sclavi

Scris de DPA

Ieri plec muncitoreste dis de dimineata catre Manchester sa beau un ceai cu un fost coleg de suferinta pe baricadele sistemului de sanatate.
Iesit bine din urbea londoneze vad ca strica Silverine la mine “alo! Trage pe stanga!”
Ma execut, ca asa-i frumos la masinile astea cu tehnologie mai multa si mai functionala ca a Ministerul Sanatatii de la noi si ma apuc sa dialoghez cu fiara.
Imi zice sa ma uit sub capota ca nu-i a buna cu alternatorul.

Zic si facut, arunc un ochi atehnic pe sub capacul de plastic care protejeaza motorul de indiscreti si vad dezastrul.

Partea buna ca mi-a semnalizat ea saracuta ca altfel …

Partea proasta are mai multe componente:
– eram in the middle of f…. nowhere;
– am oprit pe banda de avarie exact sub o magistrala de inalta tensiune;
– a inceput ploaia;
– cine naiba lucreaza in UK duminica?

Ma apuc sa dau telefoane, incepand cu asiguratorul pentru breakdown (care se pare ca n-are customer service decat de luni pana sambata) si terminand cu toti cunoscutii care au masini pe-aici pe insula (indiferent de nationalitate).

Cu o singura exceptie (un roman, amic de-al unui amic) toti au dat-o in SF-uri de ziceai ca-i concurs international (grea boala scenarita asta).
Exceptia de mai sus mi-a zis cam ce-ar putea sa fie si cam cat ar costa; singurul bai era distanta de vreo 200km intre el si … esuata.

In aceste conditii, ignor cu nonsalanta sfaturile SF-istilor si sun la reprezentanta marcii.
In timp ce purtam conversatia ma gandeam la saracul buget al familiei si cum ii explic eu CFO-ului (a se citi nevasta din dotare) gaura din conturi.

La un momentan devin atent: “… in aproximativ doua ore ajunge o platforma de-a noastra la dvs, ridica masina si o livreaza la cel mai apropiat service din retea pentru diagnoza. Tot procesul va costa 150£ ( TVA inclus) si include si diagnoza”. Say what!

De la SF-istii bine intentionati cea mai subtire oferta (preluare + diagnoza) era la 325£ + TVA.

Intre timp apare o platforma si ma ia cu fulgi cu tot si ma descarca la primul spatiu de servicii.
Sir, you must not stop here. It’s dangerous! Free of charge!
Se pare ca e un serviciu al celor care fac mentenanta autostrazilor.

In fine, sed la spatiul de servicii si astept, o ora, doua ore …
La fix doua ore ma suna o miss si isi cere scuze dar platforma va ajunge cu 15′ mai tarziu decat s-a estimat initial …

10′ mai tarziu trage langa mine o platforma relativ noua din care coboara un omulet, la vreo 30+, cu un zambet mare pe fata: “Sa traiti!” Roman de-al nostru de pe langa Bihor.
Incarcat, livrat, job done.
Pe drum imi povesteste de viata din UK, de job, de faptul ca prietena nu vrea sa se mute in UK, etc
Ii dau sfaturi referitor la crasmele britanice unde se mananca bine si ieftin.
Dialog misto, om bun dupa fata luminoasa si dupa vorba.
M-a dus si pana la gara ca era oarecum in drumul lui spre casa.

Azi ma suna de la service-ul MB sa imi comunice nota de plata: 300 si un pic de lire (curea alternator, fulie, role, etc).
TVA inclus, manopera la fel si … garantie.
E gata in 48h ( SLA pentru club members) si le pare rau ca n-au putut sa imi puna la dispozitie o masina la schimb inca de ieri 😮
Daca nu pot merge sa o iau o pot livra ei la unitatea cea mai apropiata de unde stau. Free of charge.

Say what?!

Note:
– service-ul e la 200+ km de unde stau.
– club member MB am doar in tara (se pare ca e valabil in toata UE, trebuia doar sa adaug in baza lor de date si MB-ul din UK).

Deci sub 500£ la reprezentanta, cu piese originale si garantie, in conditiile in care restul m-ar fi jupuit.

Si inca o nota: fix acum doua saptamani masina a fost intr-un service de provincie in RO. Oare aia la ce s-au uitat? Ca se pare ca acea curea era destul de coapta.

Ma gandesc cu groaza ca desi sunt multi romani pe-aici nu par a fi afectati in vreun fel de civilizatie (exceptie tipul de pe platforma, tipul cu estimarea corecta la inceput).
Si mai mult decat atat, daca suntem imuni la civilizatie si la procesul de civilizare aici, in mijlocul civilizatiei, cand mama masii vom reusi oare sa-i civilizam pe cei de-acasa.

Ma duc sa beau.
Sa dorm bine la noapte.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

58 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    prin socul asta trece toata lumea cand se loveste de astfel de situatii in vest.

    nu ai cum sa aduci un babuin la nivel de new york. aia prin educatia lor de taranete asa vor fi toata viata. ei sunt in uk sa smangleasca si daca romania n-ar fi o diaree de tara, ar smangli in ea.

    toti astia tralalai pana la criza faceau bani buni din flota de masini a germaniei pe care o importau in ro, acuma ro fiind o vagauna s-au reprofilat si fac aceleasi hotii prin alte tari.

    e o pierdere de timp sa-ti bati capul cu prostii. mai ales cu romanii.

    in schimb ce nu e pierdere de timp e sa fii atent cand se va alege praful de toata romania aia care arata ca solamlia si sa sarbatoresti

    • #2

      Daca aduci un babuin la “nivel de new york” inseamna ca l-ai degradat. Tu ai fost vreodata la NY? Un cacat explodat de oras plin de emigranti jegosi.

  2. #3

    Ma asteptam la “romanii sunt… hoti”

  3. Deci până la urmă ți-au mutat volanul pe stânga?

  4. #5

    Ma, cam in orice service cand duci o “fiara” o duci pt un motiv: revizie sau probleme la ceva anume. Un motor are nenumarate componente/curele/fulii care daca te lasa o tregi pe dreapta, sau stanga in cazul tau. Ei, daca tu iti inchipui ca dupa ce duci o masina in service pt o problema poti merge linistit ca aia iti verifica toate celelalte componente, te inseli. Asta ar insemna sa tina masina cate o saptamana doar pt verificari. Fierul e fier si poate “cadea” oricand cate ceva chit ca e Logan, chit ca e MB.
    In fine, nu inteleg care e problema pana la urma, e marti dupa concediu pt mine, zi grea, deci faptul ca serviceul din RO nu ti-a depistat cureaua uzata? Ca in RO te costa mai mult? Serios, imi cer scuze, dar …

    • #6

      Fierul e fier, dar cureaua nu e de fier. Ar trebui să te anunțe din timp că s-a copt, că de-aia-s mecanici și de-aia duci mașina la ei.

    • #7

      Depinde dupa caz. Nu iti poti da seama prea usor daca o curea este “coapta”, o interventie in cazul asta se poate face doar daca pe cartea de garantie are data scadenta pt schimb (asta daca e in garantie) altfel nu stiu cate serviceuri din ce tara vrei cand duci masina la revizie iti ia toate curelele la puricat.
      Dar repet, nu inteleg prea bine, asta era problema cu noi romanii?

    • #8

      nu stiu daca trebuie tinuta o saptamana pentru verificari. eu merg, cand e cazul, la un service din reteaua lor cu antichitatea de clio si o las dimineata si o iau seara. de fiecare data, fara niciun fel de exagerare, mi-au zis exact ce trebuie inlocuit si cat de repede trebuie inlocuit. concret: m-am dus pentru schimb de ulei+filtre si mi-au zis ca am un rulment pe spate care trebuie schimbat urgent. ce-am facut? nimic. pana nu s-a blocat roata si a trebuit sa ma duc sa il schimbe.

    • #9

      Baxt te inseli un piculet…daca te duci cu o problema cum de exemplu ne-a prins pe noi in drum spre Tadoussac unde aia nu prea stiu ce inseamna serpentine si gasesti niste vai de 14 grade pe putin iar pe noi ne lasasera un pic franele. Am oprit la o tanti la o demipensiune unde am si stat si a doua zi duminica o intrebam noi daca mai putem ramane o zi ca sa rezolvam luni cu masina prin imprejurimi pentru ca mai aveam 500 de km de mers. Tanti ne-a zi….stai bre ca va dau macanicul meu de lucreaza non stop. Orasel mic, nici nu ne-am gandit ca quebecosii nu-si fac somnul de frumusete sau nu se duc la biserica duminica. Stii ce a facut omuletul ala? A refacut tot, placute de frana, lichid…tot , tot….in 3 ore a stat cu computerul pe ea si m-a tinut reparatia aia de nici nu mai stiu. O saptamana e mult omule. Ce naiba ca intr-o saptamana ii schimbi si caroserie, o refaci.

    • #10

      Un mecanic bun stie la ce parti sa se uite dupa numarul de km parcursi. Iar o curea schmbata inseamna proft mai are deci e necesar sa se asigure ca toate sint in stare buna cind pleaca din service.
      Ce insa cred este ca mecanici din Ro nu sint antrenati de firma producatoare ca e prea scump asa ca ei doar “fura meseria”.

    • #11

      @baxt
      cureaua coapta nu prezinta cumva crapaturi cand e intinsa si indoita pe o fulie? Ca eu asa stiu.

      Si o alta cu mecanici din Romania: aud eu o “bataie” la motor. Eram in Romania. O duc la doctor si-i zic “coane, parca nu face tocmai ok”. Ala se uita, verifica si zice… nu dom’le, fugi d-aci, asa fac toate TFSIurile. Nu-l cred, merg la alt service. Acolo la fel, n-are nimic motorul, dom’le, asa e TFSI-urile astea, face zgomot; da’ din moment ce am facut diagnoza, poftim factura. Mkay…. O luna mai tarziu am dus masina-n service pe platforma – se belise intinzatorul lantului de distributie (iar lantul a sarit cativa dinti – din fericire doar 1 sau 2, n-a belit nimic altceva); d-acolo era si bataia, da’ in Romania era doar sunet normal de TFSI.

      Sau, sa povestesc de colegi care fortati de imprejurari au fost nevoiti sa faca cate ceva la masina prin Romania? Sa vezi suprize iarna, gen bloc motor crapat pentru ca mesterii din Romania au pus apa chioara in instalatia de racire (au inlocuit tot lichidul) si pentru ca au facut treaba aia prin Mai nu si-au pus problema ce se intampla cu masina iarna, la -30 de grade. Si na, du-te sa te certi cu ei sau sa-i dai in judecata la juma’ de an dupa toata tarasenia.

      Si chestia culmea e ca nu vorbesc de gigei cu “service” la coltul blocului, vorbesc de reprezentante. Ma, am ajuns sa am mai multa incredere intr-un mecanic cu un service amarat (recomandat de prieteni), decat in reprezentante. E absurd, da’ cam dinastea se intampla prin Romania.

    • #12

      Hai ca am divagat mult de la subiect, subiect pe care sincer nu l-am înțeles, cu scuzele de rigoare autorului.
      Este foarte probabil Sabotor sa îsi dea seama de o curea coapta dacă mecanicul își concentrează atenția la ea. Dar la o revizie normala nu știu câți sta sa ia la bibilit toate componentele mecanici. Și chiar dacă presupunem ca verifica nu mergi garantat 100% ca nu o sa te lase ceva.
      Eu de aici am plecat, nu am înțeles pana la urma dacă asta era problema cu “romanii sunt….”

    • #13

      @Baxty: a stat in service in RO mai bine de o saptamana eu fiind plecat in vacanta cu cea cu volan pe partea normala.
      In tot acest timp au schimbat la ea din motive de uzura o gramada de chestii, unele in zona in care invariabil dadeau cu nasul de cureaua respectiva.

    • #14

      Eu, ca fost sef de service, mereu am avut dilema asta: sa ii spun clientului ca urmeaza sa i se f*ta cureaua/rulmentul/fulia/jiclerul sau.sa imi vad de treaba mea? Daca ii spun, va zice ca uncerc sa-l trag in piept si sa obtin mai mult de lucru pe banii lui. Daca nu ii spun, ma fac vinovat moral ca nu i-am spus si poate chiar penal daca e vorba de un accident rezultat (clientul pleaca pe poarta service-ului, se fut franele, face accident, careva moare si eu platesc ca nu i-am spus clientului de frane). Drept pentru care am optat ca foaia de iesire din service sa trec toate defectele gasite, Sa cer clientuli sa semneze de luat la cunostuinta, pa si pusi.

    • #15

      @Baxt
      eu zic ca la revizie chiar asta trebuie sa faca, sa se uite. Iar cureaua de la alternator ma gandesc ca-i vizibila, nu-i ascunsa pe cine stie unde. In fine.

      Dar nu asta era problema cu romanii – ca a fost cu masina-n service in ro si n-au gasit nimic, problema era cu romanii aia care-s deja in Anglia si-o dau in tot felul de SF-uri cand ii intrebi ceva. N-au nici cea mai mica informatie despre o chestie, da’ asta nu-i impiedica sa te sfatuiasca cu un aer doct. Asta e problema subliniata in articol, nu ca la service-ul X mecanici-s degeaba.

  5. #16

    De ce nu ai cerut ajutorul lui Cetin ? Venea el dupa ce lua statia de la Lucifer. Si cand ajungea in Anglia trebuia sa il suni si sa ii spui ca ai rezolvat intre timp.

  6. nu suntem urmaşii romanilor, ăia îşi confiscau averile şi se măcelăreau 🙂

    ce-i drept, contracepţia în Roma era cam la fel ca în unele sate de la noi, cu lăsat nou-născutul la groapa de gunoi.

  7. #19

    Slab.

  8. Slavi? Slavi?!?!?!

  9. Eu sunt spartan.

  10. #24

    Am 17 ani și aștept de ani de zile să fac 18, la 18+1 plec indiferent unde într-o țară civilizată să muncesc indiferent ce, am să spăl wc-uri. Mă cac pe ea de școala și de tot

  11. #27

    Mai spun inca o data, cine citeste articole pe ziarele din afara, va vedea ca ai nostri romani neaosi, albi si puri, produc mult mai multe infractiuni decat tiganii pe care ne tot place sa-i hulim ca ne strica minunatul renume.

    Cam tot ce fac tiganii este sa cerseasca si sa jeleasca in cor cand ii prinde politia si incearca sa-i trimita aici, toate celalalte infractiuni serioase gen fraude, agresivitati, transportat imigranti ilegai in tiruri etc. au ca protagonisti majoritari romani de-ai nostri albi si fara de pacat.

    Nu suntem chiar atat de superiori conlocuitorilor nostri pe cat ne place sa credem .

    • #28

      Uite cum usor, usor ne e dat sa vedem cum “saracile ciori” din cauza romanilor neaosi au imaginea patata in afara. Nu mai e mult, in ritmul asta.

    • Ventor

      Cumetre, ești musulman?

    • #30

      Da. Extremist. Vad ca te cam enerveaza Clujul. Asteptam Untold-ul de la anul. Se va lasa cu artificii 🙂 .

    • #31

      @ ventor
      Ești țigan și te dai turc ( ca să justifici tenul ).

    • #32

      Da-s alb ma pula, e putin contrast la poza, ce plm poti intelege din rezolutia asta numai tu stii .

      Si Ventor imi e nume de familie, daca tu il consideri pe asta nume romanesc sau tiganesc, atunci I rest my case .

    • #33

      Ești clujean cumva? Te-am intrebat dacă esti musulman fiindca aveai o poza cu semiluna

    • #34

      Distractiv trendul ăsta, să ne punem numele real și moaca la profil. Sper să nu transformăm blogul ăsta în facebook, totuși.

    • #35

      se stie ca si in politica sunt o gramada de tigani, si la bugetari aia care fura sunt tigani. Trebuie sa fii autist sa zici ca tiganul e mai infractor ca romanul. Daca la furtisagurile marunte e un echilibru 50-50 intre tigani si romani, la tunuri romanii le da clasa.

    • #36

      balaure, V3nt0R il folosesc pe net de pe la 10 ani, doar ca nimeni dintre cei ce nu ma cunosc personal nu stia ca defapt imi e numele de familie, iar moaca, cum o fi ea, mi-am pus-o ca sa nu-mi mai aud vorbe pe aici ca dau unele comment-uri fara sa imi arat fata .

    • #37

      idioti narcisisti everywhere

  12. #38

    MB vine de la Men in Black, nu?

  13. #43

    Un obicei absolut stupid pastrat de romanii din afara tarii este faptul ca se bazeaza pe zvonuri in loc sa se informeze corect. Nu se duce la banca sa vada daca poate lua un credit, intreaba 5 prieteni. Nu merge la doctor daca are o problema, intreaba pe cei din jur sau citeste pe internet si isi alege singur tratamentul.. si tot asa.
    Cel mai bine este sa iti iei informatiile direct de la sursa, nu din auzite.

    • #44

      Eu am auzit de asemea comportament doar la cei proaspat veniti.

  14. #45

    in romania servie-urile chiar au orbul gainii. asta iarna m-a troznit binisor unul in spate, suficient cat sa strambe puntea. nici o problema cu omul, a recunoscut, a colaborat, asiguratorul a fost super ok. in urmatoarele 4 luni a trebuit sa schimb pe aceeasi roata rulmentul si, mult mai grav, cilindrul de frana fisurat din cauza caruia as fi putut sa fac o nefacuta cat casa (am avut noroc si s-a lasat doar cu o trozneala foaaaaaaaaaarte usoara cu un alt logan).
    daca imi ziceti si mie ca aia nu aveau nici un motiv sa se uite la rulment si cilindrul de frana, va mananc cu fulgi cu tot.

    • #46

      Ba da, trebuia analizata toata partea in cauza.
      Sa nu se inteleaga ca iau apararea serviceurilor, am avut destule probleme in timp cu ei (un exemplu clar: surubul care vine pe vibrochen la masina mea avea filet de strangere pe stanga, specificat pe capul surub iar ei mai aveau un pic sa vina cu pistol cu aer de roti de camion sa il desfaca pe partea normala ca “e blocat”; in cele din urma l-a desfacut un Gigel la alt service cu o inelara normala). Dar sunt convins ca dupa ce ai dus masina in service niciunul nu iti da garantia ca vei merge la drum fara probleme pt ca “au verificat ei tot. Practic nu ai cum. Si oare asta se intampla numai in Romania? Mira-m-as!

  15. #47

    Ca posesor de MB, pot sa intreb si eu cum pot intra in acest Club Member MB in Romania?

    • #48

      Faci o cerere. Tre sa ai un dosar cu sina, copii legalizate dupa orice hartie din casa si un timbru fiscal. Daca aveai BMW mai trebuiau ceva dovezi dar asa ai noroc.

    • #49

      @Cornel: vezi la business solutions.

    • #50

      si sa nu uiti stampila.

  16. #51

    Cu tot respectul, dar mai rar mi-a fost dat sa citesc o asemenea mediocritate.
    E o intamplare mega banala finalizata cu concluzia “sunt multi romani in uk si sunt necivilizati”.

    Ce plm legatura au romanii cu gioarsa ta stricata in drum?

    A da! Si niste sume de bani aruncate in text la impresie artistica pt aia mai slabi de inger.

    Alo coaie! Suntem insi de pe tot mapamondul pe blogul asta si din toate categoriile sociale. Pe cine plm crezi ca impresionezi cu banalitatea asta?

    • #52

      Sa-nteleg ca tocmai ai pus Drumu’ Taberei pe harta mapamondului?

    • #53

      Cand ma lasa pe mine alternatorul in Blackwall Tunnel, tu nu stiai ce-i ala permis de conducere, baietas. Si cu toate astea am o alergie asa la povestirile banale care mascheaza de fapt doar o bagare de seama gen “sunt in vest si stati sa va povestesc io cum e aici-sa”. In plm, astea-s banalitati. Oricine ajunge in vest in ziua de azi iar eternele comparatii vest-ro sunt rasuflate de 10-15 ani.

    • #54

      Tot gioarsa nene?
      Credeam ca modelul asta e uzitat doar de baietasi ca mine.

    • #55

      Gioarsa de gioarsa… masina frantuzeasca. La aia, absolut toate componentele electrice se stricau pe rand, prin rotatie.

  17. #56

    iar eternele comparatii vest-ro sunt rasuflate de 10-15 ani.

    Mai putin cand trebuie sa-ti inmatriculezi masina. Sau cand te duci la doctor. Sau cand trebuie sa conduci o masina pe sosele. Sau cand ai treaba la posta. Sau cand calatoresti cu trenul. Sau cand calatoresti cu mijloacele de transport in comun. Sau cand e vorba de absolut orice aspect al vietii.

    In rest, da, comparatiile sunt rasuflate.

  18. Civilizarea depinde de la om la om. Sunt persoane care ies o singura data in afara Romaniei, in tari occidentale, si se intorc cu alte idei, pe care le si pun in practica, si oameni care stau acolo ani de zile si se asteapta a cei din jurul lor sa se conformeze la lipsa lor de civilizatie…