Citeam acum despre fuziunea dintre Peugeot Citroen și Fiat Chrysler, cum se va numi ea Stellantis și gândeam că e ușor penibil să îl copiezi pe Elon Musk și la chestiile cu stelele și mă gândeam la o chestie.

În ultimii 20 de ani, din motive de acaparare a pieței și de a menține acea idiotică creștere anuală de venituri, fără de care nu mai exiști, toți giganții auto au fuzionat, s-au vândut și s-au cumpărat unul pe celălalt, ajungând la punctul în care, fără nicio urmă de glumă, toate mașinile seamănă între ele, pentru că, fiecare companie, pentru a micșora costurile, a închis inovația și crează pe platformele celorlalte, doar fac parte din același grup.

Și arată toate la fel, linii la fel, faruri copiate la milimetru, motorizare identică, nimic nu mai este diferit, nimic atractiv. De parcă imaginația constructorilor s-a oprit în punctul în care dă peste ea reducerea de costuri.

După care, aceeași piață, arată cu degetul spre camioneta lui Musk, care, vai, este urât și e plină de unghiuri.
O fi, dar e diferită, arată diferit, prin toate locurile și este super atractivă. Dacă nu aș fi sărac, așa ceva mi-aș lua. Altfel, ideea de a-mi lua o mașină nouă, care arată la fel ca toate celelalte mașini de pe stradă, mă lasă rece.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

43 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Producatorii de masini ar cam dori sa ne schimbam masina odata la 5 ani , ca sa manance si gura lor ceva…

    • #2

      pai o schimbam, dar sa imi dea un motiv sa o schimb, nu doar faptul ca se distruge singura dupa 5 ani de utilizare

    • #3

      In plus, la fiecare 5 ani, modelul echivalent cu ce aveai tu va fi si cu un 15-20% mai scump. In timp de toate fabricile se dau de ceasu’ mortii daca maresc salariile cu un 2-3% acolo in fiecare an. SAu daca maresc cu 2-3%, trebuie sa concedieze 30% din angajati. Ca doar inflatia, devalorizarea, si scumpirile generate tot de “angajatori” ca sa creasca GM% din pix, functioneaza doar one-way.
      Chiar acum, cand scriu, m-a lovit inspiratia … ce jeguri si oamenii astia, vor si ei sa se bucure de o viata mai buna dar nimeni nu se gandeste la profitul companiilor si la cum sa le mai creasca averile miliardarilor care le detin. HMMM….tot mai bine cu robotii.

    • #4

      Către Criptoprocta:
      Realizezi ruptura logica din argumentul tau? Ești nemulțumit că o dată la 5 ani iese un model nou care e cu 15-20% (e exagerat acest procent, dar asta e alta poveste) mai scump decât precedenta generație, și în același timp te nemulțumește faptul că angajații firmei primesc măriri de 2-3% pe an!
      Ești în stare să faci un calcul simplu, să vezi că măririle alea de salarii, așa mici cum sunt, se duc in prețul cu 15% mai mare?
      Sigur, și pe mine mă nemulțumește când aud de astfel de “măriri”, dar daca le-ar creste salariile cu 10% pe an, ai fi dispus să plătești mai mult de 60% in plus pe noua generație de masini, scoasă la 5 ani de la precedenta?

    • #5

      @BGDN Octavia am luat acum 6 ani cu 21k euro, acum costa 31k euro (aprox aceeasi configuratie), deci scumpirea nu e de 15-20 %, ci catre 50%. Si marirea maxima de salar a fost sub 3% in anii astia. Mai aproape de 1 din pacate.

  2. #6

    Salut, Cetin! Am cumparat un Alcatel idol 4 pro de la pcgarage. Avand probleme cu bateria supra-incinsa cand nu e folosit telefonul, ca se inchide random, ca se raporteaza 90 la suta baterie si in 5 minute am 50 la suta l-am trimis in service. De unde vine inapoi cu nesimtirea ca nu se constata defecte si ma pun si sa platesc 32 de lei transport, in conditiile in care telefonul are toate defectele mentionate si eu am garantie. Mai mentionez ca Pc garage stie ca garantia expira luna viitoare si ca telefonul nu se mai produce, asa ca nu il poate inlocui, iar telefonul a fost vandut si la pret de stiut defectele, maretul pcgarage scazand peste noapte, in afara unei campanii anuntate, pretuyl de pe la 2000 de lei la 590. Putem vorbi de o gainarie aici legat de service? Pot sa ma adresez protectiei consumatorilor? Multumesc!

    • #7

      well, e dreptul tau

    • #8

      @florin: cand am citit ca ti-ai cumparat Alcatel m-am simtit din nou tanar cum eram in 1998 cand Alcatelul chiar era o optiune.

  3. #9

    sa nu uitam culorile. parca erau mai colorate masinile in trecut, acum toate au culori rezistente la jeg, exceptand albul si negrul

    • #10

      sandero stepway bleu azurite!

    • #11

      Din considerente ecologice: le speli mai putin => poluezi mai putin.

    • #12

      Mie mi se pare că s-a umplut de mașini în diverse nuanțe de roșu..

  4. #13

    pai nu ai vazut ultimul sezon de la Westworld? Acolo toti conduceau niste masini care toate semanau plus minus cu camioneta lui Elon

    • #14

      dupa sezonul 1, a devenit neurmaribil, nu m-am mai uitat

    • #15

      Mai gasesti inovatie uneori. Cand a scos Toyota primul hibrid, se uitau toti ceilalti stramb si radeau, acum dau bani grei pe tehnologia lor; relativ recent, Toyota a scos Mirai-ul pe hidrogen. Iarasi toti se uita stramb si rad superior, tbc peste cativa ani cine va rade la urma.. E adevarat ca trebuie sa-ti permiti sa faci inovatie, ceea ce nu e cazul la multi.
      E adevarat ca la design interior/ext s-au aliniat toti, pt ca asta se cere. Personal, urasc cacatul ala de screen gen tableta pe bord pe care toti l-au implementat.
      Pe de alta parte, eu cred ca diferenta se va face in scurt timp mai mult pe servicii, nu pe ‘hardware’.

    • #16

      sunt curios unde alimentezi aia cu hidrogen:)

    • #17

      Vezi, de-asta fug multi de inovatie, pt ca exista o reticenta mare in piata fata de lucrurile cu adevarat noi, mai bine sa stea in ‘confort zone’ si sa nu riste. Inovatia, ca de asta vorbim, presupune si asumarea riscurilor.
      Aceeasi intrebare s-a pus si cand a aparut prima electrica, acum tot mai putin.

  5. #18

    Tipul de economie vestica, condamnata la o crestere continue incepe sa-si arate limitele, indiferent ca vorbim de piata auto, de cea a telefoanelor sau a tv-urilor…E poate timpul de o noua filozofie, acompaniata de o reducere drastica a nr de oameni….:)

    • #19

      Da.
      Ce bine era cand faceam aceeasi Dacie de 30 de ani si nu eram in stare sa facem un tub color…

    • #20

      Poti genera consum daca generezi piete noi sau consumatori noi. Acum imagineaza-ti ca pe masura ce scade saracia la nivel global, creste puterea de cumpararae care se va duce spre consum. In general, se consuma chestii generate de economia vestica, deci loc de crestere mai e destul.

      Ah, mai poti genera si nevoi noi.m ( see the new eco stuff) si iar generezi piete si consumatori.

      E timpul pentru o filosofie noua sau pentru schimbari in capitalism, dar cine conduce cu adevarat capitalismul nu vede asta ci cresterea. Iar eu n-am cum sa schimb capitalismul cu siguranta :))) si nici vreunu din colegii de comentat

  6. #21

    pe mine ma intereseaza o masina pt utilitate si performante. atat timp cat e fiabila si sigura, ma duce unde vreau si nu consuma cat un tanc, de ce mi-ar pasa cu arata? pe cine vreau sa impresionez ca om insurat cu familie, la 40 de ani? fetite de liceu? pitipoance? cocalari?

    • #22

      da, fix despre asta e vorba, ai inteles tot

    • #23

      Schimba-ti porecla boss, vezi sa nu te prinda prin giulesti ca numai mafiot nu esti

  7. #24

    In Europa cel putin vanzarile de masini sunt in scadere de ceva timp. Probabil de aia vor baietii sa mai taie din costuri pe la design, pe la faruri etc.
    In plus, in tarile dezvoltate, masina devine “commodity”, nu mai e acel obiect care iti arata statutul si atrage femeile. De aia si lipsa de interes pentru masini deosebite ca design sau dotari.

    • #25

      Da, taie din cost lasand atatea versiuni si punanad o lista intreaga de setari care app nu-s multe prea compatibile intre ele, mai spune-mi de taierile de costuri, unde mai pui ca daca vrei sa tai din costuri nu vinzi la saraci, saracul trebuie sa baleasca la ce vinzi nu sa te mestece ca pe seminte

    • #26

      Statutul e cuvant de fandoseala aruncat acolo fara sa te gandesti prea mult.
      Orice femeie va da tarcoale unui mascul cu ‘statut’ in special daca reprezinta ca ‘arata bine’ daca statutul reprezint doar bani multi cum ar fi acum Warren Buffet ii vor da tarcoale doar gold diggerzurile

  8. #27

    @ alex, l-am cumparat pentru ecranul AMOLED si pentru un procesor care si acum ar mai putea fata, Snapdragon 820 si pentru windows 10. plus camera de 21. La 590 de lei toate astea. 4 giga si imbracat in metal si sticla.

  9. #28

    Iti inteleg punctul de vedere si rezonez 100%
    Dar pana la conserva lui Musk.
    Refuz sa prefer ceva care e ingrozitor de urat, doar pentru faptul ca e diferit.

    • #29

      nu mi se pare deloc urata

    • #30

      E facuta asa cu un scop. Cauta sa vezi de ce.

    • #31

      E urata frate.
      Dar desigur ca urat/frumos sunt chestii subiective.

    • #32

      Nu arat grozav dar daca e sa comparam cu multe modele care arata la fel e chiar misto, un fel de ‘femeie exotica’
      Acum daca vor trece toti pe trendul asta va deveni fada dar momentan starneste cel putin interesul

  10. #33

    www.youtube.com/watch?v=IYkLjcQP26M

    Nissan Ariya. Da, tot seamana putin cu altele dar not bad.

    • #34

      Practic au imprumutat un designer de la toyota?

  11. #35

    Toata industria, aici includ pe cea auto, in care nu am activat, se guverneaza dupa aceleasi reguli: crestetere crestere profit profit. AAA….nu mai ai loc pe piata sa cresti, pai cumperi/te unesti cu altii, vrei profit mai mare, pai reduci din costuri. Si ai grija sa fii politically correct sa nu o superi pe greta sau alti eco-marxisti.
    Masini interesante se mai fac, insa devin perle rare:scumpe, iar regula devine conformismul asta de toate sunt la fel (de proaste).
    Departamente de r&d exista bine merci, dar rolul lor este de a valida solutii propuse de sourcing/furnizori, si sa se asigure ca ceea ce pui pe piata corespunde unor standarde de calitate/cerinte legislative. Pt atat ajunge bugetul stai si lucrezi si iti iei banii.AAA…vrei inovatie, stai frate, uite usa acolo, si mergi si fa tu un start up, si daca totul e ok, iti cumparam noi brevetul.

  12. #36

    observ doua masini acolo
    aia mica e pentru gusa? 😛

  13. #37

    Masina din imagine mi se pare perfecta pentru traficul din Romania.Are si un aer de vehicul militar din filme SF , compact si rezistent, perfect pentru a da cu spatele din greseala in masinile germane ale bombardierilor..
    Daca poti cara porcul cu ea sau sacul de faina, cred ca este evident ca da.In plus arata extrem de masculin si cred ca are valente de aspirator de femei.

    • #38

      Cui i-a placut Volvo 240, Ford Granada sau Mercedes G klasse, ii place si Tesla asta colturoasa. Iar femeile il asociaza in mintea lor pe cel care conduce asa ceva cu stramosul care pleca cu ghioaga pe umar sa mai vineze inca un mamut…

  14. #39

    Are si ATV in spate, poti sa te duci la Brasov dormind in spate, si din buza Poienei pornesti cu ala ;))

  15. #40

    da karlman king ce are?
    www.karlmannking.com/

  16. Pe mine ma tenteaza un Trueno, ar fi un motiv bun sa-mi iau permisul 😛 Doar ca sint rare si, ma uitam, una in stare de functionare, in UK, costa de la vreo 20k in sus. De banii aia, iei un Golf nou, lol. Cealalta varianta ar fi un Civic EK R din ’98. Designul japonezelor din anii ’80-’90 e nemuritor.

  17. #43

    Ce fac marii producatorii auto acum, este exact cea ce faceau si marii producatori de telefoane mobile in trecut.