Nu am mers cu taxiul nicăieri altundeva în europa, exceptând Sankt Petersburg, pentru că, în majoritatea timpului, îmi planific drumurile ca să nu am nevoie de așa ceva sau merg cu mașina proprie. Iar în Sankt Petersburg am plătit echivalentul a 100 de lei pentru un drum de maxim 6 minute pe jos, pentru că am fos suficient de tont să nu mă uit pe o hartă.

Ca să vă scutesc de comentarii malițioase, în continuare sunt profund anti-UBER ca sistem, nu l-am folosit, nu îl folosesc și nu îl voi folosi vreodată până când nu vor intra în legalitate și nu vor face o concurență reală.

În continuare cred că, dacă vrei un cost de 1.39 lei pe km, ca firmă de taximentrie, nu ai cum să angajezi spuma șoferilor, iar aceștia să aibă mașini bune, curate și în care să își permită să dea măcar drumul la aer condiționat.

Așa.
Revenind, pe termen lung, cu siguranță taximetria va pierde în fața sistemelor gen Uber și taxify. Și vă rog să înțelegeți, că mă refer la ele ca la un sistem de funcționare al transportului public de persoane, nu la gogorițe de acelea cu calitatea și stelele etc. Pentru că, după ce suficienți giboni de pe taximetre vor realiza că e mult mai ieftin și mai hassle free să lucreze pe Uber…de aici, munciți-vă neuronii singuri.

De ce vor pierde?
În primul rând, pentru că taximetriștii nu realizează că societatea evoluează și că monopolul lor pur și simplu va fi făcut zob de către internet. Dacă nu știați, asociația lor a dat în judecată companiile producătoare de aplicații de taximetrie, gen Clever Taxi, pentru că, nu-i așa, ei au centrală dedicată, cu femei care preiau apeluri telefonice și chestiile alea costă, nu sunt așa, moka, cum e aplicația. Cât de penal și penibil să fii să faci asta? Cum ar fi ca firmele de curierat să dea în judecată Gmail?

Și nu în ultimul rând, ba chiar poate în primul, din cauza foamei accelerate din societate, s-au umplut firmele de taximetrie de giboni. Giboni care nu au nici cea mai vagă intenție să nu mai fie giboni, să se autoeduce sau să se schimbe. Mă uitam ieri, în timp ce mă plimbam prin oraș, practic toate taxiurile erau conduse de domni transpirați, îmbrăcați ca vai de lume, cu geamurile deschise, pentru că aerul condiționat e scump. Eventual cu niște căști în urechi, purtând discuții interminabile cu alți taximetriști. Nu mai zic de bun simț și civilizație în trafic, că deja e prea mult.

Dar aici, în tot gibonismul lor, sunt primii și singurii care își sapă groapa. Aplicațiile gen UBER sau Taxify nu vin decât să răstoarne pământul peste. Pentru că, după ce primești niște înjurături de la taximetrist, că el nu are să îți dea rest și trebuia în plm să te gândești că nu are să îți dea rest sau alte povestiri horror din taxi, începi să realizezi Băi, dar stai, că eu nu degeaba am internet pe telefon. Și, dacă nu ești masochist, găsești alte soluții, cum am găsit eu Black Cab, care sunt dumnezeu față de orice înseamnă taxi.

Și uite-așa, până la a folosi Uber e doar un pas. Și, după ce se va atinge o masă critică, iar taximetriștii vor realiza că nu mai merită să mai plătești licență, ca să poți fi porc cu licență în trasnportul de persoane, poate lucrurile vor începe să se și schimbe.

Sau, așa cum previzionez eu, gibonii se vor muta pe Uber și, după ce vor deveni majoritari, nu prea o să mai conteze că îi dai tu 1 steluță. Pentru că toți vor avea rapoarte de genul acesta.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

62 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Urmatorul pas este sa dea in judecata WAZE pentru ca indica cel mai scurt traseu … !

    • #2

      Eroare. Nu da cel mai scurt traseu. Il da pe cel mai rapid

    • #3

      Îl dă pe care îl setezi

  2. #4

    Nu vor pierde se vor adapta ca daca nu dispar complet.

  3. Daca primesc in mod repetat o steluta, este suspendat de Uber, asa mi-a spus un “uberist”

    • #6

      Daca ai sub 4.5 rating, este suspendat. La o steluta, probabil te baga si la puscarie :)))))

  4. #7

    Deja s-a intamplat asta, cu gibonii mutandu-se la Uber. De ceva vreme, folosesc doar Taxify. Acelasi pret (cateodata mai ieftin), soferi decenti (gibonii au auzit doar de Uber si din aceasta cauza nu ii vezi pe Ty), singurul inconvenient fiind dat de calitatea masinilor care e putin mai joasa decat la Uber (adica am mers si cu Cielo – nu stiam ca mai exista Cielo). Dar hei, eu nu sunt pretentios, vreau doar sa fie soferi normali si masinile sa nu puta a hoit.
    Si pentru unul care sta in Pantelimon (probabil ai luat si tu un taxi din centru pana aici), prefer sa dau 25 de lei pe Uber sau Taxify (pret stiut de la bun inceput) decat sa dau 25 de lei pe o cursa cu taxi de 17 lei (cei 8 lei nu sunt impozitati, btw).
    Da, stiu, nu trebuie sa iau taxi de la coltul strazii, doar prin aplicatie – bla bla. Incercati voi sa faceti chestia asta vineri sau sambata seara.
    SI inca o chestie, testata de cateva ori: la orele de varf, dau in aplicatie pentru Pipera si nimic. Apoi scriu la comentariu ca las 10 lei peste aparat si, ghici ce, imediat sare cineva cu comanda.

    • #8

      Da, se vede ca nu ai pretentii. “Am mers PANA SI CU CIELO”, uite unde era patriarhul BOR. Bleah

    • #9

      Era vorba de faptul ca, la Uber, nu găsești mașini mai vechi de 10 ani, smartass. Ca idee, Cielo respectiv era bine întreținut.

  5. #10

    Si mai am o nelamurire: de unde vine rahatul asta cu “dai si tu peste ca ma intorc pe gol”. Te intorci unde? Esti wizzair si nu stiu eu? AI capat de linie ca tramvaiul 46?
    Tu, de fapt, vrei sa spui ca poti sa stationezi si unde ma lasi pe mine, dar sunt sanse mai mici sa fii ocupat. Asta e altceva. Dar trebuie sa alergi dupa cursa, concurenta e mare, nu trebuie sa-ti platesc eu ca sa te duci undeva unde poti fi ocupat mai repede.
    Eu nu imi deschid 2 covrigarii Luca la Romana pe care sa le tin deschise doar ziua, cand sunt activi studentii de la ASE. Imi deschid o covrigarie la Romana si una la Unirii, iar pe cea de la Unirii o tin deschisa si noaptea.
    Se pare ca a inceput si moda asta pe Uber, in care te roaga sa il lasi sa mai mearga cu aplicatia deschisa pentru a acoperi drumul pe gol. Nu am intalnit inca asa ceva, dar daca o voi face, direct o steluta si reclamatie.

  6. #11

    Spune-mi te rog daca exista in Romania un serviciu bine reglementat de lege, in care clientul este protejat si in care legea se aplica litera cu litera. Nu exista, cum e in taximetrie, e peste tot, am ramas cu impresia ca toate legile, dar absolut toate sunt facute pentru “baietii destepti”, au ele acolo o mica portita lasata. Daca UE reglementeaza serviciile de tip uber, multa mue taximetristilor. Momentan dreptatea e de partea taximetristilor.

  7. Exact același lucru l-am spus și eu, nu susțin nici taximetria dar nici uber. Uber, o fi el decent dar atât timp cât nu intra în legalitate, nu sunt dispus sa susțin un serviciu fraudulos doar pentru ca e mai bun. E ca și cum l-aș susține pe Dragnea, doar a mărit salariile și pensiile.
    Totuși, pe mirificul internet am fost asaltat de pro uber, toți au ignorat frauda, spunând ca nu contează atât timp cât pun la punct taximetriștii.

  8. #13

    Care este mai exact problema cu Uber?

  9. #14

    Mno, ricşă, tată, ricşă!
    Elegant, finuț, eco …

    Cit despre Piter: la Ermitaj is de vazut pisicile. Au o traditie pisiceasca de mare arta … culinara. Haite de pisici.

    Mai aplicata in speta ar fi o vizita la Cabinetul de curiozitati de la Muzeul Universitatii, pe Vasilievski. Nu stiu de ce :)) tin in borcane, pe linga alte chestii, vreo doua miini cu foarte foarte multe degete.

    Si cea mai cea ar fi o vizita la uzinele Kirov. Fac placi de blindaj pentru T14.

    In concluzie, recomand filmul Еще Один Год. E cu un taxist care nu e uzbec

  10. #15

    Dupa facoceri taximetristii sunt cele mai urat mirositoare creaturi

    • #16

      In privinta facocerilor eu n-as prea baga mana-n foc.

  11. #17

    Taximetria la nivel de Bucuresti mi se pare a fi ceva de nivelul anilor 90 la nivelul de mentalitate si servicii. De cand sunt in Bucuresti am patit aproape toate legendele urbane ale taximetriei(excludem bataia). Cea mai mare problema a mea o reprezinta faptul ca refuzul cursei/umflarea pretului nu inseamna nimic pentru sofer/firma, indiferent de reclamatii, as vrea o chestie gen ai un numar de reclamatii pe zi, scoti soferii sau te punem pe bara pe o perioada, mai multe reclamatii bye bye licenta. Problema acestei abordari este ca ar strica multe ploi daca s-ar aplica si prin urmare ramanem la nivelul de ne facem ca lucram. La uber situatia e oarecum inversa si cumva clientul simte ca nu e furat. Mai adaugam si plata cu cardul si o oarecare transparenta a veniturilor si realizezi ca uber face o taximetrie la nivel de secol 21, daca ar putea face asta firmele de taxi, uberul ar deveni ceva mai exclusivist care sa faca diferenta la servicii.

  12. #18

    Voi folosi Uber cand soferii lor vor cunoaste in plm strazile. Toti cei cu care am fost erau praf la capitolul orientare in Bucuresti, iar gps-ul sufletului ma ocolea pe rute idioate de pierdeam cate 10-15 minute d’ampu*ea. Plus ca tariful lor estimativ pe un traseu prestabilit e de multe ori mai mic cu vreo 10-15 lei fata de valoarea reala. 35 de lei de la Unirii la Salajan in cursul saptamanii? Bag pla in Skodele voastre, ca mai bine dau 15 lei la un taxi jegos, care ma si duce la timp unde am nevoie in loc sa orbecaie ca prostul in functie de GPS.

    • #19

      Uite ca inainte de soferii giboni, s-au mutat pe Uber clientii de genul asta 🙂

    • #20

      Mars la gara, sensibilule. Fac minim 4 drumuri pe zi din centru catre periferie si trebuie sa ajung la timp cu costuri reduse. De ce as lua niste dobitoci care se plimba prin parcarea Auchan 20 de minute (s-a intamplat fix acum 10 zile) si imi zic ca se afla in bulevard si nu ma gasesc la locatia unde am pus pinul pe harta. Sau aia care nu stiu ca de la Mosilor (Izvorul Rece) ca sa ajunga la Foisor trebuie sa faca dreapta spre Obor, nu sa o ia inainte spre Rosetti. Cine plm are permis si nu stie unde e Foisorul de Foc? De ce sa dau 100+ lei pe zi ca sa ma pomenesc ca dobitocul de la volan in loc sa mearga drept, pe bartai bulevardul, ca sa ajungem la destinatie in 3 minute se gandeste ca e mai bine sa ocoleasca jumatate de cartier si sa ajung in 10 minute la un tarif aproape dublu de cel al taxiurilor, iar cand ii zic ca a luat-o gresit sa imi raspunda ca asa i-a aratat GPS-ul si ca nu stie zona care, culmea, e un cartier destul de mare. Eu nu am avut probleme majore cu taxiurile, nu am dat niciodata de tepari si nu iau taxiuri cand vine vorba de “dai si tu 30 ca sa nu ma intorc pe liber”. Are dreptate Radu cand zice ca numai sensibilii si timizii se tem de taxiuri.

    • Sensibilii, timizii și cine nu umbla cu mărunt ca să șpăguiască toți inculții care “n-are rest”.

      Altfel, e ok…

  13. #22

    in bv taxiurile sunt curate si arata bine, majoritatea soferilor amabili.

    deci se poate si la 1.39.

    • #23

      clar, in moldova totul e mai bine.

    • #24

      Nu prea mergi cu taxiul…in BV este 1.73 de câțiva ani.

    • #25

      Poate exista si comuna Brasov…mai stii.

    • #26

      nope, de cand au bagat uber, merg cu uber. pentru ca foarte rar am cash in buzunare, de aia nici cu taxiurile nu mergeam prea des. ultimul pret care il stiu de la taxi a fost cred 1.35

  14. #27

    Pana se strica Uber zic sa ne bucuram de el. Pe mine m-a castigat de pe la a 4-a cursa, cand am avut parte de o tipa draguta, cu BMW negru, o bombonica din japonia la final si toate astea cu doar 8 lei si ceva. Destul de kinky.

    • #28

      Si o muie, ai uitat. Stiu ca multi viseaza la o blonda bine dotata, cu un bmw negru care trag pe dreapta intr-un loc mai intunecat si le fac o muie.

    • #29

      Si le dau o muie*

    • #30

      Eu n-am inteles.. a facut sau la luat…gagica draguta cu bombonica asiatica numa prin tailanda…

    • #31

      Antoane, da’ matale nu l-ai citit pe Piticu deloc inainte sa urci?

    • #32

      Io eram emotionat maxim, n-am mai fost in stare de niciun gand 🙂

  15. #33

    Si cand te gandesti ca tu ai castigat la concurs la Benzinarie Cocorastii Colt. Cred ca toti taximetristii sunt invidiosi acum

  16. #34

    Sunt taximetrist deci sunt prost,incult,gibon,nesimtit,incult,agramat etc…incorect gramatical nu pot sa scriu ca nu ma lasa inima:))…a devenit o moda,observ,sa injuri taximetristii…cred ca o sa apara si o tasta speciala ptr asa ceva..nu o sa iau apararea taximetristilor..in mare parte sunt cam asa cum îi descrieti ,din pacate,…fac treaba asta demult timp si observ de la an la an cum calitatea umana a meseriei se degradeaza continuu…sunt multe cauze dar ce mai conteaza cand rezultatul e ura asta de nestavilit impotriva taximetristilor?!…ce sanse poti avea impotriva Uber cand noi ne chinuim de un an sa ajungem la Firea iar ei au bagat in doua zile guvernul in sedinta?:)))…si beneficiaza de o publicitate de necrezut…te plimbi cu Uber..deja creierul tau a evoluat..karma ta e alta..te plimbi cu taxiul..aiurea..manele si transpiratie…boss:))..poate ar trebui sa spun si eu ceva de clienti..dar o sa fiu corect si o sa spun ca marea majoritate a lor sunt corecti..civilizati si politicosi ptr ca te comporti ca atare cu ei..sunt multe de spus pe tema taximetriei dar nu ne asculta si nu ne vede nimeni decat daca spargem seminte si dam drumul la manele..o zi buna tuturor..

    • #35

      daca ai mai citit pe aici, stii ca eu de fapt sunt pro taxi

    • #36

      Bai rotopercutor gestant, hai sa facem un experiment: un ardelean din gara de nord care i-a taxiul.Iti dau scris ca 10/10 va fi tepuit.Asa ca despre ce vorbim aici?!

    • #37

      Ahile, pot sa-mi pun centura cand stau pe bancheta din spate la tine la taxi?

    • Pe mine incultura șoferului mă lasă rece dacă mă duce ok la destinație și nu dă din clonț mai tare decât sonorul din căștile mele. Problema e alta… Când taximetrele vor permite plata cu cardul cu estimare corectă a costului în avans, vorbim. Până atunci, degețelul pe Uber. Cătă vreme îmi vine pe email document cu valoare fiscală de la ei (validat cu financiarul de la firmă) sănătate și noroc să fie, alte chestiuni nu sunt problema mea – să se ocupe autoritățile finanțate din taxele pe care le plătesc eu.

  17. #39

    Te înșeli la ‘nu contează că iau o steluță pentru că …’. Taximetria este sistem închis, controlat de stat și de căpușele de acolo. Sistemele ‘de pe net’ nu sunt, deci permit accesul oricui iar asta înseamnă concurență. Dacă Uber cboară standardele apare altul. Ca la bloggări. Dacă A-listerii lasă garda jos presupun că-i vom citi pe Gigel sau Maricica :-).

    • #40

      gandesti simplist. uber e o companie care valoreaza 50 de miliarde. in clipa in care apare altul, il va cumpara, end of story. asa cum face facebook cu orice apare nou.

    • #41

      Sunt un simplu, sau încerc/tind să fiu. Eu mă refeream la piață. Atât timp cât nu este închisă ‘noii veniți’ sunt mereu acolo să pună presiune și să ofere alternative. Așa că ‘transpirații’ se pot muta oriunde, dar atât timp cât eu pot să îi evit pe bază de steluțe sau altceva, se mută degeaba. Uite, astfel de ‘anonimat’ creează probleme și pe piața muncii. Cineva face tâmpenii după care se mută în altă parte și tot așa, pentru că nu există un model de urmărire și evaluare. La fel și cu firmele (s-a încercat ceva dar nah). Cu timpul astfel de lucruri se schimbă pentru că Internet (aici frumos sesizat) iar reputația va deveni ceva foarte important. Gibonul nu evoluează pentru că vrea, ci pentru că nu are încotro (altfel și acum disputam banane în copaci).

      P.S. M-am dat ieri cu un taxi. Foarte civilizați și șoferul și mașina.

  18. #42

    Deja sunt giboni pe Uber, am dat eu de un simpatic care și-a încasat un 2 de la mine. Taximetrist clasic, vorbit cu “frate”, certat cu mine pe teme de traseu iar la final m-a mai și rugat să îi dau calificativ ca să facă 4,7 și să-l doară la bască. Mi-a mai povestit că a avut rating 3 pentru că a intrat pe Uber cu o mașină care avea 450k la bord și când și-a dat seama că văd clienții asta a pus mai multe iconițe peste ceasul de bord ca să nu se mai vadă. Un delicat, nu alta.
    Îl chema Vasile. Pare ceva sortit să fie așa.

    • #43

      Si ce daca avea 450 mii km? Daca are multi km nu inseamna ca nu merge bine. Am mers cu taxi-uri de 6-7 sute mii km care mergeau bine, nu erau in Romania si erau Mercedes, dar vreau sa spun ca se poate.

  19. Exceptând prețul poate mă lămurești cu ce este Black Cab mai legal decât Uber că eu văd fix cam aceleași condiții pentru șoferii parteneri.

    • #45

      ca black cab are licenta de transport?

    • Adică șoferii au licență de transport persoane că aia se dă pentru șofer. Firma zice că face “transport persoane în regim de închiriere mașină cu tot cu șofer”. Nu știu tu da’ mie asta îmi sună la fel de bullshit ca aia cu ridesharing având în vedere că procesul este 100% identic cu cel de pe la Uber/Taxify.

    • #47

      Acest serviciu, reglementat de legislația română, a apărut din anul 2006 și a fost numit “transport de persoane în regim de închirere”, iar normele lui au fost aprobate de Ministerul Afacerilor și Internelor, alături de cele care guvernează taximetria, rent-a-car-ul și transportul de mărfuri în regim de taxi.

      asa cum stii, aici se va opri discutia cu tine in contradictoriu, pentru ca esti inginer.

    • Bre, nu fi încăpățânat, caută nițel în lege, vei găsi serviciul de închiriere definit astfel :
      “transportul executat cu un autoturisme cu conducători auto, puse la dispoziția clienților, pe bază de contract de închiriere, tarifat pe oră sau pe zi, cu plata anticipată a contractului.”
      Faci contract de închiriere cu plata anticipată la fiecare cursă de Black Cab?
      Atât Black Cab cât și Uber acceptă doar șoferi cu licență de transport persoane, ambele fac fix cam același lucru diferența este doar modul în care se poziționează ambii când definesc ceea ce fac.
      Eu nu zic că Black Cab suge, zic doar că legea nu ține pasul cu progresele din domeniu și pur și simplu toate metodele astea de transport se află într-o zonă gri care ar trebui lămurită. Fie refac legea taximetriei ca să o aducă în vremurile moderne unde nu mai ai nevoie neapărat de dispecerat și încep să îi controleze pe bune fie liberalizează complet zona și permite celor mai adaptați să supraviețuiască.

    • #49

      cum ziceam. eu la aceasta discutie nu particip.

    • Pffft…
      Și eu cu cine mă contrazic azi ? 😀

    • #51
    • #52

      Bai, eu nu pricep cum puteti afirma ca uberistii is in ilegalitate. Aratati-mi ce incalca sau nu respecta.
      Problema noastra ar trebui sa fie cu statul, cu autoritatile, cu legiutorii astia. Pentru ca permit toata diferenta si discutia asta.
      Cat despre pisata aia de licenta, ce inseamna ea, de fapt? Ca statul ia niste bani ca sa se asigure ca taximetristul respecta niste norme impuse: nu te jecmaneste, nu te duce in conditii improprii, masinile sunt conforme, ca nu te violeaza etc. Asta e tot cu licenta, dar acuma spuneti-mi voi mie ce face statul ca sa asigure chestiile astea? Exact, nimic. Doar ia banii. Asa ca ce plm va tot bateti pe piept cu licenta aia?!

  20. #53

    Eu nu pricep o chestie. Ce tot atata Uber, hipsterii nu mergeau cu bicicleta?

  21. In Iași e 1.99/km si tot gasesti greu unul cu AC pornit vara.

  22. #55

    RobertD..cand incepi discutia cu apelativul “bai”..spune tot despre tine..si”rotopercutor gestant”??…mi ai dat dex ul peste cap..:))…daca vrei iti trimit calificativele luate de mine pe Star taxi..sunt cam doua mii si ceva..date inclusiv de ardeleni..daca scrie cineva ceva de teapa..iti dau tie gratis taxiul si licenta..Cristian..n am inteles o..sincer..imi cer scz daca mi am dat singur drept la replica..multumesc..

  23. Bos, BlackCab este pentru opulenta maxima. Nevasta-mea cauta o solutie sa ajunga din Pantelimon la aeroport in crucea diminetii, iar BC cere nu mai putin de 90 de leuti pe asta.

    • #57

      iesi si la 110 daca e de ala directorial. cum fu mutarea?

    • #58

      Haide bre… ce e 20 eur la 10k salar??

    • #59

      90 de leuti e pret normal, ba chiar eftin, intr-o capitala europeana care nu e Londra sau Paris. Cu taxiul normal cat e, 30-40?
      Nu serios, in loc sa stabileasca pretul maxim (daca mai face asta) primaria ar trebui sa stabileasca pretul minim cu care, luand in calcul TCO si taxe si venit corespunzator pentru sofer poti oferi acest serviciu la calitate si siguranta decente. Taxiul ar trebui sa fie un serviciu spre premium, nu la pret de autobuz.

  24. #60

    ai dreptate pana la un punct
    mie imi place sa cred ca sistemul de rating va functiona in continuare iar cine e gibon si-o va lua grav
    in afara de asta te mai uiti si la mutra omului 🙂
    eu am mers cu uber mai toata iarna si am fost f multumit
    la taximetristi nu mai apelez in veci pururi, sper sa crape de foame cu totii

  25. #61

    De cand s a umplut acest. Oras de toti fomistii din provincie taximetristii. Taxeaza. Prostia lor si frustrarea.

  26. #62

    Am facut eu uber in brasov o saptamana. aici 100% se inchide serviciul in ritmul in care merge