vina masini din sens opus, se sperie si pune frana – el cu “senile” de MTB si viteza ~50km/h, eu cu “slick-uri” de sosea il ajungeam din urma cu vreo 70 km/h. Nu m-ai ajutat franele, nu m-au ajutat anvelopele, am tras aer in piept, m-am incordat si cu sange rece am trecut la mustata printre el si masina din dreapta. Calm, precizie, indemanare si mult, muuult noroc!
Daca in loveam, il sifonam pe el destul de rau, bicicleta i-o faceam terci, el probabil sarea pe masina de pe contrasens si eu luam cel putin masina din dreapta mea si urmatoarea de dupa ea. In momentul ala as fi preferat sa am o asigurare valida decat sa dau din buzunar zeci de mii de lei pe spitalizari si reparatii. Ca biciclist nu cred ca ar fi o mare tragedie un RCA
PS: Am un prieten care i-a rupt scaunul din dreapta unui Logan intrand prin luneta! Beat that!
NOU
gizas…
NOU
pt bicicleta ar tb organizat curs de legislatie auto in liceu. Fiindca nu necesita permis.
NOU
@deplictis Ce contează dacă pietonii au voie pe carosabil sau nu? Tu ești despăgubit de RCA tocmai când cealaltă parte implicată face ceva ce *nu are voie* și provoacă prin asta daună. După logica ta nici pentru mașini n-ar trebui plătit RCA, pentru că șoferii n-au voie să nu respecte regulile de circulație.
NOU
Pana la urma si pentru carutasi e bine sa aiba RCA. Am avut accident cu unul, vina evident a lui. Masina dauna totala, am avut CASCO si am rezolvat cumva. Asiguratorul, ca sa isi recupereze banii, l-a lasat fara casa.
NOU
foarte bine. sa doarma sub caruta
NOU
Problema e pusa gresit…eu le-as lua carutele si le-as daca foc si caii confiscati daca ii prind pe orice drum in afara de alea comunale/de pe raza satului in care activeaza…Era sa mor de cateva ori din cauza acestor “atelaje” si conducatorii lor betivi. Sa nu mai zic de carute conduse de copchii de 10 ani…
NOU
Problema cu caii e ca daca ii confisti trebuie sa-i intretii. Mancare, adapost, curatenie, cat de cat. Ok, sa zicem ca la un moment dat le ceri alora toti banii cheltuiti pt asta, dar ce faci efectiv cu caii aia? Se construiesc niste grajduri pe langa posturile de politie, bagam in fisa postului politailor ingrijirea cailor?
NOU
si caii se impusca, nu-i asa?
NOU
Salam se poate face sau alte chestii in ultima instanta…
Nu vreau sa par cinic dar am cunostinte care acum sunt la 2 m sub pamant deoarece au avut ghinionu sa intre intr-o caruta noaptea…
NOU
Doar o vorba va mai spun: Salam de Sibiu 🙂
NOU
Lasagna
NOU
Inteleg ce ziceti, dar de ce sunt caii vinovati ca e carutasul idiot?
Alta solutie de a-l sanctiona nu se gaseste?
NOU
ala e titlul unui film. dar, ca idee, si caii sunt doar niste animale. daca nu au utilitate si au participat la producerea unui accident, salamul de sibiu e foarte bun
NOU
e criminala friptura de cal, parol!
NOU
Stiu ca e titlul unui film. Dar ceva gen confiscat si apoi valorificat nu se poate? Cum face ANAF cu bunurile conficate. Dar cu o procedura mult mai rapida. V-ati repezit direct in salam, nemancatilor.
NOU
Sa plateasca, de ce nu? Teoretic, pt ca in realitate nu am auzit de carutas care sa fi platit amenda de circulatie sau echipaj de politie care sa confiste atelajul care a fost prins circuland pe autostrada sau drum european. Dupa ce-ti fute masina un biciclist beat care nu va plati ever never reparatia, realizezi ca nu este exclus ca in aceeasi viata sa dai si de un carutas la fel de meserias.
NOU
Pe principiul asta nu ar trebui sa aiba ai biciclistii RCA, ca si ei sunt pe sosele si pot cauza accidente?
NOU
ba da, ar trebui. dar daca e sa aleg, prefer ceva care imi va face SIGUR mie rau in caz de accident, decat o tricicleta.
NOU
Eu cred ca depinde unde locuiesti si conduci, daca stai intr-un oras mare si nu iesi din oras cu masina decat rar ai sanse mai mari sa provoci un accident din cauza unui biciclist decat a unei carute.
NOU
asa e bre. Am auzit de N cazuri in care soferii au intrat in bicicleta si au murit.
NOU
@animaloo – daca intri intr-o caruta si mori te mai intereseaza daca are RCA, casco sau nici un fel de asigurare? Eu ma refeream la accidente marunte, unde iti intra in fata un biciclist, tragi de volan si atingi masina de alta.
NOU
la carute inteleg…dar tu tragi de volan si la biciclisti!?!?!!?
NOU
ahahahahahahahahaha
NOU
Cred ca soferii din orasele mici/sate, etc aplauda chestia asta si cu picioarele, fix din motivele mentionate de tine. Ca sa nu spunem de faptul ca omuletii nu au carnet, deci nu cunosc codul rutier, iar semnele de circulatie sunt niste placute pt altii. Chiar azi tata povestea pe fb cum un carutas a dat peste unul cu masina pt ca habar n-avea de semnul de circulatie “cedeaza trecere” si i-a facut-o praf (masina mergea regulamentar, cu viteza mica). Bineinteles ca nu avea niciun fel de venituri din care sa-l fi despagubit pe sofer.
Aia de pe autostrada sunt deja in alta liga.
NOU
As propune acelasi lucru pentru biciclisti. Cu toata stima, sunt masini in trafic a caror bara sau stop poate costa +1000 eur… Cam care e procedura in care un viteaz biciclist loveste o masina si pleaca ?
Asigurare nu, tinut de gat = privare de libertate…. Ce ramane de facut ?
NOU
Și dacă are asigurare și pleacă ce-i faci?
NOU
ii ia numarul
NOU
gata, ne-am luat audi si suntem viteji??
NOU
a seiz?
NOU
Chiar daca n-are asigurare, sunt mai multe sanse ca un biciclist de oras sa aiba proprietati/venituri din care sa-ti recuperezi paguba pe calea mai complicata a unui proces civil.
NOU
Dat in judecata si executat silit, i se vinde casa la licitatie si te indestuleaza pe tine.
NOU
Ma intorceam spre casa de la ai mei. Pe lunca Vernestiului (sat Buzau) e o portiune cu vale/deal in functie de cum te deplasezi. Am avut de doua ori noroc: nu aveam viteza mare, gen 70-80 si am zarit imensa lumina pe care carutasu curului o agita – lumina de la bricheta, rahat din ala alb. Strans puternic de volan, luat instant stanga si imediat dreapta de volan. A doua oara bafta a fost ca nu era nimeni pe contrasens. M-am dus la el si i-am dat o lanterna, nu inainte de a il fute in gura putin, amical, asa ca la Buzau.
NOU
Agita o lumina. Eram in masina cu frate-meu pe bezna si ploaie marunta cand aproape ne-am suit in caruta unuia. Abia cand am trecut pe langa caruta, depasind-o, am observat ca era unul in caruta, asezat invers cu o lanterna in maini. Practic, din cauza frigului ala se superghemuise, raza lanternei batea in jos, spre fundul carutei nu spre drum.
In aceeasi calatorie, un biciclist fara vesta, ochi de pisica sau orice altceva care sa-l faca vizibil a traversat drumul clatinat si fara sa se asigure. Drum judetean, nu vreo ulita de sat.
NOU
pai nu era cantecul ala cu ” in carute colorate trec taranii” ?
NOU
Era “tiganii”, nu “taranii”, da.
E si o versiune remixata p’aciulea 😉
www.youtube.com/watch?v=iE7eZzCSs8Y
NOU
Am uitat sa adaug ca era cocotat pe un morman de lemne si nici pulea nu se uita la distanta aia fata de asfalt.
NOU
Din pacate, carutasii sunt cei care voteaza si sunt masa de manevra electorala pentru partidele mari. Iar acum PSD si media aservita foloseste aceasta “stangacie” pentru a face campanie electorala impotriva guvernului cel rau de tenocrati.
NOU
Dar de ce să nu punem RCA și pentru alte tipuri de vehicule? Mă întreb dacă pubela aia de gunoi pe două roți se consideră vehicul împins cu mâna. Ar trebui RCA și pentru astea.
Art. 203. – Conducerea pe drumurile publice a vehiculelor trase sau împinse cu mâna se face, de regula, pe trotuare sau acostament, iar în lipsa acestora, numai pe partea stânga a drumului si nu poate fi încredintata minorilor care nu au împlinit vârsta de 14 ani si nici celor care au afectiuni de natura sa le diminueze capacitatile psihomotorii.
Deci dacă-l trimiți pe ăla micu’ să scoată gunoiul e posibil să comiți o contravenție.
NOU
Pe drum de întoarcere spre București, în orășelul/comuna chiar înainte de paralela 45 am văzut un cal pe jumătate înfipt într-un parbriz de mașină. Am apucat să întorc capul să privesc bine și nu mai scap de imaginea aia. Deci …
NOU
Imi place bagatul biciclistilor in zona asta. Da ma, adevarul e ca daca dai peste un biciclist iti fute si masina si fuge ala. Pentru ca noi biciclistii suntem un fel de supermani.
Am prieteni care au dormit pe ei si au intrat in masini. Unu chiar a terminat si cu paguba si cu mainile rupte. Ghinion.
NOU
gandeste-te atunci ca esti biciclist si se baga alt biciclist in tine, este ca te poate baga in spital? cum ar fi sa-ti plateasca spitalizarea rca-ul lui?
NOU
Mda ce idee buna dar cum sa o aplici. Caruta are serie de sasiu sau ceva sa o identifici? Nu RCA la carute ar trebui ci Carnet de Conducere pt Carutas. Nu radeti asta chiar i-ar face pe carutasi sa citeasca cat de cat si ar avea si seful de post cum sa-i mai stranga de oo. Daca pentru moped trebuie carnet de conducere atunci de ce nu ar trebui si pt carute.
NOU
carutele au numar, orice atelaj se inregistreaza la primarie
NOU
Da, asa e acum mi-am adus aminte ca am vazut numere de primarie pe carute. Dar la masini RCA-ul este nul fara permis de conducere sau cu sofer beat.
NOU
bine, acum legea e tampita. cum stabilesti rca la o caruta, pe ce baza. 1 cal putere? rca, din ce stiu, devine nul, dar asigurarea plateste partii vatamate, dupa care ii ia de la tine
NOU
Fraților, lăsați RCA, haideți mai bine să cerem prin refrendum să se implementeze si la noi sistemul COLEGIULUI ELECTORAL CA IN AMERICA. Mănâncă căcat acum bolșevicii din America, jidanu ăla bolșevic de Bernie Samders, că vezi Domane, Clintoneasa a ieșit la vot per ansamblu cu mai multe voturi. Da, bolșevicule, dar voturi din New York si California doar. Trebuie să fie o reprezentare a tuturor cetățenilor americani. Și asta face de fapt sistemul ăsta cu electori, care e cu adevărat democratic, și in ziua in care il vor schimba se va duce pe topogan America. Ce face de fapt sistemul ăsta cu electori? Previne ca populația dintr-un stat mare, doar acea populatie- să dicteze politica pentru întreaga țara. D-aia America e cu adevărat republică. Colegiul Electoral previne tirania unei anumite ,,majorități”.
Ca d-acolo au venit voturile astea mai multe ale Clintonesei din New York, din California , din astea. Unde-s ciorile și poponarii la putere. Dar era corect? Nu, pt că pe Trump l-a votat per ansamblu toată America, majoritatea statelor per ansamblu. Deci și mie mi se părea sistemul cu electori aiurea, dar reflectând mai bine- e cu adevărat democratic. Părinții ăia fondatori erau proști sau bulangii? Ce naiba mă… Ăștia din ziua de azi sunt bulangii.
Și a zis și Trump – chiar dacă ar fi fost sistem cu vot popular , la grămadă- ar fi făcut altfel campania, s-ar fi concentrat pe New York, California, Florida etc și tot câștiga. Și-așa e.
NOU
Daca se va legifera acest lucru va fi revolutie! Plansete si rugaciuni se vor auzi din toate piepturile de carutasi care si asa o duc greu, zic ei.
Fara bascalie, ideea e buna si corecta. Surprinzator este ca si la auto este RCA obligatoriu si ghici ce? sunt in continuare pe drumuri auto care circula fara RCA. Simpla aparitie a legii nu va face nimic daca nu este insotita si de masuri punitive, atat ptr carute cat si ptr auto. Ma rog…pentru proprietarii lor.
NOU
da, pai daca nu plateste, acum ii suspenda basca, eventual
NOU
Mda, măcar un an de pușcărie cu executare pentru accident fără RCA și atunci probabil va fi o diferență.
NOU
Șefu’, lasă căruțele, a luat Adrian Severin cinci ani cu executare. Awwwww….
NOU
Damn, doar patru.
NOU
Pentru mine este simplu. Trebuie platit RCA la logan? Trebuie. Atunci trebuie si la carute. Simplu.
NOU
Daca aproba RCA la carute e ca si cum i-ai lasa sa circule cu ele prin Bucuresti sau pe autostrada(ceea ce se si intampla din cate vad..).Eu as interzice toate carutele.Nu ai voie domn’le cu caruta pe drum ci doar in padure,sau pe camp.
NOU
Căruţele NU ar trăbui să plătească RCS pentru că:
– căruţele NU are sistem de frînare ABS
– căruţele NU are sistem de derapaje ESP
– căruţele NU are nice măcar aer condiţionat
– căruţele NU au nevoie de cauciuce de iarnă/vară
– căruţele NU are putere, decît cel mult DOI CAI putere
– căruţele NU depăşesc viteză maximă prin localităţi
– căruţele NU are noxe CO2 şi NO2, doar mici cantităţi de balegă
– căruţele NU sînt încadrate la nici un EURO
.
Apoi cum se stabileşte taxa RCA ?
Dupe numerul de cai care trage ?
După numerul de coiţe ale calului ?
Dar dacă e iapă, ce facem atuncea ?
Apoi dacă căruţa e trasă de măgari, cum se calculeşte taxa ?
Se consideră şi număru de roţi ale căruţei ? Pentru că este şi căruţe cu 2 roţi !
.
Dacă e aşa, hai să vedem la ce s-ar mai putea pune taxa RCA:
– cărucior de butelii (circulă pe stradă, trotuarele sînt pline de maşini)
– cărucioare de copii (idem)
– cărucioare pentru handicapaţi locomotorii (idem, nu au nici rampe la trotuare)
– targa pe care sînt aşezaţi răniţii din accidentele în lanţ
– bicicletele (chiar dacă au 2 roţi)
– tricicletele, pentru că au 3 roţi
– tetracicletele, pentru că au 4 roţi
– hexacicletele, pentru că au 6 roţi
– să mai continui ??!…
.
A, şi încă ceva:
cred că România este singura ţară din lume care cere taxa RCA pe căruţe !!!
Consider că aşa ceva este mai mult decît o bătaie de joc, este pur şi simplu o dovadă de totală incapacitate mentală de a deosebi o căruţă de o maşină, pur şi simplu e o dovadă de totală nesimţire, o dovadă în plus pentru care ţară noastră este privită ca fiind una care are nevoie de un consult psihiatric…
NOU
in primul paragraf ai descris prima mea masina, o skoda 120L. si plateam rca. si suntem singura tara din lume care cere RCA pe carute, dar suntem si singura cu carute pe E-uri si autostrazi
NOU
Ce ai zis tu acolo descrie doar ce facilitati legate de siguranta si comfort si ce tip de poluare NU face caruta. Initial ma gandeam ca e aiurea RCA la carute, dar cata vreme pot face dume pe sosele cred ca are sens sa plateasca ceva preventiv. Se poate oare lega de inregistrarea aia la primarie? gen, n-ai voie sa circuli fara inregistrare, iar inregistrarea nu o iei fara RCA-ul ala?
NOU
bineinteles, exact asta e acum.
NOU
RCA la atelaje – simplu:
– un animal de tractiune – taxa fixa.
– doua animale de tractiune – 2 x taxa fixa.
Si prin hotarare de consiliu local sa se stabileasca cand si pe ce drumuri au voie sa circule.
Iar ptr DN si E sa se stabileasca orele si portiunile pe unde au voie sa treaca.
Da, asta dovesdeste ca suntem o tara care este putin dezvoltata, dar numai prin reglementari putem sa facem fata la astfel de situatii ” european atipice”.
NOU
Bre, astia in germania platesc un fel de rca pentru orice. O colega are asigurare pt caine. Daca se sperie careva sino da in judecata…pac asigurare.
Un prieten are asigurare pe ala mic al lui.
M-am uitat intamplator ce acopera tipul astavde asigurari.Orice dauna. Ma chemi sa te ajur sa mutan mobila? Iti stric ceva? Pac asigurarea…
La noi nu pot sa imi asigur bicla antifurt, dar voi vreti rca la carutze
NOU
Avem căruțe pe E-uri si chiar si pe autostradă pentru ca noi am decis ca E-urile si autostrăzile sa treacă prin curțile lor.
Vedeti voi… noi suntem orășenii care ne băgăm în viețile lor… ei doar încearcă sa supraviețuiască. E acea si problema ca a animalelor mari gen ursu sau cerbi… ce te faci când iti iese unul d-asta pe autostradă… si nesemnalizat?!
Eu zic ca ar trebui ca noi soferii sa fim mai responsabili de masinile si vietile noastre si ale altora si sa adaptăm viteza…in functie de condițiile de drum.
NOU
Comentariul tau este logic si de bun simt, ceilalti de mai sus ma ingrozesc cu logica lor stupida,
“Daca intra unul cu bicicleta in tine atunci cine plateste spitalizarea?”
. Hai ma ce sa-i raspunzi unui astfel de prapastios?. Daca iti fut un pumn in gura cine iti plateste spitalizarea, daca o violeaza unu’ pe ma-ta cine plateste spitalizarea?