Am permis din 1998 și am fost în foarte multe orașe din românia pe timpul iernii. Ba cu jobul, ba cu vacanța, am fost cam peste tot unde e civilizație, plus Transilvania. Ultima oară am fost la brăila, după viscolul vieții.

Peste tot unde am fost, după deszăpezirea la negru, rămâne asfaltul…negru și cam atât. Doar în bucurești, după deszăpezire rămâne un mucilagiu format din zăpadă și ceva, care este mai alunecos decât gheața și te face să patinezi indiferent de ce cauciucuri ai pe tine.

Bine, în mare, înțeleg de ce. Pentru că spre deosebire de restul orașelor, unde furtul e la nivel decent, în bucurești se fură 1 miliard de euro anual și, ca să iasă schemele, se fac tot felul de experiențe. Pentru cunoscători, se știe că la fântâni, în fața casei pânăiașilor, s-a dat tot cu o substanță de asta de furat de la stat și, dacă intri cu viteză în curbă, cu siguranță aterizezi în fântâni.

Sunt curios, dacă știe cineva, sub promisiunea anonimității (garantat) ce substanță se folosește la degivrare în bucurești și ce firmă o livrează, eventual ce legături are firma respectivă cu PSD.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

43 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Nisip boss… Nisip…

  2. #2

    well…ca sa fim sinceri substanta este compusa din dragostea deplina a lui Pandele pentru Firea plus putin mucus.

  3. #3

    Nu cred ca exista vreo teorie a conspiratiei, ci pur si simplu sare si nisip, si probabil utilajele sunt mai vechi, nu se investeste in reparatia lor etc. Nu am habar despre ceea ce spun aici dar trebuie sa recunoasteti ca e plauzibil.

    Sau sa priviti mai adanc si sa faceti legaturile… nu zic nimic dar Ciolos, reptilieni, iohannis robot….rosia montana soros..taravanduta…..aiogjaiogtfammkqAJUTORlasd [;asd _)(9ROG.f0a-0

    agfioag17op_+{3ea

  4. Clorura de calciu?

    • #5

      Daca ar fi clorura de calciu cu inhibitori de coroziune ar fi bine, ar topi zapada de cateva ori mai rapid decat sarea si ar absorbi si un pic din “mazga” respectiva. Dar nu, cel mai probabil se foloseste vreun antigel vrac diluat de sute de ori. Am vazut un antigel albastru la o firma ce deszapezeste un drum european, dar o facea cu precizie si dumul era super curat.

    • #6

      Cred ca nisipul nu e chiar ca ala de pe plaja. E nisip amestecat cu pamant care impreuna cu apa se transforma intr-un mal alunecos. Daca mai adaugam si mici cristale de gheata pentru ca sarea nu e chiar uniform distribuita rezulta spectacol.

  5. #7

    E sare de la hexifarma care spre deosebire de apa îngheață la 5 grade.

  6. #8

    Vara se stropeste cu apa din garla, cu tot cu amibe, cu euglene, cu matreatza broastei, spre deliciul motociclistilor, ca se face mazga pe asfalt. Iarna banuiesc ca mai adauga sare, ce-ar putea sa faca sa fure cat mai mult?

  7. #9

    Ceva din coji de semințe, scuipați, chiştoace, bere la pet vărsată … specific local

  8. #10

    Prea mult sloboz. Deh, oras de labagii si curve.

    • #11

      Pai muta-te frate de acolo de unde stai, si vino in Bucuresti, dar spala-te bine inainte …

    • #12

      Oare, nu ai dezlegare la branza?

  9. #13

    Eu cred ca este rezultatul injuraturii “Bagami-as pula-n ele de drumuri” slobozite de atitea mii de soferi…

    • #14

      In lumina acestei dezvaluiri, domnisoarele aflate la ovulatie ar trebui sa aiba foarte mare grija, o simpla cadere in fund, cand e caldut si flescaiala de pe asfalt la cote maxime, le poate aduce in stare de graviditate…

  10. #15

    Nu stiu cu ce se da pe jos dar atentie mare celor care-si plimba cainii prin oras, se pare ca chestia aia otraveste cainii (pe langa ca-i ataca la pernutzele din picioare).

    • #16

      Pernuțele le sunt atacate de sare. Ai grija sa eviți porțiunile cu sare ca sunt nașpa rău. Sau curățat cu zăpadă imediat

  11. #17

    E dat cu ulei de mitic!

  12. #19

    eu stiu ca prima data se da cu sare, apoi cu clorura de sodiu. probabil nu au dat cu sare si de aceea clorura de sodiu a devenit alunecoasa. desi nu stiu de ce fac economie la sare, ca doar nu e scumpa.

    • #20

      Minim 8 oameni nu stiu ce e aia clorura de sodiu

    • #21

      Poate e sare de lamaie. O fi cumparat firea pliculete de alea cu sare de lamaie ca detartrant. N-ai idee ce de tartru se prinde pe lonjeroane iarna.

    • #22

      Clorura de sodiu (NaCl) este tot una cu sarea. Probabil de referi la clorura de calciu

    • #23

      Andrei,
      Si clorura de calciu e tot o sare. Sare nu e numai aia din bucatarie asa cum si acidul nu e numai ala din apa minerala 😉

  13. Vad ca mai mult se face caterinca. Pentru mine n-a fost la sfârşitul iernii 2015 cand m-am dus sanie in cel din faţă pe un maglavais dubios. Era in fata Casei Presei. La politie deja erau inca 3 cazuri de franari nereusite. Mi-a platit primaria reparaţia de mii de euro a maşinii?
    Cetin a avut si atunci articol similar. Search it.

    • #25

      Da, in 2015 a fost aceeasi problema, patina orice anvelopa pe chestia aia. Inclusiv dupa ce se uscase in rest pe strada (atunci dadusera impotriva formarii de polei, nu era zapada ca acum) se vedea o mazga neagra pe care alunecai inclusiv cand traversai strada. Intra ABS la orice franare normala la semafor si patinai la plecare de pe loc. E o mare loterie, chiar daca tu te opresti, ala din spate poate nu reuseste. Niste imbecili.

      www.trafictube.ro/mare-atentie-bucuresti/

  14. ” am fost cam peste tot unde e civilizație, plus Transilvania” – plus Braila boss, sa nu uiti. Pun pariu ca ai trecut si prin Galati…

  15. #29

    In urma cu ceva ani, tot asa vreme de iana, eram la Nelu’ ala din Baicului ala care bobineaza electromotoare.
    Faimosul Nelu, motoare din tata in fiu, hai ca-l stiti. Like cine-l stie!
    Cum era sticla pe afara, a dat asta un telefon la ADP sa i aduca ceva sa dea prin fata. Asta asa mai mult sa ne arate noua muritorilor cat de capabil e el. In juma de de ora vine o masina de a lui Prigoana si ii arunca vreo 5 saci de plastic. Ii desface arunca pe jos: nu se intampla mare lucru. Bine era si sub 10 grade. Pe saci scria clorura, in saci era ceva maroniu cenusiu: un nisip cu 5-10% altceva. Ca firma scria Vesta, aia care a dat lovitura pe vremea lui Base cu mai multe chestii rutiere. Parerea mea: nisip declarat la pret de alte alea…

  16. Zic si eu, ca om simplu de la tara. Problema poate nu e la ce se da acum, problema poate e la compozitia asfaltului. Poate e ala facut low cost (de aia se si faramiteaza repede) si reactioneaza chimic d-ampululea cu sarea, clorura si nisipul.

    • #31

      E ca interactiunea materie+antimaterie, dispar amandoua si ramane nimic. E cea mai dorita reactie din univers de catre asfaltatori si primari.

  17. #32

    smecleu

  18. #33

    N-o sa-ti vina sa crezi, dar s-a civilizat si Transilvania. Acelasi fenomen de mazga inghetata a aparut iarna asta si la Cluj. Probabil ai sa citesti si pe blogurile clujene peste vreo cateva luni.

    • #34

      Noi in Moldova suntem atat de inapoiati ca nici macar mazga de strada nu avem.

    • #35

      Noi în Moldova nici stradă nu prea avem. Mai ales pe la Buzău

  19. #36

    @dou: ești sigur că ai văzut tot ce era acolo. Adică nu crezi că pot exista substanțe care se pot amesteca cu sarea și nisip-ul. Nimic care să arate ca o sare și să nu fie sare.
    Ai tu un tip de ochelari care își arată compoziția chimică a materialelor când te uiți la ele.

    Ce vreau eu să spun cu întrebările de mai sus: Am depășit cam de 1500+ de ani epoca în care ne putem baza de dovezi legate de chimie sau fizică doar pe baza a ce vede cineva.

    Deci cu alte cuvinte Cetin întreabă aici dacă cineva știe substanța cu care se dă și tu ne spui că ai văzut că cineva dintr-o mașină dădea cu (și aici permite-mi să încerc o reformulare):
    – o substanță albă cu aspect cristalin
    – combinată cu particule de material cu aspect nisipos

  20. #37

    Nu e de la maglavaitul cu care se da, e de la maglavaitul obisnuit al Bucurestiului.
    Acelasi alunecus e si in zilele umede de noiembrie cand nici nu ninge, nici nu ploua ci e ceata si umed. Aluneci la greu si cu masina si ca pieton.
    Maglavaitul obisnuit al bucurestiului e format din particule fine de praf (amestecat cu poluare) care cad din cer peste noi si peste sosele formand binecunoscuta mazga.
    Uneori fenomenul e vizibil si vara daca ploaia nu e una consistenta sa curete praful.

    Altfel dai si tu prin statie intrebarea asta, cica mai nou Firea are certificat de radiotelefonista si se da cu radio amatorii din sectoare.

  21. Pe mazga dintr-asta am alunecat acum 2 ani cu masina si am intrat in fundul unui Caddy. Era pe la podul Grant, spre Crangasi
    Spre norocul meu, omul cara saltele. Usile deschise si saltelele iesite in afara.
    Mi-a ramas numarul de inmatriculare scris cu praf pe celofanul cu care erau invelite saltelele.
    Asa noroc…

  22. #39

    Este pur si simplu sudoarea si lacrimile doamnei Primar, care munceste pentru noi neprecupetit.
    Da si niste muci, ca nu se poate lacrimi fara muci pe vremea asta.
    PS. Mda cred ca si niste saliva, ca foloseste in exces la felatie.

  23. #40

    Senor, off topic, ce Volo iti luasi? Combi, scumpa intretinerea, bate, troncane?

  24. #42

    Știu eu!!
    E toată flegma boratilor de mitici!
    Dacă nu ar scuipa și ar fi civilizați. Decât am zis

  25. In Timisoara sunt mai eficienti. Cand se spala drumurile, ai impresia ca uneori se da cu ulei. Sa vezi ce misto e vara, pe 30 de grade sa te simti ca pe gheata. Asa, sa te pregateasca spiritual pentru iarna.